Witam. Potrzebny moment dokręcenia głowicy Mercedes Vito 639 95KM 2009 rok. Czy ktoś pomoże? https://obrazki.elektroda.pl/2253829500_...
Witam, Przyczyną okazała się jednak uszczelka pod glowica.
Numer 1021410244 na głowicy silnika Mercedes W124 2.3 benzyna (M102) to oznaczenie katalogowe specyficznej wersji głowicy cylindrów. Kluczowy przy zamawianiu części zamiennych.
Nie można, jest test kompresji silnika. Na szkoleniu u producenta głowicy.
Niestety nie da się tego odpalić. Inne są Eso oraz sensor głowicy.
Jak dla mnie Omega 2.0 XEV, proste, bez udziwnień i miejsca nak na lotniskowcu:) chyba tylko do rozrządu ;) wymień tam cewke albo czujnik temp z tyłu przy głowicy ;) Mercedes Vito i demontaż skrzyni biegów automat :/
Dokręcasz na krzyż 1. 10 Nm 2. 50 Nm 3. 100 Nm 4. 200 Nm 5. 90 stopni 6. 90 stopni
https://obrazki.elektroda.pl/8933230100_...
witam obejrzyj powierzchnie przylgni podkladki i gniazdo wtrysku w glowicy
Dokręcanie głowicy dla silnika OM.366 http://obrazki.elektroda.pl/3033076300_1... Moment dokręcania Dla silników do numeru 071683 Długość śruby L = 112mm MAX Etap 1) 60 Nm 2) 90 Nm 3) 120 Nm 4) po odczekaniu 15 min ponownie powtarzamy 3 5) 120 Nm Dla silników od numeru 071684 Długość śruby L = 113mm MAX Etap 1) 60 Nm 2) 90 Nm 3) 120...
jesli stracil moc to wskazywaloby to raczej na uszczelke po glowica. Sprezarka raczej nie ma nic wspolnego z moca
koszt naprawy razem z uszczelką to około 100 Po co piszesz takie bzdury. Wyciągałeś kiedyś taki wtryskiwacz który puścił na uszczelnieniu. Jest zawalonay cały szlaką, wychodzi ciężko, może być podpalone gniazdo w głowicy.
To w załączniku masz wszystko.
hej, podaj kod silnika to przesle dokumentacje glowica byla planowana? pozdr
Jakieś sugestie Nieszczelność na arterii zasilania olejem lewej głowicy.
:) Ściągaj klawiaturę i mierz wysokość trzonków zaworowych nad powierzchnią głowicy. Każdy zawór ma wystawać na tę samą wysokość. Nie podałeś w którą stronę brakuje regulacji. Jeśli śruby się schowały w dźwignie i brak miejsca na kontrę to masz problem ze szklankami popychaczy i wałem rozrządu. Jak doszły do gniazda laski to z głowicą.
Jeżeli tego jeszcze nie robiłeś - to poustawiaj i pozaznaczaj sobie rozrząd-Wszystkie koła zębate w jakim są poziomie
No jedynie w uszczelce pod głowicą,lub w samej głowicy.
Mercedes Atego 1218 euro 6 silnik om934 po wymianie uszczelki głowicy zatarł się na wale korbowym.Szukam osób znających problem tych silników co jest powodem tej usterki z którą jak zdążyłem się zorientować boryka się dużo warsztatów .
Witam Szkoda, że nie podałeś typu silnika. To jest dla silnika 606.910 http://obrazki.elektroda.pl/8949450100_1... http://obrazki.elektroda.pl/1240952400_1...
To jest dobra idea, jeśli nie masz wprawy, nie ryzykuj. Urwana świecą oznacza sporo pracy, często demontaż głowicy.
