W książce Dieter Korp reguluje i naprawiam audi80 masz tam ładnie opisany ten gaźnik od strony 70 wiec miłej lektury i do dzieła.
ale jak się wyłącza ssanie to zaczyna wchodzić na odcinke Lewe powietrze.
przydały by mi się dodatkowe informacje od osób tak kompetentnych jak "helena33" Nie pisz tak, bo mi później gg zasypują pytaniami.... hehehe :) Gaźnik jest podobny jak w Stihlu, do dysz niekoniecznie można się dobrać, ale po wykręceniu śrub regulacyjnych L i H można psiknąć np. WD-40 w otwory po tych śrubach, i patrząc w komorę mieszania (czyli tam...
Przy parowniku jest pokretlo ,sprubuj je wykrecic 1/2 lub troche wiecej obrotu i sprawdz najlepiej na zimnym silniku wczesniej jednak zaznacz pierwotne polozenie,Pod spodem jest tez korek [czesto plastikowy]odkrec i poczekaj az zleci olej.Pozdro.
http://obrazki.elektroda.pl/3164288600_1... [img] Podstawowa regulacja to taka że obracając ssawkę ustawiasz temperaturę włączenia/wyłączenia ssania . Możliwe też że pękła Ci sprężyna bimetaliczna w ssawce.
L-low speed - czyli gerulacja wolnych obrotów H-High speed - czyli regulacja wysokich obrotów.
Nie wiem czy temat jeszcze aktualny ale się dołączę. Mam ponad 10 lat SPS 01 52 na gaźniku walbro i tam wkręcało się do oporu i cofało o 1,5 obrotu- to były ustawienia fabryczne. Teoretycznie bo w praktyce nie chciała na tym chodzić, nawet po regeneracji gaźnika, dopiero przy 2,5 obrotu chodziła. Ale fakt że regulacja wysokich obrotów na własną rękę...
Widać na zdjęciu literę L ,z angielskiego(low) czyli regulacja składu mieszanki wolnych obrotów, po drugiej stronie jest H,(high) czyli wysokich obrotów. Resztę musisz poszukać, jakie są nastawy fabryczne oraz korekty, dla tego gaźnika,dla tego modelu makity, Albo znaleźć kogoś doświadczonego w takich sprawach. Tylko mogę dodać że część z nich była...
regulacja https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... warto sprawdzić/zrobić test szczelności, czy są nieszczelności komory korbowej np. uszczelka pod gaźnikiem, uszczelniacze wału. przewód paliwowy musi być szczelny. filtr musi być drożny. nalać świeże paliwko. ostatecznie podmiana gaźnika
Paliwo w gaźniku jest, odkręć spust i zobacz, jak jest to dysza w gaźniku zatkana, jak nie ma to pływak źle ustawiony.
Pewnie większość a propo pierwszego problemu napisze gaźnik, ale wg mnie to coś z zapłonem bo silnik się ksztusi, więc albo cewka zasilająca cdi jest uszkodzona lekko , bądź np taka pierdoła jak za duża przerwa na świecy, na niskich obrotach mamy mniejsze napięcie na cewce zasilającej i nie wystarczająca energię do zapalenia bogatej mieszanki po dodaniu...
Metalowe kółko (większe) ma być do środka gaźnika
Proszę bardzo ;) http://obrazki.elektroda.pl/9477411200_1... http://obrazki.elektroda.pl/8048175000_1... http://obrazki.elektroda.pl/9564237200_1... http://obrazki.elektroda.pl/5763609000_1...
No to co, że z 2015. Chciałem znać prawdziwą przyczynę awarii. U mnie nic z tych rzeczy nie wystąpiło. Sprawdziłem wykrywaczem nieszczelności. Po za tym wymontowałem gaźnik, rozebrałem go, umyłem w benzynie, przedmuchałem i zamontowałem. Odpaliłem motocykl i znowu to samo: natychmiast wkręca się na maksymalne obroty. Zupełnie nie wiem co mogę jeszcze...
Czy wykręcanie śruby nr 2, powoduje wzbogacenie, czy zubożenie mieszanki ? zubożenie
W załączniku jest opis regulacji gaźnika w pilarce husqvarna 340.
Witam,śrubka od mieszanki zaznaczona na zielono. http://obrazki.elektroda.net/81_12713608...
