to jest vw jezeli bez sprzegla to pasowac powinien od golfa lub passata
Koło masz przykręcone na 4 śrubki imbusowe. Nie odkręcaj centralnej śruby od wału.
Ciągnik służy do pracy a nie do stania w korkach w mieście na wolnych obrotach 1550 RPM to początek zalecanych obrotów pracy (1600 - 2000) Wracamy do myślenia polskich konstruktorów, którzy zafundowali nam prądnice w tych ciągnikach. Tylko że wtedy nie było obowiązku jazdy na światłach mijania po drogach publicznych. Nie łam sobie głowy podjedź na...
Powinieneś tam zajrzeć,może ktoś zamontował ci coś taniego albo albo zamontował to źle.Może jeszcze być np luźna osłona od rozrządu i gdzieś przyciera np. o koło pasowe
Wytarte koło pasowe
Dużo odkręcania nie ma, możesz przełożyć .Pasek zrzucić tylko sprawdź koło pasowe czy jest takie samo i ile ma amper .
Korbowody: 20Nm + 90° (M7), lub 30Nm + 90° (M8) - głowica: 30Nm + 90° + 90° - pokrywa zaworów: 8Nm - obudowa wałków rozrządu: 10Nm + 90° rozrząd: - napinacz: 9Nm - ślizg/płoza: 20Nm - koła wałków: lewe 40Nm, prawe 50Nm (po sprawdzeniu ustawienia, jeszcze obie śruby +90°) - koło pasowe wału korbowego: 150Nm + 180° pompa oleju: 25Nm - koło zębate: 20Nm...
Wygląda jakby uszkodzone łożysko wypchało pasek a więc jakim cudem jeszcze ten golf jeżdzi jest zagadką.
audi 2.5 tdi v6 głowica fiat siena palio 1.6 16v miejsce montowania alternatora( jazda po niewielkiej kałuży może skończyć się smiercią alternatora) opel astra f kombi silniczek tylnej wycieraczki bmw e39 2.5d pompa wtryskowa fiat cinquecento 700 gaźnik aisan jakość kół dwumasowych przyprawia o mdłość - nie wiem z jakich podzespołów są pradukowane ale...
To jest koło pasowe wraz z osią pompy wspomagania Golf3 Ibiza, Passat B4.
Ponieważ tdi ma szeroki zakres błędu odnośnie kąta wtrysku i w przy obecnie panujących temperaturach powinien zapalać bez pomocy świec żarowych,nie wykluczając porady Sztomela to jeszcze bym się pokusił o sprawdzenie dolnego koła rozrządu,jak zapalisz to sprawdź wizualnie czy dolne koło pasowe nie ma przypadkiem bicia bocznego.
Wystarczy dopasować z katalogu ciut mniejsze koło pasowe. I bedzie ok.
jaką "szajbę" ma ten altek? PS Rzuuf - altek mogłby być mocniejszy więc nie pisz że jego wymiana nic nie da, zaaplikuj 90A z golfa tdi, zamień koło pasowe na jak najmniejsze (któro jest łatwe do obliczenia) i problemy znikną
Koło pasowe alternatora
Pasek wielorowkowy wystarcza na 2-3 miesiące, alternator był w serwisie Boscha i niestwierdzili żadnych błędów. Rano piszczy i po około 10 sekundach koło alternatora jest gorące. Pobór prądu na wyłączonym zapłonie 0,03A Czy morze być uszkodzone dolne koło pasowe?
Napinacz paska alternatora lub koło pasowe.
Dalej obstawiam koło pasowe - panewki wału. Czy pisk się zwiększa wraz z obrotami silnika?
Sprawdz również koło pasowe, bo zapewne jest ze sprzęgłem.
Jeżeli koło pasowe balansuje, to prawdopodobnie podcięty klin na małym kole rozrządu.
Jak się da to koło pasowe przełożę, jak nie odeśle i tyle.
