Sprawdz jeszcze czy nie jest uszkodzona uszczelka pomiedzy kolektor - gaznik(może ssać lewe powietrze ) obroty wtedy są nie równe. Robiłem kiedyś takiego cienkasa ,objawy takie jak piszesz po sprawdzeniu wszystkiego okazało się że uszkodzona jest uszczelka pod głowica.
Aby zobaczyć ten elemencik trzeba odkręcić górną pokrywę gaźnika i odwrócić do góry nogami :)
Podlaczone do dzwigienki od ssania .
Oj chyba kolega mial dwoje z mechaniki... Przeciez kolega napisal ze 4900l przy 7000 obrotow (co jest nieosiagalne bo cientek sie wkreca do 6000 a pozniej odciecie). A Ty sprawdzales przy 1000 co daje 700l wiec raczej przy takim przekroju poczujesz jakby lekkie dmuchanie (zasysanie) - trzeba bylo zatkac ten wlot to bys zauwazyl ze jednak zasysa. Wyobraz...
Katalizator i sondę miał gaźnik AISAN (japoński ) .Gaźniki polskie WEBER, FOS nie miały katalizatora. Jeśli byla przeróbka z AISANA na WEBERA LUB FOSA to sonda i katalizator są zbyteczne .W przeciwnym wypadku do poprawnej pracy gąźnika AISAN sonda musi być wkręcona przed katalizatorem .Nie wystarczy nawiercić otwór w rurze wydechowej ,musi być wspawana...
Mam takie pytanie, czy gaźnik z Cinquecento 700 podejdzie do Seicento 900?
Sprawdź odstęp czujnika położenia wału korbowego od koła fonicznego wielkość szczeliny nie większa niż 1 mm.
Witam Koledzy wyżej mają racje, w tym modelu może zaśniedzeć masa pojawia się nalot na złączach (ujemny biegun akumulatora zacisk do karoserii). Naprawiając zasilanie w tym aucie trzeba także wyczyścić klemy akumulatora na połysk z zewnątrz i wewnątrz. Klemy są miękie z ołowiu papierem ściernym. Jeśli to nie pomoże do stacyjki idą kable trzeba wyczyścić...
Czy jest jakiś odpowiedni schemat do prawidłowej regulacji gaźnika?
Zależy o którym czujniku mowa, ale zapewne ten od wentylatora chłodnicy jest sprawny, ale padnięty jest termostat więc nie jest otwarty duży obieg, ciecz w chłodnicy jest chłodna więc wentylator się nie włącza, proste. Czujnik dla wskaźnika jest rezystancyjny, więc jego rezystancja względem masy zmienia się wraz ze zmianą temperatury, może byś sprawny...
Mechanik po zamontowaniu gaźnika powiedział że niema podłączenia do linki ssania zostawił ją zboku jakie one mają ssanie automatyczne czy ręczne proszę o pomoc z góry dziękuje
Odpuść ten wynalazek. Załóż polski gaźnik
Ja u ojca z ta mazia poradziłem sobie w ten sposób ze puściłem odmę pod silnik i w gaźniku u góry czysto
Wątków o AISAN jest tu wiele, jest książka sam naprawiam do ściągnięcia. Był na bank też opis podstawowych usterek tego gaźnika. Poszukaj, od tego zacznij. Punktów ci dosypałem.
Kolego moze ja pomoge.
Zacznij od wymiany filtrów paliwa i powietrza.
Ja to wiem Ty to wiesz a on może jeszcze nie ale spotkałem się wiele razy, że trafiając do mnie to już było namieszane a jeszcze niedajboże, żeby jeszcze ktoś wzioł się w tym gaźniku za kręcenie śrubami bez wiedzy to już całkiem masakra także, że jeżeli on to robił to .............. powodzenia.
czujnik temp. silnika.
Dobra przy takim liczniku to wymień wężyki podciśnienie. Szczególne ten krótki z przodu gaźnika.
Hmm. Po pierwsze to proponuje poczytac posty na temat CNQ 700 , a zapewniam ze jest ich duzo na forum. Nastepnie sprawdzilbym kable WN i swiece bo przy podwyzszonej wilgotnosci moga stanowic problem. Kolejna rzecz to przyjzal bym sie gaznikowi , a konkretnie ukladowi zalaczania ssania - ciegienko biegnace od podcisnieniowego przyspieszacza lubi spadac...
