L-low speed - czyli gerulacja wolnych obrotów H-High speed - czyli regulacja wysokich obrotów.
Nie wiem czy temat jeszcze aktualny ale się dołączę. Mam ponad 10 lat SPS 01 52 na gaźniku walbro i tam wkręcało się do oporu i cofało o 1,5 obrotu- to były ustawienia fabryczne. Teoretycznie bo w praktyce nie chciała na tym chodzić, nawet po regeneracji gaźnika, dopiero przy 2,5 obrotu chodziła. Ale fakt że regulacja wysokich obrotów na własną rękę...
Widać na zdjęciu literę L ,z angielskiego(low) czyli regulacja składu mieszanki wolnych obrotów, po drugiej stronie jest H,(high) czyli wysokich obrotów. Resztę musisz poszukać, jakie są nastawy fabryczne oraz korekty, dla tego gaźnika,dla tego modelu makity, Albo znaleźć kogoś doświadczonego w takich sprawach. Tylko mogę dodać że część z nich była...
regulacja https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... warto sprawdzić/zrobić test szczelności, czy są nieszczelności komory korbowej np. uszczelka pod gaźnikiem, uszczelniacze wału. przewód paliwowy musi być szczelny. filtr musi być drożny. nalać świeże paliwko. ostatecznie podmiana gaźnika
Proszę bardzo ;) http://obrazki.elektroda.pl/9477411200_1... http://obrazki.elektroda.pl/8048175000_1... http://obrazki.elektroda.pl/9564237200_1... http://obrazki.elektroda.pl/5763609000_1...
Metalowe kółko (większe) ma być do środka gaźnika
Pewnie większość a propo pierwszego problemu napisze gaźnik, ale wg mnie to coś z zapłonem bo silnik się ksztusi, więc albo cewka zasilająca cdi jest uszkodzona lekko , bądź np taka pierdoła jak za duża przerwa na świecy, na niskich obrotach mamy mniejsze napięcie na cewce zasilającej i nie wystarczająca energię do zapalenia bogatej mieszanki po dodaniu...
Czy wykręcanie śruby nr 2, powoduje wzbogacenie, czy zubożenie mieszanki ? zubożenie
Dokładnie, tak.
Wszystkie tego typu przyrządy mierzą zawartość tlenu w spalinach, problemem jest to, że nie podają tej zawartości, tylko AFC lub odchylenie od optymalnego AFC (lambda). Niestety dla różnych paliw, różne jest optymalne AFC i różna jest optymalna zawartość pozostałego w spalinach tlenu. Analizator spalin do regulacji gaźnika mierzy zawartość tlenku węgla...
Witam,śrubka od mieszanki zaznaczona na zielono. http://obrazki.elektroda.net/81_12713608...
Odpal agregat rozgrzej go porządnie podłączając jaką suszarke czy coś. Odłącz obciążenie. Wkręć tą śrubkę pod skosem do oporu ( z wyczuciem oczywiście, pół obrotu przed ukręceniem:-) ). Drugą śrubę regulacyjną wkręć też do oporu, przyduś do niej przepustnice gaźnika, agregat powinien zmniejszyć obroty. Tak trzymając wykręcaj śrubke podpierającą przepustnice...
Odkręcić tłumik i go wyjąć - uwaga na dolne śruby od obejm tłumika , powinny być szpilki ale czasem wykręcają się całe lub są śruby , dziury do bloku silnika i warto je zaślepić - krótka śruba M8 x 4 szt żeby nie wpadły śmieci (do oleju) odkręcić głowicę i zdemontować gaźnik - kolejność dowolna jak będzie lepiej wymyć głowicę z oleju - można wcześniej...
Konstrukcja tłumika nie jest przypadkowa, dobrana jest do konkretnego modelu silnika. Pewnie że silnik będzie pracował bez tłumika ale dla poprawnej pracy musi być założony.
Gdzieś znalazłem że maksymalne z narzędziem tnącym 8000 A wolne ustaw na 2500 i powinno być ok.
Jak magnesy dobre to wielce nie masz polotu. A mierzyles opornosci na kablach?