Mam golfa II 1.6 91r. i mam następujący problem. W deszczowa pogodę tracę czasami ładowanie i nie wiem czym jest to spowodowane. Dodam, że pasek był wymieniany i jest naciągnięty i nie słychać żeby piszczał, łożysko w alternatorze szczotki i regulator też wymieniony i koło pasowe też.
być może ktoś koło pasowe od pompy wody przełożył
częstą przyczyną była korozja tej sprężystej blaszki łączącej regulator z diodami mostka... Pasek naciągnięty? W tych alt wycierało się koło pasowe...
na ustawialiśmy rozrząd według znaków tzn zablokowalismy pompe, wałek rozrządu i w skrzyni pod tą zaślepką i wszystko sie zgadza, tak koło pasowe się chwieje na boki ;/
Ja demontuje pas, koło pasowe na wale osprzęt alternator klimę i wyciągam sam motor.
Kto pryska pasek klinowy WD 40. Może zamiast główkować naciągniesz pasek alternatora lub jeżeli nie trzyma profilu i jest wypracowany to do wymiany.Sprawdz jak wygląda koło pasowe na alternatorze.
Do wymiany paska musiałeś odkręcić koło pasowe (od paska pk), kółko rozrządu jest tam na takim symbolicznym, rzekłbym klinie, może Ci się trochę przestawiło i dokręciłeś pneumatem ?. Wał tam się blokuje wyjmując czujnik położenia wału i w jego miejsce idealnie wchodzi przedłużka do klucza 3/8"
Może z golfa II 1.6 Diesel podejdzie o ile pamiętam tam koło pasowe też było na pasek klinowy, wtedy pozostaje tylko szerokość mocowania.
Cześć, sprawdz czy nie ścięło klina .... zauważyłem dolne koło pasowe to które jest na korbowodzie ma straszne odchyły.
Jak odkręcasz koło pasowe, to musisz zablokować to koło pasowe, a nie wał. Do blokady koła jest klucz, który wygląda jak.... kawałek /środkowy/ kółka pasowego /otwory/ z ramieniem. Wkręcasz śruby /cztery/ i blokujesz.
Golf 4 i pochodne miały Boscha 120 A z regulatorem wbudowanym, można je nabyć nawet za 50 PLN, tylko koło pasowe do zmiany bo tam były na pasek 6pk. Z doświadczenia z montażem alternatora w C360 jest problem z obrotami niestety te silniki pracują normalnie na obrotach około 1600 RPM a to są za małe obroty aby uzyskać nominalne prądy z alternatora. Czasem...
Jeżeli na alternatorze jest koło pasowe ze sprzęgłem,to jest możliwe że to ono jest źródłem drgań.
Okręciłeś koło pasowe z wałka pośredniego, założyłeś bez klina i tak po prostu odpalił?
Ja do mtz-ta kupiłem boscha 120A za 70 zeta. Wymieniłem szczotki i łożyska, koło pasowe pasuje z prądnicy 60-ki trzeba tylko ba grubości stoczyć 2 mm. Chodził na nim 2 lata potem wymieniłem na oryginalne z mtz-ta które pasuje po stoczeniu z grubości 2 mm. Z wymiarem się trochę pomyliłem koło ma średnicę zewnętrzną 89 mm mierząc po pasku 80, koło pasowe...
po wymianie skrzyni na sprawną bez biegu wstecznego dalej nie wysprzęgla koło pasowe wyczyszczone docisk zmieniony na 2 i dalej nic już mi pomysłów brakuje
Witam! Posiadam Golfa 3 z silnikiem 1.6 ABU. Musiałem zdjąć głowicę. Chciałem ustawić rozrząd na znakach i tutaj zaczynały się schody, znaki się w ogóle nie pokrywały, po ustawieniu wałka rozrządu według znaku, znak na kole pasowym wału korbowego był przesunięty w prawo o kilka cm, sytuacja podobna również na kole zamachowym, gdzie nie widać znaku GMP....
Koło pasowe się przekłada. Kwestia tylko czy na pewno otwory będą pasować tego nie jestem pewny.
