Uszczelniacze pompowtryskow A w jakim stanie były gniazda pompowtryskiwaczy w głowicy?
Miałem dokładnie to samo i frezowanie gniazda rozwiązało problem. Zdecydowanie z tym problemem to do Bosch Service - Pawlik http://www.wtryskiwacz.com (była taż u nich robiona regeneracja pompowtryskiwaczy oczywiście Bosch) Tak to już jest z tymi pompowtryskami.
Pokazałem ci na rysunku popraw ta wtyczkę na silniku. Druga ewentualność to trzeba otwożyc pokrywę górną silnika i na pompowtrysku poprawić wtyczkę. Raczej wiązki nie ma potrzeby wymieniać zbędny wydatek -nie wiem po co wszyscy na sile to wymieniają, a mało tego przy wymianie tam gdzie te gniazdo na silniku zapominają uszczelnić silikonem odpornym na...
Wiazka pompowtryskiwaczy pod pokrywą zaworów. Jak nie kontaktuje na którymś to nie odpala czasami łapie kontakt od wibracji. Zużyte oringi pompowtryskiwaczy lub gniazda w głowicy. Jeśli podczas odpalania nie widzi obrotów to czujnik położenia wału. Wszystkie przypadki mogą nie powodować błędów w ecu.
Mam wyrobione gniazda pompowtrysków zastanawiam się nad tulejowanie mniejsze koszta niż zakup nowej bo używki ciężko trafić i te tulejowanie jak wpływa na pracę pompowtryskow Dodano po 45 Vw passat b5 fl 1.9 tdi avb
Witam, mam problem z 1.9 TDI BLS. Jakiś czas temu postanowiłem wymienić uszczelki pompowtryskiwaczy, ponieważ auto czasami miało problem z rozruchem po dłuższym postoju. Przed wymianą uszczelek pompowtryskiwaczy auto miało moc i jeździło normalnie. Po wymianie uszczelek, regulacji i złożeniu wszystkiego silnik odpala idealnie, pracuje równo, nie dymi,...
A jak ciśnienie na pompie tandem podczas odpalania? Były ranty na gniazdach pompek? Jak były to czy zostały spolerowane by nie pociąć nowych gumek przy montażu? Jak gniazda są za bardzo rozjechane to guma już tego nie jest wstanie uszczelnić. Czy gniazdo zostało wyczyszczone przed montażem pompek? Nie została stara podkładka w gnieździe? Czy przy odpalaniu...
W PD to zawsze co 150 tyś wałki, szklanki do tego rozjeżdżają się gniazda pompowtryskiwaczy i tylko dobra tulejka ratuje sytuację (gumki można co roku wymieniać). Do tego dwumasa gdzie zamienniki nawet firmowe już nie wytrzymują tyle co oryginał. 1.9 Tdi lub SDi na pompie rotacyjnej jest mniej awaryjny tylko znajdź takiego białego kruka żeby nie było...
Pierwsze komputer czyli błędy potem parametry np wartości temperatury z czujnika temperatury paliwa i płynu chłodzącego. Dwa fabia 1 1.9 Tdi czyli pewnie TDi PD a dokładnie silnik o oznaczeniu ATD. Czyli typowe bolączki PD. Jak wycierający się wałek rozrządu i szklanki. Rozjechane gniazda pompowtryskiwaczy i co za tym idzie ich uszczelnienia. Padające...
A gniazda pompowtryskiwaczy nie były lekko owalne (wytarte)?
Cześć, mam problem z Seat Leon 2 1.9tdi BLS dpf egr off. Auto stało 2 tygodnie i po powrocie zaczęło nierówno pracować na wolnych obrotach, rzuca silnikiem. Głównie chodzi nierówno ale co jakiś czas zaczyna pracować zupełnie normalnie. Korekcje wtryskiwaczy na vcds rozjechane na Maxa i przechodzi z cylindra na cylinder nie ma powtarzalności żeby którys...
Turbo raczej nie ale kupilem zregenerowaną glowicę nowe tulejki na gniazdach wtryskiwaczy okazalo sie ze w mojej glowicy wyklepaly się gniazda pompowtryskiwaczy czy to może być przyczyna dymienia auta
Pierwsze ciśnienie na pompie tandem podczas przyspieszania. Dwa albo oddanie pompek do sprawdzenia albo wyjęcie 1 i 2 ocena stanu krzywki na wałku. Trzy sprawdzanie stanu uszczelnień pomp wtrysku w gnieździe (oringi czy nie zdarte) jak i stanu samego gniazda czy nie rozjechane. Cztery zmiana pompowtrysków 1 i 2 miejscami na nowych bądź starych uszczelnieniach....
