Jak nie chce odpalić , to czy po włączeniu zapłonu zapala się na sekundę kontrolka świec żarowych. Jak nie, wymień przekaźnik nr 109.
W Ticu racej nie ma Halla. Przynajmniej nie widziałem. Podobne objawy miałem przy taniej kopułce rozdzielcza. Okresowe czyszczenie z osadu pomaga rozwiązać problem w moim przypadku. Objaw charakterystyczny: po rozgrzaniu silnik gasł i były problemy z jego odpaleniem. No to sie koleś doucz, przyda się na przyszłość. [url=http://allegro.pl/item342807672_czu...
Jeżeli jest to Epic to warto.
A teraz proszę sprawdzić sondę lambda.
Nie zawadziłeś o coś? Jest zabezpieczenie przed jazdą z otwartą stopką boczną? Jeśli gaśnie po wrzuceniu biegu, to szukaj w obwodzie blokowania (luz, sprzęgło, stopka boczna).
Zmień świecę na zimniejsza.Powinna być Iskra F80 lub zamiennik innej firmy. Jeśli jeździsz na samochodowej to jest normalka.
Ile mtg ma przepracowane ta pompa ?? Czy na rozgrzanym silniku jest gorzej ?? Zdemontuj z silnika jeden wtryskiwacz i podłącz na zewnątrz, w celu obserwacji wtryskiwanego paliwa.
siemka :) Zdiagnozowałeś/usunąłeś już problem z duszeniem matizka?? Ja mam ten sam problem. Dziś chwyciłem za przewody od świec i mają przebicie. Jadę kjutro kupić nowe i zobaczymy,czy pomoże, ale wydaje mi się, że to jeszcze nie to. Taki sam problem mam, że raczej się to dzieje, jak silnik jest ciepły. Daj znać czy udało Ci się rozwiązać problem. Pozdrawiam...
Czujnik temperatury, halla.....
Wybłyskaj kody, sprawdź ciśnienie paliwa.
Tak, wymień pompę paliwa, ta na głowicy.
Pierwsze błędy w komputerze dwa kompresja.
Elektroda aż się ugina od tego błędu...
Tak możliwe,zajrzyj w kopułkę ,palec (w komplecie do ew. wymiany)przewód w/n cewka -kopułka często przecierany zaczepem linki gazu.Po zgaśnięciu sprawdź temperaturę cewki w/n.
Panowie jest to awaria silnika krokowego biegu jałowego w przepustnicy. W momęcie gdy odpalimy auto potrzebuje silnik bogatrzej mieszanki i w tym momęcie gdy silnik krokowy jest uchylony pracuje prawidłowo, natomiast gdy się rozgrzeje do właściwej temperatury pracy potrzebuje ubogiej mieszanki a silnik krokowy dalej jest otwarty powodując zbyt dużą...
A jak nie chce zapalic to jest iskra?
http://obrazki.elektroda.pl/7195997500_1... Miałem identyczną usterke i wymieniłem czujnik obrotów wałka pompy wtryskowej.
Jak nie masz komputera to nic poza reduktorem popsuć ci się nie mogło. Możesz jeszcze wymieniać filtr gazu jeśli dawno (ponad 20000) nie był wymieniany ale nie sądze żeby to pomogło. No i oczywiście dobra regulacja!
Powodów może być masa, sprawdź na początek świece i cały układ zapłonowy, drugi temat to czujnik położenia wału korbowego.
Jawa 50, silnik gdy się zagrzeje, gaśnie i trzeba czekać, żeby odpalić. Jaka przyczyna? Jedzie się i gaśnie.
Czy wie ktoś może jaka może być przyczyna cyklicznego, krótkotrwałego dławienia i gaśnięcia nierozgrzanego silnika ? Po odpaleniu pracuje normalnie, a po chwili traci moc i żeby nie zgasł muszę mocno otworzyć przepustnicę. Nie można również ustawić wolnych obrotów. Żeby nie zgasł na światłach, muszę cyklicznie dodawać gazu. Jeżeli wkręcę śrubę od wolnych...
Będzie rósł płynnie w miarę nagrzewania, ale jeśli czujnik jest uszkodzony to w pewnym zacznie skakać lub nawet całkowicie zostanie przerwany obwód.
