W tych autach jak i Toledo II, Octavia itp jest problem z gnijącym od środka przewodem alternatora. Można to sprawdzić bo grzeje się bezpiecznik pierwszy od lewej w tej puszce nad akumulatorem gdzie główna linia 12V jest rozdzielana. Często plastik jest stopiony itp. Posta piszę żeby kolejni którzy będą szukać wiedzieli co i jak - bo w zeszłym tygodniu...
Gdyby pompa za dużo pobierała jej bezpiecznik by nie wytrzymał.Źle zrobili regenerację i kombinują teraz.Miałem przypadek że alternator po minucie był gorący a na stole rzekomo pół godziny i parametry trzymał.Dopiero wymiana na drugi rozwiązała problem.Też gadali że robi się gorący bo coś w aucie nie tak.
Jest gorący tylko przy bezpieczniku bo na rozgałęźniku pod maską już jest zimny, nie wiem tylko czy gdzieś po drodze nie jest połączony i tam nie złapał luzu. Coś wnioskowanie nielogiczne - tam się grzeje gdzie jest "luz" (w połączeniu elektrycznym "luz" nie oznacza że da się ręką poruszyć przewód). Gołym okiem widać przegrzanie dookoła śruby mocującej...
Kolego a wszystko inne działa. Ja miałem taki przypadek. Padł mi przekaźnik w automatycznym wyłączniku świateł ES-03 i przy okazji zrobiło się zwarcie na druku wewnątrz obudowy, ale światła można było załączać fabrycznym wyłącznikiem. Ale świeciła się kontrolka ładowania (napięcie 13.5-14.5V - pływało), nie było podświetlenia wskaźników, radio nie działało,...
W nowszych samochodach to często jest bezpiecznik na alternator który można odpiąć, gorzej z rozrusznikiem. Jak jest dobry dostęp żeby odkręcić przewód i go odizolować to nie odłączam aku.
Nie mogło mieć związku jedno z drugim. Jeśli na zimnym jedzie na na ciepłym przestaje to dalej pozostaje opcja z lejącymi uszczelniaczami , jak tarcza jest gorąca to zaczyna "puszczać" olej którego się napiła i zaczyna się ślizgać.
drugi od góry przewód po 3 sekundach robi się cholernie gorący Tam jest podłączony alternator, zły styk i obciążenie instalacji robią swoje
Regulator padł ew. sprawdź bezpiecznik alternatora czy nie ma wypalonych/wygrzanych styków.
Bezpiecznik zasilania regulatora pin 15 sprawny?? Kontrolka ładowania swieci i gasnie po rozruchu? Kolo pasowe alternatora nie robi się gorace? Bezpiecznik dobry Kontrolka po odpaleniu gaśnie Koło alternatora nie robi się gorące
Alternator 90A Załóż o większej mocy, czyli zamiast tych 90A to na przykład 120A (nie jestem pewien, czy takie w Fordzie bywały). Po prostu masz za mało prądu. Kolejna kwestia - wszystkie bezpieczniki mają odpowiednią wartość? Nie są założone zbyt większe niż być powinny? Mierzyłeś pobór prądu podczas włączenia wszystkich odbiorników?
Wymieniłem bezpiecznik, ładowanie wróciło do normy. Czyli 14,2 V-13,8 V. Jak włączę wszystkie urządzenia przewód, przed bezpiecznikiem zaczyna się grzać. Jest gorący, ale da się go dotknąć palcami. Dodano po 12 Problem zaczyna się jak włączę klimę razem z ogrzewaniem szyby. Wtedy grzeje się mocno.
Mam już 10 letnie auto, nigdy nie sprawdzałem ile ładuje, nigdy nie doładowywałem akumulatora (przebieg 250 000), stoi nie raz w garażu przez miesiąc lub więcej niejeżdżony. Jak pracowałem i dojeżdżałem do pracy, to też się zbytnio tym nie interesowałem, bo nie miałem kłopotów z odpalaniem silnika. W okresie zimowym, jak mi się przypomniało, to podłączałem...
