Zauważyłem inne objawy - silnik pracuje; włączam krótkie, przełączam na długie - na parę sekund spada strzałka poziomu paliwa w zbiorniku. Ciągnę dźwigienką w pozycję miganie długimi - coś kilkukrotnie wyraźnie postukuje z tyłu pojazdu (dwa, trzy razy na sekundę), z tyłu z lewej strony, tak jakby około zbiornika, z tendencją do zanikania, coraz mniej...
Witam Chciałem opisać mój problem z Carnivalem TD z 99r 250 tyś km może ktoś będzie miał do tego jakąś teorię. Latem 2007 uszkodził się alternator (coś pękło - plastikowego) zostało wymienione i niby było OK. Na początku zimy okazało się że mam problemy z doładowaniem akumulatora. Akumulator na gwarancji - stwierdzono zbyt małe napięcie ładowania ok...
Witam mam mały problem z kontrolką ładowania na zimnym silniku kontrolka gasnie odrazu po uruchomieniu silnika ale jeśli przejadę z 2—3 km zgaszę i go odpalę to nie chce zgasnąć ale jeśli bym przejechał około 10 km lub więcej gdy silnik jest gorący to poświęci kilka sekund i gasnie tylko na letnim nie chce zgasnąć trzeba odczekać aż całkiem zrobi...
Witam !! Jestem posiadaczem Forda Fiesty rocznik 88. Od pewnego czasu zauważyłem bardzo dziwne zachowanie pojazdu, otóż podczas jazdy na światłach i wyrzuceniu na luz, silnik zaczyna przerywać, elektrozawór gazu "pulsuje", zaczyna świecić się kontrolka ładowania akumulatora,nie ma tego problemu podczas jazdy na benzynie. Wczoraj nawet zaczęło śmierdzieć...
Nie mam zaufania do akumulatorów firmy Redox. Powinieneś ostawić odcięcie akumulatora na 3,2 V na celę. Ładowarka może nie rozpocząć ładowania jeśli napięcie celi spadło poniżej 2,9 V Akumulator nie był gorący w czasie ładowania. Ładowarka po naładowaniu pozostaje w stanie podtrzymywania ładowania, dla bezpieczeństwa ładowarki nie pozostawia się jak...
(at)georgesgr widać że Waść dawno malucha nie tykał :D Ten silnik ma to do siebie, że gorący na wolnych obrotach potrafi sobie mrugać kontrolkami ładowania i ciśnienia. Szczególnie stary silnik. Dlatego, żeby uniknąć dyskoteki, prowadzimy takie naukowe dysputy :D
Czy na początku jak silnik jest zimny pali się kontrolka ładowania po przekręceniu zapłonu? I to samo pytanie jak już jest gorący i nie ładuje. Czy po przekręceniu zapłonu kontrolka świeci?
VOLKSVAGEN / AUDI PRZEGLĄD USTEREK DIAGNOSTYCZNYCH (DTC) Przegląd usterek diagnostycznych (DTC) jest dostosowany do kodów VAG i SAE (OBD-II) Zasady włączania MIL A=MIL zaistniały pierwszy raz B=MIL zaistniały drugi raz C=Usterka związana z brakiem emisji – tylko lampka serwisowa D=Usterka braku emisji – brak lampki serwisowej DTC (VAG)DTC...
Nie, przecież zaczął grzać świece. No chyba, że silnik był gorący i ma przekaźnik świec 102.
dobrze jest sprawdzić napięcie ładowania akumulatora miernik do biegunów akumulatora (najtańszy 14 pl w sklepie elektroniczny pudełko zapałek ze wskazówka i zakresem 0-15 V) przy słabym napięciu ładowania lub jego braku iskra może być za słaba czego nie widać gołym okiem (czasem pomaga zmniejszenie przerwy na świecy) klemy (zaciski przewodów na akumulatorze...
wszystkich witam mam problem z swoim autem renault clio a mianowicie z ładowaniem. Nie wiem co może być usterką otóż w momencie zapalania silnika kontrolka gaśnie, przy dodaniu gazu zaświeca się . Z chwilą nagrzania sie silnika podczas jazdy zgaśnie na chwilę zaświeca i tak kilka razy silnik gorący świeci już cały czas.Co mam kupić pomóżcie mam to auto...
