Cześć, ostatnio po mocnym zaciągnięciu hamulca ręcznego dźwignia zrobiła się luźna, więc podejrzewając, że linki się wyciągnęły, zleciłem ich wymianę. Wymianą zajmował się mechanik, odebrałem od niego samochód, jednak ręczny łapał dopiero na 6 ząbku. Chciałem trochę go podciągnąć, ale w jednym z zacisków zauważyłem dziwną sytuację. Gdy ręczny jest...
Sprawdz plyn , klocki sa z czujnikami przod , tył jedz do mechanika niech sprawdzi wtyczki poniewaz czesto sie uszkadzaja kostki laczace czujnik z instalacja jak to bendzie ok , to niech wypina po jednym czujniki i zrobi zworke i sprawdzi czy gasnie jak zgasnie to przetarty jest przewod od klocka . Pozdrawiam
Odpowietrzylem caly uklad, jednak nie wydawalo mi sie zeby byl w ogole zapowietrzony. Zauwazylem, ze przy prawym kole przy lince od recznego, (mechanizm ktory cofa i wypycha tloczek) stoi w polowie. Sciagnalem jeszcze raz klocki, a tloczek cofnalem specjalnym przyzadem. Hamulec reczny obecnie dziala,jednak nozny schodzi w dol po kazdym zahamowaniu jak...
na klinie znajdują się nacięcia które zapobiegają nadmietnemu opadaniu klina często są one juz wygniecione lub szczelina w która wchodzi klin ma zaokraglone krawędzie i się nie zazębia się z klinem tylko ślizga poza tym wszystko musi być czyste i suche a do nowych sprężyn pasowało by założyć nowe regulatory pozdrawiam
można zlokalizować usterkę choć jest troszkę sprawdzania więcej na pw
poziom płynu hamulcowego
Tłoczki w zacisku są sprawne?
W zasadzie sam sobie odpowiedziałeś, zapala się skręcając koła, jak dla mnie to przetarty przewód od czujnika klocków albo coś podobnego kalibru, dotyka masy i wywala kontrolkę. Gdyby na przeglądzie mieli oglądać wszystkie kabelki to by trwał 5h i kosztował 500zł. ;)
Mam pytanko. Jak krok po kroku wymienić linkę hamulca ręcznego w golfie IV?
proponowałbym jeszcze sprawdzić serwo - z tego co piszesz to ono może być także przyczyna, ostatnio przerabiałem to w Audi A3 Krzysiek
Witam Kolega ociz ma rację , jeśli wszystko wygląda jak nowe to cyinderki "zamarznięte" Zdejmij bęben i sprawdź stan cylinderków czy nie są zapieczone bo z opisu wynika że tak
Warto także przyjrzeć się hamulcom, czy koła obracają się z nadmiernym oporem po zwolnieniu pedału hamulca.
według mnie to będzie zapowietrzony układ lub j.w klocki i szczęki
Nic klockom nie będzie. Wprawdzie trochę się przytarły, ale przy codziennej jeździe, też co chwilę się hamuje ( zwłaszcza w mieście).
http://obrazki.elektroda.net/13_12601852... http://obrazki.elektroda.net/61_12601852... http://obrazki.elektroda.net/74_12601852... http://obrazki.elektroda.net/91_12601852...
masa tylnych lamp do duszy.
Klocki hamulcowe w miarę swobodnie przesuwały się w jarzmie ? Jeśli klocek będzie się zacinał lub przesuwał bardzo opornie - nie będzie odsuwał się od tarczy w chwili zwolnienia pedału hamulca tym samym będzie powodował nagrzewanie tarczy
Jeżeli kontrolka nie reaguje to wychodzi że jest zwarcie w obwodzie kontrolki hamulca i oczywiście jest dosyć płynu hamulcowego.P
Uruchom silnik podnieś maskę i na jałowym powinieneś słyszeć syczenie w okolicy serwa jeśli dziurawe.
Pedał hamulca opada po odpaleniu, czy nie?
Witam, czy ktokolwiek orientuje się, w jaki sposób naprężyć metodą nieinwazyjną linkę hamulca ręcznego w Golfie IV (rocznik 2000)? Pozdrawiam!
