Szanowny kolego mam favoritkę 4 lata . Ssanie w twojej favoritce się zacięło.Favoritka ma bimetal podgrzewany przez płyn chłodniczy wygląda to jak sprężyna z budzika i w miarę nagrzewania się silnika, odkształca się on. Poprzez oskę która lubi sie przytrzeć steruję przysłonną powietrza która zmienia skład mieszanki .nie będę sie rozpisywał .Poprostu...
Zacina się bimetaliczny włącznik ssania. Rozbierz i oczyść gaźnik.
Przepona zaworu wzbogacania mieszanki i/lub pompki przyspieszającej w gaźniku(Pierburg 2E3). Chciałeś wróżby to masz.
Wiesz że obecnie paliwo z biododatkmi bedzie powodowało korozję w tych gaźnikach co zpowoduje probelmy z ich pracą.
Skoda Favorit LX 1994 Silnik 1.3 model 135 Gaźnik Jikov 28 30 W ostatnim czasie wysłałem gaźnik do regeneracji w firmie z lublina. Po tygodniu gaźnik wrócił, po zamontowaniu i wstępnym ustawieniu pojechałem na regulacje z użyciem analizatora. Po ustawieniu chodził dobrze podczas powrotu do domu. Dwa dni później pojawił się problem, podczas normalnej...
Witam!!! Moja skodzina po przeczyszczeniu gaźnika zaczęła palić dużo paliwa jakieś 11l/100km w trasie przy oszczędnej jeździe. I teraz pytanko: czy ktoś wie jak prawidłowo wyregulować gaźnik typu jikov. Proszę o pomoc bo cienki portfel już mam i proszę nic mi nie wspominać o analizatorze spalin bo mnie nie stać na mechanika wolał bym zrobić to sam....
Jest na to sposób. Zaopatrz się przepływomierz montowany seryjnie w Wartburgu 353.1. Ma wyjście napięciowe (albo impulsowe? dokładnie nie pamiętam).
I generacja. Tam jest najprostszy mieszalniki założony na gaźnik, na nim filtr powietrza.
to po odkręceniu pokrywy urządzenia rozruchowego sprawdzić stan sprężyny bimetalowej, cięgieł, regulację podstawową- ale to ambitniejsze już zadanie...
Witaj zobacz gaźniki od Skody Favorit tam jest podobne urządzenie tylko mechaniczne, które jak padło przerabiano na linkę. Dodano po 11 Szukaj nastawnika ssania.
No temat dla mnie tylko nie wiem gdzie jest ta dysza mieszanki :) podkładkę pod gaźnik też kupie nową . Obroty mi falują ale podkładka ma hehe 20 lat jedynie :)
Jak w temacie, skoda jest z roku 91 ( gaźnik ). Pozdrawiam
wstaw zdjecie, nie wiem o co CI dokładnie chodzi
Witam. Wygląda na dziurawy pływak lub zawór iglicowy który ma zamknąć dopływ paliwa do gaźnika po uniesieniu pływaka. W/w zaworki były obliczone na 150 000 km. Tylko tu szukaj przyczyny. Odpisz jak będzie OK. Miałem taką gablotę z tego samego rocznika. Pozdrawiam
No to już wiesz czemu nie ma ciśnienia oleju... Trzeba sprawdzić gaźnik ogólnie to nazywając układ paliwowy.
Wyreguluj pływak w komorze pływakowej gaźnika. I kup książkę Skoda Favorit Jałowiecki WKŁ, dobra pozycja, obowiązkowa.
Witam Tak naprawdę ta skoda nie jest moja tylko dobrego qmpla i dlatego grzecznie pytam w jego imieniu. Co do analizatora to oczywiście nie mamy ale mamy za to coś innego: mamy świecę z okienkiem i widzimy kolor spalanej mieszanki - kiedy jest prawie niewidoczny niebieski to jest wszystko OK, kiedy jest jak pomarańczowa żarówka to jest źle. No i właśnie...
To w końcu MPI, jednopunkt czy gaźnik? Zdecyduj się.
