Gaźnik oryginał czy nowy
To co wyprasowałeś jest w zasadzie częścią niewymienną (jedynie z innego gaźnika) dysza główna jest wkręcona od spodu w to co wyprasowałeś (rozpylacz). Jeśli nie wprasujesz tego na odpowiednią głębokość zniszczyłeś gaźnik (nie będzie poprawnie pracował). Dysza wolnych obrotów jest pod mniejszym korkiem, dysza główna pod większym. Szukaj zestawu naprawczego...
Odpadło właśnie grzebanie w układzie zapłonowym i gaźniku.
Gaźnik do wyregulowania
Głowica 72ccm ma wizualnie większe zawory od głowicy 50ccm ma też większą komorę spalania.Zakładając głowicę 50ccm na cylinder 72ccm podniosłeś ciśnienie sprężania co odbije się trwałością łożysk wału korbowego i korbowodu.Silnik wcale nie będzie mocniejszy będzie się grzał i będzie miał problem z wkręcaniem się na obroty ponieważ dusi się swoimi spalinami.Proponuję...
w przepustnicy gaźnika.
Na sprawdzeniu drożności kanałów, dysz, poprawności działania zaworu komory pływakowej i w końcu regulacji gaźnika. Należy się także przyjrzeć montażowi gaźnika do silnika, czy nie ma zasysanego “fałszywego powietrza”
Paliwo może za wolno dopływać do gaźnika. Jeżeli motorek stał długo, to w baku jest rdza. Teraz się odrywa i przytyka kranik i gaźnik.
Albo zbyt duża wartość cieplna świecy, albo gaźnik do regulacji.
Skoro był wymieniany pływak, to może jest za wysoki poziom paliwa w gaźniku.
Nie jest przypadkiem tak że kupiłeś silnik pod zwykły gaźnik, romet 202 fi jest już na wtrysku, ma inny gaźnik i sondę lambda w kolanku wydechu.
Są to ewidentne objawy ubogiej mieszanki. Jeżeli twierdzisz, że gaźnik masz przeczyszczony, to tak jak mówią koledzy- sprawdź iglicę, ewentualnie trochę ją podnieś. Obstawiam, że łapie gdzieś lewe powietrze. Uszczelka pod cylindrem, simmering na wale lub uszczelka między karterami.. (jeżeli zauważyłeś, że romecik zaczął ci mocno kopcić, to simmer lub...
Witam, jak wyregulować gaźnik w skuterze Romet 777 GY6 139QMB? AI: Czy masz jakieś konkretne objawy problemów z pracą silnika (np. gaśnięcie, nierówna praca, trudności z odpalaniem), czy chcesz po prostu przeprowadzić standardową regulację gaźnika? Tak, chcę wyregulować od podstaw gaźnik. AI: Czy gaźnik był już wcześniej regulowany lub wymieniany, czy...
Simson wydaje mi się zbyt duży ale moge się mylić. Do komara do tuningu to wiem że ludzie ładują k60b, ja mam taki w charcie i jest ok. Bez trudu zamontujesz go do rometowskiego króćca. A spalanie na nim nie jest duże (w charcie u mnie ok 2,5 l/100km jak delikatnie jade to 2)
Miałem taki gaźnik z silnikiem 110 i używanie ssania było praktycznie niepotrzebne chyba że był problem z luzem na zaworach. Być może przydałoby się przy niskich temperaturach ale ja poniżej 10'C nie korzystam z motorka. Widocznie dysza od wolnych obrotów jest lekko przewymiarowana i to wystarczy aby ułatwiać zapalanie na zimnym.
Prawdopodobnie jest ustawiony za niski poziom paliwa w komorze pływakowej gaźnika.
A mi właśnie gaśnie z powodu zalania. Pochodzi z sekundę i koniec.
Regulacja gaźnika i zapłonu.
Kupiłeś z modułem zapłonu i gaźnikiem?
