jakie nastawy logiczne ma sterownik gdy nie dostaje sygnału z sondy lub np z czujnika temp jakie przyjmuje wartości? Żadne. Ten sterownik jest tak prosty że nic nie pamięta, niczego się nie uczy i nie ma żadnej samodiagnozy. Działa na podstawie sygnałów z czujników i jakiejś zaprogramowanej mapy czyli robi to co aktualnie czujniki mu mówią i nawet...
Przeszukałem forum i internet przez wiele dni , niestety nic na ten temat nie znalazłem . Wyrzuca mi błąd : P2331 Zwarcie obwodu sygnału sondy lambda z obwodem grzałki . Po skasowaniu pojawia się znowu ale wyłącznie gdy silnik ma temperaturę powyżej 90 Stopni . Ogólnie silnik spala duże ilości oleju .Trochę kopci ale też tylko gdy jest max gorący 90-105...
Dziękuję Ci serdecznie za odpowiedź jednak u mnie sytuacja jest dziwna i wygląda następująco, i stycznik jest już wymieniony. 1. Z podłączonym stycznikiem po włączeniu zasilania - gdy koło znajduje się w skrajnym położeniu silnik próbuje dalej kręcić się w jednym kierunku aż robi się gorący i ciągle pracuje. Ten stan trwa w nieskończoność, błędu nie...
Turbina nie da większego ciśnienia w trybie awaryjnym dopiero jak wzrośnie dawka paliwa ciśnienie wzrośnie a tryb awaryjny może być wywołany złym wskazaniem przez czujnik ciśnienia lub uszkodzonym wtrysku sterującym ,czujnik położenia wału gdyby był uszkodzony to nie odpali i czujnik temperatury powietrza bo gdy ma przerwany obwód pokarze wysoką temperaturę...
Odepnij wtyczkę czujnika cieczy chłodzącej i zobacz jak gorący wtedy ładnie odpali "na pół obrotu wału" To fakt sugerowałem się tą wypowiedzią i sądząc że czujnik jest popsuty wymieniłem go. :-( W niczym to nie pomogło tylko szkoda kasy. Ja wymieniłem i odłanczałem czujnik cieczy chłodzącej wciskany z tyłu w blok silnika. Jest to czyjnik 4 pin kolor...
Witaj błędy świadczą o zbyt ubogiej mieszance,sprawdż na kompie czy sterownik widzi dobrą temperaturę.
Witam Wymień niebieski czujnik temp. wody, prawdopodobnie stanął na takiej rezystancji, że sterownik "uważa", że silnik jest gorący - samodiagnostyka tego nie wykryje bo rezystancja czujnika mieści się w dopuszczlnych granicach. Czujnik jest w plastikowym króćcu, z którego wychodzi wąż na chłodnicę. Pozdrawiam
Witam. W ostatnim czasie padł mi silniczek odpowiedzialny za sterowanie temperaturą . Zamówiłem nowy i go zamontowałem, ale zauważyłem, że dość dziwnie pracuje, tzn. gdy ustawie temperature na 16 stopni silniczek przesuwa klapę maksymalnie na zimny nawiew, gdy ustawie na 17 stopni silniczek przesuwa klapę na maksymalnie gorący nawiew. W środkowym zakresie...
R5 ogranicza prąd przy załączeniu - większy silnik to większy prąd - stąd znaczny wzrost mocy strat.
Co do przechodzenia na wolnych obrotach to jak jest zimny to potrafi zgasnąć a jak gorący to obroty spadają do 200 i tak telepie przez chwilę , że nie można jechać. U mnie podobny objaw występował przed czyszczeniem reduktora (połączonego za jednym babraniem z regeneracją). Działo się to w chłodne dni, po długim postoju, w czasie którego, ciśnienie...
