Nie, chodzi o czujnik na chłodnicy.
Rozumiem ze Ty masz na myśli nie chłodnicę lecz jej wentylator. Wentylator jest załączany czujnikiem temperatury i to on może byc uszkodzony. Nie jest jasne czy on się nie chce wyłączyć w ogóle czy chodzi przez jakiś czas po wyłączeniu silnika. Jesli trzyma cały czas to może trzymac przekaźnik a jeśli po jakimś czasie się wyłączy to jest ok tylko silnik...
Jaki masz czujnik ciśnienia klimy? Jakie auto i silnik? Klimatronic? W klimatroniku możesz zobaczyć warunki włączenia kompresora. Jak nie masz klimatroniku to w sterowniku silnika. Sprawdź bezpiecznik 16 w desce rozdzielczej, zasilania sterownika wentylatorów, pognite kable, i sam sterownik.
Witam. Problem został rozwiązany. W rozwiązaniu problemu pomógł mi bardzo przez przypadek znaleziony post http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... za każdym razem wpisywałem "guglowi" że ma szukać albo coś o sterowniku 1J0 919 506 K albo wogóle o sterowniku, aż w końcu wpisałem zamiast powyższego 89 8972 000 to jest jakiś numer na sterowniku...
Co to zatem może być? Termostat? Czy bardziej zamulona Już nie ma co pytać, trzeba coś zrobić, np. wymontować termostat na próbę lub od razu wymienić na nowy (nie zaszkodzi...), sprawdzić chłodnicę....lub oddać do naprawy.
Miałem to samo po wymianie czujnika włączającego wentylator na nowy zaczął się gotować płyn po jechaniu kilkunastu kilometrów.Sprawdzałem wszystko co się okazało zmieniłem czujnik od wentylatora i było git. A więc nowe nie znaczy ze dobre.
Odłączy czujnik klimy, odłączy włącznik na chłodnicy a wentylatory dalej będą działały. Podstawi nowy moduł wentylatorów i to też nic nie da. Na razie tyle.
Może robić aż takie ciśnienie?
Moim zdaniem uszkodzony moduł w wentylatorze
Według autodaty do 12.2015 kabel żółty fioletowy idzie do pinu b71. Od 2015 schematu nie mam.
Termowłącznik nie ma nic do startu wentylatora przy pracy klimatyzacji. Sprawdź zasilania na sterowniku wentylatora.
PWM, prawdopodobnie 24Hz, regulacja prędkości za pomocą wypełnienia. Powinny tam być 2 grube przewody zasilające, cienkie to plus po stacyjce i sygnał PWM. Zielony cienki o ile dobre pamiętam to sygnał PWM.
Witam. W moim golfie 4, gdy załącza się wentylator chłodnicy, to włącza się klimatyzacja, wentylator klimy i sprężarka (mimo że klimatyzacja jest wyłączona ). Problemem może być ten przekaźnik, do którego są podpięte kostki od wentylatorów? A może coś innego ?
Pod zbiorniczkiem wyrównawczym płynu, tym, w który się uzupełnia płyn. O tym: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=1...
jest tylko usterka związana z czujnikiem kąta skrętu . wszystkie czujniki pokazują prawidłową temperaturę. Wentylator załącza się po chwili i osiąga najwyższy bieg i się wyłącza i ponownie to samo.
Dziwna rzecz, wygląda na usterkę modułu wentylatorów pod akumulatorem. Lepiej kupić używane, ale ważna jest liczba pinów w ten mniejszej wtyczce (10-12-14).
50W więcej to ok. 4A. Raczej nie powinno się nic stać.
Jakie ciśnienie widać w blokach pomiarowych w climatronicu? W tym roczniku już chyba powinno pokazywać. Sprzęgłem na kompresorze steruje właśnie moduł wentylatorów z pierwszego zdjęcia. Odepnij wtyczkę na termowłączniku na chłodnicy to w ten sposób wykluczymy jego uszkodzenie. Czujnik ze zdjęcia trzeciego podaje sygnał prostokątny którego wypełnienie...
