Katalizator i sondę miał gaźnik AISAN (japoński ) .Gaźniki polskie WEBER, FOS nie miały katalizatora. Jeśli byla przeróbka z AISANA na WEBERA LUB FOSA to sonda i katalizator są zbyteczne .W przeciwnym wypadku do poprawnej pracy gąźnika AISAN sonda musi być wkręcona przed katalizatorem .Nie wystarczy nawiercić otwór w rurze wydechowej ,musi być wspawana...
Paliwo które tankuję to tylko i wyłącznie Shell V-Power Nitro + bądź PB98 na orlenie. Po co? Ten silnik nie ma czujnika spalania stukowego i jest przystosowany do zasilania paliwem o liczbie oktanowej 92/95, wyższa LO nie daję żadnego zysku, wyrzucanie kasy w błoto. Kompresja silnika zmierzona, jest w normie, nawet bym powiedział, że jest wzorowa....
U mnie brak tej rury też powodował takie objawy - działo się tak tylko poniżej 0C, ale można było z tym jeżdić tyle że gaz do dechy i wtedy jechał
Jaki gaźnik?Fos, weber czy zawodny aisan? Może benzyna ucieka z gaźnika i odpala zaraz po zgaszeniu a po czasie musi napompować komorę pływakową.
Przekładka jest jak najbardziej możliwa.Oto,co trzeba zamienić: linka ssania (aisan ma dużo dłuższą, starą linkę można skrócić z pancerzem) linka gazu ( inny kąt wygięcia prowadzenia linki) termostat (aisanowy ma 3 króćce, fosowy i weberowy tylko 2) trójnik wody (trzeba wykręcić zawór dwudrożny a na jego miejsce wstawić czujnik temperatury-wykręcony...
No dokładnie ,dlatego chiałbym go podmienić . Czekam dalej na opinie "fachowców" od takich zabiegów , czyżby nikt z forumowiczów się nigdy za to nie brał? :)
Przy wymianie gażnika potrzeba jeszcze wymienić kolektor ssący.
gaźnik Aisan czy Weber ? Aisan to ten większy z dużą ilością przewodów podciśnieniowych, Weber to ten mniejszy.
Ale ty w gaźniku weber nie masz sondy. zakładam, że to oryginał nie przerobiony aisan?tak czy siak sondy nie ma.
Jaki gaźnik? Aisan ma pod gaźnikiem ogrzewanie, czy weber też to nie wiem.
Po tym co napisałeś pierwsze co przyszło mi do głowy to zgnita sprężyna w pompce paliwa , lub zaciągnięta woda z dna baku . Jaki masz gaźnik Weber czy Aisan ?
Tak jest tam czujnik zbliżeniowy indukcyjny, mocowany na regulowanym wsporniku (prawo - lewo przyśpiesza lub opóżnia kąt zapłonu i jest on różny w zależności od typu zastosowanego gaźnika AISAN, WEBER, FOS). Ważne jest również ustawienie wysokości tego czujnika wzg. znaków na kole ( są 3) i mają to być odległości 0.4 do 1 mm( mniejsze odległości spowodują...
Zaślepiony został zawór trójdrożny i dwie dziurki które tłoczą płyn chłodniczy do gaźnika Aisan.
Sprzedaj go jak najprędzej.Cieniasy z tym gaźnikiem to złom.Lub załóż gaźnik WEBER"a
Aisan -pod gaźnikiem Weber,Fos-przed gaźnikiem ,w okolicy belki poprzecznej zawieszenia silnika.W Aisanie w tym miejscu wkręcony jest termozawór dwudrożny.
Jaki silnik i jak zasilany masz w tym wehikule, opcje do wyboru: # 704 cm³ gaźnik FOS lub Weber # 704 cm³ gaźnik Aisan # 903 cm³ gaźnik Weber # 899 cm³ SPI # 1108 cm³ SPI Dla własnego bezpieczeństwa naprawiłbym pedał przyspieszenia... zapewne linka gazu do wymiany. Jeśli masz register (chyba, że masz zarówno register jak i krokowy...
