Na poprzednim forum miałeś kłopot z liczeniem formuł jeżeli nie ma daty. Jeżeli nie chcesz by ci wyliczało kiedy nie ma daty, formuły liczące z danej komórki zamknij w funkcji "jeżeli" np. (jeżeli w A1 jest data). =Jeżeli(A1="";""; i tu cała wcześniejsza formuła - bez równa się)
Komórka M44 została skasowana była zbędna Ukryłem kolumnę L jest potrzeba do formuły
potrzebuję reguły które podzielą godziny na 3 zmiany wg reguły zapisanej wyżej. Dla uzyskania pożądanego efektu po drobnych modyfikacjach budowy tabeli, dostosowaniu formatowania czasu - można wykorzystać "przeciągalne" formuły takie jak widać na zrzucie i w załączonym pliku :spoko: :D 1118010 1118011
Dzień dobry, Przy obliczeniach związanych z godzinami należy pamiętać, że Excel pamięta godziny jako ułamki doby, a to co jest wyświetlane, to tylko kwestia formatu. Jeśli chce Pan wyświetlić godzinę zegarową, to format powinien być np. g:mm, a jeśli liczbę godzin (także powyżej 24) to [g]:mm. W Pana podsumowaniach formaty były błędne, a formuły dziwne....
nie zawsze mam te 4 kolumny postawione do jednego dnia. Czy jest taka szansa aby przerobić ten kod ? Uważam, że nie :cry: Zwróć uwagę, że formuła uwzględnia wartości z kolumn D i E :!: - i w ten sposób pośrednio sprawdza przejście czasu pracy z jednego dnia na drugi :idea: Daty w kolumnie A nie muszą być wpisywane dokładnie, rzeczywiste daty pracy...
Witam, Szukam formuły, która zliczy mi ilu pracowników jest o konkretnej godzinie w pracy. Załóżmy, że dany pracownik wypełnia tabelkę, w której zapisuje na którą godzinę przyszedł do pracy oraz ile godzin był w pracy (np. 8;4-co oznacza, że przyszedł na 8 i był 4 godziny w pracy, czyli do 12). Każdy kolejny pracownik robi dokładnie tak samo. Mój problem...
Trzeba trochę zmienić podejście i przerobić formuły. Po pierwsze Wszędzie (i przy sumowaniu godzin) powinien być format gg ] :mm Druga rzecz w układzie czasowym 1 to 24 godziny więc w pierwszej formule liczącej czas pracy liczbę 24 należy zastąpić 1 bo inaczej doliczy 24 dni czyli 192 godziny. To samo sie tyczy 100 i nadgodzin. Zamiast 8 należy wpisać...
Dzień dobry, Ten problem dość trudno "ugryźć" formułami, bo napotykamy tu na błąd w Excelu, który trzeba jakoś obejść. Propozycja byłaby taka: Najpierw utworzyć kopię oryginalnej tabelki, wpisując formuły sumujące podane w przykładzie. Ja wprowadziłem tam tylko nazwy: "od" i "do", bo "nie trawię" takich megaformuł, ale autor może powrócić do swojej...
Gdyby to było takie proste :cry: Ten sposób zapisu jest dość niedogodny do rozwiązania klasycznymi formułami. Na razie doszedłem do takiego zapisu dla komórki CM4 i następnych w obrębie jednego dnia. [syntax=text]=JEŻELI(CZY.PUSTA($D4);0;(L...
Jeżeli chodzi Ci tylko o te konkretne godziny czyli od 20:00 do 3:00 (bo podejrzewam że na taką minn. zmianę chodzisz) to możesz to zrobić w następujący sposób: =SUMA(A1-B1)-10 gdzie: A1 - godzina 20 B1 - godzina 3 Oczywiście ten sposób działa prawidłowo tylko w przypadku godzin które podałeś. Pomyślę, może znajdę bardziej uniwersalny sposób na obliczanie...