Będzie pasować tylko jak chcesz go wymienić bez specjalnych narzędzi? Gdy okaże się że masz wytarte gniazda pompowtryskiwwczy? Swoją drogą używane niesprawdzone auto i to nastoletnie i za granicę?
Możliwe że gniazda pompowtryskiwaczy kończą żywot, spróbuj wymienić uszczelniacze. Obejrzyj przy tym gniazda i stare uszczelniacze, zrób logi 013 018 023 najlepiej w momencie gaśnięcia.
Witam ,moj problem polega na utrudnionym odpaleniu auta po dłuższym postoju ,wymieniony filtr, pompa vacum, tulejowane gniazda pompowtryskiwaczy nowe uszczelnienia na pompkach, rozrusznik, akumulator.. obecnie już nie mam nerwów do tego auta dodam tylko z rzeczy zaobserwowanych auto nie odpala długo kręcić trzeba rozrusznikiem zanim zaskoczy gdy zaskoczy...
Gniazda pompowtryskiwaczy były powybijane. Przepuszczało rope do oleju. Chciala sie rozbujać samoczynnie ale jej nie dalem. Przy 4000 obr. Trzęsło budo co jakis czas, co dwa tysiące wymiana uszczelniaczy, wycieraly sie. Wchodziły w głowice jak w masło.
bo przecież pompo-wtryskiwacze nie mają pompy samo za siebie mówi? Bzdura. Uszczelnienia pompowtryskiwaczy do sprawdzenia, ewentualnie wyrobione gniazda pompowtryskiwaczy. Do sprawdzenia przez mechanika,ale nie przez tego u którego byłeś.Nieszczelności na pompie też się zdarzają ale rzadziej.
-2,8 to już praktycznie wartość graniczna. Wymontowanie i oddanie pompowtryskiwacza nr 2 do sprawdzenia lub zamiana miejscami np z 4. Jak korekty przeskoczą za pompowtyskami to ewidentnie ich wina. Jak pozostaną to coś mechanicznego w danym cylindrze Np. Brak kompresji ,starte krzywki wałka, rozjechane gniazda pompowtyskiwaczy lub ich uszczelnienia....
co do wtrysków trzeba było wykonać test przelewowy a nie od razu wysyłać do czyszczenia i generować sobie koszty Ciężko test na przelewy wykonać w pompowtrysku, chyba że ja nie douczony? - potrafi delikatnie szarpacz na wyższych biegach od 1.5 tyś obrotów a potrafi przy szarpaniu jak wrzucisz na luz zgasnąć? Tak na szybko to do głowy przychodzą mi...
Witam serdecznie. Mam problem z dymiącym Passatem B6 z symbolem silnika bkp. Nie znam się zbytnio na mechanice lecz po kilku nieudolnych naprawach u mechanika chce się nieco wdrążyć w temat i spróbować własnych sił. I potrzebuję pomocy w znalezieniu przyczyny, wymieniłem w nim głowicę ( po regeneracji niby sprawdzona sprawna ), pompki nowe po wymianie...
Witam. Od ostatniego razu , robiłem głowicę bo po wymianie uszczelniaczy pompowtryskiwaczy źle zamontowali pompowtryski i wybiło gniazda pompowtryskiwaczy, robiłem całą głowicę z regulacją pompowtryskiwaczy na stole, zwałkiem i regulatorami ,lekko przyblokowałem zawór recyrkulacji spalin / blaszka z 3 otworami / .Pompki po regulacji mają korekty od...
To też jest typowa przypadłość TDI PD po około 200 tyś km nie ważne czy 4 czy 3 cylindry. Wałek się wyciera zjada szklanki a panewki wałka maja spore ślady zużycia. Druga sprawa to kiwanie pompowtryskiwaczy w gniazdach i ich wyrabianie. Dużo osób/mechaników popełnia błąd że zakłada nowe gumki pompek bez weryfikacji stanu gniazda. A wystarczy wsadzić...
Nie głowicy ale gniazd pompowtryskiwaczy ale skoro były wymieniane uszczelki to chyba ktoś oglądał gniazda? to wie jaki ich stan.
Witam, zacznę od początku, wszystko było ok palił ładnie tylko oleju przybywało, okazało się że gniazda od pompowtryskiwaczy wyjechane. Zdecydowałem się na regenerację głowicy, przy okazji wymiana panewek wałka rozrządu i hydropopychaczy + komplet uszczelniaczy, uszczelek i śrub. Dziś odebrałem autko od mechanika i zauważyłem problem, a mianowicie długo...