Dopiero teraz zauważyłem, że odpowiedziałeś na mój post za co dziękuję. Jak chodzi o mechanikę to mam takie pojęcie o tym jak byk o gwiazdach. Jedyne co mi się udało dowiedzieć to to, że gaźnik raczej jest polski i obstawiam, że jest to FOS napis widnieje made in Poland, a po wejściu w google porównując gaźnik Aisan, Weber oraz FOS wychodzi na to, że...
A ja mam troche z innej beczki pytanie. Czy da się Aisana przerobić na tak żeby wywalić elementy podciśnieniowe(bo one mają tylko na celu dopieszczenie mieszanki żeby katalizator nie cierpiał) i zrobić ssanie tylko ręczne-mechaniczne? no i jeśli ktoś ma porównanie spalania gaźników fos weber i aisan w cc700 to czekam na link albo kontakt flower2612(at)wp.pl....
Tych linek sa dwa typy-różnią się długością,zleżało to od gaźnika-Weber czy Aisan.
Przeczytałem to całe forum jak i również inne strony poświęcone cc Jako ciekawostkę dodam ze cienki jeździł przez całe wakacje na gaźniku 126p ale nie za bardzo to działało do końca i wrócił aisan-będę sie kierował raczej w kierunku weber-a Moje pytanie co może się popsuć w tym gaźniku i na co zwracać uwagę przy kupnie?
Gaźniki AISAN zawsze stanowiły problem, najprościej wymienić kolektor ssący i założyć gaźnik Webera.
Może wystarczy zdjąć pokrywe gażnika z pływakiem ,wykręcić dysze i przedmuchać sprężonym powietrzem.
W cc700 występowały dwa typy gaźników: tradycyjny Weber i elektroniczny Aisan. Ten drugi sprawiał wiele problemów. A to, który masz, poznasz choćby po tym, że ten Aisan jest otoczony plątaniną czarnych rurek. I obok lewgo reflektora (jak staniesz przodem do silnika, to w okolicach prawego kolana, na wsporniku odnajdzisz taki bączek, z którego bedą odchodzić...
Powiem tak-żadnych cieniasów z agregatem. 'To' przecież nie ma siły jechać i 'chleje' wachy na potęgę, gdy chce się próbować jechać-co się rozpędzi to musi hamować. Jeżeli koniecznie upierasz się przy tym 'silniku', to absolutnie nie bierz z pieruńskim gaźnikiem aisan. Tylko weber lub fos, czyli rocznik do 1993, 94. Po za tym maluch jest mniej problematyczny...
Największą wpadką Fiata jest chyba gaźnik Aisan w CC 700. Co chwila trzeba regulować- a łatwe to nie jest więc idzie nerwicy dostać, wymieniłem na weber i jest spokój. Dorzucę też układ wydechowy- po roku od wymiany jest przegniły. Poza tym CC 700 nic nie zarzucę, ekonomiczny jest i bardzo mało pali.
W cc 700 były montowane od 95r tylko gażniki Aisan. Pytanie tylko skąd w 96 gażnik FOSa? , ale jeśli kolega ma już taki i zakłada Webera ,to w niczym nie przeszkadza.
musisz postepować zgodnie z radami kolegi malez4 . Miałem kiedys podobny problem gdyz spręzyna pod śruba pękła. Po założeniu nowej i po kilku próbach na zapalonym silniku udało mi się jakoś wyregulowac gaźnik. Ja mam teraz inny problem. Jak do tej pory jedziłem na gazie. Jak przyszły mrozy i przydało by się ssanie okazało się że nie działa. Wymieniłem...
Jak bym sie dowiedział chwilę wcześniej to nie zmieniałbym gaźnika Dodano po 6 Był aisan,następnie 126p, znowu wrócił aisan by mógł go zastąpić fos,a od wczoraj weber
powiem tak gaźnik aisan to nieporozumienie poprostu. moim zdaniem musisz jechac do mechanika który ma cierpliwosc do tych gaźników, cięzko tak poprostu cos powiedziec miałem kiedys problem z gaznikiem od cc 900 tylko ze "weber" objawy byly bardzo dziwne a powód błachy. wiec raczej doradzam mechanika
Masz Cinquecento 700 Young, za mało sfotografowałeś, ale ono fabrycznie miało skomplikowany, japoński gaźnik Aisan, przy którym jest dużo elektroniki i wężyków z podciśnieniem. Gaziniki te są bardzo skomplikowane, w razie awarii nie są lubiane przez mechaników. Ktoś w Twoim aucie nie mógł dojść z tym do ładu i pozbył się gaźnika Aisan (również zmienił...
