Witaj przejrzałem jeszcze raz schemat który posiadam i na nim nie mam fizycznego połączenia pomiędzy ECU a sterownikiem pompy więc albo jest sterowany siecią CAN albo sterowany jest np. z któregoś SAM-a. To strzały bo nie mam dokładnego schematu. Kliknij do kolegi Gerri On jest specjalistą od mercedesów może Ci coś podpowie.
Wielkie dzięki dla Gerri i Serwis_gh, żałuję że nie mam tu przycisków "pomógł" ale może będzie to czytał autor postu Smilox i w moim imieniu naciśnie dla Was taki przycisk, o co serdecznie Go proszę, a Wam jeszcze raz serdecznie dziękuję.
Gerri Koledze pewnie długie nie działają, jak na nie przełączy to tylko postojowe świecą. Pytanie czy działają w funkcji mignięcia czyli jak przyciąga manetkę do siebie. Bo jeśli tak to przełącznik pod kierownicą do wymiany. Jeśli nie, to trzeba szukać usterki od gniazda przełącznika przez bezpieczniki i kostki reflektorów a na żarówkach kończąc. Tanie...
Musisz szukać pod podłogą skrzynki bezpieczników (czyli nad nogami pasażera) 814 to określenie zbyt ogólne, podejrzewam uszkodzenie czujnika temperatury płynu chłodzącego (typowa usterka!) zlokalizowany jest (strzelam!> za mało danych!) w okolicach >nad rozrusznikiem. Mam pełny zestaw danych serwisowych na temat takich układów, ale sorry, za mało danych...
Nie ma pompki, podciśnienie idzie od silnika (benzyna) lub od Vacum-pompy (diesel) Jest to kabel chyba szary z paskiem o ile mnie pamięć nie myli. Zaworek pod siedzeniem zawiera prosty układ czasowy, że nawet po krótkim naciśnięciu przycisku zaworek przełącza na ok. 5-7 sek żeby nastąpiła prawidłowa reakcja pneumatyki. Sprawdź: Czy przewodem podciśnieniowym...
Ok Gerri nie miałem pojęcia że na moście jest czujnik.
Akurat nawinął mi się mój opis z innego forum: Re: ASD kontrolka świeci 190E 2.0 1989r Od: Gerri Masz bez fotek. Przyrządy potrzebne: 1.Kabelek z dwoma wtyczkami (może być z multimetru) - lub wersja komfort przyrządu: kabelek (ok. 1,5-2m) z jedną wtyczką na końcu w ilości 2 szt. 2.kartka papieru i przyrząd piszący (może być ołówek) Czynności : 1.Po...
Kolega Gerri oględnie Ci wytłumaczył jak działa PSM a ja spróbuję wytłumaczyć co on robi. Jeśli jakikolwiek sygnał aktywności idzie z podestu nadbudowy to, przy prawidłowej konfiguracji warunków, nie osiągniesz większej prędkości jak 30/h /bezpieczeństwo obsługi/, to samo się dzieje z z włączeniem wstecznego, zgasi silnik byś kolegi nie przejechał....
Witaj Gerri
Ty potrzebujesz a inni mają Ci dokumentację dziesięciu wersji auta podrzucić. :))) Kolega Gerri nigdy nie może się doprosić by autor pytania podał chociaż VIN a nie to co na drzwiach kabiny naklejone. http://obrazki.elektroda.pl/4411904100_1... http://obrazki.elektroda.pl/2788515300_1... http://obrazki.elektroda.pl/4027139400_1...
Czy kolega Gerri mógłby pomóc w ustaleniu nr modułu? Sytuacja taka sama jak powyżej, moduł SAM został zalany, nr VIN: WDC2030082R152790
Odpowiedź kolegi o nicku Gerri rozwiała wszelkie wątpliwości.
Jak tam? Ile już masz schematów? 😉 Zawsze jak czytam tematy w sprawie Mercedesa pojawia się ten sam problem - piszesz: "Podaj VIN to coś poradzimy" i powtarza się to już od ładnych kilku lat. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę w dziale ciężarowym "Mercedes", "Actros" albo "Atego" i przejrzeć ze 3 tematy wstecz i już wiadomo, że potrzeba VIN i zawsze starasz...
