Niestety tam brak oznaczeń ( jest ich tam dużo mniej jak przewodów i nie pokrywają się z tym co było w schemacie). A wpinanie się na ślepo nie jest najlepszym rozwiązaniem. Dlatego zapytałem. Przecież nawet na zdjęciu widać wytłoczone "1", "8", "9" i "16"- ale niech stracę- proszę: https://obrazki.elektroda.pl/8335099400_...
https://obrazki.elektroda.pl/5575172600_... Przedstawiony układ opisuje rozwiązanie w Astrze H (Astra III). Może być jednak z powodzeniem użyty w innych samochodach gdzie występuje oddzielny bezpiecznik na gniazdo zapalniczki. Trochę historii Astra III posiada odbiornik radiowy bez wejścia USB i Line In. Oczywiście nie ma też BT. Powstał...
http://www.zawalny.daminet.pl/energoelek... tak jak na rysunku a. Zamiast transformatora wtyk to gniazda zapalniczki a zamiast rezystora gniazdo. Kondensator zgodnie z oznaczoną biegunowością.
Z uwagi na bezpieczeństwo i wygodę (włączasz zapłon i włącza Ci się kamerka, nawigacja, CB radio czy co tam jeszcze masz podpięte pod gniazdo zapalniczki) w wielu nowych autach gniazdo zapalniczki ma zasilanie "po stacyjce". Ciągnąc kabel z akumulatora nie zapomnij o bezpieczniku możliwie blisko akumulatora (na pewno pod maską, przed przejściem przez...
Wystarczy założyć na przewodzie dostarczającym prąd do zapalniczki przekaźnik sterowany na przykład napięciem na kostce radia pojawiającym się po przekręceniu kluczyka.
Da się to w jakiś sposób obejść Owszem, ale wymagało by to sporej ingerencji w oryginalna instalację pojazdu. czy byłoby bardzo niewskazanym ewentualne zostawianie sprzętu w takich gniazdkach ze stałym dopływem prądu? Bez dramatów - to ma tak znikomy pobór prądu, że wpływ na rozładowanie akumulatora był by widoczny po dwóch tygodniach bezczynnosci...
Witam. Może to nie jest najlepsze rozwiązanie ale możesz wziąć zasilanie z kostki radia, tylko sprawdź który kabel jest który bo jeden jest bezpośrednio przez bezpiecznik z akumulatora a drugi ze stacyjki.
Znajdź bezpiecznik zapalniczki (sprawdź, czy wyłączenie zapłonu wyłącza gniazdo) i podłącz takim bypassem: https://obrazki.elektroda.pl/5285113900_... Do jednego slotu wkładasz oryginalny bezpiecznik gniazda zapalniczki, do drugiego mały bezpiecznik do kamerki.
Witaj,coś jest nie halo z podłączeniem tej zapalniczki, wyłączasz zapłon to i te 12 V ma zniknąć w bezpiecznikach masz oznaczenie tej cygarety sprawdż ten obieg, ewentualnie daj przelotkę bezpiecznikową po zapłonie, / rejestrator hm 5A bezpiecznik/ odnośnie pytania nic ci nie zakłóci pracy systemów auta Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic...
Żeby radio włączało się po zapłonie, trzeba ten stały plus w kostce auta przełożyć do pin 7, żeby zgrało się z kolorem żółty B+ adaptera. No i do tego musisz znaleźć sobie plus po zapłonie i dociągnąć go do pinu 4 w kostce od auta, w miejsce obecnego czerwonego. Może gniazdo zapalniczki działa po zapłonie. Będziesz potrzebował pinu do kostki, więc może...
Bezpiecznik ma dwie możliwości montażu właśnie na stały prąd i po zapłonie. Przyjrzyj się dobrze.
Witam. Nowe gniazdo podpinasz. Masa z karoserii poszukać śruby z przewodami od masy i tam się podpiąć a środek zapalniczki gniazda szukamy przy kostce stacyjki napięcia po włączeniu zapłonu. Do tego potrzebny multimetr żeby sprawdzić który przewód grubszy ma napięcie 12V po przekręceniu stacyjki w pozycji zapłonu oczywiście dobrze jest zamontować sobie...
