Dosyć, zamykam. Kolega Autor ma blokadę pisania do czasu przeproszenia Kolegi georgesgr.
No ja też "georgesgr"
Pompa kręci ale teraz jest ją słychać za każdym zgaszeniem samochodu. Dodano po 44 Wszystko ok. Autko się odpowietrzyło i działa. Dzięki Georgesgr
Dzięki, ale nie skorzystam - za daleko. Pytałem, w jaki sposób w autach PSA realizuje się opcje światła dzienne, o której pisał georgesgr.
Zgadza się, linka była włożona na silę. Wyjolem ją i na luzie napinacz puszczał. Po włożeniu znowu trzymał i nie moglem włożyć, no ale w końcu się udało chodź zupełnym przypadkiem i nadal nie wiem jak to zrobiłem, ale ważne ze działa. Wszystkim wielkie dzięki za pomoc, szczególnie georgesgr. Pozdrawiam.
georgesgr takiej odpowiedzi oczekiwałem dzięki
Każdy dobry mechanik ma firmach sprzedających części takie upusty, że części u niego kosztują tyle, co w sklepie lub nawet mogą być tańsze. O reszcie opowiedział ci już (at)georgesgr
Przepraszam, że się wtrącę, ta zasada z 90 stopni to tylko w PSA, w dieslu czy też do wszystkich silników się tyczy? Ja młody jestem, uczyć się chcę. Proszę o odpowiedź kolegę georgesgr.
Myślę że tak... Powinieneś zwrócić się do kol "georgesgr" on będzie miał łatwiej to zgłosić inżynierom w Citroenie...
Cóz śledze ten watek nadal , zobaczymy jak zainteresowanemu pójdzie dalej po radach georgesgr i bardzo prosze o wyjasnienie nazwy cerina stosowanej przez georgesgr bo niestety w wikipedi brak .
U nas to gdzie? maja roczna gwarancje, W Uni to by nie przeszło
...ekran i dwa przewody sygnalowe...
Upaliła się wsówka w gnieździe przekaźnika. Sam przekaźnik trochę się podtopił ale styki w środku są dobre. Georgesgr - Dzięki za pomoc w znalezieniu przekaźnika.
Sfery mam pod numer nadwozia a sama czynność została opisana tak: 15 Lut 2009 17:47 Re: Zawieszenie Citroen Xantia ... georgesgr napisał: Czynność jest bardzo prosta. Potrzebny jest klucz łańcuchowy (Do luzowania gruszek bo dokręcasz ręką) kawałek najazdu lub kanału, podnośnik nie nadaje się do tego celu. Podnosisz samochód w pozycję serwis i luzujesz...
georgesgr Za ładowanie odpowiada nie tylko alternator.
Nie posuniemy sie ani o krok jesli kazdy bedzie powtarzal swoje i nikt nic nie zrobi przy samochodzie. ... skad i gdzie masz blad, o ktorym piszesz? ... na poczatek, trzeba znalezc te przerwe.
ten silnik nie ma turba rozrusznik kręci normalnie a silnik nie chce odpalić a przy diagniostyce wyskakuje mi właśnie ten błąd , mam pytanie do georgesgr czy może być uszkodzony czujnik wału
georgesgr ten czujnik momentu jest w silniku wspomagania, na przekładni czy gdzieś indziej ?
Czym robisz diagnostyke? PPlanet2000 Lexia lub Diagboxem.
Zrobienie na Virgin to wyrzucenie kluczy z pamieci a to oznacza nowe transpondery. Bzdury piszesz. przez analize porownawcza juz wiem ktore linie we wsadzie trzeba wyczyscic aby wsad byl czysty Geniuszem jestes. Inni szukali dlugo, kupowali nowe czesci, aby je analizowac, a ty tak przez analize porownawcza dwoch uszkodzonych kalkulatorow... Zgadza...
Widzisz, kolega (at)georgesgr zasugerował się tytułem tematu, a nie pierwszym zdaniem w twoim poście. Jeżeli chcesz wiedzieć to w przypadku samochodów Peugeot i Citroen (grupa PSA) kolega (at)georgesgr ma bardzo dużą wiedzę. Byś podał kod silnika i temat zażegnany. Bo są XUD9, DW8 - niektóre dane podają tą samą moc. A my siedząc za komputerem nie wiemy...
Wystarczy zajrzeć pod samochód. Trzeba wiedzieć gdzie jest stabilizator....