Jak grubym kablem jest połączony alternator z rozrusznikiem? Powyżej opisałem, co się będzie działo jak kierowca będzie ignorował stan techniczny alternatora. Żarząca się kontrolka świadczy o problemach z alternatorem - słabym ładowaniu. To za sobą pociąga niedoładowane akumulatory i problemy z rozruchem. Użytkownik jest skłonny winić akumulatory zamiast...
Do wymiany oczko na przewodzie alternatora tym co sie grzeje. Typowa usterka.
Sprawa jest dziwna, bo zwykły miernik Uni-t ustawiony w na zakres do 10A pokazuje tylko jakieś mizerne 0,02A. Przeglądając bezpieczniki i przekaźniki moją uwagę przykuł jeden - oznaczony numerem 18. Według internetu to "przekaźnik przełączający". U mnie jest gorący. Wiadomo do czego służy? https://obrazki.elektroda.pl/1558847900_...
Przegląd instalacji podczas jazdy stań sprawdź klemy (gorące do wymiany) Dołożyć dodatkowy przewód minus silnik - karoseria. Czyszczenie styków przekaźników-bezpieczników Kontrola alternatora czy nie robi zwarć Wyjąć radio -jakie będą zachowania Kontrola przelotek drzwi- słupek w poszukiwaniu przetarć itp. Co do ciśnienia !był wymieniony czujnik jaki...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Przypomina mi to trochę moją przygodę w corolli. Po przypadkowym zwarciu przestało mi działać parę urządzeń i między innymi ładowanie akumulatora (świeciła się kontrolka ładowania). Po odpaleniu silnika wolne obroty falowały, a napięcie na alternatorze w takt zmian obrotów jeździło od 12-16V. i alternator momentalnie zrobił się gorący (mnie też przy...
Witam Znajomy zostawił mi do zrobienia Ciągnik Belarus 1025.3 W ciągniku jest problem z ładowaniem. Jest zbyt wysokie napięcie ładowania. Po dodaniu gazu napięcie wzrasta do nawet 20V - wskaźnik na desce pokazuje pokazuje zbyt wysokie ładowanie. Pomiar miernikiem na alternatorze (tu mamy nawet 20V). Alternator bardzo szybko się nagrzewa, już po kilku...
To co piszesz sugeruje problem z alternatorem, generalnie z ładowaniem, ale nie jestem mechanikiem/elektrykiem. Czy alternator jest gorący? Miernik by się przydało pożyczyć od kogoś. Jest jeszcze opcja, że gdzieś masa źle przewodzi i są takie właśnie "jajca". Ale to tylko domysły.. Inni pewnie lepiej będą wiedzieć o co chodzi. Dziwne, że spaliły się...
Witam. Mam następujący problem. Po odpaleniu samochodu gasną wszystkie kontrolki. Następnie zapala się kontrolka poduszki zaraz po niej check engine. Silnik to 1.6 16v 95r. Sytuacja zaczęła się o poranku po powrocie z gór. W górach samochód spisywał się świetnie nic sie z nim nie działo. Podczas zwiększania obrotów i włączania osprzętu elektrycznego...
Z góry podejrzewam uszkodzony stator - przegrzane uzwojenia. Jeśli masz miernik cęgowy, zbadaj wydajność alternatora na zwarciu przy zimnym i gorącym silniku. Bez miernika cęgowego sprawdź prąd ładowania amperomierzem podłączonym w miejscu głównego bezpiecznika, przewody muszą być podłączone w sposób trwały, tzn. nie mogą zostać rozpięte podczas pracy...
Zdejmij klemę i między akumulator i klemę daj multimetr na zakresie DC 10-20 A. Powtórz to dla gorącego i zimnego silnika. Jeżeli będzie różnica to by oznaczało, że trefny jest jakiś czujnik mierzący temperaturę. Możesz też zrobić pomiar ciągły podczas stygnięcia to wtedy będzie wiadomo przy jakiej temperaturze prąd spada, jeżeli rzeczywiście się zmienia....
