Co do ładowania tym prostownikiem i przy efektach jakie uzyskałeś (15.8 V i 2A), jeżeli nie ma możliwości zmiany parametrów ładowania (nie znam prostownika), to nie ładowałbym nim akumulatora bez dostępu do cel akumulatora, w celu uzupełnienia ubytków wody z elektrolitu w wyniku jej elektrolizy - bulgotanie świadczyło, że coś takiego zachodziło i to...
Odpala i ładowanie jest natomiast jak się zagrzeje to zaczynają falować obroty i silnik gaśnie Jak ostygnie to odpali od strzała i znów pracuje puki nie jest gorący Jak falują obroty to strzela w wydech
Problem braku ładowania zaczynasz naprawiać od kodowania? Dlaczego i w jakim celu? Bardzo pomoże Ci zwykły miernik, nawet taki najtańszy z marketu. Zacznij pomiary przy alternatorze, później z prawej strony komory silnika masz miejsce do odpalania z kabli. Zmierz przed i za, lub dotknij palcem. Gorące złącze to brak kontaktu. Szukaj.
Czy na początku jak silnik jest zimny pali się kontrolka ładowania po przekręceniu zapłonu? I to samo pytanie jak już jest gorący i nie ładuje. Czy po przekręceniu zapłonu kontrolka świeci?
usterka wygląda na zwarcie między zwojowe w alternatorze. Jeżeli altek robi się nienaturalnie gorący to uzwojenia dostały zwarcia.
Przynajmniej jakieś konkrety - alternator nie młody a w starym rozsypało się łożysko i podobno zrobiło spustoszenie a meches poszedł na łatwiznę co wyszło po fakcie i wymieniła na używkę i od tej pory te problemy. Prądu podczas zaniku nie mierzyłem bo z reguły w korku jak wszystko sie dzieje nie jestem przygotowany. Jedyne co wiem to na zimno w czasie...
Co z kontrolką ładowania -jakiej mocy żarówki reflektorowe.
(at)georgesgr widać że Waść dawno malucha nie tykał :D Ten silnik ma to do siebie, że gorący na wolnych obrotach potrafi sobie mrugać kontrolkami ładowania i ciśnienia. Szczególnie stary silnik. Dlatego, żeby uniknąć dyskoteki, prowadzimy takie naukowe dysputy :D
"Zbyt dużą ilość prądów" sprawdzisz miernikiem, jakie masz napięcie ładowania, gdy łapie błąd. Czujnik też możesz sprawdzić miernikiem, ale tylko gdy występuje błąd, czyli na gorącym silniku.
Witam Założyłem całą instalację w Simson S51 elektronik 6v wszytko nowe i wszystko działa oprócz ładowania mam 2 kable siwe oraz zielony zielono czerwony i czerwony i nie wiem jak to podłączyć podłączyłem 2 siwe do jeden do trójnika przy stacyjce a drugi do 59b 2 zielone do bezpieczników u pali mi bezpiecznik od cewki ładowania do regulatora robi się...
A jeżeli będa zwarte diody w alternatorze i klijent wyłączy auto z gorącym silnikiem to czy sterownik nie załączy wiatraka (jak będzie sygnał ładowania)?
Nie, przecież zaczął grzać świece. No chyba, że silnik był gorący i ma przekaźnik świec 102.
Wypadałby ok. 30Ω/5W. Takie parametry ma 5W żarówka i pomijając równoległość połączeń (opór tej maleńkiej jest bardzo duży z pewnością) - powinno działać to bardzo dobrze. Jedyny problem to chłodzenie takiego rezystora - będzie chwilami gorący, jeśli długo będzie włączony kluczyk a niedopalony silnik.
Wydaje mi się, że nie ma sensu. Tym bardziej że ładowanie jest. Taki pomiar musisz przeprowadzić przy włączonym silniku. Dostęp jest zły. Zewrzesz gorący do masy i dopiero będą problemy. Nigdy nie miałem z tym obwodem problemów a zrobiłem już 100kkm.
Może jego ośkę lekko naoliwić ? Jak uważacie ? Ten malutki silnik ( na zdjęciu - strzałka zielona ) jest to tzw. loading motor ( silnik ładowania, pod dużym kółkiem zębatym znajduje się przełącznik rodzaju pracy. Duży silnik ( strzałka czerwona ) to nic innego jak kapsztan motor. Jeśli panewki, o których pisałem wyżej , kolega ma w należytym stanie...
Raczej nie BSI. Zobacz czy w momencie jak napięcie daje nura w dół nie właczają się świece żarowe, dalej-jak masz silnik gorący i ładowanie masz ok, daj pełen skręt, jeżeli ładowanie zniknie, to masz do wymiany pas mikrorowkowy ( pompa wspomagania obciązy), w berlingo jest mały kąt opasania. Jezeli tak się nie stanie, to masz zdarte szczotki. Aby się...