Ja już znalazłem zielono było w grubym bialym kablu idącym z BSM do BSI. Uwalony był w miejscu jak wchodził w ścianę grodziową .Podziękowania dla wszystkich a szczególnie dla georgesgr . Ktoś mi powie gdzie znikną przycisk pomógł bo chciałem kliknąć ?
mostu możesz rozwinąć gdzie tam jest most w tej skrzyni...
ale osobiscie, nawet na kanale nie podjalbym sie tej roboty. A czemu? :lol:
georgesgr, wiem że jesteś fachowcem od francuskich aut, czy moje podejrzenia są wg Ciebie słuszne?
Jakie auto? Jaki silnik? Citroen Berlingo, 1.9d Dodano po 37 Witam Wcześniej poruszany był ten temat ale nikt nie udzielił mi odpowiedzi. Już jakiś czas właśnie mam problem z grzaniem świec w Berlingo. Usterka polega na tym, że jak wsiadaj i przekręcam kluczyk to kontrolka od grzania dosłownie pali się sekundę i gaśnie. Muszę otworzyć maskę i manewrować...
Dziękuje georgesgr namierzyłem właściwy otwór, który defakto był zawalony smarem i całkowicie niewidoczny. Silniczek już śmiga. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.
Tym gorzej dla wiejskich naprawiaczy... Ale i lepiej dla ludzi znających się na rzeczy.
Dzieki koledze georgesgr wszystko juz naprawione . Rozwiązanie to zlutowanie pinów w czarnej wtyczce H4 G4 do plytki sterownika.
Dziekuje za odpowiedz georgesgr Zmartwiła mnie jednak informacja że ta pompa chodzi cały czas, bo autem jechałem bez problemów, zaparkowałem unieruchomiłem motor. gdy chciałem odjechać to nie dało rady. Układ mam BOSH Tak wlasnie siada ta pompa (zreszta wszstko dziala bardzo dobrze az do awarii). Zla wiadomosc: trzeba wyjac zbiornik, zeby ja wymienic....
A więc jednak. Dzięki kolego georgesgr. Już myślałem że zamiast poprawić żywotność auta dałem się w trąbę zrobić. Pozdrawiam
Dziękuję kolego georgesgr, w końcu jakaś konkretna odpowiedź, jutro wymienię alternator, zobaczymy czy to coś pomoże.
Brak moze swiadomosci i kultury technicznej... Dokładnie, trafiłeś w sedno.
Popieram stanowisko georgesgr, i suma sumarum teraz zainwestowane pieniądze odzyskasz na ew. późniejszych naprawach
O jakim "wiatraku" pisze Tasyuki. Czy to znaczy że oprócz tego który jest w zespole klimy jest jeszcze jakiś inny? Georgesgr proszę o wypowiedź bo widzę że jesteś zorientowany w tych sprawach.
Zamieniłem opony (koła) miejscami. Teraz ściąga mnie w prawo (przed zamianą ściągało mnie w lewo). Wiec masz odpowiedz na twoje pytanie. Jakosc opon...
Pisalem ci to juz w innym temacie: PARAMETRY BIEZACE! jak to sprawdzić w lexii?
Niestety, nie mam schematow Citroëna. Citroen c4 Picasso 1.6 hdi mcp 200 tys km To za malo, jesli masz nadzieje, ze ktos ci pomoze. Dalej nie wiadomo, co to za auto.
Jednak kontrolka w niedoswiadczonych rekach we wspolczesnym samochodzie moze narobic bigosu. To prawda, zwłaszcza zrobiona z żarówki H4 :) Sam mam zestawy kontrolek, od diodowych, z rezystorem 1K, po H4 z załączonymi równolegle dwoma włóknami. Do miernika zaś mam przejściówki z rezystorami bo już, nie jeden raz, mnie skubany oszukał. Wystarczy czasem...
A on swoje... Mysle, ze modo powinien zamknac temat. Masz rację, zamykam.
Trzeba przekonfigurowac BSI w tryb klienta za pomoca Lexii. Pozdrawiam, Georges Aby pozostał włączony?
Sprawdz najpierw twoja lexie na innym samochodzie. Chinskie klony sa czasami "uproszczone".