Dzisiaj stworzyłem 126 cc (-: Przeróbka polegała na wyżuceniu aisana, a potem na jego kolektorze wstawiłem 2 szpilki i zamontowałem gaźnik od 126p bez elektrozaworu. Efekt jest niesamowity. Autko odpala za I razem, choć tzreba tak samo jak malca trochę rozgrzac na ssaniu bo inaczej gaśnie. Gaźnik posiada oryginalne dysze i jest wszystko OK. W razie...
Witam, do wymiany masz ZAWÓR TRÓJDROŻNY . Koszt nowego to ok 250zł a używanego ok 100zł. Jak go kupisz to musisz odpowiednio podłączyć podciśnienia ( znajdziesz w książce sam naprawiam fiat cinquecento) oraz będziesz musiał odpowietrzyć układ chłodzenia. Przydała by się pewnie też regulacja i tu dam ci dobrą radę. Jeżeli w Twojej okolicy nie masz speca...
Cienki nie jest z gaźnikiem aisan, tylko webera. Moduł również był wymieniany i tak jak pisałem wczesniej pomagało ale tylko na chwilę. Rozrusznik kreci caly czas jak wściekły, ale efektów nie ma. Jutro sprawdzę masy czy sa podłaczone i odpowiem. Na razie CIENIASEK nie pali :(
Czy robiłeś pomiar ciśnienia na cylindrach?To by wiele wyjaśniło.Kiedyś też miałem CC 700 ale z gaźnikiem AISAN-japończyk.Nigdy nie było problemów z odpalaniem,dopóki nie walła uszczelka po głowicą .Miałem tak 3 razy.ŚWIECE tylko NGK. :| Dodano po 1 Co się dzieje w zbiorniczku wyrównawczym?
oprócz samego gaźnika musisz wymienić kolektor dolotowy, zaślepić przewód który doprowadza ciecz chłodzącą do kolektora aisana, dorobić płaskownik z otworem żeby trzymał linkę gazu i przyspawać go go blachy przy belce. musisz mieć także inną górę gaźnika i uszczelkę. ja zastosowałem kawałek rury pcv kanalizacyjnej jako redukcję żeby połaczyć tę plastikową...
Ale gaźnik dalej mi się nie podoba, zaczynam przypuszczać że coś nie tak jest z siłownikami podciśnieniowymi - jeśli któryś będzie nieszczelny mieszanka będzie źle pobierana i źle spalana - tak mi mechanik tłumaczyl. Zobaczymy jak podmienię gaźnik na inny. Na początku piszesz że jest na zwykłyum gaźniku, czyli Weber a teraz masz coś z podciśnieniami...
Witam wszystkich!!! Z powodu że ostatnio walnął mi silnik muszę wymienić go na drugi (nie było co w nim naprawiać). Jak się domyślacie silniczek cc700! A więc do rzeczy mój poprzedni silnik miał japoński gaźnik aisan ten natomiast jest z gaźnikiem europejskim ( nie jestem pewny czy to Fos czy weber a jest dość pózno żeby sprawdzac jeśli zajdzie taka...
w 700 stosowali 3 rodzaje gaznika polski [fos] niemiecki [weber] i japonski [aisan] jezeli posidasz japonski wywal go załuz inny i pojezdzisz normalnie pozdrawiam wesołych swiąt
po pierwsze weber czy aisan ??? po drugie (jeżeli aisan) sparwdzić przewody/kostki pod podstawką akumulatora - jest taki jeden - czerwony "kasztan" który zasila sterownk tego gaźnika ; łączony pojedynczą kostką, ja już 2 takie auta miałem przyprowadzone na podobną usterke po trzecie : jeśli to nie usterka elektryki to nie to forum
Zarowy w Cinquecento 700 posiadają samoregulatory hydrauliczne, ich się nie reguluje. Cinquecento nie jest na rodzielaczu, posiada moduł zapłonowy typu nanoplex i jedną cewkę na dwa cylindry. Gdyby nie pracował na wszystkie cylindry (a ma tylko dwa) to nie miałby totalnie mocy i strzelał by w wydech. Według mnie gaźnik do regulacji o ile to FOS/Weber,...