Witam. Gdzie znajdę przekaźnik od świateł? Wyjąłem skrzyneczkę przy silniku w środku są 3 zielone przekaźniki zaznaczony jest mega gorący,wszędzie jest napięcie 14.18 na włączonym silniku. W skrzynce gdzie są bezpieczniki pod maską po wyłączeniu silnika słychać po chwili kliknięcie. Szukam przyczyny braku światła lewego po włączeniu długich ,kompletnie...
Witam. Dziś jadąc do pracy miałem dość nietypową sytuację z moim Seatem. Mianowicie , wsiadłem do samochodu , uruchomiłem silnik , ogrzewanie przedniej i tylnej szyby i światła. Po chwili zobaczyłem że świeci się kontrolka ładowania akumulatora. Silnik troszkę się dławił co jakiś czas na biegu jałowym . Niewiele myśląc przegazowałem go do około 3000...
Po odpięciu wtyczki od alternatora powinien ładować ok 14v awaryjnie tj kontrolka ładowania się świeci a napięcie jest prawidłowe. Jeśli tak nie jest szukaj problemu np. z napinaczem paska, kołem pasowym wału lub sprzęgłem alternatora. Warto sprawdzić masę na silnik, czy główny prąd po bezpieczniku na akumulatorze. Alternator sterowany LIN więc regulator...
Witam. Jestem posiadaczem tego modelu ciągnika od nowości i po raz pierwszy mam problem z alternatorem. Walczę z tym już 3-ci dzień bez efektu, dlatego piszę tutaj o pomoc nim zacznę się niepotrzebnie wykosztowywać kupując wszystko po kolei. Ale zacznę od początku, problemem jest to że po zapaleniu ciągnika wskazówka na amperomierzu wychyla się do +30...
Kable rozruchowe nie topią się bez powodu. Piszesz, że dobrze podłączałeś, a może jednak odwrotnie był "+" z "-" choćby to trwało krótko. Mogłeś spalić niektóre z bezpieczników (trzeba sprawdzić wszystkie gdziekolwiek występują). Gorzej jeśli uszkodziły się kluczowe moduły sterujące (przepalone elementy lub ścieżki na płytkach). Alternator też może...
jak narazie błędów nie ma teraz na zimnym silniku ładowanie jest 14V gdy obroty są wyższe a po rozgrzaniu ładowanie spada do około 13,82 a po właczeniu świateł i innych spada do około 13,6 teraz mam pytanie czy także jest dobrze oraz zaobserwowałem że ten kabel od alternatora co przedtem przypalił mi obudowe dalej po dłuższej trasie jest gorący ale...
Witam, moim problemem są nie działające światła do jazdy dziennej (żarówki sprawne, bezpieczniki rownież), nie załącza się sprężarka klimatyzacji, która kilka dni wcześniej działała bez problemu. Nie działa otwieranie i zamykanie szyb (siłowniki ciągle cykają i po chwili robią się gorące). Usterki te rozpoczęły się w chwili zepsucia alternatora, a bardziej...
Witam. Zakupiłem ciągnik c360 z przerobiona instalacją elektryczną tzn zamiast prądnicy jest alternator od żuka z regulatorem elektronicznym od poloneza , z tego co zauważyłem ładowanie jest dobre chociaż kontrolka ładowania gaśnie tylko przy około 1100 obrotów a poniżej i powyżej świeci ale ciągnik odpala w zimie bez problemu. Coś dziwnego dzieje się...
Kontrolka się nie świeci bo jak się okazało po rozebraniu zegarów jej nie ma ;/ ktoś ją URWAŁ !! zostały przylutowane nóżki ;/ Dramatycznie to brzmi troszkę :D ale wracając do rzeczy podczas dzisiejszych prac przy aucie znalazłem również spalony bezpiecznik 10A z obwiązanymi nóżkami drucikiem ;/ nie wiem co poprzedni właściciel robił z tym autem ;/...