Być może rozrząd się przestawił. Sprawdź stan i napięcie pasa rozrządu a następnie czy wszystkie znaki się zgrywają z markerami, tzn. koło pasowe wału korb., koło wałka rozrz. Nie piszesz od czego się zaczęło, może jakaś niefachowa ingerencja była?
zmień koło pasowe na wale (metalowo-gumowe) a jak po jakimś czasie usterka wróci to trzeba wyjąć wał i przeszlifować od czoła
najlepszy chyba będzie od poldka,tylko trzeba dobrać koło pasowe do paska,może pasować od Żuka,oczywiście uchwyt i tak trzeba dorobic
Myślałem o osi od wentylatora silnika na koło pasowe bez zmian reszty sprężarki. Sam koszt nie jest zbyt wysoki- 800 zł za silnik np od Golfa. Byle doczekać do modernizacji sieci.
Vag podpinany ?? Tam raczej będziesz miał wskazówki. Wejść w basic settings i sprawdzić kąt wtrysku, nawet na niepracującym silniku - jak pokażą się dziwne wartości - ścięte koło pasowe na wale - jak nie to szukać innej usterki.
Tylko pytanie czy jest sens zbijać koło pasowe od wałka rozrządu Jak ma być profi to zbijamy, śruby od pompy popuszczamy. Jak papractwo to marker wystarczy.
Tam koło pasowe na wale to tylko lekki kawałek blachy i często z krzywymi jeżdżą, co nie znaczy oczywiście że nie należy tego naprawić.
pierścienie trochę wyrobione ale nie wyglądają tak źle chociaż jak wyjmowałem ten nowy regulator to szczotki nie dotykają w całości do pierścieni a koło pasowe u mnie jest chyba trochę mniejsze więc teoretycznie powinno się kręcić szybciej to powinno wzbudzać alternator szybciej
Mam koło pasowe wału na alternator w rękach i mierzę, że w linii, gdzie jest wypustka odstęp między śrubami wynosi 35mm a naprzeciwko 32mm, więc koła inaczej nie założysz
Jest to koło pasowe alternatora ze sprzęgłem jednokierunkowym, czyli w jedną stronę powinno przenosić napęd, a w drugą nie. Zdemontuj pasek i sprawdź.
Pierwszy motyw to właściwa instalacja alternatora Fiata 125p Po drugie da się wcisnąć alternator 150A z Laguny 2,2DCI. Nie do 125p a do poloneza ale podobnie się tam ma. Chcialbym sie dowiedziec czy po wymianie orginalnego alternatora na inny od sieny 1.6 benzyna albo golfa 3 1.8 benzyna obejdzie sie bez pozniejszych problemow w trakcie eksplatacji...
http://obrazki.elektroda.pl/3289437900_1... Na wale odkręcasz tylko 4 imbusy i zdejmujesz koło pasowe, nie ruszaj środkowej śruby ! Po zdjęciu kopułki palec ma być skierowany na kreskę na obudowie aparatu
Według mnie przeskoczył pasek. Nie zredukowałeś z dużej prędkości na zbyt niski bieg?? Zobacz koło pasowe na wale czy nie chodzi jak pijane. Według mnie jak już klekocze to wina zaworów, coś musiało rozwalić.
W Vento wymieniłem klemy. Podczas wymiany zauważyłem że gruby przewód dochodzący z alternatora do klemy ujemnej był zaśniedziały. Samochód ładuje, ale kontrolka się jeszcze delikatnie żarzy. Koło pasowe wyczyszczone, paski powymieniane. W Golfie leciałem po przewodach aż do skrzynki bezpiecznikowej. Ściągnąłem ją z zaczepów na dół i wypadły mi 2 bezpieczniki....
I napinacz żeby nim nie telepało. Co do pracy alternatora. Jedynie chłodzenie ucierpi przy pracy w lewą stronę (straci trochę na wydajności) i o ile nie będziesz cały czas potrzebował z niego 100 % prądu to nic mu się nie stanie. Druga sprawa to sprzęgiełko ale spokojnie można je odkręcić i dać sztywną szajbę nawet na pasek V 17mm bądź 19 mm. Ale trzeba...
Niestety ale nie da się tak tego wymienić ponieważ jest już wytarty czpień od sprężarki na który nachodzi łożysko i po prostu koło kręci się na czpieniu a nie na łóżysku, czyli po prostu całe łożysko kręci się z kołem pasowym.
