Zobacz a nie pytasz...
Możesz zmienić same szczotki oznaczenie bx213.
znajdź przekaźnik kontrolki ładowania i tam on jest.
Alarm lub immobiliser - fabryczny bądź nie, ale za to skuteczny, jak widać. Sprawdzić po czarnym kabelku z kostki stacyjki, czy nie jest "na linii" dołożone zabezpiczenie przeciwkradzieżowe; później poprawić luty w immobiliserze lub alarmie - jeśli u Kolegi są.
Częściej niż spaleniu rezystora - faktycznie - spali się czy przerwie starsza już przecież ścieżka na płytce lub słaby styk na złączach - jak Kolega Ociz pisze - ale przecież i bezinwestycyjnie można to naprawić. Można wykonać kontrolkę z żaróweczki w deskę obok kontrolki hamulca ręcznego, można to, można i tamto i można jeszcze parę sposobów... Skoro...
Zacznij od sprawdzenia szczotek w alternatorze. Pozdrawiam.
A ładowanie masz? Kontrolka powinna świecić, jeśli nie świeci, to możliwe że skończyły się szczotki w alternatorze.
Jest zupełnie odwrotnie
Jakie jest napięcie na zacisku B+ alternatora.
[quote]żazenie sie kontrolki jest zwiazane wlasnie z spadkami napiec w instalacji, jeśli sie je usunie to powinno ono ustać, jesli jest to spowodowane spadkami napieć Ale on pisze [quote]dokladnie chodzi mi o ladowanie na wolnych obrotach zazy sie kontrolka ladowania i moze poradzil by mi ktos jaka moze byc przyczyna tego zazenia jak wchodzi silnik...
Tam na filmie widać że nie tylko kontrolka ładowania mruży, ABS tez, co by faktycznie sugerowało problem z zasilaniem.
Przewód niebieski z alternatora idzie na lamkę kontrolną ładowania (po drodze ma diodę i rezystor, ale to pewnie w zegarach).
W golfie to ja bym podejrzewał rezystor równoległy diody led, która robi za kontrolkę ładowania
Alternator jest generatorem obcowzbudnym. W klasycznym układzie połaczeń napięcie wzbudzenia dostaje przez żarówkę-kontrolkę ładowania.
Raczej nic nie powiano się stać Żeby sprawdzić dobrze akumulator powinno się zmierzyć gęstość elektrolitu. Może tez być tak że gdzie ucieka prąd. Wychodzi że parametry ładowania są w normie. A czy zapala się kontrolka ładowania?
Oczywiście realne tylko że można lutować transformatorówką ale cyna musi mieć twardość przynajmniej 50.P
Albo rezystor za deską poleciał.
Jajowate i wytarte pierścienie na wirniku, zazwyczaj trafia na jeden a jego stan łatwo będzie rozpoznać po różnej długości szczotek w regulatorze.
Często prąd kontrolki idzie przez wirnik (jest współzależnośc) Wtedy nie ma ładowania, ale kontrolka nie swieci.
To co cyka to pierwszy lub drugi stopień grzania płynu świecami w kolektorze ssacym. Sprawdź te złącza. Obciążenie alternatora odczytać można za pomocą VCDS.
Jaki to golf jak 4 to może wiskoza na alternatorze.
To wygląda na uszkodzony wirnik alternatora. Pierścienie wirnika są wybite (nie centryczne) i szczotki podskakują. Może uda się przetoczyć pierścienie u tokarza. Ewentualnie może być luźny przewód lub słabe połączenie do pierścienia wirnika, ale to mniej prawdopodobne. Wszelkie luźne przewody muszą być doklejone najlepiej specjalnym lakierem albo klejem.
a sprawdzałeś czy radio ma osobny bezpiecznik bo skoro mówisz ze do zapalniczki i lampki w kabinie dochodzi prąd normalnie to do radia tez powinien bo to za zwyczaj jest wszystko razem podłączone
Sprawdź napięcie ładowania na uruchomionym silniku
Niebieski jest od kontrolki.
Brak szczotek.P
Sprawdziłeś napięcie ładowania? Świeci się kontrolka?
A może nieudana wymiana pierścieni,brak obwodu wirnika i brak kontrolki.
