Witaj przejrzałem jeszcze raz schemat który posiadam i na nim nie mam fizycznego połączenia pomiędzy ECU a sterownikiem pompy więc albo jest sterowany siecią CAN albo sterowany jest np. z któregoś SAM-a. To strzały bo nie mam dokładnego schematu. Kliknij do kolegi Gerri On jest specjalistą od mercedesów może Ci coś podpowie.
Wielkie dzięki dla Gerri i Serwis_gh, żałuję że nie mam tu przycisków "pomógł" ale może będzie to czytał autor postu Smilox i w moim imieniu naciśnie dla Was taki przycisk, o co serdecznie Go proszę, a Wam jeszcze raz serdecznie dziękuję.
Nie ma pompki, podciśnienie idzie od silnika (benzyna) lub od Vacum-pompy (diesel) Jest to kabel chyba szary z paskiem o ile mnie pamięć nie myli. Zaworek pod siedzeniem zawiera prosty układ czasowy, że nawet po krótkim naciśnięciu przycisku zaworek przełącza na ok. 5-7 sek żeby nastąpiła prawidłowa reakcja pneumatyki. Sprawdź: Czy przewodem podciśnieniowym...
Musisz szukać pod podłogą skrzynki bezpieczników (czyli nad nogami pasażera) 814 to określenie zbyt ogólne, podejrzewam uszkodzenie czujnika temperatury płynu chłodzącego (typowa usterka!) zlokalizowany jest (strzelam!> za mało danych!) w okolicach >nad rozrusznikiem. Mam pełny zestaw danych serwisowych na temat takich układów, ale sorry, za mało danych...
Gerri Koledze pewnie długie nie działają, jak na nie przełączy to tylko postojowe świecą. Pytanie czy działają w funkcji mignięcia czyli jak przyciąga manetkę do siebie. Bo jeśli tak to przełącznik pod kierownicą do wymiany. Jeśli nie, to trzeba szukać usterki od gniazda przełącznika przez bezpieczniki i kostki reflektorów a na żarówkach kończąc. Tanie...
Witaj Gerri
Ok Gerri nie miałem pojęcia że na moście jest czujnik.
Akurat nawinął mi się mój opis z innego forum: Re: ASD kontrolka świeci 190E 2.0 1989r Od: Gerri Masz bez fotek. Przyrządy potrzebne: 1.Kabelek z dwoma wtyczkami (może być z multimetru) - lub wersja komfort przyrządu: kabelek (ok. 1,5-2m) z jedną wtyczką na końcu w ilości 2 szt. 2.kartka papieru i przyrząd piszący (może być ołówek) Czynności : 1.Po...
Kolega Gerri oględnie Ci wytłumaczył jak działa PSM a ja spróbuję wytłumaczyć co on robi. Jeśli jakikolwiek sygnał aktywności idzie z podestu nadbudowy to, przy prawidłowej konfiguracji warunków, nie osiągniesz większej prędkości jak 30/h /bezpieczeństwo obsługi/, to samo się dzieje z z włączeniem wstecznego, zgasi silnik byś kolegi nie przejechał....
Ty potrzebujesz a inni mają Ci dokumentację dziesięciu wersji auta podrzucić. :))) Kolega Gerri nigdy nie może się doprosić by autor pytania podał chociaż VIN a nie to co na drzwiach kabiny naklejone. http://obrazki.elektroda.pl/4411904100_1... http://obrazki.elektroda.pl/2788515300_1... http://obrazki.elektroda.pl/4027139400_1...
Elektromagnes padł więc cały moduł do wymiany Mercedes nie przewidział wymiany, a nowy trzeba zaprogramować.immo. Może pekla plastikowa część od ciegna? Wyjąć elektromagnes - troszku niebezpieczne w automacie Potrzebujesz kanał Skontaktuj się z kolega Gerri
Odpowiedź kolegi o nicku Gerri rozwiała wszelkie wątpliwości.
Czy kolega Gerri mógłby pomóc w ustaleniu nr modułu? Sytuacja taka sama jak powyżej, moduł SAM został zalany, nr VIN: WDC2030082R152790
Jak tam? Ile już masz schematów? 😉 Zawsze jak czytam tematy w sprawie Mercedesa pojawia się ten sam problem - piszesz: "Podaj VIN to coś poradzimy" i powtarza się to już od ładnych kilku lat. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę w dziale ciężarowym "Mercedes", "Actros" albo "Atego" i przejrzeć ze 3 tematy wstecz i już wiadomo, że potrzeba VIN i zawsze starasz...
