Naciągnięta membrana pompująca może powodować zalewanie świecy. Pierścienie do wymiany na sto procent, przerwa na zamku powinna być grubości żyletki. Wymień wyreguluj gaźnik i będzie działać. Wężyk, o który pytasz, to sterowanie pompki paliwa w gaźniku.
Dopływ paliwa jest z boku gaźnika, na rysunku, obok sitka numer 20 (mosiężne kolanko). Odpływu, nie musi być. Jeżeli wężyk jest połączony z misa korbową to, tak jak napisałem wcześniej, wymień membrany i uszczelki. Paliwo, tym wężykiem, nie płynie ze skrzyni korbowej tylko wpływa do niej i zalewa silnik. Jeżeli jest to wężyk podciśnienia to, nie ma...
Silnik, działa prawidłowo? Do zbiornika, jest podłączony wężyk powrotny z gaźnika, leci nim powietrze czy benzyna? Jeżeli samo paliwo, to tak powinno być.
Jak odpali to pracuje normalnie ? Sprawdź membrany w gaźniku, wężyk paliwowy i króciec.
Niema co kombinować, wyczyść gaźnik, sprawdź membrany i wężyki paliwa.
Z tego co widzę to obydwa gaźniki mają taki sam rozkład cięgien, wężyków i podciśnień. Czyli teraz który?
To, że były wymieniane o niczym nie świadczy, trzeba sprawdzić silnik pod względem szczelności. Wężyk paliwa w zbiorniku, gaźnik.
Gdy piła nie będzie chciała normalnie odpalić, wlej troszkę paliwa do cylindra i spróbuj uruchomić silnik. Jeżeli odpali, to masz problem z zasilaniem w paliwo ( gaźnik, wężyk paliwowy, filtr paliwa, itd.) Odkręć tłumik i sprawdź, w jakim stanie są pierścienie i cylinder.
To, że napisałem o pompie ma, wbrew pozorom, związek z Twoim problemem. W gaźniku jest pompka paliwa a ten wężyk to tak jak kabel służący do jej podłączenia Bez tego pompka nie działa i silnik nie dostaje paliwa.
Ten przewód z cylindra podpina się do plastikowej podstawy gaźnika, z tyłu, obok dużego otworu przez który przechodzi ta gumowa rura łącząca gaźnik z cylindrem jest mały króciec. Wężyk ze zbiornika paliwa podłącz do króćca przy gaźniku.
Jeżeli łańcuch generuje drgania, to będzie wyzwalać hamulec. Wyciek oleju to standard, dlatego pisałem wcześniej o konieczności włożenia w nią pieniędzy na start. Ktoś to podłapał oferując specjalna kuwejtkę pod pilarkę. Połączenie wężyka w karterze trzeba wkleić lub zrobić patent z wężykiem (opisywałem już na elektrodzie). Następnie wymiana świecy...
Nieszczelny zawór iglicowy, za bardzo podgięta blaszka zaworka i membrana naciska na zaworek. Wyjmij gaźnik, załóż na króciec gaźnika jakiś wężyk i dmuchaj ustami. Dobry zaworek nie powinien puścić powietrza.
Filtr paliwa, wężyk, membrany, łącznik gaźnika z cylindrem, zbyt nisko dźwigienka zaworu iglicowego i jeszcze kilka.
Ile ma już lat? Uszczelniacze wału, styk cylindra z dołem, uszkodzony łącznik gumowy gaźnik-cylinder pęknięty wężyk w zbiorniku. Posprawdzaj to.
Jak napisał Kolega powyżej. Zajrzyj do zbiornika i sprawdź filterek paliwa oraz wężyk ssący czy jest miękki i czy się przemieszcza wraz z przechyleniem maszyny. Mam nadzieję, że nikt przy gaźniku nie zamienił wężyków bo i takie przypadki bywały.
Ten wężyk podłączyłem do gaźnika bo znalazłem miejsce, ale to i tak nic nie dało.
W dalszym ciągu masz problem z gaźnikiem. Sprawdź wężyk paliwowy, przewód podciśnienia i jeszcze raz dokładnie wyczyść gaźnik. Zwróć uwagę na zaworek iglicowy, może być niedrożny.
