Jeśli silnik jest w pełni sprawny to gaźnik do regulacji.Regulacja pegaza jest w jednym z numerów Świata Motocykli około chyba 2000 roku. Możesz zmieć tez przytkaną dysze albo za nisko iglice czy poziom paliwa na za niski ustawiony. PS: motocykle służą do jeżdżenia nie do pchania.
Odegnij ten języczek w taki sposób, aby przy niższym poziomie paliwa zaworek zamykał dopływ paliwa. Nie należy przesadzać z tym odginaniem, gdyż przy niższym poziomie paliwa w gaźniku silnik nie będzie pracował idealnie. W gaźniku możesz mieć znaczek, do jakiego poziomu powinno być paliwo. W instrukcji pojazdu może być podany w mm zalecany poziom paliwa...
Kolego zapłon opóźnia się z kierunkiem obrotów silnika a przyśpiesza w przeciwnym kierunku. W Twoim przypadku silnik ma chyba za wczesny zapłon, a więc aparat zapłonowy należy lekko obrócić zgodnie z obrotami silnika. Dobrze będzie się posłużyć np. suwmiarką i precyzyjnie wyregulować zapłon. Ponadto zwróć uwagę na pływak w gaźniku, może być dziurawy...
Jaką wygiął blaszkę? Według mnie nie trzeba wyginać żadnych blaszek tylko wymienić pływak w gaźniku bo pewnie jest dziurawy i nie zamyka dopływu paliwa. Chyba że chodzi o blaszkę taką jak na tej stronie [url=]KLIK w punkcie "Regulacja poziomu paliwa w komorze pływakowej". Jeśli chcesz regulować to sam to masz opis na tamtej stronie.
Motor odpala, ale dopiero po kliknięciu około 10 razy w pompkę. Odpali chwilę podziała i gaśnie bez pompowanie nie odpali. To nie jest pompka, tylko przycisk do zatapiania pływaka, celem podnoszenia poziomu paliwa w komorze pływakowej. Jest bez znaczenia czy będziesz go naciskał, czy tylko przytrzymasz wciśnięty dłużej. Tak jak kolega Alfred napisał,...
Sprawdź świece zapłonowe – kolor izolatora, zużycie elektrod (oryg. są zalecane dwuelektrodowe). Kombinacje z modułem sterującym pompą paliwa mogą mieć wpływ, ponieważ sygnał jest pobierany z jednej z cewek zapłonowych. Jeśli obrotomierz szaleje (wskazówka opada) to wskazuje na przerywanie zapłonu. Natomiast sterowanie przeponową pompą paliwa...
Za cenę tych pseudo filtrów kupiłbyś oryginalny wkład do airboxu który zapewnia odpowiednia wartość podciśnienia w gaźnikach, czystość powietrza i było by ok. Jesli już coś kombinować w celu zwiększenia mocy to zakup wkładu K&N i zestawu Dynajet. W zależności od rodzaju tuningu mamy kilka wersji -stage 1,2,3 zestawu. W skład zestawu wchodzą poza filtrem...
Sprawdź, czy pływak nie jest dziurawy i czy nie ma w nim paliwa. Czy na pewno masz w nim zaworek iglicowy (musi poruszać się bez zacięć), może zginął podczas rozbiórki gaźnika. Czy ma on możliwość regulacji poziomu paliwa.
Kanały zaklejone to otwory technologiczne. Wierci się kanał gdzieś we wnętrzu gaźnika a "wyjście na świat" zatyka. Nie ma innej możliwości wykonana "pozakręcanego" kanału w wnętrzu gaźnika. Zmiana składu mieszanki paliwowo-powietrznej następuje w rózny sposób dla różnych otwarć przepustnicy: 1. Prawie zamknięta (lub całkowicie zamknięta jak na "twoim...
gaźnik był w serwisie czyszczony i sprawdzany - więc rozumiem że nic mu nie brakuje. Dodatkowo sam go wyczyściłem i przedmuchałem każdy otwór. Szczelność, połączenia kolektora ssącego z cylindrem i gaźnikiem - Połączenia szczelne. Poziom paliwa - chmm. W gaźniku jest plastikowy pływak z wycięciem na iglicę zamykającą dopływ paliwa do komory pływaka....
Przy pływaku nie ma zadnej sruby regulujacej poziom paliwa. Da sie to jakos wyregulować? Bo nie musi być śruby regulacyjnej. Regulacja poziomu może być przez doginanie lub odginanie odpowiedniej blaszki jak pływak jest na zawiasie, albo na odpowiednim przestawianiu zatyczki na iglicy przechodzącej przez pływak. Trzeba po prostu przeanalizować jak pływak...
Zależy jak mocno go przechylasz. Jeżeli przekroczysz kąt ok 45o, to wylewanie się paliwa jest normalnym zjawiskiem. Komora pływakowa jest odpowietrzana i ciescz wylewa się z neij jak z każdego innego naczynia. Jak masz wątpliwości sprawdź poziom paliwa. Było to wielokrotnie opisywane na forum. Jeżeli gaźnik jest chińską podróbą możesz mieć dużo większe...