Bo jest w komplecie z pompa... Wskaźnik na desce? Dziwny zestaw. :D
...kolek w kolo zamachowe pod rozrusznikiem i kolek w kolo pasowe walka. Nic prostszego. ...
szwagier 52 robiłem tak ale skrzynia nie reaguje nic tylko na wciśniecie hamulca luzuje sie a pozniej nic. Zrobię to co napisal georgesgr zobaczymy może pomorze. poduszki bede mial w poniedzialek z nowym czzujnikiem.
Bzdury opowiadasz, Kolego. Pozdrawiam, Witam Chętnie przeczytam wyjaśnienie. Podejrzewam, że autor postu również.
Wystarczy wykrecic korek zaslepiajacy gniazdo termowylacznika na chlodnicy i wlozyc z powrotem termowylacznik. A nie było to napisać jakieś pół roku wcześniej? :D
Człowieku! spróbuj będziesz wiedział. Co Ty w szkole jesteś?. pusty text ...nic nie wniosłes tylko blokujesz . cos dla modera...tyle w odp georgesgr o właśnie tego oczekiwałem ...pozdro dla ciebie ,temat uważam za wyczerpany
Sprawdź małą żaróweczką 1W 12V wkładając końcówki żarówki w wtyczkę Raczej się nie uda, napięcia tak jak napisał kolega georgesgr sięgają rzędu 70V, racze oscyloskop będzie pomocny
Gdzie te światła do jazdy dziennej podłączyć? W C3 po przeprogramowaniu zapalają się światła mijania. Chcę zamontować światła dzienne LED-owe. Chcę móc samemu włączać światła mijania, a po uruchomieniu silnika by zapaliły się światła dzienne a mijania pozostały wyłączone. Może kolega georgesgr powie gdzie są fabryczne kabelki do świateł dziennych. Dzięki...
Cena ok. 170 €. o kurcze, a ja je za 100zł czyli rowmowartość 25 euro narawiam. Trza podnieść ceny.
Dzięki georgesgr za wypowiedz postaram się wykonać zalecaną diagnostykę . Czy uwalony przepływomierz może powodować falowanie obrotów i głośna prace silnika? poztawiam
Pompka paliwa jest odłączona. Tak, ale... inne obwody sa zasilane z tego samego zrodla (w 306 peugota sondy lambda np.).
Idz do ASO, podaj VIN i dostaniesz, co trzeba. No cóż, niby tak ale za cenę kolekcjonerską, niecałe 1000 zł/szt.
Cisnienie rzedu kilku barow. Po glowie chodzi mi wartosc 7, ale bez zadnej pewnosci. Takie rzeczy to tylko w ..... Boschu. :D W Lucasie to tylko 0,5 - 1,0 Atm.
Dopiszesz BSI lub kalkulator wtrysku jak przełożysz z innego? Najpierw odczyt błędów i sprawdzenie w parametrach czego mu brakuje. Wiesz gdzie tam jest immo? COM2000, BSI, ECU. Pytanie retoryczne.
Heh, georgesgr, masz rację, ale gdybyś poczytał ze zrozumieniem mój post, to byś wiedział że nie naprawiałem immo tylko funkcję zdalnego zamykania i otwierania drzwi z kluczyka.
Zgadzam się z kolegą georgesgr co jeszcze mogłbym dodać to wymienić osuszacz. A jeśli chodzi o ciśnienie w układzie to masz racje, dlatego napisałem o właściwej ilości czynnika.
Wielkie dzięki a nie masz może rozpiski w którym roku jaki szedł łańcuch??? W C4 wzystkie 16 zaworowe DV6 mialy taki sam lancuch, nr kat. 0816.J1. a w peugeot 307 z 2006 roku?????? Tak wogole to gdzie znajdę kod silnika???
Witam Dziękuje za odpowiedź . W pracy przejrzałem schematy i doszedłem co gdzie jest i gdzie do czego idzie. Mam problem z legendą np: czujniki nr. 8033,8028,8024,8006 moduł sterowania nawiewem nr.8045,8050,0004 - za co odpowiadają , jak je sprawdzić . Szczerze mówiąc byłoby łatwiej wiedząc co odpowiada za sterowanie(które czujniki i inne moduły ) nadmuchu...
(at)matimon22 , czy ty jestes pewien, ze widziales kiedys Sorry, myślałem, że chodzi o HDI - gdzie występuje sprzęgło samonastawne.