A guzik. Tam jest termostat przełączający. Mały obieg masz na bloku, duży na chłodnicy, osobny na nagrzewnicę. Bez termostatu płyn płynie jak chce, to jak zwarcie w obwodzie elektrycznym. UPG nie jest wykluczone ale masz ogrzewanie więc niekoniecznie ładuje spaliny do układu, choć tutaj trzeba by zrobić test CO2. Na pewno w końcu ugotujesz głowicę jak...
On ma czasem tak, ze po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają drastycznie i gaśnie. Nie mogę wyjechać nigdzie z rozładowanym aku, bo w Niemczech za lawetę mi policzą więcej niż wartość rowera Dodano po 44 Jest opcja, żeby na biegu jałowym akumulator sie naładował? Jak najbardziej. 20 minut powinno mu bardzo pomóc. Nie wiadomo czy Ci ktoś nie dowali za...
Nie odpowiem konkretnie na te pytania, bo alternator miałem rozebrany tylko jeden od poldka w którym padła jedna z diod od wzbudzenia i tam regulator napięcia nie był zintegrowany z alternatorem. Tak jak wcześniej pisałem sprawdzałem w kilku samochodach (do których miałem dostęp) napięcie ładowania na zimnym i gorącym alternatorze ze zintegrowanym regulatorem...
Może akumulator masz słabo naładowany i przy uruchamianiu silnika jest za duży przysiad napięcia. U mnie nie resetował się zegar, ale sterownik instalacji gazowej przy takim rozruchu przestawiał się na opcję "praca na benzynie", tak jakbym odpiął wcześniej na chwilę odpiął akumulator. Czasem też odezwała się podczas rozruchu syrena alarmu. Po naładowaniu...
Sprawdź pasek i jego naciąg(jeżeli ślizga to po minucie pracy koła pasowe są gorące) oraz regulator napięcia.Zakładając że przy zgaszonym silniku lampka od ładowania sie świeci a po uruchomieniu gaśnie to przy 9 diodowym alternatorze majbardziej prawdopodobne przyczyny, przy 6 diodowym jeszcze dochodzi przekaźnik.
Może być że robią się spadki napięcia przy dlugiej jeździe gdzieś na połączeniach.Sprawdź nawet po krótkiej jeździe,jak będzie gorący silnik i alternator
Witam Chciałem opisać mój problem z Carnivalem TD z 99r 250 tyś km może ktoś będzie miał do tego jakąś teorię. Latem 2007 uszkodził się alternator (coś pękło - plastikowego) zostało wymienione i niby było OK. Na początku zimy okazało się że mam problemy z doładowaniem akumulatora. Akumulator na gwarancji - stwierdzono zbyt małe napięcie ładowania ok...
Nie mam zaufania do akumulatorów firmy Redox. Powinieneś ostawić odcięcie akumulatora na 3,2 V na celę. Ładowarka może nie rozpocząć ładowania jeśli napięcie celi spadło poniżej 2,9 V Akumulator nie był gorący w czasie ładowania. Ładowarka po naładowaniu pozostaje w stanie podtrzymywania ładowania, dla bezpieczeństwa ładowarki nie pozostawia się jak...
Jeżeli diesel to trzeba sprawdzić czy nie grzeją cały czas świece żarowe. A wogóle jaki gorący?Dłoni nie idzie utrzymać?I po jakim okresie pracy,bo altek nagrzewa się od silnika.
(at)witek_elektr Idź stąd, najlepiej doczytać jak to w Fordzie działa, te "inteligentne ładowanie". W dieslu bardzo długo działają podgrzewacze - w fordzie łącznie bodaj 7 szt. świec żarowych. Jeśli do tego dołożysz sobie po co najmniej 30A podgrzewania szyby i wentylator, to dojdziesz do słusznego wniosku że alternator musi się zagotować - tym bardziej,...
Witam Motocykl Kawasaki GPZ 500 S. Napięcie ładowania 13V niezależnie czy światła mijania załączone czy nie. Silnik rozgrzany. Zauważyłem, że kable od regulatora są ciepłe ale nie gorące. Co może być najprawdopodobniejsza przyczyną? Regulator napięcia, instalacja czy sam alternator ? Akumulator nowy.
Teraz się zacznie taśmociąg na temat ewentualnych kłopotów z tym Hitachi :) Apropo-mam nadzieję że ładowanie było mierzone jak silnik był gorący i przynajmniej 20 sek po rozruchu? Czemu-każdy wie!
Witam, Mam problem z alternatorem. Opiszę wszystko od początku. Kilka dni temu zgasło auto żonie podczas jazdy. Z jej relacji coś stuknęło z prawej strony komory silnika i nie mogła uruchomić samochodu. Po kilku minutach uruchomiła i jeździła - do dziś. Dziś alternator zaczął bardzo głośno pracować (takie huczenie-wycie) i po wyłączeniu zapłonu świeciła...