Na wstępie witam wszystkich. ssanie przerobione w peugocie 106 Na prośby kolegów postaram się wypocić krótki tekst o tym jak można regulować obroty ssania w autach ze ssaniem automatycznym. Takie małe oszustewko :) Uwaga :!: niżej opisana modyfikacja była testowana w innym, starszym aucie z wtryskiem benzyny, z termistorowym czujnikiem temperatury silnika....
Witam, posiadam silnik (wiatrak) który chłodził urządzenie chłodnicze. Po podłączeniu do sieci działa jak hamulec. Wirnika wtedy nie można obrócić. . Silnik jest jednofazowy. Czy to jest silnik klatkowy? http://obrazki.elektroda.pl/6205518700_1... http://obrazki.elektroda.pl/3889148200_1... Na drugim zdjeciu : po lewej...
Witam Od razu powiem że przeczytałem przez niedziele chyba wszystkie posty na ten temat. Jest ich masa i większość dotyczy albo innego przypadku silnika albo odpowiedź brzmi "bylo na forum poczytaj". Auto jeździ normalnie pali normalnie jak zimne, jak rozgrzeje się dobrze do 90°C to po chwili postoju (3minuty) nie zapali,możesz kręcić aż aku padnie...
Zaraz rano zabieram się do badania czujnika temperatury. Faktycznie nie wpadłem na to, że gorący silnik nie potrzebuje rozruchu płomieniem. Dzięki!!!
Zawracam spaliny (z wylotu z pieca) za pomocna starej TURBO sprężarki silnika wysokoprężnego. Turbina taka ma dwa układy jeden zasysa powietrze z otoczenia i tłoczy do paleniska drugi obieg gorący zawraca spaliny do paleniska. Największy problem to łożyska i przedłużenie ośki i sprzęgło do silnika. To ma duże obroty. Silnik jest od wycieraczek od jelcza(24V)...
nie musisz wykręcać świe skoro jak piszesz kolega już je sprawdzał i ponoć wszystkie grzeją, wystarczy ze zmierzysz czy pojaawia się na nich napięcie po przekręceniu kluczyka, choćby przez sekundę, istnieje bowiem taka możliwość że uszkodzony czujnik temperatury podaje że silnik jest gorący a sterownik mając takie dane od czujnika grzeje krótko bo po...
Witam Moje pytanie nie jest bezpośrednio związane z modelarstwem ani robotyką, ale dotyczy modelarskich silników bezszczotkowych, więc chyba najbardziej pasuje właśnie do tego działu. Zrobiłem sobie wyswietlacz-zegar widmowy, takie jakby smigło z płytki PCB z zamontowaną elektroniką i diodami led wzdłuż całego śmigła. Śmigło-wyświetlacz napędzam testowo...
Witam, zakupiłem hulajnogę elektryczną,oraz kupiłem dwa nowe akumulatory 12v 9ah bo stare były niesprawne.niestety hulajnoga jeździ parę minut i po paru minutach zaczyna brzęczeć w sterowniku przekaźnik i hulajnoga nie jedzie ,a sterownik jak dotykam jest gorący jak chwile postoji znowu zaczyna jeździć tak jak by coś się za mocno grzało i ją rozłączało.dodam...
I tu kolego poruszyłeś dwie ciekawe kwestie: 1-sza to temperatura jaką widzi sterownik przed uruchomieniem silnika i po jego uruchomieniu 2- ga to kwestia grzebania w sofcie Więc odnośnie punktu drugiego - podejrzewam że ktoś coś grzebał w sofcie - pytanie tylko to było wgrywanie jakiegoś tuningowego softu (czego po jakiejś super mocy nie odczuwam -...
Witam serdecznie mam problem z autem jak w temacie auto chodziło bez zarzutów do pewnej chwili padło i tyle nie było iskry i paliwo nie dostawało się na świece więc wymieniłem impulsator na wale ale to nic nie dało pomyślałem że sterownik siadły tranzystory taktujące w jego wnętrzu mój sterownik to BOSCH DME 0 261 200 522 system Motronic 1,7 tak pokazuje...
to jest po prostu sterownik świec żarowych. To on wraz z czujnikiem temperatury silnika decyduje o długości czasu grzania świec - zimny silnik - dłuższe grzanie, silnik gorący - prawie brak grzania. Trzeba wziąć poprawkę, że kontrolka świec żarowych gaśnie dużo wcześniej, niż same świece.