I fejsa kupił i co? Nie ma co się kłócić - albo praca własna albo płaca za pracę. Tutaj całe meritum rzeczy, zacytuję kolegę z innego postu - bo napisał trafnie: Czesciej trzeba by demaskowac tych, co jezdza po serwisach "na diagnostyke". U nas zaczyna sie powoli pojawiac ten sam problem (nich zyje internet!). Przychodzi "klient" i chce wiedziec co...
kolo pasowe ... wzgledem walka. Tak. Wydawalo mi sie to jasne. Jest to jedyne miejsce, gdzie moze byc blad, o ile jakis jest.
zapewne nie 28pin. 28 pinowa na BSM, nie na pompie. Dzieki za wyjasnienie. Posprawdzam co tam sie dzieje jutro.
W głowicy silnika Tylko to jest prawda. Więc powiedź jak tam siedzą. Bo zaciekawiłeś mnie, musiałem coś pomylić.
Otworz od wewnatrz, wyjmij i nasmaruj zamek. Pozdrawiam, Georges Rozwiązanie byłoby wręcz genialne w swej prostocie gdy nie to, że on nie umie otworzyć drzwi nawet od środka.
...sprawdzane było poprzez podłączenie do komputera... Jakie sa wyniki testu elementow wykonawczych? Tzn. O co dokłądnie chodzi?
W testach LEXII mam 2 błędy: 1. Usterka komunikacji pomiędzy inteligentnym modułem sterującym (BSI) i kalkulatorami VAN CONFORT 2. Brak komunikacji w przewodzie DATA Pusc test kompletny i Laxia sama znajdzie ECU. Nie mam pojęcia jak to zrobić.
j Jaki to silnik (sa 3 rozne 1.9D)? Coś mi świta, a tam przypadkiem nie ma pompki paliwa tuż za silnikiem (na podłużnicy) ?
Jeśli tak zadajesz pytanie to chyba dalej nie pójdziesz. Zapewne masz wersję, gdzie wentylatorami za pośrednictwem owej skrzynki umieszczonej z przodu steruje sterownik silnika oraz BSI. Tyle, że sygnały otrzymują z czujnika temperatury podwójnego lub może być rozwiązanie z dwoma oddzielnymi czujnikami. Georgesgr pewno masz rację. ze starszymi modelami...
"Pajakow" o tym samym wygladzie jest kilkadziesiat modeli. Roznice sa glownie w oprogramowaniu. no to skąd wiedzieć jaki kupić żeby u mnie zadziałało? Po czym rozpoznać?
georgesgr _ to co napisałeś tyczy kalkulatora MM 7AP, ALE I TAK NIEDOKŁADNIE TO OPISAŁEŚ. Ja bym stawiał na silnik krokowy regulatora wolnych obrotów. Czasami pomaga wymontowanie, przemycie, lekkie nasmarowanie. Pozdro.
Witam, Zanim zaczniesz szukac dziury w calym trzeba koniecznie sprawdzic predkosc walu korbowego przy rozruchu (Lexia !). Ponizej 230 obr/min bedziesz mial trudnosci z uruchomieniem bez zadnych bledow w EOBD. Pozdrawiam, Georges I tak zrobie, musze tylko znaleźć kogoś z Lexia żeby sie podpiał z rana i to sprawdził. Dzieki
odkąd wyjechał z fabryki Z ktorej? Nie widzialem jeszcze DV4 z kolem dwumasowym. DV4C, ale zapewne zakładający posta nie ma tego motoru
Rozebrałem cały boczek i nic więcej prócz głównego modułu tam nie ma. Ten schemat się nie zgadza z kablami to znaczy piny ze schematu się nie zgadzają.Z modułu 4(9025) i 5(9024) pin według schematu powinien iść do 40 pinowej kostki BSI pod piny 38 i 36 a we wtyczce nie ma tam kabli, albo tylny wyłącznik drzwi (6246) z 6 pinu powinien wchodzić do modułu...
Hmmnn a czy czujnik położenia wału korbowego zamontowany jest prawidłowo. Tzn nie zadaleko ani nie za blisko koła zębatego ?? Mierzenie tego czujnika omomierzem na niewiele się zda co już wyjaśnił kolega georgesgr. Być może że padł sterownik ale nie chce mi się w to wierzyć troche, o ile nie było zwarcia.