Skoro gaśnie to go zalewa, hmm.. Jak ta regulacja gaźnika?
Nie chcę wymienić tylko chcę kupić, bo po prostu nie mam. Kupiłem silnik bez gaźnika.
W Rometach na iglicy nacięcia są w dość dużych odstępach. Ja radziłem sobie tak, że zapinkę dałem na górny rowek (najbardziej opuszona) lecz pod podkładkę osadzającą podłożyłem zwykłą podkładkę M5 z nacięciem na linkę. Uzyskałem przez to pośrednie położenie iglicy. Do tego wielokrotne ustalanie składu śrubkami (nastawienie i jazda próbna, znów poprawka...
Wpuść do cylindra około 10ml benzyny, powinien odpalić i zaciągnąć paliwo z gaźnika.
Z gaźnikiem chyba wszystko dobrze bo wykręciłem od kolegi z jego komara i jest to samo co wcześniej a nawet troszkę gorzej.Więc to nie wina gaźnika.
mam pytanie czy jak założyłem cylinder 60ccm to potrzebny tez jest jakiś większy gaźnik ?
Wężyk jest w środku tej sprężynki więc wymień sam wężyk pp co całość. Zmierz średnicę wewnątrz i na zewnątrz idź do sklepu kup na metry i tyle.
tylko jest mały problem...nie reaguje na regulacje mieszanki:/...wydaje mi się że jest to wina gaźnika...
wymieniłem cewkę też nie pomogło :( nie wiem co się dzieje, może gaźnik ?
Najpierw ustaw poprawnie rozrząd (informacje szczegółowe na forum), następnie luzy zaworowe i ewentualnie gaźnik.
Nie masz czasem złego składu mieszanki, a jeżeli jest ok to stawiam na gaźnik.
Prawdopodobnie zużyta tuleja cylindra lub pierścienie uszczelniające... Jaka jest kompresja ? Ewentualnie źle wyregulowany lub rozregulowany gaźnik.
To jak dasz go do mechanika to zmierzcie kompresję w pierwszej kolejności, bo może się okazać, że nie ma sensu inwestować w przerywacze i gaźniki.
Kranik znajduje się przy gaźniku.
Po takiej zabawie, powinieneś jeszcze wymienić dyszę w gaźniku, a sam gaźnik wyregulować. Nie chcę cię narażać na koszty i od razu doradzać kupna nowego gaźnika, więc jeśli możesz, to podstaw jakiś inny (kolega któryś nie ma sprawnego skutera?). Jeśli będzie zmiana, to kupuj wtedy nowy gaźnik.
Ten gaźnik ma przelew, przelej go i sprawdź czy ciepły silnik wkręci się na obroty podczas jazdy, jeśli przez około pół minuty będzie ok, zwiększ poziom paliwa, jeśli nie to, wyczyść gaźnik.
Opóźniłem zapłon ale nadal mi strzela z gaźnika, już nie mam siły do niego, próbowałem wszystkiego nadal przy próbie odpalania strzela mi z gaźnika.
zawory zawory zawory zwłaszcza ssący i podkładka plastikowa miedzy gaźnikiem a króccem
Siema , ostatnio męcze się z ustawieniem gaznika. Ustawiłem na postoju nie ma muła chwile pojezdziłem i na bardzo ciepłym silniku troche tego muła ma. Przykręciłem jeszcze i nie miał muła ale na zimnym gaśnie. Jak to dobrze ustawić aby na zimnym i ciepłym nie gasł i nie miał muła ?🤔
Witam Rozkręć gaźnik i zobacz czy się iglica nie zacięła.
a próbowałeś z gaźnikiem czy bez?
Silnik szczelny? Gaźnik może być też zużyty, a zestawy naprawcze od chińskich podróbek nie pasują do oryginału, odpalając silnik zasłoń wlot powietrza i zobacz czy silnik zgaśnie, może gdzieś łapie "lewe powietrze" skoro nie można wyregulować. Jeśli masz ten stary normalny gaźnik to zamontuj go z powrotem i zobacz czy jest tak jak było wcześniej, czy...