Zasilanie po stacyjce wziąłem ze skrzynki bezpieczników. Super!!! W skrzynce bezpieczników masz kilkadziesiąt obwodów. Może wiesz do jakiego się wpiąłeś? Znajdź dobry + po zapłonie i masz działające światła. Polecam tak jak radził kolega wyżej, z obwodu zasilania gniazda zapalniczki które jest wyłączone wraz z wyłączonym zapłonem.
Witam. Zastanawiam się jak zrobić stały prąd na gnieździe zapalniczki. Aktualnie mam po zapłonie. Samochód Iveco Daily 2021r.
Bezpośrednio nie, przetwornica potrzebna. Po zapłonie masz gniazdo zapalniczki. Do tego ładowarka i masz.
Plus i minus to przewody zasilające wzmacniacz, jeżeli jest możliwość i jest np gniazdo zapalniczki z tyłu czy po zapłonie czy stałe można podłączyć ale troszkę grubszymi przewodami, kabel remote powinien iść od radia (biało niebieski od anteny elektrycznej) wraz z przewodami sygnałowymi z radia chcinch, i remote załącza i wyłącza wzmacniacz razem z...
Również mam ten problem, daf xg 2024 podlaczylem przetwornicę pod gniazdo, podziałała chwilę i nagle padło zasilanie. Bezpiecznik b28 jest cały. Oba gniazda zapalniczki nie działają na zapłonie. Reg. 3.1.19. Publikowanie wpisów w dyskusjach archiwalnych.
pradozerne sprzety Dlatego gniazda zapalniczki są zasilane po zapłonie (a najlepiej by było po wzbudzeniu alternatora), żeby nie dopuścić do nadmiernego rozładowania akumulatora na postoju.
Najprawdopodobniej przypaliło BSI, może być sytuacja że upaliło w BSI ścieżke, trzeba ją wyjąć rozebrać i obejrzeć, jak nie znajdziesz usterki to podaj po bezpieczniku na przednią zapalniczkę prąd po zapłonie i obie powinny działać, nie koniecznie trzeba szukać usterki do tego typu rzeczy można zrobić konkretne obejście.
Gdy tylko włączę zapłon Tu alternator nie ma wiele do gadania. Nie masz podlaczonej w gnieździe zapalniczki jakiejś ładowarki? Z samego auta nie bardzo ma co zakłócać odbiór. Można spróbować podłączyć radio na stole. To sporo podpowie
Podświetlanie działa tylko przy włączonych światłach, ale z tego co widzę to w wersji bez popielniczki gniazdo nie jest podświetlane. Lepiej wykorzystać obwód ACC (powinien być np. w kostkach radia). Demontaż jest taki sam dla schowka jak i popielniczki - wychodzi cały ten moduł... ale w wersji ze schowkiem może da się "wydłubać" samo gniazdo: https://obrazki.elektroda.pl/3804504500_...
Plus po stacyjce możesz wziąć na przykład z gniazda zapalniczki albo jej bezpiecznika. Jest duże prawdopodobieństwo, że zapalniczka też ma stały plus (tak jak audi, skoda, VW)
Kl 15 masz w gnieździe zapalniczki.
Mniejsza o to!! Właśnie że nie - to ważne. Pytanie bylo odcinanie zaplonu zapalniczki w momencie wlaczania świateł Gniazdo zapalniczki nie ma "zapłonu" - i można myśleć jak podasz istotne dane.
Ale czy to możliwe, że od zostawienia kluczyka na zapłonie Wtedy na desce świecą co najmniej kontrolki: ciśnienia oleju, ładowania, hamulca ręcznego. Może w gnieździe zapalniczki została ładowarka telefonu/nawigacji/rejestratora. A może jeszcze nie domknięte drzwi i świeci się w kabinie ? Tu ułamek ampera, tam następny i na końcu "Houston - mamy problem"
Wyjąłem całe gniazdo i sprawdziłem napięcie na wtyczce od strony łączenia i od tyłu (wszędzie pokazuje 0). Następnie sprawdziłem jeszcze raz bezpiecznik i napięcie na bezpieczniku (również 0, a bezpiecznik cały). Sprawdzałeś również przy włączonym zapłonie?