podcisnieniewo wymienilme wszytkie, orietujesz sie jakie napiecia powinny byc w kostce ktore pod;lancza sie do czujnika?? 3 przewody. wiem ze aisan to kiszka tylko ze sam gaznik webera lub fosa to wydatek minimum 300 zl
Z tego co wiem to uszczelkę pod głowicę wstawia się tylko oryginalną bo podróby mają słabą wytrzymałość. A po co ją wymieniać? Tyle koni to mi nie potrzeba hehe myślę, że z aktualnym układem wydechowym mam jakieś 32-33km. Polerując te kanały(nie mam pojęcia jak one wyglądają) ile mogę zyskać ze 2-5km?? Myślałem aby poprawić dolot powietrza, ze 1-2km,...
Witam. Przepraszam że nie napisałem co zrobiłem aby usnąć usterkę. Otóż mój CC ma gaźnik Weber. Niewiem jak to jest z Aisanami. Po pierwsze pojechałem do warsztatu który (ze słyszenia jest dobry odnośnie gaźników). Po regulacji gaźnika posprawdzałem cewkę,przewody,pompę paliwa,czójnik położenia,przełącznik charakterystyki oraz moduł. Później zlikwidowałem...
Kolego, to jest CC 700. Zapłon na module w każdej wersji od roku rozpoczęcia produkcji (1991) do zakończenia (1998). Tłoki pracują równocześnie więc podłączenie fajek nie ma żadnego znaczenia bo iskra na obu świecach jest w tym samym momencie. Sam mam Cinquecento i już 3 razy miałem ten sam problem. Winny był pływak, który na wybojach podczas wibracji...
Witam!! Mam CC 700 z gaźnikiem Aisana. Auto wczoraj normalnie mi zapalało, a dzisiaj wsiadłem chcę go odpalić, a on nic, tzn. światła działają, a rozrusznik ani nie drgnie. Jedynie co to wczoraj wymieniałem przy nim reflektor z kierunkowskazem, ale przy tym chyba nic nie mogłem uszkodzić, bo światła działają prawidłowo... Wcześniej z zapłonem nie miałem...
Albo zapchany gaźnik tak jak to mieliśmy w Fiacie Cinquecento. Co świece mają do falujących obrotów? Ciężkie palenie owszem, ale z obrotami to nie ma nic a nic wspólnego. Chyba, że się mylę, wtedy mnie poprawcie, ja się z tym przynajmniej nie spotkałem. Można wiedzieć jaki kolega ma gaźnik? Jak Aisan to on to ma w sobie, że z czasem obroty zaczynają...
Na wstepie chce sie przywitac z wszystkimi ponieważ jestem nowym użytkownikiem tego forum wiec witajcie wszyscy :D Pisze bo mam mianowicie problem takiego typu że posiadam fiata cinquecento 700 tam fabrycznie był gaznik aisan a ja go zamieniłem na webera. Problem jest mianowicie takiego typu że nie mam pojecia co mam zrobic aby mi działał wskaznik temperatury...
Gaźniki Aisan słyną z tego ze nie można ich właściwie wyregulować poza tym jest drogi w serwisowaniu gdzie nawet uszczelki są drogie . Wyjściem jest pozbycie się tego gaźnika i zastąpienie go gaźnikiem FOS lub webera. O niebo łatwiej i płynniej chodzi silniczek.Pozdrawiam
Z którego roku ten Cinquecento i z jakim gaźnikiem? Zwykły czy aisan? Poniżej dla pomocy obrazki http://obrazki.elektroda.pl/9714603800_1... Aisan (wymysł Szatana :) ) http://obrazki.elektroda.pl/6398364300_1... Fos lub Weber Jeśli masz ten pierwszy to może niechcący naruszyłeś któryś z wężyków podciśnieniowych...
Miałem takiego tylko na gazniku webera i było to samo poprostu zmieniłem gaznik.Ale sprawdz kable od swiec swiece i filtry.
Mam takie zapytanie czy ktos ma moze foto gazników do cc 700 weber fos i aisan bo nie umiem rozroznic jaki jest zamontowany w aucie. jest to cc 700 z 1996 roku ma katalizator ale wczesniejszy własciciel cos gadał ze zmieniał gaznik.
