Paweł było by zbyt prosto ;) hehehe Poprawiłem i grzeje tylko przy pełnym zbiorniku, podczas tankowania, ew braku dolewki paliwa nie włączy się grzałka. Tak se to wymyśliłem że w lecie szkoda utrzymywać całymi dniami gorące paliwo. Natomiast w zimie po pierwszym podgrzaniu paliwa, podtrzymanie zasilania idzie na palnik a przygotowanie paliwa żyje swoim...
graju i krzychu.... jak robicie nowe palenisko to spróbujcie nie wprowadzać powietrza (zimnego) pod gorące paliwo bo wam studzi olej. może da się w same ścianki i dziurami do środka. nie będzie chłodzenia paliwa a to jest ważne!! I może poeksperymentować tak aby powietrze wprowadzać rurkami z góry bezpośrednio w paliwo - będzie bulgotac i lepiej się...
sprawdź czy pompa się wyłącza jak wyłączysz kluczyk, jak tak, to zostaw tak i będzie to działać i tyle Będzie działać aż do dzwona gdzie uszkodzony zostanie przewód paliwowy. A nawet bez dzwona, wystarczy że pęknie ze starości przewód pod maską. Silnik zgaśnie a pompa będzie dalej radośnie pompowała paliwo. Może na gorący wydech? Po dzwonie nie zawsze...
Wiadomo jest tam chłodnica paliwa. Paliwo chłodzi się do chłodzenia pompowtrysków. Zaraz ,nie wiem jak ty to myślisz,ale według mnie to paliwo chłodzi się po to żeby nie wracało gorące do zbiornika.
Witam Sprawdz pompe paliwową czy dobrze trzyma cisnienie i palwo w przewodzie miedzy pompą a gaźnikiem problem może być z tym że paliwo się cofa do zbiornika a przez to że silnik jest gorący paliwo paruje z gaźnika i troche czasu upływa zanim pompa dopompuje nawą dawke do gaźnika
napewno problem już rozwiązałeś ale może ktoś skorzysta. Gorące paliwo jest rzadsze i stąd różnica w odpalaniu. Należy sprawdzić 1.przelewy na wtryskiwaczach 2.regulator ciśnienia na listwie (ew. wymienić oringi) 3.wydajność pompy wysokiego ciśnienia. Miałem ten problem na warsztacie -padł wtryskiwacz.
Witam wszystkich na forum Mój problem silnik B&S seria 500 Silnik jak,jest zimny odpala normalnie po podpompowaniu pomka primer. Po około 15 minutach gdy jest gorący wyrzuca paliwo przez potworek pompki,po zgłaszaniu już nie odpala. Proszę o porady.
Nie mam schematu, ale czy przekaźnikiem pompy nie steruje ECU. Może czujnik wskazuje zbyt wysoką temperaturę i zadziałało jakieś zabezpieczenie. Może spróbować zasilić pompę z zewnątrz i sprawdzić czy wówczas pali.
Właśnie że ma jak bedzie pokazywał ze paliwo jest gorące (70 C) a w rzeczywistości jest zimne to dawka startowa bedzie za mała i ecu bedzie ją stopniowo zwiększać ale to zajmie parę sekund.
... Naprawdę proszę kliknąć w ten link, a nie będziesz pisał banialuków o łatwości z jaką można sterować atomówkami... Fukushima to nie jest temat tego wątku. Poza tym to co Ty piszesz i pisze Xantix jest sprzeczne z tym co napisano w cytowanym przez Ciebie linku. A co tam przeczytałeś? W którym miejscu jest sprzeczne z tym co piszemy? Może jakiś cytat...
Witam,z tego co przeczytałem, to wiele starszy pojazdów ma takie rozwiązanie .. jak chociażby tico :) o ile będzie to zastosowane w dieselku i myślę, że nie nastąpi samo zapłon .. a w gorące dni paliwo też nie powinno się tak nagrzewać , by wprowadzać większe przekłamania, tylko nie wiem jak dobrać (policzyć) wartość tego termistora ,dla żarówki i temperatury...
Ja właśnie tą pompę rozebrałem, okazało się że na kółku które tam jest zatarły się łopatki, przy wysokich obrotach, nie chciały się wysuwać, ja to wszystko wyczyściłem łopatki rozruszałem, do tego po złożeniu podkręciłem ciśnienie na pompie 1.5 obr w prawo, i nagrzewnica śmiga, tylko też tak średnio z tym śmiganiem bo, jak ją zgaszę to jeszcze po zgaszeniu,...
