Można zastąpić czymkolwiek. Zobacz jak to jest zrobione w Mecalacu CX11, można dać przycisk gaszenia, albo czasówkę za 50zł.
To ten prostszy typ... https://obrazki.elektroda.pl/6405360700_... Jak tu podasz podciśnienie, to motor zgaśnie. Dodano po 3 https://www.ilcats.ru/mercedes/?function... Element 95 (Vacuum box/stop...
To nie jest możliwe, EGR już wykluczyleś, trzeba inny tester podłączyć.
Czy ktoś może mi powiedzieć do czego służy dzwignia przy elektromagnesie gaszenia silnika Hatz 3L41C Zapewne do gaszenia. G..... prawda, do zapalenia. Dźwignia śłuży do awaryjnego pominięcia cewki gaszenia. Równoległe do silnika normalna praca, awaryjne 90° w stosunku do bloku. Cewka wymaga umiejętnego włożenia i podłączenia jest dwubiegunowa.
Tam akumulator nie jest potrzebny do pracy silnika. Znajdź moduł CDI, w jego kostce powinien być między innymi kabel czarny z białym paskiem, zewrzyj go do masy, silnik powinien zgasnąć.
udaj sie do gazownika może to przypomnienie o przegladzie lub cos innego związane z instalacją gazu
W sdi ta klapa nie spełnia funkcji klapy gaszacej. Nie po to ją tam dali. A po co ona tam jest niech wam da do myślenia to co kolega zaobserwowal "zamyka się na biegu jalowym i otwiera po dodaniu gazu". Problem leży w poduszkach silnika. Dałeś zamienniki i to jest przyczyną. Standard problem w ibize 99-02. Tylko i wyłącznie ori poduszki rozwiązują problem....
nie niebieski tylko czerwono czarny, rozpleć wiązkę przed modułem ok 15 cm znajdziesz tam łączenia kabli, czerwono niebieskich, chyba 5 sztuk razem i niebueskie razem chyba 4 szt, tam masz problem, napad się włącza bo dostaje masę.
Witam. Mam problem z siłownikiem gaszenia silnika w aucie j/w. Otóż zgasł silnik w czasie jazdy.stwierdziłem że ów siłownik nie ..trzyma'' tzn. jest w pozycji rozciągniętej , wiadomo w takiej sytuacji to kawał przewodu elektrycznego przywiązałem dzwignię przy pompie wtrysk. co by można kontynuować jazdę. No i po powrocie zakupiliśmy nowy siłownik( 244...
F12 o ile dobrze pamiętam to kl.30 na wyjściu gniazda ABS/EBS. Wygląda na to, że masz zwarcie do kl.15 dlatego po wyłączeniu zapłonu, nadal jest podtrzymana 15 własnie przez 30. Usterka pojawia się zazwyczaj wtedy, kiedy dwóch "geniuszy" wpadnie na ładowanie/odpalanie auta własnie po kablu ABS/EBS. Pozdrawiam Rolandos:)
To chyba nie tylko gaszenie ale i start musisz dopasować. :) Może to pomoże; http://obrazki.elektroda.pl/8977891700_1... http://obrazki.elektroda.pl/6230400300_1...
Nie trzeba nic przecinać, z modułu CDI powinien wychodzić kabelek czarny z białym paskiem służący, po zwarciu do masy, do gaszenia silnika
A więc ten przekaznik czy centralka znajduje się na sprzęgłem pod cała zabudowa kokpitu.wymiana no nowy pomogła jak na razie
KupOwać, nie kupYwać!!! Czarny cienki przewód służy do gaszenia silnika, więc chyba Ci jest potrzebny... manetkę podłącza się do przepustnicy (linką). W manetce masz też przycisk do gaszenia silnika. Przewód z oczkiem (z manetki) podłączasz do obudowy silnika, a drugi (czerwony) łączysz z ww. czarnym kabelkiem wychodzącym z silnika.
Jeśli masz dostęp( pojazd ma sprężarkę) do sprężonego powietrza, to elektrozawór NO( normalnie otwarty) podłączasz do +15 (napięcie po "zapłonie") i masy. W momencie włączenia zapłonu zawór się zamyka, uruchamiasz silnik. Powietrze się pompuje. Wyłączasz zapłon, zawór prądu nie ma i otwiera się dając ciśnienie na siłownik gaszenia. Edit: Dopiero po...