Drogo jak na 1 generację. A problemy i tak będą, bo gaźnik i gaz to głupie połączenie.
w gaźnik czyli w coś czego w tym samochodzie nie ma? Widzę, że masz teraz oczy jak miednica to ci powtórzę- nie ma tym modelu gaźnika. No chyba, że to skoda favorit
No właśnie ale na ssaniu zawsze bedzie lepiej pracował to oczywiste... Diagnozę przeprowadza się na silniku nagrzanym! Proponuje posprawdzać stan wszystkich rurek powietrznych znajdujących się za przepustnicą, najlepiej doraźnie zaślepiając poszczególne krućce w koletorze i gaźniku - choćby palcem, sprawdzać czy samochód lepiej pracuje na biegu jałowym...
a moze masz przestawiony rozrzad i kiedy byl zmieniany
Witam Mam problem z gaźnikiem od skody favorit. Gaźnik to Jikov a problem jest konkretnie z układem wzbogacającym mieszankę przy pełnym obciążeniu (ten który otwiera drugą przepustnicę przy podciśnieniu w kolektorze ssącym). Problem polega na tym że układ lubi się zaciąć tzn kiedy dodam gazu i przekrocze około 4 tyś obrotów zalącza sie w/w układ i nie...
Witam. Mam Skodę Favorit i nie działa mi ssanie, tzn. raz jest a później go nie ma. Oczywiście na zimnym silniku. Gdy działa silnik jest na wysokich obrotach ok. 2 tyś. Jak ustawić je poprawnie ? Gaźnik to Pierburg. Za pomoc dziękuje. Proszę dbać o pisownię. Poprawiłem.
Tam się lubiała wykrzywiac podstawa gaźnika,albo "zagłębiała" ta podkładka z tworzywa. No albo wypracowany ten Jikov.Kto to rozbierał ten wie-ołowiane kołki zamykające otwory technologiczne i szklane śruty. Wartało by wiedzieć co on tam ma wsadzone.
Silnik 1.3 ze skody favorit z rocznika 1991 a gaźnik ze skody rapid rok 1989
Co do cieczy chłodzącej to po wymianie uszczelki pod głowicą nie powinna się dostawać do cylindrów. Poobserwój dokładnie czy nie wycieka na złączkach, podociągaj opaski. A co do spalania, to słyszał ktoś od poprzedniego właściciela, że mu auto duzo pali?? :lol: Zawsze palą kieliszek na setke :sm16: Dopiero jak sam zatankujesz widzisz ile pali w rzeczywistości....
taki grzybek można kupić w sklepie wysyłkowym . Sam tam kupiłem http://skoda-jano.opole.pl/FAVORIT/silni...
Z tymi obrotami dyszy to nie bierz pod uwage tylko to sie reguluje na analizatorze spalin.
Witam, ano przegląd mu zrobię, ale dziwne to żeby tak nagle się przytknął, zwłaszcza, że filtr paliwa jest przed pompką mechaniczną. Co prawda nie wymieniałem już kilka dobrych lat na pewno. :} Sprawdzę jeszcze pompę mechaniczną czy dobrze pompuje, ale przecieków nie ma. WTRYSK jedno punktowy dobra sprawa, ale nie chce mi się inwestować, bo za jakiś...
O składzie mieszanki decyduje gaźnik a nie pompa; poziom paliwa w komorze pływakowej i ogólny stan gaźnika pompa ma za zadanie podać paliwo do gaźnika jeśli nie poda odpowiedniej ilości to są problemy ale na pewno nie odpowiada za skład mieszanki Zimny silnik kolego barthezz odpalamy wciskając raz pedał do oporu nie dwa (można i 15 ale automat ssania...
Regulacja przepustnicy nic nie daje w moim przypadku... Mam w takim razie pytanie, czy wężyk regulatora podciśnieniowego powinien być połączony z kolektorem dolotowym czy gdzieś do gaźnika? Stare wężyki zetlały i się pourywały i nie wiem czy dobrze podłączyłem nowe. Wężyk od odmy założyłem do gaźnika, bo nie wydawało mi się żeby miał dostarczać powietrze...
Przyłóż dłoń do żarówki i sprawdź - począwszy od jakiej mocy daje wyraźne ciepło. Dodaj 50% (bo będziesz używał na mrozie), oblicz pobór prądu, a wyjdzie Ci potrzebna pojemność baterii. Dodaj 100% (na mrozie baterie gorzej działają). Na pewno nie będzie to zestaw kieszonkowy:) Szukaj GRZAŁKI. Pamiętam, że Skoda Favorit miała zgrabną grzałeczkę przy...
