Dla potomnych. Odpiąć radio, zamknąć auto centralnym multimetr na klemie. 20sec (przekaźnik na module komfortu cyk(za schowkiem)) pobor 0,07a 60sec (uzbrojenie kompletne) pobór 0,00a Gdy auto otwarte na centralnym Po 10sec z 0,60a na 0,30a Po 1,5min 0,25a Po 9,30min 0,18a Po 30min 0,00a Pozdrawiam
Zamek a konkretnie losowe działanie krancówki drzwii kierowcy czy połamane kable w przelotce drzwii kierowcy.
Lepiej tyłem do słońca, bo deska bardziej wrażliwa, skóra/tworzywo na kierownicy i więcej światła wpada od przodu. A zawsze można dodatkowo osłonę włożyć, choćby z tektury, albo kupić termiczną za 15 złotych. Na prywatnym terenie wszystko można zastosować, bo inaczej pod jakimś blokiem - zasłonięty środek może prowokować ciekawskich.
1. Wyciągać i ładować aby przy włączonym prostowniku napięcie doszło do 15V. Potem ładować jeszcze trzy godziny, chyba że napięcie wcześniej osiągnie 15,6V wtedy przerwać ładowanie. 2. Zmierzyć napięcie 30 min po zakończeniu ładowania i 12 godzin po zakończeniu ładowania. 3. Jeżeli 30 min po zakończeniu ładowania spadnie do 12,4 V kupić nowy akumulator,...
no i... problem ? http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p70,...
Człwieku, jestem z zawodu doradca ubezpieczeniowym. Nie muszę się na wszystkim znam. Od tego sa ludzie. Nie potrzebnie nabijasz post i się wysyliłeś nie wnosząc nic do tematu. W skróce? Leje na twój post mojym moczem... Zająłeś mi cenne 5 minut mojego życia nie wnosząc nic do tematu znaczącego dla mnie . Widżę że kultura osobista na najwyższym , godnym...
Witam, czy światła drogowe są ? akumulator ma dobry kontakt na klemach, bezpieczniki sprawdzone? Dodano po 17 miso.nasz jeden przewód do masy drugi do przewodów głośnika.Głośnik niema prawa się odzywać i latarka nie świeci.Po tej próbie przewody od latarki dołącz do przewodów głośnikowych ma świecić i w głośniku powinien być słyszany głos/pukanie/....
Według rozpiski f38 jest to w tym modelu zasilanie modułu komfortu oraz może być też zasilanie tylnych modułów w drzwiach, natomiast f15 oświetlenie wewnetrzne
Z tego co pamiętam, to w Golfie 5 włącznik napięcia ACC skojarzony jest z ryglem blokady kierownicy Załączenie ACC następuje po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon a wyłączenie dopiero po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Tak więc aby radio grało po wyłączeniu zapłonu wystarczy nie wyjmować kluczyka ze stacyjki.
0,1 A to bardzo dużo Czy masz radio fabryczne czy nie? (jakieś wzmacniacze itp?)
no to problem w samej skrzynce
Odłącz mechanicznie kostkę od stacyjki (jedna śrubka) i sprawa sie wyjaśni. Jeżeli nic się nie poprawi to wyjmij wtyczkę z przewodami z kostki stacyjki i jak wróci do normy to wiadomo że kostka stacyjki do wymiany.
W tym samochodzie sterownik włącza świece dopiero poniżej 0°C, na próbę odłącz czujnik temp cieczy (-40° dla edc)
W przepływomierzu jest taki. W kostce pod lewą lampą jest prąd chyba żółty kolor. W ostateczności możesz d się podłączyć pod kontrolkę ładowania tam na niebieskim kablu po odpaleniu masz prąd do świateł dziennych wystarczy.
Nr. 12 http://obrazki.elektroda.net/11_11980579...
Skoro to klimatoronik to ja bym zaczął od podłączenia komputera. W blokach pomiarowych w pierwszym bloku będzie widać z dlaczego nie startuje klimatyzacja - najprostsze i najszybsze rozwiązane. Powinny działać oba wentylatory jednocześnie więc raczej jeden masz uszkodzony. Sterowniki
przyczyną braku prądu na sprężarce okazał się przerwany przewód na czujniku temperatury silnika a w sprężarce trzeba wymienić sprzęgło i elektromagnes. Problem rozwiązany zamykam temat Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
W TYM ROCZNIKU BĘDZIE RACZEJ NAD TABLICĄ BEZPIECZNIKOWĄ
amperomierz podłącz szeregowo oczywiscie a jak nie masz to żarówkę pozdrawiam i co ci da ta zarówka? podłacz amperomierz w szereg, wyłacz wszystkie odbiorniki. powinno byc nie wiecej 0,05A
Żaden wariant :D: +B (battery) podłączasz do aku, a +L (load) podłączasz do całej instalacji (oprócz rozrusznika oczywiście). Amperomierz włączony w szereg z całą instalacją, przez co przewody powinny być grube (2.5mm^2 przekroju powinno wystarczyć). Coś mi się wydaje, że on ma nmiejszy opór, bo jakby miał 0.5 ohm, to na zwarciu pokazał by 24A, prawdopodobnie...