Czy kosiarka traktorek Murray 8/30 posiada ładowanie akumulatora (silnik 11,5hp B&S) Oczywiście, że tak. I drugie pytanie ,po rozgrzaniu silnika rozrusznik nie może obrócić wałem. Gorący silnik ma większą kompresję, wiec trudniej go uruchomić. Akumulator sprawdzony ?
Instalacja jest w porządku. Tak gdy silnik jest zimny po prostu alternator niedomaga. Tak jakby ładował pełną mocą robi się bardzo gorący i słychać że się męczy. po rozgrzaniu silnika wszystko wraca do normy. Akumulator jest nowy wiec przy sprawnym akumulatorze powinno być ok 10 A.
Ale koło może być lekko wyślizgane Dodano po 5 Na zimnym silniku po odpaleniu po 30s. sprawdż czy kółko jest gorące
Witam! I proszę o pomoc!! Mam problem, moje autko potrafi w czasie jazdy zgasnąć i mam problem z jego odpaleniem. akumulator nowy, przewody wymienione, nie zapala się kontrolka ładowania-poprostu gasnie. Może to zwarka. Bo nieplanowanym wyłączeniu się silnika rozrusznik nie jest w stanie przekręcić gasną kontrolki. czy to może być awaria stacyjki. Zauważyłem...
Różni ludzie, różnie oceniają ten test. Wiesz co? Załóż balonik zamiast korka chłodnicy, ciekawe czy go napompuje na wolnych... Przy malutkiej przygazówce, odkręcam korek a tu takie ciśnienie że korek odleciał do góry na gorącym silniku zrozumiem takie rzeczy ale auto całą noc stało i silnik był zimny Że gorące może być niebezpieczne, to wiesz... Gdy...
O ile ładowanie wynosi 13,9 V i przy zimnym silniku masz przez chwile spadek napiecia(czas grzania swiec),tak ma być. Co innego jak silnk gorący?
Ja mam w "60" alternator od 125p i nigdy nie jest gorący, czasem ciepły raczej od silnika. Twoj alternator ma wbudowany regulator napięcia? czy jest osobnym układem? grzeje się tylko podczas pracy slnika? sprawdzałeś prąd ładowania?
Witam. Miałem podobnie w innym aucie - może pomogę. Wiązka kabli pod maska spadła mi na gorące elementy silnika i po prostu stopiło mi izolacje. Zesztukowałem, zabezpieczyłem peszlem niepalnym, odciągnąłem wiązkę.
A jednak. Okazało się, że tranzystor się przepalił. Założyłem nowy i dalej to samo. Kiedy włożę bezpiecznik 7.5A pali go po 2-3 sekundach, podobnie bezpiecznik 10A. Dopiero bezpiecznik 15A pozwala uruchomić silnik na dłużej. Ale po kilkunastu sekundach od rozruchu tranzystory są gorące. Dopóki nie uruchamiam silnika nie grzeją się. Ładowanie jest stabilne...
To prawda, ale nie napisałeś jak zachowuje się lampka ładowania-czy się zapala jak silnik stoi i kluc zjest w pozycji palenie.. Wydaje mi się że skałdając całość połamałeś szczotki. o stojan się nie martw, zresztą zapal silnik i po chwili do dotknij, jak jarzmo jest gorące-stonan ma zwarcie, jak utrzymasz palca-jest ok
witam mam problem z motus scooty 10 hulajnoga po nocnym ładowaniu przejechała kawałek i silnik się zablokował zaczął się grzać wiec szybko rozebrałem obudowę dolna i odłączyłem baterie (sterownik tez był gorący) po ostygnięciu podłączyłem wszystko ponownie hulajnoga się włącza ale po przyciśnięciu manetki gazu silnik się blokuje, jak pchnę go na siłę...
Możliwe , że poprzedni alternator dostał przebicia między zwojowego lub z cewki do masy obudowy i dlatego stawiał duży opór na wolnych obrotach , a tym samym charakteryzował się niskim napięciem ładowania . Ale wtedy robił by się gorący . Może jednak był to regulator napięcia .? Jak wstawiłeś drugi , to możesz go rozebrać i trochę posprawdzać co go...
Witam,odkopię trochę temat... Przy alternatorze nie grzebałem bo nie miałem czasu,ale dziś zauważyłem że nie pokazuje temperatury silnika(nie wiem jak było wcześniej) myślałem że padł czujnik ale po wykręceniu czujnika z silnika przyłożyłem obudowę czujnika do masy akumulatora i czujnik pokazywał normalnie.Wkręciłem go z powrotem do silnika i zero reakcji.Dodam...
eurotips napisał: Wszyscy milczą jakby zesrali się w spodnie że takie akumulatory wymagają napięcia ładowania 16.2V Upss..... , mocne słowa. :cry: Mógłbyś podrzucić jakiś, konkretny link ?. Nie chciałbym uczyć się na własnych błędach a tym bardziej na cudzych. Było o tym na tym forum w którymś temacie o napięciu ładowania w samochodzie. Z takim napięciem...