Odpal agregat rozgrzej go porządnie podłączając jaką suszarke czy coś. Odłącz obciążenie. Wkręć tą śrubkę pod skosem do oporu ( z wyczuciem oczywiście, pół obrotu przed ukręceniem:-) ). Drugą śrubę regulacyjną wkręć też do oporu, przyduś do niej przepustnice gaźnika, agregat powinien zmniejszyć obroty. Tak trzymając wykręcaj śrubke podpierającą przepustnice...
Dokładnie, tak.
Wkręcając tą śrubkę od obrotów podnosisz iglice a co za tym idzie podnoszą się obroty bo silnik dostaje więcej powietrza i paliwa . Masz też drugą śrubkę którą regulujesz skład mieszanki spróbuj ją wkręcić do końca a następnie wykręcić z jeden obrót i reguluj obroty. Jeżeli dalej nie będziesz mógł ustawić obrotów to upewnij się że problem nie leży gdzieś...
Gaźnik oryginał czy nowy
Objawy wskazują na niewystarczającą ilość paliwa, więc na początek gaźnik do regulacji. Nowy gaźnik nie znaczy, że jest wyregulowany. Regulacja powinna być przeprowadzona na ciepłym silniku. Na forach jest dużo informacji i materiałów poglądowych na ten temat.
Odkręcić tłumik i go wyjąć - uwaga na dolne śruby od obejm tłumika , powinny być szpilki ale czasem wykręcają się całe lub są śruby , dziury do bloku silnika i warto je zaślepić - krótka śruba M8 x 4 szt żeby nie wpadły śmieci (do oleju) odkręcić głowicę i zdemontować gaźnik - kolejność dowolna jak będzie lepiej wymyć głowicę z oleju - można wcześniej...
Wszystkie tego typu przyrządy mierzą zawartość tlenu w spalinach, problemem jest to, że nie podają tej zawartości, tylko AFC lub odchylenie od optymalnego AFC (lambda). Niestety dla różnych paliw, różne jest optymalne AFC i różna jest optymalna zawartość pozostałego w spalinach tlenu. Analizator spalin do regulacji gaźnika mierzy zawartość tlenku węgla...
Konstrukcja tłumika nie jest przypadkowa, dobrana jest do konkretnego modelu silnika. Pewnie że silnik będzie pracował bez tłumika ale dla poprawnej pracy musi być założony.
Po dodaniu gaz skuter muli i nie ma pełnych obrotów lepiej chodzi na ssaniu ale nie tak jak powinien nie wiem co może być regulacja nic nie daje nie ma różnicy tak jak by coś było nieszczelne dodam też że silnik był cały rozbierany i wszystko w środku nowe może problem tkwi w silniku
Daj zdjęcie kosy, gaźnika
Również dziękuję za plik. A jak coś z mechaniką to wal na [url=http://www.zapek.odt.pl/index.php]Z...
Ściągnij sobie instrukcję do tek piły w pdf tam jest szczegółowo opisane jak wyregulować gaźnik.
Podejrzewam problemy z układem zapłonowym. Sprawdź max długość iskry jaką możesz uzyskać gdy skacze z samego kabla WN do głowicy. Zacznij od 2-3 mm i odsuwaj kabel co 1 mm aż iskra przestanie przebijać powietrze. Potrzebna druga osoba do pomocy aby zapewnić prędkość rozruchową silnika. Iskra musi przebijać ponad 10 mm ! Jak nie to znaczy że WN jest...
Na pierwszy rzut oka wygląda na brak paliwa. Wypala to co ma w gaźniku a później gaśnie. Być może przytkany jest filtr paliwa. Trzeba sprawdzić czy paliwo płynie swobodnie do gaźnika. Można odkręcić śrubę od spodu gaźnika (tą pod skosem) i otworzyć kranik. Paliwo powinno swobodnie płynąć.
Gdzieś znalazłem że maksymalne z narzędziem tnącym 8000 A wolne ustaw na 2500 i powinno być ok.
Skoro kompletnie nie wiesz jak masz wyregulowany gaźnik, to najpierw trzeba zacząć od ustawienia poziomu paliwa w komorze pływakowej. Na schemacie masz rozrysowane jak to zrobić. Niby to nie jest dokładnie od tego silnika, ale wszystkie motocykle tej pojemności mają bardzo podobne gaźniki https://obrazki.elektroda.pl/3436190400_... ....