Witam ponownie chłodniczka sprawdzona i jest ok czy może być jeszcze inna przyczyna oleju w płynie, panowie może miał ktoś podobny przypadek w Actrosie mp4 w innych autach np. Daf czy Man to wiem na pewno że to by była uszczelka bo już to przerabiałem a z Actrosem jeszcze nie może ktoś coś poradzi nim zabiorę się za głowice.
OK, ale mimo wszystko przewody od turbo trzeba wszystkie sprawdzic. Wszystkie obejmy. Nie wiazal bym problemow z ustawieniem swiatel i ogrzewaniem ze spadkiem mocy silnika. Nie zaszkodzi tez zajrzec pod korek oleju, czy jest czysty, czy przypadkiem uszczelka pod glowica nie padla. Plynu nie ubywa w chlodnicy?
Mercedes tego nie przewiduje !!! czyli tam nic nie zrobisz , nie wiem czy to kwestia farta i o co chodziło z ta tuleja ale zadziałało , zreszta na tym silniku też Mercedes nie przewiduje planowania głowicy
Gdzie jest pompa niskiego ciśnienia? Na głowicy.
http://obrazki.elektroda.pl/4865373300_1... http://obrazki.elektroda.pl/4865373300_1...
sam robilem ten silnik 2 iesiace temu duzo roboty jest przy sciaganiu glowicy. sproboj nabic torxa na pozostalosci od swiecy i sproboj wykrecic czasami sie wykreci psiknij jakims preparatem odrdzewiajacym albo zalej troche olejkiem przed wykreceniem powinno to ulatwic wykrecenie
uszczelka pod głowicą
Hej, ale w dieslach nie ma rozbieranego napinacza łańcucha, co sugeruje rysunek - pokazuje on napinacz od silnika benzynowego. Lobi83, równie dobrze w tym miejscu może się lać spod głowicy. Trzeba umyć i zobaczyć. Stek bzdur .Nie rozumiem jak mozna tak ludzi prowadzc w blad .Na 1000% Vito 2.3D oraz 2.3TD ma napinacz rozbieralny,. Kolega mógł mieć wyciek...
Najtaniej chyba będzie kupić ''golasa'' bez osprzętu. Za stary dostaniesz pewnie ponad 100pln na złomie. Głowicę można używaną założyć , ale tłok stary...
witam !! mam auto date jak cos chcesz to pisz momenty tez tam sa!!! wal korbowy na kole pasowym masz ot jak zawsze pompa wtryskowa ma zaslepke w ktora wkrecasz srube!!! no i walek rozrzadu sa tam 2 kreski one musza byc razem ze soba a glowica MOMENTY DOKRECANIA GLOWICY 1. 15 Nm 2.35 nm 3. 90 ° - stopni 4.po 10 minutach dokrec jeszcze 90- stopni 5 m8...
Pozwole sobie wtracic sie do tego tematu.Nie ma problemu jak sie ukreci,problem zaczyna sie jak do wyjecia zabiera sie ktos kto nie ma o tym pojecia ale cos widzial i cos slyszal.Takie operacje koncza sie zwaleniem glowicy i kosztami.Takie porady jak spawanie,wbijanie jakiegos klucza aby wykrecic nie zawsze przynosza efekt zwlaszcza w tym modeu.A jezeli...
Według mnie wina uszczelki pod głowicą
Odkrecasz 1 śrubę. Znajduje sie w głowicy od czoła
Nie dawno była robiona. Wymienione uszczelki głowicy.
Mialem podobnie, okazalo sie ze mam wyciek spod uszczeli pod glowica, no ale jak zerwali glowice, okazalo sie ze jeszcze dodatkowo jest peknieta,,,,
Pewnie czujesz spaliny z układu chłodzenia. Objawy uszczelki pod głowicą.
Uszczelka pod głowicą, lub pęknięta w głowica.
Tak tak pierścienie wystarczy wymienić tłoki cylindry się nie zużywają głowice też nie.
Termostat, zapowietrzony układ, uszkodzona uszczelka pod głowicą.