Samochód Skoda Favorit 91', silnik 1.3, gaźnik, zapłon elektroniczny (regulator zapłonu, cewka, modół - to co w Polonezie). A tak przary okazji to zakładając centralny zamek wystczy mi ten z siłownikami 4kg czy musze kupić z siłownikami 7kg. Nie umiem okreslić jak chodzą zamki, według mnie - normalnie ;P Ale raczej też jak w Polonezie. Jeśli to niepotrzebne...
Przełożenia to ci się nie zmienią, ale jak wymieniłeś tyle elementów powinna skodisza lepiej pracować :). W starszych skodach podstawa to czyste filtry, dobrze wyregulowany zapłon, świece czyste i z dobrą szczeliną i oczywiście wyregulowany gaźnik, ale tu trzeba uważać. Ja po przeczyszczeniu gaźnika (skoda 120) miałem problem z ustawieniem właściwego...
Witam, sprawa polega na tym że posiadam samochód marki skoda favorit z silnikiem 1.3 glx czyli na monowtrysku lecz silnik ten już siada(bierze olej, dużo pali, jest słaby)i chce go zmienić na drugi silnik również od skody lecz na gaźniku .Cały kolektor chce zostawić z wtryskiem czyli tak jakby sam blok z głowicą przełożyć i tu moje pytanie czy to wszystko...
Witam mam problem ze Skodą przestawia się notorycznie zapłon czy to po odpaleniu lub po przejechaniu kilku kilometrów. Raz pali na dotyk czasami trzeba ciągnąc nie ma różnicy czy na gazie czy tez na paliwie. Raz ustawiam go na zero raz na 7 raz na 15 raz na 20. Wymieniony aparat, kable, nowa głowica z Felicji w starej wpalało zawory, wyregulowane luzy...
Tylko poprzednia favoritka nie dość że była starsza bo był silnik na gaźniku, a ta jest na wtrysku, nie ma modułu tylko sama cewka. Mówisz że ze styku nr 1 przy cewce? to nie ma problemu tylko czemu na włączonych światłach i wyłączonej stacyjce idzie orbrotek na 2-3RPM? Jeszcze sprawdzę czy coś źle nie jest.
Może wydech masz przytkany, sprawdzałeś? Poza tym, tak jak kolega wcześniej sugerował, świece. Ja dodam jeszcze regulację zaworów, przejrzeć gaźnik. Przyczyn może być wiele. A nieszczelny wydech może się przyczynić do zmniejszenia osiągów silnika. Czy na luzie silnik się kręci powyżej tych 3 tyś?
Jaka górna? A wogóle otwierają się obie przepustnice? w gaźniku jest 2 przepustnice. 1 jest widoczna po ściągnięciu dekla od filtra powietrza a druga jest na dole i mozna ja zobaczyc dopiero po wykręceniu gaźnika, dlatego nie jestem w stanie powiedzieć co dzieje sie z tą na dole. Właśnie ta u góry otwiera sie wraz ze wzrostem temp silnika.
Witam serdecznie Mam sprawę do wyjaśnienia. Pacjent to Skoda Faworit 1.3 1993r. 135L, gaźnik, aparat zapłonowy na rozdzielaczu Mam dziwny objaw wahania temperatury płynu chłodzącego w układzie silnika przez co zbiornik wyrównawczy wywala co jakiś czas płyn. Wymieniłem aparat zapłonowy bo od niego zaczęły się problemy [ale to inny temat] , ustawiłem...
Jest to gażnik stosowany w Kadecie i Skodzie Favorit Info znajdziesz tu : http://traviz.ys.pl/ktk/forum/index.php
Brak inst.gaz!!!! A co ma wspolnego gaz do zaplonu ? (nic nie pisalem o wtrysku ) to zwykly gaznik!
W Skodzie Favorit zwiększyło mi się zużycie gazu o ok 3l/100km z 7 na 10 w trasie czy jest to spowodowane warunkami atmosferycznymi czy może coś nie tak mam z instalacją ? - jest nowa ok 8000km na gazie - instalacja jest jeszcze na gwarancji. Innym problemem jest tworzenie się jakiegoś osadu który wygląda jak jakaś margaryna - pod korkiem wlewy oleju...