Witam Szanownych Kolegów :) Znajomy ma T5 z silnikiem 2.5 TDI. Auto bardzo ciężko pali na zimnym silniku i dymi siwym dymem. Ponadto chyba ciśnienie przed turbiną jest za duże, ponieważ spada przewód powietrza i jeszcze olejem wszystko zachlapane. Auto było u kilku fachmanów i każdy co innego stwierdzał. Generalnie chciałbym to auto odkupić od znajomka,...
Uszkodzone gniazda pompowtryskiwaczy.
Jeśli chodzi o korekty to są w normie. Najczęściej biały dym oznacza powietrze w paliwie. Czyli pompa tandem i przewód od niej do filtra (zaciąga troszkę powietrza). Jak jeszcze po dłuższym postoju trzeba trochę pokrecić zanim odpali zweryfikował bym stan uszczelnień pompowtryskiwaczy przy okazji weryfikacja bolączki tdi pd czyli wałek, szklanki czy...
U mnie działo się tak głównie na zimnym silniku. W kompie niby wszystkie parametry były ok, ale po odpaleniu kopcił na biało i się telepał. Zapach spalin był taki, że łzy z oczu leciały. Po konsultacji z znajomym zakładem zajmującym się układami wtryskowymi oddałem im auto. W naprawie chodzi o wyrównanie gniazd pompowtryskiwaczy i uszczelniania wszystkiego.
Z rurką paliwową poradziłem sobie. Posłużyłem się wykrętakiem do zerwanych śrub, lekko wkręciłem i pociągnełem , wyszła ( to jest kawałek plastyku ). Niestety jest kolejny problem. Wiązka elektryczna pompowtryskiwaczy i świec żarowych. Jak na razie nie potrafię wyciągnąć gniazda tej wiązki z górnej części głowicy. Gniazdo mocowane jest chyba na wcisk,...
Witam wszystkich forumowiczów, mam problem z autkiem golf plus 1.9 tdi 105km silnik bxe. Mianowicie raz na około 15 razy nie odpali i koniec. U mechanika jestem czestym gościem, od niedawnego zakupu wymieniłem już uszczelkę pod głowicą, turbosprężarkę, 2 świece żarowe rolke rozrządu jeden wtrysk a auto dalej jest oporne :). Prosze o pomoc poniewaz niektórzy...
Na chwile obecną nie da się określić co ma większą trwałość. Różne firmy mają lepsze i gorsze modele silników i benzynowych i diesla. Ale fakt jest taki że silniki mają coraz mniejszą trwałość. Z doświadczenia silnik VW 1,2 htp - benzyna 3 cylindry - jeden właściciel od początku, przebieg nieco ponad 100 000 km i już dwa razy robiony był remont głowicy...
Umyć silnik w zaolejonym miejscu zmywaczem do hamulców , do wyschnięcia. będzie łanie widać gdzie zaczyna pokazywać się olej. W tym rejonie jest jeszcze gniazdo wiązki pompowtryskiwaczy.
Witam. Autko przyjechalo na dymienie. Czuc bylo niedopalone paliwo, wiec wymienilismy oringi, podkladki, na pompowtryskiwaczach gniazda wyczyszczone, pompowtryski ustawione, dźwigienki wyregulowane. Pompowtyski oddane do sprawdzenia i sa OK. Samochód przestał kopcic, chodzi równiutko, pali od strzala. Lecz po calej operacji brakuje mu mocy. Błędów brak....
Tak też kiedyś dałem pompowyryski do sprawdzenia do autoryzowanego serwisu Boscha.Wcześniej sprawdziłem je wstępnie swoim sposobem i przynajmniej dwa na 100% miały wycieki przy cewkach,na samej górze.Ale poszły do serwisu.Powymieniali co tylko możliwe,oprócz cienkich oringów na cewkach- przyczyny całego zamieszania.Dlaczego nie wymienili?W odpowiedzi...
wymiana końcówki, mycie oraz wymiana uszczelniaczy to nie jest regeneracja chyba że auto ma nie więcej niż 700 tyś km, uważam też że nie można sprawdzić pompowtryskiwacza na dorobionej przystawce bazując tylko na organoleptyce. W pompowtrysku zużyciu podlega male gniazdo zaworowe o średnicy3-4 mn i bez mikroskopu lub endoskopuz z zoomem nie da się tego...
Uszczelki na pompkach ? - wszystko nowe pozakładane? - głowica nie powycierana w gniazdach pompowtryskiwaczy? Wałek rozrządu obejrzany? Popychacze? A jak kopci to śmierdzi ropą nie przepaloną czy olejem??