Odstojnik paliwa, nadmiar wraca niebieskim przewodem z powrotem do baku, ma na celu szybszy rozruch gorącego silnika, gdy paliwo z komory pływakowej gaźnika odparuje na skutek temp
Czy paliwo może "stać" gdy silnik jest gorący??(w czasie pracy na gazie)
Tak w gorące dni gorzej odpalają, gorące mające problem z odpalaniem też. Ale tojest wina złej regulacji. Czasem paliwo z gaznika odparowywuje i powoduje efekt duszenia silnika. Pomaga kilkukrotne szarpaniem gazem wciśniętym do oporu. Taki przedmuchanie silnika a raczej kartera. Poprawiam.
Potrafię wyczyścić każdy dpf z gwarancją na 100tyś ,a wytrzymują dłużej. Owszem, można, nie neguję. Spróbuj też wytłumaczyć ludziom, że co jakiś czas trzeba to przepalić, co się wiąże z wyjazdem na dłuższą trasę, a nie każdy z resztą ma gdzie osiągnąć sensowną prędkość by to rozgrzać. Albo w ogóle, że muszą to przepalić, bo będzie jeszcze gorzej, paliwo...
Naturalnie, że możesz tak zrobić, pamiętaj tylko że klej na gorąco latem może stać się za plastyczny. Dobrym wyborem będzie klej (silikon) do szyb, ten wytrzyma wszystko.
Będzie taki gorący , prawie czerwony , gdy przytkany lub leje paliwem. Co ze spalaniem?
masz kolego na pewno ogranicznik predkosci i pewnie gdzies jest zalozone na ciegnach teraz to gorący temat
Witam. Od ostatniego razu , robiłem głowicę bo po wymianie uszczelniaczy pompowtryskiwaczy źle zamontowali pompowtryski i wybiło gniazda pompowtryskiwaczy, robiłem całą głowicę z regulacją pompowtryskiwaczy na stole, zwałkiem i regulatorami ,lekko przyblokowałem zawór recyrkulacji spalin / blaszka z 3 otworami / .Pompki po regulacji mają korekty od...
mj_sup Też tak właśnie myślę na tzw. chłopski rozum, że czujnik jeżeli jest uszkodzony to ciągle podaje sygnał, że silnik ma dostawać zwiększoną dawkę paliwa z ssania tak jakby był zimny. A skoro będąc gorący dostaje ciągle tyle samo paliwa to go po prostu "zalewa" paliwo. Stąd też gaśnięcie rozgrzanego silnika, bo dusi się paliwem, gdyż mieszanka paliwa...
witam... ...jednakże nie ma się czym niepokoić i można z tym żyć.... hm... tyle że paliwo zostaje rozbryzgane na gorący silnik, a to chyba grozi pożarem?? a czy to normalne by tak sikało paliwem... co to jest za element pompy, do czego służy??
Koleżanki, Koledzy Naprawiam tacie myjkę wysokociśnieniową, gorącowodną (podgrzewanie przez spalanie oleju napędowego). Myjka jest bez nazwy, swoje lata miała nim trafiła do nas... W ostatnim czasie awarii uległo zasilanie (trafo) i sterowanie. Sterowanie generalnie nie sprawia wrażenia oryginalnego... Płytka jest obecnie analizowana (wejścia/wyjścia/funkcje)....
tak to ja wiem ale co teraz zrobić aby teraz odpalił rozrusznik kręci pięknie typ wtrysku bosch (ma w zbiorniku pompkę paliwa którą słychać - czyli podaje paliwo ) może jakieś rady dzięki Witam, Sprawdz jednak, czy rzeczywiscie masz paliwo na wyjsciu z filtra, oraz czy zaworek na wejsciu do pompy nie jest zablokowany. W tym celu zdejmij przewod zasilajacy...