Czy nie chodzi przypadkiem o taki klucz ? http://www.ogrodexmilicz.pl/288-wkretak-...
Gaźnik regulacja czyszczenie i filtr powierza czyszczenie. Możesz mieć zużytą centralkę w sprzęgle. A pali tak bo może Ci go przylewa. No i jak 70cc to normalne jak pali około 5l.
W załączniku rysunki.
Jak magnesy dobre to wielce nie masz polotu. A mierzyles opornosci na kablach?
Najpierw popracuj nią z 15 min. Niech się dobrze rozgrzeje, wycieki w okolicach tłumika to nie koniecznie paliwo, dzisiejsze oleje nie spalają się z paliwem tak jak było to z mik-solem, i olej ten jest wyrzucany wraz z spalinami, jak piła pracuje tylko chwile to powstają właśnie takie ślady jak by wycieków. Po rozgrzaniu ( 10-15 min ) sprawdź kolor...
Na pierwszym zdjęciu widać czarną zaślepkę w mosiężnej śrubie przepustnicy. http://obrazki.elektroda.pl/5054047100_1... Pod tą gumą, w środku tej większej śruby, jest regulacja iglicy.
dysza w tym plastiku po odkręceniu dolnej pokrywki zawsze się gubi jak się o niej nie wie, też zgubiłem, ale o dziwo znalazłem w trawie na podwórku i to po kilku dniach! i koszeniu :) właśnie takie objawy są bez niej plug&play to raczej żaden inny gaźnik nie podejdzie, ale jak by pokombinować to może np od Hondy GX200 by podszedł?
Ale raczej regulacja gaźnika A jak się w silnikach B&S reguluje gaźnik? Gaźnik ma regulacje. Chociaż tę z tworzywa już nie bardzo. Ale obroty jak najbardziej. Nie ma żadnej regulacji. Sprężynki cięgła regulatora trzeba wymienić - pewnie są dwie, cienka i grubsza. Któraś musi być nadmiernie rozciągnięta.
Zauwazylem ze skuter zapali jak sie zatknie wlot do filtra powietrza. Wyreguluj dobrze gaźnik.. jeśli nie potrafisz tego zrobić to oddaj mechanikowi...
Na zimnym jak odpalam daje ssanie quad odpala ale gaśnie co chwile. Przeprowadź regulację zaworów.
Odegnij ten języczek w taki sposób, aby przy niższym poziomie paliwa zaworek zamykał dopływ paliwa. Nie należy przesadzać z tym odginaniem, gdyż przy niższym poziomie paliwa w gaźniku silnik nie będzie pracował idealnie. W gaźniku możesz mieć znaczek, do jakiego poziomu powinno być paliwo. W instrukcji pojazdu może być podany w mm zalecany poziom paliwa...
Za bogata mieszanka, gaźnik do regulacji (na gwarancji serwis).
1-1/4 to zalecane przez Walbro nastawy początkowe. Przypomnę jednak, że celem regulacji gaźnika jest osiągnięcie obrotów minimalnych i maksymalnych, zalecanych przez producenta silnika. Dodatkowo istotne jest zachowanie kultury pracy silnika (płynne wchodzenie i schodzenie z obrotów, równomierna praca na biegu jałowym itp). W związku z tym finalne nastawy...
Tylko nie silikon!!! Mięknie pod wpływem benzyny i powstają takie "smarki". Mogą zatkać gaźnik. Trzeba kupić oringi na wymiar, ale odporne na benzynę. Spróbuj w sklepach z częściami do kosiarek/pilarek itp.
Witam. Za dużo powietrza w mieszance , zmniejsz powietrze . Śrubką z boku gaźnika Regulacja- śrubkę która jest od spodu lekko wkręc [przepust-nica się otworzy ] teraz śrubką od powietrza ustawiasz powietrze tak żeby były jak najwyższe , tak zostawiasz powietrze. Zaś śrubkę od spodu [przepust nicy ] wykręcasz powoli aż obroty zmaleją.
Witam. Spotkałam się z takim silnikiem w wakacje na mazurach. śruba od składu mieszanki 1,5 obrotu w tył, iglica na środkowym rowku, a szczelina na jałowych nie więcej niż 1,5mm. Przydało by się go gruntownie wyczyścić.