Może oryginał ale na krućcu dolotowym muszą być dziury na śruby. https://allegro.pl/oferta/gaznik-motoryn...
moze uszczelka gaźnik-cylinder .
Sprawdziłem dziś zaworek w komorze pływakowej i jest szczelny, gdy psikałem powietrzem i podniosłem pływak to powietrze nie leciało. Ale raczej sądziłem, że nie będzie to, ponieważ gaźnik jest nowy, oraz zaraz po zakupie gaźnika założyłem nowy filtr paliwa.
Regulacja gaźnika :D
Jezeli zrobie to sam to czy nie strace gwarancji? Skuter jest na gwarancji z tego co mi wiadomo gaźnik nie.
Co miałeś źle?
Wiem że głupie, czy sprzęgło nie zaczyna ci łapać gdy olej się nagrzeje? po dodaniu gazu normalnie wkręca się na obroty?
Chciałam wrzucić bieg na jedynkę ale szarpnęło nim do przodu, zaburczał i zgasł.( na wolnych obrotach potem też zaczął gasnąć) Wygląda to na jak kolega wyżej napisał na problem ze sprzęgłem oraz pewnie przydałoby się wyczyścić gaźnik.
Swieca dobra , zapłon też. Jeszcze jakies propozycje? To KUPOWAC ten gaznik czy to raczej nie przez gaznik?
Dociera paliwo do silnika. Jaka jest świeca jak wykręcisz po kilku próbach odpalania? Zawory ustawiłeś po zimie?
Nie wiem jak to było z tym przerabianiem i jaki tam jet gaźnik, ale pod większą pojemność powinno być więcej paliwa czyli dysza rozpylacza powinna być większej średnicy moim zdaniem. Tak , zgadza się . Ale jest jeszcze jedno , średnica gaźnika , przelot . Teraz będzie potrzebował też więcej powietrza . Przejście z pojemności 125cm³ na 175cm³...
Może zapchany kranik w baku lub nieszczelność między gaźnikiem a cylindrem.
A czy ten objaw pojawił się po wymianie gaźnika na nowy?
Kompresje ma dobrą, ponieważ rok temu był remoncik, bo kupiłem zatartego, a ma moc więc kompresja dobra jest, i wiem że można wyregulować mieszankę... ale on dostaje mało paliwa/ za dużo powietrza (jest na full zakręcone powietrze, bo jak odkręce to ma dopiero muła i tylko buczy... nie wiem o co mu chodzi :( )A wyregulować obroty, to tego nie dotyczy...
o ile dobrze pamiętam, w gaźniku jest śrubka, która reguluje się skład mieszanki spróbuj nią pokręcić ;)
Panowie po pierwsze na starym paliwie to w ogóle nie odpali ale to za nami. Jeśli chodzi o zapłon, często występuje problem z jego ustawieniem, bierze się to stąd, że poluźnia się mosiężna oś na której mocowany jest przerywacz. Całe ustawianie zapłonu proponowałbym zacząć właśnie od tego. Jeżeli występuje ten wspomniany luz osi, należy zdemontować stator...
Na zimnym ci się dławi ? Przy włączonym ssaniu ? Czy jak się zagrzeje i wyłączysz ssanie to dalej jest licho ? Nie napisałeś jak wygląda świeca. Może masz zapaskudzony filtr powietrza. Może ktoś ci złośliwie śrubokrętem mieszankę zmienił przy gaźniku ?
Jeśli ogar z silnikiem jawy to świeca NGK-BRP 6H. Świeca jak wygląda - nie jest mokra? Spr. poziom paliwa w gaźniku - wyregulować.