Niektóre samochody nie mają odcięcia gniazda zapalniczki po wyłączeniu zapłonu - posiadasz jakieś urządzenie (ładowarka, transmitter FM) podłączone do gniazda zapalniczki które może pobierać prąd?
To nic innego jak zwykła wtyczka do zapalniczki z gniazdem na wtyczkę z ładowarki. Biorąc pod uwagę jakość niektórych gniazd do zapalniczki to mniej ryzykowne są żabki podpięte bezpośrednio do akumulatora. Dodatkowo dochodzi jakość przewodów do gniazda zapalniczki. Jak się nie mylę to w niektórych autach zapalniczka jest po zapłonie więc ładowanie przez...
Gniazdo zapalniczki działa po zapłonie. Czy jeśli we wzmacniaczu jest bezpiecznik 20A i taki sam jest w gnieździe zapalniczki w bagażniku to mogę plusa pociągnąć z tego gniazda? Niestety modelu radia nie podam bo nawet nie mam pojęcia jaki może być.
Tak gniazdo zapalniczki działa po zapłonie , a radio to radio- nawigacja CCC (ta duża)
W niektórych autach można skonfigurować gniazdo tak, żeby miało napięcie bez zapłonu. Nie znam takich aut. Np. w Mondeo Mk3 (jak dobrze pamiętam) bezpiecznik gniazda zapalniczki ma dwa miejsca - po zapłonie i bez zapłonu. Ale w czasach, kiedy wszystko leci przez BSI i inne "body komputery" w zasadzie wszystko jest możliwe.
Sygnał dajesz z tej kostki na przekaźnik i w momencie załączenia zapłonu przekaźnik dostaje sygnał załączenia i puszcza napięcie na dodatkowe gniazdo zapalniczki. Obwód jest zabezpieczony bezpiecznikiem z gniazdka zapalniczki. Przekaźnik po prostu robi w tym wypadku za włącznik napięcia na dodatkowe gniazdo zapalniczki. Cewka załączająca przekaźnik...
Witam. Proponuje użyć ładowarki samochodowej jako stabilizator napięcia. Zamiast do gniazda zapalniczki podłączasz się w wiązkę radia do przewodu na którym jest napięcie po włączeniu zapłonu.
Możesz pod kierunki, wycieraczki, albo nawet ogrzewanie szyby, obie rzeczy bardzo mało prądu biorą i raczej mają odłączone zasilanie po stacyjce wszystkie . Możesz również dostać się do gniazda zapalniczki i od spodu podpiąć kable do jednego i drugiego. Ja tak miałem w Toyocie rejestrator podpięty.
Kostka stacyjki ok? Jak poszło zwarcie na włączonym zapłonie mogła oberwać.
Po przekręceniu kluczyka w pozycję 1 gra radio i nawiewy działają, więc nie chcę za każdym razem, jak ładuję telefon, wyłączać radia i nawiewów, a po ponownym odpaleniu włączać. Nie wiem, czy dobrze rozumiem: kluczyk ma pozycję, 0 - wszystko wyłączone, 1 - włącza gniazdo zapalniczki, radio i nawiewy, 2 - włącza zapłon; i chodzi o to, by móc włączać...
Witam, mam problem z zapalniczkami i wejściem AUX w Volvo V50 2009 r., które nie działają, mimo iż bezpiecznik jest sprany, patrzyłem również, czy jest napięcie w miejscu, gdzie jest bezpiecznik i, ku zdziwieniu, nie ma żadnego, mimo zapłonu bądź włączonego silnika i pytanie, czy gdzieś jest jeszcze jeden bezpiecznik wcześniej odpowiadający za to, czy...
Gniazda zapalniczki są odcinane po zapłonie. Auto na gwarancji, więc nie mogę grzebać w instalacji...
