Typ gaźnika to pierburg (stosowany w oplach, VW mietkach zwłaszcza w automatach) to co reguluje obrotami nie jest to żaden silniczek, a tylko siłowniczek sterowany elektromagnesami, które otwierają podciśnienie z kolektora i tym samym skracają lub wydłużają ten pręt. To komputer ustala w tym przypadku wysunięcie (w środku jest też potencjometr dzięki...
Tam jest gaźnik Pierburg 2E, ma automatyczne ssanie podgrzewane grzałką elektryczną i cieczą. Jeden czujnik temperatury wyłączał grzałkę ssania (i "jeża" w kolektorze ssącym) powyżej 50°C. Drugi czujnik jest do wskaźnika
Sprawdź pozycję przesłony rozruchowej jeżeli się nie przymyka na zimnym silniku to może być uszkodzony czujnik temperatury, lub nastawnik przesłony.
Nie jestem pewny, ale czasem w starszych autach przy gaźnikach jako czujnik temperatury był montowany bimetal, który miał wpływ na regulację dawki paliwa. Przedmówca też ma rację - trzeba to sprawdzić.
Sprawdz czujnik teperatury wody ma dwa piny podobny objaw
A pytanie gdzie znajduje sie ten czujnik predkości .DZIEKI
kolego prawdopodobnie czujnik wody....
Kolego,zapomniałeś na wstępie dodać o tym gazie i czy te problemy są na benzynie czy na gazie a czujnik jest na krućcu wodnym wychodzącym z głowicy.
O ile wiem to taka Corsa ma gaźnik Pierburg 1B1 i raczej nie posiada czujnika spalania stukowego . pozdrawiam.
miałem już nic nie pisać w tym temacie ale jednak napiszę żeby cię uświadomić, w kadettach występowały 3 wesje silnika 1,4: - 14NV 75hp gaźnik Pierburg 2E3 - C14NZ 60hp Multec-ZE (ten o którym piszesz) - E14LV 60hp gaźnik Pierburg 2E1 Autor posta wyraźnie napisał że ma gaźnik, trzeba tylko dokładniej czytać.
jeśli ktoś ma wątpiwości to pierburg 2e jednak istnieje.. :D mam go w aucie (golf II 16 prod 11/1987-przejściowa przejściówka- silnik RF-wg dokimentacji gaźnik 2e2) - jest prawie taki sam jak pierburg 2e2 ale ma jeszcze jeden czujnik od niewiadomo czego - na razie szukam co to. Jak znajdziecie dokumentację do 2e na scirocco team polska to pierbirg 2e...
Witam Niedawno udało mi się nabyć gaźnik Pierburg 2E3 z Seata Toledo 1.6 93r. Mam zamiar zrobić zamianę z mojego obecnego gaźnika Pierburg 2E2 na powyższy. Podstawa gaźnika powinna pasować, elektrykę rozgryzłem (mam nadzieję) pozostaje mi sprawa podciśnień - skąd i gdzie. Od strony kierowcy gaźnik ma tylko jeden wolny króciec do podciśnienia i na zespole...
posiadam w nim Gaźnik Pierburg MERCEDES 2EE jak go wyregulować? Oooo Kolego...! Na ten temat Mercedes kiedyś całą książkę wydał! Bardziej świadomi mechanicy obchodzą te gaźniki z daleka :) Wątpię, żebyś znalazł kogoś, kto ma o nim pojęcie i zrobi to dobrze. jak ustawić ten zapłon To jest auto w którym był aparat zapłonowy, ale DWA rodzaje: - Wcześniejsza...
Autko było tydzień u mechanika, wymienił przewody WN i świece na nowe. Ostateczna wypowiedź mechanika, że czujnik halla jest padnięty stąd falowanie obrotów i co jakiś czas zrywanie i gasnięcie silnika. Auto VW Golf 2 1.6, rok 91 - benzyna. Gaźnik Pierburg 2ee A było tak dobrze. [syntax=text] Powraca mój tekst, a wszystko napisałem. Rzekomo temat był...