Na to wygląda. A ładowanie sprawdzałeś? Jeżeli grzeje się przez rozrusznik to podczas pracy silnika nie powinien się grzać.
Witam, Rok temu zakupiłem kosiarkę traktorek z niewielkie pieniądze do naprawy. Mam problem z nie równą pracą silnika oraz grzejącym się rozrusznikiem. Silnik strzela z tłumika przy dodawaniu gazu i popuszczaniu ale cicho, może być to wina świecy ? Po nagrzaniu się silnika i zgaszeniu, ma ciężko odpalić, przekręcić silnikiem można normalnie więc myślę...
Takie komunikaty- jak w tytule wyskakiwały podczas jazdy,gdy silnik był ciepły i stop.Zadzwoniłem do fachowca i ten stwierdził żeby przyjechać,ale na 99% to sterownik silnika.Pomyślałem,że dobrze będzie na początek sprawdzić akumulator,klemy,stan wiązek,styków,masy i.t.p.Tak też zrobiłem.Naładowałem 4-letni akumulator,posprawdzałem styki złącza masy...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
dobrze jest sprawdzić napięcie ładowania akumulatora miernik do biegunów akumulatora (najtańszy 14 pl w sklepie elektroniczny pudełko zapałek ze wskazówka i zakresem 0-15 V) przy słabym napięciu ładowania lub jego braku iskra może być za słaba czego nie widać gołym okiem (czasem pomaga zmniejszenie przerwy na świecy) klemy (zaciski przewodów na akumulatorze...
Po odpięciu wtyczki od alternatora powinien ładować ok 14v awaryjnie tj kontrolka ładowania się świeci a napięcie jest prawidłowe. Jeśli tak nie jest szukaj problemu np. z napinaczem paska, kołem pasowym wału lub sprzęgłem alternatora. Warto sprawdzić masę na silnik, czy główny prąd po bezpieczniku na akumulatorze. Alternator sterowany LIN więc regulator...
Witam czytałem dużo na forum na temat święcącej kontrolki ładowania, ale żaden z tematów nie wyjaśnia tego co się dzieje u mnie w aucie , Moje autko to chrysler stratus 2.5 v6, wymieniłem już alternator na nowy i kontrolka dalej świeci , akumulator wymieniony nic nie pomogło , napięcie na przy wyłączonym aucie wynosi 12,5 a po odpaleniu alternator ładuje...
Przypomina mi to trochę moją przygodę w corolli. Po przypadkowym zwarciu przestało mi działać parę urządzeń i między innymi ładowanie akumulatora (świeciła się kontrolka ładowania). Po odpaleniu silnika wolne obroty falowały, a napięcie na alternatorze w takt zmian obrotów jeździło od 12-16V. i alternator momentalnie zrobił się gorący (mnie też przy...
Ten miernik jest za wolny i pokazuje niestety nie prawdę.Oscyloskop by załatwił sprawę ale takie skakanie świadczy o niestabilności napięcia ładowania . Czy pasek jest wystarczająco mocno napięty, druga spraw nie podajesz silnika (jaki typ) możesz mieć sprzęgło na alternatorze i ono jest uszkodzone .
wszystkich witam mam problem z swoim autem renault clio a mianowicie z ładowaniem. Nie wiem co może być usterką otóż w momencie zapalania silnika kontrolka gaśnie, przy dodaniu gazu zaświeca się . Z chwilą nagrzania sie silnika podczas jazdy zgaśnie na chwilę zaświeca i tak kilka razy silnik gorący świeci już cały czas.Co mam kupić pomóżcie mam to auto...
Witam. Dzisiaj w mojej cytrynce podczas jazdy usłyszałem niepokojący delikatny pisk podczas wciskania pedału gazu. Myślałem że to wina układu przeniesienia napędu ale po kilku minutach jazdy poczułem smród i zatrzymałem samochód. Po wnikliwej analizie stwierdziłem, że to wina alternatora. Kupiłem drugi i po założeniu zauważyłem że piszczy pasek napędzający...
Witam mam problem z alternatorem w Iveco daily 35-10 z 1995 r, który był regenerowany miesiąc temu wymienione uzwojenie i 2 łożyska. Problem zaczął się około 2 dni temu jechałem nagle zaśmierdziało gumą za chwilę brakło ładowania. Zatrzymałem się otworzyłem maskę paska nie ma. Myślę sobie stary był pękł wymienię i będzie ok. Gdy przyjechałem na plac...
Wysoka temperatura baterii na dwóch czujnikach więc to nie usterka czujnika a faktycznie gorące ogniwa. Jak wygląda temperatura w sterowniku ESC? Aplikacja przeliczyła Ci zasięg na jednym cyklu i wychodzi 13,5km na jednym ładowaniu. To bardzo mało. Widzę też że zawsze ładujesz baterię na full i rozładowujesz do zera. Tak nie powinno się robić. To najgorsze...