Jak chcesz gniazdo po zapłonie to masz cały opis dla V40. S40 jest identyczna jeśli chodzi o montaż. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Witam.Zasilanie zapalniczki idzie tak:z plusa aku. przez bezpiecznik 60A czerwonym grubym przewodem do przełącznika zapłonu,potem z przełącznika żółto zielonym przewodem do skrzynki bezpiecznikowej numer bezpiecznika F28 potem wychodzi żółtym przewodem na gniazdo zapalniczki równocześnie jest połączony równolegle z drugim żółtym przewodem który idzie...
Są konwertery Hi-Low które po wykryciu sygnału podają sygnał REM. Przydałby się model radia. Inna opcja to sprawdzić czy gniazdo zapalniczki działa po zapłonie.
Czyli odcinam końcówkę (wtyczkę) którą wpinam do gniazda zapalniczki i lutuje do plusa po zapłonie tak ? Ja dobrze rozumiem, chcesz odciąć ZASILACZ i podpiąć rejestrator bezpośrednio do instalacji auta? No ot pójdzie z niego tylko piękny dymek. Dorób sobie dodatkowe gniazdo zapalniczki schowane w schowku czy gdzieś w jakimś zakamarku auta, tam wepnij...
Zawsze możesz użyć "złodziejki" wpinanej w gniazdo bezpiecznika i wyprowadzić zasilanie po zapłonie.
Dzięki za odpowiedz .Jakby podłączyć bezpośrednio ładowanie 5V (ładowarka samochodowa usb)do ogniw,poprzez jakaś diodę I ominąć cały układ ? Tyle,ze ogniwa ciagle by się ładowały 🙄. zasilam kamerkę w samochodzie naprzemiennie:gniazdo zapalniczki (+po zapłonie) i power bank.Chcialbym,żeby to pracowało w automacie: Jadę-kamerka zasilana po + silnik...
W Fabii jest napięcie na gnieździe zapalniczki po wyłączeniu zapłonu, ale nie wiem czy miałbym odwagę zostawić w aucie bez nadzoru chiński wyrób z baterią Li-Poly podłączoną do ładowania.
u mnie w rav4 z 2003r. takie gniazdo mam po środku tunelu między podłokietnikiem z opisem 120A max. Na pewno 120A a nie 120W? To złącze nie wytrzyma 120A - 10, 15 a jak jakoś porządnie wykonane to może 20A. Poszukałem instrukcji od RAV4 i tam jest napisane 120W łącznie na wszystkie gniazda. W LC120 mam gniazdo zapalniczki, gniazdo zasilania z przodu...
Dokładnie tak. Jednak nie wiem czy ma to sens tak ogólnie, bo we większości aut zapalniczka działa i tak po zapłonie, więc nie wiem dlaczego utrudniasz sam sobie.
Podtrzymanie napięcia przez zapalniczkę nie bardzo się sprawdzi, gdyż po wyłączeniu zapłonu "ginie" napięcie w gnieździe zapalniczki. Tak jest w nowszych autach.
Najprościej podłączyć gniazdo zapalniczki w taki sposób, żeby napięcie na nim pojawiało się dopiero w momencie przekręcenia kluczyka do pozycji zapłon. Zresztą w większości pojazdów akurat tak to jest zrobione. Sprawdzałeś u siebie? Jaki to samochód?
Pewno zasilanie jakiejś kamerki czy czegoś podobnego. Robiłem kumplowi takie. Wtyk do gniazda zapalniczki po zapłonie, JEDNA dioda i akumulator żelowy 12V 7Ah. Kamerka działa non stop a w czasie pracy silnika ten mały akumulatorek się ładuje. Jako że pracuje buforowo to powinien być ładowany prądem o napięciu 13,8V. A że napięcie w instalacji to 14,4...
zapalniczka zapłon zapalniczka gniazdo gniazdo zapalniczka
yamaha gramofon antena dookolny kierunkowy ipconfig media server
windws explorer windws explorer
Brak wirtualnej klawiatury w Spacetronik S-22 - przyczyny i rozwiązania Radio Blow 9930 - brak reakcji na przyciski