Podłącz ją pod komputer i sprawdź co ma Tobie do przekazania. Z którego roku masz ten samochód?
czujnik walu mozesz podmienic, jak nie pomoze dobry fachowiec Jak byk miałeś podaną odpowiedź!
Cewke podmień, problem tak samo stary jak węgiel i tak samo znany jak obietnice PO
Uzupełnienie. Samochód po przejechaniu 20/30km po wciśnięciu pedału sprzęgła spadają obroty i gaśnie silnik. Obroty faluja na biegu jałowym po dodaniu gazu na chwilę wracaja do normy i po chwili znów faluja. Uzbieralem na mechanika. Mechanik coś działał z tym i wszystko wróciło do normy a teraz gdy pogoda się poprawiła znowu gaśnie. Piszę o tej pogodzie...
Mam problem z gasnącym nierozgrzanym silnikiem podczas jazdy. Auto to KIA Optima 1.7 CRDi rok 2015. Problem mam od całkiem niedawna, głównie przy niższej temperaturze na dworze i po dłuższym postoju auta, zwykle po nocy. Auto odpala bez problemu. Problem jest, gdy jadę na zimnym silniku i obroty przekroczą 2000 silnik po prostu gaśnie, po czym bez problemu...
czy to samo się dzieje na N??
EEEEEEEEE tam "ozłocę" ja bym oddał cały majątek hehehe Co do Lublina albo się zapowietrza albo pompka zasilająca albo coś się pieprzy z elektryką i uruchamia się automat do gaszenia. Ponieważ ostatni są pierwszymi zacząłbym od automatu - klapa w górę i obserwować na pompie wtryskowej co się dzieje i czy coś w ogóle się dzieje.
Co do wolnych obrotów warto jeszcze sprawdzić czy ssanie cofa się do końca, przez poluzowanie śrubki na lince ssania i próbę odciągnięcia maksymalnie do siebie dźwigienki ssania. Jak to jest dobrze to warto zwrócić uwagę na śrubkę regulacji wolnych obrotów, jest ona wkręcona w blaszkę gaźnika poruszaną takim metalowym cięgnem. Powinna być ze sprężynką....
ja bym na początek skasował wszystkie błędy i pojeździł autem, po czym znów zdiagnozował. A ostatnio miałem przypadek w astrze z tego rocznika tylko z silnikiem 1,7cdti gdzie też pojawiała się kontrolka z samochodu z kluczykiem, oznaczać to może min duża zawartość wody w filtrze paliwa(warto go wymienić tak czy owak je3śli dawno już nie był wymieniany),...
Witam ja spotkalem sie z tymi samymi objawami w moim passacie 2002 1,9 105KM to co pomoglo mi to luzne wtyczki na pompowtryskach po rozgrzaniu silnik nabieral temperatury i metal sie rozszezal co powodowalo brak kontaktu z wtryskami scisniecie wtyczek pomoglo i samochodzik jezdzi jak powinien
Witam. Mam golfa III 95r, 1.6 benzyna (bez gazu), 75 KM, wersja AEE. Po rozgrzaniu silnika samochód szarpie a po wrzuceniu biegu jałowego obroty skaczą poniżej 500-400 i gaśnie. Wcześniej wymieniłem przepustnicę i przewody od świec i kopułkę. Co to może być?
Zwarcie zwojowe "działa" tak samo na zimnym, jak i na rozgrzanym silniku. Jaka to kosiarka ?
Wymyj (wytrzyj) do sucha kopułkę i palec Sprawdzę jutro, dziś już nie mam kiedy Sprawdź tez cewke zaplonowa bo może mieć przerwy przy wysokich temperaturach. O tym nie pomyślałem. A jak sprawdzić czy jest dobra ? Skoro na zimnym działa to jakie objawy w jej zachowaniu powinienem zaobserwować na rozgrzanym silniku gdy już gaśnie ?
A odpalasz go na ssaniu? Silnik trzeba najpierw rozgrzać inaczej będzie gasł, obroty jałowe silnika ustawia się dopiero na rozgrzanym do temp roboczej silniku. Czyli zapal go na ssaniu, odczekaj chwilę, wyłącz ssanie przejedź się i dopiero ustawiaj. Ssanie masz na elektrozaworze czy ustawiane ręcznie? Może jak na elektrozaworze to elektrozawór masz...