W większości pojazdów z układem wtryskowym po włączeniu stacyjki słyszymy pompę paliwa, która pompuje (napełnia) układ paliwowy po czym, jeśli silnik nie zostanie uruchomiony, zostaje wyłączona. i o takie coś mi chodzi. uruchomienie pompki na ..2 sekundy i jeśli silnik nie zakręci to stop a jeśli zapali to pompuje dalej. Opel Corsa B z wtryskiem Bosch...
w teorii zużyjesz mniej paliwa gorącego gdyż gażnik reguluje wypływ paliwa a każda ciecz po podgrzaniu ma większą objętość . No a teraz praktyka : doprowadzając mieszanke zubożoną do sil. aby uzyskać tą samą moc musisz głębiej wciskać pedał gazu czyli zysk diabli wzieli. Jeśli chcesz poprawić zużycie to zajmij się raczej poprawą procesu spalania .Powodzenia...
No to albo sama pompa. Albo nie ma paliwa (filtr, siatka i pompa w baku ). Wtrysk też ale to rzadkość by przepuszczał tak bardzo. Ja bym zrobił test założyl przezroczysty wężyk do pompy tandem z filtra. Jak zacznie przerywać zgasiłbym i zobaczył czy wężyk nie jest pusty. Tylko nie zostawiaj przezroczystego wężyka pod maską bo miękną pod temepraturą...
Nie, to fatalny pomysł, pompa MUSI się wyłączyć jak silnik nie pracuje. Pomyśl o sytuacji, następuje kolizja i rozszczelnienie, silnik gaśnie ale pompa nadal pompuje paliwo, które leci na gorące elementy silnika... Do tragedii jeden krok!
Dzień dobry, Mazda 323F 1.6 16V gaźnik 1992 r. Auto gaśnie po rozgrzaniu silnika, raz 30 km, raz 2, raz kilkanaście. Aparat zapłonowy T2T82277. (Nie znalazłem żadnego na szrotach, tylko podobne, ale ani razu numery się nie zgadzały). Dorwałem aparat z Tico, wymieniłem Halla, moduł trafił się od Mitsubishi, wcześniej był zamontowany jakiś zamiennik,...
Jak by nie było iskry to by na popych nie palił a po za tym, po odczekaniu 10 - 15 minut jak trochę ostygnie pali normalnie...Pisałem wcześniej, że czuć paliwo gdy odpalam jak silnik gorący, może go wtedy zalewa i aż świece obeschną wtedy pali... Poprostu nie znam się na tym ale coś jest nie tak, bo za dużo w ogóle pali
Raczej nie regulowac samego wskaźnika,zmierzyc opór czujnika na gorącym silniku i się wyjaśni,a paliwo dobrze pokazuje?
Skoro na listwie nie ma ciśnienia to ci nie zapali i nie podniecaj sie Clipem. Któraś pompka nie podaje , albo niedrożność. Skoro widzi ciśnienie to sa spełnione warunki i powinno działać jakby paliwo było. Gorzej by było jakby było paliwo a nie mierzyło.
Tylko się domyślam. Wydaję mi się że układ jest tak skonstruowany żeby jak najmniej gorącego paliwa wracało do zbiornika, bo tam nawet chłodnicy nie ma.
Sprawdź ciśnienia paliwa na gorącym i przelewy na wtryskiwaczach. Pewnie są źle zrobione.
O! To kolega magik - torreador! Naprawy za pomocą taśmy izolacyjnej i pudełka zapałek :D Takie naprawy są do zaakceptowania tylko doraźnie, w trasie, kiedy nie ma możliwości i warunkow do właściwej naprawy. W żadnym wypadku nie można tak jeździć na stałe. To się mści. I to czasem ostro (paliwo rozpuszcza klej z taśmy i może się przez nią przesączać,...
Witam mam problem . Mój traktorek honda 2218 strasznie się grzeje, a raczej wydech. Wydaje mi sie, że może to być spowodowane bogatą mieszanka (benzyna powietrze). Lecz nie widzę nigdzie w gaźniku śróbek do regulacji. Kolejnym problemem jest fakt, że po odkręceniu sruby, która blokuje wylewanie się paliwa z przelewu paliwo od razu wycieka.
Podobnie, lecz nie w takim stopniu, żeby aż gasł. Gaźnik jest zaraz przy cylindrze, więc jest gorący. Dysze mam oryginalną 65. Gdy gaźnik się nagrzewa to taki objaw występuje? Czy jak zmienie dysze na większą to paliwo z komory pływakowej nie będzie ubywało szybciej?
Sprawdż ciśnienie sprężania, może poszły ci pierścienie uszczelniające - wtedy nazimnym będzie palił a gorący nie.