Iskra ma kolor niebieski świeca bez przebicia rozumie. Wyreguluj poziom paliwa w gaźniku (opis w necie) Dlatego zacznij od sprawdzenia i regulacji poziomu paliwa. Tego nie robi się na zapalonym silniku. Sprawdź zapłon bo bez dobrego ustawienia też nie zapali , kolor iskry ma znaczenie może padła cewka lub kondensator.
Raczej w gaźnik tą benzyną żeby nie zalała świecy od razu. Tam też na pływaku jak jest metalowy jest regulacja pewna poziomu paliwa w komorze pływakowej poprzez dogięcie. Jak masz filtr ż czerwonym grzybkiem do przepompowania to przynajmniej tylna obudowa i dobra uszczelka jest istotna. Bo ona na sucho bez przepompowania ma ciężko zaskoczyć Iglica doszczelnia...
Jeśli gaźnik przelewa paliwo to znaczy, że nie działa zaworek regulujący poziom. Trzeba zacząć od dokładnego wyczyszczenia gaźnika i sprawdzenia zaworka. Sprawdzić trzeba również sam pływak, czy jest szczelny i nie ma w nim paliwa. W załączniku fragment instrukcji dotyczący gaźnika i jego regulacji.
na co zwróciłem uwagę po zdjęciach innych gaźników to w moim nie ma w komorze pływakowej na zewnątrz takiego bolca obok końcówki od podawania paliwa tylko jest dziura i jak włożę cieniutki pręcik to dotykam pływaka. Jak naciśniesz na ten "pręcik" co wkładasz, tak aby "przydusić" pływak to leci paliwo z komory pływakowej, a po ustąpieniu nacisku przestaje...
pierwsze co musiał byś zrobić przed regulacją to oczywiście zdjąć rozebrać na czynniki pierwsze i wymyć wyczyścić i najlepiej byłoby przedmuchać wszystkie kanałki w gaźniku sprężarką-kompresorem jeśli miałbyś do niego dostęp (postaraj się), zanim zaczniesz składać gaźnik w całość obejrzyj go dokładnie każdy element a zwłaszcza obudowę czy nie jest gdzieś...
Czy musisz powtarzać to pompowanie gaźnika? Zdemontuj, przeczyść, ustaw poziom paliwa. Zainteresuj się też regulacją zapłonu.
W moim gaźniku Brigsa, na dole komory pływakowej jest mosiężna śrubka do regulacji poziomu ( tuż po zakupie myślałem że służy ona do spuszczania wody, zanieczyszczeń z komory pływakowej) Sprawdź również zawór pływakowy czy się szczelnie domyka, może zanieczyszczenie stożka iglicy powoduje ciągły wypływ paliwa.
W każdym gaźniku musi być regulacja mieszanki biegu jałowego, dzięki niej ustawia się minimalną ilość CO w spalinach. Iglicę można ustawiać w prawie każdym gaźniku, tylko w niektórych taka opcja jest niemożliwa (tylko jeden ząbek) Poziom paliwa obecnie nie można regulować. Gaźniki membranowe są stosowane tylko w enduro. Dla wyjaśnienia są to gaźniki...
Witam.Od kilku dni jestem posiadaczem skutera Kingwey-coliber rex.Silnik 4T Zrobiłem juz mu remoncik i szukam teraz informacji jak prawidłowo wyregulować poziom paliwa w gażniku Szukam od kilku dni informacji na ten temat ale nic nie znalazłem. Pomoże mi ktoś?
Chciałem zapytać jak ustawić poziom paliwa w gaźniku yamaha drag star 1100
Tu może być zarówno problem z gaźnikiem, jak i z zapłonem. Co do gaźnika to należy wyregulować poziom paliwa w komorze pływakowej, sprawdzić dyszę główną. Można ściągnąć górny wlot z filtra powietrza i przy użyciu lusterka!!! (mało miejsca ale może też walnąć ogniem w gaźnik ) sprawdzić czy podczas dodawania gazu jest rozpylane paliwo. Jeśli tak, to...
Jeżeli przed próbami naprawy jeździł i zaczęły się kłopoty bez prób regulacji gaźnika, to wina nie leżała prawdopodobnie w gaźniku. Czy nie zostało zatankowane paliwo z niewłaściwą proporcją oleju? Może paliwo było zanieczyszczone i zawiesiło iglicę pływaka. Może jest niewłaściwy zapłon i zalewanie silnika przy próbie rozruchu. W jakim stanie jest filtr...
Z tego co pamiętam to jest tam plastikowy pływak,więc nie ma możliwości regulacji poziomu paliwa, Najczęstszą przyczyną jest zaworek iglicowy,rozbierz gaźnik i przeczyść gumkę zaworka rozpuszczalnikiem oraz gniazdo zaworka. Ps. Sprawdz czy przypadkiem nie ma paliwa w pływaku.