Dzisiaj wymieniłem regulator wraz ze szczotkami na oryginalny BOSCH, poprawiłem luty w mostku i pomierzyłem diody. wszystkie diody mają ten sam opór około 436Ohm. wymieniłem pasek wielorowkowy na nowy. Po tych zabiegach napięcia ładowania bez obciążenia na zimnym silniku 14,2-14,5 wahało się powoli w tym przedziale na lekko zagrzanym silniku spadało...
Witam. Dziś jadąc do pracy miałem dość nietypową sytuację z moim Seatem. Mianowicie , wsiadłem do samochodu , uruchomiłem silnik , ogrzewanie przedniej i tylnej szyby i światła. Po chwili zobaczyłem że świeci się kontrolka ładowania akumulatora. Silnik troszkę się dławił co jakiś czas na biegu jałowym . Niewiele myśląc przegazowałem go do około 3000...
Odgrzeję temat żeby nie zakładać nowego. Octavia 2. benzyna silnik AQY. Mam problem z niskim napięciem ładowania. Zaczęło się od napięcia 13,3V na zaciskach akumulatora pod obciażeniem. Alternator fabryczny Valeo 030 903 023 J 90A. Wymieniłem dziś regulator napięcia. Nastąpiła lekka poprawa. na zaciskach pod obciążeniem, światła, radio, klima, jest...
gimak napisał: Jest niemożliwe, aby w ciągu tych kilkunastu minut przy pracy silnika na wolnych obrotach alternator zdążył naładować akumulator rozładowany do napięcia 11.5V Jeżeli akumulator jest rozładowany do 11,5V to albo wcześniejszy błąd kierowcy (pozostawione włączone odbiorniki) albo czas złomować akumulator bo swoje wypracował. Kolego, oddzielmy...
Mój akumulator ma 55Ah Jeżdżę krótkie odcinki po 3km 5 km zawsze stop kilkanaście, kilkadziesiąt minu przerwy między nimi,bardzo rzadko wyjeżdżam dalej. 13,1V było w stanie jałowym, bez dodania gazu i na pełnym obciążeniu. Mnie bardziej interesuje napięcie ładowania bo jak wiadomo każde urządzenie rezystancyjne powoduje spadek napięcia, a mam ich wcale...
No tak! 1. przy załączonym silniku jeszcze nie nagrzanym wentylator nie powinien pracować. Mówisz"klima wylaczona nawet po wyjeciu kluczyka nadal dziala" czyli wg mnie klimatyzacja jest włączona cały czas a tak nie powinno być. Spróbuj odłączyć któryś z czujników klimatyzacji znajdują się gdzieś w okolicy chłodnicy, powinna klima się wyłączyć "odczytane...
Witam dysponuje silnikiem 12V 400W do napędzania deski elektrycznej. Deska naprawde fajnie działa, ale po przejechaniu może około 1km silnik jest tak gorący że nie da sie go trzymać bo parzy. Jak można ostudzić tak mały silnik? Lub jak zmniejszyc straty na nim występujące.. Pozdrawiam. http://obrazki.elektroda.pl/3986777700_1... http://obrazki.elektroda.pl/7782558100_1...
Witam, od jakiegoś czasu mam hulajnoga elektryczną , moc 500w, napięcie 24v. Przed wczoraj podłączyłem do niej równolegle kolejne 2 akumulatory ( w sumie mam 4 ) . Po dłuższej jeździe przejechałem się kilka razy po krótkim odcinku żwirowym I zaczęło stukać/ trzeszczyć/ nie wiem jak to nazwać. W każdym razie poodczas dodania gazu jest duży hałas. W dodatku...
Witam, jest żaglówka z silnikiem elektycznym na 12 V podpiętym do akmulatora 100Ah. Chcę pływać po kanałach, gdzie nie ma możliwości podpięcia się do 220V prostownikiem w celu naładowania akumulatora. Jest możliwość zrobienia czegoś na zasadzie mały silnik spalinowy + alternator od jakiegoś samochodu aby ładować mój akumulator. Za części powiedzmy do...
