Po wpisaniu godzin znowu mam 16-stki Sorry, rzeczywiście formuły w tablicy (od A do O) są "przeciągnięte" tylko do wiersza 19 :oops: - musisz je przeciągnąć do końca tabeli :idea: zaokrąglenie godzin do 30min to wystarczy zmienić w kolumnie G i H ? Tak wystarczy w tych kolumnach - chodzi jednak o to żebyś nie próbował dwukrotnie zaokrąglać - raz w...
Ktoś ma jakiś pomysł Trudno zrozumieć na czym ma polegać Twoje "monitorowanie" czasu pracy :roll: Mając jednak pewne doświadczenie w tworzeniu różnorodnych grafików - nasuwa mi się myśl :idea: , że niepotrzebnie komplikujesz sobie formuły w tym arkuszu i napotykasz wówczas różne problemy - głównie ze względu na niezrozumienie różnicy pomiędzy tym co...
Dzień dobry, Przy obliczeniach związanych z godzinami należy pamiętać, że Excel pamięta godziny jako ułamki doby, a to co jest wyświetlane, to tylko kwestia formatu. Jeśli chce Pan wyświetlić godzinę zegarową, to format powinien być np. g:mm, a jeśli liczbę godzin (także powyżej 24) to [g]:mm. W Pana podsumowaniach formaty były błędne, a formuły dziwne....
nie zawsze mam te 4 kolumny postawione do jednego dnia. Czy jest taka szansa aby przerobić ten kod ? Uważam, że nie :cry: Zwróć uwagę, że formuła uwzględnia wartości z kolumn D i E :!: - i w ten sposób pośrednio sprawdza przejście czasu pracy z jednego dnia na drugi :idea: Daty w kolumnie A nie muszą być wpisywane dokładnie, rzeczywiste daty pracy...
Ze względu na nieregularność danych, to się teraz mocno skomplikowało. W zasadzie to już powinno się napisać kod VBA. Ja jeszcze to spróbowałem ogarnąć formułami, ale one nie są eleganckie i przy większych nieregularnościach mogą dawać błędne wyniki. Na pewno z danych należy usunąć scalenia, takie jak w wierszach 7 i 8, a następnie puste wiersze. Tu...
Dzięki za uwagi. Jeżeli chodzi o środę i pozostałe dni od pon do pt to poprawiłem. Co do soboty błędu nie znalazłem bo go nie ma? Nie wiem skąd wziąłeś taki wynik w sobotę bo w stawce x1 nie ma nawet formuły :P sprawdziłem pobierając plik zamieszczony przeze mnie wyżej i jak na moje oko sobotę liczy poprawnie. Co do spójności faktycznie między komórkami...
Jeżeli chodzi Ci tylko o te konkretne godziny czyli od 20:00 do 3:00 (bo podejrzewam że na taką minn. zmianę chodzisz) to możesz to zrobić w następujący sposób: =SUMA(A1-B1)-10 gdzie: A1 - godzina 20 B1 - godzina 3 Oczywiście ten sposób działa prawidłowo tylko w przypadku godzin które podałeś. Pomyślę, może znajdę bardziej uniwersalny sposób na obliczanie...
Mam do policzenia czas trwania procesu, jeżeli zaczął się on 2018-02-12 16:59 a zakończył się 2018-02-13 07:45. Czas pracy jest liczony tylko od godziny 7:00 do 16:00 i tylko w dni robocze. Jeśli to tylko takie specyficzne przypadki jak w Twoim przykładzie (w każdym tylko 2 dni robocze :D ) to poprzez kilka kolumn pomocniczych można uzyskać pożądany...