J Wydawało mi się, że gaźnik jest tak banalnym urządzeniem, że pasuje do większości skuterów w pewnej granicy pojemności skokowej. Masz rację. Pewne natomiast jest, że jeśli producent gaźnika nie przewidział pracy w innym położeniu niż pionowe - to nie uda Ci się go wyregulować. Jeśli jest kompletny, prawidłowo poskręcany to musi działać. O regulacji...
Tak aby paliwo w gaźniku było na poziomie dyszy umieszczonej w gardzieli regulacje poziomu często przeprowadza się wkręcając/wykręcając iglicę. Tu rysunek poglądowy
Dopowiem jeszcze że po zaworach konieczne porządne czyszczenie gaźników, oczywiście z kompletnym rozebraniem na części pierwsze, wskazane w myjce ultradźwiękowej (choć i bez też się da). Dopiero potem weryfikacja dyszy i iglic, sprawdzenie zaworków iglicowych, montaż, regulacja poziomów paliwa w komorach i dopiero dokładniejsze regulacje..
Witam Mam problem z gaźnikiem BVF 24n1-1 w MZ TS 150. Motocykl w ogóle nie reaguje na śrubę regulacji obrotów, poziom paliwa w komorze pływakowy ustawiony idealnie, gaźnik czyszczony kilka razy i dalej nic nie widzę żeby na łączeniu gaźnik zaciągał lewe powietrze. Już mi się pomysły skończyły, ktoś coś wie?
Mam pewien problem z regulacją poziomu paliwa w komorze pływakowej w maluszku. W książce jest napisane że należy pokrywe gaźnika z pływakiem ustawić pionowo i tu mam pytanie. CZy w takim położeniu zaworek powinien beć otwarty czy zamknięty? Bo u mnie bez względu na położenie pokrywy nawet do gór nogami zaworek jest otwarty( sprężynuje) Aby go zamknąć...
witam mam peugeota 306 1.4 Rx w gazie i sporo mi pali jak na taki maly silnik. Mam interfejs i oprogramowanie do sterownika bingo m. Chciałbym wyregulora sam gaz czy mógłby mi ktoś udostępnic jakis instruktaz jak to zrobic co poustawiac itp??? REGULACJA REDUKTORA LPG I–II GENERACJI Reduktor I i II generacji powinien mieć dwie śruby regulacyjne...
I mówi sie jeszcze że zwieksza sie dawke paliwa ale obroty wcale nie idą w góre wiec jak to działa, może ktoś wytłumaczyć Po części dobrze to rozumiesz, ale jest jeszcze coś takiego, jak mieszanka uboga i bogata. Regulacja jest nie tylko na poziomie ilości paliwa, ale też w kwestii stosunku paliwo:powietrze. W samochodach z gaźnikiem stosowało się...
Model jeszcze na gaźniku, a nie na wtrysku? Co regulowałeś podczas czyszczenia? Może popełniłeś błąd przy składaniu któregoś z elementów? Dokonywałeś regulacji poziomu paliwa (wysokości pływaka)?
skoro się leje to poziom jest za duży. Aby go zmniejszyć musisz tą blaszkę co dotyka zaworka podnieść, tak jak pokazuje strzałka: Pamiętaj abyś nie przesadził z tą regulacją i po każdym złożeniu gaźnika przejedź się!
Zapewne nie znajdę rady na wszystkie problemy, ale chcę przypomnieć, że regulacje gaźnika zostawiamy na koniec. Zawory masz już z głowy ale nie wiemy jaka jest kompresja - warto zbadać. Trzeba sprawdzić zapłon. W tej wersji chyba dobry byłby stroboskop. Jak już to bedziesz miał to za sobą bierz się za gaźnik. To że silnik gaśnie jak zadławisz ręką gaźnik...
Gaźnik pływakowy, a taki jest w tym silniku, powinien być zamontowany w miarę poziomo. Takie pochylenie może zakłócać pracę pływaka i obniża poziom paliwa w gaźniku.
Zbyt uboga mieszanka paliwowo-powietrzna. Dodając gazu zwiększasz dopływ powietrza a nie idzie za tym większy dopływ paliwa. Sprawdź dyszę główną w gaźniku i wydajność pompki paliwa. No i poziom paliwa w gaźniku. Czy pływak nie utopiony? Dziurawy.
Obszar komory dobrze oceniasz. Nie wiem tylko skąd wiesz, że jest szczelna. Jest to trudne do oceny. A nieszczelność najczęściej występuje na uszczelniaczach wału. A wpływ na pracę silnika taki, że brak kontroli nad składem mieszanki z racji wymiany powietrza z otoczenia poza gaźnikiem. Jednak z opisu wynika, że masz do czynienia z nadmiarem paliwa....
Zaworek jest koło zawiasu pływaka w korpusie gaźnika. Pływak jeśli jest miedziany to ma taki "języczek" a jeśli jest pływak plastikowy to tam raczej się nie reguluje poziomu. Zdjęcie poglądowe zapożyczone z tematu Informacje dotyczące regulacji gaźnika znajdziesz w internecie jest wiele foto-poradników.