Posiadam silnik na magnesach trwałych 2700RPM 24V i 16A Czy jak dwukrotnie zwiększe napięcie zasilające do 48V i oczywiście jeśli bede pamietał aby nie przeciążać silnika tal aby maksymalnie ciągnął te 16A to czy może on tak pracować ? bo chyba nie bedzie sie bardziej grzał bo tu liczy sie prąd więc jedyne niebezpieczeństwo to takie że on jest zaprojektowany...
Witam W jaki sposób można zwiększyć moc maksymalną silnika asynchronicznego. Dla celów pojazdów elektrycznych nie jest wskazany silnik o wadze 150-200kg a optymalnie było by mieć takiej samej mocy ale o wadze 50-70kg. Czy można zastosować silnik słabszy, np 4kW zamiast 12kW lecz wyposażony w dodatkowe chłodzenie - przedmuch wnętrza (nie musi być wodoodporne)....
A jeżeli będa zwarte diody w alternatorze i klijent wyłączy auto z gorącym silnikiem to czy sterownik nie załączy wiatraka (jak będzie sygnał ładowania)?
Witam Mam następujący problem- po wymianie alternatora ponieważ komuś nie chciało się naprawiać na warsztacie mam problem taki że gdy się silnik nagrzeje bardziej w korku zanika prąd ładowania co skutkuje rozładowaniem akumulatora. Gdy auto ochłonie ładowanie wraca do normy. Na wolnych obrotach nieśmiało żarzy kontrolka ładowania. Co dziwne w chwili...
"Zbyt dużą ilość prądów" sprawdzisz miernikiem, jakie masz napięcie ładowania, gdy łapie błąd. Czujnik też możesz sprawdzić miernikiem, ale tylko gdy występuje błąd, czyli na gorącym silniku.
Co do ładowania tym prostownikiem i przy efektach jakie uzyskałeś (15.8 V i 2A), jeżeli nie ma możliwości zmiany parametrów ładowania (nie znam prostownika), to nie ładowałbym nim akumulatora bez dostępu do cel akumulatora, w celu uzupełnienia ubytków wody z elektrolitu w wyniku jej elektrolizy - bulgotanie świadczyło, że coś takiego zachodziło i to...
Problem braku ładowania zaczynasz naprawiać od kodowania? Dlaczego i w jakim celu? Bardzo pomoże Ci zwykły miernik, nawet taki najtańszy z marketu. Zacznij pomiary przy alternatorze, później z prawej strony komory silnika masz miejsce do odpalania z kabli. Zmierz przed i za, lub dotknij palcem. Gorące złącze to brak kontaktu. Szukaj.
Duża bo zwykła przetwornica nie będzie działać lub gorzej działać przy obciążeniach czysto indukcyjnych takich jak silnik w sprężarce lodówki lub zasilacz ze zwykłym transformatorem np.w radiu.
usterka wygląda na zwarcie między zwojowe w alternatorze. Jeżeli altek robi się nienaturalnie gorący to uzwojenia dostały zwarcia.
POmierz napięcie jakie masz na śrubie prądowej alternatora a jakie na wsuwce kontrolki łądowania w czasi pracy na zimnym i na gorącym. Na zimnym na prądowej jest 14,20V a na kontrolki ładowania 14,30 V i w miarę pracy i nagrzewania się spada symetrycznie na gorącym nie mierzyłem.
Jeśli używka się kręci ok, to można brać. Można je nawet poprawić by wady już nie miały ;) Oczyścić stojan wewnątrz z korozji, uważając by nie uszkodzić uzwojenia. I przetoczyć wirnik, zebrać z niego tak z 0.5-1mm. Nie zaszkodzi mu to na ładowanie, a zwiększony luz już raczej nigdy ci go nie uszkodzi. Bo faktycznie ten stojan puchnie, ale nie samo puchnięcie...
Pakiet nie możesz podłączyć bezpośrednio do przetwornicy. wymaga BMSa , małe złącze jest do balansjera tylko do ładowania , w niektórych ogniwach takiego złącza niema , układ zabezpieczenia wraz z balansjerem jest w środku . Wtedy podłączasz zwykłą ładowarkę najlepiej o 50% mniejsze natężenie prądu niż pojemność akumulatora, wolniej się ładuje jest...