Mam do policzenia czas trwania procesu, jeżeli zaczął się on 2018-02-12 16:59 a zakończył się 2018-02-13 07:45. Czas pracy jest liczony tylko od godziny 7:00 do 16:00 i tylko w dni robocze. Jeśli to tylko takie specyficzne przypadki jak w Twoim przykładzie (w każdym tylko 2 dni robocze :D ) to poprzez kilka kolumn pomocniczych można uzyskać pożądany...
Wiesz co, za daleko to poszło tu pojawiają się jeszcze inne błędy. Musze to przemyśleć od początku. edit ----------------------------------------... Trzeba było tak zrobić od początku - nie było by tylu problemów. Skróciłem formułę ale dodałem "zamianę" danych co jest logiczne: Jeżeli godzina końca jest mniejsza od godziny początku to znaczy, że godzina...
Niestety funkcja jest tak skomplikowana (czytaj długa) że nie da się tego zmieścić w jednej komórce w związku z tym jest tzw. tabela pomocnicza która wylicza oddzielnie przypadek z CL, przypadek z PM (9-13PM) i split Na razie stosuj zapis jak dotychczas (oprócz tego split - chyba że to będzie drugi przypadek 12 +17:30-23:30 czy może 8- 11 +17:30-23:30...
Możesz połączyć funkcje z tekstem i zrobić np. wyświetlanie ilości wg przykładu, możesz zsumować razem 12 i 8 ... Opcji jest mnóstwo, tylko od Twojej inwencji zależy co i jak zrobisz :) I korzystaj z odwołań względnych, mieszanych i bezwzględnych, można wtedy łatwo przeciągać i kopiować formuły :)
Witam wszystkich. Dzisiaj mam dla was skrypt w pythonie do optymalizacji akumulacji i sprzedaży energii elektrycznej z instalacji fotowoltaicznej. Skrypt służy do wyznaczania optymalnej strategii wykorzystania energii elektrycznej produkowanej przez instalację PV, z uwzględnieniem: - prognozowanej produkcji energii z PV, - prognozowanego zużycia energii...
jak zmieniam dowolna godzine to odrazu we wszystkich komorkach w kolumnie zmieniaja sie na taka sama ;(
Wynika to z tego, że masz ustawiony format tekstowy komórek. W załączniku "przeformatowałem". Zmodyfikowałem również formuły tak, żeby były "kopiowalne". Zasada jest strasznie prosta, mimo że wygląda skomplikowanie: ADR.POŚR("Arkusz1!"&ADRES(7;WIERSZ()-7)) to nic innego niż formuła =Arkusz1!B7 zapisana w 9 wierszu (Np B9, gdzie wiersz()-7 to 2 /druga...
Czy ja mógłbym odświeżyć lekko temat i zapytać czy jest szansa żeby ktoś edytował ostatni plik który wstawił (at)marek003 bo interesuje mnie tylko jeden wiersz tej całej funkcji a mianowicie wiersz numer 3, gdzie mam godziny pracy, a widzę że w komórce E3 jest funkcja takiej długości że mi ręce opadły jak ty to w ogóle ogarnąłeś :D SZANUJE Chciałbym...
Jak w temacie. Pewnie temat nie jest tak skomplikowany jak mi sie wydaje, jednak nie potrafię sobie z nim poradzić... W kolumnie D mam wypisane różne godziny np. 11:12, 14:17, 23:15 - potrzebuję aby w kolumnie E automatycznie dopisywała się zmiana pracy: dla godzin 6:00 - 14:00 I zmiana, 14:00 - 22:00 II zmiana, 22:00 - 06:00 III zmiana. Pomocy, szukam...