Kolega Gerri się myli, w Mercedesach Atego, gdzie stosowany jest czujnik skroplin, na dole zbiornika jest spust wody w czujniku. W tym to czujniku jest zaworek spustowy wody, lecz z przyczyn możliwości jego zabrudzenia schowany jest pod korkiem gumowym wciśniętym na korpus czujnika. Po jego ściągnięciu naciskając na korpus od dołu uwalnia się wodę z...
mercedes 230 te rok 1987 , wtrysk KE Jetronik , tam jest mechaniczna tarcza przepływomierza , nie "prychnął" Ci czasem na gazie, mogła sie przestawić tarcza przepływomierza wtedy nie pójdzie ani na benzynie ani na gazie. Proponuje odezwaćsię do użytkownika Gerri ew poczekać aż sam się odezwie. PZDR
Ja również dziękuję Koledze Gerri za dodatkowe informacje!
Gerri źle mnie zrozumiałeś. Wczoraj była już noc, presja czasu, stres bo auto na rano potrzebne, działałem może nieco chaotycznie. Komputer tak jak pisałem, dziś po pracy podepnę. Wiem że to na razie rozważania teoretyczne, ale myślałem że ktoś coś podpowie, naprowadzi. Na tą chwilę myślę jeszcze że układ wysokiego ciśnienia jest totalnie zapowietrzony,...
Tak myślałem. Powiedz Gerri czy lepiej go wymienić. Czy jego wadliwe działanie ma wpływ na moc. Tam obok jest jeszcze jeden zwór od egr
Dzięki Gerri Dodano po 1 .... 5:00 rano wsiadam do auta i jeszcze nie działają wycieraczki. Może to mieć związek z stycznikiem klapy.
Zamek zakupiony z numerami sugerowanymi przez kolegę Gerri i działa jak należy.
Dzięki za odpowiedz Gerri
Dołączę się do wątku, kolego Gerri czy mógłbym prosić o rozkodowanie mojego Vinu? Też niedawno kupiłem takiego Mercedesa i nie wiem jakie oleje lać. Tzn do skrzyni już wiem, ale nie wiem jaki do silnika, czy mam DPF? WDB2037081A648101
Dzień dobry. Obserwując forum stwierdzam, że masz Gerri najwięcej wiedzy na temat Mercedesów. Otóż kupiłem jakiś czas temu Sprintera 208 cdi z 2000 r. (Sprzedający twierdził, że uszczelka pod głowicą do wymiany). Były uszkodzone podkładki miedziane pod wtryskami i nagar zalany równo (widoczny był tylko pierwszy wtrysk). Zostało to zrobione. Później...
Wzorowo opisany post, długo takiego nie widziałem .... myślę że Kolega Gerri chętnie pomoże :)
Gerri dziękuję bardzo temat zamykam. Włożyłem sterownik o tych nr co podałeś i działa tak jak ma. Jak będziesz w Polsce to chętnie podjadę z flaszeczka;>)
Witam, Wymiana czujnika rozwiązała problem. Dziękuję raz jeszcze Gerri za pomoc.
Dokładnie tak jak kolega Gerri piszę kup używany pilot i spróbuj przelutować
Witam.Kolega Gerri jak i Bodek434 trafili w dziesiątke.Przyczyną byl niedrożny doplyw do dyfuzora i do wtryskiwacza.Wielkie dzięki za pomoc.
Mógłbym: Dwa razy impuls kluczem w stronę czytnika i w ciągu 20 sek. zapłon Pzdr. Gerri
Dzięki serdeczne Gerri bardzo mi pomogłeś Pozdrawiam
GERRI dzięki za zdjęcia Twoja pomoc okazała się niezbędna dziękuje. Dodano po 6 Gerri spec od Mercedesów podesłał kilka zdjęć,naświetlił sprawę w czym mam problem no i sprawa rozwiązana.brakującego elementu od immo nie było w środku.