Witam Posiadam w Audi 80 gaźnik 2E2 - silnik 1.8. Co do prądów to należy podłaczyć odpowiednio ten elektrozawór, służy on do połączenia z atmosferą siłownika trójpołożeniowego, jest on do hamowania silnikiem i do wyłączania ukladu wolnych obrotów, wtedy, gdy obroty są wyższe niż wolne. Do tego elektromagnesu idzie +12V po stacyjce ( w audi podłączone...
Witam te dwa czujniki jeden jest czarny z tego co pamiętam idzie na wskaźnik temperatury płynu niebieski do czujnik temperatury wtrysku wiem ze masz gaźnik ale jest odpowiedzialny za rozruch silnika na zimnym silniku,ten przewód elektryczny to naprawdę trudno mi powiedzieć??(lepsze zdjęcia na pw może pomogę)a co do pompki na rysunku to ustaw tam przerwę...
Wyćzyść silniczek krokowy i czujnik położenia przepustnicy Sprawdź przewody podciśnienia Kolego! tu nie znajdziesz silniczka krokowego. Dodano po 9 Użyj wyszukiwarki. ..wpisz temat : Pierburg 2EE. Powodzenia.
Witam.Mam golfa II 1.6 na gaźniku Pierburg 2EE.Interesuje mnie miejsce zamontowania czujnika obrotów,który współpracuje z komputerem sterującym gaźnikiem.
Witam Przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na dolegliwość Z którymi próbuje się uporać. Mianowicie w wyżej wymienionym golfie dzieje się tak że na zimno ładnie pali obroty dobre, czyli ssanie działa prawidłowo, po nagrzaniu tez jest wszystko ok na postoju, jak jadę powoli tzn 30-50km/h to tez wszystko jest w porządku ale jak chce jechać szybko...
Na zapalonym zamykała się prawie do końca. Chodzi Ci zapewne o zapalany. Wtedy przesłona się przymyka realizując poniekąd "wcisnę pedał gazu to zapali od razu" hehe. Taka automatyka do zapalania silnika tylko kluczykiem bez udziału prawej nogi. Oczywiście wpłym czynników zewnętrznych i dane z czujników mają tu co nieco do powiedzenia. Jeżeli chodzi...
Ecotronic system -czujnik temperatury.
Sprawdz czy czasami nie zasysa lewego powietrza (guma pod gaźnikiem ,serwo). czy była ruszana śruba na której oparty jest siłownik pneumatyczny. Wymień czujnik temperatury ten niebieski na nowy.( jeden jest od wskaźników. Spodkałem się kiedyś z tym że mechanik zablokował siłownik pnematyczny sprawdz czy sie wysówa podczas pracy na wolnych obrotach....
PN na monowtrysku? Tam był gaźnik Pierburg Ecotronic.
Jest na gaźniku, Pierburg 2E2. Jednak zamiast przerywacza jest czujnik Halla.
Przebadać czujniki temperatury cieczy ,jeżeli dobrze pamiętam któryś steruje właśnie ta przepustnica.Powinny być 2 czujniki niebieski i czarny . Pozdrawiam
Mam problem z odpalaniem na zimnym silniku tzn. nie mam ssania i jedyne co zrobię to rozładuje akumulator. Na ciepłym odpala bez problemu. Prawdopodobnie za ssanie w golfie II z gaźnikiem Pierburg 2EE odpowiada czujnik temperatury (niebieski). Wyciągnąłem go dziś i sprawdziłem podpinając miernik pod piny i wogólę zero reakcji na ciepło. Gdy jest w samochodzie...
Witam,sterownik do gaźnika Pierburg 2EE nie daje sygnału na silnik elektryczny przy gaźniku. Za każdym razem gdy założę sprawny sterownik, on ulega uszkodzeniu. Nie wiem co jest powodem takiego stanu, co może uszkadzać sterownik. Silnik elektryczny rys. 6.19 Schemat okablowania (tzn. przewody, które sterują urządzeniami od gaźnika i czujnikami zbierającymi...