Witam. Mam problem z Golfem IV. Po przekręceniu kluczyka kontrolki na pulpicie bardzo słabo świecą, kontrolki od akumulatora/ładowania praktycznie nie widać. Gdy chcę wtedy uruchomić silnik, to rozrusznik kręci, ale nie odpala jakby pompa nie podawała paliwa. Po kilku próbach przekręcania kluczykiem kontrolki świecą wyraźnie ta od akumulatora również...
Jest to Corsa C 1.2 2002r 16v. Ja już przepatrzyłem całe 2 główne wiązki jedną od wtrysków, przepustnicy, czujnika ciśnienia oleju, przepływki, lambdy, położenia wału korbowego Drugą od rozrusznika,alternatora I trzecia od ECU do skrzynki bezpieczników. W każdej sprawdziłem też czy nie wyrwane z kostki i czy mają przejście wszystko jest jak najbardziej...
Radio odpada, na innym jeszcze gorzej. wzmak też nie, inny tak samo. Kable gca też nie, bo jak podpinam pod high input prosto z wyjśc głośnikowych tak samo buczy. nie wiem, moze to wina kabli? mam taką konfigurację: prawy próg: prawy kabel głośnikowy do półki, kable rca ekranowane z "remote" lewy próg: + z aku (10mm) z bezpiecznikiem, lewy kabel głośnikowy...
Witam mam problem z Mercedesem W124 250 diesel otóż po uruchomieniu silnika i po włączeniu świateł włącza mi się kontrolka SRS i czasami jest tak ze gaśnie i się zapala i tak samo jest jak włączę climatronic przełączam nadmuch gorą dol i w ogóle tak samo SRS zapala się i gaśnie , oraz radio raz się włącza i wyłącza radio montował sam pod stacyjkę jak...
Odgrzeję temat żeby nie zakładać nowego. Octavia 2. benzyna silnik AQY. Mam problem z niskim napięciem ładowania. Zaczęło się od napięcia 13,3V na zaciskach akumulatora pod obciażeniem. Alternator fabryczny Valeo 030 903 023 J 90A. Wymieniłem dziś regulator napięcia. Nastąpiła lekka poprawa. na zaciskach pod obciążeniem, światła, radio, klima, jest...
Witam. Zakupiłem dzisiaj forda fiestę po lifcie z 2006r. Odpaliło na dotyk, miało zryw( silnik 1.4 tdci), byłem nawet pod wrażeniem. Ten samochód stał koło roku ponieważ kupiłem go od komornika, po około pół godzinie coś lekko jakby szarpnęło i strasznie rzuca silnikiem na wolnych obrotach( jak się je podwyższy to w miarę ok i bardzo muł jest). Sprawdziłem:...
Witam Robiłem w aucie co wymagalo sciagniecia altka. Okazalo sie ze po zlozeniu slysze na jednym kanale na wzmacniaczu tyrkotanie w rytm obrotow a na drugim piszczenie jak wysokie napiecie tez wedlug predkosci obrotowej. Kontrolka ładowania nie zaświeca się wcale i nie gasnie bo sie nie swieci. Bezpiecznik sprawny zarowka niedawno wymieniana przy wymianie...
Jak nie urok to… Wcześniej pytałem o problem z jak się okazało alternatorem Dziś z zapytaniem (bardziej z potwierdzeniem moich przypuszczeń) Jak wiadomo zima wiec silnik potrzebuje więcej prądu do odpalenia. Po wymianie alternatora jak igła odpalał za pierwszym razem trwało to może z dwa tygodnie. Od kilku dni odpalał gorzej przez chwile jakby...