miałem cos takiego w Altei winny był moduł komfortu w drzwiach kierowcy trzeba było naprawić wade fabrycznał wylutować z modułu jakiś chyba rezystor,odłacz drzwi kierowcy i zobacz .
szczepciu23, skoro masz silnik TDI to musisz wziąć pod uwagę, iż silniki TDI grzeją świece żarowe dopiero jak temperatura silnika spada poniżej 5*C - jeśli zatem temperatura będzie wyższa niż 5*C to świece nie będą grzały gdyż ECU (sterownik silnika) nie poda za pośrednictwem danych z czujnika temeperatury silnika sygnału do przekaźnika nr 103 (umieszczonego...
Dziś podpielem golfika pod vaga i się okazało że ten drogi moduł też jest popsuty
I dziwna historia wymieniłem licznik podałem prąd na czarny kabel 12v z baterii bo nie wiem czemu ale nie ma na nim prądu (bezpiecznik 7 cały i światła wsteczne działają ) i samochód odpalił i licznik wskazuje prędkość tylko świeci ikonka imobilajzera dodam że nie przegrywałem wsadu. To jak to w końcu jest jest tren imo w zegarach w golfach czy nie
W tym aucie t ym silnikiem trzeba zrobić aktualizacje sterownika. Przynajmniej tak robiliśmy w serwisie vw. Sterownik ma złe oprogramowanie i sam "rusza" przepustnica na postoju. Zapytaj w pobliskim serwisie vw o akcje fabryczna do tego auta bo powinni to za darmo zrobić
Udało się...:D nawet nie wiedziałem że Golf 4 ma jeszcze dwie lampki pod osłonami przeciwsłonecznymi, które zapalają się jak odsłoni się klapkę lusterka na tychże osłonach... Po stronie kierowcy nie było klapki na lusterku tejże osłony więc mikrowłącznik podawał cały czas masę dla lampki A co ciekawe jak odciąłem przewód zasilający wszystkie lampki...
Kostka stacyjki do wymiany.
Nieparwada. Jeżeli golf II 1,3 to stystem Digijet,którego sterownik NIE MA stałego plusa zasilania. Tylko za stacyjką.
I światełko w bagażniku
Raczej nie sądź żeby cos się nagle po zamknieciu auta uruchamiało po 5 czy 10 minutach, (a może jest cos takiego?) Wątpliwa sprawa, ale wykluczyć tego nie można... Jaki masz akumulator i silnik? 0.10 A to jest 100mA czyli spokojnie po trzech dniach wysiorbie aku. 100mA to TYLKO 7,2Ah przez 3 doby.
Witam wszystkich, mam pytanko czy może coś albo ktoś w tym temacie pomoże? chodzi o pobór prądu na postoju , mierzyłem miernikiem i wychodzi pobór 0.16 i to mi zrzera przez noc aku, ( wyswietla na wyswietlaczu że aku słaby) wyciągałem bezpieczniki i znalazłem winowajce 2 bezpieczniki żrą prąd jeden bezpiecznik nr.12 pobór 0.10 i drugi nr.25 pobór 0.06...
Golf IV ma w klapie tylko wycieraczkę i mikro wyłącznik i centr. zamek. Poszukiwanie usterki raczej dla fachowca.
Grzebales w Bordnetz? Zmieniałeś coś?
Jeden od zasilania silnika pompy centrali ABS, drugi 30 A zasilanie elektrozaworów.
Przykładowo, wspomniany już FSO (czyli fiat 125p) miał przy silniku 1,5 rozrusznik 1,5kW, pobierający w zahamowaniu (czyli pierwsza sekunda rozruchu) 575 amper - nominalnie. Kolega sam odpowie może sobie o szanse z akumulatorkiem o wydajności 200÷260A... ----------- No i czekamy na wiadomość, co to w końcu za maszyna: Wołga GAZ24 czy Golf 6?
koszt przekaznika nie przekroczy 5pln postronie stacyjki taki sam pozdro
Nie ma problemu. Tnij przewód czarny znajdujacy sie w czerwonym złączu konektorowym H1 w skrzynce bezpieczników.