Jeśli wywala przez miarkę to nadmierne ciśnieni w komorze korbowej -kompresor -turbo -pierścienie na tłoku ( biały dym z komory korbowej ) -uszczelka pod głowicą
Bo pewnie uszczelniacze zaworowe już zużyte. Albo tak jeździsz albo trzeba będzie przyglądnąć się dobrze głowicy.
Ale nie masz mierzyć rezystancji w gnieździe (na kablu) tylko na na wtyku (w głowicy)!
Spróbuję pożyczyć podgrzewarkę indukcyjną Jest to jakieś rozwiązanie. Jeśli będziesz spawał, to konieczne jest przeszlifowanie całej płaszczyzny styku z blokiem. Dodano po 28 Spawanie żeliwa to loteria Aby poprawnie to pospawać, kolektor musi być na stole. Spawanie żeliwa to nie jest żadna loteria, tylko bardzo duża wiedza i jeszcze większe doświadczenie....
Witam może turbina się kończy. Odłącz przewód pomiędzy kolektorem a głowicą i odpal.
uszczelka pod głowicą . Napisałem :)
To musisz wracać do tego kto robił silnik. Chyba, że sam robiłeś. Zacząłbym od podstaw- czy uszczelka pod głowicą ok.
Pierwsze to wymontuj kolektor ssacy.No i nowe oringi sobie zafunduj do niego.Ja osobiscie zawsze robie to jak i w fordzie tak i w mercedesie 2.7. Motor rozgrzany do oporu na maksa.Klucz udarowy i dluga nasadka .Jak nacisne na spust to nie przerywam .Zawsze mi wyszly bez zerwania.Czasami musze lekko poprawic gwint w glowicy i to wszystko.Moze ktos ma...
Witam. Przymierzam się do zdjęcia głowicy w Srincie 2,9 TD z 96r. Po zdjęciu korka oleju bucha cyklicznie spalinami (co 1 obrót korbowodu). Olej czysty. Podejrzewam uszczelkę pod gł. lub pierścienie na którymś tłoku. Mam małe doświadczenie z dieslami a już w ogóle z mercedesem (nie jestem fachowcem od samochodów, ale w kilku osobowych benzynówkach zrobiłem...
Możesz też ten trzeci wtrysk zamienić z drugim i jeszcze raz podłączyć do kompa. Będziesz miał jasność co do wtrysku. Jeśli zacznie fiksować ten na trzecim cylindrze to wywal ten czwarty wtrysk albo sprawdzaj głowicę. :)
Witam, Mam pytanie do speców od Mercedesow. Mam na warsztacie Atego 815 z silnikiem OM 904/LA. Ktos bardzo madry zostawil go na cala zime na parkingu z woda w ukladzie chlodzenia. Na pewno pekla glowiczka sprezarki ale procz tego w silniku zrobily sie dwa stany oleju. Wyglada na to ze olej pomieszal sie z woda. Ma ktos wiedze czy sa w tym silniku jakies...
Witam żeby nie zakładać nowego tematu, chciałem się zapytać o luzy zaworowe (jaka przerwa) i z jakią siłą dokręcić głowicę w mercedesie atego 1223 2001r. Prosiłbym o pomoc
Od strony paska osprzętu na głowicy.
Właśnie mam zamiar przełożyć koła zębate z mojej cls 350 i sprawdzić czy coś się zmieni. Błąd tylko na 1 głowicy wychodzi. Silnik był dokłądnie wyczyszczony, blok głowice wszystko myte karherem na gorąco. Olej wlany 5W-40. Chyba jedynie czeka mnie kilka godzin pracy przy zmianie kół zębatych wałków z pierwszej głowicy :)
Może się przyda
Dziękuje Czyli (jeśli się myle proszę o poprawienie) stojąc przed autem, cylinder 5 i 6 jest w lewej glowicy 5 od strony przodu silnika potem 6 tak?