Skoro kompletnie nie wiesz jak masz wyregulowany gaźnik, to najpierw trzeba zacząć od ustawienia poziomu paliwa w komorze pływakowej. Na schemacie masz rozrysowane jak to zrobić. Niby to nie jest dokładnie od tego silnika, ale wszystkie motocykle tej pojemności mają bardzo podobne gaźniki https://obrazki.elektroda.pl/3436190400_... ....
Na pierwszy rzut oka wygląda na brak paliwa. Wypala to co ma w gaźniku a później gaśnie. Być może przytkany jest filtr paliwa. Trzeba sprawdzić czy paliwo płynie swobodnie do gaźnika. Można odkręcić śrubę od spodu gaźnika (tą pod skosem) i otworzyć kranik. Paliwo powinno swobodnie płynąć.
Podejrzewam problemy z układem zapłonowym. Sprawdź max długość iskry jaką możesz uzyskać gdy skacze z samego kabla WN do głowicy. Zacznij od 2-3 mm i odsuwaj kabel co 1 mm aż iskra przestanie przebijać powietrze. Potrzebna druga osoba do pomocy aby zapewnić prędkość rozruchową silnika. Iskra musi przebijać ponad 10 mm ! Jak nie to znaczy że WN jest...
Również dziękuję za plik. A jak coś z mechaniką to wal na [url=http://www.zapek.odt.pl/index.php]Z...
Czy nie chodzi przypadkiem o taki klucz ? http://www.ogrodexmilicz.pl/288-wkretak-...
W załączniku jest opis regulacji gaźnika w pilarce husqvarna 340.
W załączniku rysunki.
Jeśli to Pa-1: http://66e7c982f37033281683-0e029a5c02f5... Silnik wg danych dla samochodu, jak nie znajdziesz to w poniedziałek coś poszukam. Nie ruszaj poziomu paliwa, bo musisz mieć specjalny króciec do ustawienia (gwint calowy).
Po dodaniu gaz skuter muli i nie ma pełnych obrotów lepiej chodzi na ssaniu ale nie tak jak powinien nie wiem co może być regulacja nic nie daje nie ma różnicy tak jak by coś było nieszczelne dodam też że silnik był cały rozbierany i wszystko w środku nowe może problem tkwi w silniku
Witam, Sprawdziłeś dokładnie co tam masz? Producenci zakładają plastikowe blokady na śruby regulacyjne H i L , ograniczające tym samym możliwość obrotu L oraz H Możliwa jest tylko korekta regulacji, jest to około 90° w lewo w prawo, na serwisach mają zestaw do zdejmowania blokad oraz do powtòrnego ich zamontowania. Są to obostrzenia zwiazane z normami...
dysza w tym plastiku po odkręceniu dolnej pokrywki zawsze się gubi jak się o niej nie wie, też zgubiłem, ale o dziwo znalazłem w trawie na podwórku i to po kilku dniach! i koszeniu :) właśnie takie objawy są bez niej plug&play to raczej żaden inny gaźnik nie podejdzie, ale jak by pokombinować to może np od Hondy GX200 by podszedł?
Filtr paliwa raczej wymienić niż przedmuchać. Przeczyścić filtr powietrza. Sprawdzić smarowanie łańcucha tnącego. Brak smarowania lub niewłaściwe smarowanie powoduje duże opory i może być powodem duszenia piły. Prowadnica również do smarowania i sprawdzenia pod kątem stawiania oporu
Na pierwszym zdjęciu widać czarną zaślepkę w mosiężnej śrubie przepustnicy. http://obrazki.elektroda.pl/5054047100_1... Pod tą gumą, w środku tej większej śruby, jest regulacja iglicy.
Tylko nie silikon!!! Mięknie pod wpływem benzyny i powstają takie "smarki". Mogą zatkać gaźnik. Trzeba kupić oringi na wymiar, ale odporne na benzynę. Spróbuj w sklepach z częściami do kosiarek/pilarek itp.
Na zimnym jak odpalam daje ssanie quad odpala ale gaśnie co chwile. Przeprowadź regulację zaworów.
Zauwazylem ze skuter zapali jak sie zatknie wlot do filtra powietrza. Wyreguluj dobrze gaźnik.. jeśli nie potrafisz tego zrobić to oddaj mechanikowi...
Pływak szczelny, a zawór zamyka?