Dzień dobry. Byłem świadkiem dziwnej sytuacji w samochodzie, mianowicie podczas gaszenia silnika (benzyna) zostawionego na luzie z wciśniętym sprzęgłem drążek skrzyni mocno szarpnął. Od razu po tym próbowałem odpalić silnik ponownie i nie udało się od strzała, trzeba było drugiej próby. Po odpaleniu samochód pali normalnie. Jaka może być tego przyczyna?...
Trochę to dziwne. Sterownik już był wymieniany, tak piszesz w pierwszym poście. Immo nie gasi silnika. Uszkodzony czujnik wałka rorządu lub kable od niego również nie gasi silnika. Nie życzę ci tego ale problem chyba wróci.
Witam Posiadam Romet'a Pegaza 700 z automatyczną skrzynią biegów (silnik Dezamet 010). Chciałbym się dowiedzieć czy jest jakaś możliwość zatrzymania motoroweru w miejscu np. na stopie bez gaszenia silnika i co jest do tego potrzebne?
Przed zakupem nowej stacyjki należało sprawdzić: 1. Czy stacyjka prawidłowo łączy styki od gaszenia (M i G)? 2. Czy zwierając przewody w kostce stacyjki, odpowiedzialne za gaszenie silnika, silnik gaśnie?
TL;DR, chyba pompa w baku była problemem. Po dwóch tygodniach auto przyjechało na sznurku. Okazało się, że przepompowało paliwo z prawej komory baku, tej z pompą do lewej. Nie bawiłem się w dochodzenie, tylko wymieniłem oba kosze z przewodami i pompą na oryginalną używkę. Od tamtej pory cisza i spokój, ale też potem już nie sprawdzałem ani ciśnienia...
Alarm może być uszkodzony. Jego usunięcie wymaga połączenia dwóch przewodów odpowiadających za gaszenie silnika od stacyjki.
To jest zawór sterujący przepustnicą "gaszącą" - zamyka się na kilka sekund w momencie gaszenia silnika, dzięki temu silnik mniej się telepie podczas gaszenia. Znajduje się w okolicach EGR-a.
Gasi tablicę i silnik. A 109 gasi tylko silnik.
Przy odrobinie szczęścia uszkodzony jest tylko czujnik ciśnienia na magistrali, który daje złe odczyty, przez co sterownik gasi silnik żeby nie uszkodzić pompy.
Cześć, mam problem z kodem usterki 2a99 w BMW E90 325i, mianowicie przed naprawą było wszystko dobrze, wymieniłem uszczelkę pod klawiaturą i po odpaleniu auta na zimnym wszystko jest ok. Jak auto pochodzi 5min auto zaczyna falować, gaśnie rozrząd sprawdzony na blokadach, czujniki podrzucone i dalej nic, co to może być? https://obrazki.elektroda.pl/3376343400_...
funkcja start/stop gasi silnik podczas dłuzego postoju np. na czerwonym świetle moim zdanie niepotrzebna
Klapka gasząca, która zamyka kolektor dolotowy przy gaszeniu silnika. Naprawić obwód, sprawdzić też klapkę. Odczytaj jeszcze błędy z sterownika ABS, bo ta klapka raczej nie ma wpływu na ABS.
Słabiutkie to ładowanie, ale jakieś jest. Jedź na światłach, ale po paru kilometrach zatrzymaj się, nie gaś silnika ani świateł i wtedy zmierz. Jak będzie te 13V, to możesz jechać na światłach przy założeniu, że nie padnie całkiem. Ale tego, to już nikt nie wie.
Tak sobie czytam..... (at)zgredzie, masz 3 letnie auto a sępisz stówkę, nie, inaczej, MASZ AUTO A NA STÓWKĘ CIĘ NIE STAĆ? Proponuję ci wsadzić grosza w przycisk, nie ubrudzisz rąk i nie stracisz tego grosza a pewnie osiągniesz cel.
Moim zdaniem musisz ustalić przyczynę braku możliwości "gaszenia" silnika z kluczyka - sprawdź, czy nie jest urwany (wypięty) przewód od "gaszenia" silnika tzw. "masa" instalacji pojazdu do cewki zapłonowej. Ssanie elektryczne musi być podłączone "elektrycznie", gdyż ułatwia uruchomienie silnika. Sprawne ssanie wyłącza się po pewnym czasie, uruchamiane...