Jak przy tym przebiegu wałki nie były robione to raczej na 99% są wytarte. Dwa prowadnice zaworowe w 1.9 Tdi PD to najmniejszy problem. Większy problem to stan gniazd pompowtryskiwaczy. Niestety inżynierowie z VAG dali ciała i pompowtryskiwacz ma mocowanie tylko z jednej strony. Co skutkuje tym że pompka kiwa się w gnieździe i wyrabia obudowę pompowtryskiwacza...
Może pompa tandemowa puszcza? Trzeba też sprawdzić w jakim stanie są gniazda pompowtryskiwaczy.
Dość typowy objaw dla uszczelniaczy pompowtryskiwaczy. Wcześniej weryfikacja czy jeszcze się do czegoś nadają. Ważna informacja aby sprawdzić stan gniazd rzeczonych pompowtryskiwaczy.
AVF do 1.9 TDI PD (pompowtryski). Czyli kiedy ostatnio sprawdzany stan wałka czy krzywki nie zjedzone razem ze szklankami. Kiedy zmieniane uszczelki pompowtryskiwaczy i ocena stanu gniazd? Intercooler nie ma dziury? Biały dym to przeważnie zły kąt wtrysku za mało powietrza słabe rozpylanie przez pompo wtryski (leją).
Jaki masz przebieg, jak wyglądały gniazda pompowtryskiwaczy, zapewne posiadały ranty, możliwe że mechanik spaprał robotę i poprzecinało oringi przy zakładaniu pompek. Masz jakieś inne objawy? Trudności z rozruchem, nierówna praca silnika?
Czasami potrafi cieknąc olej z gniazda instalacji pompowtryskiwaczy. Nie z pod/naokoło gniazda tylko przez same piny.
TDI na pompowtryskach dzisiaj to loteria, albo trafisz dobry albo dobry przez 5000km :). Wszystkie PD mają jedną podstawową wadę: wyrobione gniazda pompowtryskiwaczy, a przy obecnych przebiegach licznikowym 230tyś km ;) gniazda będą już w kiepskim stanie. Regeneracja jakieś 3000pln. Więc albo pojeździsz około 5000km albo dłużej. Ja proponuje benzynę...
Jeśli chodzi o dymienie na biało-szaro (niespalone paliwo wyrzucane przez wydech) i ciężkie odpalanie to na pewno wina pompowtryskiwacza. Jak masz zrzuconą pokrywę zaworów to warto przyjrzeć się wałkowi rozrządu, popychaczą ( często się wycierają ) i gniazdom pompowtryskiwaczy które uszkadzają się przez to że pompowtryskiwacz podparty jest z jednej...
Ta stare 1,9 chyba przed 2000r, kolejna generacja to pompowtryskiwacze dość trwała konstrukcja do 300 tyś km czasami i znacznie wcześniej pada głowica z powodu wytarcia gniazd pompowtryskiwaczy, a przy okazji turbo i egr. 3500 pln. z głowy.
AXR czyli TDi PD z wszystkimi jego bolączkami. Jak kopci po odpaleniu to do sprawdzenia gumki na pompowtryskach (przy okazji stan wałka i szklanek oraz samych gniazd pompowtryskiwaczy czy nie ma rantów lub rozjechane tak że żadna gumka tego nie uszczelni - przed montażem nowych trzeba ostre ranty spolerować po ponacinają nowe oringi i wracamy do punktu...
Jeżeli silnik na pompowtryskach to oringi uszczelniające na pompowtryskach przepuszczają paliwo do oleju. Typowa przyczyna wyrobionych gniazd pompowtryskiwaczy w głowicy. Wymiana oringów pomaga na jakiś czs pozdrawiam.
A jak gniazda pompek? Nie były rozjechane? Polerowałeś ostre ranty przed włożeniem nowych pompowtryskiwaczy? Dałeś nowe uszczelnienia? Wyregulowałeś wg instrukcji (ustawienie w gnieździe i skok)? Z pod tandem pompy nie cieknie paliwo?
Niech Pan powypina wtyczki wiązki,ktore wchodzą do gniazd pompowtryskiwaczy i zobaczy czy jest duzo oleju w tych gniazdkach,sam fakt iż wiązka jest popękana swiadczy o tym ze nalezy ją wymienic na nową,ponieważ sygnał idący ze sterownika jest zakłócony i zwiększona jest opornosc przewodów.Po wymianie o ile jest to jedyna przyczyna,auto odzyska moc i...
Gniazda w głowicy pompowtryskiwaczy?
60jarek w Twoim silniku problem z okresowym sporadycznym problemem rozruchu po postoju będzie miał miejsce w zużytych uszczelkach pompowtryskiwaczy- między sekcją zasilającą a przelewem jest czarna uszczelka z białymi kropkami względnie kwadratami. Wtryski w swoich gniazdach "tańcują" i ta uszczelka się wyciera. Robiłem to u mojego ojca w Touranie 1.9...