POmierz napięcie jakie masz na śrubie prądowej alternatora a jakie na wsuwce kontrolki łądowania w czasi pracy na zimnym i na gorącym. Na zimnym na prądowej jest 14,20V a na kontrolki ładowania 14,30 V i w miarę pracy i nagrzewania się spada symetrycznie na gorącym nie mierzyłem.
Sprawdzi napięcie ładowania jeżeli utrzymuje się poniżej 14,4 przy uruchomionym silniku ,to prawdo podobnie uszkodziła się dioda i poddaje alternator wysokiemu obciążeniu ( hałas) a zwarcie obwodu uk. prostowania napięcia powoduje grzanie się obwodów i radiatora prostownika stąd ciepło i nagrzewanie się obudowy , spotkałem się z 2 takimi przypadkami!
Jeżeli auto postoi 2 dni napięcie bateri spada do 8v. Ładowanie sprawdzałem było po odpaleniu 14.4v. To mocno spada przez te dwa dni. To że po odpaleniu zimnego silnika, napięcie jest 14.4V, to normalne, ale sprawdź jakie napięcie jest, jak silnik jest gorący, na pewno nie będzie 14.4V. Jak jeździsz krótkie trasy, to altek nie zdąży naładować do pełna...
Trochę za mało,miń. 13,8 powinno być.Diody albo regulator napięcia do wymiany.Alternator nie robi się gorący? Alternator jest po regeneracji. Nie robił się gorący ani nawet ciepły. Alternator do naprawy ,przekaznik kontrolki do wymiany i eliminacja szkodliwego dogrzewania świec. Mozna zacząć od końca listy. I te altki nie maja sprzęgła jednokierunkowego....
Witam, przekopując sie przez tematy nie znalazłem diagnozy podobnego problemu wiec opisuje swój z prośba o ocenę sytuacji. Wiec w moim Ducato maxi z 2003r kilka dni temu podczas wolnej jazdy na parkingu poczułem jakby sie paliła instalacja elektryczna, spanikowany wyłączyłem silnik i zrobiłem szybką diagnozę która wskazała na alternator jako źródło....
Witam, mam problem . Mianowicie zakupiłem auto Cytrynę C15 2002r 1.9D , wspomaganie nie działało . Znalazłem przerwany kabelek , zreperowałem i teraz działa wspomaganie. Ale nastąpił niesamowity pobór energii ,aż alternator robi się gorący ,a ładowanie spadło do 13,73 i zaczęła się żarzyć lampka od ładowania. Aha wspomaganie działa jak tylko przekręcę...
Witam. Mam seicento 900 99r przebieg 150tyś km. Od około 4 miesięcy walczę z problemem odpalania auta gdy silnik jest rozgrzany. Po przejechaniu kilku kilometrów gdy silnik już się rozgrzeje to są momenty, że gaśnie na biegu jałowym, a wtedy jest problem z odpaleniem auta. Auto sprawdzone na komputerze - OK. Przewody, świece, filtr paliwa, filtr oleju,...
Teraz popatrzyłem jeszcze na termometr i jest 7.4 pod ocieplaczem i -3 w garażu ale odczyt z termometru samochodowego czyli po 6 godzinach różnica jest ok 10 stopni Więc - teoretycznie masz rację co do reakcji W czasie ładowania temperatura środowiska ogniw rośnie i ocieplacz utrzymuje ją na wyższym poziomie niż otoczenia. No i co to dalej? Że ładuje...
Witam mam mały problem z kontrolką ładowania na zimnym silniku kontrolka gasnie odrazu po uruchomieniu silnika ale jeśli przejadę z 2—3 km zgaszę i go odpalę to nie chce zgasnąć ale jeśli bym przejechał około 10 km lub więcej gdy silnik jest gorący to poświęci kilka sekund i gasnie tylko na letnim nie chce zgasnąć trzeba odczekać aż całkiem zrobi...
Dzisiaj po przyjściu z pracy znowu złożyłem alternator (wcześniej jeszcze przetoczyłem komutator) a w międzyczasie ładowałem aku tak że to odpada na pewno .Start silnika pomiar 14,6V ,pochodziło tak ze 6 minut temperatura do przyjęcia ale po włączeniu świateł około 3 minuty i stojan gorący że parzy w dłoń napięcie14,4V .napięcia przy wolnych obrotach...
Zauważyłem inne objawy - silnik pracuje; włączam krótkie, przełączam na długie - na parę sekund spada strzałka poziomu paliwa w zbiorniku. Ciągnę dźwigienką w pozycję miganie długimi - coś kilkukrotnie wyraźnie postukuje z tyłu pojazdu (dwa, trzy razy na sekundę), z tyłu z lewej strony, tak jakby około zbiornika, z tendencją do zanikania, coraz mniej...