EE, chyba nie byłeś w serwisie tylko czytasz komunikaty z deski rozdz. Obstawiam zbyt wysokie ciśnienie na listwie i to ci gasi silnik.
Kiedyś podstawiałem z wtyczką w bok i nie hulało. Zbyt duże ciśnienie na listwie i ster gasił silnik.
No i masz winnego. Na tym pinie nie może być 12V po wyłączeniu zapłonu. Sterownik silnika po prostu nie wie, że wyłączyłeś zapłon i nie gasi silnika. Pewnie jakieś zwarcie w wiązce.
Szczotki w alternatorze wymieniane były?
Jeżeli nie ma innego (pod spodem) połączenia czarnej cewki z przerywaczem i kondensatorem, to ten oznaczony na czerwono przewód ma być przylutowany do kondensatora. Ew. jest to przewód gaszenia. Jego zwarcie do masy gasi silnik.
Ja robię tak - przed zgaszeniem silnika wyłączam wszystkie odbiorniki, światła, klimę, nadmuch i gaszę silnik na wciśniętym sprzęgle. Podobnie z odpalaniem - najpierw odpalam silnik z wciśniętym sprzęgłem, potem załączam potrzebne odbiorniki prądu.
W tym silniku są normalne wtryskiwacze i wirowa pompa bez zaworu sterującego. Szukaj zatkanego filtra paliwa, wody w zbiorniku. Warto ściągnąć zbiornik i wypłukać (robi się bardzo prosto). Do sprawdzenia przewód do gaszenia silnika(na pompie) lubi się ułamać.
nadmierna ilosc dodadku odlozona w filtrze czasteczek. doraznie pomoze wyzerowanie licznika ale niedlugo trzeba" wymienic"
A położona na cylidrze świeca włożona w fajkę też nie daje iskry? Pozostało zwracie na kabelku do gaszenia silnika, niebieskim. Ten przewód ma kilka punktów, gdzie może się przetrzeć mu izolacja, dotknąć masy i wyłączyć iskrę.
Jeśli jest to pompa mechaniczna to ma dwie linki. Jedna do dawki wtrysku (czyli pedału gazu) a druga do wyłączania silnika. Pociągnięta - silnik pracuje, schowana - silnik stoi. Stary Mercedes 207D, którego kiedyś ujeżdżałem miał takie cięgno, do grzania świec, kręcenia rozrusznikiem i gaszenia silnika.
Może przepustnica gaszenia silnika przykleiła się w kolektorze dolotowym do nagaru wytworzonego przez egr i zastawia przepływ powietrza.Miałem tak w golfie IV odpalał igasł ponieważ wypalał tlen a dostawało się go znikome ilości.
zobacz przepusnicę powietrza bo lubi się zacinać koledze chodziło o zawór zamykający dolot powietrza przy gaszeniu silnika, wtedy rozrusznik kręci jak by silnik nie miał kompresji.
W FH12 nie ma żadnych zaworów odcinających do gaszenia silnika. Wyłączasz kluczyk, zanika prąd na pompowtryskiwaczach i silnik gaśnie. Miałeś sprawdzić jak zachowuje się kontrolka. Z paliwem wygląda że jest dobrze. Nie wiem czy moduł ma zasilanie.
Po ostatnim zabiegu silnik raczej otrzymał paliwo,i nic nie odezwał się! Sprawdź jeszcze raz czy ma iskrę, może zmień świecę na inną, podlej jeszcze raz paliwa do kolektora ,zrób ponownie próbę odpalenia,jak znowu nie będzie się odzywał, wykręć świecę sprawdź czy nie jest mokra, jak jest to sprawdź czy ma wobec tego kompresję. Nic nie napisałeś odnośnie...
Chyba tak powinno to być, bo na stacyjce, jedno ułożenie jest od gaszenia silnika, więc żeby nie podawała świeca iskry, to musi być zwarcie, czy więc te dwie strzałki co jedna jest przy przełączniku, a druga przy stacyjce, to na pewno ma iść do masy? Dokładnie tak.
W głowicy jest dodatkowy zawór. Otwierany ciśnieniem powietrza z tych rurek. Działa jako gaszenie silnika i hamulec silnikowy w czasie jazdy. P.S. Nadużywanie przy wydmuchanym silniku jest doskonałym sposobem na pozbywanie się oleju z silnika do turbiny i na zewnątrz. :)
Witam, ta linka jest od gaźnika i służy do gaszenia silnika. Powinna ona iść do uchwytu, gdzie zazwyczaj znajduje się pałąk. Do uruchomienia silnika linka powinna być naciągnięta do oporu ( czyli ok. 3cm), wtedy dopiero jest sens sprawdzenia, czy jest iskra. Jak będzie mial iskrę to powinien odpalić.