Cześć, w postach miałeś sporo podpowiedzi sprawdzałeś coś czy polegałeś na mechanikach? Z sugestii ja bym wybrał powietrze w układzie lub rozrusznik. Zacznijmy od tej drugiej opcji czyli rozrusznika. Pisałeś że był regenerowany wiec od razu bym go wykluczył ale warto jednak sprawdzić prędkość obrotową silnika przy rozruchu za pomocą programu diagnostycznego....
Witam. Jestem "Nowy " na forum więc niedociągnięcia wybaczcie :) Kupiłem VW transportera t5 2,5 TDI z objawami szarpania silnikiem w momencie dodawania gazu. Próba naprawy to już praktycznie zrobiony remont całego silnika. sprawdzony wał i panewki za tulejowany blok nowe pierścienie remont głowicy-sprawdzona szczelność , planowanie, wymiana zaworów,...
Już wiadomo co z paskiem. Okazało się że auto ma przejechane w ECU ponad 340000km!!!! Zostały tylko pompowtryski do sprawdzenia. Po ich wyjęciu wszystko było jasne - wyrobione gniazda pompowtryskiwaczy, przytarte na bokach pompowtryski i pościnane gumowe o-ringi. Totalna masakra. Gdy silnik jest gorący wszystko robi się ściślejsze i dlatego silnik pracuje...
Ja miałem taki objaw tzn biała chmura po rozruchu ale palił zimny czy ciepły z półobrotu) w trochę młodszym sharanie (BVK) .Wymienione - koras turbiny, wałek rozrządu bo okazało się że poprzedni właściciel wstawił jakieś żeliwne g.... i zaczęło go podbierać , komplet pompek (moje się okazało się że mimo że były dobre w vagcom to jedna najwyrażniej komuś...
Pompa jest na pewno nowa bo sam ją kupiłem :). Odnośnie uszczelki to, o której mówimy? O tej metalowej? Bo jeżeli tak to była w zestawie z pompą. Odnośnie pompowtrysków to w poniedziałek będzie rozbierane do nich więc będę coś więcej wiedział. EDIT: W dniu dzisiejszym zostały wyciągnięte pompowrtyskiwacze i to co zobaczyłem mnie zszokowało. Dziwne,...
Więc oringi pompowtryskiwaczy do wymiany. Przy okazji sprawdź stan gniazd, w jakiej są kondycji.
WItam. mam problem z toyota rav 4 o kórej mowa w temacie. przy odpaleniu stuki w silniku i mocne zadymienie z rury wydechowej, również przy dodawaniu gazu. Sprawdziłem turbinę i jest sprawna. Przy odłączeniu gniazd kolejno od pompowtryskiwaczy na 3 cylindrach minimalna różniaca pracy, a przy pierwszym cylindrze znikają stuki i przestaje dymić, czy to...
Toptul to pewne narzędzia. Zwłaszcza w temacie kluczy dynamometrycznych parametr "pewności" jest istotny. Koszmarem jest np. zerwać gwint M6 np. pompy vacum przykręconej do tylej ścianki głowicy w silniku AWX grupy VAG zwłaszcza w autach ze wzdłużnym jego ustawieniem. Naprawa tego gwintu możliwa tylko po demontażu głowicy lub silnika (lepsze rozwiązanie,...
A jeśli plak nie zrobił różnicy obroty nawet nie drgnęły? Co z turbo? Czy może być źle poskładane, wyregulowane? Czy może to być wina pompowtryskiwaczy etc wyrobionych gniazd?
No i jak kolego maestrus udało się coś ustalić w sprawie cofającego paliwa? Zmagam się podobnym problemem , mam silnik ATJ. Mam AJM. Właśnie wymieniłem pompę tandem i założyłem nowy wąż na powrocie + zawór jednokierunkowy z ciśnieniem otwarcia 0,8bar. Obserwuję i dam znać w po weekendzie jak będę pewien rezultatu... Niestety - z całą pewnością mogę...
Mnie to wygląda na uszczelki pompek albo pompa tandem duagnozuje się to przez wpiecie manometru w pompę tandem wtedy kręci aż ciśnienie wzrośnie ponad 1.5-2 bary i wtedy odpala. To potwierdza nieszczelonść pompy tandem albo pompowtryskiwaczy czyli gumki lub rozjechane ich gniazda.
Trzeba demontować pompowtryski i sprawdzić stan uszczelek oraz gniazd pompowtrysków.
Kiedyś podłączyłem kondensator pod gniazdo zapalniczki, żeby transmiter nie gwizdał.