Niestety funkcja jest tak skomplikowana (czytaj długa) że nie da się tego zmieścić w jednej komórce w związku z tym jest tzw. tabela pomocnicza która wylicza oddzielnie przypadek z CL, przypadek z PM (9-13PM) i split Na razie stosuj zapis jak dotychczas (oprócz tego split - chyba że to będzie drugi przypadek 12 +17:30-23:30 czy może 8- 11 +17:30-23:30...
tylko ta wpisana funkcja w tamtym pliku Masz alternatywę :D : albo zbudujesz tabelę dokładnie taką jak w "tamtym pliku" (z podaniem przerw na "Lunch" itd :D ) i wykorzystasz "tamtą formułę" ; albo dla swojej prostej tabeli :!: wykorzystasz przedstawione prostsze formuły :cunning:
Wiesz co, za daleko to poszło tu pojawiają się jeszcze inne błędy. Musze to przemyśleć od początku. edit ----------------------------------------... Trzeba było tak zrobić od początku - nie było by tylu problemów. Skróciłem formułę ale dodałem "zamianę" danych co jest logiczne: Jeżeli godzina końca jest mniejsza od godziny początku to znaczy, że godzina...
Ty się dziwisz że nielogiczne ??? No to popatrz teraz jak to wytłumaczyłeś wcześniej z "kropką" w postaci: Mam nadzieje ze kwestie czasu mamy wyjasnione ;) 1/4 przerwy na lunch Praca w biurze 08:00 - 12:00 Rate0: 4:00 Rate1: 0:00 lunch _______12:00 - 12:15 Rate0: 0:45 Rate1: 0:00 kolejna praca 12:15 - 18:30 Rate0: 3:15 Rate1: 2:15 A jak to tłumaczysz...
Witam, Szukam formuły, która zliczy mi ilu pracowników jest o konkretnej godzinie w pracy. Załóżmy, że dany pracownik wypełnia tabelkę, w której zapisuje na którą godzinę przyszedł do pracy oraz ile godzin był w pracy (np. 8;4-co oznacza, że przyszedł na 8 i był 4 godziny w pracy, czyli do 12). Każdy kolejny pracownik robi dokładnie tak samo. Mój problem...
Na poprzednim forum miałeś kłopot z liczeniem formuł jeżeli nie ma daty. Jeżeli nie chcesz by ci wyliczało kiedy nie ma daty, formuły liczące z danej komórki zamknij w funkcji "jeżeli" np. (jeżeli w A1 jest data). =Jeżeli(A1="";""; i tu cała wcześniejsza formuła - bez równa się)
JEstem początkująca w excelu a potrzbuję zrobić grafik dla pracowników. Pozwolę sobie zacząć od początku - to są absolutnie podstawowe formuły, jak dostałaś pracę bez podstaw znajomości pakietu? Robisz sobie sumę, zakres, dajesz "A" i masz sumę wystąpień "A" dla danego pracownika, analogicznie z "B". Gotowej formuły Ci nie podam, bo nawet nie wiem...
Witam i proszę o pomoc w utworzeniu formuły aby odjąć po 8 godzin za każde święto wolne od pracy przypadające w dniu innym niż niedziela (ponieważ zgodnie z KP, każde święto występujące w okresie rozliczeniowym i przypadające w innym dniu niż niedziela obniża wymiar czasu pracy o 8 godzin)Należy się wówczas dzień wolny dla pracownika za to święto. Obecnie...
Dziękuję, mogę zastosować manewr z 6:59 i jest ok. I ostatni problem mam z sumowaniem godzin z całego miesiąca na grafiku. Czy ma Pan na to jakiś pomysł. Może mogę zsumować formuły wyliczające ilość godzin na karcie pracy?
Tak taką formę wybrałam jednak z pewnych względów grafik powstaje najpierw a karta pracy później i te dwa dokumenty są tworzone przez dwie różne osoby. Najpierw jedna robi grafik i dobrze by było gdyby grafik posiadał sumowanie a pod koniec miesiąca druga na podstawie tego grafiku robi kartę pracy i ta pierwsza nie ma dostępu do karty pracy więc nie...
https://obrazki.elektroda.pl/1324061600_... W dzisiejszych czasach maszyny potrafią konstruować inne maszyny, co sugeruje, że sztuczna inteligencja mogłaby również odegrać kluczową rolę w budowie niezbędnych do nich komponentów, takich jak procesory czy układy pamięci. Jednakże, mimo postępów, jakie dokonują się w dziedzinie AI, zastąpienie...