Witam. Spotkałam się z takim silnikiem w wakacje na mazurach. śruba od składu mieszanki 1,5 obrotu w tył, iglica na środkowym rowku, a szczelina na jałowych nie więcej niż 1,5mm. Przydało by się go gruntownie wyczyścić.
I tu się zgadzam w całej rozciągłości.. A co do serwisu i rzeczonej pilarki.. Radziłbym wizytę w serwisie i zacząć od sprawdzenia szczelności karteru na ciśnienie i podciśnienie. Temat Shinadaiwy już przerabiałem z różnym skutkiem. To o pękających karterach wcale nie jest wyssaną z palca plotką.
Sprawdż czy podczas kręcenia rozrusznikiem kręci się palec rozdzielacza (aparatu zapłonowego), jezeli stoi w miejscu to znaczy ze zerwnany pasek rozrządu
Może nie błedem ale generalnie luz zaworowy ustawia sie w OT tłoka przed suwem pracy-gdy zawory są zamkniete.W tym tez celu producenci znakuja na wirniku alternatora lub nadajniku impulsatora wlasnie znak T. W praktyce jesli mamy wgląd na połozenie krzywek wałka rozrzadu to lepiej jest ustawiać w miejscu gdzie krzywka wałka jest po przeciwnej stronie...
Ja bym sprawdził czy dobrze "leżą" te podkładki izolacyjne na przerywaczu, czy kondensator ma dobrą masę i czy nie masz gdzieś zwarcia na wyjściu przewodów z silnika najlepiej odłącz je szczególnie ten od gaszenia. Sprawdź jeszcze kabelek przy cewce zapłonowej, czy dobrze się trzyma wraz z biegiem czasu i pod wpływem drgań może nie łączy w miejscu lutowania....
przedmuchanie nic nie dało prosze o dalsze odpowiedzi. Gaźnik też był zanieczyszczony. Taki gaźnik to tylko na przetop, nie wiem co i jak robiłeś, ale zaprzeczyłeś sam sobie, nasiałeś zamętu, zwala z nóg fakt, że gaźnik był zanieczyszczony, to nie wiem jak zrobiłeś ten remont gaźnika, ani słowa więcej. Wydaje się, że szkoda było zachodu przez wszystkich...
Coś jest w tym co pisze kolega futro . Obawy wyglądają jakby zasysał lewe powietrze. Sprawdź, a lepiej wymień simmeringi na wale. Mają być TWARDE, ale elastyczne. Nic na ich temat nie napisałeś. wawaludzik napisał: wymieniłem lewy ( duży) karter ( bo odłamane było mocowanie stopki i zerwane gwinty od pokrywy) Szczerze mówiąc jestem w szoku. Skąd miałeś...
Podaj jaki silnik, jaki samochód. To może być prawie wszystko nawet Fiat 125p. Różnica w gaźnikach też jest spora.
Ewidentnie coś wpadło do cylindra i na pewno nie jest to skutek przegrzania. Sprawdź łożysko sworznia tłoka, może się rozleciało. Możliwe też jest urwanie elektrody świecy. Ten krzywy korbowód to też jest podejrzane. Ja bym mu to oddal w takim stanie i jak chce to niech idzie do sądu.
Układ zasilania trzeba sprawdzić pod kątem lewego powietrza. Uszczelniacze wału korbowego kiedy ostatnio były wymieniane? W jakim są stanie? Wszelkie podzespoły gaźnika trzeba zdemontować, umyć w myjce ultradźwiękowej, osuszyć i ponownie złożyć. Zawór membranowy sprawny? Jaki kolor elektrod świecy zapłonowej? Czy po zmianie pojemności skokowej gaźnik...
Obydwie śrubki służą do regulacji gaźnika w całym zakresie obrotów silnika. L (low), jest używana do regulacji wolnych obrotów, a H (high) do regulacji w zakresie wysokich obrotów. Bez wyraźnej potrzeby lepiej ich nie ruszać. Pozdrawiam.
Dokładnie tak jak mówią koledzy sprzęt łapie ci lewe powietrze ... ja w swojej xj ,miałem delikatnie spękane uszczelniacze , moto odebrałem od mechanika i ten mi wspomniał że ta cześć jest stara . I mimo że mi poregulował wszystko to była lipa ... W XJ miałem taką śróbe regulacyjną obroty czy jak nią pokręcisz to masz jakieś zmiany ... Może masz gaźniki...