A3 chyba były tylko boscha , Miałem taki przypadek , po paru dniach szukania okazało się, że głowica pęknięta, Wyciągnij wtryski i świeć latarką w gniazda wtrysków , pękają u nasady. A ogólnie TDI po zapowietrzeniu dosyć szybko odpalają
Witam.Dziekuje za podpowiedzi pewnie dziś wezmiemy się za zamianę pompek jak coś ustalę to napiszę tylko czy trzeba je potem jakoś ustawiać wzgledem siebie lub głowicy czy tylko wciska sie w gniazdo i dokręca pozdrawiam.
Witam, spytam ponownie Czy można bezpiecznie zrobić odcinkę na pompie paliwa (lub przewodzie) w B6 (2006r) 2.0 TDI 170 KM? Czy będzie sygnalizował dużo błędów? W jakim czasie silnik gaśnie i czy jest to bezpieczne dla pompowtryskiwaczy? Nigdzie nie ma info, a odcinkę pinu 13 w gnieździe G znają nawet dzieciaki w piaskownicy. Pozdrawiam i spokojnych...
Witam. Mam problem z VW Polo N9 2005r. 1.4 tdi 80KM samochód raz na parę dni ciężko odpala. Poranne odpalenie zawsze od strzała, idealnie. Problem pojawia się po krótkiej jeździe np. 1 kilometr zgaszenie silnika powrót do auta po 30 min i silnik odpala po 3 próbie kręcenia rozrusznikiem. Dzieje się to na przykład raz na dwa tygodnie.Nikt nie ma pomysłu...
.... Wymieniłeś o-ringi i podkładkę termiczną? Zebrałeś lekko papierem ostry kant w gnieździe PD? A może opisz procedurę jak ustawiałeś, bo coś mi tu śmierdzi...
Witam, problem przedstawia się następująco: - Silnika w zasadzie nie da się uruchomić (na samostart zapala); natomiast filtr paliwa został rozepchany ciśnieniem (wymieniony na inny), tak jakby albo tandem pompa wytwarzała zbyt duże ciśnienie, albo zatkany był powrót. Podgrzewacz na filtrze został podmieniony, dalej bez rezultatów. Około 2 miesięcy temu...
Ja mam 1,9 tdi (AXB) i u mnie również silnik nie zapalał od czasu do czasu a później wcale. Po zdjęciu pokrywy zaworów i demontażu pompowtryskiwaczy ukazała się przyczyna - wytarte gniazda. Ja postanowiłem zainwestować i sprawę rozwiązałem w sposób kompleksowy następująco: demontaż głowicy, szlifiernia, dorobienie 4 tulejek z brązu (rozwiązanie znacznie...
Witam..problem jest jak dla mnie bardzo ogromny, a mianowicie...Audi a4 B6 1.9 Tdi model silnika AVF 96 kw..Przebieg 266 124 km...mam je już 8 lat i nie było z nimi żadnych problemów. Odjakichś 4 miesięcy na poczatku zaczął lekko drgać silnik na postoju. Z czasem problem narastał. Jedyny błąd jaki byl to wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze.Nie...
Witam ! Od jakiegos czasu mam taki problem ze swoim autkiem ze zauwazylem ze podnosi mi sie poziom oleju, na pewno nie jest to wina uszczelki poniewaz nie jest to plyn chlodzacy, prawdopodobnie ropa. Dwa dni temu zmienilem uszczelniacze pompowtryskiwaczy, jak sie okazalo dwa z nich byly wrecz pekniete, od mechanika ktory zmienial mi te uszczelki uslyszalem...
Silnik na pompowtryskach ma dwie pompy jedna w baku tylko by podać paliwo do filtra i druga tzw tandem pompa czyli pompa vacum i pompa paliwa w jednym zamontowana na kancu wałka. Pompa ta wytwarza cisnienie potrzebne do szybkiego napełnienia pompowtryskiwaczy. Na wolnych cisnienie powinno być ok 2 min 1.5 bara a przy 2000 ok 8 bar. Przyczyn niskiego...
Objawy nieszczelnych uszczelniaczy czy też wytłuczonych gniazd w głowicy były by nieco inne. To raczej trudności w uruchomieniu po dłuższym postoju ( spadek ciśnienia paliwa w głowicy) niż korekcje. Regulacja jest prosta, tu przykładowy opis http://a6forum.pl/1-9-tdi-regulacja-pomp... . Często korekcje zmieniają się po regulacji...