Proste do wytłumaczenia zjawisko pojawiające się nie pierwszy raz na forum, tania chińska podróbka regulatora nie rozłącza wzbudzenia alternatora. Jedź do fachowca, niech wymieni na oryginalny.
Immobiliser z pewnością NIE: w tych rocznikach VW, immo odcina zapłon w bardzo charakterystyczny sposób - pozwala zapalić i po dwóch sekundach gasi silnik; jak gdyby kluczykiem!
1. Rozrusznik na krótko sprawdzony? 2. Instalacja stacyjka - rozrusznik przedzwoniona? 3. kostka stacyjki sprawdzona pod obciążeniem? 4. Mechanizm stacyjki zweryfikowany?
Poszukaj stałego plusa. Pozdrawiam
Piotolirad, Sprawdź jaki jest pobór po 10-15min po wyłączeniu. Jeśli gaz masz dobrze wpięty w instalacje to pobór prądu powinien spaść. Stagi biorą 0,05A do 15min, abyś miał komunikację z diagnoskopem przy ustawianiu gazu, po wyłączeniu silnika. Później pobór spada. Nie polecam porady Moderatora (weterana tego działu) aby wszystko odłączać bo sterownik...
Wiecie co jest najdziwniejsze ? że po mechanicznym załączeniu przekaźnika (w bezpiecznikach pod maską) uruchamia się zapłon, a po załączeniu drugiego rozrusznik i auto chodzi. Niestety jak puszczę 1 przekaźnik auto gaśnie i wszystko na desce. Dlatego wydaje mi się, że poszedł centralny moduł zasilania :/ ponieważ nie przekazuje napięcia ze stacyjki...
Proponuję zacząć od kamerki, na początek wczytując się w szczegóły dotyczące jej automatycznego załączania się i poboru prądu nawet w trybie czuwania.
oprócz zaworu na butli masz jeszcze po jednym na filtrze gazu i na reduktorze więc posprawdzaj je.benzyna też jest otwierana elektrozaworem więc czy na benie czy na gazie prąd być musi.
Musi tak być w razie awarii jednego pali się dalej druga lampa.
Może któryś elektrozawór się nie otwiera, sprawdź czy każdy dostaje prąd.
wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Gol...
A przekaźnik pompy paliwa kolega sprawdzał???
Na tablicę jest osobny bezpiecznik!
Kolego może masz instalację gazową bo one czasem lubią kraść prąd?
Proszę sprawdzić ciągłość połączeń linii CAN w komforcie. Miałem u siebie w warsztacie takie uszkodzenie w Passacie i to właśnie było przyczyną. Przy przerwaniu jednego z przewodów linii CAN sterowniki poszczególnych drzwi nie przechodzą do stanu stand by a w tym stanie pobór powinien wynosić ok 250 do 300mA
żarówka 2-3W altek wystartuje bez aku jeśli rdzeń wirnika posiada jakiś magnetuzm szczątkowy ale trzeba mu zadać ładnych kolka tys obrotów auto odpali jeśli aku ma trochę prądu - nie do zastosowania w twoim przypadku
czyli chyba to co mogłem zrobić sam to zrobiłem i muszę podpiąć pod komputer, czy mogę zrobić coś jeszcze sam? A było by to mądre, rozsądne i bezpieczne przerobienie tego tak abym sam mógł włączać te świece?
A masz może pomysł co zrobić z oryginalnym centralnym zamkiem? mogę go odłączyć bez konsekwencji? rozumiem że nową stację sterującą pracą siłowników mogę kupić ale co z starą? przecież pobiera prąd?
Witam Moduł komfortu znajduje się z przodu w konsoli za schowkiem pasażera . Masz auto na can-ie najlepszy był by vcds . http://furmanka.blogspot.com/2009/01/mk5... Pzdr
Tylko jeśli element sterujący cewką przekaźnika to tranzystor,chodzi o to żeby przepięcie przy wyłączaniu prądu cewki nie zniszczyło tranzystora.Jeśli sterujesz przekaźnik jakimś włącznikiem nie musisz stosować diody. Typ diody-dowolny.