Te pompy są nie do zajechania jak z instalacją paliwową jest wszystko OK. Teraz to musisz zacząć od nowa, cała instalacja plus sprawdzenie czy nowa pompa została właściwie zamontowana, nowa uszczelka pod pompą itd. Ciśnienie paliwa, podciśnienie, szczelność obydwóch obwodów w bloku i głowicy.
wstepna jest na glowicy zebatkowa ale w zyciu jej nie wymienialem a zrobilismy z w setkach sprinterow
Liniał krawędziowy i badanie ze szczelinomierzem odchyłki. Skoro poszedł olej, a uszczelka nie nosi śladów wypchnięcia czy wypalenia to pozostaje jeszcze pęknięcie w obrębie bloku/głowicy.
Dostał po zaworach głowica do zdjęcia
Na opakowaniu uszczelki masz wszystko No niestety czasami nie ma ;-) Z goetze dla BLS'a nie miałem ;-) 1.40NM 2.70NM 3.Czekamy 10 minm 4.90 stopni 5.90 stopni 6. sruby M8 dokrecamy 25-30NM http://obrazki.elektroda.pl/3457968900_1...
Dane dla MP2/MP3, ale ten sam silnik V6 Głowica - 4 śruby na krzyż 1. 10 Nm 2. 50 Nm 3. 100 Nm 4. 200 Nm 5. 90 stopni 6. 90 stopni Korbowód 110 Nm + 90 stopni Oś dźwigni zaworów 60 Nm + 90 stopni Wtryskiwacz 50 Nm Zawory 0,40 i 0,60 mm
Całkiem bez rozbierania to nie. Dekiel głowicy trzeba zdjąć.
Okazało się, że tranzystor jest dobry tylko wyglądał jak zwarty w obwodzie nie zauważyłem ścieżki do filtra po podłączeniu napięcia przez potencjometr radio gra po obwodach doprowadziło mnie do układu SDA 4330 napięcia na układzie mam bez tego napięcia na stopce 19 ma być 5V, które prawdopodobnie steruje głowicą
Ja to ciekaw jestem jak wygląda ten wymieniony tłok i korbowód --- poprosimy o zdjęcia Bo to jest niemożliwe, żeby się wygiął od przestawionego rozrządu... pewnie temu "mechanikowi" wpadła jakaś śruba w przepustnicę przy pracującym silniku, bo ciężko mi znaleźć inne wytłumaczenie... Zdejmowałeś tą głowicę, to było obejrzeć dokładnie gładzie każdego...
Może pracuje w trybie awaryjnym, sprawdź za akumulatorem srebrny przekaźnik czy jest cały bezpiecznik pod klapką, a najlepiej rozbierz go i przelutuj całą płytkę gdyż mogą być zimne luty,a to jest stały objaw tych przekaźników.On ma związek z układem zasilania KE-Jet. Również może być uszkodzony czujnik temp. 50C znajdujący się w głowicy.
Uściślam więc... MB C280T, kolor granatowy metalik, kombi, r. prod. 07/1999, 70 tys. km... Moduł ECU Motronic 2.0/2.1 (nr 026 545 66 32) Hardware-Vesion 39/79, Software-Version 51/98 (tj. PSM :) ) Dołączam zdjecie przodu silnika z prośbą o orientacyjne wskazanie poszukiwanego czujnika. Z przodu silnika znajdują się również czujniki temepratury płynu...