W gaźniku WSK 125 jest śruba która skręca komorę pływakową z resztą gaźnika. Jest tam siatka- sprawdź czy jest czysta. Sposób regulacji gaźnika mogę podrzucić z oryginalnej książki Naprawa WSK 125, powinno być jak zrobić przyrząd do ustawienia poziomu paliwa.
Dla mnie jest to dziwne. Montowałem te gaźniki w wielu Simsonach, nawet bardzo starych S50, Schwalbe. Nigdy nie miałem problemów. Stabilna praca na biegu jałowym. Żadnej utraty osiągów!. Jedyna różnica to konieczność zapalania na ssaniu. Gaźniki te dawały bardziej precyzyjną mieszankę paliwowo-powietrzną. W sumie uboższą, ale prawidłową. Problemem może...
Ten gaźnik nie ma możliwości regulacji poziomu paliwa. Z tego co pamiętam do tych gaźników przychodzi inny rodzaj zaworków iglicowych (krótsze, bez zderzaka sprężynowego), założenie innego skutkuje zupełnie niewłaściwym ustawieniem pływaka. Musi być on w pozycji prostopadłej do płaszczyzny styku z komorą pływakową. - tu jest ładnie opisany gaźnik. Gaźnik...
Skoro kompletnie nie wiesz jak masz wyregulowany gaźnik, to najpierw trzeba zacząć od ustawienia poziomu paliwa w komorze pływakowej. Na schemacie masz rozrysowane jak to zrobić. Niby to nie jest dokładnie od tego silnika, ale wszystkie motocykle tej pojemności mają bardzo podobne gaźniki . Jak ustawić gaźnik? Od dołu zakładasz na gaźnik przeźroczysty...
Pływak może i szczelny ale zaworek iglicowy to już nie , paliwo nie może zalewać gaźnika do wymiany a raczej do naprawy bo części i w servisie już nie dostaniesz . Jak przestanie zalewać gaźnik to będziesz regulował ,może wszystko jest szczelne a tylko poziom paliwa do wyregulowania .Sposób sprawdzenia i regulacji zależny od konkretnego modelu gaźnika.
Mam chyba dokładnie taki sam gaźnik w moim agregacie prądotwórczym. Odpowiedź do postu #1 Gaźnik posiada śrubkę ze sprężynką, która nie pozwala przepustnicy zamknąć się do końca, obrót w prawo zwiększa szczelinę i zwiększa obroty silnika. Jest to regulacja wolnych obrotów silnika. Jest też druga krótsza śrubka też ze sprężynką. To jest wkręt do regulacji...
A otwiera się przepustnica w nim? Bo skoro gaźnik ok i dostaje paliwo ale on już dalej go nie podaje (sucha świeca) no to może nie otwiera mu klapki otwiera się nawet zalozylem nową Dodano po 1 To że przedmuchał nie jest równoznaczne z drożnością kanałów paliwowych . Możesz spróbować pomoczyć gaźnik dobę w acetonie . Nie ma gdzieś jakiegoś wycieku...
Brak reacji na regulacje składu mieszanki na wolnych obrotach jest podejrzany. Jak kręcisz tą śrubką to musi byc jakakolwiek reakcja poza zmiana obrotów - brak reacji oznacza że gaźnik nie działa tak jak powinien. Gromleon, co Ty bredzisz ?. Śruba regulacji składu mieszanki biegu jałowego ma wpływ tylko na obroty biegu jałowego. Ustawia ją sie na analizatorze...
Witam. Co sprawdzileś, że jest OK? Jeżeli wyciągnąłeś ssanie i chodzi a wszystko jest szczelne to sprawdź poziom paliwa, dyszę i regulację wolnych obrotów.
Witam potrzebuję dane na temat gaźnika 34DCHD. A dokładnie sprawdzanie i regulacja tego gaźnika: 1. sprawdzanie szczelności gaźnika 2. sprawdzanie szczelności zaworka iglicowego 3. sprawdzanie pływaka 4. sprawdzanie i regulacja poziomu paliwa w komorze pływakowej
Te elementy gumowe jako zamienniki nieosiagalne w Polsce. Można ściągać np ze Stanów ale nie wiem czy warto.. Spróbuj poszukać jakieś używane gaźniki Mikuni podobnego typu, niekoniecznie od GPZ-gumki powinny pasować. Co do dysz-znalazłem na szybko dane dla GT750/KZ750. Są to prawie bliźniacze silniki jak w GPZ jednak nie gwarantuję w 100% że dane regulacyjne...
Witam czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak ustawić gaźnik 126p tak aby maluch mało palił a nie spadł z mocy. Teraz mój 126p pali około 10l na 100km myślę że to stanowczo za dużo na silnik o tej pojemności. Proszę o pomoc. Dodam jeszcze od siebie. Po regulacji poziomu paliwa w komorze pływakowej wkrętem regulacji położenia przepustnicy na wyjętym gaźniku...