To wzbudzenie alternatora - powinien iść dalej do kabiny. Należy odnaleźć dalszy ciąg, połączyć i zaizolować. Teraz nie świeci kontrolka od ładowania przy starcie, prawda? A na starcie powinna.
Witam! A więc nie ma ładowania w Golfie 2 silnik 1.3 cat, alternator Bosh. Wcześniej świeciła się kontrolka o braku ładowania. Wymieniłem szczotki i kontrolka przestała świecić a ładowania dalej nie ma. Proszę o poradę.
Regulator napięcia podmieniłeś?
Nie wszystkie ale też, na pewno kontrolka przegrzania silnika, ładowania akumulatora to do masy, migaczy do plusa i światła drogowe. Nie kojarzę tylko jak było kontrolka ciśnienia oleju bo chyba 2 miała już dynamiczną kontrolę ciśnienia i nie wiem czy to był osobny moduł czy było w liczniku. Jak osobny moduł to tylko jeden pin odpowiada kontrolce oleju...
Faktycznie nie ładuje czy tylko świeci kontrolka. Na 99% problem z kablami.
jeśli czujnik to tak i nie - zależy jak się zepsuł jeśli za wysokie ładowanie - trudno powiedzieć ale jest możliwe pytanie tylko jak wysokie ładowanie masz?
zna ktos moze link do pewnego schematu impulsatora z sterowaniem czestotliwoscia impulsow? http://obrazki.elektroda.net/17_12550271... Z czujnikiem ciśnienia to nie jest dobry pomysł ale nie chce mi się opisywać dlaczego. Już lepiej podpiąć się pod kontrolkę ładowania.
hej chłopaki mam problem z autkiem mam brak ładowania oraz palącą się kontrolkę oleju. Napiełam pasek było wszystko ok po przejechaniu 10 kil znowu zapaliły się kontrolki. A czy to może być przyczyną wstrząsu czy jest jakaś inna przyczyna tego ponieważ wpadłam kołem w dzióre i od tego czasu znowu zapaliła się kontrolka ładowania i oleju.........
Obrotomierz powinien pasować, Apropos ładowania możesz sprawdzić stan szczotek na module regulatora.
Więc Ci powtarzam, na liczniku masz opis, gdzie jaki sygnał podłączyć. Teraz musisz wiedzieć gdzie w aucie masz przewód np od kontrolki ładowania i podpiąć go zgodnie z opisem na liczniku.
niestety nie mam obrotomierza..
Witam. VW Golf, wczoraj zaświeciła się kontrolka ładowania podczas jazdy i nie chce zgasnąć, nawet na wysokich obrotach. Proszę o pomoc.
vw niema kontrolki diagnostyki silnika i sygnalizuje to kontrolka cisnienia oleju
witam.w moim golfie nie ma ładowania.ale na zegarach wogle nie swieci kontrolka jak przekręce kluczyk.czy jest jakis bezpiecznik od tego?bo kontrolka powinna sie palic jesli alternator by był do d...a tu nawet kontrolka sie nie pali.czy to moze byc od regulatora?szczotki są dobre tzn są w miare długie.prosze o pomoc. z góry dzięki i pozdrawiam
Golf II 1990r. 1.3 gaz W czasie jazdy zapaliła mi się kontrolka ładowania akumulatora. Przyjechałem tak do domu (ok. 7km) i wymieniliśmy szczotki (szczotkotrzymacz) okazało się że były zużyte, kontrolka ładowania w ogóle się nie zapala przy przekręconym kluczyku i w czasie jazdy.
Od sprawdzenia ładowania. Jezeli cały czas świeci się kontroli ładowania i tak jeździsz to nie ma co się dziwić że zaczynają zapalać się kolejne kontrolki.
Może tez być problem z bezpiecznikiem pod machą a dokładnie z jego zaśniedzieniem, nie wiem pod jakim numerem jest w golfie
Może problem w samych zegarach ale nie wiem jak to sprawdzić.
witam W Golfie 1,6 90r po przejechaniu 10km zaczyna migać kontrolka oleju a po naciśnięciu hamulca miga kontrolka ładowania i płynu chłodniczego no i oczywiście oleju a na dodatek czasem gaśnie silnik.Dodam że płyn i olej są w normie
W przepływomierzu jest taki. W kostce pod lewą lampą jest prąd chyba żółty kolor. W ostateczności możesz d się podłączyć pod kontrolkę ładowania tam na niebieskim kablu po odpaleniu masz prąd do świateł dziennych wystarczy.