Bez. Wazne sa pomiary wszystkich tulei. a szczelinomierz to chyba jest dobry do luzu miedzyzebnego kola posredniego walkow. Najpewniejszy i wygodny jest czujnik zegarowy, Reszta na PW
Witam serdecznie, chciałem zapytać czy ktoś z Państwa posiada może instrukcję wymiany uszczelki pod głowicą w Mercedesie A klasa w168 1.7cdi. Dziękuję i pozdrawiam
Z technicznego punku widzenia najlepszym sposobem będzie zdjęcie głowicy i wykręcenie świecy. Do wiercenia również będziesz musiał zdjąć głowicę, bo jeśli Ci naleci opiłków do cylindra to sam się domyśl co się stanie. Jeśli natomiast kawałek świecy wystaje to możesz sprubować wykręcić kluczem samozaciskowym, ale nie wiem gdzie można kupić, ja kiedyś...
ilosc zebow sie zgadzala klin nie byl tam gdzie potrzeba a wracajac do meska klekotal bo warsztat ktory robil obrobke glowicy splanowal ja o pare setek za duzo i zawory uderzaly o tloki po zalozeniu drugej glowicy jest ok i mozna zamknac ten temat
mercedes sprinter 219cdi rok 2000 ma najechane 370 tys odpala pieknie, ma moc, wchodzi na obroty bez problemow (turbina wymieniona) ale bierze wode i olej Na trasie 1500 km trzeba mu bylo dolewac co jakis czas kilka litrow wody i wzial ze trzy litry oleju woda w chlodnicy czysta - bez oleju auto dymi z lekka szaroniebiesko nawet jak sie naleje wody...
Za pierwszym razem pompy idealnie nie załozysz. Tę operację wykonasz kilka krotnie nim utrafisz na prawidłowe umocowanie pompy wtryskowej aby ustawić kąt wtrysku taki jak powinien być.. No to ile razy ta pompę ma montować, sprawdzać i demontować? 10, 15 razy? Co za bzdura. 24˚, pompa na znaku i montować po środku fasolek, potem tylko korekcja...
Mercedes Atego 1218 silnik om934 Po wymianie uszczelki głowicy zatarł się wał szukam osób znających problem tych silników,posiadających wiedzę jak go poprawnie naprawić.
Witam wymieniam znajomemu uszczelkę pod głowica w tym samochodzie Mercedes w124 2.0 E 109 KM chodzi mi ze nie znam kolejności dokręcania śrub i momentu i druga sprawa chodzi mi o rozrząd jak i gdzie szukać znaków chyba ze ktoś ma skan książki od benzyny ?? pozdrawiam
Uszczelkę pod głowicą masz uszkodzoną
Naprawiałem taki przypadek w taki sposób że przerabiałem gwint w głowicy na M8.
A przed robieniem głowicy, był błąd?
co do uszczelki pod glowica wymieniana byla na nowa przy 240.tys. km czy jest mozliwe zeby juz wysiadla ,co do pokazywania sie oleju w zbiorniczku nie ma ,takiego plyn chlodzcy wymienialem na nowy rok temu . zawsze wymieniam co dwa sezony, a co do spalin nie wyczuwam zapachu plynu chlodzacego w nich za odpowiedzi z gory dziekuje czekam na nowe zbigniew.b
nie trzeba demontowac glowicy by wyciagnac urwana swiece, do tego celu sluzy specjalny zestaw do wyciagania swiec. Najlepiej jakbys udal sie do serwisu mercedesa, oni szybko to zrobia czas okolo 30 min. powodzenia
A wymieniałeś wraz z głowica popychacze zaworów?
Witam po długim czasie auto wreszcie wyjechało od mechanika. wymieniłem: świece, przewody paliwowe z aso, filtry oleje, uszczelke pod glowicą, termostat , czujnik temperatury , i dalej nie chciało odpalac , wymieniłem pompę wysokiego ciśnienia i też nie pali już mi ręce opadają.
Do zaworów dekompresyjnych w głowicach, sterowane powietrzem.
Czujnik jest montowany na głowicy silnika od strony kolektora dolotowego. Pozdrawiam Janusz
Wysłałem spakowane zdjęcia w wiadomości prywatnej.
Witam Czy zna ktoś kolejność i momenty dokręcania głowicy żeliwnej w Mercedesie Vario 814? Będę wdzięczny za podpowiedź. Pozdrawiam.