Elektromagnes padł więc cały moduł do wymiany Mercedes nie przewidział wymiany, a nowy trzeba zaprogramować.immo. Może pekla plastikowa część od ciegna? Wyjąć elektromagnes - troszku niebezpieczne w automacie Potrzebujesz kanał Skontaktuj się z kolega Gerri
mercedes 230 te rok 1987 , wtrysk KE Jetronik , tam jest mechaniczna tarcza przepływomierza , nie "prychnął" Ci czasem na gazie, mogła sie przestawić tarcza przepływomierza wtedy nie pójdzie ani na benzynie ani na gazie. Proponuje odezwaćsię do użytkownika Gerri ew poczekać aż sam się odezwie. PZDR
Kolega Gerri się myli, w Mercedesach Atego, gdzie stosowany jest czujnik skroplin, na dole zbiornika jest spust wody w czujniku. W tym to czujniku jest zaworek spustowy wody, lecz z przyczyn możliwości jego zabrudzenia schowany jest pod korkiem gumowym wciśniętym na korpus czujnika. Po jego ściągnięciu naciskając na korpus od dołu uwalnia się wodę z...
Ja również dziękuję Koledze Gerri za dodatkowe informacje!
Gerri źle mnie zrozumiałeś. Wczoraj była już noc, presja czasu, stres bo auto na rano potrzebne, działałem może nieco chaotycznie. Komputer tak jak pisałem, dziś po pracy podepnę. Wiem że to na razie rozważania teoretyczne, ale myślałem że ktoś coś podpowie, naprowadzi. Na tą chwilę myślę jeszcze że układ wysokiego ciśnienia jest totalnie zapowietrzony,...
Tak myślałem. Powiedz Gerri czy lepiej go wymienić. Czy jego wadliwe działanie ma wpływ na moc. Tam obok jest jeszcze jeden zwór od egr
Dzięki Gerri Dodano po 1 .... 5:00 rano wsiadam do auta i jeszcze nie działają wycieraczki. Może to mieć związek z stycznikiem klapy.
Zamek zakupiony z numerami sugerowanymi przez kolegę Gerri i działa jak należy.
Dołączę się do wątku, kolego Gerri czy mógłbym prosić o rozkodowanie mojego Vinu? Też niedawno kupiłem takiego Mercedesa i nie wiem jakie oleje lać. Tzn do skrzyni już wiem, ale nie wiem jaki do silnika, czy mam DPF? WDB2037081A648101
Dzień dobry. Obserwując forum stwierdzam, że masz Gerri najwięcej wiedzy na temat Mercedesów. Otóż kupiłem jakiś czas temu Sprintera 208 cdi z 2000 r. (Sprzedający twierdził, że uszczelka pod głowicą do wymiany). Były uszkodzone podkładki miedziane pod wtryskami i nagar zalany równo (widoczny był tylko pierwszy wtrysk). Zostało to zrobione. Później...
Gerri dziękuję bardzo temat zamykam. Włożyłem sterownik o tych nr co podałeś i działa tak jak ma. Jak będziesz w Polsce to chętnie podjadę z flaszeczka;>)
Witam.Kolega Gerri jak i Bodek434 trafili w dziesiątke.Przyczyną byl niedrożny doplyw do dyfuzora i do wtryskiwacza.Wielkie dzięki za pomoc.
Dokładnie tak jak kolega Gerri piszę kup używany pilot i spróbuj przelutować
Wzorowo opisany post, długo takiego nie widziałem .... myślę że Kolega Gerri chętnie pomoże :)
Dzięki za odpowiedz Gerri
Witam, Wymiana czujnika rozwiązała problem. Dziękuję raz jeszcze Gerri za pomoc.
Gerri radziłby żeby się skupić na braku ciśnienia doładowania, a szczególnie na zaworze który tym ciśnieniem steruje - one często się psują. Jutro podjadę do chłopaków od turbin i dam znać co i jak :)
Dzięki serdeczne Gerri bardzo mi pomogłeś Pozdrawiam
Najczęstszym problemem w tych silnikach jest filtr paliwa, który jest wkładem wymiennym z taką szeroką uszczelką u dołu filtra. Po wyjęciu wkładu filtra (patrz rysunek kolegi Gerri - poz 2), odkrywa się kanał spustowy z filtra oznaczony (przy filtrze jako ujście przez 2.1). jest on na dole filtra w tym plastikowym wałku co na niego nakłada się wkład...