Może jego ośkę lekko naoliwić ? Jak uważacie ? Ten malutki silnik ( na zdjęciu - strzałka zielona ) jest to tzw. loading motor ( silnik ładowania, pod dużym kółkiem zębatym znajduje się przełącznik rodzaju pracy. Duży silnik ( strzałka czerwona ) to nic innego jak kapsztan motor. Jeśli panewki, o których pisałem wyżej , kolega ma w należytym stanie...
Wszystko to co napisałeś jest potwierdzeniem tego co ja napisałem. 2-3min od odpalenia na wolnych włączone ksenony, klima i wszystko elektryczne bez długich - napięcie startowało od 13.37V i spadało aż do 12.17V po 1 minucie. Ta 1 minuta to jest czas nagrzania się stojana, a od niego regulatora napięcia. Jak dotknąłem ręką obudowy alternatora to po...
Z góry podejrzewam uszkodzony stator - przegrzane uzwojenia. Jeśli masz miernik cęgowy, zbadaj wydajność alternatora na zwarciu przy zimnym i gorącym silniku. Bez miernika cęgowego sprawdź prąd ładowania amperomierzem podłączonym w miejscu głównego bezpiecznika, przewody muszą być podłączone w sposób trwały, tzn. nie mogą zostać rozpięte podczas pracy...
Nie we wszystkich, i nie od temperatury otoczenia a samego regulatora, co nie ma większego sensu, bo regulator w gorącej komorze silnika a akumulator na mrozie i powinien dostać wtedy wyższe napięcie.
On ma czasem tak, ze po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają drastycznie i gaśnie. Nie mogę wyjechać nigdzie z rozładowanym aku, bo w Niemczech za lawetę mi policzą więcej niż wartość rowera Dodano po 44 Jest opcja, żeby na biegu jałowym akumulator sie naładował? Jak najbardziej. 20 minut powinno mu bardzo pomóc. Nie wiadomo czy Ci ktoś nie dowali za...
Witam Założyłem całą instalację w Simson S51 elektronik 6v wszytko nowe i wszystko działa oprócz ładowania mam 2 kable siwe oraz zielony zielono czerwony i czerwony i nie wiem jak to podłączyć podłączyłem 2 siwe do jeden do trójnika przy stacyjce a drugi do 59b 2 zielone do bezpieczników u pali mi bezpiecznik od cewki ładowania do regulatora robi się...
Może akumulator masz słabo naładowany i przy uruchamianiu silnika jest za duży przysiad napięcia. U mnie nie resetował się zegar, ale sterownik instalacji gazowej przy takim rozruchu przestawiał się na opcję "praca na benzynie", tak jakbym odpiął wcześniej na chwilę odpiął akumulator. Czasem też odezwała się podczas rozruchu syrena alarmu. Po naładowaniu...
Witam Jak silnik zgaśnie to kontrolka ładowania będzie świecić ,gorzej gdyby nie świeciła.
Wypadałby ok. 30Ω/5W. Takie parametry ma 5W żarówka i pomijając równoległość połączeń (opór tej maleńkiej jest bardzo duży z pewnością) - powinno działać to bardzo dobrze. Jedyny problem to chłodzenie takiego rezystora - będzie chwilami gorący, jeśli długo będzie włączony kluczyk a niedopalony silnik.
Witam. Mam seicento 900 99r przebieg 150tyś km. Od około 4 miesięcy walczę z problemem odpalania auta gdy silnik jest rozgrzany. Po przejechaniu kilku kilometrów gdy silnik już się rozgrzeje to są momenty, że gaśnie na biegu jałowym, a wtedy jest problem z odpaleniem auta. Auto sprawdzone na komputerze - OK. Przewody, świece, filtr paliwa, filtr oleju,...
Pamiętaj że takie motorki często ostro zawyżają napięcie jeśli nie ma obciążenia. Do tego różnica rzędu 0,3V to niewiele. Akumulator kwasowy zniesie to spokojnie, gorzej jeśli masz żelowy
Dodam jeszcze że napięcie na klemach akumulatora jest takie samo jak na wyjściu alternatora. Jednak ciekawą rzeczą jest że pomiar ten był sprawdzany na gorącym silniku jeżeli pomiar wykonywany jest zaraz po uruchomieniu zimnego silnika to wartość napięcia wynosi 14,35V.