Witam. Mam problem z passatem gaśnie przy odpalaniu na ciepłym silniku odpale gaśnie i tak mniej więcej po 3 razie załapuje i wszystko ok. Co może być przyczyną?
Podstawowa diagnostyka w takim przypadku: świece, sprawdzić czy dochodzi napięcie do świec, jakie jest napięcie na akumulatorze i ile ładuje alternator, później można podłączyć pod komputer i sprawdzić błędy oraz kąt wtrysku na rozgrzanym silniku.
Za duży przelew wtryskiwaczy prawdopodobnie. [url=http://youtu.be/9erhepuMhA0]Jak nie należy tego robić
No właśnie wtrysk miałem też zepsuty ale został wymieniony na zregenerowany i błędu o wtrysku już nie ma a stukanie nie ustąpiło
Witam mam nasteoujacy problem . Pod odpaleniu auta (na ssaniu ) jest wszystko ok po przejechaniu paru km(do 3 -4) jest dobrze (juz ssanie wylaczone) pozniej obroty ida mi w gore sa dosc wysokie a nastepnie znow po przejechaniu z 2 km spadaja az auto gasnie i zeby normalnie jechac musze mu wlaczac ssanie zeby nie gasl (to jest niedorzeczne ) od czego...
Nie podałeś jaki to silnik, jaki gaz i nie wiem czy sprawdzałeś parametry czujników w czasie gdy auto nie może odpalić. Może być to czujnik położenia wału, może być czujnik temperatury, jeśli to silnik m54, m52tu, może też być problem z czujnikiem na wałku ssącym,przy tej ilości danych ciężko będzie Ci pomóc. Podłącz najlepiej u kogoś kto ma INPE i...
Dodam że uszkodzony cewkomoduł potrafi pokazywać iskrę na świecy zapłonowej, tyle że na zimnym generuje wystarczająco długą iskrę (ze samego przewodu WN), ale po rozgrzaniu daje bardzo krótką iskrę (rzędu 2-3 mm) przez co silnik gaśnie po rozgrzaniu.
https://autonevodpl.com/obd2-codes/p0097
Mam golfa III 1.4 LPG+B gdy jest zimny odpala i chodzi bardzo dobrze a jak się nagrzeje to gaśnie. Chodzi jak się mu gazu doda co to morze być za wada proszę o pomoc :cry:
Witam ,radze zdiagnozować problem za pomoca złącza diagnostycznego znajdującego sie poprawej stronie ściany grodziowej obok silnika,oto link :kody i schemat podłączenia,http://www.mazdaspeed.pl/web... posiadac złącze, jeżeli go nie masz, to radze zacząc od wymiany czujnika temperatury silnika znajdujący sie pomiedzy...
prawdopodobnie masz popsuty kturys czujnik od absu z tych co sa przy kolach. ja mialem taki sam problem tylko na odwrut na zimnym kontrolka sie swiecila a na cieplym gasla.
Na początek odłącz od niego obrotomierz.
Czyli żadnych błędów nie ma. Kończy się głowiczka pompy.
Dziś znów podpiąłem starą pompe i samochód odziwo normalnie jezdzi, czy jest jakaś rożnica że gasł np. przez mniejszą dawkę baru ? w tej chyba co mam to 3 bar jest a w używanej którą kupiłem jest 1,2 bar ? lub odwrotnie, bo mam jednopunktowy i nie wiem czy tam było aż 3 bary. bo znajomy jak jechał za mną gdy samochód zgasł to powiedział że bardzo śmierdziało...
oho ...zmiejszył elektronicznie sprzęgło .... zrobił adaptacje i tyle zrób autoscan z VCDS
zaprowadziłem dzis samochod do mechanika i ma sprawdzic cisnienie na tłokach, wymienic ta uszczelke no i ma zrobic planowanie głowicy, lecz zastanawiam sie czy po tej naprawie bedzie nadal zanizał obroty czy tez nie.. ;)
przepraszam a gdzie sie znajduje przekaznik 109??? to jest w komforcie pod dywanikiem kierowcy???