Dzisiaj wymieniłem regulator wraz ze szczotkami na oryginalny BOSCH, poprawiłem luty w mostku i pomierzyłem diody. wszystkie diody mają ten sam opór około 436Ohm. wymieniłem pasek wielorowkowy na nowy. Po tych zabiegach napięcia ładowania bez obciążenia na zimnym silniku 14,2-14,5 wahało się powoli w tym przedziale na lekko zagrzanym silniku spadało...
qrde przepraszam wszystkich sam nie wiem czym jeżdże - 1.6D. ładowanie chyba jest juz ok, ale jak spr czy alternator ładuje dobrze???? a teraz to mam jeszcze inny problem, jak wyłącze silnik to dopóki jest gorący to nie chce zapalić.... kręci... kręci..... i kręci i lipa. a jak postoi ze 3 godz i ostygnie to łapie od razu??? moze to wina ze oleju nie...
A jak tam termistory? Jeżeli uszkodzony termistor (lub jego uszkodzony kabel,wtyczka,obwód wejściowy w komputerze, itp.) będzie widział silnik cały czas jako gorący, to po zapaleniu zimnego będzie odrazu zdejmował paliwo jak dla gorącego,ale że jest zimny to obroty mu lecą - może nawet poniżej ładowania alternatora - stąd przygasanie świateł i ratuje...
Witam. Ja chciałem się zapytać o chłodzenie alternatora bo na zdjęciach nie widać. W samochodzie alternator jest chłodzony tym samym wentylatorem co silnik (bardzo dużym wentylatorem). Czy jest w ogóle jakieś chłodzenie? Bo jeśli nie mam to obawiam się że będzie się przegrzewał. Z tego co wiem to faktycznie na alternatorze był zamontowany wentylator...
Dla baterii Li-Ion przy 300 cyklach pojemność nie powinna spaść o więcej niż 25%. To teoria napisana przez producenta dla testów w warunkach laboratoryjnych. Podobnie jest ze spalaniem paliwa przez silniki spalinowe w autach. Testy producenta jedno, a realne spalanie przy normalnym użytkowaniu drugie. Dodano po 13 Tutaj jest to ładnie wyjaśnione w...
Mój akumulator ma 55Ah Jeżdżę krótkie odcinki po 3km 5 km zawsze stop kilkanaście, kilkadziesiąt minu przerwy między nimi,bardzo rzadko wyjeżdżam dalej. 13,1V było w stanie jałowym, bez dodania gazu i na pełnym obciążeniu. Mnie bardziej interesuje napięcie ładowania bo jak wiadomo każde urządzenie rezystancyjne powoduje spadek napięcia, a mam ich wcale...
Kolego w 100% sie z tobą zgadzam. Turbina cały czas się kręci. A jak ładuje z pełnym ciśnieniem przy 3tys obr to turbo wiruje z 30 tys. I wyłączenie silnika w tym przypadku jest zabójcze. Ale jest jeszcze jeden aspekt że turbo jest gorące i olej który po zgaszeniu silnika zostanie w przegrzanej turbinie zacznie wrzeć. Jak olej wrze to sie z niego cos...
złowrogi_boncur mam odkręcić kabel gruby plusowy z alternatora uruchomić samochód i zmierzyć ładowanie na alternatorze? Sprawdziłem jeszcze parę rzeczy: Spadek napięcia alternator-akumulator jest 0,1V. Alternator jest gorący cały czas na tyle, że nie można położyć na obudowie palców dłużej niż na kilka sekund. Po obciążeniu go ksenonami, grzanymi fotelami,...
Czyli gruby czerwony idzie na + do akumulatora? Dodano po 6 Jeszcze mam pytanie z innej beczki. Czy ten gruby wąż idący do górnej części chłodnicy (najgrubszy w całym układzie chłodzenia) powinien być zimny, ciepły czy gorący??? Bo dziś odpaliłem silnik i ten przewód był po kilku minutach pracy silnika gorący. Płyn w chłodnicy jest, olej w silniku też....
U mnie w corolli na zimnym silniku (altku) napięcie zaraz po odpaleniu jest 14.2V, a jak silnik trochę popracuje i aletk zrobi się gorący, to napięcie spada do 13.9-13.8V. Napięcie mierzone bezpośrednio na altku jest o 0.1V wyższe. Na youtube na filmiku facet demonstrował jak napięcie alternatora zależy od temperatury regulatora napięcia.
Mam toroida 12 V 5 A, czy dokładając do niego mostek prostowniczy będzie to spełniało rolę prostownika? Bardzo uczona dyskusja, ale bez urazy, wprowadzająca tylko zamieszanie, bo przy tych parametrach trafo, a szczególnie napięcia (12V~), nie ma żadnych szans na przeładowanie akumulatora kwasowego. Ładowanie akumulatora takim prostownikiem będzie trwało...