To co tak lata to jest napinacz paska. Ale to nie w nim tkwi problem, że tak podskakuje. Padło Ci koło pasowe na alternatorze. Ono ma sprzęgiełko jednokierunkowe w srodku i jak sie rozleci to silnik chce z auta wyciągnąć. Miałem to samo w Golfie MK4. Typowa przypadłość aut z grupy VW. Koło kosztowało mnie 110 zeta i 10 za przekręcenie, bo jest potrzebny...
To koło pasowe na alternatorze to jest takie sprzęgło jednokierunkowe. Jak będzie zepsute to paskiem będzie szarpać,będzie wpadał w drgania. Te sprzęgła stosuje się w dieslach i dużych benzynach ogólnie tam gdzie występują duże momenty. Często przez awarie tego sprzęgła urywa paski. . Wolnobieżka w oryginalnym golf III? Podróż do przyszłości? Wyciek...
Potrzebuje takie informacje lecz do golfa 4 1,4 16v !!!!! OPEL VECTRA GŁOWICA SILNIKA;NOWE ŚRUBY/tak * tzn wartość kątowa w stopniach poziom 1-25Nm poziom 2-65* poziom 3-65* poziom 4-65* poziom 5-65* poziom 6-15* POZOSTAŁE MOMENTY DOKRĘCANIA łożysko główne -wymiana śrub nakrętek/tak łożysko główne-1etap-90Nm 2etap-60* +15* łożysko korbowodu-wymiana...
A nie trzeba jej odkręcić całkiem aby ściągnąć koło pasowe. Obudowa paska rozrządu chyba nie zejdzie bez ściągania koła pasowego a ono jest pewnie przykręcone jedną śrubą razem z kołem zębatym rozrządu do wału korbowego??? Nie wiem czy czasem nie dać sobie spokoju z tym, na klinach nie byłoby problemów.
Witam niestety dziś zauważyłem że koło pasowe klimatyzacji zaczeło się blokować zanim zdążyłem wyłączyć klimatyzacje wybuchł gdzieś i czynnik uciekł. Kompresor się pewnie zatarł.Teraz pytanie co robić.Kupić kompresor i osuszacz zrobić płukanie instalacji zakładać i jechac na nabicie? jak to jest bo mam tez a4 b6 i tam sciągam pasek i kompresor stoi.tutaj...
Moja historia z altkiem w 126p była taka: Najpierw w 1978 miał alternator (wersja 650K!) tego typu o którym piszemy, zaczynał pracować od 900obr/min silnika bo tak był nawinięty - żywcem wzięty z Zastavy, tylko mocowanie inne. W desperacji zleciłem tokarzowi wykonanie sporo mniejszego, aluminiowego kóła pasowego, naturalnie też dwuczęściowego (by została...
Wyszukaj gdzieś na szrocie alternator boscha z golfa 1. prosta, a przez to niezawodna konstrukcja, tanie części zamienne i do tego małe koło pasowe przez co nawet przy wolnych obrotach będzie ładował. założyłem coś takiego do C330 w ubiegłym roku zamiast prądnicy i skończyły się problemy z akumulatorem. Co prawda trzeba użyć spawarki i wiertarki by...
niema możliwości poluzowania tych śrub bez zdejmowania koła pasowego pompy Tak jak kolega mówi robiłem już w Passacie b4 a tu jest inaczej Koło jest praktycznie pełnie bez z malutkimi podłużnymi otworami . Z tego co widzę śruby które są przykręcone na kole pasowym 3 mniejsze mają możliwość regulacji ale nie wiem jak to zrobić .
są możliwe dwie przyczyny tego stanu : albo padła pompa , albo puściła zaślepka na wale korbowym . Dodano po 3 aaaa jeszcze jedno - nie pamiętam konstrukcji silnika ale bywa że nie dokręcone jest (poluzowało się) koło pasowe na wale (dotyczy to konstrukcji silników które posiadają napęd pompy oleju bezpośrednio na wale napędowym. Pozdrawiam
To w zasadzie te same silniki. 1.6 to gaźnik 1.8 mono wtrysk. Kiedyś zrobiłem ulepa 1.8 z mk3 z dolotem i gaźnikiem z mk2 1.6 latało to nawet. Jeśli koło pasowe na wał ze wspomaganiem, to silnik wkładasz od dołu od góry nie chciał mi wejść. Skrzynia biegów może zostać. Chyba że chcesz monowtrysk to kwestia przepięcia wtyczek, zmiany baku i włożenia...