Dziękuje za pomoc, skuter naprawiony. Jak się okazało, zapchany i rozregulowany gaźnik. Pozdrawiam:)
Szczelność, lewe powietrze. Niewłaściwa mieszanka paliwo/powietrze, regulacja gaźnika była? Może skrzywiona iglica przy montażu.
Witam. Gaźnik do czyszczenia.
Spróbuj wymienić tłoka i cylinder. U mnie się podobnie działo, i wina była w cylindrze i tłoku. I tak już dużo w niego zainwestowałeś (3 gaźniki) to cylinder z tłokiem nie będzie znacznie dużym wydatkiem.
Sprawdź czy świeca ma właściwą przerwę i czy nie jest mokra (czy gaźnik nie zalewa.
Sprawdź uszczelkę pod cylindrem i całe połączenie gaźnika z cylindrem.
Akurat głupoty gadasz gdyż ogar 200 to jest ten szary on ma inaczej wygięta ramę i nie ma rurki na którą zakładasz gumę co idzie do gaźnika
Sprawdź iskrę, ale raczej to gaźnik. Przeczyść go.
Czyli co gaźnik wyciągnac wrzucic na noc do denaturatu żeby odmókł z całego syfu? Czy jak? Jak już mówiłem, sprawdzasz i czyścisz wszystko po kolei. Nie znam się na czyszczeniach gaźników lecz możesz spróbować na pewno gorzej nie zrobisz.
Witam Główna sprężyna sprzęgła do wymiany.W gaźniku zapchany żychler.
to wina gaźnika, a nie kranika
Co kolega ma na myśli pisząc- z gaznika ucieka paliwo.Prosimy podać więcej szczegółów. Jak ogar postoi 1 noc to widać plamę pod gaźnikiem i z filtra ubywa paliwa i podczas jazdy gaźnik jest mokry
A skąd pewność, że nowy gaźnik jest fabrycznie nowy?
Witam. Mam rometa 205. Złożyłem silnik, bo jest bo kapitalnym remoncie, było wszystko ok, gdy trochę pochodził, zgasł i nie idzie go odpalić. Gdy chce go odpalić zaczyna strzelać z gaźnika. Z góry dzięki
Odpala nie wkręca na obroty i gaśnie
Czy wszystko dobrze poskładałeś? Może linki są za krótkie i jeździsz cały czas na ssaniu? Czy w ogóle masz dźwigienkę ssania? W Rometach jej nie było. Przy tego typu gaźnikach silnik nie powinien zapalić bez ssania! Sprawdź świecę po tym zmuleniu. Jak wygląda? Sucha czy mokra?
Musisz znaleźć przyczynę dławienia silnika. Albo umiera kompresja, albo zatkany filtr powietrza, lub tłumik, jeśli twierdzisz, że gaźnik jest OK.
zawsze dostawał muła jednak dało się z tym żyć, szukałem powodu dlaczego tak się dzieje To motorower, silnik niewielkiej mocy... bo czasem platynki się otwierają czasem nie przerwę między nimi też jest trudno ustawić Zdalnie to trudno stwierdzić, ale zwykle powodem jest wyrobienie tulejek ruchomego styku po dużym przebiegu albo gdy ktoś zapomniał o...
Wężyka tego nie wolno zaciskać. Odprowadza on benzynę od gaźnika w przypadku zepsucia się niego. Powinien os swobodnie wisieć
Witam Posiadam skuter romet 797 2T z cylinderm 60ccm i postanowiłem kupic nowy odblokowany gaźnik ze stożkowym filtrem po założeniu okazało sie że skuter ma tylko wolne obroty i nie wkręca sie na wysokie nie pomaga nawet regulacja Z góry dzięki za pomoc :D gaźnik wygląda tak
Spróbuj przeczyścić gaźnik, bo to wygląda jak by miał przerwę w dopływie paliwa. Zobacz, może coś przytyka w komorze pływakowej.
