W tych autach jak i Toledo II, Octavia itp jest problem z gnijącym od środka przewodem alternatora. Można to sprawdzić bo grzeje się bezpiecznik pierwszy od lewej w tej puszce nad akumulatorem gdzie główna linia 12V jest rozdzielana. Często plastik jest stopiony itp. Posta piszę żeby kolejni którzy będą szukać wiedzieli co i jak - bo w zeszłym tygodniu...
Bezpiecznik zasilania regulatora pin 15 sprawny?? Kontrolka ładowania swieci i gasnie po rozruchu? Kolo pasowe alternatora nie robi się gorace? Bezpiecznik dobry Kontrolka po odpaleniu gaśnie Koło alternatora nie robi się gorące
drugi od góry przewód po 3 sekundach robi się cholernie gorący Tam jest podłączony alternator, zły styk i obciążenie instalacji robią swoje
Regulator padł ew. sprawdź bezpiecznik alternatora czy nie ma wypalonych/wygrzanych styków.
Gdyby pompa za dużo pobierała jej bezpiecznik by nie wytrzymał.Źle zrobili regenerację i kombinują teraz.Miałem przypadek że alternator po minucie był gorący a na stole rzekomo pół godziny i parametry trzymał.Dopiero wymiana na drugi rozwiązała problem.Też gadali że robi się gorący bo coś w aucie nie tak.
Do wymiany oczko na przewodzie alternatora tym co sie grzeje. Typowa usterka.
Przegląd instalacji podczas jazdy stań sprawdź klemy (gorące do wymiany) Dołożyć dodatkowy przewód minus silnik - karoseria. Czyszczenie styków przekaźników-bezpieczników Kontrola alternatora czy nie robi zwarć Wyjąć radio -jakie będą zachowania Kontrola przelotek drzwi- słupek w poszukiwaniu przetarć itp. Co do ciśnienia !był wymieniony czujnik jaki...
Alternator 90A Załóż o większej mocy, czyli zamiast tych 90A to na przykład 120A (nie jestem pewien, czy takie w Fordzie bywały). Po prostu masz za mało prądu. Kolejna kwestia - wszystkie bezpieczniki mają odpowiednią wartość? Nie są założone zbyt większe niż być powinny? Mierzyłeś pobór prądu podczas włączenia wszystkich odbiorników?
Witam. Mam następujący problem. Po odpaleniu samochodu gasną wszystkie kontrolki. Następnie zapala się kontrolka poduszki zaraz po niej check engine. Silnik to 1.6 16v 95r. Sytuacja zaczęła się o poranku po powrocie z gór. W górach samochód spisywał się świetnie nic sie z nim nie działo. Podczas zwiększania obrotów i włączania osprzętu elektrycznego...
Wymieniłem bezpiecznik, ładowanie wróciło do normy. Czyli 14,2 V-13,8 V. Jak włączę wszystkie urządzenia przewód, przed bezpiecznikiem zaczyna się grzać. Jest gorący, ale da się go dotknąć palcami. Dodano po 12 Problem zaczyna się jak włączę klimę razem z ogrzewaniem szyby. Wtedy grzeje się mocno.
Przypomina mi to trochę moją przygodę w corolli. Po przypadkowym zwarciu przestało mi działać parę urządzeń i między innymi ładowanie akumulatora (świeciła się kontrolka ładowania). Po odpaleniu silnika wolne obroty falowały, a napięcie na alternatorze w takt zmian obrotów jeździło od 12-16V. i alternator momentalnie zrobił się gorący (mnie też przy...
Sprawa jest dziwna, bo zwykły miernik Uni-t ustawiony w na zakres do 10A pokazuje tylko jakieś mizerne 0,02A. Przeglądając bezpieczniki i przekaźniki moją uwagę przykuł jeden - oznaczony numerem 18. Według internetu to "przekaźnik przełączający". U mnie jest gorący. Wiadomo do czego służy? https://obrazki.elektroda.pl/1558847900_...
W nowszych samochodach to często jest bezpiecznik na alternator który można odpiąć, gorzej z rozrusznikiem. Jak jest dobry dostęp żeby odkręcić przewód i go odizolować to nie odłączam aku.