Jak będziesz zakładał filtr paliwa to jeszcze sprawdź przewody po schemacie który Ci podałem. Odłączysz 1 przewód jak przy zaplonie poleci paliwo to jest dobrze. I zobacz czy 3 od filtra idzie na gorny przewód vacum bo szkoda pompowtrysków. Jakby miało być odwrotnie podawane paliwo ;)
Mozna też skorygować dawkę startową. Przy 90'C potrzeba 250 obrotów, by sterownik podał paliwo. Przy takim przebiegu i wieku auta jest to trudne do osiągnięcia od razu po włączeniu rozrusznika. Słaby rozrusznik, słabe przewody i masa itd powodują, że silnik na początku osiąga 200 obr i z czasem się rozkręca do tych 250 i wtedy auto odpala.
Witam Koledzy. Mam mały problem z sirokko na ON, nie pamiętam modelu :( W każdym razie chodzi o to że nie wystarczająco się nagrzewa. w innych widziałem, że ten "talerz" na wylocie jest aż czerwony i ładnie dmucha gorące powietrze! U mnie rozpala się szybko ale powietrze na wylocie nie jest gorące, a "talerzyk" jest, prawie niezauważalnie czerwony....
Ale musisz wytrysnąć paliwo żeby go rozpędzić. A powietrza nie ma. Co więcej czy masz wtryski dobrane konkretnie to tego silnika po numerze. A nie do tego bo do tego. Ten silnik miał wiele odmian i jesce więcej wtryskiwaczy.
Tak od spodu są dwie śruby na klucz 19 lub 22 nie pamiętam, są one pod pompka zasilającą trzeba je odkręcić. Najpierw powinna być sprężynka a później plastikowy grzybek, trzeba sprawdzić ich stan, gniazda czy nie są skorodowane. Często wyjmowałem je powyginane od gorąca jak ktoś odmarzał pompę przy pomocy kopcia. Dodano po 4 O ring wymienisz odkręcając...
OR podgrzewa się nie tylko po to, aby był gorący w komorze spalania, ale aby pompa mogła bez nadmiernego obciążenia pociągnąć paliwo.
Zmieniłem filtr paliwa na Bosch, zalałem do pełna,zassałem paliwo z węża od zbiornika i .. lipa. Wydymałem dwa akumulatory , aż masowy był gorący .. :) Ale auto nie zagadało ):
Hmm tak 1/4 odległości między kreskami na wskaźniku. Szukasz dziury w całym, przy przyspieszaniu przelewa ci się paliwo w baku, to jest tylko wskaźnik oparty na pływaku a nie precyzyjna pomiarowa posiadająca świadectwo wzorcowania. W starszych Oplach (Corsa b Astra f itd.) przy szybszym pokonywaniu ciaśniejszych zakrętów wzniesień itp wskaźnik potrafi...
Musiało być za gorąco albo zła regulacja gaźnika albo jedno i drugie a nie tam złe paliwo. Dziura jest na środku więc wynika że ogień był za gorący. Albo może za mało oleju w mieszance + za gorąco + zła regulacja.
Oczywiście mialem podobny przypadek. Otóż mam pewną hipotezę na ten temat. Ciężko będzie to udowodnić, bo np już nie posiadam tego samochodu. Gdzieś kiedyś wyczytałem ze w tych silnikach jest pompa wc z odłączanym oidp 3 tloczkiem. Jednym z kryteriów jest miedzy innymi temperatura paliwa. Uważam że w pewnych warunkach, szybka jazda, cieplo, malo paliwa...
Wielkie dzieki za porade:) a co powoduje to ze rozpycha gore filtra paliwa gdzie jest czujnik
Kupić czyste świeże paliwo, sprawdzić świec i w razie potrzeby wymienić - może założona została o mniejszej ciepłocie?
Na dobry początek to EGR wyczyść, bo on niema czujnika pozycji EGR 0 STEP to wartość, którą zadaje komputer zawór w rzeczywistości może być zacięty no i przepływomierz też warto przepłukać. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... A jeśli chodzi o moje doświadczenia z zanikiem mocy tylko na ciepło w tym silniku to miałem dwa podobne...