Bezpieczniki od wentylatora są dwa pod maską na akumulatorze. Jeden to zwykły bezpiecznik - pierwszy od strony silnika (są tam 3 bezpieczniki) Drugi to blaszka - środkowy (jest ich 5). Ilość bezpieczników zależy od wyposażenia auta. Czasem też wentylatory nie działają bo skończyły się w nich szczotki.
Tak. Czarny to do zegarów.
Wymień wentylator.
Witam. Pacjent Golf V 1.9 BKC. Włącza się większy wentylator chłodnicy. Wymieniona chłodnica, płyn, 2x czujnik na dole chłodnicy i zero efektów. Po zdjęciu wtyczki z czujnika na dole chłodnicy wentylator rusza z max obrotami.
Bardzo często w mk4 i pochodnych przepalają się "1 biegi " w wentylatorach. Zacząlbym od tego.
Tak, da się, wiatrakami steuje sterownik silnika.
Sterownik sprawdzony?
Pierwszy bieg załączany jest przez termo-włącznik w chłodnicy, drugi przez sterownik wentylatorów po otrzymaniu sygnału z termo-włącznika. Sterownik steruje 1 i 2 biegiem jeżeli chodzi o pracę wentylatorów przy załączonej klimatyzacji. Steruje sprężarką, drugim biegiem wentylatorów ale z tym że czyta ciśnienie w klimie to bym się do końca nie zgodził....
A czy nie było wcześniej problemu z temp. i wentylator było słychać że chodzi?
Uszkodzony modół wentylatora,
Pewnie jest jakieś zwarcie we wiązce.
Gdzie jest stycznik wentylatora chłodnicy w golf II?
dzięki za odpowiedż
Uszkodzony sterownik wentylatorów lub masz włączoną klimatyzację cały czas.
Masz już odpowiedż wyżej.
Witam,golf 3 TDI 110KM bez klimatyzacji jeden wentylator na chłodnicy objawy takie ze wentylator pracuje razem z świecami żarowymi w puszce bezpieczników jest przekaźnik oryginalny zaczepiony na górze puszki nr 53,zwykły zwierny zasila on pierwszy bieg wentylatora jest podłączony równolegle do wentylatora jak by dodatkowe zasilanie wentylatora działa...
Jak jest temp na minusie i klima na econ to tak nie powinno być. Dodano po 2 Sterowanie wentyli PWM z kompa silnika. Jak jest przerwa to odpala wiaraki na maxa! Do sprawdzenia też parametry w tym temp. widziana przez ECU.
Jeśli odpięcie wtyczki włącznika termicznego (w chłodnicy) nie gasi wentylatora, przyczyna może tkwić w dodatkowym sterowniku wentylatorów (niektóre silniki, niektóre wykonania pojazdów {np hak}, lub na niektóre rynki). Wówczas szukania jest więcej.
Zobacz czy masz taki moduł na wentylatorze. http://obrazki.elektroda.pl/7584181900_1... Sprawdź żarówką czy masz 12v na czerwonym i brązowym grubym przewodzie, jak nie to do sprawdzenia bezpieczniki pod maską.
Witam, mam Golfa III TD i nie zauważyłem, aby na postoju, podczas jazdy w mieści e załączał się wentylator, czy to normalne zachowanie, czy tez powód do zlokalizoawnia usterki ?? Pozdrawiam
Wydaje mi się że nic do tego nie ma woda czy płyn a jedynie czujnik załączający wentylator . Na początek jego bym sprawdził . Jeśli on jest sprawny to obstawiam zapchaną chłodnicę . Panie Sadowski, znowu pisze Pan bzdury.
Sprawa dawno rozwiazana. Udalo mi sie wymienic bez demontaru chlodnicy, spuszczania plynow ITP :)
Witam ja mam też VW TDI i prawde mówiąc nie słyszałem wentylatora. Pozdrawiam
1. bieg wentylatora.
moduł w dużym wentylatorze naprawiam je już bez problemu jak coś to wiadomość na email
Czujnik temperatury na wyjściu z chłodnicy wymieniony A teraz wymień ten właściwy czujnik który jest przy głowicy.
jezeli podłączysz obce zasilanie na te dwa przewody to wentylator powinien pracowac
Odpowiada za to przekaźnik nr 31 w skrzynce, czujnik do niego jest przykręcony do głowicy/ dekla zaworów/ na blaszce
no ok a wentylatory jakie? W sklepie mogą mi wszystko wcisnąć.