Słyszałem, że jak ten czujnik się zepsuje to kontrolka od świec żarowych będzie mrugać w czasie jazdy. Sprawdź tematy związane z kontrolką świec żarowych to może się dowiesz czegoś więcej. Pozdrawiam
http://www.zssplus.pl/www_prace_dyplomow... No to tu masz opis działania układu elektrohydraulicznego. Jaką tablicą rejestracyjną, jest pod tylną kanapą.
Linka naciągnięta? O ile ząbków możesz podnieść dźwignię ręcznego?
Odepnij czujnik stop-u przy pedale hamulca
Sprawdź przewody od podcisnienia. Grubsze czarne po prawej stronie silnika i w okolicy zbiorniczka z płynem hamulcowym. Szukaj albo pękniętego albo takiego co luźno siedzi. Straciłeś podciśnienie i nie masz wspomagania hamulców i sterowania turbiną. Ostatecznie może być pompa vacum uszkodzona. Usterka łatwa w diagnozie i naprawie.
Załóż opcjonalne sprężynki ktore odciagaja ręczny : strona lewa: 1K0 615 295 strona prawa: 1K0 615 296 https://obrazki.elektroda.pl/9711243800_...
Odpowietrzanie strzykawką pomogło. Temat zamknięty
Padła nazwa "belka" więc zakładam że to przeróbka z bębnów na tarcze. ZTCP Golf III GTI miał z tyłu belkę i hamulce tarczowe.
Zalacza swiatlo stopu , oraz informuje komputer kiedy hamujesz , a ten wtedy zubaza dawke . Moze sie o tym przekonac trzymajac gaz gdzies na 3000 obrotow , jednoczesnie wcisnij hamulec , komputer powinien wtedy zredukowac znacznie obroty .
Czujnik STOP wstawiony nowy ,oryginalny z ASO (zielony).Reaguje prawidłowo na wciśnięcie hamulca .
Odświeżam temat. Po odpowietrzaniu Vag nadal na zgaszonym silniku pedał hamulca jest twardy, a gdy odpali się silnik pedał powoli wchodzi w podłogę.... Co z tym da się zrobić???
To podciśnienie w układzie wspomagania hamulców chyba.
poziom plynu jest ok, golf tez jest z 2000 roku , dzis jedzie na diagnostyke, czy klocki hamulcowe z czujnikiem zuzycia sa duzo drozsze?
Masz pierwszy z brzegu podobny temat https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=... Przeczytaj, zrozum i będzie git.
Możliwe że jest błąd w etce. Na zdjęciu jest sprężyna wspomagająca powrót dźwigni hamulca postojowego.
Uszczelka pokrywy zaworów na dzień dobry do wymiany.Kup zmywacz do hamulców,przemyj i obserwuj.
No do tej listy można jeszcze licznik dodać nie wiem jak z zawieszeniem i skutecznością hamulców później
Dlatego właśnie pisałem abyś zastosował gotowy układ, np taki: http://www.sklep.amt-alarmy.pl/index.php... 30 zł + ew. koszty wysyłki to nie jest chyba tak straszny wydatek dla posiadacza Golfa 4 :)
ja tam widzę kontrolkę od hamulców
Może jestem przewrażliwiony, lecz tutaj nawet przy bardzo mocnym dociśnięciu, hamulec nie reaguje dopiero po jakiejś sekundzie może dwóch, jest reakcja.
Nic wcześniej nie było grzebane przy hamulcach. Po złożeniu wszystkiego dzieje się to samo co przed wymianą.
Witam ,uszkodzenia wewnętrzne wężyków elastycznych lub niedokładnie odpowietrzony układ powoduje takie obiawy.
Trochę zastanawiające są te bardzo wysokie obroty zaraz po odpaleniu bo w tym silniku raczej ciężko uzyskać taki efekt. Jak będzie nieszczelny układ ssący to będzie gazował. Pękały ( spadały) węże od zaworu nagrzewnia silnika, w wyniku tego szło fałszywe powietrze. Drugą sprawą może być peknięty wąż od serwa hamulców.
A ja uważam że wszystkie odpowiedzi są w "hamulcach"
Czy przed wymianą tarcz klocków ,hamulec był bardziej skuteczny?.