Zasadniczo to stodziewiątka do sprawdzenia. Ale nie pytaj co to jest.
Witam wszystkich mam problem z moim Peugeotem 406 1,9td 98r. Jak postoi z 2 godz i go odpalę to przez jakiś czas jest dobrze, ale jak się już troszkę rozgrzeje to obroty spadają nisko. Auto się lekko trzęsie. Podczas jazdy gdzie jest np. 2000, 2500 obrotów i wcisnę sprzęgło to obroty spadają nisko i auto gaśnie. Jak go przegazuję powyżej 2000 i puszcze...
Witam wszystkich. Mam audi 100 92 r. 2.0 R4 MONO i problem polega na tym że po rozgrzaniu powyżej 45 stopni obroty zaczynają falować ( 750 - 1000 ) a przy około 60 stopniach pochodzi chwile i gaśnie. Jeżeli jest dobrze rozgrzany 90 stopni to praktycznie zaraz po zapaleniu gaśnie. Nie ma instalacji LPG Brak błędów w sterowniku silnika. Poza tymi obrotami...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic71...
Witam VW Polo 1,4 AEX, po rozgrzaniu silnika faluja obroty i samochod gasnie. W sterowniku nie ma zadnych bledow, przepustnica umyta zaadoptowana. Czy ktos juz mial podobny przypadek? Jaka moze byc przyczyna takiego zachowania samochodu??? Pozdrawiam Grzegorz
Witam, Od roku jestem posiadaczem w.w astry z ASB. Od pewnego czasu auto nierówno pracuje na ciepłym silniku. Problem występuje wyłącznie na benzynie, na zimnym silniku jest wszystko ok. Problem występuje w momencie, gdy auto złapie temp. powyżej 80 zaczyna falować, a wreszcie zgaśnie. Po ponownym rozruchu efekt ten sam. Podłączyłem pacjenta pod kompa...
Jak zachowuje się wskazówka obrotomierza, czy nagle spada na 0, jeżeli tak a objaw nasila się na rozgrzanym silniku to wskazywało by na uszkodzenie czujnika położenia wału mimo ze niema błędów.
Czy auto ma instalację gazową?
Napiszę bo może komuś się przyda. Problemem były o dziwo panewki na wale.Były dość mocno fioletowe .Panewki nie stukały tylko objaw był taki,że silnik gasł po rozgrzaniu. Po wymianie silnik działa poprawnie.
A próbowałeś podmienić czujnik położenia wału korbowego? Auto jedzie i gaśnie na rozgrzanym silniku, po czym odpala bez problemu po odczekaniu kilku minut to częsta usterka czujnika położenia wału.
Ja z kolei uwazam ze jest to sonda lambda. Mój kadecik tez tak mial, jak byl zimny bylo ok, ale jak sie juz rozgrzejal silnik czasami nierowno pracujowal, czasami tez zgasl. Bylem kiedys u mechanika z pytaniem co to jest, podlaczyl jakies urzadzonko i stwierdzil ze mam uszkodzona sonde lambda, wymienilem i jest ok. Przedtem wymienilem filterek paliwa...
Pierwsze co, to musisz sprawdzić szczelność instalacji podciśnieniowej. Drugie, sam gaszak na pompie. www.google.pl/search?q=mercedes+w124+gas... Na gorącym silniku, połącz na krótko z wyjściem podciśnienia z pompy. Silnik powinien zgasnąć. Jak zrobisz to, będziemy...
Fiat Tipo 1,4. ie gaśnie po zagrzaniu się. Ponowne odpalenie jest utrudnione, trzeba odczekac około 15 minut wtedy zapala. Proces ten powtarza się.
Problem pojawia się gdy silnik się rozgrzeje, raptownie gaśnie. Po wyłączeniu silnika i ponownym włączenie przy przełączeniu na gaz odrazu gaśnie. Gdy silnik jest zimny i zanim się rozgrzeje wszystko pracuje normalnie. W parowniku zostały wymienione membrany lecz nic to nie pomogło.