Samo właczenie świateł można by zrobić na zwykłym przekaźniku zrobić podtrzymanie. Blenda + załącza przekaźnik potem przekażnik podtrzymywany jest z + zasilającego swiatło niestety w tym rozwiazaniu wylacznie swiatła musiało by sie odbywa za pomoca żę gasimy silnik
Witam ponownie , musisz sprawdzić jak jest u Ciebie bo ze zdjęc jakie zrobiłeś masz tam wyłączniki dwu nie cztero pinowe.A więc masz tam trzy wyłączniki; jeden pod siedzeniem; który to gasi silnik przez zmasowanie cewki zapłonowej, tak samo jak i stacyjka. Oraz dwa pozostałe wyłączniki jeden od pedału sprzęgła i od PTO ktòre są na oddzielnej obwodzie...
Zawór też z takiego merca tylko od ...kładzenia zagłówków, albo ze 124 po 94 roku zawór gaszenia jest właśnie sterowany stacyjką elektrycznie.
Witam Mam podobny problem z moją Vectra C 1,9 150KM. Po wymianie sprężarki klimatyzacji przy gaszeniu mam zgrzyt - prawdopodobnie z rozrusznika. Z innego tematu wyczytałem że wystarczy tylko wymienić przekaźnik od sprężarki co też uczyniłem. Jednak bez pożądanego efektu. Chcę teraz spróbować z diodą. Moje pytanie gdzie ona powinna być umieszczona ?
Dwumase bez demontażu ocenić możesz tylko na słuch. Czyli jeżeli słychać terkotanie przy delikatnie położonej stopie na pedale sprzęgła, słychać nieprzyjemny chałas przy gaszeniu silnika lub wibruje pedał sprzęgła, to dwumasa jest do wywalenia. Polecani producenci to z pewnością luk, valeo i Sachs. Co do czarnego dymu, to jest objaw małej ilości powietrza,...
Tak jak koledzy wyżej wspomnieli: akumulator trza koniecznie odłączyć. Wskazane jest także w miarę umiejętnosci dobrze uziemić spawany element osobnym uziemieniem do jakiejkolwiek masy (głupie, ale się sprawdza np. z piorunochronem przy domu). Przykładowo w serwisach wymieniających tłumiki stosuje się specjalne urządzenia do wygaszania ładunków elektrostatycznych...
Bo ten czarno-biały kabel podaje masę na moduł, co powoduje brak iskry i gaszenie silnika. Identycznie działa jedna z sekcji stacyjki. Po przekręceniu na OFF ma zewrzeć ten kabel do masy, po przekręceniu na ON ma go rozewrzeć. Sprawdź dokąd biegnie ten czarno-biały kabel.
aaaa..... już łapię, trzeba pamietać jak w każdym dieslu że nie wolno dawać w piz..... na zimny silnik a po dłuższej szybkiej jeżdzie nie wolno od razu gasić silnika, musi spaść temperatura oleju w silniku i turbina musi mieć niskie obroty, bo po zgaszeniu jeszcze trochę sie obraca a nie ma już smarowania łożysk wewnątrz pozdro T
Witam, mam problem z Romet 747 Eco 4T. Nie działa gaszenie silnika po przekręceniu kluczyka. Zmieniałem stacyjkę, moduł zapłonowy. AI: Czy sprawdzałeś stan okablowania i połączeń elektrycznych? Mogą one wpływać na działanie gaszenia silnika. Tak. AI: Czy w ostatnim czasie były przeprowadzane jakieś inne naprawy lub zmiany w pojeździe, które mogłyby...
Krótko- do kontroli podzespoły odpowiadające za gaszenie silnika poprawność działania, głównie ich sterowanie.
Błąd czujnika ciśnienia paliwa na szynie CR. Problem może leżeć w - czujniku ciśnienia lub w regulatorze ciśnienia. - sprawdzić wtyczki, wiązkę przewodów (styki!); - odczytać wartości ciśnień (za wysokie/za niskie); - wymienić uszkodzony czujnik; Czy przy gaszeniu silnika - sam silnik chodzi jeszcze przez kilka obrotów? Jeśli tak, to uszkodzony jest...