Oryginalne powinny działać bez zarzutu. Ja robiłem podobne zmiany z zapłonem przerywaczowym, ale na innym samochodzie. Po zastosowaniu zapłonu tranzystorowego (wyzwalanego przerywaczem), zmieniałem świece, aby dobrać najlepsze z zestawu: Iskra, NGK, Brisk. Iskra i NGK wyposażone w klasyczne elektrody czyli centralną i boczną. Brisk - świeca czteroelektrodowa...
Zacznijmy od tego, jaki skuter masz. Jeśli chiński, to gaźnik, względem innego gaźnika może się mooocno rozjechać. To co u kolegi jest cacy, u ciebie może być totalnie źle. Te gaźniki nie trzymają żadnych norm i reguluje się je "na oko". Bo nie ma do czego się odnieść. Czarna świeca oznacza zbyt dużą dawkę paliwa. Schodzenie z obrotów, jeszcze bardziej...
Nie chce się wcinać pomiędzy pokojową wymianę zdań kolegów :D . Jeśli elektrodysza niedokręcona lub oring na niej sparciał (lub nawet popękał) to będzie dawało efekt zwiększonego zużycia paliwa. Zbyt wyskoki poziom paliwa w komorze pływaka. Zaworek nie zamyka dopływu paliwa do komory pływaka. Złe niepoprawne wyregulowanie gażnika (ja zawsze zaczynam...
1. Dyszą główną. 2. Położeniem iglicy. 3. Dyszą biegu jałowego. 4. Liczbą obrotów wkręta do regulacji powietrza lub mieszanki biegu jałowego. 5. Poziomem paliwa. 6. Wejście na wężyk. 7. Szerokość wlotu do cylindra.
A ty uważasz że skład mieszanki reguluje się wyłącznie śrubkami? To niestety się mylisz :) Do regulacji też masz iglicę na przepustnicy (im jest ona wyżej tym bogatsza mieszanka), oraz po przez poziom paliwa w komorze pływakowej. Ta śrubka od niby składu mieszanki, to reguluje skład mieszanki wyłącznie na obrotach jałowych. Wtedy dysza główna prawie...
Witam, Czy ktoś z szanownych Kolegów jest w posiadaniu danych regulacyjnych gaźnika Dellorto/Weber FVCA 26.21? Chodzi mi szczególnie o poziom paliwa (najlepiej ze sposobem pomiaru) oraz wymiar dyszy głównej. Gaźnik ten u mnie obsługuje silnik Lombardini LA490. Może po krótce opiszę problem. Silnik, niezależnie od warunków zapala bez ssania, czyli w...
Najpierw wolne podbiłem tym IDLE aby silnik nie gasł podczas właściwej regulacji "dyszą wysokich obrotów". Jak to ustawiłem na w miarę najwyższych obrotach to następnie obniżyłem obroty śrubką IDLE - domknąłem lekko przepustnicę. Coś nie tak? Nie chcę rozpoczynać nowej dyskusji ale z tego co wiem tutaj prawdziwe wysokie obroty reguluje się wyłącznie...
Zawory już ustawiłem, porobiłem znaki markerem gdzie się dało i ustawiłem tak jak było, łańcuszek jeszcze jest dobry, a sprawdziłem to przez sprawdzenie napinacza. Wszystkie zawory były za ciasne, ustawiłem w połowie lub w górnej granicy luzu, po złożeniu motocykl odpalił tak, że temat zaworów mam już ogarnięty. Pomyślałem, że jak tak dobrze mi poszło...
Czy plywak jest ok? musisz sprawdzic czy cos sie nie zacina , zmniejsz poziom paliwa podginajac blaszke minimalnie do dolu do dolu . Rob to powoli nie spiesz sie na spokojnie skup sie na blaszce i plywaku tam lezy caly problem. moze podginasz nie tak , lub regulujesz za wysoki poziom paliwa , blaszka do regulacji musi chodzic swobodnie bez zadnego oporu...
Co to za rodzaj układu zapłonowego: "Układ zapłonowy iskrowy"??? Pytałem (mój błąd) czy ma przerywacz? Jak myślisz, że chincyki wyregulowały ci gaźnik to się grubo mylisz!! Jeżeli rzeczywiście masz podróbę 16N3, to w tych gaźnikach, tak jak w każdym współczesnym, nie prowadzi się żadnych regulacji linką! Pancerz linki ma mieć tylko luz ok.3 mm. Koniec...
Możliwe że to jest wina gaźnika lub jakiej nieszczelności.. Można spróbować minimalnie podnieć poziom paliwa w gaźniku. Jeszcze raz spróbuj przeczyścić dysze. Przerwa na świecy 0.4 mm. Możliwe że zawór ssący jest lekko nieszczelny.
BILGO, regulowaliśmy go z tatą, ale on dostaje za mało paliwa, więc podginałem pływak, aby zwiększyć poziom paliwa, jest trochę lepiej, ale i tak jest wolny, bo za mało paliwa dostaje! Dodano po 2 Przecież wystarczy zdjąć wężyk z gaźnika i zobaczyć, jak paliwo cieknie np. do czystego słoika. A co to mi da? To Ci da że będziesz pewny drożności układu...