Co ty za bzdury wypisujesz! Jak byś odłączył czujnik halla to jak by Ci samochód palił. Skąd sygnał do modułu zapłonowego. Raczej nie wiesz o czym piszesz udaj się do porządnego mechanika, bo pewnie silnik na gaźniku pierburg i stąd problemy.
a drugi problem, to za gaźnikiem, zaraz koło podszybia mam w gaźniku wolną wsuwke do jakiegoś czujnika wkręconego w gaźnik tak ma być? Możesz zrobić foto i zamieścić tutaj?
Jeśli istnieje i jest zabudowana w układ wydechowy to ma.....ostatecznie pełni przecież rolę czujnika korekcyjnego.... Sondy były zabudowywane wersjach silników z gaźnikiem Pierburg 2EE..... Pozdrawiam.
Znalazłem przewód diagnostyczny (faktycznie męski, niebieski), zatrzymałem sie podczas jazdy jak obroty zwiększyły sie do 2000 i ściągnąłem sygnały błędów - a tu 4-4-4-4 czyli brak usterek! Chyba w takim razie postaram się wymienić czujnik położenia przepustnicy - bo mam drugi gaźnik!
sprawdz czy dziala podgrzewacz paliwa (tzw. "jeż" pod gaznikiem-powinien grzac do temp. plynu chlodzacego ok.60*C,jezeli nie to albo walniety jeż albo czujnik temp. ktory nim steruje (idzie sprawdzic miernikiem)) sprawdz tez uklad podcisnieniowy,tzn.: -szczelnosc rurki podcisnieniowej do pompki przyspieszacza podcisnieniowego zaplonu i szczelnosc samego...
Sprawdził kolega czujnik temperatury tzn, jego rezystancję przy silniku zimnym i ciepłym?? Tylko niech mi ktoś jeszcze powie dokładnie gdzie ten czujnik.. Poza tym złożyłem dzis gaźnik i autko całkiem inaczej i lepiej pracuje :) Gdyby mi ktoś jeszcze wytłumaczył które elementy regulują to ustrojstwo, jak i w którą stronę ??
mam dwa oryginalne. muszę mieć sprzęt któremu mogę ufać w dalekich trasach. pierburg 2ee jaki był montowany oryginalnie, kosztuje około 900zł regenerowany. mam dwie używane sztuki i na żadnym nie chodzi dobrze. jeden przerywa, a drugi niby ok ale pali 20/100. Mam dosyć szukania usterek w samym gazniku oraz w czujnikach temperatury, lambdzie, oraz przerw...
Witam. Sprawdz:silnik krokowy, . Gdyby za pisanie bzdur nagradzali, twoją pierś zdobiła by cała gala medalowa. Powiedz mi o lamerze wszechczasów co ów silnik ma do zapalania, i widzisz NVR? Czyli gaźnik Pierburg-Ecotronic. Poza tym nie ma tam żadnej ceweczki wewnątrz aparatu, a jest czujnik położenia wału.
Bardzo ciekawa sytuacja: Po uruchomieniu samochodu przy minus 20 stopniach wszedl na bardzo wysokie obroty poczym po 2 min. zgas bez mozliwosci odpalenia. w warsztacie sprawdzilem wszystko i doszedlem do tego ze nie dostaje paliwa (po przez podanie bezyny strzykawka do gaznika auto odpala) i zaczolem pokolei sprawdzac - filtr paliwa - nowy pompa paliwa...
właśnie przecierz ten pierburg ma więcej czujników i elektroniki na sobie niz w zwykłym wtrysku :/ niema jakiegoś sposobu na odcięcie dopływu benzyny w danym momencie jak to jest przy wtrysku ??
który czujnik? bo jest ich chyba 3 z tego co wiem. przewody wyglądają ok - bo to był mój pierwszy "badawczy" krok. Auto nie ma ssania w ogóle. Odpalam go jak narazie poprzez wstrzykiwanie benzyny do gaźnika i trzymaniu na wyższych obrotach aż się nie zagrzeje :/
Jak mogą być te same, jak 1,8 był ( do rocznika 89) na zwykłym gaźniku i miał tylko procesor zapłonowy bodaj EZ+, od rocznika 90 był na gaźniku pierburg-ecotronic, zas dwulitrówka to zawsze wtrysk motronic, wpierw ML 4.1 a póxniej M1.5.4. Masz różnice w kołach zamachowych i stewrownik widzi głupoty, dlatego iskry nie podstawi.