Ok,dzieki za informacje.
Witam Czujnik temp uszkodzony tylko nie ten w chłodnicy od wentylatorów tylko ten drugi od zegarów jest on na Aluminiowym krućcu węza lub w głowicy. POZDRAWIAM
Które styki zwierałeś? przy czujniku na chłodnicy? jeżeli tak i wentylator działa to czujnik do wymiany. powinien załączać przy 85 st. C.
Wymieniłem czujnik temperatury na chłodnicy i nadal wentylatory załączają mi sie "co chwile na chwile" Gdzie jeszcze szukać usterki?
Panowie, klasyczny objaw ubytku - wycieku płynu. Wpierw zaczyna lampka kontrolna na liczniku pokazywać poziom krytyczny, a jak ubędzie jeszcze trochę, to silnik zacznie się gotować. Wentylatory się nie włączą, bo czujnik jest w zbiorniku chłodnicy - jak nie będzie ogrzewany cieczą ( z powodu jej braku) - katastrofa gotowa.
witam ! nabyłem golfa II 1.6 TD i nie wiem czy mam sprawny wentylator przy chłodnicy ! nawet przy ostrej jezdzie nie załancza sie ! moze mi ktos poradzic jak jest u was albo jak sprawdic czy wszystko jest ok ? dodam ze cały czas trzyma ta samą temperature ! wskazowka jest na srodku
Wentylatory chodzą na 1 biegu
Gdzie były montowane silniczki elektryczne takie jak w wentylatorach chłodnicy np. Golf II z trzema mocowaniami ale na 24 V. Potrzebuję taki wentylator do chłodnicy oleju w HDS, auto ma 24V.
Może być "dwubiegowy". Ale po co wyjmować chłodnicę ? odkręcasz osłonę chłodnicy i wyjmujesz ją razem z wentylatorem, potem ze trzy śrubki i masz silnik w ręku. Tak przynajmniej jest w II, rocznik '92 to zmiana modelu i nie wiem czy to MKII czy MKIII. Ale w trójce powinno być na tej samej zasadzie.
No niestety trzeba .
i nie mylić termostatu z włącznikiem wentylatora chłodnicy
mam 3 styki !
Bezwzględnie dwubiegowy, numer VW 3A0 959 455B, bodaj czy nie z wyjściem napędu na pasek klinowy drugiego wentylatora. W moim Golfie 3 1Z z fabrycznym hakiem i klimą (automatyczną) - mam jeden elektryczny, dwubiegowy wentylator napędzający paskiem drugi wiatrak. Passat jest cięższy, więc musi mieć równe lub większe chłodzenie! Ktoś wstawił zespół chłodnicy...
Robiłem takie silniczki ale jest to raczej syzyfowa praca lepiej chyba kupic nowy lub na szrocie uzywany za grosze.
Musiał byś się udac do jakiegoś elektryka samochodowego, albo znaleść jakiegoś kolegę z Golfem i u niego sprawdzić jak ma podłaczone.
Witam, mam pytanie kiedy załącza się wentylator klimatyzacji? Mam golfa V miesiąc czasu i mimo dużych upałów i działającej klimatyzacji na full nie załącza się ten wentylator, pracuje tylko wentylator chłodnicy. Kilka razy podnosiłem maskę np po godzinie jazdy i po włączeniu klimatyzacji na 16 stopni ale wentylator ani dgrnie klima chłodzi ok. Jakie...
możliwe ,że jest zwarty przekaźnik od wentylatora. Poszukaj w puszce koło bezpieczników
Przy jakiej temperaturze płynu chłodzącego włącza się wentylator i czy pracuje na I czy II biegu ? włącznik termiczny wkręcony jest w dolną lewą część chłodnicy, podaj kolor termowłącznika to podam Ci jego numer.
Czyli który czujnik odpowiada za włączenie wentylatora ? Jest jeszcze jakiś czujnik w chłodnicy ?.