Pływak szczelny, a zawór zamyka?
Filtr paliwa raczej wymienić niż przedmuchać. Przeczyścić filtr powietrza. Sprawdzić smarowanie łańcucha tnącego. Brak smarowania lub niewłaściwe smarowanie powoduje duże opory i może być powodem duszenia piły. Prowadnica również do smarowania i sprawdzenia pod kątem stawiania oporu
Witam, Sprawdziłeś dokładnie co tam masz? Producenci zakładają plastikowe blokady na śruby regulacyjne H i L , ograniczające tym samym możliwość obrotu L oraz H Możliwa jest tylko korekta regulacji, jest to około 90° w lewo w prawo, na serwisach mają zestaw do zdejmowania blokad oraz do powtòrnego ich zamontowania. Są to obostrzenia zwiazane z normami...
Gaźnik oryginalny? Czy membrany gaźnika były kiedyś wymieniane? Czy gaźnik posiada regulacje L i H? Odpowietrznik zbiornika paliwa nie przypchany? Nie poprawia mu się po odkręceniu korka wlewu paliwa?
Podaj jaki silnik, jaki samochód. To może być prawie wszystko nawet Fiat 125p. Różnica w gaźnikach też jest spora.
Kto powiedział ze musi być pływak, jest membrana. Blaszką zaworka trzeba ustawić na równo z płaszczyzną gaźnika
Może nie błedem ale generalnie luz zaworowy ustawia sie w OT tłoka przed suwem pracy-gdy zawory są zamkniete.W tym tez celu producenci znakuja na wirniku alternatora lub nadajniku impulsatora wlasnie znak T. W praktyce jesli mamy wgląd na połozenie krzywek wałka rozrzadu to lepiej jest ustawiać w miejscu gdzie krzywka wałka jest po przeciwnej stronie...
Jeśli to Pa-1: http://66e7c982f37033281683-0e029a5c02f5... Silnik wg danych dla samochodu, jak nie znajdziesz to w poniedziałek coś poszukam. Nie ruszaj poziomu paliwa, bo musisz mieć specjalny króciec do ustawienia (gwint calowy).
Przerwa na przerywaczu i świecy. Potem gaźnik - sprawdź regulację
Trzeba było nie kupować. Z taką historią zakładam że motor to złom, a gadka sprzedawcy o synchronizacji gaźników to wciskanie kitu nabywcy. W lepszym stanie motocykle widziałem na złomie. Gaźniki w Kawasaki (nie pamiętam dokładnie które roczniki) mają tą wadę, że napęd z przepustnicy jest na pierwszym gaźniku i regulacja czwartego gaźnika jest zależna...
A mógłbyś mi powiedzieć która to i w jaki sposób ją wyregulować?
Daj to komuś co ma pojęcie o regulacji gaźnika.
Myślę że pilarka nie była całkowicie sprawna, gdy ja wypożyczałeś. Trudno będzie teraz coś udowodnić. Pamiętam podobny przypadek, wtedy do cylindra wpadła śrubka mocująca przepustnicę do osi. Ten "serwisant" nawet nie zadał sobie trudu aby wydmuchać ten cały syf. Jeżeli remont tego gaźnika był też tak robiony, to na skutki nie trzeba było długo czekać....
Często jest problem z gaźnikiem. Na regulacji dawki paliwa pod śrubokręt płaski powinien być oring a każda nieszczelność powoduje to że nie pociągnie paliwa z gaźnika tyle co potrzeba
Mamy pomysły, na przykład regulacja gaźnika.
Albo zbyt duża wartość cieplna świecy, albo gaźnik do regulacji.
Coś jest w tym co pisze kolega futro . Obawy wyglądają jakby zasysał lewe powietrze. Sprawdź, a lepiej wymień simmeringi na wale. Mają być TWARDE, ale elastyczne. Nic na ich temat nie napisałeś. wawaludzik napisał: wymieniłem lewy ( duży) karter ( bo odłamane było mocowanie stopki i zerwane gwinty od pokrywy) Szczerze mówiąc jestem w szoku. Skąd miałeś...