Tu wlasnie konczy sie odcinanie wtrysku przy hamowaniu silnikiem. Tylko że obroty nie chcą spaść poniżej 2000 nawet na luzie. Na postoju spadają. Dziwi mnie to właśnie.
kolego georgesgr jak ewntualnie przeprowadzic taka synchronizacje wałów? Dodano po 53 czy chodzi o synchronizacje mechaniczna czy elektroniczna?
do georgesgr a możesz mi podać jakiś schemat tego wspomagania i czy za to jest odpowidzialny jakiś bezpiecznik a może gdzieg ukryty przekaźnik lub moduł o którym nic nie wiem dziękuje za odpowiedzi i prosze o dalszą pomoc
Economy mode wylacza sie po detekcji ladowania przez alternator. I to chyba działa, tryb wyłącza się po uruchomieniu. Tam spada napięcie PO ZGASZENIU silnika lub auto widzi zbyt niskie napięcie w sieci. Dobrze to interpretuję?
Na dmuchawie, po lewej stronie, kolo kolumny sterowniczej. czyli siedzac jako kierowca mam to przy prawej nodze? bo zagladalem pod spod i po stronie pasazera na srodku konsoli w dole mam taka wtyczne z czterema grubymi kablami i dwoma cienkimi. darek
Odwagi, zatem! Przyda się ;) Nie mam za bardzo teraz czasu na ten wehikuł ale; - wczoraj w parametrach podczas kręcenia rozrusznikiem ciśnienie rosło do 350 bardzo szybko a po chwili dochodziło do 500 i nie odpalał. - dzisiaj na rozruszniku nie mógł podnieść ciśnienia.(tester i miernik na czujniku) O ile pamietam +/- 20% max. A jak jest 140% to brakuje...
georgesgr ale nie rozumiesz - rezystor raz był uszkodzony i po wymianie na nowy cały czas działa bez zarzutu - przypuszczenia mechaników że jest nieprawidłowy były nietrafione, ale ponieważ były inne uszkodzenia dlatego nie dało się tego zdiagnozować jednoznacznie. Nie uważam żeby naklejka na produkcie np Citroen świadczyła o tym że zastosowany markowy...
Obawiam się kolega georgesgr nie myli się. Mam podobny silnik tyle, że nowszy. I też czsem mam sytuację kiedy po przejechaniu spacerowym kilku kilometrów i wyłąączeniu silnika dmuchawa pracuje. Drażni to człowieka bowiem nawet kabiny nie ma czym nagrzać a tutaj chłodzenie pracuje, Być może właśnia załlącza się wypalanie filtra.
PS. Z ostatniego postu Niezlynie wnioskuje, ze chyba nie bardzo wie, za co sie bierze. Autoryzowany Serwis Obsługi Citroena też nie wiedział, za co się bierze :) dlatego zrezygnował z naprawy a ja poszedłem w ich ślady. Przynajmniej nie naciągałem właściciela na koszty jak i szkoda było mi marnować mojego czasu na coś, o czym "nie mam pojęcia". P.S....
Serwis to zrobi Co zrobi? Od kiedy Automobiles Citroën jest informowany o obslugach czy przebiegach? Kazdy wlasciciel moze robic z autem, co zechce i nie musi nikogo informowac. Jedno, co wiedza, to naprawy gwarancyjne i, w najnowszych modelach, dolozone akcesoria, o ile byly dolozone w sieci. Czyli w jaki sposób sprawdzić przebieg auta ?
Trzeba by sprawdzic, czy COM2000 wysyla rzadanie wlaczenia swiatel (diagnoskop, parametry, test elementow wykonawczych). Pozdrawiam, Georges Zaczac trzeba od poczatku . Uklad jest "zinformatyzowany". Na nic zda sie rozbieranie wszystkiego.
Ktos w tym namieszal. Masz 186 litrow dodatku w zbiorniku? Roznica cisnien zbyt mala. Albo czujnik uszkodzony, albo FAP dziurawy. W czerwcu w ASO wymieniali mi EOLYS bo się skończył. Wyskoczył wtedy komunikat na wyświetlaczu. Więc w czerwcu wszystko było ok. Różnice ciśnień też takie były, bo sprawdzałem. Czy to nie jest tak, że w wyniku uszkodzonego...
Auto ma 12 lat. Czas najwyzszy wymienic uszczelke glowicy. podejrzewałem uszczelke lecz te szalejące obroty od 2 dni mnie martwią .jakie będą koszty wymiany uszczelki czy w 500zł się zamkne ?