To czym jest ten "trzeci element"? Pole magnetyczne, jak każde pole, czy to elektryczne, samo nie wykonuje pracy. Element wchodząc w interakcję z polem może wykonać pracę w tym polu. Jeśli chcesz darmowej energii, najtaniej jest zainwestować w fotowoltaikę. Następnie można skorzystać z generatorów z magnesami stałymi i źródła energii mechanicznej, takiego...
Temat bardzo stary , ale czy coś wam wyszło z tego ogrzewania .Pytam bo zrobiłem własny piec do takiego ogrzewania, połączyłem przewody izolowane o śred . 125 mm te główne i do pokoi 100. I nie grzeje mi to . Grzeje , powietrze wylatuje gorące , ale ilość powietrza jest za mała by dało radę nagrzać pokój .
Pisownię poprawiłem. Temperatura na zewnątrz około zera stopni. Moje zdolności manualne są wystarczające aby dokonać napraw ale muszę wiedzieć co mam robić. Walczę z tym już jakiś czas. Czujnik temperatury sprawdzony, świece grzeją jeszcze przez parę sekund po zgaszeniu kontrolki, dogrzewanie działa. Z wydechu po odpaleniu wydobywa się biały dym przez...
Kolego ajaką miałeś rezystencję w tym czujniku od wałka rozrzadu ja w ZETEC-E (czarna pokrywa) 2.0 L mam 489 a jak ciepły ale nie gorący silnik to mam rezystencję 520.
A jak tam termistory? Jeżeli uszkodzony termistor (lub jego uszkodzony kabel,wtyczka,obwód wejściowy w komputerze, itp.) będzie widział silnik cały czas jako gorący, to po zapaleniu zimnego będzie odrazu zdejmował paliwo jak dla gorącego,ale że jest zimny to obroty mu lecą - może nawet poniżej ładowania alternatora - stąd przygasanie świateł i ratuje...
No nie do końca kolego.Jakby zrobiło bum to by rozsadziło układ wydechowy. Chłopie to jest prościutkie urządzonko. Z uwagi iż dziadek wyjechał do sanatorium na ponad 4 miesiące to podrasowuję jego autko ) golf II 1.6 benzynka) Ja to zrobiłem tak. Odkręciłem katalizator ( bo jak będzie gorący i dostanie paliwo to wybuchnie) potem 20 cm rurę dałem do...
a co chciałes kiełbase grillowac na wydechu czy co:D? silnik spala paliwo to musi byc goraco a co do reszty to kolega wyzej odpowiedział
Mam pytanko czy w TGL 2008 z Common Rail po odkreceniu korka filtra paliwa powinno byc paliwo? Układ mi sie zapowietrza po nalaniu calej puszki paliwa zaczyna uciekać, pompka reczna działa tez go napełnia i z powrotem ucieka. Czy przy założeniu korka wtedy trzyma i nie wraca bo nie ma skad brac powietrza(tego już nie widać)? Man odpalał na zimnym bez...
niedawno przerobiłem swoją instalację i dołączyłem3 grzejniki na poddaszu a wraz z nimi naczynie wzbiorcze otwarte (wcześniej miałem naczynie przeponowe) do kotła na paliwo stałe 20kW. Naczynie wzbiorcze połączyłem rurą bezpieczeństwa bezposrednio do pionu nad kotłem do zasilania za piecem i pompką c.o. Naczynie to jest całe gorące o temperaturze wody...
ta siatka jast z otworkiem i stanowi całość z tą wykładziną w komorze spalania ,a zadanie jej jest takie ,paliwo prrzedostając się do komory świecy namacza też tą siatke i pomaga odparować znacznej części paliwa podczas rozruchu a następnie jak wzrośnie prędkość powietrza to mgła paliwowa ma podłoże gorące do prawidłowego utrzymania płomienia Prawidłowe...
Gdybym słyszał cewkę bendixa, po zastartowaniu kluczykiem, to myślałbym że np. wytarły się szczotki. Że nie kontaktują z komutatorem. Lampki kontrolne palą normalnie. Poduszka gaśnie, gdy pompka dobije paliwo. Wszystko ok. tylko cisza po dopchnięciu w prawo na maxa, kluczykiem. Przepraszam za pokrętne,pisanie.