Dokładnie ustaw gaźnik oraz opuść iglicę
Pewnie nie dostaje paliwa do gaźnika, lub sam gaźnik (dysze są zapchane)
Nie ma. Jedyna śruba na gaźniku to śruba do regulacji wolnych obrotów.
Na początek- wykręć z pokrywy gaźnika zaworek odcinający i wyczyść go.
1. Nie jest normalne. Jeśli linka gazu nie jest za mocno zaciągnięta to najprawdopodobniej silnik zasysa fałszywe powietrze pomiędzy gaźnikiem i cylindrem. 2. Odpala się bez naciskania sprzęgła. Jeśli tak robisz i się ślizga to trzeba poluzować sprzęgło. Chyba, że jest zużyte i się ślizga. Nie zaciągnąłeś za mocno linek? One powinny mieć nieco luzu.
może nieszczelność przy gaźniku, ale najprędzej zapłon.
Ordinalny gaźnik w kadeciku to GM12F1 . Symbol silnika w kadecie to 023. Taki gaźnik trudno w tej chwili kupić.
Jeżeli wyjeździłeś benzynkę do suchego baku to bardzo prawdopodobne że osady z baku poszły w gaźnik. Rozebrać i wyczyścić.
Skuter został sprzedany. Powodem był uszkodzony gaźnik. Podmienilem inny i chodził normalnie.
Nie za mało paliwa tylko za dużo paliwa. Zalewa go i gaśnie. Normalne na ssaniu. Opuść iglice o jeden rowek, przereguluj gaźnik, zmniejszając dawkę paliwa.
Kolego "sprawdzałeś ssanie elektryczne na stale", ale czy działa ono w instalacji skutera. Mając schemat elektryczny możesz sprawdzić "drogę" zasilania ssania, może gdzieś uszkodzone są kabelki. Sprawdź dokładnie, czy gaźnik jest starannie i poprawnie zamontowany. Ponadto, jeśli skuter ma filtr paliwa, to przed np. rannym uruchomieniem zwróć uwagę,...
To nie jest wina mieszanki tylko jak kolega mówi zapłonu , jeśli byś miał za dużo oleju to mocno by ci kopcił i przerywał bo na świecy osadziła by się sadza , jeśli ci strzela w gaźnik to zapłon jest za wczesny!!!
Pewnie zatkało ci gaźnik i nie dostaje paliwa.
weż wyczyść gaźnik albo załatw inny zapłon
Oryginalny gaźnik załatwia sprawę. Dziękuję za pomoc
no wiec wymieniłem pierscienie z nominalnych na po1 szlifie i jest poprawa kompresjii a co za tym idzie i dynamiki lecz nadal ciezko rozpedza sie na jedynce mimo przeprowadzonych regulacji gaźnika i zapłonu
Regulowałeś nowy gaźnik, czy tylko zamontowałeś? Wszystko szczelne?
Jaki gaźnik założyłeś, oryginalny czy jakiś inny? Dlaczego go, w ogóle wymieniałeś?
Być może jest nieszczelność pomiędzy gaźnikiem a cylindrem, w wyniku czego silnik zasysa fałszywe powietrze.
Sprawdź dokładnie króciec ssący i połączenie miedzy gaźnikiem. I sam gaźnik może być membrana pęknięta. Ssanie masz z elektrozaworem? czy mechaniczne? Też może być iż elektrozawór się zacina. Najważniejsza rzecz dobrze sprawdź cały gaźnik i jego połączenie. W tym przypadku albo coś z gaźnikiem albo uszczelniacze na wale.
gaźniki motocyklowe gaźniki falujące obroty romet polski romet
uszkodzić łopatka turbinka junkers zamiana pojemność kondensator
fotowoltaika instalacja klima wentylatory
Midland 79-265A: Specyfikacja i Problemy Techniczne Brak dźwięku po nocy w HDMI ARC - przyczyny i rozwiązania