Przyjmuje się do 50mA. Więc taka wartość jest jak najbardziej prawidłowa ;)
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... Teraz wszedł cały link. Dodatkowo, ten bezpiecznik wyjąć i włożyć NOWY z pudełka, sprawdzić czy napięcie jest na jednym z pinów gniazda bezpiecznika (nie pamiętam - górnym czy dolnym), i czy napięcie jest na niebieskim wtyku U1 pin 4: http://translate.google.pl/translate?hl=...
Można też bez mierzenia. Na noc lub gdy samochodu nie używasz odepnij klemę z akumulatora. Jeżeli rano czy po kilku dniach nie będziesz mógł odpalić to wiadomo że aku do wymiany. Jeżeli będzie odpalał bez problemu to lewy pobór prądu.
Witam, jeżeli jest taka możliwość to przy mrozie wtedy kiedy rozrusznik nie kręci proszę sprawdzić czy jest prąd na kablach od rozrusznika. Prawdopodobnie jeżeli prąd będzie to rozrusznik domaga się regeneracji lub wymiany. Pozdrawiam.
Ładowanie znikło.
Lepiej kontrolką wykonaną z żarówki ,gdyż miernik często może cyganić.
Witam Sprawdz kostke stacyjki
Jak wynika z dyskusji na forum Golfa, ta funkcja zależy od systemu wskaźnika paliwa: ma on wyjscie na wskaźnik wskazówkowy i na kontrolkę - jeśli dany licznik ją posiada. Większość Golfów kontrolki nie ma, większość Seatów ma, a kabelka dla kontrolki nie ma dodatkowego do baku - po prostu, po obniżeniu się poziomu paliwa do ilośći "Rezerwa" - kontrolka...
Z tego co piszesz wymieniłeś wcześniej przekaźnik, następnie czujnik temp - włożyłeś nowe zamienniki czy ori?? Czujnik tem. i przekaznik są ok jak to sprawdziłeś?? Zrób jeszcze raz tak jak pisałem na początku, czyli odłącz czujnik temp i sprawdź na ,,starym'' i nowym przekaźniku, w moim byłym golfie (taki jak twój mk3 1,9d 1Y ) było podobnie po zmianie...
czyli jak by sie rozladowywal sam.. Już wcześniej Ci sugerowałem, że masa czynna spłynęła i robi wewnętrzne zwarcie. Akumulator nadaje się tylko jako sztuka do zwrotu w sklepie.
Najczęstszym problemem w G4 jest modół komfortu który „nie zasypia”pół godziny po zamknięciu auta-spowodowane jest to uszkodzonym mikrostykiem lub jeszcze częściej zimnym lutem w zamku...Spotkałem się również z uszkodzonym alternatorem pobierającym prąd
W 2-ce nie ma bezpieczników przy aku, hamulca bym z prądem nie wiązał bo poza światłami z tyłu nic wspólnego z prądem nie ma. Rozrusznik kręci?
Gaz w aucie jest?
No , żaróweczka chyba 5W na pewno bierze 2A . Ja np. do oświetlenia bagażnika mam dwie lampki z żarówkami po 10W co daje 20W i gdy nie tak dawno nawet wieczorem nie zamknąłem klapy bagażnika, rano nawet rozrusznik nie zakręcił
Przy uszkodzonym bezpieczniku S163 na akumulatorze nie będzie zasilania na: 28, 32, 34, 43. Na 29 będzie bo to jest zasilanie po stacyjce. Masz rację, pomyliłem nr bezpieczników. Na bezpiecznik 29 zasilanie przychodzi prosto ze stacyjki ale po drodze jest "połączenie wewnętrzne wiązki" i tu bym szukał.
Witam. Po wymianie sprzegła przy golfie III 1.9 TDI 110 KM i podłączeniu aku. zaświeciły się kontrolki płynu chłodniczego i oleju. Kluczyk jest wyjęty, kontrolki świecą. Po włożeniu kluczyka świece się podgrzewają, ale golf nie odpala. Brak prądu na elektrozaworze na pompie wtryskowej. Może ktoś wie gdzie szukać przyczyny?
Wzrasta pobór prądu i styki się grzeją .
Bo jest rezystancja i na każdej rezystancji będzie wydzielanie się ciepła. Nie ma tam nic do łączenia na skrętkę, tam płyną za duże prądy, albo lutownie albo zagniatanie.
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Przekonaliście mnie że nic z tym nie da rady zrobić, najwyżej od czasu do czasu go podładuję prostownikiem.
Odepnij czujnik temperatury dla testu i zobacz czy pojawi się napięcie na świecach. Przekaźnik to 103 znajduje się nad nogami kierowcy, bezpiecznik od świec jest w puszce przy akumulatorze i jest to drugi od prawej o wartości 50A (patrząc na akumulator od przodu auta)
Jest jakaś nadzieja? Zależy jak długo to ładowanie potrwa, kiedy samoczynnie spadnie prąd ładowania, do małych wartości.