Witam. Mam zafirę a po lifcie z 2001 roku 1,8 benzyna pełne wyposażenie z automatyczną skrzynią biegów. Alternator 100a .Miałem uszkodzony sterownik silnika, nie podawał sygnału czujnika temperatury na sterowniki przez co sterownik wchodził w tryb awaryjny i wentylatory na maksa. Szukałem przerwy w instalacji, wymieniłem sterownik wentylatorów i nic....
Witam Mając następujące problemy z samochodem (notorycznie włączający się check engine i utrata mocy , która wracała i znikała kiedy jej się podobało) postanowiłem pojechać do mechanika po badaniu kompem BOSH KTS 520 (chyba) wyszły błędy : P0115 Czujnik temp.płynu chłodzącego Za wysoki sygnał P0400 Recyrkulacja spalin Odchyłka regulacji P1635 Przekaźnik...
Może ktoś mi pomoże .Mam kocioł defro duo 50 kw i jest tam silnik do podajnika Besel0,18 kw 1350 obr./min.Piec kupiłem w 2010 r,ale dopiero teraz uruchomiłem go na całą zimę ,poprzednio był uruchamiany ale rzadziej.Zauważyłem dopiero teraz że silnik coś za głośno chodzi i okazało się że jest gorący.Serwisant poradził mi bym wymienił kondensator,wymieniłem...
Jeśli masz zamiar montować wtrysk to już teraz zaopatrz się w sterownik do tego wtrysku i podłącz do niego pompkę. Resztę zamontujesz później. Problem pojawia się z czujnikiem położenia wału który będzie w takiej sytuacji niezbędny. Bądź uprzejmy nie zabierać więcej głosu. Dodano po 10 Opel Corsa B z wtryskiem Bosch M 1.5.5 - pompę zasila zwykły przekaźnik....
Temperatura wody na zegarach nie ma nic wspólnego z temperaturą wody widzianą przez sterownik silnika. Tam są dwa osobne czujniki. Niestety nie należą do trwałych, a usterki tego od zegara, to kanon w escortach. W przepływomierzu możesz delikatnie przeczyścić gorący drut. Do sprawdzenia także TPS i stan IACV. Wspomniany wyżej silniczek krokowy nie może...
To że sterowanie jest z sterownika silnika to wiem ale interesuje mnie rodzaj tych sygnałów Do przekaźnika dochodzi trzy grube przewody(stały prąd i dwa wyjścia na świece) i pięć przewodów sterujących jeden to prąd po zapłonie jeden to masa o trzy pozostałe wychodzą z sterownika i to o nie mi chodzi jak sprawdzić czy przyczyną jest źle działający przekaźnik...
Sterownik od silnika - chodzi Ci o główny sterownik silnika? nie sterownik LPG? jeśli mowa o serowniku silnika to tam jest wszytko ok pierwsze co zrobiłem to wizyta u elektryka i podpięcie pod kompa.... wszystkie czujniki pokazał że są sprawne, parametry na benzynie też są w normie..... "Twego opisu bardziej mi to wygląda na niewielką nieszczelność...
Witam Mam problem z uruchomieniem zimnego silnika, tzn silnik uruchamia się za pierwszym razem ale mocno szarpie, pracuje nierówno, wygląda to tak jak by pracował na dwóch cylindrach. Aby tak się działo auto musi się wychłodzić i postać ok 8 godzin, natomiast kiedy silnik jest lekko ciepły lub bardziej nagrzany albo gorący mam problem z uruchomieniem...