A nie prościej nie gasić silnika przed wjazdem do garażu? Ten czas 'liczyłby się' już do studzenia turbiny. Chyba, że otwierasz garaż, odpalasz zupełnie zimny silnik, wjeżdżasz do garażu i gasisz, wtedy to wątpię czy nawet zrobi się ciepła (bezwładność cieplna metalu). Nawet jak przed tym całym garażowaniem jechałeś sobie spokojnie to po zaparkowaniu...
Witam, dokładnie ustal źródło problemu, mam dokładnie taką Hondę i miałem kiedyś uszkodzoną sondę lambda i nigdy nie wiązało się to z problemami z zapłonem i gaszeniem silnika. Problem gaszenia silnika wystąpił raz, gdy miałem uszkodzony alternator i błąd ładowania akumulatora, czyli akumulator permanentnie niedoładowany i w efekcie napięcia sporo poniżej...
Jaka znowu klapa gaszenia? Nie ma czegoś takiego w tym silniku, jest tam tylko przepustnica EGR.
Na początek do sprawdzenia kostka stacyjki.
witam, mam kolejne pytanie czy gaźnik w tym silniku ma membranę ponieważ troche kopci na czarno i nagrzewa się dosć mocno, ewentualnie co innego może być przyczyną takiego zachowania, nie znam tych silników bazuje na pisanych tu postach i waszych odpowiedziach
Elektryczny regulator (aktuator) przy zgaszonym silniku trzyma listwę w pozycji gaszenia.
Przpustnica ci się moze spalic, i moze Ci spalic tez bezpeiczniki. Miałem tak w Touranie, staneła klapka, spalił się motorek i spalilo tez bezpieczniki od wentylatorów, a ze było t o w lato to wracałem 40km prawie godz, z climą na maxa i otwartymi szybami. Przepustnica ma się zamykac jak gasisz silnik.
drak takowego , zasilanie z pompy vakum, idzie na stacyjke - tam jest przełącznik podcisnieniowy uruchamiany mechanicznie, i z tad idzie na zawór na pompie (zobacz czy jest szczelny bo czesto siada)
Niestety nie doczekałem się pomocy, więc zakasałem rękawy i .... W załączeniu rozpiska wtyczki siłownika z wartościami pomiarowymi. może komuś się przyda.
Witam, Należy sprawdzić czujnik położenia wału korbowego jak również elektroniczną stacyjkę - przycisk START/STOP. Ze względu na brak zarejestrowanych usterek stawiałbym na przycisk START/STOP. Możliwe że samoczynnie gasi silnik, dlatego nie można odpalić "na po pych" a ponowne uruchomienie z przycisku następuje bez problemu. Pozdrawiam Robo
Jeśli chodzi o rozpoznanie tych przewodów to nie odpowiem. potrzeba by na miejscu rozpoznać jak działa sterowanie tym zaworem. Proszę zwrócić uwagę na działanie cewki, czy działa ona poprzez odcinanie dopływu paliwa, czy też cofa listwę w krańcowe położenie i w ten sposób gasi silnik. Jeżeli działa na listwę to może rzeczywiście w niej jest problem,...
Czy to pewne? Zdalnie nie odpowiem
Jeśli stacyjka jest stara oryginalna DDR, to mogą być wytarte styki ruchome i dobrze nie łączyć. Jest to do sprawdzenia miernikiem. Po drugie sprawdź połączenie masowe (przewód brązowy ze stacyjki). W zależności od wersji może być podłączony do trójstyku masy przy liczniku który łączy się przewodem z masą instalacji, lub masy żarówek na liczniku (blaszki)...
Dobra, to od początku cała procedura. 1. Wsiadasz do samochodu i masz zaciągnięty ręczny i skrzynia w pozycji P. 2. Wciskasz hamulec i odpalasz silnik. 3. Trzymając hamulec nożny przełączasz skrzynie na D i spuszczasz ręczny. 4. Puszczasz hamulec nożny i ruszasz i jedziesz. Teraz odwrotnie: 1. Parkujesz zaciągasz ręczny i skrzynie przełączasz na P,...
EGR to srebrny "grzyb", obok, bliżej węża od intercoolera jest klapa gasząca, z małym, czarnym siłownikiem podciśnieniowym I właśnie ten mały czarny siłownik w ogóle nie działa. Grzyb na EGR działa bo się sprawdzałem otwiera się i zamyka.