Witam ponownie dziś mam kolejny problem ze skodą favorit, a mianowicie wsiadłem rano do auta i po kilkunastu moich próbach odpalenia auto dalej nie odpala rozrusznik kreci pompa podaje paliw a auto nie ma żadnej oznaki zapłonu mieszanki paliwowej. Odkręciłem świece i na świecy jest iskra ponadto jest ona zalana paliwem , więc z gaźnikiem chyba wszystko...
Pamiętam że miałem przeboje z gaźnikiem i obrotami. Ja bym sprawdził sprezynę od zaworu w gaźniku czy prawidłowo spełnia swoją funkcję. Czy wraca zapadka od zaworu. Bo skoro piszesz ze termostat otwarty tzn ze silnik gorący i moze spręzynka już ze starosci podatna jest na temperature. Ewentualnie może linka od gazu się zacina (może ze starości). Nie...
Czy te schematy oryginalnie były w kolorze?? Nie, nie, te zamieszczone przeze mnie na początku tego wątku schematy nigdy nie były kolorowe, były szare, jak na tych skanach. Wiem, bo kiedyś widziałem je w oryginale. A kolorowe to były schematy do takich specyficznych Felicii na rynek rosyjski i ukraiński, które miały zwykłe gaźniki i aparaty zapłonowe...
Prawdopodobnie padła membranka urządzenia wzbogacającego.Jajowata obudowa na dwóch śrubkach z dwóch metalowych części od strony skrzyni biegów(wszystko przy gaźniku).
Moje pierwsze auto to była Favorita, silnik z grubsza ten sam tylko że jeszcze z gaźnikiem. I pamiętam, że jak łańcuch zaczął hałasować, to nie dało się tego przegapić, jakbyś grzechotką potrząsał przy wolnych obrotach. Po wymianie błoga cisza. Obecnie posiadam pełnoletnią Felicję jako dupowóz do jeżdzenia po mieście, na liczniku 220 kkm a łańcuch jak...
Witam. Około 4tygodni temu sam wymieniłem uszczelkę. Wszystkie potrzebne narzędzia miałem, oryginalna uszczelka po głowice i kolektor to koszt 36zł! Problem ustał, wszystko działa jak powinno. Pozdrawiam. Ja kolektora nie odkręcałem, odkręciłem tylko wężyki, głowica, kolektor, gaźnik został. Przyznasz sam, że wymiana uszczelki nie była skomplikowana....
Witam. Skoda jeszcze na gaźniku, 1991r. Problem polega na tym, że gdy temperatura jest około 0 stopni nie chce zapalić na LPG. W zeszłym roku podczas silnych mrozów paliła na dotyk. Zawsze odpalana była tylko na LPG, paliwa było tylko na tyle aby nie zatrzeć pompy. Gdy już odpali pracuje idealnie, nic nie szarpie, nie narywa. Silnik pracuje równo, trzyma...
Silnik PN ma gaźnik 2EE, ze sterownikiem. Gaźnik 2E2 ma silnik EZ. Prawie 100% Pull-Down, kup od Skody Favorit - jest taki sam tylko tańszy. Pozdrawiam
Witam. Jeżeli chodzi o moją zamianę z 2E2 na 2E3 dotyczyła golfa "MK2 1.6 RF". Jak niektórym wiadomo te same silniki były także w passatach B3, seatach Toledo 1.6 i wielu innych. Mój gaźnik który wykorzystałem pochodził z Seata Toledo 1.6 (jedna z wcześniejszych wersji bo później były one także na wtrysku) gaźniki te znaleźć można było w passatach B3...
Ja mam Favoritkę 135 z 91r ( gaźnik ) i po założeniu instalacji LPG miałem z nią takie cyrki że paliła mi 13 litrów gazu w trasie i silnik "kangurował" jak to stwierdził mechanik. Co do świec to próbowałem wiele różnych specjalnych do gazu ale to wszystko ściema; najlepsze są czeskie świece brisk albo inne standardowe do Skody favorit ; najważniejsze...
Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy Favoritki. Mam problem jak w temacie. Skoda z sierpnia 91r. Od dłuższego czasu odczuwam szarpanie podczas wciskania gazu powyżej 2000 obr. Byłem oczywiście z problemem u gazownika (instalacji Landi). Wyregulował bo był zły skład mieszanki (za dużo powietrza czy jakoś tak) no i poustawiał obroty. Ogólnie przez...