Mam podobny problem z wentylatorem chłodnicy włącza się po zgaszeniu silnika nawet przy niskich temperaturach otoczenia (3 stopnie ).Jak rozwiązałeś ten problem?
Adam zobacz bo te systemy o których mówi motronic miały dwa rodzaje wentylatorów moduły i mały wiatrak aluminiowy i plastikowy jak są pomieszane to też nie będzie ganiać to samo mają passat b6 golf 5 robiłem już taki moduł jak zdejmiesz zaślepkę to widać jak na dłoni co spalone mam gdzieś zapas tych scalaków
To nie jest poprawne zachowanie się wentylatora. Tutaj oba wentylatory podłączone są równoległe. Auto nie wie czy wentylatory są podłączone czy nie. Pierwszy bieg jeżeli chodzi o temperaturę silnia sterowany jest ze sterownika wentylatorów. Drugi bieg sterowany jest bezpośrednio z termowłącznika na chłodnicy. Inaczej to wygoda jeżeli chodzi o klimę....
dzięki za odpowiedź... Pozdrawiam
Jeszcze raz Jaran 82 napisał Jak go zepne na krotko, znaczy wyjme wtyczke z chlodnicy i polacze styki to chodzi. To chyba cos mówi.
Temp. 94 to norma, później włączy się wentylator chłodnicy np. w korku i 105 stopni może pokazać w upał. Postaw auto na postoju, odpal silnik i sprawdź czy wentylator chłodnicy rusza.
Drodzy koledzy jeśli nie macie zielonego pojęcia o silniku SR to nie piszcie głupot i nie wprowadzajcie człowieka w błąd, co do twoich problemów to sprawdź czujnik cieczy w króćcu wodnym potem sonde lambda, a jeśli chodzi o przepustnice to w tym silniku nie robi się adaptacji gdyż przebiega ona automatycznie w momencie włączenia sie wentylatora chłodnicy.
Golf 4 + sterownik wentylatorów. Z Golfa 2 możesz wziąć - jest tam 2 zakresowy przełącznik termiczny w chłodnicy, nie trzeba przekaźnika czy sterownika. Może lepiej wymienić wisko i mieć tak jak fabryka zrobiła.
Jak włączasz klimę to wentylatory na chłodnicy startują?
Wysuszyłem, ale cos go jeszcze boli bo baaardzo cięzko zapala. Czasem poprostu wogóle nie chce dopiero jak go sie zostawi na jakiś czas. Dziś zauważyłem że kręce rozrusznikiem nie chce zaplić, puszcze i słychać wentylatory na chłodnicy.
Wentylatory na chłodnicy pracują?
Golf 4 , climatronic
Jeżeli nie ma przekaźnika to co steruje ich pracą? Tylko temowłącznik w chłodnicy, chyba że wersja z klimatyzacją to były jeszcze dodatkowo przekaźniki. Stara skrzynka: http://www.a2resource.com/electrical/CE1... Nowsza: http://www.a2resource.com/electrical/CE2...
Jak się nie mylę to pierwszy bieg przy chłodzeniu uruchamiany jest z bezpośrednio z termowłacznika w chłodnicy, drugi przez czujnik ale już za pomocą sterownika wentylatorów. Przy klimatyzacji pierwszy jak i drugi bieg sterowany jest ze sterownika wentylatorów. Może nie działa Ci termowwłącznik w chłodnicy od pierwszego biegu i włącza dopiero drugi...
Jak wypniesz czujnik w chłodnicy?
w golfie IV bardzo często ,,wypaleniu" ulegało gniazdo bezpiecznika... co między innymi objawia się problemem z wentylatorami chłodnicy... sprawdź Sobie bezpieczniki ale przede wszystkim Ich gniazda, tych które są umieszczone w plastikowej obudowie na akumulatorze... o ile dobrze pamiętam są tam cztery bezpieczniki... winowajcą był ten pierwszy z lewej...
Głupoty piszesz kolego.Jak test wyszedł ok to co ma chłodnica egr?Zobacz lepiej temp płynu ,wentylator i drożność chłodnicy.