Zobacz jakie ciśnienie widzi na mapsensor. Przy zerowym ciśnieniu ten Stag zapali kontrolkę na awaryjnym odpaleniu a silnik będzie będzie pracował na benzynie. Do sprawdzenia instalacja - jak przekręcisz na zapłon to pamięta ustawienie z ostatniego gaszenia silnika. Warunki które ma na pewno to temperatura, obroty i ciśnienie gazu (tylko tu wywali błąd...
Nie zauważyłem żadnych problemów. Można zwierać obwód, lub rozłączać. Poza tym jak to tak bez gaszaka gasić silnik? :wink: radarator - pytam z ciekawości, miałeś silnik KO , gaszenie w KO jest podobnie rozwiązane jak w chińskich silnikach?
To normalne, dosyć duży cylinder, silnik zatrzymuje się w suwie sprężania i następuje cofnięcie wału, co z kolei powoduje zadziałanie sprzęgła rozrusznika. Jak masz odprężnik, zgaś silnik za jego pomocą i zjawisko nie wystąpi.
Jesli dobrze Cie zrozumialem i chcesz miec tak, ze wciskasz guzik i autko odpala, wciskasz ponownie i gasnie - to na zwyklym guziku tego nie zrobisz raczej. Stacyjka ma jak wiesz kilka pozycji, i pewne obwody zalacza na stale, a rozrusznik kreci tylko gdy trzymasz kluczyk przekrecony -nie moze wszak krecic caly czas:). Jesli stacyjka nie jest calkiem...
Dokładniej mówiąc najczęściej ten problem pojawia się na zimnym (nie rozgrzanym) silniku. Czyli odpalasz na benzynie, przełączasz na gaz i jedziesz np ok 1km, po czym gasisz silnik. Wtedy może się pojawić obiaw taki jak kolega napisał wyżej.... jeśli problem pojawia się po przejechaniu np ok 10km gdzie silnik jest dobrze rozgrzany problemu nie powinno...
To jest 40 DIL E ? Tak, z tym, że jest to oznaczenie styków pomocniczych. Przekaźnik jeśli dobrze pamiętam będzie się nazywał DILER22
mówiac po amatorskiemu, powiem tylko tyle ze jest to taka przepustnica sterowana podcisnieniem która sie samoczynnie otwiera gdy chcemy uruchomic silnik, a gdy pracujący silnik wyłączamy to ona sie zamyka. reasumując: słuzy do gaszenia silnika, ponieważ odcina dolot, a gdy chcemy go uruchomic otwiera go. proste. jest to normalne gdy przekręcamy zapłon...
Załóż mu immo radiowe np Bezobsługowy Immobilizer Mikro-BIR + lub jemu podobne .
Czy ja dobrze zrozumiałem - kolega wyłączał klimatyzację ZA KAŻDYM RAZEM przed zgaszeniem silnika ? I co, klima JESZCZE działa ? Niech nam kolega zdradzi, jakie to forum internetowe podrzuca ludziom takie pomysły. A teraz poważnie : klimatyzację automatyczną doprowadza się do stanu wyłączenia (off) jedynie w WYJĄTKOWYCH WYPADKACH - o czym wyraźnie mówi...
Witam Mam w aucie problem. Ale zacznę od początku. Moja dziewczyna wracała kiedyś z pracy i miała awaryjną sytuację na drodze, która zakończyła się gwałtownym hamowaniem. Zakończyło się to całkowitym paraliżem sprzęgła, w sensie nie można było wrzucić biegów. Bieg pierwszy dało się wrzucić po zgaszeniu silnika. Dodatkowy objaw to pojawienie się hałasu...
Witam. Czy wie ktoś, czy w w/w mogę wyłączyć funkcję gaszenia silnika, po okreslonym czasie, czy tylko mogę zmienić czas jego wyłączenia? Z góry dzięki. Parametr P1BVS z tego co pamiętam.