Witam wszystkich zwracam sie do was z prośbą o pomoc w roździeleniu ogólnego czasu pracy na godziny zmian w nim przypadające ( poszczególne okresy w ciągu dnia są różnie naliczane), przykład umieściłem w załączniku, w Polu F8 zawarta jest formuła licząca czas od.do. czekam na wasze sugestie. Dodano po 2
Witam, od przeszło tygodnia przeglądam forum w poszukiwaniu arkusza godzin pracy który nie pozwoli na stworzenie planu pracy jeśli przed rozpoczęciem pracy w dniu 01 a rozpoczęciem pracy w dniu 02 nie upłynie 1 doba. To wcale nie prozaiczna formuła prawo pracy tak stanowi jest ktoś komu stworzenie takowej formuły nie stwarza problemów?
Witam Czy moge prosic o kogos kto pomogłby mi zrobic formule liczaca dzienny koszt pracownikow ? Czas pracy i dni mam zrobione nie potrafie natomiast zrobic formuly liczacej automatycznie wolne i godziny pracy. Zaznaczyłem w zielonym polu co chciałbym żeby mi liczła formuła. https://obrazki.elektroda.pl/3217854400_... Z gory serdecznie...
Witam Wszystkich, pewnie już to było poruszane ale ja jako laik nie mogę znaleźć odpowiedniego rozwiązania. Mama grafik podzielony na rózne zmiany gdzienp. 1i2 to 8 godzin n2 to 7 a D to 10. Czy dało by radę stwożyć taką formułę która liczyła by to razem dla każdej osoby? pozdrawiam, Tomek
Witam Wiem że temat był już wałkowany nie raz ale mam pytanie odnośnie zliczania godzin pracy w excelu. Niestety nie znalazłem odpowiedzi na mój problem w googlach więc pisze do was o pomoc. Chodzi mi o sumę godzin z całego miesiąca. Czy jest jakaś formuła która zlicza czas jak godziny zmiany są wpisane w jednej komórce w formacie 14-22. W załączniku...
Witajcie Chce stworzyć formułe która by zliczała pracowników w danej godzinie, np: jezeli pracownik pracuje pomiedzy 14-15 to jest liczony jako 1, natomiast jak pracuje 15min to jest liczony jako 0,25 i tak dalej. Załaczyłem zeszyt z Exela i sa tam dwa arkusze, jeden to sam grafik a drugi to włąsnie cała tabela któa by miała zliczać. Mam nadzieje że...
Witam. Potrzebuję do ułatwienia sobie życia formułki w Excelu, która będzie wyliczać i sumować godziny pracy poszczególnych pracowników i to było bardzo łatwe do zrobienia. Teraz zastanawiam się w jaki sposób Excel ma traktować urlop jako 8 h wpisując sobie literkę U lub L4 w komórkę... W załączniku umieszczam przykładową tabelkę. Będę wdzięczny za...
Szukam pomocy i pomysłu na rozwiązanie problemu. Mam stworzony arkusz do tworzenia stanu zmiany w pracy kto jest na stanowisku w jakich godzinach. Arkusz chce rozbudować o monitorowanie kto jest już w pracy a kto skończył pracę. Postanowiłem poprzez VBA zbudować zegar który na bieżąco pokazuje godzinę, dzięki czeku zastosowana formuła w wierszu 6, 7...
Witam, Chcialabym dolaczyc sie do tego tematu. Przygotowuje arkusz kalkulacyjny o czasie pracy ale rowniez mam problem z przeliczeniem czasu na liczbe godzin. Zalaczam moj arkusz i bede wdzieczna za pomoc. Pozdrawiam Proszę nie dołączać się do cudzych tematów ze swoim problemem. Post został wydzielony do osobnego wątku. ---- Wydzielono z tematu: [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
aby po wpisaniu w takim formacie ,,14-6'' itp zliczało godziny dla każdego pracownika. Taki zapis czasu pracy (format tekstowy ) zdecydowanie utrudnia możliwość zliczania :cry: Proponuję raczej zmianę układu tabeli :idea: - operowanie wartościami liczbowymi (format czasu :!: ) np. tak jak w moim poście https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Dzięki za odpowiedzi! Ponieważ jeden dokument ma służyć przynajmniej dla całego roku (jak nie dłużej), to obliczenie H1 dla wszystkich arkuszy nie sprawdzi się. W załączeniu przesyłam przykładowy plik. W zakładce "lipiec - suma" w polu C2 podana jest dotychczasowa formuła - suma('lipiec - suma:lipiec (1)'!H1) wpisywana ręcznie. Formuła działa, w przypadku...