Zgadza się węgiel ale nigdy nie przyszło by mi do głowy że taki silikon może aż tak bardzo zakłócić pracę sterownika. No nic ważne że ten problem został rozwiązany. Chciałbym was jeszcze prosić o pomoc w rozwiązaniu problemu małych obrotów na biegu jałowym. Co zaobserwowałem podczas jazdy: - po kilku, kilkunastu sekundach do ruszenia obroty nagle spadaj...
Mam instalację gazową w passacie, jest tam przełącznik benzyna/benzyna i gaz, który załącza się po przekroczeniu 2000 obrotów. W internecie pełno tematów ale osoby nie potrafiące odróżnić przełącznika w pierwszej generacji od nowszych instalacji przyciskowych i polecali przytrzymanie przycisku. Ale do rzeczy. Jak to przerobić by odpalać tylko i wyłącznie...
Witam ,kupiłem dwa tygodnie temu swój pierwszy samochód - Opel Vectra A 1.6 benzyna, niestety jako laik nie zauważyłem żółtej kontrolki a gdy go kupowałem silnik był już gorący i palił dobrze. Następnego dnia gasł na skrzyżowaniach i miał nie równe obroty, kontrolka cały czas się paliła. Wymieniliśmy świece i kable ale to samo , zauważyliśmy z ojcem...
Sprawdziłem, tak ciśnienie przed filtrem 11 bar, pompa nie ma żadnego zaworku ciśnienia. Układ paliwowy drożny, filtry tylko i wyłącznie mann filter, drożny, nowy. Ciśnienie na wolnych 2,5 przy obrotach 5 bar niezależnie od obciążenia, (dane ASO MB i niezależny serwis Poznań). Układ paliwowy mam na 100%. Poziom oleju w retarderze sprawdzałem na korku...
Tak to jest własny patent. Jest to opornik 3,9kohm. Jest podpięty równolegle aby komputer z czytał z niego pierwszą rezystancję i po chwili dopiero z czujnika. Oczywiście opór może mieć dowolną wartość z przedziału od 1 do 20kohm. z większymi nie sprawdzałem. Doszedłem do tego oporu w sposób taki: samochód nie chciał zapalać więc postanowiłem miernikiem...
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.... >> https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.... poszukaj o swoim modelu, może być ciut inaczej. Też miałem ALDL :?: masakra z diagnostyką, bo oprócz wymigania błędów, tylko fabryczne skanery działały. ELMy niet, bo to starszy system, nie OBD2, więc 90% mechaników działało...
A przekaźnik pod maską jeden się grzał To normalne. Nie ma co wymieniać podzespołów które działają. Żarówki też są gorące jak świecą. Pokaż jaki masz sterownik silnika.
Prawdopodobnie sterownik silnika, przelutuj gorącym powietrzem.
Mozna też skorygować dawkę startową. Przy 90'C potrzeba 250 obrotów, by sterownik podał paliwo. Przy takim przebiegu i wieku auta jest to trudne do osiągnięcia od razu po włączeniu rozrusznika. Słaby rozrusznik, słabe przewody i masa itd powodują, że silnik na początku osiąga 200 obr i z czasem się rozkręca do tych 250 i wtedy auto odpala.
A jeżeli będa zwarte diody w alternatorze i klijent wyłączy auto z gorącym silnikiem to czy sterownik nie załączy wiatraka (jak będzie sygnał ładowania)?
jak ci będzie falował podkręć trochę śrubę od czułości w parowniku lub wkręć tą od niskich obrotów.Wydaje mi sie że masz zbyt bogatą mieszankę na gorącym silniku i sterownik ma problem z wyregulowaniem prędkości obrotowej.
trzeba zrobić konfigurację sterownika silnika, UCH i licznika żeby to zadziałało dokladnie, gorzej ze nie kazdy klon to zrobi
Jaki by to ni był model oraz marka auta... Sprawdz czujnik temperatury - ten co podłączony jest do sterownika. Ściągnij dane - jakie temperatury i jakie oporności i przemierz go. Jeśli auto nie pokazuje błędów to znaczy że sterownik widzi czujnik i mu ufa...Załączenie klimy to oddzielne info dla sterownika, temperaturę silnika potrzebuje do wiekszości...