Gaźniczek jest prosty w swojej konstrukcji jak Fos itp. Największym jego problemem była regulacja składu. Mało jest takich którzy to potrafią. W pierwszej kolejności trzeba gaźnik zdemontować. Sprawdzić stan uszczelek pod nim i podstawy. Czy tam nie ma przedmuchów. Później Panie trzeba prawidłowo ustawić poziom paliwa na pływaku w środku i sprawdzić...
Witam serdecznie. Otóż od pewnego czasu mam silnik od fiata 125p w pojeździe własnej konstrukcji(buggy, rurak). Silnik niby pracuje dobrze, obroty nie falują ale za to nie mogę sobie poradzić z regulacją gaźnika w ten sposób aby palił mało paliwa oraz nie dławił się i nie brakowało mu mocy czyli tak jak powinno być. Fabrycznie był zamontowany gaźnik...
Witam, jesli obojetnie jaki silnik - zaczyna po chwili jazdy 'zwiekszac samoczynnie obroty', to powod moze byc dosc prosty, ze zaczyna brakowac paliwa [ obniza sie poziom paliwa w komorze plywakowej ] w gazniku, mieszanka staje sie 'uboga' i silnik wchodzi samoczynnie na wyzsze obroty. Najlepiej sprawdzic - czy kranik sie czyms nie 'przytyka', np. jakims...
U mnie w podobnym silniku 110ccm mieściło się ok. 0,7l oleju. Regulacja składu mieszanki (dopuszczanie dodatkowego powietrza) śruba 2 na dolocie gaźnika. Śrubka 3 podnosi przepustnicę - regulacja wolnych obrotów. Jedynka służy do spuszczania paliwa z komory pływakowej - przydaje się do określenia poziomu paliwa w tej komorze i drożności układu paliwowego....
Normalnie czuję sie jak w podstawówce. "ja przeczytralem to no i co z tego kioedy zadnej zmiany niema tyle ze czasami niegasnie ale i tak mam problem z odpaleniem a pozatym to tak jak juz mowilem to wyglada jakby dostawawal zaduzo paliwa do pływaka jak kto wie jak wyregulowac to pisac bo tych instrukcji nieczaje" Jedno zdanie a właściwie słowotok w...
najczęściej w tych motorowerach nie ma niczego co można by regulować. Skład mieszanki nie do ustawienia poziom paliwa też. Jedyne co można regulować to obroty biegu jałowego czasami położenie iglicy Napisz ile jest śrub do jakiejkolwiek regulacji. Jeżeli w gaźniku nie było "grzebane" to po za czyszczeniem lepiej nic nie robić
Jeśli zmieniałeś zaworek iglicowy i pływak to zapytam czy ustawiałeś poziom paliwa w gaźniku oraz kąt otwarcia przepustnicy. Zacznij może od ustawienia poziomu paliwa w komorze pływakowej. Najlepiej zaglądnij na:
Wydaje mi się, że silnik pracuje ciągle na ssaniu i dusi się, albo też masz za wysoki poziom paliwa w gaźniku, tym samym silnik dużo pali. Sprawdź działanie ssania oraz jaka faktycznie powinna być proporcja oleju do paliwa.
Witam. Gaźnik wyczyszczony. Zaślepki wciśnięte. Śruby regulacyjne odkręcone o jeden obrót. Po kilku szarpnięciach silnik zaskoczył i ku mojemu zdziwieniu chodził jak brzytwa. Wkręcał się w obroty bez zająknięcia. Wolne obroty ustawiłem śrubą przepustnicy. Paliła z pierwszego sznurka. Piłę wyłączyłem. Po około 6-ciu godzinach chciałem odpalić. Odpaliła...
Czemu go tak zalewa? A sprawdziłeś pływak w gaźniku?? Poziom paliwa?
Zdemontuj gaźnik, sprawdź podstawę gaźnika, ten ,,plastyk,, Lubiły pękać i dostawało się fałszywe powietrze. Wykręć dyszę wolnych obrotów, (zwykła czy elektro) może być skręcona, uszkodzona powierzchnia stożkowa lub zapchany kanał studzienki emulsyjnej. Wykręć wkręt regulacji składu, sprawdź oring, a najlepiej wymień. Twardniały i przestawały uszczelniać....
Kolego w gaźniku istotny jest jego środek tj. udrożnione dysze i kanaliki oraz poprawne jego zamontowanie wraz z "dobrą" uszczelką. Regulacja wstępna gaźnika a dokładna po uruchomieniu silnika i rozgrzaniu. Poziom paliwa również jest istotny, gdyż np. zbyt duży prowadzi do zalewania silnika. Czy sprawdziłeś działanie ssania oraz ciśnienie w cylindrze,...