Jest gorący tylko przy bezpieczniku bo na rozgałęźniku pod maską już jest zimny, nie wiem tylko czy gdzieś po drodze nie jest połączony i tam nie złapał luzu. Coś wnioskowanie nielogiczne - tam się grzeje gdzie jest "luz" (w połączeniu elektrycznym "luz" nie oznacza że da się ręką poruszyć przewód). Gołym okiem widać przegrzanie dookoła śruby mocującej...
Witam Znajomy zostawił mi do zrobienia Ciągnik Belarus 1025.3 W ciągniku jest problem z ładowaniem. Jest zbyt wysokie napięcie ładowania. Po dodaniu gazu napięcie wzrasta do nawet 20V - wskaźnik na desce pokazuje pokazuje zbyt wysokie ładowanie. Pomiar miernikiem na alternatorze (tu mamy nawet 20V). Alternator bardzo szybko się nagrzewa, już po kilku...
Kolego a wszystko inne działa. Ja miałem taki przypadek. Padł mi przekaźnik w automatycznym wyłączniku świateł ES-03 i przy okazji zrobiło się zwarcie na druku wewnątrz obudowy, ale światła można było załączać fabrycznym wyłącznikiem. Ale świeciła się kontrolka ładowania (napięcie 13.5-14.5V - pływało), nie było podświetlenia wskaźników, radio nie działało,...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
To co piszesz sugeruje problem z alternatorem, generalnie z ładowaniem, ale nie jestem mechanikiem/elektrykiem. Czy alternator jest gorący? Miernik by się przydało pożyczyć od kogoś. Jest jeszcze opcja, że gdzieś masa źle przewodzi i są takie właśnie "jajca". Ale to tylko domysły.. Inni pewnie lepiej będą wiedzieć o co chodzi. Dziwne, że spaliły się...
Witam. Gdzie znajdę przekaźnik od świateł? Wyjąłem skrzyneczkę przy silniku w środku są 3 zielone przekaźniki zaznaczony jest mega gorący,wszędzie jest napięcie 14.18 na włączonym silniku. W skrzynce gdzie są bezpieczniki pod maską po wyłączeniu silnika słychać po chwili kliknięcie. Szukam przyczyny braku światła lewego po włączeniu długich ,kompletnie...
Mam już 10 letnie auto, nigdy nie sprawdzałem ile ładuje, nigdy nie doładowywałem akumulatora (przebieg 250 000), stoi nie raz w garażu przez miesiąc lub więcej niejeżdżony. Jak pracowałem i dojeżdżałem do pracy, to też się zbytnio tym nie interesowałem, bo nie miałem kłopotów z odpalaniem silnika. W okresie zimowym, jak mi się przypomniało, to podłączałem...
Po odpięciu wtyczki od alternatora powinien ładować ok 14v awaryjnie tj kontrolka ładowania się świeci a napięcie jest prawidłowe. Jeśli tak nie jest szukaj problemu np. z napinaczem paska, kołem pasowym wału lub sprzęgłem alternatora. Warto sprawdzić masę na silnik, czy główny prąd po bezpieczniku na akumulatorze. Alternator sterowany LIN więc regulator...
Witam. Dziś jadąc do pracy miałem dość nietypową sytuację z moim Seatem. Mianowicie , wsiadłem do samochodu , uruchomiłem silnik , ogrzewanie przedniej i tylnej szyby i światła. Po chwili zobaczyłem że świeci się kontrolka ładowania akumulatora. Silnik troszkę się dławił co jakiś czas na biegu jałowym . Niewiele myśląc przegazowałem go do około 3000...