Regulator hamulca osi tylnej i jeśli masz z tyłu bębny to hamulce do przejrzenia. Płynu przypadkiem nie ubywa?
Nie wiem jak w golfie, ale dobrze by było sprawdzić obecność czujnika na sprzęgle i tego, czy na hamulcu jest zamontowany odpowiedni.
Przepraszam, źle zrozumiałem. Wydawało mi się, że nie kręci rozrusznikiem. Pedał hamulca trzeba wcisnąć i trzymać dopóki auto nie odpali, czy wcisnąć i puścić, a następnie odpalać? Jak auto zachowuje się zgaszone np przy ruszaniu? Czy przy kolejnym rozruchu trzeba ponownie używać hamulca?
Nie porównuj Fabii bo ona ma hamulce z Golfa 1. nie porównuję hamulców do innych hamulców a dobór hamulców do masy pojazdu w firmie Skoda.
Witam. Mam problem z Golfem niedawno go kupiłem i auto tylko odpala z wcisnietym hamulcem jesli sie go nie wcisnie bedzie krecił rozrusznikiem ale nie odpali wcisniecie hamulca rozwiazuje problem. Jak tego zabezpieczenia sie pozbyc? Jesli np padnie akumulator to nie da rady go odpalic z tzw popuchu. Miał ktoś taki przypadek?
dzięki za podpowiedź ale potrzebny mi był szybko samochód więc kazałam zamontować to co jest pod ręką efekt piorunujący - ten grat nigdy takich hamulców nie miał a serwo prawdopodobnie jest od starego vw busa musiałam troszkę poczekać bo jednak coś nie do końca pasowało ale ostatecznie super Pozdrawiam wszystkich forumowiczów
takie rzeczy są raczej mało rozbieralne, Ale jak Ci się uda to można kombinować. nie ma tam regulacji dystansu ? tak jak w czujnikach hamulca nożnego
golf 4 1.9 tdi brak mocy i twardy pedał hamulca po wymianie skrzyni. czego mogłem nie podlaczyc albo co się mogło odłączyć?
Może być czujnik hamulca ale równie dobrze bład w ECM. Sprawdź zasilanie gniazda i linię K pin7.
Co do łożyska to z nim wszystko ok,a stukanie raz jest raz nie ma-natomiast pojawia się zawsze kiedy dobije kołem do krawężnika i jest też objaw w postaci pstryknięcia w bębnie jak naciskam hamulec.
Zielony kabelek do masy i zadziała. Powinien być podłączony pod hamulec ręczny. To blokada by nie oglądać podczas jazdy.
Nie dokręcona rurka lub puszcza na łączeniu. Sprawdź podkładki na zaciskach. Zobaczy czy przy zaciągniętym hamulcu ręcznym jest lepszy?
Lub w żle wyregulowanym czujniku przy pedale hamulca.
Witam, zwracam się z prośba o pomoc. Problem dotyczy GOLF IV 1.9 TDI, 2002 r. Mianowicie problem z automatyczna skrzynia biegów o numerze JF506E, 5-biegowy TIP-TRONIC. Jako dawcę zakupiłem używaną taką samą skrzynię ( z uszkodzonym innym elektrozaworem). Ogólnie rzecz biorąc, można już powiedzieć że został przeprowadzony mały remont skrzyni na zasadzie...
...to chyba ma związek :arrow: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... III - "choinka" kontrolek po wciśnięciu hamulca.
W pozycji nie wciśniętego sprzęgła. Dodano po 52 Podobnie jak druga para styków w pedału hamulca.
No tak, sorry. 1.9 TDI 90 KM.
Ma ktoś tu jakieś propozycje? Słyszałem że są tu sami specjaliści od VW, a to prawie wszystko to samo co Golf IV
Z tyłu skrzyni jest pozycjoner (okrągły element) i z nim masz problem, jak lubisz dłubać to go rozbierz, poczyść styki i podziała jeszcze trochę, jak nie to wymiana na nowy. Ma kręcić na P/N bez hamulca, hamulec jest potrzebny do odblokowania dźwigni wybieraka.