Witam . Mam w swoim mińsku gaźnik K65C. Wcześniej był K62C. Problem polega na tym że motor "śliwi" olejem z kolanka w tłumiku . Mieszankę robię w proporcjach 1:36 a olej jaki stosuję to półsyntetyczny Valvoline Dura blend . Iglica nie jest na środku tylko jedno oczko jest opuszczona w dół (ten koszyczek jest oczko w górę ,tak aby dostawał mniej paliwa)...
Zużyta (wytarta) iglica - tak one się także zużywają bo to wszystko wibruje podczas pracy, tudzież rozkalibrowany otwór w dyszy głównej (tej wkręcanej od spodu), względnie za wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej. Poczytaj tutaj: To co prawda nie Bing 17, ale wszystkie motorowerowe gaźniki do siebie są podobne.
Niestety nie ma możliwości jej regulacji. Sam pływak wciska zaworek, nie ma tam blaszki którą można podgiąć itp. Swoją drogą czy poziom paliwa ma wpływ na dolot paliwa do tej komory? Wydaje mi się że nie, tym bardziej że nie ma problemu z samą pracą silnika na wysokich obrotach.
Jeszcze jest regulacja przy pływaku. Jeżeli coś tam robiłeś, to całkiem prawdopodobne że ustawiłeś zbyt niski poziom paliwa w komorze pływakowej. Po jeździe na wysokich obrotach, i wypaleniu paliwa które się tam znajduje, silnik nie ma " pokarmu ", nie ma czego spalać.
Pływak wygląda na bardzo dobry, sprawdzałem go w paliwie, pływa ładnie i jest szczelny; nie wygląda na odkształcony. Niestety nie mam żadnego na podmianę. Też mi się wydaje, że poziom paliwa może być za wysoki, ale pływak jest plastikowy i raczej nie ma możliwości regulacji stanu paliwa w komorze pływakowej. Hmm chyba zostanie gaźnik na części 😁
Z forum ATV Polska znalazłem oto taki manual użytkownika GEORGE 05 wklejam może komuś się przyda. CYT. "Ustawienie i regulacja gaźnika PZ30 taki jest fabrycznie zamontowany w Bashanie 250: Gaźnik należy rozebrać i sprawdzić jego wewnętrzne ustawienia wg następującej procedury: * po zdjęciu obudowy komory pływakowej wykręcić należy obydwie dysze i sprawdź...
Dlaczego zatem Junaki 350, po remoncie i prawidlowym dotarciu [ uzytkownicy bardzo o to dbaja ], na 'nowoczesnych olejach i paliwie 95 Oktan' - maja dzisiaj az o 20 - 25 km/h, a nawet o 30 km/h mniejsze osiagi, niz 40-45 lat temu na 'bardzo zlej - 78 Okt.' benzynie wg Ciebie, a tylko przy lekko skorygowanym momencie zaplonu, o 1,5 - 2,5mm wczesniejszym...
Nie, po pół godzinie czy nawet godzinie nie używam ssania. Pływak i zawór sprawdzałem przy rozbiórce gaźnika, niby działał dobrze. Co do poziomu paliwa, to nie mam żadnych danych do tego gaźnika więc nie wiem czy jest dobrze. Zastanawiam się czy nie pokręcić regulacją składu mieszanki. Podciśnień tam prawie nie ma, jest jeden siłownik ale on tylko ma...
cześć. Skuter z silnikiem 157qmj 150cm odpala bezproblemowo, wchodzi na obroty 2000-2200 można dodawać gazu ,wkręca się na obroty i schodzi dobrze. (Przebieg 3500km) Po 10 minutach pracy na jałowych gaśnie . Po zadziałaniu ssania elektrycznego (5 min) nie da się dodać gazu bo gaśnie,dławi się.Po nagrzaniu i dodaniu gazu obroty nie chcą spadać , trzymają...
Słuchać że on "chce" się wkręcić, ale nie może. Wygląda na to że go konkretnie zalewa. W gaźniku PZ20 da się nieco "opuścić poziom paliwa". Musisz podgiąć blaszkę na pływaku tak aby pływak nieco szybciej odcinał paliwo. Taka regulacja działa na całym zakresie prędkości obrotowej i jest niezależna od ustawienia np iglicy czy śrub regulacyjnych. Tylko...
czas opóźnienia sądy lambda 20 sek (nawet do60) cut - off na 1500 - 2000 obr bo bedzie strzelał w gaznik zubozenie - pobaw sie 20 do 40 % tak aby nie szarpał emulacja H L - H-nieco wiecej od L ale bez przesady bezwladniśc TPS ok 0,2 V przelaczenienie na gaz 2000 do 2500 narastajaco temp przelaczenia LPG 10-20 + opornik 100 ohm zwierany recznie przez...