Jaką regulacje masz na myśli? Śrubą regulacyjną. Wkręcamy żeby był lekki opór i odkręcamy z powrotem o 225 stopni. Czyli pominiete podstawy.Prosze jeszcze sprawdzic blok 4 i pozycje 4 co pokazuje. ustawiałem według takiego opisu: Przebieg montażu Gniazdo w głowicy musi być idealnie czyste. Montowany pompowtryskiwacz powinien mieć prawidłowo założone...
Ja też bym zaczął od przepływki bo po logach widać że troche nie ogarnia. Później zabież się za pompki wyciągnij 1 i 2 sprawdź gniazda i obadaj oringi na nich potem zamien 1 i 2 z 3 i 4 i sprawdź parametry. Powodem tego że nie wkręca sie na obroty jest na 90% przepływka.
Zgadzam się sprawdź kąt wtrysku. Spalanie może być wieksze jak turbo nie dmuchnie tyle co powinno. A z rozruchem na mrozie masz jakiś problem?? Dodano po 12 Sprawdź jeszcze ewentualnie rury dolotowe do turbiny i kolektora ssącego. Mogą być gdzieś dziurawe albo łapac lewe powietrze. Możesz wyczyścić turbine z kolektorem ssącym specjalnym preparatem kolega...
!czy jezeli uszkodzony bylby pompowtryskiwacz jest mozliwosc ze "lejac" bedzie podnosil sie stan oleju? Tak, może też jeszcze być , albo wadliwa tandem pompa lub wyrobione gniazda.
W 1.9 tdi pd tez nie wolno planować głowicy a tym bardziej wstawiać gniazd pod pompowtryskiwacze wg serwisu ASO.
Jak turbina zrobiona to wyciągaj pompowtryskiwacze, frezuj gniazda i nowe oringi.
Jak skasujesz błąd to wraca? Bo typowo te silniki miały problem z odpalaniem ale winny był układ paliwowy. Nieszczelność na uszczelce pompy tandem. Sama pompa tandem i wisienka na torcie uszkodzone uszczelnienia pompowtrywkiwaczy i/lub wyrobione gniazda po nie. Drugim podejrzanym jest czujnik ale na wałku i te faktycznie padają ale inny kod błędu. Jak...
Jakie luzy koledzy przy pompowtryskach nie ma czegoś takiego! A wybitych gniazd to kolega nigdy nie widział?
jak dymi na niebiesko to bierze olej, może przez gniazdo pompki? Wytłumacz mi w jaki sposób przez gniazdo pompowtryskiwacza pociągnie olej do cylindra? Proszę.
Nie są pancerne. Te na pompach rotacyjnych były. Tu mamy klasykę z bolączkami 1.9 tdi pd. Czyli wycierajace się wałki rozrządu. Kiwające się pompowtryskiwacze w gniazdach i tym samym ich rozjeżdzanie tak że czasem nowe uszczelnienia nie są wstanie nawet pomóc i trzeba wprasowywać tuleje gniazda. Lejace pompy tandem itp itd. Mówimy o passacie B5 który...
Z tego co kojarzę to pompki mocowane u Ciebie są jednym dociskiem. Taki sam problem występuje w 1,9 TDI PD. Wyciera się gniazdo pompowtryskiwacza. Niestety jak za bardzo się wytrze to żadne uszczelki nie pomogą. Wyciera się pomiędzy o'ringami - obejrzyj dokładnie. Nowa głowica może być potrzebna W
Było 2 ,,mechaników,, z 4 komputerkami i zero błędów :( a na moim kabelku i laptopie 5 błędów :).. Trudno muszę sam się męczyć . Na gnieździe z 5 pinami ( przy głowicy ) dziwnie jeden obwód pokazywał nie 0.6 Ω a 17 Ω a czasem 1300Ω .Zdjąłem więc pokrywę , przewody sztywne . Jak wyciągnąć konektorki by je pozaginać? Na pompowtryskach ok....
problem z przepływomierzem i chce tez go wyczyścić izopropanolem Nie ruszaj Szarpanie w tych silnikach spowodowane jest zawsze nieprawidłowym zasilaniem paliwa. Do spr wszystko od pompy w zbiorniku po pompowtryskiwacze i ich gniazda w głowicy.
Witam po kilku wizytach u jeszcze jednego mechanika (które nie dały efektu) zdecydowałem się na wizytę w serwisie. Zalecenie serwisantów to wymiana wiązki sterującej pompkami. Wcześniej była ona sprawdzana tzn zaginano styki i sprawdzano ją, mechanik powiedział że jest dobra jest tylko jeden problem jedno z gniazd a konkretnie jego plastikowa część...
W tym silniku, w odróżnieniu od silników tradycyjnych, w celu dokonania regulacji obowiązkowo należy zachować kolejność opisaną w tabeli. A) Położenia wału korbowego silnika B) Cylindry, w których należy wyregulować luz zaworów C) Cylindry z zaworami w równowadze D) Cylindry, w których należy wyregulować wstępne ustawienie wtryskiwacza -Ustawić wał...