Cześć. Sprawdź przewody podciśnieniowe, które idą do gaźnika...
Na pych czujnik nie ma tu nic do gadania, a podczas odpalania z kluczyka ma i to bardzo dużo, dlatego wiem, że to jest czujnik a nie coś innego bo sam miałem podobny problem.
ma być maksymalnie odsunięta od pancerza linki
Gdzie go tam masz? Tam jest gaźnik!
Czy źle coś podłączyłeś ten gaźnik jest prosty i trudno coś tam namieszać ale trudno ocenić jak tego nie widzę.
Istotą działania tego ssania jest zamknięta przepustnica , paliwo wypływa pod wpływem podciśnienia jak dotykasz gazu podciśnienie spada i wypływ paliwa też . Trzeba rozgrzać silnik , stopniowo opuszczać ssanie i próbować dodać gazu , jak gaśnie to podciągać ssanie , tak to się kiedyś jezdziło .
Niedawno ktoś tutaj miał problem z silnikiem właśnie w cc700. Kupił sprawny silnik za jakieś 300 zł bodajże. Za 200zł, wiem... Bo byłem to ja! :D Co do tematu, to mógł też przeskoczyć rozrząd. Rozciągnięty łańcuch potrafi przeskoczyć o ząbek podczas kręcenia rozrusznikiem, a wtedy zawory otwierają się w niewłaściwym momencie. Objawy dokładnie takie...
Czyściłeś czujnik i pomogło na krótko czyli ruszyłeś wiązką i złapalo kontakt, a pod wpływem drgań silnika znów go gubi. Sprawdz kable od niego.
prąd dochodzi do cewki, cewka sprawna a iskry nie ma. Silnik jest z wtrysku i koło założone jest z wieloma zębami a zamiast wtrysku jest założony gaźnik.
a była kiedyś 900 na gaźniku?
Jaki masz gaźnik.?
utytłane kable od czyjnika wału, zaraz na złączce umocowanej na listwie koło gaźnika.
zgadzam się,zawór odcinający może być źle dobrany i paliwo może wracać przelewem,to można łatwo sprawdzić należy podpiąć zasilanie z pompy bezpośrednio do gaźnika.
Skoro wiesz ze sa do wymiany - to najpierw wymien , i wtedy zobaczysz czy bedzie juz OK, czy nie. Jak chcesz znalezc inne problemy, nie zlikwidowawszy najpierw tych ktore juz zlokalizowales?
Napisz do mnie na gg 8110922 . Wyślę Ci książkę do CC , tam powinieneś coś znaleść . Natomiast z mojego doświadczenia wygląda to następująco : W pojazdach CC 700 , montowany był korektor biegu jałowego który za wszelką cenę nie dopuszcza do upadku obrotów na niższe niż te które są wskazane , lecz w razie chęci spadku obrotów zastępuje to podawaniem...
Regulacja gaźnika potrzebna
Niestety z gaźnikiem Aisan są same problemy. Znane są przypadki zmiany w/w na gaźnik FOS, ale z tego co pamiętam, trzeba zmienić podstawę gaźnika.
super, a zna ktos mechanika na terenie Poznania ktory podejmie sie regulacji japonskiego gaźnika?
Gażnik Aisan to przeklęństwo .ma zbyt dużo elementów regulacyjnych,jeśli jest prawidłowo wyregulowany to nie sprawia żadnych problemów .Za obroty na ssaniu odpowiada śruba z tyłu gażnika- uchyla wstępnie przepustnice ,dostęp od góry przy pomocy płaskiego wkrętaka.Należy ją wkręcić do oporu a następie wykręcić 2.5-3 obroty .
Sprawdź dokładnie układ paliwowy - pompa/ filtr/ wtryskiwacz. Sprawdź, czy z powrotem płynie paliwo ( za wtryskiwaczem/ gaźnikiem)
benzyna,gaźnik
e- to chyba hobbistyczna zabawa, nie ma to jak prawidłowo wyregulowany w specjalistycznym zakładzie oryginalny japoński gaźnik Aisan.