ARL nie ma znaków tylko blokady i kółko rozrządu jest pływające. Dodano po 13 Wiazka silnika w ARL I BXE się różni. BXE ma np wspólną skrzynkę do sterowania podcieniem ARL ma osobne zawory. W BXE sterowanie zaworem gaszenia jest poplątane na pinach sterownika z zaworem egr. ARL ma też inne pompowtryski niż bxe czy asz. Sterownik jest z ARL i wiązka...
Prawdopodobnie gażnik został wstępnie wyregulowany , każdy gaznik dostroisz wyłącznie na rozgrzanym silniku .
Volskwagen passat B6 1.9 tdi . Auto gaśnie po rozgrzaniu się silnika, po czym nie odpala, przy dłuższym rozruchu zapala się kontrolka od oleju. Po ostudzeniu silnika - dosyć ciężko ( "nie na dotyk"), ale zapala. co to może być? Gdzie szukać usterki?
Moje autko po rozgrzaniu silnika gaśnie na biegu jałowym. Czy ktoś może mi pomóc- co może być przyczyna ?
Mam problem z koparką JCB. Po rozruchu silnik pracuje normalnie, do póki nie zacznie się jechać bądź używać hydrauliki. Wtedy zaczyna się problem: silnik gwałtownie schodzi z obrotów, aż gaśnie, dopóki się nie rozgrzeje. Po rozgrzaniu wszystko działa normalnie. Co to może być? Pomocy!
mj_sup Też tak właśnie myślę na tzw. chłopski rozum, że czujnik jeżeli jest uszkodzony to ciągle podaje sygnał, że silnik ma dostawać zwiększoną dawkę paliwa z ssania tak jakby był zimny. A skoro będąc gorący dostaje ciągle tyle samo paliwa to go po prostu "zalewa" paliwo. Stąd też gaśnięcie rozgrzanego silnika, bo dusi się paliwem, gdyż mieszanka paliwa...
Na początek wymień filtr gazu. Nie piszesz co to za instalacja gazowa. Po wymianie warto będzie wykonać regulację za pomocą komputera. Obroty ok 3 tyś to moim zdaniem bardzo dużo, w moim sobie tak wyregulowałem że mam ok 900 i nigdy nie gaśnie no chyba że braknie gazu lub jest już jego końcówka. Pozdrawiam
W jakim stanie jest odma silnika?
podmień czujnik temperatury nie zaczyna kopcić przed gaśnięciem?>
Witam.Odpinalem czujnik i nic,tak samo.Mam jeszcze jedno pytanko, czy moze byc tak ze przy wyzszych obrotach sugnal z czujnika polozenia walu zanika???Pozdrawiam
Witam wciskając sprzęgło, w moim ignisie, np przy redukcji biegu przed skrzyżowaniem przy silniku trochę rozgrzanym gwałtownie spadają obroty i silnik gaśnie, nie ma tego przy silniku całkowicie zimnym bądź rozgrzanym - może ktoś miał taki problem i go rozwiązał, będę wdzięczny
pojechac do kogos kto sie zna na tym, bo z opisu nic nie wynika
Koledzy, jestem tu nowy i witam was serdecznie, prosząc jednocześnie o pomoc. Mam Audi A4 B7, silnik 1.6 ALZ, zagazowany instalacją Geko. 2 lata jeździłem i bez problemu. Około 4 miesiące temu auto ni z tego, ni z owego zaczęło mi gasnąć, np. w trakcie postoju, nie chciał zapalić, przerzucałem na benzynę i palił. Jak mi zrobił tak kilka razy, to zacząłem...
A może być uszkodzony komputer lub czujnik zasysanego powietrza bo tylko to pozaostało stare.
Dzięki kolego "vauer6". Powodem gaśnięcia na rozgrzanym silniku był nie załączający się wentylator chłodnicy. Po wymianie przekaźnika wszystko wróciło do normy. Temat uważam za zamknięty.
Mi się zawsze dławi TICO po odpaleniu jak jest zimny silnik. Ale nie gaśnie.
Proponuję sprawdzić czujnik temperatury cieczy. Jego rezystancja powinna maleć ze wzrostem temperatury. Można go zastąpić rezystorem ok 200Ω i sprawdzić czy rozgrzany silnik zacznie prawidłowo pracować.
to nie jest normalne,parownik tak łatwo nie zamarza jak ci piszą jesli układ nie jest zapowietrzony to nawet na minusowych temperturach nie zamarznie,oczywiscie zgodzę sie z tym ze zimny parownik nie ma takiej wydajnosci jak ciepły ale auto nie powinno gasnąć,rozgrzej silnik do +-80 stopni i spusć ten ,,olej,,z parownika służy do tego śrubka na samym...