Koło pasowe wału posiada nacięcie, na deklu paska rozrządu jest znak OT, na tej podstawie można się "mniej więcej" zorientować o położeniu tłoków. Ten silnik pracował przed montażem, sprawdziliście, czy się kręci ?
Dalej nic nie udało się znaleźć w elektryce i w podciśnieniach być może przyczyna tkwi w mechanice... Zastanawiam się czy można sprawdzić rozrząd od góry silnika demontując pokrywę plastikową przykrywająca paski i spróbować blokady wstawić i na tej podstawie ustalić czy jest dobrze czy trzeba ściągać koło pasowe i wałem kręcić bo znalazłem filmik w...
Popatrz na koło pasowe wału korbowego czy nie ma bicia bocznego. To zazwyczaj świadczy o poluzowaniu się koła rozrządu na wale korbowym ( pisał o tym kolega mechanik33). Z mojego doświadczenia to najczęstsza przyczyna takiego zachowania tych silników.
Dzięki za sugestie. Mech który ustawiał kąt wtrysku stwierdził że koło pasowe jest OK. Czyli podejrzenie pada na pompę lub rozrząd. Tylko się zastanawiam czy rozrząd może się sam przestawić. Dodam że po odpaleniu auto zachowuje się bez zarzutu czyli przyśpiesza, równo pracuje nie kopci tym bardziej dziwne te problemy z odpaleniem.:::?:
dzięki wielkie a a ltek był i tak do wymiany koło pasowe wytarte tak że pasek się nie klinował no i łożyska jak jutro rozbiorę to napiszę co tam się dzieje w instalacji. Dodano po 2 altek z reni był free a doświadczenie zostanie!!
witam mam pytanie jaki jest sposób sciagniecia kólka pasowego mieszczącego sie na wale korbowym w samochodzie golf 2 silnik 1300 rok 1984 . Chodzi mi o kólko które napedza pasek rozrządu. dla wyjasnienia nie mam tu na mysli koła na wałku rozrządu tylko to koło na dole. z gory dziekuje
Sprawdzenie kąta wyprzedzenia wtrysku to zaledwie podpięcie interfejsu diagnostycznego i w ciągu kilkudziesięciu sekund (zanim interfejs połączy się ze sterownikiem silnika z grupą 000 w trybie Basic Settings) już widać jaka jest jego wartość (w drugim polu grupy 000 w BS powinna oscylować w przedziale 49-51 jednostek przy rozgrzanym silniku do temp....
Witam posiadam samochód VW Golf III 1,9D rok 1994. Zwracam się do forumowiczów z zapytaniem o możliwą przyczynę konieczności częstej wymiany paska wieloklinowego (to ten biegnący przez rolkę alternatora). Pasek wymieniam średnio co 5 tys km, przy czym jest on już poszarpany oraz wytarty od strony rowków. Pasek zaczepiony jest o alternator (działa jako...
Sprawdź czy nie buja się koło pasowe na wale, jak tak to prawdopodobnie podcięty klin na małym kole rozrządu i w sposób niekontrolowany zmienia się ustawienie rozrządu. Jeżeli jest ok. to sprawdź ciśnienie sprężania o ile i tu będzie dobrze to oddaj wtryski do sprawdzenie.
Witam. Mam problem z golfem jak w tytule - 1.9 TDi AHU z 94`. Dałem do uszczelniania pompę, bo ciekła. Skasowalijak za zboże, ale jest sucho. Następnie wybrałem się w podróż 1000km w jedną stronę. Niestety w drodze powrotnej zaczęły się problemu. Z rana nie chciał odpalić, dopiero po dłuższym kręceniu załapał. Całą drogę powrotną miał problem jakby...