Zobacz gdzie idzie rurka podciśnienia z pompy. Pewnie jest zaworek elektryczny, tak jak w E klasie W124. Tam jest na lewym nadkolu w komorze silnikowej. Zawór sterowany jest elektrycznie.
spróbuj czyszczenia przepustnicy ale bezinwazyjnie czyli sprayem nazywa sie carbo clener opis na opakawaniu czasami pomaga a koszt niewielki bardziej wygląda mi to na mechanike niż na elektryke Dodano po 7 lepiej wymieńsilnik krokowy a nie kombinuj z czyszczrniem stare to są dobre skrzypce wino i wapno gaszone
Witam tak to ten zawór ale nie on jest powodem nierównej pracy silnika. Objaw nieprawidłowej pracy tego zaworu to aktywny błąd EDC
Problem może być z reduktorem, który na zimnym silniku daje za duże ciśnienie gazu.
Trzeba ustalić kierunek przepływu pradu przez kontrolkę w czasie pracy silnika. Po włączeniu zapłonu prąd płynie od stacyjki poprzez kontrolkę do alternatora gdzie ma ujście do masy. Po odpaleniu sytuacja może być odwrotna, prąd może płynąć z alternatora poprzez kontrolkę do wiązki elektrycznej. JAk ustalimy w którą stronę płynie prąd kontrolki po odpaleniu...
Witam, Po pierwsze nie jest "zawór od turbiny" a jest to zawór EGR z dodatkową klapą wykorzystywaną przy gaszeniu silnika ( to ten którym steruje siłownik od którego odpięty jest ów przewód). Klapa ta powoduje łagodniejsze zatrzymanie podczas gaszenia. Skoro przewód został zaślepiony to prawdopodobnie uszkodzony jest zaworek elektropneumatyczny (sterujący...
Pod tym linkiem który podałem masz dokładny opis, rysunki, wszystko jest. Zarejestruj się, bo bez zalogowania nie widzisz rysunków, tylko sam opis... Tym nie mniej - to jest ten zawór z tyłu pompy, od strony przegrody (nie te od góry), pod plastikową osłoną, ten bliżej silnika, na rysunku twornik to część nr 126 http://img836.imageshack.us/img836/5148/...
klapa gasząca I tak właśnie powinna być nazywana, działa tylko przez moment podczas gaszenia silnika.
Pompa wtryskowa Boscha z immobilizerem ma na sobie moduł elektroniczny sterujący zaworem gaszenia silnika. Trzeci przewód to komunikacja z centralką immobilizera. Dodano po 10 Aha. Mam nadzieję że wiesz który element na pompie wtryskowej to elektrozawór gaszenia. Silnik 2.8 idtd miał jeszcze na pompie wtryskowej potencjometr na dźwigni dawkowania (gazu)...
Nie sądzę,że jest to wina gazu.
a nie mam gaszenia w sensie silnik odpala bez kluczyka i trzeba gasić go z fajki w silniku Jeżeli kluczyk i stacyjka to oryginały z WSK-i, oraz wszystko podłączone zgodnie ze schematem to radził bym sprawdzić stacyjkę. Dokładnie to sprawdzić te dwie blaszki/styki w stacyjce, które po włożeniu/wyjęciu kluczyka się zwierają/rozwierają.
Witam - ta dioda jest podłączona równolegle do zasilania silnika , miała zadanie gasić przepięcia wytwarzane przez silnik na komutatorze ( zalecana dioda szybka FR306 lub dioda szotkiego ) . natomiast tranzystor mosfet prawdopodobnie jest uszkodzony .
Prawdziwa zima. Po co gasić silnik? W PRL też się tak praktykowało. Z drugiej strony akumulatory w PRL miały pewnie średnio po "100 lat". Od 24.20 [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
heh Ja w takim przypadku nie gasił bym silnika żeby nie tracić mocy :D Może wtryski dają za dużo paliwa? Moduł? Wtryskiwacze?
Czy silnik się rozgrzał kiedy gasiłeś do sprawdzenia świecy? Silnik powinien pracować równo bez jaichś przygazówek, jeżeli tak dalej będzie wyglądać świeca, należałoby zubożyć mieszankę przez obniżenie iglicy. Warto jeszcze sprawdzić zapłon, może być za późny
Nie masz czasem zamienionych przewodów kolego przy silniku od gaszenia i od swiateł?
przycisk gaszenia silnika siłownik gaszenia silnika elektrozawór gaszenia silnika
klimatyzacja zasilanie pendrive zniknął pralka mastercook moduł schemat
galmet wyswietlacz galmet wyswietlacz
Kodak EasyShare C763 - Czarny ekran i zdjęcia Światło miga i gaśnie po włączeniu przekaźnikiem - przyczyny i rozwiązania