Prawdopodobnie zatkana jest dysza biegu jałowego lub kanały dopływu paliwa oraz powietrza w układzie wolnych obrotów. Najlepiej wyczyścić i wyregulować gaźnik.
Witam! Miałem ten sam problem ale tylko zimą. Naprawa była bardzo prozaiczna. Po prostu ze starości odpadł mi wymiennik ciepła zamontowany na kolektorze wydechowym, co skutkowało zamarzaniem paliwa w gaźniku.
Problem tkwi w gaźniku ?
Nie dostaniesz. Sam się z tym męczyłem jak miałem BIS'a. Przerobisz ten popychacz klapki ssania, i pamiętaj- zawsze oryginalny uszkodzi się jak kichnie w gaźnik.
wtedy wogóle by nie odpalał jak by elektrozawór nie działał Zawór elektromagnetyczny dyszy wolnych obrotów blokuje tylko tą dyszę i po wciśnięciu gazu silnik odpali tylko nie będzie wolnych obrotów. Elektrozawór ten ma na celu wyeleminowanie samozapłonów po wyłączeniu silnika ale normalnie jak jest uszdzony to obetnij kawałek zworki (najpierw wyciągnij...
próbowałeś regulować gaźnik??
Wina tkwi w gaźniku
Ssanie półautomatyczne - to chyba gaźnik elektroniczny Aisan, polecem poszukanie tematów o tym gaźniku na elektrodzie, np. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... i inne Warto zacząć od gruntownego przeglądu obwodu gaźnika (stan wężyków !!!) oraz od poczytania opisu zasady działania tego gaźnika.
Witam Mam problem z gaźnikiem z Cinquecento 700. Mianowicie zalewa mi gaźnik paliwem patrząc z góry. Widać jak paliwo jeszcze cieknie po zgaszonym silniku. Wydaje mi się, że nadmiar paliwa (tzn. przelew) jest niedrożny. Sprawdzałem kompresorem - jest drożny. Proszę o pomoc. Z góry dziękuje.
Witam. Jak podłączyć obrotomierz? Cinquecento, 95 r., 899 cm3, 4 cylindry, gaźnik. Napięcie i podświetlenie jest podłączone (świeci się jak włącza się światła), chodzi o przewód do kontroli obrotów. Wydaje mi się, że tam gdzie jest ta centralka (czy jak się to nazywa), ale odcina iskrę, gdy wskakuje na ok.3000 obr. Tak jakby dzielił na dwa, ale pokazywał...
mam mały problem z moim cieniasem, więc odpala normalnie czy ciepło czy zimno. problem jest tego typu, ze samochód dławi sie gdy ruszam czy tez przy każdej zmianie biegu. najpierw sie zadławi a później wchodzi na obroty, ale i tak jedzie bo jedzie ok 80/h moc wraca jak wdusze pedał gazu do oporu(nie zawsze). odkręciłem kopułke i sa oznaki wody w gaźniku.
Standardowa procedura:kable,świece....jaki masz gaźnik?
Źle wyregulowany gaźnik, nędzne sprężanie. Wybierz sobie coś. Ssanie się zamyka w ogóle?
Witam kolegów mam problem z cinquecento 700 gaźnik aisan. Problem polega na tym że po dodaniu gazu na wolnych obrotach potrafi zgasnąć lub się zadławi.Wężyki sprawdziłem wizualnie ok.Przepustnice wyczyściłem.
Na początku polecam sprawdzić węże podciśnieniowe. Może jakiś spadł, co się bardzo często zdarza. Jak miałem CC700 to zawsze w zapasie woziłem 1m wężyka :)
Witam, ja mam również problem z zapalaniem w niskich temperaturach gażnik FOS .Niedawno założyłem instalację gazową i jeżdziłem przeważnie na gazie, jak zrobiło się zimno to zaczeły sie problemy z zapalaniem auta na benzynie, wygląda to w ten sposób że po przekręceniu kluczyka zapala na 2 sekundy i zaraz gaśnie i trzeba powtórzyć zapalanie kilkanaście...