Dziś zapadła decyzja - sprzęt idzie do serwisu. Wyjęcie silnika to koszt ok 100-150 zł więc nie jest tak źle. Podłączenie tego starego reglera nic nie dało chwilę ładował napięciem ok 13 V, a potem zrobił się jak zwykle gorący i przestał ładować. Nie wiem, jak sprawdzić ten oryginalny, który założyliśmy w zeszłym roku mam niby opis jakie powinny być...
Wogóle Prądnica 12,5 A przy akumulatorach 165 Ah to śmiech na sali.I przy podłączonych akumulatorach nigdy nie uzyskasz 14 v bo regulator na to nie pozwoli i cienkie przewody od prądnicy do stacyjki i dopiero później do akumulatorów. Ale jak wolno bardzo wolno kręci zwłaszcza jesienią i zima to wina słabych akumulatorów, i wtedy nie zapali ci 30 stka....
Mondeo bez konsekwencji, Subaru sprawdź ładowanie, skoro silnik pracował, jak jest ok, to co najwyżej akumulator. Niekoniecznie musi paść od razu, może za jakiś krótki okres czasu. Im bardziej gó.niane przewody rozruchowe, tym większa szansa na szczęśliwe zakończenie. Dziękuje za odpowiedz, niestety kable grube nadwymiarowe chyba nawet pod TIRa, wszystko...
Z góry podejrzewam uszkodzony stator - przegrzane uzwojenia. Jeśli masz miernik cęgowy, zbadaj wydajność alternatora na zwarciu przy zimnym i gorącym silniku. Bez miernika cęgowego sprawdź prąd ładowania amperomierzem podłączonym w miejscu głównego bezpiecznika, przewody muszą być podłączone w sposób trwały, tzn. nie mogą zostać rozpięte podczas pracy...
Po pierwsze - gdy mamy do czynienia z aluminium (materiał głowicy) wykręcamy TYLKO na zimnym. Po drugie - jeśli świece są F95P nie może być konieczności stałych ich wymian - nie one winne. Może odstęp, może sam elektroniczny zapłon się psuje (a wiadomo, ta "z pudełka" lepiej zapali niż po 5 000 km stąd złudzenie Kolegi że musi świece wymieniać). Ładowanie...
Są to 2 pakiety: Pierwszy pakiet ma 3lata: 3x 12V 12ah w tym wypadku nie moge naładować na maksa akumulatorów, robią się gorące i nie mogą osiągnąć napięcia wymaganego do odcięcia ładowania prądu na ładowarce Drugi pakiet ma 2 lata: 3x 12V 20ah tutaj ładowanie idzie sprawnie, ładowarka bardzo szybko (powiedział bym że za szybko je ładuje, są naładowane...
Witam klient zgłosił uszkodzony obrotomierz i świecąca kontrolka ładowania diagnoza prosta brak ładowania alternator Valeo 60A po zdjęciu regulatora mocno wytarty wewnętrzny pierścień aż popękany szczotka jakby wypalona, wymiana alternatora na Boscha 70A, po uruchomieniu wszystko jest ok. gdyby nie to że po paru minutach alternator jest dość gorący...
Gimak, jak miałem 12.6v w piątek po pracy, to co się stało z tym prądem do poniedziałku rano ? Alternator zjadł na postoju ? Coś mi tu nie pasuje. Uczepiłeś się ładowania, 14,3 / 14.4 to raczej dobre wartości. Nie uczepiłem się tych wartości, tylko próbuję Ci to wyjaśnić. Ja je też mam te wartości zaraz na początku po odpaleniu zimnego silnika, a konkretnie...
Witam. Mam zafirę a po lifcie z 2001 roku 1,8 benzyna pełne wyposażenie z automatyczną skrzynią biegów. Alternator 100a .Miałem uszkodzony sterownik silnika, nie podawał sygnału czujnika temperatury na sterowniki przez co sterownik wchodził w tryb awaryjny i wentylatory na maksa. Szukałem przerwy w instalacji, wymieniłem sterownik wentylatorów i nic....
jak narazie błędów nie ma teraz na zimnym silniku ładowanie jest 14V gdy obroty są wyższe a po rozgrzaniu ładowanie spada do około 13,82 a po właczeniu świateł i innych spada do około 13,6 teraz mam pytanie czy także jest dobrze oraz zaobserwowałem że ten kabel od alternatora co przedtem przypalił mi obudowe dalej po dłuższej trasie jest gorący ale...
Nie mam jak sprawdzić kondensatora ani na razie nie mam innego do podmiany ale jak go ładowałem miernikiem to naładował się i przerwał obwód ale jak odkręciłem głowice i podłączyłem do prądu to działa nawet dosyć szybko przykręciłem głowice nie mocno i do prądu kręci ale jakoś tak bez przekonania i jak odbywa się to przełączenie cewki praca normalna...
Witam. , zakupiłem 2 takie same motorki. Po na ładowaniu ich, 1 motor jeździ normalnie drugi zatrzymuje się po paru metrach. Zmieniłem akumulatory aby wyeliminować uszkodzony silnik. Drugi motor z innym aku jeździ normalnie. Następnie sprawdziłem ładowarki multimeter. Prąd i napięcie takie same. Ładowarki ok. Następnie sprawdziłem aku. Pierwszy 6.5v...