Witam, sprawdź szczelność uszczelniaczy wału, gdy są uszkodzone nie ma podciśnienia pozwalającego na zasysanie przez gaźnik, wszystkie gumowe króćce oraz wężyki (impulsowe, paliwa) muszą być szczelne, na samym końcu pozostaje remont gaźnika ale trzeba trafnie wykluczyć inne usterki.
Czyszczenie gaźnika, to podstawa, dalej do sprawdzenia wężyki paliwa i impulsowy. Kolejna możliwa przyczyna, to zbyt "bogate" ustawienie śruby H w gaźniku. Uszkodzone membrany. Do sprawdzenia stan pierścieni tłoka. Tyle, na razie.
witam posiadam pilarkę stihl 026 ma takie objawy po wyregulowaniu gaźnika jest ok wchodzi na obroty błyskawicznie ma wolne zapala od kopa gdy popracuje czasami jej odbije i zacznie gasnąć nie zależnie od tego czy jest zimna czy ciepła dodam ze zmieniałem simeringi łożyska wężyki świece czy to wina membran
Są jakieś problemy z odpaleniem silnika? Trzeba sprawdzić silnik pod względem nieszczelności, wężyki paliwa, filtr paliwa. Oczywiście, jeżeli gaźnik po czyszczeniu, jest prawidłowo złożony i wyregulowany. Sposób, jego regulacji, był już kilkakrotnie opisywany.
Skoro pompka zaciąga powietrze, oznacza to nieszczelność w układzie paliwowym. Sprawdź czy wężyk paliwa nie jest pęknięty. Powietrze może być zaciągane poprzez uszczelki gaźnika. Poza tym w gaźniku który jest przystosowany pod primera, prócz zaworka dyszy głównej układ biegu jałowego powinien posiadać dodatkowy zaworek zwrotny który nie pozwala na zaciąganie...
Witam, sprawdź na początek układ zasilania. Filtr paliwa,wężyki, gaźnik i membrany, połączenie gaźnika z cylindrem. Gaźnik dokładnie umyj, wykręcając śruby regulacyjne. Jeśli to nie pomoże sprawdź szczelność silnika, tłok i cylinder. Może być przegrzany łub przytarty silnik.
Świece wymieniałeś, filtr i wężyki paliwa sprawdziłeś? Połączenie gaźnika z cylindrem szczelne, otworek podciśnienia nie zatkany jakimś silikonem? Co z regulacją gaźnik?
Skoro zapala na moment jak podajesz paliwo z zewnątrz to iskra i kąt zapłonu jest. Szukaj po gaźniku i podciśnieniu do pompowania - kamień w baku od poboru paliwa, nie pomylone wężyki przy przekładaniu? O ile sa więcej niż jeden. Zagięcie węża...
Czyli klasyczny przykład problemów z gaźnikiem. Nie masz zamienionych miejscami wężyków przy gaźniku? Do sprawdzenia filtr paliwa, wężyki paliwowe, uszczelki pomiędzy gaźnikiem a cylindrem, konkretnie chodzi o kanalik podciśnienia. Nie zalepiłeś go przypadkiem jakimś silikonem. Pompka ma zasysać paliwo ze zbiornika, przez gaźnik i podawać go na powrót...
Mi się wężyki rozsypały po 3 sezonach od tego szajsu co sprzedają na stacjach - rozmawiałem w serwisie takich narzędzie napędzanych silnikami spalinowymi i doradzają by nie trzymać dłużej tego paliwa w układzie paliwowym - w miarę możliwości wypalać do maksa a na koniec sezonu spuszczać resztki i chyba mają racje - dodam że podczas czyszczenia układu...
mam obecnie podobny problem z kosą po wymianie prawie wszystkiego co sie da - Kosa Stihl Fs120 - okazało się że wężyki paliwowe po 4 minutach pracy zapadają się - zasysają do środka - po wymianie działa
Gaźniki stosowane w Stihlu są trudne do czyszczenia i bardzo często pomaga tylko myjka ultradźwiękowa. Dlaczego ten gaźnik tak często się zatyka? Trzeba go rozebrać przedmuchać sprężonym powietrzem. W czasie dmuchania uważaj na sitko nr. 15 aby go nie wydmuchać i nie zgubić, najlepiej je najpierw wyjąć i dokładnie wymyć. Przeczyść iglicę zaworu dopływowego...