Od sześciu lat w 4011 mam założony alternator z golfa jedynki 1.8 55 amper. Nie ma z nim najmniejszych problemów, mocowanie zrobiłem nowe przykręcane na trzy śruby do bloku a nie na dwie. Koło pasowe idealnie pasowało z prądnicy wystarczyło przykręcić. Gadanie o tym że mu kurz szkodzi i jakieś tam inne dziwne rzeczy jest według mnie mocno naciągnięte....
Cześć, Przydarzyła mi się niemiła historia, otóż, wymieniałem w warsztacie samochodowym rozrząd w swoim golfie, kompletny z pompą wody, było to jakoś przed świętami 14 grudnia bodajże, odebrałem auto, wsiadłem wyjechałem za bramę warsztatu i odkręciło mi się koło pasowe napędzające alternator i pompę wspomagania. Oddałem autko z powrotem aby poprawili,...
Dzięki za odpowiedź. Oprócz tego że pasek się zerwał a jego resztki powkręcały się w miejsce między kołem pompy a korpusem pompy to wydaje mi się że koło tej pompy uszczerbiło się pękło.Czy to koło można wymienić bez wyjmowania pompy wspomagania ? Czy można kupić same takie kółko w intercars/interteam etc ? Chodzi mi o to kółko na którym opiera się...
Może zużyty lub nieodpowiedni pasek[za wąski]lub zużyte koło pasowe na alternatorze i pasek chodzi po dnie kółka i przy obciążeniu ślizga się.Ale to wszystko być może ,na odległość trudno postawić trafną diagnozę tym bardziej że jest tyle możliwości,ale w tym temacie chyba wszystko zostało zasugerowane,pozostało tylko sprawdzać.
pasek zjeżdża na jedną stronę i ociera się brzegiem o koło pasowe pompy załóź pasek odwrotnie jeśli nie ma oznaczonego kierunku nie do końca kojaże o jaki hałas ci chodzi ale sprawdź jeszcze naciąg paska na rozgrzanym - pewnie będzie napięty jak struna
Jak narazie autko stoi na warsztacie.Wiem tyle że zaraz po odpaleniu na zimnym silniku,oczywiście po długim heblowaniu żeby zapalił to ustawienie kąta wtrysku jest złe.Natomiast komputer nie zgłasza błędu,jednak po kilku minutach pracy kąt wtrysku dochodzi do normy.Wartość żadana była coś koło 0,98 a zmierzona też podobnie.W tej chwili czekam na dlasze...
natomiast awaria paska wieloklinowego niczym poważnym się nie kończy, ewentualnie brak ładowania. W szczególności jak pasek mikro zacznie się "rozwijać" i nawinie się pod koło pasowe wału korbowego. Rozrząd przeskoczy i tłoki spotkają się z zaworami. Klucz 15 na śrubę rolki napinacza i ciągniesz tak jakbyś ją dokręcał, tylko z wyczuciem bo łatwo ją...
Witam, mam pewien problem w Golfie IV 1.4 16v mianowicie, samochod szarpał w zakresie 2-3 tys obrotów, ostatnio musiałem zmienić uszczelke pod głowicą olej w zbiorniczku płynu chłodzącego, przy wymianie tej uszczelki przy okazji zaprzyjaźniony zakład zrobił mi: 1. wymiana uszczelki pod głowicą i wszystkie jakie było trzeba plus od odmy komplet. 2. wyjeta...
Jak jest miejsca a maszyna ma pracować a nie być kolekcjonerskim egzemplarzem i jest miejsce to wymienił by prądnicę na alternator . Zmiana mocowań kółka można dokupić na dowolny pasek 17mm czy 19 mm. Alternator z golfa 4 czy passata B5 czy opla corsy astry można dostać za 50 pln (Oplowskie są lepsze bo mają podłączenie wzbudzenia na oczko). Wymaga...