Bardzo ciekawe bo akumulator mam od kwietnia z tego roku. Ale od kwietnia masz go ze sklepu? Bo jak tak to paragon w rękę i heja. A jak ładowanie wygląda i pobór prądu przez odbiorniki? Ile stało auto i czy paliła się kontrolka ładowania?
Po pierwsze popraw/przeczyść klemy na akumulatorze, naładuj akumulator, po dopaleniu sprawdź ładowanie.
A ile kabli idzie do alternatora? Jeżeli to jest ten model co myślę to idą 2 kable. Gruby i cienki . 1. Gruby ( przeważnie przykręcany nakrętką) to wyjście do akumulatora. Jest z nim podłączony na stałe (bez żadnych stacyjek, zapłonów) Musisz go dobrze podłączyć bo jak się odczepi, albo dotknie do masy to grozi pożarem auta. 2.Drugi cienki (przeważnie...
Błąd nie dotyczy pompowtrysków. Błąd dotyczy sygnału o obciążeniu alternatora do ECU . ECU na tej podstawie załącza grzałki nurnikowe i wcale nie musi przy tym świecić kontrolka ładowania. Zrób jakieś pomiary !
1. Sprawdź kable do alternatora od akumulatora 2. Sprawdź masy 3. Sprawdź bezpieczniki na akumulatorze 4. Sprawdź prąd ładowania i napięcie 5. Podmień regulator
Golf 1 i 2 (były różnie montowane) Czarna kosteczka - kondensator, niekonieczny tutaj. Duża śruba M8 - kabel prądowy do akumulatora. Mała śrubka M6 - kontrolka ładowania. Regulator jest wewnątrz wbudowany, nie trzeba nic.
pomierz manometrem faktyczne ciśnienie oleju w silniku bo jeśli wyjąłeś termostat i nie licznik nie krzyczy to bardziej wypada na silnik (niższa temp -gęstszy olej - wyższe ciśnienie) jest druga opcja że zepsuł się układ w liczniku tylko że nie wiemy jaki masz licznik bo nie wszystkie liczniki miały tą elektronikę wspólną do alarmów smarowania i chłodzenia...
Mega dziwne... Widzę na filmie że miga też kontrolka od ładowania. Czy miga też po odpaleniu (ta kontrolka)
Jechałeś na biegu czy na luzie kiedy kontrolka ładowania się zapaliła?
Odłącz kontrolkę ładowania i wzbudź go.
Witam Jak silnik zgaśnie to kontrolka ładowania będzie świecić ,gorzej gdyby nie świeciła.
B+ gruby do akumulatora do jego plusa, a chudy kabelek do stacyjki do zacisku 15 poprzez bezpiecznik i poprzez kontrolkę ładowania.
Tylko że wczoraj miała miejsce sytuacja dzis juz było ok ale to tylko kwestia czasu. zachowuje sie to tak jak by ładowanie bylo raz nie. pasek ma dobry naciąg. kontrolka ładowania nie działa ale juz od dłuższego czasu nie bylo żadnych problemów myślałem ze poprostu lampka się przepaliła. jak wygląda schemat działania kontrolki ładowania?
Alternator.
kontrolka ładowania świeci po włączeniu zapłonu?
Alternator do regeneracji, Bosch czy Valeo?
Jeśli wyciągnę wtyczkę, kontrolka gaśnie. Dodano po 1 Po zapaleniu kontroli akumulatora ładowania nie ma.
Witam.Pierwsza zasadnicza sprawa : kontrolka ładowania gaśnie przy pracującym silniku ???
ja miałem taki przypadek w swojm golfie 3TD a wiec problem był taki ze zwarły sie s kable i były takie obiawy ze paliły sie kontrolki od oleju i ładowania a obrotomier z wariował pozdrawiam
Duża pojemność, wysoki prąd rozruchu=krótki czas rozruchu, czyli wszystko oki. Nie zdziw się jak przy wyłączonych odbiornikach po dłuższym czasie włączy się kontrolka ładowania.