Witam nie jestem znawca mechaniki aut wiec chciałem sie poradzić tych wlaśnie którzy są w tym obeznani. Mój problem polega na tym, opisze całą historie mojego kłopoty. Kupiłem dziewczynie cinkola by objeździła sie po 1 miesiącu auto zaczęło chodzić na wysokich obrotach i spalało 10l na niecałe 80km, poszedłem do kumpla który jest mechanikiem i doszliśmy...
Jedynym skutecznym rozwiązaniem jest wymiana na Webera. Aisan to koreańska zemsta na Polakach.
Witam:) jestem posiadaczem fiata Cinqecento niestety z gaźnikiem AISAN'a (chińskie czy japońskie gu***) chciałem wymienić gaźnik na niemiecki Webera lub na polski FOS'a ale nie mogłem znaleść takowych. :| a jak się znalazły to w wygórowanych cenach jak dla mnie.. więc zastanawiałem się ze znajomym jak ten problem rozwikłać. postanowiliśmy trochę poeksperymentować...
Witam Widzę że temat odbiega już nieco od założonego ale cóż, na pierwszym rysunku jest pokazany układ chłodzenia wersji gaźnikowej CC 07 bez katalizatora czyli z gaźnikiem FOS lub WEBER. W samochodach tych jak mi się wydaje do roku bodajże 1995 montowane były wskaźniki temperatury silnika, gdzie czujnik montowany był na wylocie z głowicy co zaznaczyłem...
pisalem ze masz do ustawienie przyspieszone obroty biegu jalowego bo to przez nie tak masz.tez tak mialem ale ja mam AISANA ty WEBERA ale zasada ustawiania jest praktycznie taka sama.nagraj te obroty i przyslij mi na:adamwlk(at)wp.pl zalacznikiem wtedy wiecej ci napisze
Zobacz na Fiata CC tylko byle nie z silnikiem 700cm³ bo jest na gaźniku który zawodzi. No wiem wiem ... Gaźniki Aisan on szpeci w CC ... przerywa i robi ... różne komplikacje ... ! ale jak bym miał kupic CC to ten starszy czyli z WEBER ... Co do Waszych odpowiedzi ... dzięki Wam bardzo za zainteresowanie się moim Tematem i za gorące przyjęcie...
też miałem problemy z gaźnikiem Aisana i obecnie wymieniłem na webera teraz wszystko chodzi jak trzeba tylko nie wiem co z przewodami niektórymi np. taki długi idzie tam płyn od chłodnicy dokładnie jest przy tym rozdzielaczy przy filtrze oleju i dochodził do gaźnika aisana ale w weberze nie ma tych wejść i nie wiem co zrobić czy go zaślepi czy nie i...
po prostu linka jest zle ustawiona i wyregulowana.wez zluzuj ta linke,ta metalowa wygieta czesc ustaw tak zeby byla w poziomie i skierowana prosto w otwor w ktory wciskasz gumowa czesc linki.Chyba ze sama oska w gazniku sie przytarla lub sa uszkodzone uszczelniacze plastikowe na tej osce takie jakie byly w maluchu.zalezy jaki to gaznik.weber czy aisan?...
Na wstępie powiem że wszystkie kable WN są nowe. Przerywanie występuje podczas jazdy na biegu tj: na luzie przy stałych obrotach nic ni przerywa. Silnik odpalony na ssaniu pracuje równo, po nagrzaniu i wyłączeniu ssania jest tak samo. Równo i przyjemnie. Dodawanie i ujmowanie gazu nie powoduje ww objawów. Tylko podczas jazdy na biegu. Świece i kable...
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
Witam Mam takie pytanie odnośnie tego tematu. W moim cinquecento tez są takie objawy przy odpalaniu samochodu po nocy...potem juz cały dzien odpala normalnie.Tyle ze mam gaznik WEBER a nie AISAN. I tu moje pytanie- czy w moim przypadku tez jest taka śruba regulacyjna obroty ssania? Szukalem w sieci i nic konkretnego nie znalazlem. A jesli jest to gdzie...