Obroty najlepiej ustawią Ci w serwisie. Co prawda na obudowie masz napisane że śruby regulacyjne powinny być odkręcone o 1 obrót, ale jak się pofatygujesz na stronę producenta gaźnika a zakładam że masz gaźnik firmy Wellbro to tam piesze że trzeba je odkręcić o 1,5 obrotu. Ale nie polecam grzebania przy obrotach niech robi to specjalista. Co mogę Ci...
Sprawdź wężyk paliwowy. Poza tym jeśli rozbierałeś gaźnik to mimo iżnic tam nie zobaczyłeś to membramy , uszczelki do wymiany. Niewielki koszt. Sprawdź też szczelność łącznika gaznik-cylinder.
Nie wiem jaki masz model , ale czasami trzeba odpowiednio cewkę ustawić , lecz piszesz , że pali jak zalejesz paliwa trochę , a to wskazywałoby na problem z gaźnikiem. Zobacz jeszcze czy nie masz takiego wężyka wychodzącego z wydechu do zbiornika paliwa . Widziałem coś takiego kiedyś i było to przyczyną nie działania silnika bo taki układ zastępował...
Po przerwie wróciłem do piły.Jak zdemontować gaźnik bez rozbierania całej piły. Odkręciłem plastikową /czarną /obudowę i co dalej?Proszę o radę juras
po opisie masz zapłon opóźniony sprawdź czy stojan mocowany jest ( na stałe czy na fasolkach - możliwość regulacji ) . czy regulowałeś małą śrubką - znajduje się pod wężykiem z lewej strony ssącej, przy nakrętce trzymającej gaźnik to ma duże znaczenie na pracę . pozdrawiam. Proszę poprawić post. Regulamin punkt 10.9
Sprawdź filtr paliwa, wężyk paliwowy, łącznik gaźnika. To że membrany nie są dziurawe nie oznacza ze są dobre. Podobne problemy, były już opisywane wielokrotnie.
Witam ponownie, dokonałem pewnego odkrycia, moim zdanie bardzo istotnego w kwestii problemów w regulacji obrotów na biegu jałowym. Ja szczególnie skupiłem się na badaniu szczelności komory korbowej na nadciśnienie i podciśnienie a także samego gaźnika również na nadciśnienie i podciśnienie. W obydwu wypadkach szczelność super, wskazówka stała jak wryta...
Wyczyścić gaźnik myjką ultradźwiękową, jeśli pilarka faktycznie ma kompresje, nową świece i sprawny układ zapłonowy oraz wymienione uszczelniacze to problem tkwi po stronie układu zasilania jeśli wszystko jest drożne (filtry, wężyki niesparciałe) to pozostaje gaźnik. Nie wszystkie stare gaźniki da się uratować jeśli nic nie pomoże przeprowadź próbę...
Wyczyść filtr powietrza,gaźnik i go wyreguluj :) Dodano po 1 świeca jest odpowiednia ? sprawdź też wszystkie wężyki i filtr paliwa :) I czy lejesz świeże paliwo ?
Oryginalne wężyki paliwowe w chińczykach mają kolor czarny — ssący, oraz biały/żółty — przelewowy. Wygląda jakby były zamienione. Kolor wężyków nie ma szczególnego znaczenia, zwłaszcza jeżeli były wymieniane osobno a nie w całym zestawie (chińczyki stosują różne średnice otworów w zbiorniku i zdarza się że przepusty nie pasują). Jak ktoś chce mieć spokój...
Piła ewidentnie nie dostaje paliwa. Póki co zostaw uszczelniacze, musiałaby być bardzo duża nieszczelność, żeby w ogóle nie chciała gadać. Test z podaniem paliwa to wyklucza. Gdzieś popełniasz błąd, że świeca jest ciągle sucha. Sprawdź szczelnosć wężyka ze zbiornika paliwa do gaźnika. Może być uszkodzony w samym zbiorniku. najlepiej podłącz zewnętrznie...
wiem ze jest w zbiorniku paliwa. zapewne na wężyku czarnym ale czy da się go wyciągnąć, to znaczy ten wężyk?? Dodano po 54 ok dzięki zaraz likne Dodano po 1 przejrzałem i już wydrukowałem sobie :D bardzo dziękuję "Rycho T" na pewno mi się przyda. A tak przy okazji jak miał byś podobny schemat do kosy stihl fs36, lub ktoś inny miał by to tez by się przydało,...