Daj plus na niebieski kabelek przy alternatorze i zmierz ładowanie.Jak napięcie nie wzrośnie to masz uszkodzony wirnik albo regulator.Napisz jak się zachowuje kontrolka od ładowania. Pozdrawiam.
Kontrolka nie święci się kiedy?
Miałem taki przypadek w golfie 1,3, przy wjechaniu w kałużę zapalała się kontrolka ładowania, uzwojenie stojana przebijało do masy, jak dostało wodę, tyle, że w 1,3 alternator jest dużo niżej niż w 1,6 i łatwiej go zachlapać
Nad rozrusznikiem , na plastiku masz chyba podobny konektor. Czy świeci kontrolka ładowania po włączeniu zapłonu?
kontrolka od ładowania się nie świeci. a ako ładuje bo po odpaleniu przez kable . palił później
Witam Sprawdź przewody wysokiego napięcia, albo najlepiej je wymień.
Koło pasowe na alternatorze się nie poluźniło? Widziałeś jak wymieniał alternator? Jak kolega pytał podaj napięcie ładowania.
No nowość straszna. Kazdy wie, że trzeba sprawdzać, czy nie urwany cienki czerwony kabel na wtyczce alternatora lub gdzieś o drodze. Mechanizm jest prosty-deska stwierdza że jest ładowanie (kontrolka na niebeskim kablu), ale nie stwierdza prędkości obrotowej silnika, czyli stan irracjonalny dla niej, to zapala kontrolkę oleju.
gruby kabel to + z akumulatora a 2 żyły to kontrolka ładowania i obrotomierz jeśli się nie mylę to w tym altku regulator jest wewnątrz i niestety bez wymontowania altka nic nie zdziałasz jeśli uda ci się rozebrać to sprawdź czy nie ma przerwy na wirniku ja tak miałem przy swoim altku w passacie tdi najlepiej jak radzi Viper poszukaj używki i wymień
Sprawdź regulator napięcia ładowania
To co kontrolka się nie paliła od ładowania? Trochę dziwne...
Jak odepnę kostkę od stacyjki to silnik dalej pracuje. Jak zapalam auto to kontrolka ładowania się pojawia, po odłączeniu kabla D+ od alternatora kontrolka się nie pojawia.
posiadam alternator od golfa. Na wtyczce są 2 wyprowadzenia +B do akumulatora zacisk dodatni i +D do kontrolki ładowania. No i tu mam pytanie chciałbym aby ktoś mi wytłumaczył jakie napięcie pojawia się tam w czasie pracy alternatora, i czy jest tam jakieś napięcie gdy alternator nie pracuje. konkretnie chciałbym żeby jako kontrolka ładowania pracowała...
Sprawdź bezpieczniki przy akumulatorze i ładowanie
Witam mam problem z ładowaniem w golfie IV 1,4 16v 2000 po odpaleniu silnika pali się kontrolka i brak ładownia, gaśnie dopiero po przekroczeniu 2600 obrotów i dopiero zaczyna ładować, wymieniony jest regulator napięcia, płytka prostownicza i dodam ze jest założony alternator z golfa III nie wiem czy ma to znaczenie
B+ (ten z kabeloczkiem) +Akumulatora B- masa Kostka 2 stykowa: L kontrolka ładowania, + do + za stacyjką
Ok jednak jak po odłączeniu przewodu kontrolki ładowania na terminalu alternatora ozn. D+ będzie miał 12V to nie jest wina regulatora napięcia , przynajmniej na pewno takiego od Golfa. Zwarta dioda w mostku to tak. Z historii 1 posta dedukuję odpalanie na zewnętrznym żródle prądu.
Pojazd buggy Silnik golf III 1.9d. czyjniki cisnienia oleju,ładowania, temp cieczy. I chodzi mi o to żeby jak bylo cos nie tak to się kontrolka zapalała i chce wlasny panel z tymi kontrlolkami zrobic.
Np zjechane do zera pierścienie ślizgowe w alternatorze, deska bierz sobie impulsy z zacisku W, przy braku ładowania też będzie piszczeć, dodatkowo nie działa obrotomierz
Tam nic nie ma poza alternatorem czyli kontrolka ładowania do alternatora i elektrozawór pompy paliwa jeszcze możesz dorzucić czujnik temperatury i oleju Polecam traktor SAM z tym silnikiem mało pali a siły do domowego użytku ma wystarczająco lepszy 1.6 klekot niż silnik malucha który pije ile mu wlejesz w traktorku własnej roboty
Ale auto mu nie gaśnie tylko znika serwo i ładowanie. Jednocześnie .