Proszę o pomoc w stworzeniu formuły obliczającej sumę godzin pracy z całego miesiąca w grafiku. Godziny zapisane są w formie:np. 6 18, 7 7, 22 8 itp.w oddzielnych komórkach. W grafiku występują również urlopy i chorobowe więc dobrze byłoby by dana formuła uwzględniała i takie wypadki tzn. pomijała takie dni a nie dawała komunikatu błąd, oraz gdy w danym...
Witam, w związku z końcem roku poruszam wciąż żywy temat. Ewidencja czasu pracy :) Tematów i informacji na ten temat jest całą masa. Nie ukrywam, że nie jestem mistrzem excela. Coś ogarniam ale jest to dla mnie jednak mozolna praca. W załączniku dodaję plik. Są tam 4 zakładki (2 istotne "STYCZEŃ 17" i "STYCZEŃ STARY"). Do tej pory posługiwałem się wzorem...
https://obrazki.elektroda.pl/8958979900_... To chyba klasyczny układ powszechnie stosowany - identyczny z moim. I tak to ma wyglądać. Tyle, że zamiast sprzęgła ma być bufor, a kocioł gazowy ma być wpięty wprost do bufora. W sumie to chyba nie da się inaczej wpiąć wężownicy zasobnika jak równolegle. Można też umieścić zasobnik CWU powyżej...
Potrzebuję pilnej pomocy: Proszę o stworzenie formuły która policzyć nadgodziny: Pierwsze 8 godziny pracy to nominale: N Powyżej 8h pracy do (10 godzin przepracownych): 50% I powyżej 10 godzin pracy to: 100% Proszę o pilną odpowiedz lub plik .xls Dodano po 2 Załącznik Załącznik Załącznik ZałącznikZałącznik Załącznik
dzięki wpisałem te formuły dla 1 pracownika i wszystko się liczy to teraz żeby liczyło się dla każdego pracownika to muszę zaznaczyć AE3 do AJ3 i przeciągnąć? jeśli chodzi o premię to do każdej godziny jest 4 złote o ile pracownik nie jest na chorobowym wpisałem taką formułę =JEŻELI(AI3>0;0;4*(AF3+AG3))
chcę znaleźć wiersze w których data jest ta sama i godziny w nakładają się na siebie Trzeba chyba zmienić podejście do zadania. W Excelu trudno porównywać i znajdować "pokrywanie się wielu zakresów" :cry: Dlatego proponuję zrobić pomocnicze tablice czasu pracy instruktorów (podział z dokładnością np do 10 min) i wtedy łatwo wychwycić powtarzające się...
Witam Chciałbym zsumować liczbę przepracowanych godzin przez każdego pracownika w danym tygodniu i później zsumować je dla całego miesiąca. Stworzyłem tabelkę ale nie za bardzo ogarniam jak excel liczy czas oraz formuły z tym związane. Czy ktoś mógłby mi pomóc w zliczeniu tego wszystkiego? Chodzi mi o zsumowanie wszystkiego w kolumnie X, a później w...
Formuła przeze mnie podana zakłada, że dzień pracy jest po 8h i wszystko powyżej jest nadliczbowe. Niepełne godziny też policzy, jeśli ktoś przepracował 9h15m wpisujesz wartość 9,25 (0,25 to 15 minut - 1/4 godziny = 1/4 z 1) i to też uwzględni. Jeśli ktoś ma zmniejszony wymiar czasu pracy na dobę to zamiast 8 na końcu formuły wpisujesz odpowiednią wartość...