Witam. Jestem posiadaczem tego modelu ciągnika od nowości i po raz pierwszy mam problem z alternatorem. Walczę z tym już 3-ci dzień bez efektu, dlatego piszę tutaj o pomoc nim zacznę się niepotrzebnie wykosztowywać kupując wszystko po kolei. Ale zacznę od początku, problemem jest to że po zapaleniu ciągnika wskazówka na amperomierzu wychyla się do +30...
jak narazie błędów nie ma teraz na zimnym silniku ładowanie jest 14V gdy obroty są wyższe a po rozgrzaniu ładowanie spada do około 13,82 a po właczeniu świateł i innych spada do około 13,6 teraz mam pytanie czy także jest dobrze oraz zaobserwowałem że ten kabel od alternatora co przedtem przypalił mi obudowe dalej po dłuższej trasie jest gorący ale...
Nie mogło mieć związku jedno z drugim. Jeśli na zimnym jedzie na na ciepłym przestaje to dalej pozostaje opcja z lejącymi uszczelniaczami , jak tarcza jest gorąca to zaczyna "puszczać" olej którego się napiła i zaczyna się ślizgać.
Witam, moim problemem są nie działające światła do jazdy dziennej (żarówki sprawne, bezpieczniki rownież), nie załącza się sprężarka klimatyzacji, która kilka dni wcześniej działała bez problemu. Nie działa otwieranie i zamykanie szyb (siłowniki ciągle cykają i po chwili robią się gorące). Usterki te rozpoczęły się w chwili zepsucia alternatora, a bardziej...
Odgrzeję temat żeby nie zakładać nowego. Octavia 2. benzyna silnik AQY. Mam problem z niskim napięciem ładowania. Zaczęło się od napięcia 13,3V na zaciskach akumulatora pod obciażeniem. Alternator fabryczny Valeo 030 903 023 J 90A. Wymieniłem dziś regulator napięcia. Nastąpiła lekka poprawa. na zaciskach pod obciążeniem, światła, radio, klima, jest...
Z góry podejrzewam uszkodzony stator - przegrzane uzwojenia. Jeśli masz miernik cęgowy, zbadaj wydajność alternatora na zwarciu przy zimnym i gorącym silniku. Bez miernika cęgowego sprawdź prąd ładowania amperomierzem podłączonym w miejscu głównego bezpiecznika, przewody muszą być podłączone w sposób trwały, tzn. nie mogą zostać rozpięte podczas pracy...
Moc podana, co moc ciągła i chwilowa, też wszyscy wiedzą oprócz ciebie. Wyniki ci podałem. Jaka moc w postaci ciepła się wydzieli też. No to teraz podaj gradient temperatury skoro twierdzisz że auto się spali, czy też przewody spłyną. Bo ja potrafię liczyć. Nie tylko pisać to samo cały czas. Czekam na twoje wyliczenia. A spadek napięcia o 1V to nie...
Kable rozruchowe nie topią się bez powodu. Piszesz, że dobrze podłączałeś, a może jednak odwrotnie był "+" z "-" choćby to trwało krótko. Mogłeś spalić niektóre z bezpieczników (trzeba sprawdzić wszystkie gdziekolwiek występują). Gorzej jeśli uszkodziły się kluczowe moduły sterujące (przepalone elementy lub ścieżki na płytkach). Alternator też może...
Zdejmij klemę i między akumulator i klemę daj multimetr na zakresie DC 10-20 A. Powtórz to dla gorącego i zimnego silnika. Jeżeli będzie różnica to by oznaczało, że trefny jest jakiś czujnik mierzący temperaturę. Możesz też zrobić pomiar ciągły podczas stygnięcia to wtedy będzie wiadomo przy jakiej temperaturze prąd spada, jeżeli rzeczywiście się zmienia....
Zasilanie układów elektroniki samochodowej może być trudne ze względu na wymagania dotyczące wysokiej niezawodności przy stosunkowo niestabilnym napięciu akumulatora. Różnorodność systemów elektrycznych i mechanicznych współpracujących z akumulatorem pojazdu i może powodować gwałtowne skoki napięcia w nominalnym zasilaniu 12 V. W rzeczywistości napięcie...
Jest to Corsa C 1.2 2002r 16v. Ja już przepatrzyłem całe 2 główne wiązki jedną od wtrysków, przepustnicy, czujnika ciśnienia oleju, przepływki, lambdy, położenia wału korbowego Drugą od rozrusznika,alternatora I trzecia od ECU do skrzynki bezpieczników. W każdej sprawdziłem też czy nie wyrwane z kostki i czy mają przejście wszystko jest jak najbardziej...