Po kolei: Do Elektrit: strone opalnet przelecialem wszerz i wzdłuż i schematy tam na stronie są z książki jakiegoś francuskiego autora, którą miałem zanim wogóle zaglądałem do netu, i tam jest tylko jakiś biedny schemat do rocznika 85-86, a to calkiem inny modół. Do mkos1: mam kompletny silnik OHC więc podłączenia mnie nie interesują, a sam podłączyłem...
Sprawdź podstawę pod gaźnikiem (czy nie jest pęknięta, ponoć lubi). Druga sprawa - ponoć najczęstrza przyczyna opisanych przez ciebie objawów - nastawnik. Po prawej stronie gaźnika (patrząc od przodu) pod korpusem filtru powietrza masz białą (po umyciu benzyną ;-) ) puszkę do której idzie podciśnienie i wiązka kabli z ECU. Jest to nastawnik przepustnicy....
Nie łam się... nie każdy samochód na wtrysku tak ma, ot choćby moje Punto, jest MPI, jest IMMO a pali na rozładowanym aku, tak że ledwo kręci i wszystko na desce gaśnie, jak tylko zdoła ruszyć silnik to odpala. Z drugiej strony chyba nie wiesz co znaczy mieć samochód z gaźnikiem np. Pierburg serii 2E... Fakt, że akumulator to ważna sprawa i trzeba o...
witam ja na swoim automacie (na tym bębnie z kablem) mam 5 nacięć, co one mogą oznaczać i do którego to ustawić. dla pewności spytam jeszcze gdzie ma być polaczony tyn kabel, z czujnikiem temperatury na krudzcu w bloku ? ale z którym bo są 2 jak je rozróżnić ? jest jakaś różnica w oporności ?' moze inaczej, jaka powinna byc luka na przepustnicy, gaznik...
Witam Bardzo proszę o uwagi i pomoc Samochód GOLF II, 1,6 GL 1991r. Pierburg 2EE, Trudno odpalić go rano zarówno na benzynie i na gazie. Gdy już opdali, po ok 3 min pracy silnika gaśnie podczas jazdy, Po powtórnym odpaleniu jeździ już bez zarzutu. Ostatnio miałem trochę proglemów, z czujnikiem halla (wynieniłem sam czujnik w moduje w aparacie zapłonowym),...
gaznik pierburg 2E to modyfikacja gaznika 2B2 polegajaca na dodaniy elektrozaworu sterujacego składem mieszanki. jest to gaznik sterowany elektronicznie zasilanie silnika takim gaznikiem ma te same zalety co zasilanie wtryskowe przy uproszczeniu konstrukcji w gre moze wchodzic sterowanie elektrozaworu przez ECU silnika moze np czujnik temperatury cieczy...
Witam, mam podobny problem z odpalaniem silnika, z tym że mój to 1,6 pn gaźnik pierburg 2EE. Silnik mam przy buggy i jest troszkę odchudzony z kabli... Przy odpalaniu podobny problem jak u Vitxx, żeby go odpalić muszę odpiąć kostkę http://imgur.com/2qMU9rb jak odpali szybko podpinam i trzeba trzymać na gazie, bo po chwili zaczyna parkotać/przerywać...
no właśnie na gaźniku 2e2 pierburg parownik miał zły obieg bo szedł płyn na chłodnice bo termostat był uszkodzony wymieniłem ale nadal dużo pali, silnik na benzynie co jakiś czas przerywa i tak jak by paliwa nie dostawał podejrzewam że pompka już przytarta bo jak go kupiłem to gość nie miał nic benzyny w nim i tak jeździł a ten elektrozawór benzyny...