I tu się zgadzam w całej rozciągłości.. A co do serwisu i rzeczonej pilarki.. Radziłbym wizytę w serwisie i zacząć od sprawdzenia szczelności karteru na ciśnienie i podciśnienie. Temat Shinadaiwy już przerabiałem z różnym skutkiem. To o pękających karterach wcale nie jest wyssaną z palca plotką.
Sprawdż czy podczas kręcenia rozrusznikiem kręci się palec rozdzielacza (aparatu zapłonowego), jezeli stoi w miejscu to znaczy ze zerwnany pasek rozrządu
przedmuchanie nic nie dało prosze o dalsze odpowiedzi. Gaźnik też był zanieczyszczony. Taki gaźnik to tylko na przetop, nie wiem co i jak robiłeś, ale zaprzeczyłeś sam sobie, nasiałeś zamętu, zwala z nóg fakt, że gaźnik był zanieczyszczony, to nie wiem jak zrobiłeś ten remont gaźnika, ani słowa więcej. Wydaje się, że szkoda było zachodu przez wszystkich...
Rada jest prosta - zaopatrzyć się w jakąś książkę (a jest tego sporo, dostępne w każdej postaci) o naprawach tego cudu techniki ludowej i na podstawie opisów i zdjęć tam umieszczanych zabrać się za regulacje. Będzie najprościej. Akurat to jest dobre auto do rozpoczęcia nauki. Do przejrzenia dysze w gaźniku, regulacja niskich obrotów, a przy okazji reszta...
Ja bym sprawdził czy dobrze "leżą" te podkładki izolacyjne na przerywaczu, czy kondensator ma dobrą masę i czy nie masz gdzieś zwarcia na wyjściu przewodów z silnika najlepiej odłącz je szczególnie ten od gaszenia. Sprawdź jeszcze kabelek przy cewce zapłonowej, czy dobrze się trzyma wraz z biegiem czasu i pod wpływem drgań może nie łączy w miejscu lutowania....
Może zapłon jest przestawiony w wyniku uszkodzonego klina koła zamachowego. Przy okazji sprawdź przyrządem kompresję silnika. Czy silnik jest zalewany paliwem a jeśli tak, to sprawdź, czy pływak nie jest dziurawy. Gaźnik do regulacji.
Obydwie śrubki służą do regulacji gaźnika w całym zakresie obrotów silnika. L (low), jest używana do regulacji wolnych obrotów, a H (high) do regulacji w zakresie wysokich obrotów. Bez wyraźnej potrzeby lepiej ich nie ruszać. Pozdrawiam.
Tu masz podstawową regulację wolnych obrotów.
Kto podłączał to cięgno gazu? Dlaczego to takie pokrzywione? To są praktycznie identyczne gaźniki.
Sprawdzałeś ten plastikowy łącznik pomiędzy gaźnikiem a cylindrem, może jest pęknięty. Czyszczenie i regulacja gaźnika, jak wygląda sprawa z kompresją?
Na sprawdzeniu drożności kanałów, dysz, poprawności działania zaworu komory pływakowej i w końcu regulacji gaźnika. Należy się także przyjrzeć montażowi gaźnika do silnika, czy nie ma zasysanego “fałszywego powietrza”
Kolego moze ja pomoge.
Zbyt uboga mieszanka.
Po dotarciu pewnie wymaga regulacji gaźnika.
podstawoeym problemem jest luz na osi przepustnicy, łatwo to wykryć bez demontażu
Nie strzela z wydechu tylko ma cofki do gaźnika
Regulacja wolnych obrotów + sprawdzenie stanu uszczelek i plastikowego dystansu pod gaźnikiem. O regulacji biegu jałowego na pewno jest na forum. Jeżeli wkręcisz do końca wkręt od składu mieszanki do oporu to silnik nadal pracuje ? Jeśli tak to z gaźnikiem nie jest dobrze, najlepiej do wymienić.
Poczytaj o regulacji gaźnika, to na pewno nie jest tak że wykrecasz o tyle obrotów i koniec. To jest tzw ustawienie wstępne , teraz należy gaźnik do regulować do konkretnego silnika.
Układ zasilania trzeba sprawdzić pod kątem lewego powietrza. Uszczelniacze wału korbowego kiedy ostatnio były wymieniane? W jakim są stanie? Wszelkie podzespoły gaźnika trzeba zdemontować, umyć w myjce ultradźwiękowej, osuszyć i ponownie złożyć. Zawór membranowy sprawny? Jaki kolor elektrod świecy zapłonowej? Czy po zmianie pojemności skokowej gaźnik...