Tak po mojemu, to u Ciebie powinien być wtrysk jednopunktowy, a nie gaźnik.
Bark instalacji Lpg cienias jeździ na czystej benzynie. Gaźniki Weber.
audi 2.5 tdi v6 głowica fiat siena palio 1.6 16v miejsce montowania alternatora( jazda po niewielkiej kałuży może skończyć się smiercią alternatora) opel astra f kombi silniczek tylnej wycieraczki bmw e39 2.5d pompa wtryskowa fiat cinquecento 700 gaźnik aisan jakość kół dwumasowych przyprawia o mdłość - nie wiem z jakich podzespołów są pradukowane ale...
czy jest z gaźnikiem AISAN???
Ja spotkałem sie z takim przypadkiem i także nie szło nic wyregulować. Pomogła dopiero wymiana gaźnika.
Zacznij od pływaka w gażniku czy w środku nie ma paliwa i czy iglica zamyka przy max. uniesieniu do góry oraz czy ssanie się cofa do tyłu . :roll:
Mam problem z cienkusiem gdy jest zimny to na ssaniu przy odpalaniu dusi mi się dopiero po kilku próbach zaskoszy mam gaźnik weber. Zauwarzyłem też że gdy jest już ciepły to jakby zalewał gaźnik przy wysokich obotach widać jak benzyna z góry gaźnika od strony pływaka przedostaje się do dysz powietrza. A cały gaźnik jest wybrudzony benzyną. proszę o...
Masz gaźnik do wymiany, prawdopodobnie wyrobiona oś przepustnicy.
Jeśli nigdy tego nie robiłeś odprowadź samochód do mechanika. Przy okazji sprawdzi zużycie paliwa. Być może trzeba będzie zakupić nowy gaźnik.
Na biegu jałowym również ma takie zaskoki. Czyżby to gaźnik?
nie napisałeś jaki to silnik gaźnik czy wtrysk.....
Tu masz napisane: http://www.elektroda.pl/rtvforum/-font-c...
Było sprawdzane sprzęgło? pozdrawiam
Wie ktos co to może byc, bo dzisiaj tez nie moglem rano odpalic, 15min mu zajeło ale pojechalem:D ale nie było przecież mrozów... Może gaźnik?
Cinquecento Gaźnik AISAN
niepotrzeba.Conajwyżej klema out
Czy na pewno nie ma iskry a nie paliwa? Skoro problem zbiegł się z wymianą pompy? Sprawdź też bezpieczniki profilaktycznie. Ssanie włączone (jeśli to silnik z gaźnikiem ale 700 jest chyba tylko na gaźniku)?
Dobra ale ja tutaj czegoś nie rozumiem po co wkładać wtrysk !!!!!!!!! Przecież silniki 900 chodziły świetnie na gaźniku, w cinquecento była taka wersja z gaźnikiem więc nie lepiej kupić silnik który chodził na wtrysku zmienić kolektor dolotowy pod gaźnik i to wszystko, pozostaje tylko sprawa modułu zapłonowego i czujnika ale to nie jest wielkie zmartwienie.
witam Gaźnik mam aisana
Czy idzie włożyć coś takiego w Fiata Cinquecento 700 '96 na gaźniku Aisiana?
pytanie zasadnicze to czy jest to silnik na gaźniku czy na wtrysku, bo były takie i takie 900tki w Cieniasach do gaźnika masz właściwą pompkę, do wtrysku się ona nie nadaje, musi być taka w baku, z dowolnego samochodu
Nawet w 700 na gaźniku jest (aisan).
co ma do tego model silnika!!!!!! np we wtryskowych nie ma dyszy wolnych obrotów :] Jeżeli ma wtryskowy to nie ma sensu mu pisać aby czyścił gaźnik.
a wysokosc Plywaka jak ustawic ??
wymienione świece jak narazie po trzech dniach odpalil bez problemu i jak narazie pali od obrotu wału, teraz postawie go na tydzień i zobaczymy co będzie ... sprawdzilem po postoju też pali od strzała, czyli wymiana świec pomogła, czyli tylko tyle brakowało do szczęścia po tym jak wymieniłem gaźnik
Na początek gaźnik do czyszczenia i regulacji, nie jest używany i pewnie wszędzie stoi kupa szlamu.