Przyczyn może być wiele.Sprawdź sprężynę gaźnika,wyreguluj obroty,ustaw mieszankę,bo pewnie masz ubogą,sprawdź,czy nie masz luzu na przepustnicy albo po prostu wymień gaźnik na FOS'A lub WEBERA.Nie radzę udawać się do serwisu fiata
Witam , chciałbym podłączyć się do tematu , również mam cc700 z weberem , problem dotyczy gaśnięcia na postoju , Śrubkę zwiększającą otwarcie przepustnicy(to jakby młoteczek i kowadełko) mam już na max wykręconą i dalej gaśnie nawet po 10km po mieście , termostat jest do wymiany bo rury od chłodnicy nawet po 20 km są koło 40-50 stopni.Tylko martwi mnie...
Witam.Ja mam cienkiego z gaźnikem aisana i 6,5l to norma w cyklu miejskim.Mniej palił już nie będzie no chyba że w trasie
Fakt, nie obejrzałem dokładnie zdjęcia na którym widnieje termostat, nie dolna część chłodnicy Termostat w tym bolidzie jest w zupełnie innym miejscu. To jest czujnik tylko i wyłacznie do sterownika gażnika. Od jego wymiany zaczni. Gaznik jak kolega wyżej napisał to AISAN . Jezeli wszystko działa to ok jednak nieraz doprowadzenie go do pożądku mija...
Nowa centralka na allegro kosztuje 30 zł. Masz albo spalony któryś elektromagnes na zaworkach gazowych albo na zaworku benzynowym bo widzę że od niego ścieżka też się odbarwiła. Jak oglądam zdjęcie tych ścieżek to zauważam że niektóre ich odcinki są zabarwione na czarno, szkoda że zdjęcie jest niskiej ostrości bo może bym powiedział więcej. Czasem też...
Jaki ma gaźnik ten cienias,Webera czy Aisana tzn z wężykami czy bez ?. W cieniasach są problemy z gaźnikami, to woda podchodzi, to wężyk się przetrze. Miałem to samo w maluchu, czyszczenie gaźnika nic nie dawało, zimą nie było szans na odpalenie go. Jak był ciepły to palił bardzo dobrze. Po wymianie gaźnika jak ręką odjął. Spróbuj gaźnik wyczyścić,...
masz gaźnik aisana czy webera? na paliwie wogóle nie chodzi czy pracuje nie równo i gaśnie?
Który masz rok tego cieniaska.I napisz czy gaźnik masz Webera czy Aisana japonskiego, sterowanego kupą bezsensownej elektroniki i podcisnieniem.
Do aisana można wsadzic inny gaźnik, fos, weber, 126p ....lub naprawić aisana. Na tym zdjęciu nic nie widać zeby wyrokować
Winne jest paliwo. Prawdopodobnie dodaja cos co zamarza w gazniku W gazniku typu Weber lub Fox [dwugardzielowym] zamarza paliwo na 1 gardzieli .Gaznik japonski AISAN ma podgrzewanie od ukladu chlodzenia.Bardzo wazne jest to podgrzanie powietrza dolotowego do gaznika.Dlatego nie zdejmowac tej "papierowej rury" i podgrzewacza powietrza na kolektorze wydechowym
Witam...mam problem ze swoim cc700!Otóż moje autko nie trzyma wolnych obrotów.Czy jest ciepły czy zimny problem jest ten sam.Jakiś czas temu wymieniłem w nim skrzynie biegów,kompletne sprzęgło i kompletny rozrząd.Niestety mechanik który to robił nie był mi wstanie i nawet nie próbował regulować tych obrotów...nadmieniam że przed wymianom tych podzespołów...
WEBER byl do 93 roku potem byl FOS a na gazniku pisze wiec pewnie poprzednik juz zrobil przerubke na wlasnie ten gaznik bo na 100% powinien byc AISAN. Wlewanie jakis plynow napewno ci nie pomoze to bajka dla grzecznych dzieci bez rozbiorki umycia i wydmuchania sprezonym pow sie nie obedzie jezeli sa problemu z tego zakresu - brudy i zanieczyszczenia.
aisan weber weber gaźnik podłączenie gaźnik weber
sterownik ogrzewa postojowe schemat blokady drzwi prędkość sprinter
adapter bluetooth mackie thump
Sony TA-E2000ESD – trzaski w głośnikach, przyczyny i serwis: przekaźniki, kondensatory, luty Citroen C8 2004 HDi – nie odpala bez samostartu, po odpaleniu jeździ normalnie