Witam Nadeszły chłodniejsze dni i zdarzyło się że auto nie chciało odpalić i padł akumulator. Po naładowaniu odpalał przez ok 2 tygodnie po czym znowu padł (codziennie auto przemierza ok. 100km). Ponowne ładowanie-samochód postał 2 dni bez odpalania i akumulator wytrzymał ok 7 sekund kręcenia rozrusznikiem. Jasna sprawa-akumulator szmelc (napięcie akumulatora...
Kontrolka się nie świeci bo jak się okazało po rozebraniu zegarów jej nie ma ;/ ktoś ją URWAŁ !! zostały przylutowane nóżki ;/ Dramatycznie to brzmi troszkę :D ale wracając do rzeczy podczas dzisiejszych prac przy aucie znalazłem również spalony bezpiecznik 10A z obwiązanymi nóżkami drucikiem ;/ nie wiem co poprzedni właściciel robił z tym autem ;/...
Witam Robiłem w aucie co wymagalo sciagniecia altka. Okazalo sie ze po zlozeniu slysze na jednym kanale na wzmacniaczu tyrkotanie w rytm obrotow a na drugim piszczenie jak wysokie napiecie tez wedlug predkosci obrotowej. Kontrolka ładowania nie zaświeca się wcale i nie gasnie bo sie nie swieci. Bezpiecznik sprawny zarowka niedawno wymieniana przy wymianie...
Witam. Zakupiłem dzisiaj forda fiestę po lifcie z 2006r. Odpaliło na dotyk, miało zryw( silnik 1.4 tdci), byłem nawet pod wrażeniem. Ten samochód stał koło roku ponieważ kupiłem go od komornika, po około pół godzinie coś lekko jakby szarpnęło i strasznie rzuca silnikiem na wolnych obrotach( jak się je podwyższy to w miarę ok i bardzo muł jest). Sprawdziłem:...
Emeryt2 ma absolutną rację. Skoro jak sam napisałeś, masz błąd o napięciu instalacji, oraz jak sam stwierdziłeś gdy usterka sie ujawnia drastycznie zwalniają wycieraczki- to na 100% brak prądu. Ja na twoim miejscu zacząłbym od sprawdzenia stanu przewodów od alternatora i rozrusznika. Chodzi o to, że jak piszesz i ja tak zrozumiałem usterka występuje...
Witam. Mam problem z Golfem IV. Po przekręceniu kluczyka kontrolki na pulpicie bardzo słabo świecą, kontrolki od akumulatora/ładowania praktycznie nie widać. Gdy chcę wtedy uruchomić silnik, to rozrusznik kręci, ale nie odpala jakby pompa nie podawała paliwa. Po kilku próbach przekręcania kluczykiem kontrolki świecą wyraźnie ta od akumulatora również...
Lodówkę dostałem z opóźnieniem więc trzeba czekać. Dodano po 2 A jednak się udało :) Dziś przedstawię przeróbkę lodówki samochodowej, zasilanej z gniazda zapalniczki w aucie oraz z sieci. W jakim celu przerabiałem lodówkę – fabryczny produkt jest słabo wykonany, a jego kultura pracy jest bardzo niska. Lodówka jest głośna i mało wydajna, co przy...
https://obrazki.elektroda.pl/2830987100_... Pytanie: Jakimi aktywnymi układami elektronicznymi mogę zastąpić diody transil i bezpieczniki? Odpowiedź: Zabezpieczeniami przeciwprzetężeniowymi. Producenci we wszystkich branżach nieustannie dążą do osiągnięcia najnowocześniejszych systemów, próbując jednocześnie zrównoważyć takie innowacje...
gorący alternator gorący bezpiecznik bezpiecznik gorący
silnik przesuwu głowicy lasera łączyć kabel ziemia pralka whirlpool słabo wiruje
Płytka wzmacniacza Proel Wave 15A - diagnostyka i naprawa Schemat podłączenia motoru elektrycznego 80W