A mógłbyś mi powiedzieć która to i w jaki sposób ją wyregulować?
Tu masz podstawową regulację wolnych obrotów.
Zbyt uboga mieszanka.
Ściągnij sobie instrukcję do tek piły w pdf tam jest szczegółowo opisane jak wyregulować gaźnik.
panowie potrzebuje waszej pomocy nawala mi moja piła oleo mac 938 coś jest z gaźnikiem i potrzebuje z tym pomocy ile obrotów mam Wykręcić śrubkę od dawki powietrza a ile od dawki paliwa
https://obrazki.elektroda.pl/5217727900_...
Daj to komuś co ma pojęcie o regulacji gaźnika.
Zdejmij osłonę przykrywającą dźwignie gazu i ssania, przy dźwigni gazu jest wkręt, którym regulujesz obroty, wykręcając wkręt zmniejszasz obroty silnika.
Wkręcając tą śrubkę od obrotów podnosisz iglice a co za tym idzie podnoszą się obroty bo silnik dostaje więcej powietrza i paliwa . Masz też drugą śrubkę którą regulujesz skład mieszanki spróbuj ją wkręcić do końca a następnie wykręcić z jeden obrót i reguluj obroty. Jeżeli dalej nie będziesz mógł ustawić obrotów to upewnij się że problem nie leży gdzieś...
Szukałem, i takiej części do tego silnika nie znalazłem, w momencie zamontowania tej małej sprężynki naciąga ona sterowanie przepustnicy w gaźniku, ale nic nie ciągnie jej w 2 stronę więc jest po prostu otwarta na maksa i nie mam pojęcia gdzie miałaby być ta 2 dłuższą sprężynka
W każdym serwisie ustawią ci obroty, przy pomocy obrotomierza, za kilka złotych. Po co ryzykować, tym bardziej, że nie masz doświadczenia z regulacją. Naprawa będzie dużo droższa. Jeżeli bardzo chcesz... :D http://obrazki.elektroda.pl/8812033500_1... http://obrazki.elektroda.pl/6704416500_1...
Mamy pomysły, na przykład regulacja gaźnika.
Witam, jak wyregulować gaźnik w skuterze Romet 777 GY6 139QMB? AI: Czy masz jakieś konkretne objawy problemów z pracą silnika (np. gaśnięcie, nierówna praca, trudności z odpalaniem), czy chcesz po prostu przeprowadzić standardową regulację gaźnika? Tak, chcę wyregulować od podstaw gaźnik. AI: Czy gaźnik był już wcześniej regulowany lub wymieniany, czy...
Regulacja gaźnika. Delikatnie ruszyć śrubkę oznaczoną L. Ale tylko jak problem występuje na rozgrzanym silniku. Na zimnym (przez pierwsze minuty) taka praca jest dopuszczalna.
Dziś zakupiłem ten obrotomierz który mi poleciliście, Teraz bym prosił o wytłumaczenie jak poprawnie dokonać regulacji. Jest to; -kosa Nack 62cm3 -Model BP620-38KA-T z silnikiem TT1E47.5F -Moc znamionowa maszyny 2.6 kW-7500 obr./min -Maksymalny moment obrotowy silnika 3,5 Nm-5500 obr./min -Maksymalna prędkość obrotowa bez obciążenia 9500 obr./min Jak...
pila pracowala na tlustej mieszance 1:25 tak jak zalecane bylo na obudowie, rozebralem to wczoraj raz jeszcze i tyle co widac przez wlot od gaznika swiece, wydech to tlok /cylinder wyglada OK, obraca sie tez lekko, po zatkaniu wlotu swiecy palcem czuc kompresje, jedyne co znalazlem to wezyk powrotny nie byl wpiety na krocic prowadzcy z powrotem do baku,...
Po dotarciu pewnie wymaga regulacji gaźnika.
Ja bym zaczął od regulacji gaźnika, skoro był wymieniany. Możliwe przecież, ze ją po prostu od razu zalewa.