Witam czy zbyt niski poziom płynu chłodzącego w Skodzie Favorit wpływa na złą prace silnika tzn przygasanie lub ciężki problem z odpaleniem, bo przecież gaznik jest wyposażony w automat ssania do którego podpinasz układ chłodzący
jeśli masz gaźnik tak jak np. w skodzie favorit to pod rozdzielaczem zapłonu (2 pietra ponizej kopułki) jest cewka odbierająca impulsy jak ma dziwną rezystancję to dlatego silnik czka w tym przedziale. czasem można zobaczyć odbijanie wskazówki obrotomierza przy wyłączaniu silnika
Prosze o rade na temat rodzaju i producenta swiec zaplonowych do mojej skody (favorit 91 rocznik, gaznik, LPG). W tej chwili jezdze na swiecach Brisk silwer. Jakie Macie doswiadczenia ze swiecami. Kiedys kupilem swiece NGK do maluszka i akurat do malucha byly do bani.
No klapki Ładzie pewnie są z masiadzu , tak jak w ori gaźnikach Jikov w Skodach. Fakt ze wykonanie polskiego FOS'a jest słabe ( chyba najwieksza bolaczka to wytarte oski przepustnic) ale jeśli chce ktoś mieć gaz wystrojony na tip top(jak na 1 generacje gazu) to ten gaźnik idealnie się nadaje pod przeróbkę. Seryjny silnik miał Favority 63KM na benie,...
goldwinger, na razie dzięki, moze sie to przyda wtedy się odwdzięcze , sprawdze i się odezwę , jest co prawda mały problem chodzi mi o model LS (gażnik) nie LX (jednopunktowy wtrysk) . ta skoda jest jeszcze z 1992r
Tak się składa, że wszystkie z wtryskiem bezpośrednim mają automatyczne ssanie. Multec XM też. To już w ogóle pomieszanie pojęć. Polonezy nie miały automatycznego ssania nie miały też bezpośredniego wtrysku. Ssanie automatyczne da się zrealizować tylko w gaźniku. O ile mnie pamięć nie myli -bo było to już dawno- to takie ssanie miały skody favorit.
u mnie w skodzie favorit tez nie zapali, ponieważ pompa paliwa musi wyciągnąć paliwo do komory pływakowej w gaźniku(ja mam ręczną pompę- dźwignię przy pompie paliwa). Może nie "wypalasz" benzyny przed przełączeniem na gaz i dlatego lepiej zapala jak jest "rozgrzany". Instalacja gazowa idzie poza gaźnikiem i gaz jest podawany na przepustnice odrazu z...
Wejdź na moto.allegro, przejdź do części samochodowych i wpisz w wyszukiwarce "odstojnik paliwa", w tej chwili masz dwa podobne, jeden z Kadett'a, drugi z Audi/Passata, albo lepiej "odstojnik gaźnika" (tu masz większy wybór), m.in. trafisz na nowe, takie jak na w/w zdjęciu do Skody Favorit i VW Golfa - kosztuje 6-7zł (u jednego ze sprzedawców ta sama...
W twoim przypadku regulacja składu mieszanki wolnych obrotów nic nie da. Mnie się wydaje, że albo jeździsz na krótkich odcinkach ( często na ssaniu ), albo masz ciężką nogę ( ostro przyśpieszasz ). Jeśli te dwie sprawy ciebie nie dotyczą udaj się do dobrego gaźnikowca. Najlepiej do tego, do którego jeździł poprzedni właściciel (wkońcu mało palił). P.S....
Na stronie "gazniki.pl" niestety nic nie znalazłem czego już nie wiem. Jeżeli chodzi o porównanie Pierburga 2E3 z 2E2 to słowo badziew bardziej pasuje do mojego 2E2 a na tym tle z opini wynika, że 2E3 jest gaźnikiem prostym w miarę bezawaryjnym i tanim w naprawie czego nie mogę powiedzieć o swoim 2E2 (2E3 stosowany nie tylko w golfie II ale także pasacie...
gaźnik favorit favorit skoda gaźnik skoda
czerwony samochodzik drzwi zmywarki opadają instrukcja serwisowa ariston
lodówka gorenje śrubokręt krzyżowy
Zwarcie w kabinie Mississippi-Spa Victory-Spa: wyłącznik różnicowo-prądowy Analizator spalin 327-1 uszkodzony na części