Witam, w związku z końcem roku poruszam wciąż żywy temat. Ewidencja czasu pracy :) Tematów i informacji na ten temat jest całą masa. Nie ukrywam, że nie jestem mistrzem excela. Coś ogarniam ale jest to dla mnie jednak mozolna praca. W załączniku dodaję plik. Są tam 4 zakładki (2 istotne "STYCZEŃ 17" i "STYCZEŃ STARY"). Do tej pory posługiwałem się wzorem...
Witam, od przeszło tygodnia przeglądam forum w poszukiwaniu arkusza godzin pracy który nie pozwoli na stworzenie planu pracy jeśli przed rozpoczęciem pracy w dniu 01 a rozpoczęciem pracy w dniu 02 nie upłynie 1 doba. To wcale nie prozaiczna formuła prawo pracy tak stanowi jest ktoś komu stworzenie takowej formuły nie stwarza problemów?
Z pomocą nie ma problemu. Sugeruję jednak żebyś stworzył sobie jakieś przykładowe formy arkuszy z danymi i miejscami na oczekiwane wyniki. Wtedy łatwiejsza jest pomoc w stylu gdzie jakiej formuły (lub makro) użyć.
WItam chcialbym zroib cjedna formulke w exelu ale zupelnie nie mam pomyslu jak sie za to zabrac. Mianowicie: -Tematem arkusza jest podsumowanie godzin spedzonych w pracy -W tabelach sa dni od poniedzialku do soboty, data przyjscia do pracy, data wyjscia z pracy i ilosc spedzonach godzin. - kazda minuta od poniedzialku do piatku po godzinie 19 jest mnozona...
Hej, jeśli umieściłam temat nie tu gdzie trzeba to przepraszam i proszę o przekierowanie. Mam plik który w jednej kolumnie ma nazwiska pracowników a w kolejnej przypisany do nich czas pracy np. Jan Nowak 2h, Anna Kowalska 4h, Barbara Marzec 4h, potem znowu Jan Nowak 6h itd. Wydaje mi się, że najlepiej byłoby wykorzystać makro, które po kliknięciu przycisku...
Potrzebuję pilnej pomocy: Proszę o stworzenie formuły która policzyć nadgodziny: Pierwsze 8 godziny pracy to nominale: N Powyżej 8h pracy do (10 godzin przepracownych): 50% I powyżej 10 godzin pracy to: 100% Proszę o pilną odpowiedz lub plik .xls Dodano po 2 Załącznik Załącznik Załącznik ZałącznikZałącznik Załącznik
Pooglądałem ten Twój plik. Mi to wygląda na problem w stylu: z trzech przyjaznych wydrukowi widoków chcę pobrać spójne dane i zrobić z tego kolejny widok. Wykonalne? Pewnie że tak. (tylko trzeba się nadłubać) Odporne na błędy. Pewnie że nie. I dlatego niezalecane. A zwłaszcza jeśli chcesz tym liczyć potem jakieś dane finansowe, typu wynagrodzenia dla...
Trzeba trochę zmienić podejście i przerobić formuły. Po pierwsze Wszędzie (i przy sumowaniu godzin) powinien być format gg ] :mm Druga rzecz w układzie czasowym 1 to 24 godziny więc w pierwszej formule liczącej czas pracy liczbę 24 należy zastąpić 1 bo inaczej doliczy 24 dni czyli 192 godziny. To samo sie tyczy 100 i nadgodzin. Zamiast 8 należy wpisać...
Dziękuję za pomoc. Wcześniej skorzystałem już z formuły kolegi swaldeks, i z taką formułą zadanie poszło. Niemniej w ramach ćwiczeń sprawdzę jeszcze "produkt" kol. paweliw.
czy w ogóle jest to wykonalne? Być może tak :?: Ale zapewne... nie tą drogą, którą obrałeś :cry: Podstawowy błąd, to to założenie losowości :idea: Po pierwsze w Excelu funkcje losowe są nietrwałe :!: czyli po każdym przeliczeniu będzie zmieniony (losowo :D ) cały grafik - każdy wpis np dnia wolnego - następna zmiana grafiku :please: Po drugie ciekaw...
Witam Chciałbym zsumować liczbę przepracowanych godzin przez każdego pracownika w danym tygodniu i później zsumować je dla całego miesiąca. Stworzyłem tabelkę ale nie za bardzo ogarniam jak excel liczy czas oraz formuły z tym związane. Czy ktoś mógłby mi pomóc w zliczeniu tego wszystkiego? Chodzi mi o zsumowanie wszystkiego w kolumnie X, a później w...