10. Niektórzy obawiają się ładowania samochodów elektrycznych w garażach przydomowych ze względu na ryzyko pożaru. Ryzyko pożaru spalinowca na stacji paliw jest wyższe Nie zgadzam się z tą opinią. Miałem okazji na własnej skórze doświadczyć jak płonie ogniwo li-ion przemysłowe i jest to chwila moment jak dostanie zwarcia. W mojej opinii nawet benzyna...
Dostałem maila z pytaniem jak skończył się problem z lampką w moim przypadku. Odpisuję tu - może się komuś przyda. Nie skończył się. Jeżdżę już tak 2 lata! Tym, którzy twierdzą, że to dioda alternatora - nie tak hop. Było tak - po odwiedzeniu paru serwisów zostawiłem auto w jednym z nich. Elektryk po zdemontowaniu alternatora stwierdził że to na 1000%...
Jako małolat bawiłem sie w takie urządzenie i muszę cię rozczarować - z dynamem szkoda czasu na eksperymenty. Przede wszystkim mają one jeden biegun na masie, czyli połączenie kilku przez mostki prostownicze na wspólne obciążenie się nie uda. Bezpośrednio też ich nie połączysz bo to prąd zmienny. Poza tym sprawność dynama jest żenująco niska. Ja ostatecznie...
12,15V pod obciążeniem tylko radiem - akku nie doładowany .. albo zdechnięty. 13,7V na wolnych obrotach pod obciążeniem jest wartością krytyczną, wzrasta po dodaniu gazu czy nie? jeśli nie to jednak ładowanie nie jest dobre . Zresztą nawet bez obciążenia owe 14,0 już jest lekko zastanawiające, może masy skorodowane itd. Kolejna sprawa, między prawdą...
Witam, ostatnio robiłem porządek z instalacją elektryczną w ciągniku mojego taty, bo co dwa lata kupował akumulatory, a okazało się, że nie było ładowania :-( Dzięki forum dowiedziałem się wszystkiego i naprawiłem ładowanie, a dodatkowo uporządkowałem kable. Przyczyn nieładowania było wiele, w tym słaby naciąg porwanego w dodatku paska klinowego. Naprawa...
Angielski nie jest moją mocną stroną, ale zrozumiałem tyle, że ta budowa na dzień dzisiejszy mnie przerasta (problem baterii). Dzięki dondu za zainteresowanie tematem. Jeżeli ktoś w przyszłości podjął się by się budowy takiej lub podobnej maszyny niech da znać co z tego wyszło. Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za info Jest możliwa budowa takiej zabawki....
Dzień dobry, W gorące lato trzeba aku chłodzić, a w zimę grzać wszystko kosztem kolejnych kilometrów. (...) Napisałeś o teoretycznym czasie ładowania a jaki jest rzeczywisty ? Akumulatory jako takiego chłodzenia nie mają (brak wentylatorów). Jak ostygną to są chłodne. Latem jechałem trasę 90km w najcieplejszy dzień w roku. Po dojechaniu ładowanie zajęło...
Uszkodzenie jednej z diód (zależy której ,i co się z nią stało ,przerwa ,przebicie w obu kierunkach ),może się różnie objawiać.Uszkodzenie diody(+) powoduje zwarcie do masy ,zacisku B+ ,co objawia się tym, że podając napięcie na ten zacisk,będzie mocno iskrzyć ,przewód będzie gorący ,stopi się izolacja na przewodzie,lub nawet zapali. Co do drugiego...
Jak temperatura otoczenia jest niska ..powiedzmy +10 to napięcie na stykach od akumulatora jest 14,2-14,4 V .( 14,4 bez obciążenia ) Jak temp podskoczy do 30 stopni tak jak dziś to napięcie bez obciążenia wynosi 13,9 a jak włączę światła i klime to spada do 13,6 .Na wolnych obrotach. Temat wałkowany na tym forum wielokrotnie. Mnie to w pewnym sensie...
Dorobiłem tak jak mówi motronic układ do załączania ładowania. Napięcie 14,1 V Nie pobiera prądu po zgaszeniu. Teoretycznie ok. Przy wyłączonych światłach, wiatrakach, ogrzewaniach cęgi pomiarowe pokazują 45A około na przewodzie do akumulatora. Przy włączonym wentylatorze, światłach, ogrzewaniu szyby około 65A. Alternator po 2-3 minutach pracy był gorący...
silnik pralki gorący gorący kondensator silnik gorący silnik bieżni
nissan qashqai obroty silnika toyota corolla żarówki zasilanie cursor
internet mobilny internet mobilny
Kenwood TH-77A brak nadawania - diagnostyka i rozwiązania Zielony ekran w telewizorze - jak naprawić?