Dziwne pytanie. Dlaczego pytasz? Stihl chyba nie stosuje w pilarkach łańcuchowych, wiem że są w przecinarkach i kosach spalinowych. Husqvarna chyba stosuje we wszystkich. Zenoah dopiero od 10 lat. Wcześniejsze modele były przygotowane do montażu primera, lecz w miejscu primera była zaślepka. Inni producenci raczej stosują. U chińczyków różnie, jednak...
Możliwości: 1. Pęknięcie wężyka paliwowego (silnik miałby problemy z prawidłową pracą). 2. Nieszczelność zaworka rozpylacza w gaźniku (niemal zerowy wpływ na pracę silnika). 3. Zużycie tłoczka pompki przyśpieszającej, jeśli występuje w tym gaźniku (powoduje duże problemy z pracą silnika, odpalaniem, gaśnięciem, utrzymywaniem biegu jałowego). 4. Uszkodzenie...
Może i pomoże, ale w chińczyku miałem podobnie. Zdjąłem wężyk zasilania paliwa do gaźnika ze zbiornika i zlałem do butelki przy pomocy pracy silnika prawie pół litra. Okazało się, że na dnie była 1/5 to woda i syf. Po tym zabiegu skuter odzyskał dawną moc.
Do sprawdzenia masz kilka rzeczy: - Czy benzyna jest świeża i czy mieszanka jest odpowiednia 25:1 - Czy sprzęgło odśrodkowe nie załącza za wcześnie przed wejściem silnika na wysokie obroty - Jeśli zamieniłeś miejscami wężyki biegnące z baku, to gaźnik działa na oparach benzyny zamiast na fazie ciekłej. W takim przypadku silnik będzie gasnął przy wysokich...
Co koledzy czepili się tych gaźników czy to piła czy kosiarka, wykaszarka czy to traktorek? Właśnie, czemu wymiana a nie naprawa? Zestaw membran 20–40 zł, choć głównie wymianie podlega membrana pomiarowa którą osobno idzie kupić taniej (ale trudniej). Membrana pompująca jeśli jest teflonowa to wymienia się na mylarową ew. gumową, bo teflon nie rozciąga...
Po daniu paliwa na tłok kosa burknie i nie odpala To łapie na chwile czy w ogóle nie ? Nie chodzi tutaj o długi start kosy tylko ma przepalić to wlane paliwo czyli na chwilę powinna zadyndać ;) Paliwo mi ucieka, jak pompuję pompką paliwo takim wężykiem co leci od filtra powietrza do zbiorniczka chyba. Ale to dlatego że pompuję na chama Powinien być...
Witam serdecznie. Mam problem z pilarką Stihl MS 023. Zaczęło się od tego że po odpaleniu chodziła na wysokich obrotach, ale chodziła. Jak zgasiłem to nie mogę jej odpalić. Wykręcałem świecę i jest cały czas sucha, tak jakby nie dostawała paliwa, ale zmieniałem gaźnik od MS 250 co prawda ZAMA a ja mam walbro i jest ten sam objaw cały czas sucha świeca....
Przy starych MS170/MS180 problemem był pękający wężyk paliwowy (element formowany). Należy go sprawdzić na początek. Membrany w gaźniku były kiedyś wymieniane? Membrana pomiarowa mogła stwardnieć. Po wielu latach mogły zużyć się lub stwardnieć uszczelniacze wału korbowego — ale zwykle powodują one problemy z odpalaniem i prawidłową pracą na biegu jałowym.
Przy gaźniku tylko uszczelkę wymieniłem, membrany i wężyki od paliwa i impulsowy, ale żadnego silikonu nie dawałem, silikon tylko poszedł na miskę korbową. Obecnie mam roboty trochę w lesie, to jak skończę, pewnie w następnym tygodniu, o ile nie będzie z nią wcześniej problemów to postaram się ją rozebrać i uszczelnić od nowa wg. waszych zaleceń. Wtedy...
Miałem podobny problem z dmuchawą do liści. Okazało się że wężyk paliwa "skorodował" na styku z uszczelką gumową zbiornika paliwa i oprócz paliwa zasysał powietrze. Przez tą uszczelkę przechodzą dwa przewody paliwowe. Jeden zasilający do gaźnika, drugi odprowadzający nadmiar paliwa do baku. Dziwne ale widać że te przewody na styku z gumą uszczelki...