Witam. Golf II 1.6 PN na gaźniku Pierburg 2EE, samochód posiada LPG. Ostatnio mam ogromny problem z rozruchem zimnego silnika. Początkowo myślałem, że ssanie nie działa, ale kiedy już samochód udaje się uruchomić, to praca silnika pozostawia wiele do życzenia. Na benzynie obroty falują od 1 tys do nawet 3,5 tys. Na gazie trzymają się równo ale na poziomie...
Silnik typu PN oryginalnie miały montowane gażniki Pierburg 2EE Ecotronic .Na początek sprawdziłbym czujnik temp płynu ,potencjometr przepustnicy, przesłone ssania ,regulator poł przepustnicy.Przy gażniku 2E2, przesłone ssania podgrzewanie siłownik przerywania ssania ,lub pomylone wężyki podciśnieniowe(częsty błąd)
Oj nie wiem czy namierzyłeś własciwy czujnik.Ten od gażnika jest z przodu samochodu i powinien być w kolorze niebieskim .Żaś ten w kolektorze ssącym z tyłu silnika to mierzy temperature powietrza. Od gażnika są oby dwa czujniki. W niemieckiej literaturze własnie ten tylni jest nazwany czujnikiem temperatury do ssania. z przodu mam identyczny jak z...
Witam!Temat ten był poruszany na forum jednak pomimo pomiarów i wymiany części nie rozwiązany!Wymieniłem już kable WN,kopułkę,czujnik temperatury,podstawę gażnika,pompkę paliwa,sonda lambda ok.Jest to silnik na gażniku Pierburg,paliwa na szabelce przybywa bardzo szybko!Świece czarne.Proszę o sugestie co może być przyczyną!
O ile sie orientuje na kroccu od wody sa 2 czujniki temp plynu niebieski i jakis drugi mam wymienic obydwa czy tylko niebieski ? Niebieski, sprawdzić a nie wymieniać, bo nowe zamienniki bardzo często są wadliwe. Na temat tego gaźnika były już setki tematów. Zamykam.
To wyciąg wsówki z czujnika wtedy gdy wentylator chodzi a nie powinien i zobacz czy ma zwarcie czy nie. I zobaczymy czy czujnik stopiony czy lewe zasilanie. Po wyciagnieciu wsuwek z czujnika temperatury przy chlodnicy wentylator nadal sie kręci (zapłon wyłączony) Dodano po 2 Jestem juz 100 % pewnien ze to cos z tym czujnikiem przy gazniku. Są tam dwie...
Witam Wszystkich w Nowym Roku !! Szukałem długo czegoś o gaźnikach i wreszcie.... Mam MK2 1,6 RF na Pierburgu - chyba 2E2 ... Mam LPG i na nim silnik pracuje ładnie, daje się ustawić skład mieszanki i fajnie się jeździ. Miał mixer na gaźniku, a teraz Blosa, a od pewnego czasu zaczął coraz gorzej pracować na paliwie. Sprawdziłem dopływ paliwa i raczej...
Witam. Od dłuższego czasu mam problemy z obrotami w moim golfie II 1.6 1990r. benzyna +LPG. Na początku obroty były bardzo wysokie (silnik wył jak głupi). Wymienilem nastawnik przepustnicy bo była w nim pęknięta membrana (po wymianie samej membrany było troszke lepiej ale ciągle obroty były za wysokie) i teraz obroty są za niskie... Dodam że przy odpalaniu...
gaźnik pierburg gaźnik pierburg podciśnienia gaźnik schemat pierburg
czujnik ruchu modyfikacja zapamiętaj wyświetlac wkładu filtra paliwa
nauczanie atego nauczanie atego
Citroën DS3 – wymiana zamka drzwi, demontaż tapicerki, centralny zamek, Valeo LA22 Kod błędu F w kotłach Saunier Duval ThemaClassic - diagnostyka i rozwiązania