Kolejną rzeczą jest wzrastający poziom oleju co jednoznacznie wskazuje na nieszczelność na drodze płyn chłodzący - misa olejowa. Zapewne nieszczelność jest pomiędzy cylindrem lub w samym cylindrze. Mówiąc zwięźle płyn przedostaje ci się do oleju i to w dużych ilościach. I pewnie mu się miesza płyn chłodniczy z olejem? Nie pisz bzdur. Jeśli już to pewnie...
A iskrę na świecy sprawdzałeś gdy jest gorący? Czy sam gaśnie gdy jest goracy? Luz zaworów sprawdzałeś? ma być 0,05 mm
Spotkałam żle podłączone ogrzewanie parownika, po przejechaniu kilku kilometrów sprawdż czy parownik jest gorący. W przypadku gdy będzie zimny masz problem z zasilaniem silnika w paliwo, wskazują na to wahające się obroty silnika na biegu jałowym.Hi.
Mam właśnie takie objawy - jak zimny to pali bez problemu, jak gorący to też, jak postoi 20 min to lipa. - pompka po przekręceniu stacyjki pracuje ok 2-3 sek. - ściągałem przewód paliwowy za filtrem paliwa i paliwo leci - iskra jest - jak podniosę maske i poczekam 3-5 min to odpali Poprostu wtryskiwacz nie podaje paliwa. I teraz pytania: 1. Czy może...
Nie wiem jakie wtryski a mozna to jakos sprawdzic? Dodano po 55 Dodalem dwa filmiki jeden jak chodzi na paliwie i drugi na gazie. Ten ktory chodzi gorzej to zasilanie jest paliwem.
To chyba jest nieszczelność na przewodach. Trudno będzie ją znaleźć , bo paliwo szybko paruje, kapiąc na gorące elementy silnika. Wtedy mamy taki efekt, że nawet małe ilości paliwa śmierdzą. Ja osobiście obserwowałbym silnik podczas pracy na biegu jałowym (oko i węch) a następnie na podwyższonych obrotach (wtedy paliwa musi dawać więcej). Jeśli oprócz...
Wyglada jak resztki oleju zmieszane z paliwem i wodą. Usuń to ręcznikiem pamierowym do sucha. Bulgocze i gotuje się bo silnik gorący.
Jeśli agregat prądotwórczy, to taki, by ciepło odpadowe móc zużywać na ogrzewanie - a i tak ogrzewanie będzie wykorzystywać energię paliwa gorzej, niż piecyk na gaz. Chyba, żeby z pompą ciepła...
Witam . Mam podobny problem. Opel Movano 2.3 120kw 2020r Udało się ustalić przyczynę ? Będę wdzięczny za odpowiedź
Luzy zaworowe ustawia się na zimnym. Luz zaworowy jest potrzebny do kompensacji rozszerzalności temperaturowej popychacza (jeśli takowy jest) oraz samego trzonka zaworu. Po prostu zimny zawór jest krótszy a gorący dłuższy. Z tego samego powodu gorące zawory wydechowe mają większy luz zaworowy a chłodzone powietrzem i paliwem zawory dolotowe są zimniejsze...
Tak, były ustawione po remoncie i teraz.Po wyregulowaniu drugi raz tak jakby palił lżej, ale i tak nadal nie chce palić jak się zagrzeje. Dodano po 2 Boje się go polać zimną wodą jak będzie gorący, żeby głowicy nie uszkodzić.
Parownik jest gorący?Brak paliwa.
Czy bojler przez te 3 godziny pobiera prąd? Zmierz to np: watomierzem do gniazdka, Izolacja bojlera nie jest idealna, więc "wymacaj" bojler czy jest letni, przynajmniej u góry. Co to za wężownica? W mieszkaniu jest inne źródło ciepła? Piec na paliwo stałe, gazowy? Jak grzejesz grzałką to wężownica nie ma nic wspólnego z ciepłą wodą. No chyba .., że...
Kaziu1991: ale z ciebie mądrala... i to jeszcze dla dziewczyny... wstyd! poza tym jeśli to jest 1 generacja LPG to samochód nie musi WCALE działać na benzynie żeby jeździł na gazie, wystarczy że tylko iskra będzie jak trzeba i TYLE Miaupyrka: skoro chodzi bez immo to zapewne tam jest gaz 1 lub 2 generacji, jeśli chcesz odpalać na samym gazie to lepiej...