Siemka pomocy potrzebuje .mam golfa 4 19 tdi kręci się mu wentylatory chłodnicy oba nawet jak wyjmę kluczyk z stacyjki dalej kręcą. Czujnik w chłodnicy odpinałem też krecą. Bezpiecznik ok.czyżby przekażnik
A to masz uszkodzony czujnik na chłodnicy lub spalony bezpiecznik od silnika wentylatora chłodzenia na chłodnicy sprawdź.
Tak to ten w chłodnicy.
co do chłodnicy w mk2 nie wiem czy były na 1 czy 2 wentylatory, mówiłem z doświadczenia w mk3 (jeżeli wprowadziłem w błąd to przepraszam) akumulator zależy od prądu rozruchowego, co do pojemności to zależy jak często jeździsz, jeżeli co 2-3 dni to wystarczy. ja mam u siebie w 1.9 65Ah.
W Vento i golfie 3 nie ma przekaźnika i jest tylko włącznik "dwu pozycyjny". Pierwszy bieg uruchamia się przy 95° a drugi przy 105°. "Pierwszy bieg" łączy przewody czerwony z czerwono białym, a drugi bieg czerwony z czerwono czarnym.
Jeden jest od wentylatorów drugi jest od podania temperatury na sterownik Jeden od wskaznika (brązowy i żółto -czerowny), drugi do przekaznika świec(brązowy i niebiesko-biały). Wentylator z chłodnicy idzie.Brązowe to mogą być masy czujników. Urwane oczko.
temp. pełnego otwarcia termostatu 85stopni plus, minus 2, ciśnienie w układzie 1,4-1,6 bara, termowłącznik wentylatora znajduje się w chłodnicy i bezpośrednio załącza wentylator, aby sprawdzić wentylator należy przy włączonym zaplonie odszukać plus zasilania i połączyć kablem najpierw z jednym pinem 1-szy bieg, potem z drugim 2-gi bieg
W chłodnicy jest wkręcony czujnik temp . Czy jeśli zewre styki we wtyczce to wtedy wentylatory powinny załączyć się ?
Sprawdź czujnik temperatury na chłodnicy,to on załącza wentylator.
a wentylator chłodnicy się załącza?
na krótko podpiołem wentylator to chodzi ,wskaznik pokazuje na tablicy k/diody nawiew jet w samochodzie ciepłego co to jest za usterka czy wymienic czujnik temperatury w chłodnicy czy termostat
Witaj może rozwiążesz mój problem mianowicie mam golfa 4 1,4 1998 klimatronik przestała mi działać a wentylator chłodnicy pracuje na wolnych obrotach na zimnym silniku nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Klima została nabita ,sprawdzony czujnik ciśnienia na instalacji i nic. Jeszce jedno sprawdziłem sterownik wentylatorów wydaje się ok natomiast...
ponadto dziś zauważyłem ze również wentylatory od chłodnicy się załanczają
Pomogła wymiana sterownika bo był zepsuty i termo włącznika w chłodnicy.Sprawa załatwiona temat do zamknięcia .
Pompa ? A skąd taki wniosek? Równie dobrze zatkana chłodnica , lub zacięty termostat nie puszcza wody na chłodnicę a tylko na nagrzewnicę stąd po włączeniu ogrzewania temperatura jest ok. Lub nawet nie działający wentylator chłodnicy.
Miałem to samo zero błędów w diagnozie na klimatroniku, a przyczyna leżała w tym że gniazdo bezpiecznikowe w tych nad akumulatorem się wypaliło nie miało styku. Bezpiecznik 30Amper ale idzie to zregenerować. Teraz po właczeniu klimy odrazu ruszają wentylatory na chłodnicy i złancza się sprężarka.
Ociz dzięki za głos w tej sprawie. Według mnie na desce pokazuje właściwą temperaturę ponieważ pokrywa się to z tym jak włącza się wentylator chłodnicy. Gdy włącza się wentylator chłodnicy temperatura na desce jest lekko ponad 80 C.
wentylatory chłodnicy peugeot voyager wentylatory chłodnicy wentylatory chłodnicy peugeot partner
wpływ temperatury rezystancję drżenie samochodu naprawa lodówka
Jak zdjąć obudowę pralki Ardo, aby dostać się do grzałki? Lekkie szarpnięcia przy zmianie biegów w Fordzie C-Max