Ogólnie to tak, rano miałem się za to zabrać, ale przyszedłem do garażu, pokręciłem chwilę i padł akumulator, ponieważ było jeszcze dzień wcześniej dużo kręcone, a najpierw nie chciał odpalić normalnie, a potem na ssaniu też nie chciał. Uznałem, że wezmę sobie podłączę akumulator i wieczorem to zrobię. Zrobiłem to, ale zapomniałem wyłączyć ssanie i...
Gaźnik był cały czyszczony i nic to nie dało.
Siemano, zna się ktoś tu na regulacji gaźnika? Mam taki problem, że motor jeździ ogólnie dobrze, ma dużą moc na dużych i nawet na niskich obrotach, jak na 125 2T, lecz gdy wkręcam go stopniowo. Ma on problem, gdy nagle odkręcę pełną manetkę, następuje zmulenie (buuu) 1-2 sekundowe, po czym idzie jak szatan. Co to może być? Jest za duża czy za mała dawka...
1-1/4 to zalecane przez Walbro nastawy początkowe. Przypomnę jednak, że celem regulacji gaźnika jest osiągnięcie obrotów minimalnych i maksymalnych, zalecanych przez producenta silnika. Dodatkowo istotne jest zachowanie kultury pracy silnika (płynne wchodzenie i schodzenie z obrotów, równomierna praca na biegu jałowym itp). W związku z tym finalne nastawy...
Regulacja gaźnika (silnika) w serwisie to 10 zł. Lepiej wydać 10zł niż kupować drugą kose.
Na sprawdzeniu drożności kanałów, dysz, poprawności działania zaworu komory pływakowej i w końcu regulacji gaźnika. Należy się także przyjrzeć montażowi gaźnika do silnika, czy nie ma zasysanego “fałszywego powietrza”
Filtr oryginalny daje większe opory przepływu powietrza i potrzebna raczej będzie regulacja gaźnika (nie zawsze). Hałas zginie i powietrze będzie lepiej filtrowane. Zakładając oryginał nie uszkodzisz silnika , a możesz sprawdzić jak się na nim zachowuje i jakie są osiągi, zawsze możesz wrócić do stożka choćby na czas do wizyty u mechanika i regulacji...
Napewno luzy powodują zaciąganie lewego powietrza i niemożność prawidłowej regulacji gaźnika.
Możliwe, że jest zbyt uboga regulacja gaźnika.
Wsparcie techniczne. A co do kapiącego paliwa; To sprawdź czy ta śruba do spuszczania paliwa z gaźnika jest dokręcona. Nie jest to śruba od regulacji.
Kolego moze ja pomoge.
Powietrze jest w miejscu czerwonej plomby. Tutaj obroty minimalne.
AI: Jaki typ świecy zapłonowej jest używany i w jakim jest stanie? nie wiem jaka jest ta sama co była przy zakupie AI: Jakiego paliwa używasz i czy jest ono świeże? benzyna 95 zalałem miesiąc temu Wstępna ocena dostępnych informacji - Analiza danych od użytkownika: - Użytkownik nie zna typu świecy zapłonowej w swoim pojeździe; jest to ta sama świeca,...
Gaznik wyregulowałem
Jaka regulacja gaźnika, może mnie kolega oświecić? Bo o ile wiem to tam nie ma co regulować.
Regulacja gaźnika. Ale wszystko wskazuje na brak kompresji. Czasem jest problem z chłodzeniem tzn zabite trawą i innym syfem żeberka cylindra oraz kratka na wentylatorze.
Podmiana na zupelnie swiezy, takze, te same objawy. Masz na myśli, że wymieniałeś gaźnik na inny? Czy paliwo na świeże? Sprawdzałeś, czy zaworek iglicowy się nie zaciął? Może też być nieszczelny. Masz silnik zwykły 2-suwowy, nie 2-mix?
Tak powinno być. Jeszcze raz sprawdź wyprzedzenie zapłonu i regulację gaźnika.
W Tillotson ie dźwigienkę ustawiasz na równo z brzegami gaźnika, ale membrany bym wymienił, zaworek też. Zestaw naprawczy membran z zaworkiem i innymi elementami około 30 zł w dobrym serwisie. No i wyczyść ten gaźnik jak należy, wypoleruj gniazdo zaworowe tak jak pisałem.
Luz zaworów, regulacja gaźnika, moduł zapłonowy. Punkty zapłonu.