Wężyk paliwowy może być nieszczelny i nie będzie z niego wycieku. W takim przypadku, paliwo schodzi z gaźnika i jest problem z jego zassaniem. Stąd kłopot z odpaleniem, kiedy już zassie ponownie paliwo, wtedy odpala bez problemu, do czasu kolejnego postoju. Dziesięć lat to sporo, nawet jeżeli mało w tym czasie pracowała. Sprawdź czy, przepustnica ssania...
Różnie to bywa z nowymi gaźnikami podróbkami, bo oryginału za 250 zł na pewno nie kupiłeś. W tym przypadku trzeba gaźnik wyregulować, jeżeli to jest wersja z regulacjami (tylko bardzo stare stihele miały taką możliwość). Jeżeli w oryginalnym gaźniku wymieniałeś membrany, to jeśli wymieniłeś membranę pompującą na teflonową (taka żółta ceratka) to będziesz...
Witam wszystkich, jak już wspomniałem jestem w posiadaniu pilarki sthil ms 180 i mam z nią pewien problem... otóż, po wymianie tłoka, pierścieni, świecy, gaźnika, łącznika między gaźnikiem a cylindrem oraz wężyka od paliwa pilarka po kilku godzinnych próbach nie odpala... :/ dodam jeszcze, że po wstrzyknięciu niewielkiej dawki paliwa bezpośrednio do...
Ja robię tak. Między tłumik uszczelka gumowa i zakręcamy tłumik. Między gaźnik a cylinder/króciec uszczelka gumowa zakręceni gaźnik. Ciśnienie/podciśnienie podaje przez adapter zrobiony ze świecy zapłonowej. Czasem pompuje przez wężyk impulsowy i wtedy w cylindrze jest wkręcona swieca. Dodano po 37 Jak się uda to zrobię jakieś fotki jak ja to mam rozwiązane.
Gaźnik czyszczenie, sprawdź, czy nie łapie lewego powietrza gdzieś (np. na łączeniu gaźnika z cylindrem albo na wężyku paliwa). Gaźnik spróbuj wyczyścić i wyregulować. Dokręć obie śrubki i tą od niskich obrotów odkręć o 1 i 1/2, a od wysokich na 1 1/4 . To tak na początek, a później odkręcać troszeczkę więcej, albo mniej (tylko przy śrubce do niskich...
Cześć. Wraca trochę temat piły. Użytkownik zgłasza, że po pracy piłą coś zalewa mu filtr i piła gaśnie. Zauważył brak wężyka i stwierdzam, że nie ma odpowietrznika. Czy może to być przyczyna zalewania paliwem filtra powietrza? (Ponoć piła poszła do magika co wymieniał filtr paliwa i świece. Stwierdził również zabrudzenie filtra powietrza przez mycie...
Czy Pan zwrócił uwagę na: 1. Przepustowość filtra paliwa w zbiorniku paliwa? 2. Sprawdził szczelność wężyka od zbiornika (filtra paliwa) do gaźnika? 3. Czy maszyna reaguje na zmiany dysz L i H? 4. Wolne obroty są stabilne tzn maszyna poprawnie odpala za każdym razem? Gaźnik oczywiście poprawnie złożony. http://www.masterserov.ru/?cat=49 Ps. To "urządzenie"...
Gaśnie zaraz po odpaleniu. Nie pracuje na wolnych obrotach Wyczytałem w sieci, że można sprawdzić odpowietrznik i/lub wyregulować gaźnik. Nie wiem gdzie jest ten odpowietrznik. Śrubę L, skręciłem do oporu i wykręciłem na 1.5 obrotu. Teraz pracuje na wolnych obrotach, ale jak się przygazuje to gaśnie. Gdzie jest filtr paliwa i odpowietrznik zbiornika?...
Dzień dobry. Mam wyżej wymienioną pilarkę. Zatarł się w niej silnik parę lat temu i była przeznaczona na złom, jednak postanowiłem spróbować ją naprawić zakładając zamienniki cylindra, tłoka, misę korbową, nowe łożyska i uszczelniacze wału (wał korbowy nieuszkodzony). Zdaję sobie sprawę, że maszyna może z takimi częściami pochodzić tydzień albo i rok,...