Witam ponownie, rozwiązałem problem już objaśniam , więc po sparwdzeniu wszystkich opcji zdecydowałem się na demontaż głowicy . Po zdemontowaniu zawiozłem ją do wyspecjalizowanej firmy zajmującej się głowicami , test szczelności wypadł pozytywnie lecz fachowiec stwierdził że jest mocno zanieczyszczona nagarem , po konsultacji z właścicielem kazałem...
a dlaczego ma się niby nie udać? chyba proste ze jak pociągnę kabel od jednego aku to mam 12v. zresztą już mam jeden kabel pociągnięty do kabiny i podłączone wentylatory na 12v. zakuć węże żaden problem. parownik zostanie w orginalnej obudowie nagrzewnicy. alternator spokojnie da sobie radę. zresztą widziałem już kilka bizonów które maja założoną klimę...
Blokada pompy jest. Od początku. Musisz zdjąć pasek klinowy, osłone paska rozrz. Następnie koło pasowe na wale korbowym( 4 śruby imbus)no i dolna osłona. ustawiasz punkty wał korbowy, pompa, rozrząd, blokujesz pompe (śruba 8) , odkręcasz napinacz. Po założeniu paska pamiętaj aby przekręcić silnik kluczem 2 razy i następnie sprawdzić jeszcze raz punkty....
Masz racje trzesie sie rowniez ten napinacz, tylko dziwne jest to ze po wcisnieciu sprzegla halas i drgawki ustaja, jaki to ma zwiazek z alternatorem i napinaczem? ha ha, ale tu nie chodzi o sprzęgło rozłączające silnik od skrzyni biegów tylko sprzęgiełko w kole pasowym alternatora : http://www.autosklep.istore.pl/sklep,197...
jak będę miał wolną chwilę to podeślę. Przekładnia pasowa przy tym przełożeniu nie zdaje egzaminu- za duży moment obrotowy, przerabiałem to i nie tylko ja. Ja tez nie mam blokady ale poradziłem sobie w inny sposób: mam 2 pedały hamulcowe, koło siebie jak większość traktorów w dawnych czasach i 2 pompy hamulcowe na każde koło (tył) jak zaczyna się ślizgać...
Cześć wszystkim. Zastanawiam się nad kupnem golfa jedynki. Oryginalnie siedzi tam 1.1 jak się nie mylę ale sprzedawca przebudowal zawieszenie i hamulce że samochód znieisie więcej jak 1.1 Samochód posiada 4 hamulce tarczowe, zawias od passata (rocznik?) I parę innych rzeczy. Sprzedawca miał w planach wsadzić 1.8 G60 (nowy kompresor, nowe tłoki, pierścienie...
MASA (-) na obudowie, + na grubej śrubie z tyłu alternatora (po przeciwnej niż jest koło pasowe napędzające alternator) Może też być jeszcze z tyłu wpinka opisana D , ale ona jest używana głównie w dieslach do obrotościomierza czyli przy benzynie nieużywana. Regulator napięcia ze szczotkami (szczotkotrzymacz) jest przykręcony z tyłu na dwie śrubki (wygląda...
Witam wszystkich!Otóż po wielkich trudach doszedłem gdzie tkwił problem i tu wielkie dzięki dla Darko b oraz Jajasiu za wskazówki ! A mianowicie ściągnąłem paski klinowe łapie za koło pasowe wału korbowego a na nim luz złapałem więc za śrube dokręcającą koło zębate wału i patrze lużna dokręciłem ręką luz się zmniejszył! Wykręciłem srube ręką i koła...
W itajcie przeszukałem forum w poszukiwaniu podobnego tematu ale niestety nic nie znalazłem . O tóż przy właczeniu silnika dobiega z pod maski dziwny pisk , na początku myślałem że to paski , ale że auto sprowadziłem wymieniłem wszystkie więc paski odpadają . P rzeczytałem że docisk alternatora, tez opada bo docisk ma idealny, koło pasowe wymieniłem...
Na jakiej podstawie twierdzisz że wentylatory nie działają? Nie startują jak się silnik nagrzeja, po odpaleniu klimy? Może jest znaczna różnica w temperaturze otoczenia i żaden ze sterowników nie widzi potrzeby ich załączenia? Po włączeniu klimy rusza wirnik kompresora czy stoi w miejscu? Na chłodnicy masz przełącznik termiczny, po stronie akumulatora....