Dzięki, a jeśli pracownik ten pracowałby np. od 6 do 14, i chciałbym również zastosować ten moduł: =MODUŁ.LICZBY(24-(A1-B1))) by przeciągnąć formułę z góry na dół, to ta formuła musiała by być trochę rozbudowana, ponieważ po zastosowaniu ten formuły wychodzi wynik 32, zamiast 8. Z góry dzięki za odpowiedź.
Witam serdecznie dziękuje za szybka odpowiedź. Zaproponowany mechanizm faktycznie działa, niemniej wprowadzenie kolumny pomocniczej w celu zliczenia planowanej liczby godzin + tym samym wprowadzenie kolumny pomocniczej w celu obliczenia zrealizowanej liczby godzin rozszerza nam jeden dzień do 7 kolumn :( Plusem tego rozwiązania jest na pewno zliczanie...
Ze zliczanie czasu pracy jednostkom w ruchu ciągłym sobie poradziłem ale dodawanie tych godzin to nie na moją głowę :/ 24 godziny pracy przy formatowaniu komórki : liczby/czas/ gg:mm pokazuje jako 0:00 a jak sformatuję inaczej (próbowałem chyba wszystkie możliwe ) to jakieś kosmiczne sumy mi wyskakują , formatuje i wpisuje formuły wg porad w Microsoftcie...
Witam, Mam taki problem. Z Terminala czasu pracy mam informację że ktoś przepracował np. 145 godzin 35 minut i 17 sekund. Jakiej użyć formuły do liczenia wynagrodzenia, Czyli np. pomnożyć to przez 10. Mnożenie sekund mogę sobie odpuścić, ale minuty muszą zostać.
Jak skopiuję formułę w komórce F18 z góry na dół to excel wykazuje godziny zasadnicze również w sobotę, a według przepisów nie powinno się wykazywać godzin zasadniczych w soboty, niedziele i święta, dałoby to się jakoś zmodyfikować? Dodano po 6 Dodatek 20% z minimalnego wynagrodzenia podzielony przez liczbę godzin w miesiącu wg normy jest u nas naliczany...
dzięki Wam udało mi się zrobić coś na własne potrzeby, ale mam jeszcze problem z napisaniem odpowiedniej formuły. Może ktoś z Was będzie w stanie mi pomóc zrobiłem grafik dla trzech stanowisk pracy (Arkusz1;Arkusz2;Arkusz3)w kilku przypadkach jeden pracownik występuje w więcej niż jednym arkuszu. Mam problem z sumowaniem godzin na kilku arkuszach tzn...
Witam, Stworzyłem arkusz do rozliczania ewidencji czasu pracy i mam jeden problem z sumowaniem zaplanowanych i wypracowanych godzin pracy. Po przekroczeniu doby suma pośrednia jest obliczana prawidłowo jednak w podsumowaniu kolumn wychodzą mi bzdury. Konkretnie chodzi mi o formuły w komórkach F,H,I,J,K,L 40. np. po wprowadzeniu w kolumach E i F godzin...
Wrzuć przykład z co najmniej jednym arkuszem (jeśli pozostałe mają identyczną strukturę). Ważne, żeby układ był zgodny z oryginalnym. Formuły można tak skonstruować, żeby same pobierały argumenty (piszesz raz w jednej komórce i kopiujesz/przeciągasz wg potrzeb). Jeśli skoroszyt jest wynikiem "radosnej twórczości", pozostaje VBA i jakaś stała (nazwa...
To jeszcze co do AD2 Rozumiem że karta ma być wynikiem - będzie pobierać dane z grafiku - tak? Jeżeli tak to w grafiku mam tylko czas pracy a nie "start-stop". To będzie uzupełnione? Będziesz pracował na liczbach czy na czasie bo 8 to nie to samo co 8:00 ? Co do ad1 jeżeli nie będziemy chcieli korzystać z makr można to zrealizować za pomocą autofiltru...
miesiace to inne zagadnienie :) tam beda automatyczne podliczenia godzin pracy w danym miesiacu jesli chodzi o szczegoly. Czyli szukasz unikatowych wartości dla JobNo & Description? Bez względu na daty, czasy, etc? tak, bez wzgledu na inne wartosci unikatowe wartosci maja sie znalesc w tblList na podstawie unikatowych danych pobieranych z tabeli HoursDetails...