Dzisiaj pojade na myjke i dam znac wieczorem czy jest dobrze Dodano po 4 Witam,gaźnik umyty na myjce ultradzwiękowej wszystko złożone odpalam i zero poprawy dalej to samo,bez obciązenia chodzi idealnie bez zarzutów, pod obciązeniem nadal muli Dodano po 2 wszystkie połączenia gaznik cylinder sprawdzone, nowy filtr powietrza, odpowietrznik sprawdzony,...
Witam mam problem z piłą spalinową stihl ms180, jakieś 3tyg temu piła paliła ładnie pociłem jakieś 4m drzewa chodziła wręcz idealnie nie dławiła się miała moc. dzisiaj po 3tyg postoju chciałem pociąć drzewo lecz o dziwo piła nie pali, sprawdziłem świece iskra jest nawet wymieniłem ja na nową brak rezultatu dalej nie odpala, dość dużo razy machałem starterem...
Posprawdzałem to, o czym pisałem. Wężyk paliwa jest drożny, filtr również. Filtr powietrza drożny, zresztą co tam ma się zapchać, skoro to taka zwykła siateczka o stosunkowo dużych oczkach. Rozebrałem gaźnik i okazało się, że membrany są zdrowe - nic nie jest popękane i nadmiernie sztywne. Przeczyściłem gaźnik. Do tego celu użyłem igły ze strzykawką...
zawiozłem do gościa który jest drwalem i na co dzień z piłami jest na ty rozebrał gaźnik i stwierdził ze membramki całe. zmienił węzyk co powietrze z cylindra do gaźnika prowadzi ale bez zmian
Ja mam kosęTitan TTL530GBC jedynie szelki mogły by być lepsze ale w tych tanich zdarzają się znacznie gorsze szelki tylko na 1 ramie. Za kosę dałem ok 250 zł łącznie z wysyłką na rocznej gwarancji. W tych pieniądzach jestem mega zadowolony już 2 sezony przepracowała i niebawem pierwsze koszenie w 3 sezonie. Otóż to! Sam kupiłem kosę spalinową DEMON,...
Witam serdecznie. Ostatnio pojawił się u mnie problem z silnikiem: podczas jazdy powyżej 30 minut (gaz do dechy non stop, jakieś 42 km/h) silnik 80cc nagle gasł i nie dało się go odpalić. Przy dwóch pierwszych razach wystarczyło że odczekałem jakieś 5 minut i silnik znowu palił. Ostatnio jadąc przez oblodzone gminne drogi silnik zgasł i za chiny ludowe...
A więc na wstępie przepraszam za długi okres bez odpowiedzi. Babuszka śmiga aż miło. Dzisiaj pocięła 3m drzewa (liściaste). Powodem nie działania był zawilgocony i ogólnie zasyfiony cały układ zapłonowy ?? tzw. platynki ?? tak powiedział dobry sąsiad który to wszystko wybebeszył i poczyścił. dodatkowo zasugerowaliście koledzy czyszczenie gaźnika też...
Witajcie ponownie, Zrobiłem drugie podejście. Zamówiłem tłok z pierścieniami AIP. Obejrzałem wszystkie elementy: - Łożyska bez uszkodzeń mechanicznych, średnica zgodna z oryginalnymi, - Zabezpieczenia sworznia były na swoich miejscach, - Igiełki z łożyska na korbowodzie (tam gdzie się sworzeń zakłada) wszystkie kompletne, - Wysokość tłoka jak i jego...
Witam. Dziękuje bardzo za odpowiedź. Sprawdziłem wężyki idące do 2 króćców gaźnika, dmuchnąłem w nie i z jednego powietrze leciało w zbiorniku paliwa przez filtr a drugi w cylindrze ale tylko, gdy tłok znajdował się w pozycji dolnej, w górnej nie dałem rady dmuchać. Wydaje mi się, że jest tak dlatego, że paliwo jest podawane gdy tłok jest schowany i...
gaźnik wężyki stihl gaźnik gaźnik wężyk stihl
warto uruchamia makro radia subaru funkcja pierwiastek
piezoelektryczna zapalniczka radio hobby zestaw
ZXDSL 832CII - Modem ADSL2+ od ZTE Corporation Lokalizacja przekaźnika rozrusznika w Renault Laguna 3 2.0 dCi