Jeżeli to jest taka zatyczka od góry bo nie wyraźnie widać to nie lej tam oleju!! to nie do tego służy! to jest wziernik na koło zamachowe do ustawienia GMP itp, po wlaniu oleju zaczęło ciec czy ciekło wcześniej?, bo jeśli po wlaniu to nic dziwnego:) nie zaczęło się ślizgać sprzęgło przypadkiem?? bez urazy, ALE JUŻ NIC NIGDZIE NIE DOLEWAJ!raczej skorzystaj...
W stanie spoczynku przepona może zamykać nieszczelność, a po naciśnięciu pedału hamulca może się otwierać. Nie takie rzeczy się zdarzają. A jak nie przepona, to może zawór w popychaczu. Generalnie podmienił bym serwo.
Przyglądnij się wężykowi łączącemu kolektor ssący z serwem hamulców, a dokładnie takiemu gumowemu kolanku zaraz przy kolektorze
Są co najmniej 3 różne długości w przypadku hamulców bębnowych.
Pompa abs.
Jak zaślepisz króciec to silnik będzie pracował poprawnie ale nie będzie wspomagania hamulców.
O tej pompie też myślałem ale jeśli zaczęła przepuszczać to jest to bezpowrotne A więc powinno się już powtarzać a tego nie robi. Niekoniecznie.Czasem uszkodzona pompa puszcza co "drugie depnięcie"a czasem raz na sto depnięć,tutaj nie ma reguły. Tak czy inaczej do wymiany,bo regeneracja w praktyce nie przynosi dobrych rezultatów. By na 100 procent...
na 90% masz uszkodzony "popękany" przewód podciśnieniowy pomiędzy kolektorem ssącym a serwem hamulca... temat znany w VW... polo, lupo i golfa... pod maską znajdziesz go bez problemu; newralgiczne miejsca to połączenie przewód - kolanko... kiedyś w serwisie można było kupić zestawy naprawcze do tych właśnie przewodów... popytaj może jeszcze są... miłego...
W ręcznym to chyba nie masz co szukać skoro przód Ci się grzeje, hamulce do kontroli pod względem zużycia i prawidłowej pracy ruchomych elementów oraz swobodnego przesuwania się klocków w jarzmie. Proporcji nie ma, robi się to na wyczucie, oraz koloru wypompowanego płynu, litr powinien wystarczyć. Wiesz chociaż jak wymienić ten płyn? Czy za tydzień...
- Golf 4 1.9TDI - Brak mocy i zblokowany pedał hamulca, wyciek w okolicy pompy vacum. Mam taki problem, króciec do serwo nie ma luzu, wydaje mi się, że może uszczelka poszła. auto nie ma mocy i po paru wciśnięciach hamulca robi się twardy. Jest ktoś w stanie stwierdzić co trzeba zrobić? z góry mówię, że nie posiadam wakuometru. https://obrazki.elektroda.pl/8911390100_...
Witam! Mam problem z hamulcami w Golf IV . Mianowicie, przy małej prędkości ok 5 -10 km/h przy delikatnym nacisaniu hamulca zaczyna włączać sie abs ( pedał unosi się i brzęczy) Przy hamowaniu z większych prędkości jest o k Pozdrawiam!
Witam serdecznie. Jestem tutaj nowy a więc proszę o wybaczenie błędów.Spróbuje jak w najprostszy sposób wytłumaczyć o co mi chodzi :D Posiadam Golfa 4 1,6 gaz. Wczoraj pod czas jazdy zapaliły się kontrolki ABS i hamulca ręcznego. Po zgaszeniu auta usłyszałem dziwny odgłos z środka deski rozdzielczej (jakby zegar się resetował) chciałem odpalić ponownie...
Jak w temacie.
Witam, Mam problem z zdiagnozowaniem usterki usterki układu hamulców w Golfie. System ABS nie posiada żadnych błędów a hamulców praktycznie w ogóle nie ma. Trzeba bardzo mocno cisnąć. Nie wiem co może być uszkodzone ponieważ czujnik ciśnienia układu hamulcowego podczas naciskania pedału hamulca osiąga wartość ok 40Bar i nie wskazuje to na uszkodzenie...