Pytanie do Gerri od czego najlepiej zacząć miałem na myśli skrzynkę SAM
GERRI dzięki za zdjęcia Twoja pomoc okazała się niezbędna dziękuje. Dodano po 6 Gerri spec od Mercedesów podesłał kilka zdjęć,naświetlił sprawę w czym mam problem no i sprawa rozwiązana.brakującego elementu od immo nie było w środku.
Kolegi Gerri jak najbardziej ma racje , zerwana między mostówka , dlatego włączenie blokady przedniego mostu powoduje możliwość jazdy.
Gerri, zalep sobie oczko w kluczyku albo wsadź coś do szczeliny w stacyjce i ze zdumieniem stwierdzisz, że nie ma zwolni blokady. :lol: Dzieje się tak ponieważ mimo wysłania sygnału z kluczyka o zwolnieniu blokady nie dociera on do stacyjki ... Gerri ma racje
Dzieki Gerri za fachowe wyjasnienie.. Auto bylo u elektryka. Po podpieciu do komputera stwierdzil brak sygnału miedzy szyną CAN a tylnym modułem. Niestety też nie wie co dalej:-(
Gerri bardzo dziękuję za pomoc temat ogarnięty podsyłam prawidłowo podłączone styki
Problem chyba rozwiązany zabrudzony był filtr powietrza, po przedmuchaniu go na razie jest ok, ale muszę wymienić na nowy. Dzięki Gerri za porady.
Podobny temat był już poruszany na forum. Poszukaj. Z tego co pamiętam to kolega Gerri tłumaczył jak to zrobić.
Dziękuję za podpowiedzi Gerri miałeś rację.
Gerri dzięki za rady masz racje tak sprawdzał świece w poniedzialek wszystkie świece do kosza i nowy przekaznik mam nadzieje ze inter cars ma to w swojej ofercie. Myslisz ze cos to pomoże na ten DPF? Auto cały czas jezdzi 500km i pali 12L wiec o 2-3 za duzo w końcu juz cieplo jest wiec fak powinny zejść o 3 koła Pozdrawiam Pawlik
Dzięki gerri za pomoc pomka chodzi
Witam, tekst archiwalny ale spróbuję odświeżyć, mercedes 1827 przed Actrosem, rok 95, VIN WDB 652 ... kody odczytane z wyświetlacza zielonego nad licznikiem i tachografem, ABS 01F194 02F190 02F108 ENR 01F104 02F140 03F141 04F142 05F144 06F146 FMR 01F035 02F040 03F100 04F105 05F115 06F175 EDC 01F050 trochę tego jest ale auto ciągle jeździ i jest w niezłym...
To najprawdopodobniej jak napisał kolega Gerri przełamane przewody :)
Gerri wcześniej podawał właściwy opis 970C07- gotowość czujnika nox za katalizatorem A70 nie została osiągnięta w założonym czasie. A70 to czujnik z czarną wtyczką.
Gerri miałeś rację padł kluczyk, sprawdzili dzisiaj jeszcze can ale był ok. W parametrach stacyjki nic ciekawego się nie działo poza chyba wyłączającym się zasilaniem na kluczyk nie wiem dokładnie bo kolega to sprawdzał. Po za tym blokada za każdym razem puszczała po włożeniu kluczyka, tylko po przekręceniu kluczyka kontrolki zapalały sie na ułamek...
Mógłbym: Dwa razy impuls kluczem w stronę czytnika i w ciągu 20 sek. zapłon Pzdr. Gerri
może kolega gerri -spec od mercedesów coś napisze. He, he. Nigdy w to nie wnikałem - bo nie było potrzeby. Looknąłem własnie na schemat, i na drodze prądu do rozrusznika jest tylko jeden przekaźnik - ten pod siedzeniem. Jest sterowany z modułu silnika, tak więc najprawdopodobniej chodzi o przeprogramowanie z automatu na manual. Musiałbym jednak zrobić...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... bardzo proszę-tutaj wszystko wyjaśnił kolega Gerri pozdrawiam!!
gerri mercedes gerri mercedes sprinter gerri mercedes licznik
krups ea8000 pompą paliwa naprawa skoda fabia czujnik
electrolux mruga start interfejs delphi
Kamera cofania: "no signal" przy 10V zasilania Gazy w akumulatorach bezobsługowych: uchodzenie i rekombinacja