Do podłączenia automatycznego włącznika świateł potrzebuję wiadomości jakim przewodem jest podłączona kontrolka ładowania akumulatora(chodzi mi o kolor na wtyczce przy wskażnikach)Golf 3 GT rocznik 1994.Za pomoc z góry dziękuję
Witam napiszę zwięźle i syzbko: GOLF II 1.8 jedn.wtrysk, LPG, nowy akumulator przy włączeniu zapłonu NIE PALI SIĘ KONTROLKA ŁADOWANIA-która powinna sie palić. wystaczą dwa dni zeby sie akumulatro rozladował do zera czyli tak jakby jeździł tylko "na akumulatordze"-nie ma ładowania, co to moze być?mogla się spalić dioda i przerwać obwód??, moze regulator??-proszę...
Witam Ja mam, miałem ten sam problem, Golf IV AHF 110PS, jak ciepły źle pali. Mój znajomy elektromechanik w takich przypadkach dorabia przycisk który załącza świece żarową. Podobno komputer załącza dopiero poniżej -5C. Inni autmatyzują to powiązując z kontrolką ładowania. Natomiast w moim przypadku pomogła poprostu wymiana akumulatora. Pozdr SP
Sprawdź też napięcie ładowania,jeżeli za niskie to pierwsze te moduły zaczynają sypać błędami,a potem akumulator wyładowany.Do sprawdzenia alternator.
Brak ładowania też może być przyczyną,ale wtedy obrotomierz by wariował
Kontrolka ładowania musi być zwykłą żarówką! Dlaczego? Nie musi. Już Golf II miał diody. A dziś w dobie magistrali cyfrowych kontrolka jest całkowicie oderwana od alternatora. A współczesne wyrafinowane regulatory. To już inna bajka. Biorą wzbudzenie prosto z KL30. Jak tylko wykryją częstotliwości na W. Zawsze jakiś magnetyzm szczątkowy jest. Rzadko...
Witaj, prawdopodobnie szczotki w alternatorze , lub wytarte segmenty komutatora na wirniku. Ja tak miałem w VW golf 3 1,6 Świeciła kontrolka , po rozebraniu zobaczyłem że segment na wirniku jest pęknięty i nie było ładowania. Sprawdź to. Regulator raczej nie .
Witam Droga Agato zamieszczam zdjęcia tablicy od Golfa 4 1.6 16V, są one bardzo podobne. Jeśli nie świeci Ci się kontrolka od otwartych drzwi, to albo jej nie ma albo było kiedyś coś tam majstrowane i wtyczka nie została podłączona (u mnie w golfie też ta kontrolka się nie świeci, zapala się dopiero po otwarciu bagażnika). http://obrazki.elektroda.net/29_12185725...
witam ma problem z odpaleniem golfika. jak przekręcam kluczyk to nie zapala sie kontrolka od ładowania i nie zapalaja sie kontrolki przy przełączniku benzyna-gaz. pilone rano muszę jechac do pracy
mogłeś uszkodzić ścieżkę miałem podobnie w mk2 nie działała kontrolka ładowania też po wymianie żarówek w końcu wymieniłem licznik .
ja tez bym sie na poczatek zaja dokładnym sprawdzeniem masy jak jej brak to cuda sie dzieją heheh u mnie np temp oleju wskazywało ponad 160 st C a kontrolka od świteł długich paliła mi sie jak jechałem na krutkich a gasła jak je zapaliłem heheh wiec jeździłem cały dzień na drogowych i jak poszperałem to okazało sie że masa była zaśniedziała na zegary...
citroen kontrolka ładowania corsa kontrolka ładowania kontrolka ładowania volvo
tablet tablet graficzny satel integra sygnalizator myjka ciśnieniowy naprawa
samsung ic401 mikrokomputer cobra1
Renault Kangoo I 2006 – lokalizacja pompy wspomagania EPHS i hydraulicznej Schemat elektryczny Suzuki Burgman 400 1999 – opis wiązki, kolory przewodów, typowe usterki