PS. Trzeba tylko pamiętać, komputer jest głupszy od człowieka i czasem oczywiste rzeczy wychodzą mu inaczej, trzeba mu po prostu wskazać co ma liczyć. "Komputer"(excel) nie jest głupi. "Komputer"(excel) liczy dokładnie to co chce użytkownik ("programista") tylko że czasami użytkownik/programista nie wie co chce /nie wie jak do tego dojść i jakie formuły...
dzięki Wam udało mi się zrobić coś na własne potrzeby, ale mam jeszcze problem z napisaniem odpowiedniej formuły. Może ktoś z Was będzie w stanie mi pomóc zrobiłem grafik dla trzech stanowisk pracy (Arkusz1;Arkusz2;Arkusz3)w kilku przypadkach jeden pracownik występuje w więcej niż jednym arkuszu. Mam problem z sumowaniem godzin na kilku arkuszach tzn...
Najlepiej najpierw zaznaczyć zakres do sformatowania. Potem w formatowaniu warunkowym (karta Narzędzia główne/Style) należy wybrać Nowa reguła/Użyj formuły do określenia komórek, które należy sformatować/Formatuj wartości dla których następująca formuła jest prawdziwa i tu wpisujemy formułę, odnosząc ją zawsze do lewego górnego rogu formatowanego zakresu...
Jak skopiuję formułę w komórce F18 z góry na dół to excel wykazuje godziny zasadnicze również w sobotę, a według przepisów nie powinno się wykazywać godzin zasadniczych w soboty, niedziele i święta, dałoby to się jakoś zmodyfikować? Dodano po 6 Dodatek 20% z minimalnego wynagrodzenia podzielony przez liczbę godzin w miesiącu wg normy jest u nas naliczany...
wolałbym bez VBA jedynie za pomocą formuły lub łączonych formuł, ale jak się nie da to trudno, będzie z funkcją użytkownika. wiem że będzie błąd w pliku docelowym mam dodane wszystkie możliwe warianty U UŻ OP i inne w tym co zamieściłem jest tylko X bo tam tylko pojawiły się X formuła jeżeli jest dane oznaczenie/a X U etc to 0 jeśli nie to sprawdź wiersz...
miesiace to inne zagadnienie :) tam beda automatyczne podliczenia godzin pracy w danym miesiacu jesli chodzi o szczegoly. Czyli szukasz unikatowych wartości dla JobNo & Description? Bez względu na daty, czasy, etc? tak, bez wzgledu na inne wartosci unikatowe wartosci maja sie znalesc w tblList na podstawie unikatowych danych pobieranych z tabeli HoursDetails...
Witam. Jak to się mówi szewc w dziurawych butach chodzi i przez ostatnie dwa dni nie maiłem dosętpu do Internetu :p Wymagania, które postawiłeś, czyli odliczanie przerwy od ogólnego czasu pracy zmuszają do całkowitej zmiany formuły przy obliczainu godzin w stawkach nocnych, ale czy ktos powiedział,że się nie da? Dodano po 3 Pewnie zostanę za to skarcony...
To akurat nie wymaga za bardzo formuły!
Witam. Dostało mi się w pracy dziwne zadanie... Na podstawie pewnych raportów przejazdów samochodów mam sprawdzać moment, w którym samochód dojechał do ostatniego punktu na zaplanowanej trasie. Tras jest aktualnie niewiele, ale w związku z dynamicznym rozwojem firmy i nowymi wymogami stawianymi przez "górę" (początkowo chodziło o sprawdzanie tylko miejsc...
Pamiętaj tylko że godziny pracy nie mogą przekroczyć godziny 24:00 bo formuła nie jest na to przygotowana. (nie mówiąc o nadgodzinach i nockach)
Można i bez TP, samymi formułami, patrz załącznik.
W tym celu można skorzystać z programu Excel lub Arkuszy Google. W Internecie dostępne są bezpłatne szablony miesięcznych harmonogramów pracy na 2 zmiany. Możesz także dodać formuły, aby automatycznie sumować godziny pracy i sprawdzać, czy nie przekraczają one ustawowego limitu zgodnie z kodeksem pracy. Narzędzia takie jak Shift Scheduler lub TimeCamp...