Dziwne sa u was serwisy. Jesli ASO nie moze, to kto temu poradzi. Ile u nas sprzedaje się automatów :-) Niektóre serwisy nawet takiego auta nie sprzedały a co dopiero serwisować. Informacje sa nieprecyzyjne. 2.0 sugeruje silnik benzynowy, ale nie ma w gamie silnika o mocy 136KM. odsyłam do http://pl.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%AB... Jeszcze na tyle...
Zauważ georgesgr że wystarczy wlać do baku nie wiadomo czego, o co u nas raczej nie trudno i afera z pompą gotowa, sam tak się "nadziałem". Ale z EGR masz rację, może się nie zamykać. Sterowany mechanicznie ?
Jak napisałem pompa wymieniona w 2010r. na taką jak w oryginale. Mimo wymiany i tak szczególnie w lecie potrafił stanąć (brak pracy pompy w zbiorniku) w najbardziej nieodpowiednim momencie. po jakimś czasie (ok. 10 min.) było ok. georgesgr wyjaśnij co znaczy: wtyk 46pinowy czarny, pin E6, bo pod BM34 (w moim bernim) nie ma nic takiego, są jedynie wyjścia...
Witaj georgesgr, nie tylko ty meczysz uczniow tym schematem, to byl ulubiony schemacik szkoleniowcow PSA ;) A do kolegi elektronika6 - to prawda, ten uklad teoretycznie moglby pracowac tak jak mowisz jednak bylaby w tym pewna nielogicznoc - otoz jeden wentylator pracowalby wtedy kiedy bylaby zalaczona tylko linia sterujaca (sygnal masy) drugiego biegu...
a tak normalnie bez magii :wink: nastepnym razem jak będziesz miał takie auto to odłącz abs i zobaczysz ... no chyba że ja miałem jakiś dziwny model :) Jednak magia będzie tu potrzebna. Sieć CAN z BSI idzie na sterownik silnika przez moduł ABS. BSI odblokowuje silnik przez CAN. Tak wiec jak rozłączysz ABS to sterownik silnika nie zostanie odblokowany...
Próbowałem sprawdzić szczelność tak jak pisał georgesgr i na moje ucho jest ok. Zaciekawiło mnie natomiast coś innego... Dobrałem się do przepustnicy, odpaliłem auto i zacząłem gazować. Przepustnica ruszała się w taki sposób jak ruszałem gazem, jednak nie zawsze. Często zdarzało się tak, że dodałem gazu a przepustnica wychyliła się delikatnie albo na...
Klego georgesgr,dziękuje i teraz zrozumiałem o czym mowa i jak napisałeś tak sprawdziłem wychodzi na to że jest zasilanie (przy włączonym zapłonie) na pinie 86 w podstawce przekaźnika (minusa brałem z aku). Czyli wychodzi na to ze ECU nie podaje masy, jakies sugestie ?
Jedno nie ma nic wspolnego z drugim. O ilę się orientuje, w stacyjce znajduje się także odbiornik transpondera znajdującego się w główce klucza. Nie wiem jak w Citroenach, ale kiedyś miałem przypadek u znajomego w Fordzie F50 -złamał klucz w stacyjce. Zakupił nową, z kluczami, ale nie dało się przełożyć tanspondera (zatopiony w tworzywie) no i niestety.....przeprogramowywanie...
Sam widzisz, ze moj sceptycyzm byl uzasadniony. Dopiero teraz ja sprawdziles, a twierdziles wczesniej, ze jest w porzadku. Stacyjka z pocietymi kablami nie jest OK. alez owszem ze jest. Stacyjka i jej kable byly ok do kostek (sa 3) wlutowane "cos" bylo dalej. Niepomiedzy stacyjka a kostkami. Na wszystko nienapatrzy. Pozdrawiam
Na Bezpieczniku D tak samo, akumulator ma 2 lata, a napięcie tak małe dlatego że samochód stał kilka dni a w między czasie grzebałem przy centralnym i miałem wtedy włączone radio. Przewody multimetrem sprawdzałem na opór każdy po kolei, więc nie ma możliwości aby któryś był przerwany lub miał przebicie(sprawdzany na zwarcia między sobą i zawarcie z...
georgesgr schemat georgesgr kluczyk citroen schemat instalacja citroen
huawei e3372 czasówka sterowanie silnikiem aktualizacja oprogramować sharp
moduł reflektora mercedes pralka samsung zawiesza
Błąd E1 i ciemny ekran w chińskim Webasto Wpływ prądu bramki na działanie triaka