Regulacja gaźnika (silnika) w serwisie to 10 zł. Lepiej wydać 10zł niż kupować drugą kose.
Problem jest tylko w gaźniku i tam należy szukać przyczyny. Najpierw, dokładne czyszczenie, sprawdzenie membran, pod względem zużycia lub uszkodzenia.Sprawdź szczelność połączenia gaźnik cylinder, no i regulacja samego gaźnika.
Ogólnie to tak, rano miałem się za to zabrać, ale przyszedłem do garażu, pokręciłem chwilę i padł akumulator, ponieważ było jeszcze dzień wcześniej dużo kręcone, a najpierw nie chciał odpalić normalnie, a potem na ssaniu też nie chciał. Uznałem, że wezmę sobie podłączę akumulator i wieczorem to zrobię. Zrobiłem to, ale zapomniałem wyłączyć ssanie i...
https://obrazki.elektroda.pl/5217727900_...
W każdym serwisie ustawią ci obroty, przy pomocy obrotomierza, za kilka złotych. Po co ryzykować, tym bardziej, że nie masz doświadczenia z regulacją. Naprawa będzie dużo droższa. Jeżeli bardzo chcesz... :D http://obrazki.elektroda.pl/8812033500_1... http://obrazki.elektroda.pl/6704416500_1...
Ja bym zaczął od regulacji gaźnika, skoro był wymieniany. Możliwe przecież, ze ją po prostu od razu zalewa.
W Tillotson ie dźwigienkę ustawiasz na równo z brzegami gaźnika, ale membrany bym wymienił, zaworek też. Zestaw naprawczy membran z zaworkiem i innymi elementami około 30 zł w dobrym serwisie. No i wyczyść ten gaźnik jak należy, wypoleruj gniazdo zaworowe tak jak pisałem.
Dokładnie tak jak mówią koledzy sprzęt łapie ci lewe powietrze ... ja w swojej xj ,miałem delikatnie spękane uszczelniacze , moto odebrałem od mechanika i ten mi wspomniał że ta cześć jest stara . I mimo że mi poregulował wszystko to była lipa ... W XJ miałem taką śróbe regulacyjną obroty czy jak nią pokręcisz to masz jakieś zmiany ... Może masz gaźniki...
Do regulacji służy podkładka na wkręcaniu zaworka w obudowę gaźnika. Skąd masz takie informacje? Regulacja poziomu paliwa w tych gaźnikach polega właśnie na podginaniu blaszki mosiężnej
Według instrukcji ta pilarka ma gaźnik Walbro WT-780D (nie podałeś jak jest w rzeczywistości). Gaźniki Walbro serii WT mają wstępne nastawy po 1 1/4 (jeden i jedna czwarta) obrotu na każdej ze śrub (H i L). Oczywiście te nastawy mogą być w praktyce nieco inne ze względu na stan gaźnika lub stopień zużycia silnika. Moja stała sugestia: regulacja gaźnika...
Regulacja gaźnika. Delikatnie ruszyć śrubkę oznaczoną L. Ale tylko jak problem występuje na rozgrzanym silniku. Na zimnym (przez pierwsze minuty) taka praca jest dopuszczalna.
Nic nie wymieniaj. Tak sobie to lata i tyle. Nowe też będą z czasem luźne. To nic nie przeszkadza.
Problemem może być sama regulacja gaźnika. Przeprowadź odpowiednią jego regulację.
Zdejmij osłonę przykrywającą dźwignie gazu i ssania, przy dźwigni gazu jest wkręt, którym regulujesz obroty, wykręcając wkręt zmniejszasz obroty silnika.
W tych kosach często gaźnik nie ma regulacji. Ma tylko śrubkę od przepustnicy i nią można trochę podnieść obroty. Żeby było wszystko ok to gaźnik musi być czysty, wszystko szczelne itp.
regulacja gaźnik regulacja regulacja gaźnik regulacja gaźnik demon
android resetuje napinacz pasek kondensator zastąpić zasilacz
grzałka nadprodukcja sofar grzałka
Lokalizacja wyłącznika wstrząsowego w Volvo S60 2001 Renault immobilizer: Key code registered, validate, inserted