Jeśli kierunki nie działają ani zegar paliwa to może być wina bezpieczników sprawdź je i odpisz. Jeśli po odjęciu ssania gaśnie to może mieć za małą dawkę paliwa wtedy trzeba uregulować przy gaźniku.
Ale ty w gaźniku weber nie masz sondy. zakładam, że to oryginał nie przerobiony aisan?tak czy siak sondy nie ma.
Witam mam problem z moim cc 700, a mianowicie jak jest zimno to nie odpala na zimnym silniku, na ssaniu, a jak już zaskoczy to ma duże skoki raz ma wysokie obroty, a raz na takie niskie, że prawie gaśnie. gaźnik zmieniałem z aisana na fos-a i od tego czasu mam taki problem. Prosiłbym o poradę... z góry dziękuję i pozdrawiam. :) (gaźnik nowy )
No dokładnie ,dlatego chiałbym go podmienić . Czekam dalej na opinie "fachowców" od takich zabiegów , czyżby nikt z forumowiczów się nigdy za to nie brał? :)
No właśnie była sama woda :( a mam takie pytanie jeszcze bo upatrzyłem sobie już silnik kompletny lecz bez osprzętu i jest on z 97r i spasuje mi on ??? bo ja mam cc z 95r na polskim gaźniku :)
szukam jakiegos schemaciku i programiku aby podłączyc go do gniazda diagnostycznego w tum samochodzie!!??? ma ktos jakies sugestie??? cienkus ma gaznik AISAN -japoniec i sądze ze cos ma ze sterowaniem gaznika itp........... w serwisie jak mi krzykneli sprawdzenie to az sie włos staje!!!!! :twisted: trudno sie go rano uruchania bez wzgledu na temperature!!!...
szukaj szukaj a i tak nie znajdziesz.... Rhapsody o czym Ty piszesz?? jak nie chce zapalić to sparwdź co jest z iskrą i paliwem i napisz jaki tam masz gaźnik...
witam mam problem z podłączeniem podciśnień do gaźnika w fiacie cinquecento cc 700. Jest tam bardzo dużo kabelków już się w tym wszystkim pogubiłem. Potrzebny mi dokładny schemat nie wiem gdzie go znaleźć pomóżcie czekam pozdrawiam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
Poduszki pod silnikiem/skrzynią bądź uszkodzony/rozregulowany gaźnik... Na jakim gaźniku jest ?
Paliwo które tankuję to tylko i wyłącznie Shell V-Power Nitro + bądź PB98 na orlenie. Po co? Ten silnik nie ma czujnika spalania stukowego i jest przystosowany do zasilania paliwem o liczbie oktanowej 92/95, wyższa LO nie daję żadnego zysku, wyrzucanie kasy w błoto. Kompresja silnika zmierzona, jest w normie, nawet bym powiedział, że jest wzorowa....
Witam, założyłem do cinquecento gaźnik malucha zamiast aisana, wszystko działa dobrze, oprócz tego ze przy gwałtownym i całkowitym wciśnięciu pedału gazu silnik dusi się, a na obroty wchodzi dopiero po kilku sekundach. Jak wciskam gaz powoli, stopniowo to jest dobrze. Wie ktoś w czym może tkwić przyczyna?
Wyreguluj dobrze gaźnik, sprawdź czy nie łapie lewego powietrza, sprawdź świece, kable.
Lewe powietrze
Tematów na ten temat jest sporo na tym forum .Wystarczy poszukać .Poza tym jeśli oczekujesz pomocy to niezbędne są szczegóły auta, rok,gaźnik itp.
Brak ssania nagminne w cc
Gaźnik polski Łódź.
cinquecento schemat gaźnik cinquecento gaźnik aisan regulacja gaźnik cinquecento
makro kolor komórki wymiana mikrofonu samsung porty orange
proste konstrukcje lampowe audio kompresor bezolejowe
Rozrusznik nie działa w Fiacie 126p - przyczyny i rozwiązania Grundig VS500VPS: Procedura po wymianie baterii podtrzymującej