Albo pompowtryskiwacz. Zamień miejscami np 2 z 3 i będziesz miał odpowiedź szybko. Jak błąd przejdzie na 3 to pompka jak zostanie na 2 to wiązka. Tylko uważaj przy wkladaniu pompek na ranty w gnieździe w głowicy potrafią dosłownie rozszarpać uszczelki pompowtrysków. Trzeba delikatnie spolerować przed włożeniem spowrotem pompki.
Szaman ma rację, chociaż żartem..:) Silnik nie nadaje się do eksploatacji. Uległ zmianie stopień sprężania, skok zaworów i popmowtryskiwaczy. Pompowtryskiwacze już mają inną wartość prawidłowego ustawienia wysokości sprężyn (regulacja) kto podjął taką decyzję naprawy, mógł równie dobrze dodatkowo żle regulować pompowtryskiwacze itd Jeśli rozrząd jest...
Witam, mam problem z odpaleniem silnika w golfie V. Wymieniłem Pompowtryskiwacze lecz przy próbie odpowietrzenia cały czas idzie powietrze z powrotu tandem pompy. Domyślam się że to są przedmuchy z komory spalania. W jaki sposób to uszczelnić? Czy można bez demontażu głowicy określić czy jest pęknięte gniazdo pompowtrysku czy uszkodzony stożek w głowicy?
Dlatego pytam się co on tam robił czujnikiem zegarowym przy tej regulacji? Ok stawiał obrotem wału poszczególne pompowtryskiwacze. Pomyślałem ze coś kombinował z regulacją popychaczy za pomocą czujnika ha ha? Mój błąd. Niektórzy używają zegara do określania maksymalnego dolnego wychylenia dźwigni wtryskiwacza.Można ,ja nikomu nie bronię.Ale wystarczy...
Witam. Mam dokładnie takie same Caddy o tym samym kodzie silnika.U mnie serwis zdiagnozował to w sposob następujący: Powodem usterki był pompowtryskiwacz który w skutek złego zamocowania(wada konstrukcyjna) zrobił jajo w gnieździe pompowtrysku.Skutek byl taki,że pompowtrysk nie otrzymywał wlaściwej dawki paliwa. P.S.Czy przy pracy na biegu jałowym silnik...
Witam pompowtryskiwacze zostały ustawiane suwmiarka jak i zostały cofniete o 225 stopni. Wymieniony został kompletny zestaw uszczelnień Boscha wraz ze sworzniem. Gniazda nie są zbyt wybite widziałem gorsze a silnik idealnie pracował. Czy mogło sciac klin na walku rozrządu ? Czemu jak dodam lekko gazu silnik chodzi idealnie?. Logi postaram się wrzucić...
Witam mam problem z odpaleniem silnika mianowicie odpala po 20/30 sekundach krecenia jak odpali chodzi bez zarzutów jak i na zimnym i na cieplym.Świeci sie cheak engine i mruga kontrolka świec żarowych w kąpie jest błąd ,,czujnik wału brak sygnału'' czujnik został wymieniony na nowy i dalej to samo dodam że auto troche zaczeło dymić, pompka w baku sprawna...
Passat B5Fl 2004 1.9tdi avb 101 KM Siemka. Szukałem podobnego tematu ale nie dałem rady bo często występuje brak rozwiązania problemu. Zaczynając od początku. Na starych pompowtryskach auto stopniowo ciężko paliło na ciepłym silniku co by mogło wynikać ze starego rozrusznika. Po wymianie na regenerowane ale mocniejsze pompki (+korekta mapy) auto na...
Kolega belcho99 ma trochę racji, ale nie samo gniazdo a podkładka termiczna przepuszcza powietrze z komory. Miałem coś takiego tylko u mnie silnik na wolnych jakby kichał co jakiś czas, podczas jazdy nie było zauważalne, po 4 m-cach puściła na stałe, po wymianie uszczelniaczy już nic nie "kicha" Na początek najlepiej wrzuć logi, nie zapomnij o synchro...
ustawienie pompowtryskiwaczy sterować pompowtryskiwaczy ustawić pompowtryskiwaczy
rolek napinać pasek rozrząd termet silver sterowanie przerywacz iskrzyć
termet instrukcja serwisowa zdalne załączanie pompy
Perkins 6.354 120 KM – ciśnienie wtrysku, wartości dla wtryskiwaczy, turbo i wolnossący Stopka do piły szablastej Eurotec 1900 – gdzie kupić, zamienniki, kompatybilność