Hm, przepływomierz odkręciłem wczoraj od filtra odpaliłem silnik i zacięty raczej nie jest, otwiera się po dodaniu gazu i przymyka jak zchodzi z obrotów. Dodano po 31 Dodam jeszcze że przesunąłem rozrząd raz o jeden ząbek w prawo, a raz w lewo i nie ma żadnej różnicy. A tak jak teraz jest na znakach to też nie jest idealnie, to znaczy znak na kole rozrządu...
Zdiagnozowałem, że sprężarka nie działałała. Sprzęgło na kole wielorowkowym zostało zerwane. Finalnie została wymieniona na używaną z VW Tourana (różniła się ostatnią literą, ale jak sprawdziłem wszystkie z tej serii tz. bez różnicy na ostatnią literę oznaczenia pasują) oraz poczyszczony i nabity układ. Klimatyzacja działa bez problemu od prawie 2 mc....
mam jeszcze takie pytanie - nie posiadam regulatora napięcia elektronicznego i nie mogę sobie za bardzo pozwolić jak narazie na zakup takiego regulatora. posiada natomiast pare regulatorów mechanicznych takie duże z czarna pokrywka, z tyłu widac 2 jak by oporniki. możecie podpowiedzieć jak je podłączyć zamiast regulatora elektronicznego? :) One kolego...
To kup sobie peugeota 206 1.4 hdi, spala ok 4-5l/100km na trasie lub słabszego zwykłego 1.9 diesla , trochę słabszy ale wiesz że jest bez turbo, comon rail i nic ci się nie popsuje, spalanie ok 6l/100km na trasie. Masz więc małe opłaty, niska eksploatacja a i blachy wytrzymają dłuszży czas bo mają podwójny ocynk-gwarancja producenta to 12 lat na perforację...
Hej, Myślę, ze bez oscyloskopu sie nie obejdzie, w czasie krecenia to z czujnika ok 2Vpp musi wychodzić. (jesli czujnik jest indukcyjny, jesli Hall to 5 V) Czy patrzyłeś w kompie taki parametr jak synchronizacja (chodzi o synchronizacje wał-wałek) ? Moze jednak przy wymianie paska coś się przestawiło ??? pojadę dziś do mechanika, zobaczymy co powiedzą...
Witam, golf 1.8 66kW 1993r. W zeszłym roku wymieniany rozrząd a dzisiaj stanął dęba katalizator. Po demontażu niestety samochód nadal jest mułowaty, zastanawia mnie ustawienie rozrządu mianowicie: Ustawiam wał korbowy w GMP (znak na skrzyni) i znacznik na kole pasowym jest ok 3-4 stopnie do tyłu w stosunku do znaku na obudowie (taka strzałka w dół)...
Już śpieszę z pomocą. Otóż jest otwór (od świec) jest również urządzenie VAG T10170 i T10170/ 1 (czujnik zegarowy) ale można się obyć bez niego. można również zdjąć pokrywę i ustawić "mijankę". tak to powinno się robić Zdjąć osłonę łańcucha napędu rozrządu. Ponownie domontować panewkę łożyska na wał korbowy i koło pasowe wału korbowego. W otwór świecy...
Trochę odstaje, ale nie poza obrys gmola. Na OSKP przeszedł badanie (jeżdżę na okręgową) a podczas kontroli naprawdę nikt nie patrzy na takie drobnostki, kiedy zatrzymują zaprzęg. Nie chciałem pędzić tego przez przekładnię pasową czy łańcuchową. Chciałem zminimalizować mechanikę. Stator i koło magnesowe z innego sprzętu pociągnęłyby za sobą dużo większe...
koło pasowe koło pasowe mercedes laguna koło pasowe
pamieci tomtom speed renault projektor telefonu
sterownik świateł dziennych proste uklady elektroniki
Znaczenie kodów błędów 0123, 0301, 1693 w pojazdach Schemat elektryczny dmuchawy Mercedes Klasa A