Odzczytaj temperatury na zimnym silniku, powinne być zbliżone do temperatury otoczenia (paliwo, powietrze, silnik)
Witam! do JAFO Po prostu niejasno się wyraziłem. Pisząc "układ paliwowy" miałem na myśli wszystkie przewody paliwowe począwszy od pompy do rozdzielacza. I tam właśnie utrzymywane jest duże ciśnienie paliwa. Znany mi jest przypadek,że kierowca tuż po przyjeździe do garażu (po drodze stwierdzł,że coś nie tak jest ze spalaniem) poluzował śrubę przy rozdzielaczu-paliwo...
Proszę o pomoc. Mam następujący problem moje auto muli i zawiesza sie na 4 tys.obrotów ale tylko na gazie, jak puszczam nogę z gazu na biegu przy 2300obr. trzymając nogę nad pedałem gazu to zaraz czuje jak sam powoli wraca i auto zaczyna zwalniać. Dodam ze im bardziej gorący tym bardziej muli.Muli na obu paliwach. Wymieniłem świece,kable zapłonowe,palec....
Jaką pokazuje temperaturę paliwa? które przewody paliwowe konkretnie są gorące?
Piszesz "wymieniłem filtr paliwa (ale było jeszcze gorzej więc założyłem stary)" Stary filtr nie może być lepszy od nowego, kup filtr dobrej jakości i załóż. Nie masz gdzieś załamanego niedrożnego wężyka od pompy paliwa do monowtrysku.
Jeżeli przed wymianą było dobrze , po wymianie jest źle, sprawdź ciśnienie oleju czy jest dobre , zacznij od podstawy , ciśnienie na cylindrach, więcej błedów nie ma , dobrze spala paliwo , zamień wtryski miejscami
No właśnie nie wiem na czym polega to podgrzewanie paliwa w tym aucie... czy zima, czy lato zbiornik po chwili pracy na postoju jest tak gorący ze dotknąć się nie da... Wydaje mi się że podgrzewanie będzie przez radiator... Scania posiada chłodnice paliwa z wentylatorem i na wyjściu czujnik temperatury paliwa... w zależności od temperatury jest załączany...
Zadaj sobie pytanie: Co powoduje samozapłon paliwa w silniku diesla? To nie gorące elementy zapalają rozpylone paliwo.Poczytaj sobie co to jest combustion delay, flame propagation i pomyśl...
witam jest iskra pompa podaje paliwo ?
Luz zaworowy jest nawet na gorącym silniku Iskra jest Kran podciśnieniowy puszcza paliwo Tylko świeca sucha Na plaku pracuje normalnie Jakieś pomysły?
Zrób jeszcze jedną próbę przy okazji. Jak zmuli, to na luz i gaz - obserwuj. Szybko zgaś i obejrzyj świecę i sprawdź iskrę tak jak pisałem. Trzeba złapać zonka na gorącym uczynku!!! Musimy wiedzieć czy to paliwo czy może zapłon. To podstawowe rozróżnienie diagnostyczne. Bez niego jesteśmy w czarnej d....
Jeżeli rozrusznik kręci w miarę szybko to nie ma co w nim szukać przyczyny, to tylko strata czasu. To calkiem normalne, przewod się robi gorący, bo rozrusznik pobiera bardzo dużo prądu. Żeby silnik zapali wystarczy że rozrusznik go rozpędzi do jkiś 100 obortów. Tutaj należy szukać raczej przyczyny w pompie, ewentualnie w świecy plomieniowej. W świece...
Opowiem Wam pewną historię, jest ona prawdziwa. Pewien Mercedes 190D z rocznika bodajże 1983. Samochód uderzony w lewy bok, ale nie na tyle, aby nie jeździć. Ma też rozwalony tył. Auto nie porusza się po drogach publicznych, jest autem wożącym jedzenie, kawkę a także pracowników z i na pola. Pól jest sporo, masa hektarów (winnice, oliwki, pomarańcza,...