W kolumnie F masz formuły: E7 - B7, czyli 33 godz - 2 godz = 1 dzień i 7 godz. Excel pokazuje Ci tylko 7 godz a w domyśle masz 31 godz. Dlatego pokazuje Ci taką sumę godzin. Popraw projekt od początku.
Witaj, nie bardzo rozumiem co masz na mysli z tym 00:30 w godzinach nocnych i w jakim celu odejmujesz to od wyniku. Wynik jest ujemny dlatego sa krzyzyki. Chodzi Tobie o dodatkowa premie nocna? EDIT: poprostu objasnij co ta formula ma obliczac zebym w ogole mogl sie w niej odnalezc
Nie zauważyłem wcześniej tego sumowania. Czyli wracamy do liczb. Poprawiłem formuły, wpisałem zera w formacie tekstowym zrozumiałego dla CZAS.WARTOŚĆ. Pamiętaj, że formuła CZAS.WARTOŚĆ(PRAWY("1:00-5:00";5)) zwróci błąd. Czas płynie tylko w jednym kierunku i nie może być minusowy, nawet w Excelu... Zerknij do załącznika, nie sprawdzałem poprawności sumy....
Ale nie ma nic niemożliwego. Pan Maciej Gonet prawdopodobnie można utworzył by formułę. Lub można użyć makra. W każdym przypadku powinniśmy myśleć. Ale wtedy będzie trudny do planowania w przyszłości
Jeśli chodzi o te dwa minusy, to służą one do zamiany wartości pseudotekstowej czasu "6:0" na liczbę (w tym przypadku 0,25). Natomiast co do funkcji MAKS.WARUNKÓW byłem przekonany, że ona już była dostępna w Excelu 2016, ale widzę, że jest dopiero w w wersji 2019. To trzeba poszukać jakiegoś rozwiązania zastępczego. Zamiast MAKS.WARUNKÓW możesz użyć:...
Witaj ponownie, Dałbyś jeszcze radę z formułą na sumowanie godzin z minutami?
mrx nie bądź takim czarnowidzem :) da się zrobić obliczenia i na tym co autor przedstawił. Ale formuła jest trochę zawiła. Kłopot polega jednak na systematyczności danych i kolejnych warunkach o których autor nie wspomniał. Oprócz "off" i "f" jest jeszcze "offf", "inv", "dos" itd. a dla excela musi być jasne jak to policzyć (czy to 0 czy 8 czy dzień...
Zmień wobec tego formułę na (podaje dla mojego przykładu wpis dla H2): =24*(C2-B2-((E2-D2)+(G2-F2))) Format zmień z czasu na liczbowy.
To napisz może prościutki przykład jak byś to rozwiązał. Na razie zmodyfikowałem trochę formuły - w/g Twoich sugestii - ale i tak nie obyło się bez kol. pomocniczej D , ponieważ trzeba oddzielnie zmodyfikować minuty bo np. 36min. = 36/60 = 6/10 <> 36/100. Poniżej formuła po zmianach. Pozdrowienia.
Witam, chciałabym prosić o pomoc w utworzeniu formuły, Mianowice potrzebuje utworzyć spredsheet w Excel, zaznaczający ze maszyna powinna mieć wymieniony olej, powinno to być po ok 200 godzinach pracy, przykład tabelki jak to mogło by wyglądać jest poniżej, niestety nie umiem sama wymyślić formuły, próbowałam na wiele rożnych sposobów ale mi nie wychodzi...
excel formuły godziny pracy godzin pracy formuły godziny pracy excel
wsady amica wymiana czujnika biegów media konwerter konfiguracja
renault midlum renault premium
Jak wymienić baterię w zegarze Bricon? Pompa szlamowa, air-lift, Tsurumi KRS2 – jak usunąć błoto z betonowego dna studni bez wchodzenia