Witaj. Identyczną sytuację miałem w Golfie 5 mojej kuzynki. Nie miałem za bardzo czasu, żeby się tym zająć od ręki, bo miałem dużo pracy w warsztacie, więc wyciągnąłem bezpiecznik, który odpowiadał za radio i oświetlenie wnętrza. Przez miesiąc jeździła i nie było problemu. Po tym czasie, analizując te dwa odbiorniki prądu, pomyślałem, że to może być...
Podaj rocznik
trzeba było od razu mówić że tylko na gazie
Akumulator 80 ah nowy ładowanie 14,3 V Raz na tydzień tak się dzieje
U mnie rozwiązaniem problemu było odpięcie żółtego przewodu.
Powiedz jak mierzysz ten prąd?
Coś pobiera prąd-ponad 1A chwili gdy samochód jest zgaszony, zamknięty, po prostu zaparkowany. Pobór ustaje z chwilą wyjecia wskazanego bezpiecznika. Co on zabezpiecza?
A czy coś tutaj jest śmiesznego ?
Mam dziwny problem i pomyślałem, ze napisze, bo moze sie ktos z tym spotkał. W aucie nie działały szyby i oswietlenie wnętrza, bezpiecznik 14 sprawdzony, sprawny i jest na nim napiecie, ale na module na przewodzie czarno-czerwonym brak napiecia, więc dałem nowe zasilanie na czarno-czerwony na module (kabel odciety, nie wpiecie w instalacje). zaczeło...
Po jakim czasie sprawdzasz pobór prądu i jak to robisz?
Jak zegary nie mają nic wspólnego w golfie 3 odcina 3 rzeczy odpalanie prąd na zegary i coś jeszcze.
witam Wszystkich gorąco! Problem jak w temacie, w jaki sposób w warunkach domowych mogę zmierzyć czy w moim aucie jest jakikolwiek upływ prądu bo już siły nie mam z tym autem, akumulator nowy, regulator nowy, alternator i rozrusznik u elektryka mierzony i wszystko niby Ok a jak przychodzi zima to auto palić nie chce. Posiadam miernik elektryczny, jak...
sprawdź krancówkę bagażnika (miałem taki przypadek kiedy była zamoczona), sprawdź też krańcówki drzwi. Żaróweczka w podświetleniu zapalniczki nie powinna mieć wpływu na pobór prądu.
2 przewody przy przekaźniku.Ale skoro piszesz prawdopodobnie alarm, to zmierz pobór prądu i wtedy będziesz pewien.
Wyjmij jeszcze przekaźnik świec żarowych.
Podpinam się do tematu. Golf II 1.6 1990r. Gdy jest temperatura plusowa, to odpala bez problemu. Gdy spadnie chociaż stopień poniżej zera, obróci kilka razy i pada. Myślałem, że to akumulator, został oddany na gwarancję (ma kilka miesięcy), lecz wrócił jako sprawny bez usterek, po przełożeniu akumulatora z mojego samochodu, również szybko się rozładowywuje....
Witam, ja kilka dni temu do golfa ll 1.8 z gazem zakupiłem Akumulator WESTA FORSE eeAh, 220zł 510 prąd rozruchowy, klepią to na Ukrainie, opinie na necie - tanie a dobre, wcześniej miałem centre "bezobsługowa" i wytrzymała mi 3 lata.
to zaloguj się tym kablem co masz
Kostka stacyjki sprawdź, bezpieczniki na akumulatorze te na śrubki blaszkowe.
To jedynie pozostaje amperomierzem zmierzyć jaki prąd samochód pobiera w czasie postoju i powinno się wszystko wyjaśnić.
Głupie pytanko ale ze sprawami mechanicznymi raczej nie mam doczynienia :) gdzie jest ten czujnik?
Podstawa sprawdzić ładowanie i pobór prądu na postoju
prąd przemienny prąd stały prąd zmienny prąd stać prąd zmienny prąd stały
pralka polar wyłącza wirowania tacho karty grundig davio
subwoofer logitech z5500 subwoofer logitech z5500
Tonsil Voyager 350 vs STX F-360N – która kolumna głośniejsza i bardziej dynamiczna do mocnego grania? Fotowoltaika: 7 paneli szeregowo, 4 zacienione – czy przeniesienie panelu lub dioda zwiększy uzysk?