Dzień dobry, Jeżeli ukrywanie kolumn ma stanowić jakiś problem, to można to również zapisać elegancko z użyciem nazw. Są też zwolennicy tzw. megaformuł, ale ja do nich nie należę. Witam! Ukrywanie kolumn nie było aż takim problemem... Cieszyłem się tak czy inaczej że w końcu mogę dokończyć mój arkusz który zacząłem robić parę tygodni temu. Od tego...
Witam, ostrzeżenie o 24 godzinach dobrze działa kiedy będa kody "literowe"- działa super właśnie tak sobie to wyobrażałem,w wierszu 46 zrobiłem przykład kodu "literowego" i w tym przypadku występuje naruszenie doby pracowniczej z Piątku na Sobotę ( IU-od 07:00 - 1 od 06:00 ) więc opisanie kodów literowych jest dla mnie kolejną rzeczą do zrobienia. Łatwo...
To akurat nie wymaga za bardzo formuły!
Pamiętaj tylko że godziny pracy nie mogą przekroczyć godziny 24:00 bo formuła nie jest na to przygotowana. (nie mówiąc o nadgodzinach i nockach)
Jeśli masz nowego Excela, to możesz użyć takiej formuły (na datę zakończenia pracy): [syntax=text]=LET(graf; FILTRUJ(Arkusz1!$A$3:$C$10;(Arkusz1!$B$3... wynik; REDUCE($B5; SEKWENCJA(ILE.WIERSZY(graf)); LAMBDA(a;b; LET(r;INDEKS(graf;b;3); JEŻELI(a-r<=0; INDEKS(graf;b;1); JEŻELI(a>=INDEKS(graf;1;1);a;a-r)))))...
Możesz połączyć funkcje z tekstem i zrobić np. wyświetlanie ilości wg przykładu, możesz zsumować razem 12 i 8 ... Opcji jest mnóstwo, tylko od Twojej inwencji zależy co i jak zrobisz :) I korzystaj z odwołań względnych, mieszanych i bezwzględnych, można wtedy łatwo przeciągać i kopiować formuły :)
Nie zauważyłem wcześniej tego sumowania. Czyli wracamy do liczb. Poprawiłem formuły, wpisałem zera w formacie tekstowym zrozumiałego dla CZAS.WARTOŚĆ. Pamiętaj, że formuła CZAS.WARTOŚĆ(PRAWY("1:00-5:00";5)) zwróci błąd. Czas płynie tylko w jednym kierunku i nie może być minusowy, nawet w Excelu... Zerknij do załącznika, nie sprawdzałem poprawności sumy....
Komórka M44 została skasowana była zbędna Ukryłem kolumnę L jest potrzeba do formuły
W kolumnie F masz formuły: E7 - B7, czyli 33 godz - 2 godz = 1 dzień i 7 godz. Excel pokazuje Ci tylko 7 godz a w domyśle masz 31 godz. Dlatego pokazuje Ci taką sumę godzin. Popraw projekt od początku.
Można i bez TP, samymi formułami, patrz załącznik.
W tym celu można skorzystać z programu Excel lub Arkuszy Google. W Internecie dostępne są bezpłatne szablony miesięcznych harmonogramów pracy na 2 zmiany. Możesz także dodać formuły, aby automatycznie sumować godziny pracy i sprawdzać, czy nie przekraczają one ustawowego limitu zgodnie z kodeksem pracy. Narzędzia takie jak Shift Scheduler lub TimeCamp...
formuły godziny pracy zliczanie godzin pracy reset godzin pracy
poziom naładować eneloop allegro objawy uszkodzonego programatora pralki
hikvision interkom hikvision mikrofon
Uszczelka do odkurzacza Zelmer Voyager 01Z014ST - gdzie kupić? Słabe światła w Nissan Note 2011 1.6 benzyna