A wiesz może dlaczego kapie ropa z kuleczek od glowicy ktore znajdują sie stylu, i po dluzszym postoju ciężko pali Co to moze być,m
W czasie rozruchu 4 bar. Jednak w tym przypadku winna jest głowica lub uszczelka.
Prosze: http://obrazki.elektroda.pl/1420571200_1...
jeden dlawik ..drugi dlawik.. wsadzilbym tam jakis kondensator.
WITAM WSZYSTKICH MAM PROBLEM Z MERCEDESEM MAGO JEST TO BUS NA MERCEDESIE VARIO 814 , PROBLEM JEST TAKI ŻE AUTO ZIMNE ODPALA A PO PRZEJECHANIU POWIEDZMY 70KM PONOWNE ODPALENIE TRWA BARDZO DŁUGO NA TYLE ŻE W PRZECIĄGU DWÓCH MIESIĘCY ZOSTAŁY WYMIENIONE DWA ROZRUSZNIKI OCZYWIŚCIE NOWE . W AUCIE DO TEJ PORY ZROBILIŚMY W ZWIĄZKU TĄ USTERKĄ : BAK + SMOK +...
Witam. Z instrukcji, którą ja widzę dla tego silnika, to ten mały klucz wystarczy. http://obrazki.elektroda.pl/1278958000_1...
Kolego Piotrze - nie piszę o przestawianiu, a o wylasowaniu błędów. Czyli wykasowaniu bez doagnostyki i najwazniejszego naprawy. A co do kolegi ktory naprawil Mana przez komputer - to glowica filtr dpf holowanie - to nie autocom jal wiesz winny tylko moj kolega. P.s diagnozowal man catsem ale pewnie wszedzie nie zaglądał 😄
witam mam mercedesa vito 110d niestety uszkodzonego a dokladnie dmucha spaliny do wody , mam podejzenie ze to moze byc uszczelka pod glowica ( w najleprzym wypadku oczywiscie ) i wziolem sie za jej demontaz i pojawil sie problem mianowicie taki ze nie mam bladego pojecia ja wyciagnac sworzen lub prowadnice ( zwal jak zwal ) trzymajaca w glowicy plastikowa...
Trochę gryzący to nie spalona ropa ustawienie jest 14stopni za GZP i wkładasz pompę oczywiście zablokowaną.
No i sprawdziłem, niestety uszczelka pod głowicą. Pechowy zbieg okoliczności
Pobaw się tym kablem rozruchowym a znajdziesz gdzie nie ma dobrego przewodnika. Zapnij jeden koniec tam gdzie wcześniej czyli na CR a drugim wędruj od miejsca gdzie wiesz że działa aż do masy świec czyli głowicy. Jak zapniesz na rozrusznik i działa to wiesz że tam jest masa. Jedziesz dalej aż się straci. Może się okaże że uszczelka pod głowicą jest...
Potrzebuje moment dokręcenia śrub do silnika głowicy Mercedesa W212 e250 2013rok. Dziękuje
Nawieercanie da mizerny efekt. ja bym napawal migiem. Do aluminiowej głowicy się nie uklei.
nie nie ja jestem nie pełnoletni. no tak nie za bardzo. zresztą nie będę w niego pchał sary bo nie za bardzo mam :cry: . muszę sam się z tym uporać. co to za przekaźnik pod czarną skrzynką przed bezpiecznikami ? nikt nie miał takiego problemu ? :cry: a i jeszcze czemu sadzi wodę ? uszczelka pod głowicą? :cry:
A głowica byla sprawdzana na szczelnosc??
mercedes glowica slaba glowica nieszczelna glowica
tranzystor inwertera kabel wtryskiwacz amica kuchenka
laptop poleasingowy laptop poleasingowy
Klej do aluminium i spawanie na zimno - metody łączenia Szarpanie silnika Passat B5 1.9 TDI na gorąco