Może być 1 amper-owa jak zmieścisz możesz dać 3 Amper-owe Gorzej nie będzie jak będzie zapas mocy
Witam ponownie! Znowu mam problemy z odpaleniem mojego C-330. jakiś czas po wymianie regulatora był spokój, ale znowu coś jest nie tak a mianowicie ciągnik zaczął coraz gorzej ładować. Zmierzyłem napięcie ładowania i tu zaskoczenie: im większe obroty silnika, tym mniejsze napięcie ładowania. Co to może być?
Po pierwsze akumulator , jaki bym zastosował to wyłącznie aku z płynnym elektrolitem. Akumulatory w technologi AGM lub żelowe wymagają stabilnego napięcia ładowania nie przekraczającego typowego napięcia gazowania elektrolitu. W innym wypadku aku szybko straci swoją pojemność z powodu odparowania wody z żelu. Akumulatory kwasowe z płynnym elektrolitem...
Przecież samolot też będzie elektryczny. :D Z samolotami jest znacznie gorzej, bo masy nie ubywa wraz z czasem lotu (masa startowa i lądowania), a i zwiększona masa jest w powietrzu znacznie większym problemem niż na lądzie lub morzu. Ciepełko z silników przy temperaturze zewnętrznej rzędu -70°C też jest bardzo przydatne. Podgrzewa m.in paliwo (są...
Witam! I proszę o pomoc!! Mam problem, moje autko potrafi w czasie jazdy zgasnąć i mam problem z jego odpaleniem. akumulator nowy, przewody wymienione, nie zapala się kontrolka ładowania-poprostu gasnie. Może to zwarka. Bo nieplanowanym wyłączeniu się silnika rozrusznik nie jest w stanie przekręcić gasną kontrolki. czy to może być awaria stacyjki. Zauważyłem...
Jeżeli diesel to trzeba sprawdzić czy nie grzeją cały czas świece żarowe. A wogóle jaki gorący?Dłoni nie idzie utrzymać?I po jakim okresie pracy,bo altek nagrzewa się od silnika.
Możliwe , że poprzedni alternator dostał przebicia między zwojowego lub z cewki do masy obudowy i dlatego stawiał duży opór na wolnych obrotach , a tym samym charakteryzował się niskim napięciem ładowania . Ale wtedy robił by się gorący . Może jednak był to regulator napięcia .? Jak wstawiłeś drugi , to możesz go rozebrać i trochę posprawdzać co go...
Na ładowanie 10 stopni na zewnątrz i tak chyba nie robi większej różnicy? Robi bo po nagrzaniu silnika, pod maską jest wyższa temperatura a regulator alternatora obniża napięcie ładowania wraz ze wzrostem temperatury. 13,5 -13,6V przy włączonych światłach to ciut mało ale 13,7- 13,9V latem przy gorącym silniku to u mnie norma. Bezpośrednio po odpaleniu...
Przy załączonym silniku poniżej 11,7V a na wysokich obrotach jeszcze gorzej nie mówiąc o załączonych światłach
Witam Sprawdziłem tak przy okazji napięcie ładowania i okazało się że jest na poziomie 16 V niezależnie czy pomiar wykonuję przed jazdą czy też na gorącym silniku( ponoć komputer reguluje wartosć V zależnie od temperatury akumulatora) Czy to aby nie za wysoko ? Jaki to ma wpływ na żywotność aku ? Jakieś sugestie odnośnie dalszego sprawdzenia . Pozdrawiam
Wydaje mi się, że nie ma sensu. Tym bardziej że ładowanie jest. Taki pomiar musisz przeprowadzić przy włączonym silniku. Dostęp jest zły. Zewrzesz gorący do masy i dopiero będą problemy. Nigdy nie miałem z tym obwodem problemów a zrobiłem już 100kkm.
silnik podajnika gorący silnik gorący mikser sterownik silnik gorący
zasobnika kotła gazowego połączyć słuchawkę telefonem fabia instrukcja
moment dokręcania korbowodów moment dokręcania korbowodów
Brak kontrolki półbiegu Volvo FH – diagnostyka, typowe usterki, modele FH12, FH4, I-Shift Can I Use LR14 Alkaline Batteries Instead of R14 Zinc-Carbon in My Radio? Compatibility & Brands