Gerri radziłby żeby się skupić na braku ciśnienia doładowania, a szczególnie na zaworze który tym ciśnieniem steruje - one często się psują. Jutro podjadę do chłopaków od turbin i dam znać co i jak :)
To jest elektroniczny zespół sterowania pompą paliwa i wtryskiem rozruchowym.Są ta dwa przekazniki , jeden wiekszy /pompa/ i mniejszy wtrysk. Resztę = jak pisze Gerri.
Pytanie do Gerri od czego najlepiej zacząć miałem na myśli skrzynkę SAM
Gerri, zalep sobie oczko w kluczyku albo wsadź coś do szczeliny w stacyjce i ze zdumieniem stwierdzisz, że nie ma zwolni blokady. :lol: Dzieje się tak ponieważ mimo wysłania sygnału z kluczyka o zwolnieniu blokady nie dociera on do stacyjki ... Gerri ma racje
Skąd ?! Ponieważ jak już pisałem gdy wyciągnąłem bezpiecznik nr 13 to auto stało 2 dni, a akumulator trzyma. Moim zdaniem to jest chyba oczywiste, że to ww. obwód. Chyba, że masz jakąś rozsądniejsza sugestie Gerri
Najczęstszym problemem w tych silnikach jest filtr paliwa, który jest wkładem wymiennym z taką szeroką uszczelką u dołu filtra. Po wyjęciu wkładu filtra (patrz rysunek kolegi Gerri - poz 2), odkrywa się kanał spustowy z filtra oznaczony (przy filtrze jako ujście przez 2.1). jest on na dole filtra w tym plastikowym wałku co na niego nakłada się wkład...
Problem chyba rozwiązany zabrudzony był filtr powietrza, po przedmuchaniu go na razie jest ok, ale muszę wymienić na nowy. Dzięki Gerri za porady.
Witam A co to za model, nic nie piszesz bliższego, to nie wróżki czytają posty na forum 8-) Zawsze wydawało mi się że Mercedes w tych latach stosował wtrysk mechaniczny, ciągły, więc wtryskiwaczy elektrycznych nie było (poza rozruchowym) Gerri
Kolegi Gerri jak najbardziej ma racje , zerwana między mostówka , dlatego włączenie blokady przedniego mostu powoduje możliwość jazdy.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... bardzo proszę-tutaj wszystko wyjaśnił kolega Gerri pozdrawiam!!
Podobny temat był już poruszany na forum. Poszukaj. Z tego co pamiętam to kolega Gerri tłumaczył jak to zrobić.
Dzieki Gerri za fachowe wyjasnienie.. Auto bylo u elektryka. Po podpieciu do komputera stwierdzil brak sygnału miedzy szyną CAN a tylnym modułem. Niestety też nie wie co dalej:-(
Dzięki gerri za pomoc pomka chodzi
Gerri bardzo dziękuję za pomoc temat ogarnięty podsyłam prawidłowo podłączone styki
Dziękuję za podpowiedzi Gerri miałeś rację.
Czy samochód ma opcję komfortowego zamykania? (po zamknięciu drzwi i przytrzymaniu kluczyka w pozycję zamknij następuje domknięcie szyb i dachu, można to też poznać po dużym sterowniku wielkości piórnika, koloru przeważnie żółtego, pod tylnym siedzeniem po lewej stronie) Jest to ważne, bo układ jest wtedy zupełnie inny. Podaj ew. rok produkcji lub numer...
może kolega gerri -spec od mercedesów coś napisze. He, he. Nigdy w to nie wnikałem - bo nie było potrzeby. Looknąłem własnie na schemat, i na drodze prądu do rozrusznika jest tylko jeden przekaźnik - ten pod siedzeniem. Jest sterowany z modułu silnika, tak więc najprawdopodobniej chodzi o przeprogramowanie z automatu na manual. Musiałbym jednak zrobić...
Dzięki Gerri za podpowiedz.
mercedes gerri gerri mercedes sprinter mercedes gerri sprinter
brotje energy błędy moduł sterować amica tda8361 kolor
bateria milwaukee bateria milwaukee
Traktorek kosiarka Husqvarna, MTD, John Deere gaśnie po opuszczeniu kosiska – czujniki, PTO, usterki Hürlimann H5116T – kolejność zapłonu silnika SDF 1000.6 WT i 1000.5 WT