Pisał o rozgrzanym silniku, więc kontrolka się nie zapali, ewentualnie tak jak pozostałe kontrolki - na sekundę , chyba że czujnik uszkodzony. Nie ma znaczenia czy silnik jest gorący, ciepły czy zimny, kontrolka musi się zapalić na moment co świadczy o samodiagnozie sterownika silnika, kolega nie pisał, że ma utrudniony rozruch na ciepłym silniku tylko...
Sprawdź szczelność ukł. ssącego od przepony spiętrzającej aż do głowicy. W KE-jet. to podstawa. Ustaw przeponę i sprawdź zaworek sterujący ciśnieniem dolnoprzeponowym (ten ciemnoszary) oraz prąd jakim jest serowany ze sterownika (silnik gorący). Jeśli auto jest zagazowane to przdałoby się sprawdzić wtryskiwacze i rozdzielacz (wydatek paliwa). Pozdr....
Sterownik świec żarowych na gorącym silniku? Sprawdziłbym czujnik temperatury dla sterownika silnika.
Altea 2009r silnik BXE 1,9 tdi wymieniłem.. pompka paliwa ,czujniki wału i walka,pompę podcisnienia(paliwo+hamulce )sterownik podcisnienia wyczyscilem turbine dalej to samo gasnie w czasie jazdy.dzisiaj jadąc zaczął mi przerywać jakby mu brakowało paliwa trzymałem to na biegu i po pewnym czasie odpalił..wypiłem filtr paliwa(nowy) do sprawdzenia czy...
Usunięcie DPF w tym silniku musi być powiązane z przeprogramowaniem sterownika silnika, inaczej auto będzie regularnie wchodziło w tryb awaryjny. Uszkodzona geometria gorącej strony świadczy o pęknięciu kolektorów wydechowych (przypadłości tych silników) Jeżeli chodzi o sprawdzenie błędów w sterowniku, to w MB do sensownych ich odczytów trzeba posługiwać...
Czy w sterowniku AEB 2001N (bez OBD) można ustawić odpalanie na gazie na gorącym silniku ? U mnie w najnowszej wersji oprogramowania i ECU 29, opcja gaśnie, ale być może aktualna konfiguracja w sterowniku to determinuje.
Tak, czy możesz wejść komputerem w sterownik silnika i zobaczyć jak wygląda zasilanie sterownika podczas kręcenia i czy w ogole widzi obroty. Nie powinno wtedy zerwać połączenia
Czy ta dziurka w odmie ma tam znaczenie czy nie warto kupować nowej i tylko jako tako to załatać taśma czy czymś takim ? Pękło w miejscu gdzie ten mniejszy wężyk łączy się z odmą która wychodzi z pokrywy zaworów. To raczej znaczenia nie ma, ale lepiej wymienić bo to koszt niewielki a tą "dziurką" może się wydobywać olej i zanieczyszczać "silnik i okolice"....
W aucie kilka miesięcy wcześniej zrobiona została przekładka z automatycznej skrzyni biegów na manualną. Od tamtej pory wyskakiwal jakiś błąd. Nagle zaczął bardzo głośno chodzić, stracił moc . Wymieniony silnik i sterownik silnika ... I jest jeszcze gorzej ... silnik 1.9 tdi 111 km
sterownik silnika gorący silnik podajnika gorący silnik gorący mikser
hyundai tuscon spawać kątownik bosch siemens moduły
nacisnąć membrana dopiero działają napęd drzwi garażowych
Toyota Proace – lokalizacja modułu poduszek powietrznych SRS, roczniki, demontaż Iveco Daily 3.0D bez AdBlue – wszystkie kontrolki po pożarze wygłuszenia, brak kasowania błędów