Fotokomórka - czujnik płomienia zabrudzony lub uszkodzony , dysza paliwowa zabrudzona , czujnik poziomu oleju w zbiorniku uszkodzony , jest trochę możliwości
Witam Miałem podobny problem i wiele prób naprawy sonda wskazywała zbyt bogatą mieszankę, a w konsekwencji podciśnieniowy regulator ciśnienia benzyny na listwie wtrysków miał pękniętą membranę i paliwo powolutku dostawało się do kolektora. Zimny palił na dotyk natomiast gorący wiadomo. Pozdrawiam Arek
Zmierz ile paliwa wraca z powrotu przelewu wtryskiwaczy (nominalnie silnik gorący 60 ml/min), ale 150 ml też nie tragedia. Jak będzie w normie, załóż przewód z menzurką na zawór nadmiaru ciśnienia ten na rurze Common Rail. Zdejmij wtykę z zaworu regulacji ciśnienia (na pompie wtryskowej). Jak zapali i zgaśnie, to jeszcze dwa razy spróbuj. Jak w ogóle...
Witam po dłuższej przerwie. Niestety astra znowu nie jeździ, ale po kolei... zbiornik paliwa został wymontowany i wyczyszczony, przewody paliwowe też. Wtryski poszły do sprawdzenia do warsztatu. Wtryski ok. Astra przestała odpalać na zimnym. Ciśnienie na listwie ok 7 bar, więc pompa poszła na regenerację - padnięta jedna sekcja. Wszystko wróciło do...
Coś mi się zdaje że te typy tak mają, przerabiałem to gaźnik ,zawory, zapłon, świece, kable WN i nic to samo jak zrobie 50-100km i postuj 10min to potem za bardzo nie chce odpalać-chyba głowica jest bardzo gorąca i paliwo szybko paruje
Witam wszystkich, proszę o pomoc, Scania touring higer (autobus )szarpie podczas jazdy w korku jak jest gorąco na zewnątrz ,nie wiem czy to wina skrzyni czy coś z układem paliwowym , rano na zimnym nic,płynnie. Olej w skrzyni wymieniony (skrzynia automat,opticruise ze sprzęgłem,bez pedału)
Rozumiem że cały czas mówimy o pompie paliwa w baku? Na początek sprawdź czy pompa w ogóle podaje paliwo i pod jakim ciśnieniem, powinna 0,5bar. Skoro masz założone jakieś dziadostwo do oszukiwania czujnika to coś jest nie tak z silnikiem, doprowadź go do porządku. Sprawny silnik PD nie potrzebuje pompy w baku żeby pracować. Pompa Tandem sama ssie paliwo...
Witam po dłuższej przerwie ;-).No więc udało mi się w końcu miej więcej dojść do ładu z tym silnikiem.Okazało się że szlifierz schrzanił robotę na drugim cylindrze w prasował jedną tuleję i przypuszczam że gdy ją szlifował to uciekł mu wymiar(tak to sobie tłumaczę) i w tę wstawioną, w prasował jeszcze jedną cienką,która po tym 20 minutowym docieraniu...
Możliwa w tej sytuacji jest utrata szczelności pierścieni w rowkach tłoka, wywołana dostaniem się wody lub innych zanieczyszczeń. Zakręć wałem korbowym ręcznie. Jeżeli czuć i słychać przedmuch to będziesz miał problem z odpaleniem. Sprawny silnik powinien być na tyle szczelny, że wał korbowy od kompresji się cofa. Silnik dymi (na biało) to oznacza że...
Po wymianie sondy powinno się zdejmować kleme minusową - reset kompa. Termostat: 1.Jeśli jest wskaźnik temperatury to należy zaobserwować czy w czasie jazdy nie spada za nisko - poniżej właściwej temperatury pracy czyli około 88stopni , albo gdy wskaźnika nie ma sprawdzić czy normalnie działa ogrzewanie czy przy pokrętle ustawionym na max. jeśli powietrze...
Zacznij od sprawdzenia ciśnienia sprężania (paliwo w oleju), pewnie pierścienie tłokowe mają dość. Dwa, kiedy silnik gorący, to chłodnica też? Skoro: wymieniłem czujnik temp. oraz termostat Dodatkowo nie można odkręcić korka od zbiorniczka, jest tak zassany. Łukasz. :) to jak nalałeś płynu i jak odpowietrzyłeś? Poza tym spalanie 10L/100km, jak to rozumieć...
gorąc tranzystor gorąc tranzystor gorąc głowica gorąc spaliny
regulator pilot oznaczenie symbol radio naprawa wzmacniacza basowego
uziemienie basenu bojler elektryczny
Przekaźniki w układzie klimatyzacji Hyundai - funkcje i diagnostyka Spuchnięty akumulator w motocyklu - przyczyny i rozwiązania