Sprawdż czujnik temperatury cieczy chłodzacej,znajduje sie z tyłu silnika,z niego komputer zczytuje dane o temperaturze silnika,jeśli sie przyciął komputer podaje dużą ilość paliwa(jak przy rozruchu zimnego silnika)i na ciepłym silniku poprostu zalewa go
na zimnym silniku warjuje, na rozgrzanym jezdzi jak nowa
Sprawdź jeszcze Plakiem czy nie zaciąga gdzieś lewego powietrza.
czy gaśnie tylko podczas nagrzanego silnika i czy są problemy z odpaleniem jak silnik jest rozgrzany? problem z odpaleniem nie występuje przy zimnym silniku? pytam, bo nasuwa mi się jedna rzecz..
Co może być przyczyną tego że gdy silnik się rozgrzeje samochód zaczyna szarpać i gaśnie wymieniona cewka, przewody z rozrzadem też wszystko ok. Samochód trzyma 90 stopni na blacie.
Może masa na silniku ?:)
TPS może nie ma ale jest styk krańcowy... do tego aua da się założyć IV generację, a gość ma problem z II - daj sobie z nim spokój. Czy obecnie po wyłączeniu LPG na benzynie silnik pracuje poprawnie i nie gaśnie po rozgrzaniu?
Na benzynie problem nie występuje. Na postoju nie sprawia takich problemów nawet jakbym stał dłużej. Pracuje równo na wolnych obrotach.
Nie zauważyłem ale trochę kopcił na czarno podczas pracy. w zeszłym roku tak nie dymił
rozumiem że jest to silnik OM 944,po sprawdzeniu ukł. paliwowego sprawdz rurki dolotowe w głowicy,lubia popękać zweżki.nie dokręcaj ich mocno 40Nm. Sprawdz jeszcze króćce przy podstawie filtra paliwa,wykręć i sprawdz grzybki
Wyczyść styki od tego czujnika , przy pedale hamulca .
Witam wszystkich. Dzisiaj zarejestrowałem się tutaj bo od jakichś dwóch miesięcy mam problem z moim 413 cdi. Zaczęło się od ciężkiego odpalania przy zimnym i z czasem przy rozgrzanym silniku. Drugi problem jaki był zauważalny to gasnący silnik podczas jazdy (zawsze pod górę, obroty powyżej 3000 i ciężki ładunek na pace) gasnął , przekręcałem kluczykiem...
To swoją drogą, ale przepustnice może obejrzeć i wyczyścić samemu, zawalona i klejąca się przepustnica może powodować takie objawy jak falowanie obrotów i gaśniecie silnika jak jest nie rozgrzany.
Witam, mam problem z silnikiem 250. Problemem jest to, że silnik po rozgrzaniu gaśnie (dławi się) na wysokich obrotach. Czyściłem filtr powietrza, paliwa, gaźnik, gaźnik regulowałem i nic. AI: Jaki to dokładnie silnik lub motocykl (marka, model, rok)? Silnik 250 Zongshen. AI: Sprawdzałeś układ zapłonowy (świeca, cewka, przewody) – czy były wymieniane...
Witam Od niedawna posiadam Skode Octavie II w gazie (1.6 MPI 2009 r. Instalacja sekwencyjna STAGa zakładana w 2019r.) Od kilku dni podczas jazdy obserwuje problem związany z szarpaniem podczas jazdy i na postoju - obroty falują, obrotomierz stoi w miejscu. Dzieje się to i na zimnym i na rozgrzanym silniku. Najczęściej jeżdżę na LPG i dzieje się to właśnie...
gasnący silnik dwusuwowy gasnący silnik astra gasnący zimny silnik
rezystor hamowania falownika kolumna kruger strumienica zamiast katalizatora
amica piekarnik generator ozonu
Junak 901 - problem z kierunkowskazami, działa tylko prawy Lokalizacja przerywacza kierunkowskazów w Junaku 901F