Jeżeli cała reszta jest w porządku (zapłon, zawory, przerywacz z kondensatorem) to rozbierz gaźnik i zobacz co w nim siedzi. To, że jest regenerowany to nie znaczy, że jest sprawny. Przećwiczyłem to kilka razy przerabiajac CC700 z japońskiego na ludzkie zasilanie. Niby był nowy/regenerowany a i tak trzeba było ustawiac poziom paliwa, dysze nie podokręcane...
szukaj oryginalnych części DDR, będzie duży problem ale jeszcze idzie dostać, uszczelniacze firmowe, łożyska firmowe (C4) na wał, tłoczek, pierścionki, gorzej z wałem, cylindrem i tarczami sprzęgła, te podróbki to nic nie warte, musisz uważać co kupujesz bo za sam gaźnik dasz 180-300 zł i to zaplombowany nieszczelny z zamienionymi dyszami nie ustawionym...
Mam podkaszarkę spalinową Jonsered 45 rs ale nie radze sobie z ustawieniem gaźnika [obrotów ] wymieniłem membrany w gaźniku i mam wrażenie że mi ją zalewa - za wysoki poziom paliwa; jak postąpić w tej sytuacji proszę o rade z góry dziękuje i pozdrawiam.
Tak , dobrze rozumujesz. Dużą śrubą ustawiasz prędkość obrotową na biegu jałowym , natomiast małą śrubką ustawiasz czystość spalin - nie wiem jaką te auto musi spełnić normę czystości na biegu jałowym - ale myślę że tak jak tam piszą 2.5%. Dlatego do regulacji przydał by się obrotomierz i jakiś najprostszy analizator spalin . Natomiast jeśli chodzi...
To nie uszczelka , po prostu gaźnik ci przelewa . Do wymiany zaworek iglicowy pływaka , lub regulacja i ustawienie prawidłowego poziomu paliwa w komorze pływakowej .
Przecież pływak powinien zaworek pływakowy zamykać? Wszelkie regulacje zaczyna się od ustalenia poziomu paliwa w komorze.
To znaczy że masz źle wyregulowany gaźnik, a nie że masz zły gaźnik ;) . Po pierwsze musisz zweryfikować jaką tam masz dyszę paliwową główna. Jeśli nie wiesz, to kup sobie dyszę 90 i 95 bo pewnie coś koło tego będziesz potrzebować. Po drugie, możesz mieć za wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej. Względnie uszkodzeniu mógł ulec zaworek iglicowy lub...
Możliwe, że autotune wymaga zresetowania. Wiedza tajemna jak to zrobić bez interfejsu. Sprawdziłbym czy skrzynia korbowa jest szczelna (uszczelniacze, kolektor ssący). Gaźnik w dalszym ciągu podlega naprawie i regulacji, m. in. membrany, filterek, zawór iglicowy, poziom paliwa (0.55 mm ponad płaszczyznę uszczelki). Wymiana gaźnika wymaga przeprogramowania...
Na stromym zboczu, o dużym przechyle, paliwo w zbiorniku też zlatuje tam gdzie najniżej w zbiorniku. Może wówczas "nie sięga" wypływu ze zbiornika, kranika (kranik, wypływ paliwa robi się powyżej poziomu paliwa) i nie leci do gaźnika. Spróbuj czy też tak jest na pełniutkim zbiorniku... Może być też problem z samym gaźnikiem, który nie jest przystosowany...
Nowy gaźnik też wymaga regulacji poziomu paliwa oraz składu mieszanki . Może ciągnie Ci lewe powietrze mimo że nowy . Wyprzedzenie zapłonu jest w porządku ?? Może kondensator siedzi w aparacie i iskrzą styki , mała przerwa chyba , że masz elektroniczny .
Witam wszystkich czytających. Rozczarowany moimi doświadczeniami z inwerterowym agregatem prądotwórczym STANLEY SIG 3050 (opisanymi w innym wątku) – postanowiłem poszukać sobie czegoś lepszego do moich zastosowań. Moje założenia są takie. Moc ciągła - co najmniej 2kW. Waga do 35 kg – czyli przy tej mocy wyłącznie urządzenie inwerterowe....
Poziom merytoryczny dno. Pół godziny stracone na słuchanie o tym, jak regulacja składu mieszanki biegu jałowego ma ogromne znacznie, bo inaczej silnik nie będzie pracował poprawnie i się zatrze. No i kwintesencja, ustawianie statycznego kąta wyprzedzenia zapłonu „na słuch”. Po pierwsze rozwiązań układowych gaźników są setki, a możliwości...
W załączniku jest ilustracja jak ustawić poziom paliwa w maluchu. Opis: Regulacja skrajnych położeń pływaka: 1 – pokrywa gaźnika; 2 – uszczelka; 3 – pływak; 4 – ramię pływaka; 5 – ogranicznik górnego położenia pływaka; 6 – ogranicznik dolnego położenia; 7 – iglica zaworu; 8 – dopływ paliwa; A – minimalna...
To znaczy mieszanka jest zbyt uboga. Nie wiem jak to było z tym przerabianiem i jaki tam jet gaźnik, ale pod większą pojemność powinno być więcej paliwa czyli dysza rozpylacza powinna być większej średnicy moim zdaniem. Albo za niski poziom paliwa w gaźniku jeżeli dysza była wymieniana na większą. Aby podwyższyć poziom paliwa w gaźniku trzeba aby zawór...