Ostatnio wymieniałem u siebie w golfie prowadnice od hamulców z przodu to w tym kole które wymieniałem To z przodu, czy tylko w jednym kole? Jeśli przed było dobrze, a teraz nie jest, to ewidentny błąd składającego. Klocki nie są luźne? Skoro jesteś zielony, to może naprawa systemu hamulcowego, to nie jest dobry wybór do nauki?
Witam Sprawdź masy w tylnych lampach.
Kolego co do złączy diagnostycznych to masz je pod mieszkiem lewarka. Ja też mam pytanie do kolegów bo u mnie powstalo zwarcie na tymże złączu przez przecięcie przewodów i nie działa ABS.Pewnie moduł złapał jakiś błąd jak to wykasować, a może poleciał bezpiecznik, ale gdzie go szukać bo te na bezpiecznikami ok.Z góry dzięki.
3 min w internecie: Swap VR6 ,podstawy - silnik + skrzynia z wiazką - wozek golf 3 VR6 ,przedia bekla corrado VR6 lub Passat - chłodnica np G60 z krotkim wentylatorem - połoski GTi + przeguby VR - licznik - pedały - kwestia rozwiazania zmiany biegow - kwestia hamulcow Chciałbym zamontować hamulce od tego Passata 5x100 czyli przeguby zostają od Vr,...
Problem rozwiązany. Rozłączył sie wężyk od tylniego spryskiwacza na wysokości przelotu pod dachem i zalało jedną z trzeh wtyczek które są po lewej stronie na wysokości tylnej półki za tapicerką. Dzięki wszystkim za wskazówki.Zamykam temat.Pozdrawiam.
Raczej nie. Źle odpowietrzony układ wyczułbyś zresztą pod pedałem hamulca.
Nie opisałem do końca: pedał hamulca robi sie twardy i tak jaby przerywał.
Sprawdzić połączenia masowe, silnik, karoseria akumulator. Sprawdzić napięcie akumulatora. Sprawdzić bezpieczniki koło akumulatora.
światła dzienne załaczane hamulcem ręcznym.
czy to na pewno lampka hamulca ręcznego ??? abs powinien mieć swoją lampkę / z reguły żółtą/
Problem ręcznego rozwiązałem,szczeki są średniej jakości napawałem trochę ta dźwignie z ręcznego i jest ok. Jeżeli chodzi o pedał to wy mienie koronki z tyłu bo są pogięte i dam znać.
Hmm Nie przydusza mu obrotów silnika? Jak to temperaturam a wpływ to zobacz czy ci reduktor dobrze się nagrzewa. Z tym gaśnieciem masz cały czas czy tylko jak jest zimny silnik? I tylko na wyższych biegach nie na puszczaniu na luz? No chyba że luzujesz już po hamowniu silnikiem i nie puszczasz załóżmy z 5 na luz i hamulec?
Pedał wpada lekko czy się blokuje?
Pewnie czujnik na pedale hamulca.
Kontrolka świec może świecić z różnych powodów, najpierw napraw komunikację ze sterownikiem silnika, aby odczytać błędy.
Tego to niestety niewiem , ale zapytam tego mechanika .
Każdy silnik (jak nie ma wakupompy, oczywiście) zgłupieje jak będziesz pompował hamulcem na wolnych obrotach
jak dolejesz płynu to i tak nie będzie hamulca, bo układ prawdopodobnie jest zapowietrzony. Więc posłuchaj kolegów wyżej i załatw sobie lawetę. Hamowanie hamulcem postojowym podczas jazdy jest niebezpieczne...
...to zrobią Ci wywarzanie z testem... No i mam zagwodkę, wyważanie i wywarzanie to dwa różne wyrazy. Pierwszy raz słyszę, żeby w procesie warzenia używano opon :-)
zobacz w parametrach czy 000 zmienia się na 011 po naciśnięciu hamulca
Napisz jutro co z tymi hamulcami
hamulec ręczny hamulec ręczny actros hamulec siłownik hamulec hamulec samochód automatyczny hamulec
presostat czynnika geforce gtx750ti zasilacz dmuchawa styki wtyczki
projektor hy300 siemens sf25m854eu
Wymiana tylnych tarcz i zacisków w Oplu Astra 2005 2.0T Połączenie równoległe potencjometrów - zasady i zastosowania