Nie mam typowo instrukcji do tego modelu, ale zazwyczaj robi się to tak: Gaźniki w większości kosiarek spalinowych mają zazwyczaj trzy śruby regulacyjne: śrubę L (do regulacji mieszanki paliwa na wolnych obrotach), śrubę H (do regulacji mieszanki paliwa na wysokich obrotach) oraz śrubę biegu jałowego. Przed dokonaniem regulacji, upewnij się, że silnik...
Sprawdzałeś ten plastikowy łącznik pomiędzy gaźnikiem a cylindrem, może jest pęknięty. Czyszczenie i regulacja gaźnika, jak wygląda sprawa z kompresją?
Trochę duże spalanie. Wydaje mi się że trzeba zacząć od regulacji gaźnika.
Poczytaj o regulacji gaźnika, to na pewno nie jest tak że wykrecasz o tyle obrotów i koniec. To jest tzw ustawienie wstępne , teraz należy gaźnik do regulować do konkretnego silnika.
Ale raczej regulacja gaźnika A jak się w silnikach B&S reguluje gaźnik? Gaźnik ma regulacje. Chociaż tę z tworzywa już nie bardzo. Ale obroty jak najbardziej. Nie ma żadnej regulacji. Sprężynki cięgła regulatora trzeba wymienić - pewnie są dwie, cienka i grubsza. Któraś musi być nadmiernie rozciągnięta.
Witam podpinam się do tematu posiadam traktorek kosiarkę z silnikiem briggs&stratton 11.5 Hp i nie mogę sobie poradzić z regulacją gaźnika gdyż dużo pali i nie równo chodzi proszę o pomoc
Wróć do starego gaźnika, pali na plaka?
Zacytuję wątek z innego forum" Ograniczniki na śrubach L i H zapobiegają niewłaściwej synchronizacji wysokich i wolnych obrotów. Ograniczają one możliwość regulacji do 1/2 obrotu. Regulacja podstawowa powinna być przeprowadzana w warsztacie. Ale jak już zacząłeś grzebać w gaźniku, to podaję Ci zasady: Przed regulacja sprawdzić czy filtr jest czysty...
Dłuższa jest L
Opisz czynności jakie wykonujesz przy rozruchu zimnego silnika krok po kroku. 1. Biorę pilarkę i przełącznik daje na sam dół (rozruch zimnego silnika) (przytrzymując w tym momencie gaz, bo inaczej się nie da przełączyć). 2. Ciągnę linką rozrusznika 25-45 razy, aż zapali na moment i zgaśnie. 3. Przełączam o jeden stopień w górę przełącznik (ciepły silnik),...
Tak jak piszesz. Jakoś mi się nie chce wierzyć, że po wymianie świecy i modułu potrzebna była regulacja gaźnika(jeśli wcześniej było dobrze).
Możliwe: - zła regulacja gaźnika - woda w filtrze powietrza - gaźnik ciągnie lewe powietrze - zatkany przewód paliwa lub filtr w baku
Uszkodzony zaworek podciśnieniowy, pływak, zaworek iglicowy, niewłaściwa regulacja gaźnika... Zapala, jeździ?
Gaźnik oryginał czy nowy
W książce Dieter Korp reguluje i naprawiam audi80 masz tam ładnie opisany ten gaźnik od strony 70 wiec miłej lektury i do dzieła.
Jak wtedy z kompresją. Sznurek stawia taki sam opór. Drugi podejrzany stan uszczelniaczy na wale. to stan uszczelniaczy na wale. Odległość cewka magneto jak ustawiona (ma być jak najmniejsza byle nie obcierało magneto , w praktyce około 0.4 - 0,7 mm) PS Rozumiem że regulacja gaźnikiem na ciepłym nic nie daje.
Poszukaj na forum o regulacji gaźnika był wiele razy. Za bogata mieszanka opuść iglicę.
regulacja regulacja gaźnik regulacja gaźnik demon gaźnik regulacja powietrza
mercedes grzać ogrzewać zasilacz dekoder polsat sygnał nagłośnienie fitness
konserwacja podwozia vestel 17mb95s firmware
Lokalizacja bezpiecznika w hulajnodze Wegoboard Supreme 3 Kod B10AC w Ford Transit 2.2 TDCi - napięcie w obwodzie przełącznika sterowania prędkością