Moc podana, co moc ciągła i chwilowa, też wszyscy wiedzą oprócz ciebie. Wyniki ci podałem. Jaka moc w postaci ciepła się wydzieli też. No to teraz podaj gradient temperatury skoro twierdzisz że auto się spali, czy też przewody spłyną. Bo ja potrafię liczyć. Nie tylko pisać to samo cały czas. Czekam na twoje wyliczenia. A spadek napięcia o 1V to nie...
Witam Nadeszły chłodniejsze dni i zdarzyło się że auto nie chciało odpalić i padł akumulator. Po naładowaniu odpalał przez ok 2 tygodnie po czym znowu padł (codziennie auto przemierza ok. 100km). Ponowne ładowanie-samochód postał 2 dni bez odpalania i akumulator wytrzymał ok 7 sekund kręcenia rozrusznikiem. Jasna sprawa-akumulator szmelc (napięcie akumulatora...
Witam, od jakiegoś czasu mam problem ze skokami napięcia. Najbardziej jest to odczuwalne w czasie jazdy nocą, światła przygasają i rozbłyskują, dmuchawa też raz wieje lepiej raz gorzej na tym samym biegu. Zmierzyłem napięcie na akumulatorze, wynosi 12.68 V na wyłączonym silniku, po odpaleniu wzrasta do 14.2 V, dołączając światła, dmuchawę i klimatyzacje,...
wszystko prawidłowo, pisałem w postach powyżej. Obroty ok 300 ciśnienie szybko rośnie do 400bar, odpięty zawór wydatku 1400bar ciśnienie na zapłonie 2-3bar immo ok zgoda na rozruch silnika w parametrach przepływomierz, temperatury, dawka wtrysku wszystko działa i prawidłowe wartości sygnał na wtryski nie idzie choć tester w parametrach ma, że idzie....
Najprościej byłoby wstawić w szereg rezystor ograniczający prąd. (at)ElektrodaBot, jakie prądy uzyskam podczas ładowania akumulatora LiFePo4 12V podłączonego do instalacji samochodu 12V poprzez żarówkę halogenową H1? Oblicz wartości również dla rozładowanego akumulatora (do wartości bezpiecznej). Podaj też, jakich strat mocy na żarówce można się spodziewać....
Witam. Witam, na początku chciałbym przeprosić za długą nieobecność ale niestety życie zweryfikowało czas... Daj zdjęcie przekaźnika. http://obrazki.elektroda.pl/3427302400_1... Wiem że w alternatorze masz 3 przewody, mówiłem ci jak rozpoznać który jest który. Dla pewności daj zdjęcie. http://obrazki.elektroda.pl/6091959200_1...
Ja sugeruje sprawdzić wtyczkę na wysokości rozrusznika czy czasem nie jest zielona. Mam dwie złączki (wtyk-gniazdo) jedna poniżej rozrusznika (brązowa) druga powyżej (czarna) - obie 4-przewodowe z 2-ch sond lambda, poniżej jest wtyk do czujnika skrzyni biegów - chyba nie o te chodzi? DFM to pin 13 ECU, L idzie do Bordnetz'a. DMF zatem "przedzwonię"...
zabieram sie do lektury i odpowiadam na to na co juz znam odpowiedz generalnie w obu progach ida "jakies" wiazki w lewym, w ktorym puscilem kabel zasilajacy oryginalna wiazka idzie az do bagaznika, wiec pewnie o to Ci chodzi (pompa) kable sygnalowe ida prawym, a wiazka konczy sie najpierw czesciowo (odbijajac pod fotel pasazera i calkowicie, idac w...
Oprócz wytrzymałości prądowej chodzi też o spadki napięcia. Jak będzie grubszy przewód to spadek będzie mniejszy zwłaszcza pod obciążeniem. Jeśli radio zasilane jest fabryczną instalacją to jeszcze gorzej. Po drodze skrzynka bezpieczników, różne złącza i wtyki, czasami przejściówka pod konkretne radio bo złącze w samochodzie do radia nie pasowało, Wszystko...
Po pierwsze w parchu należy zrobić porządek z kablami-oczyścić na błysk przewody na śrubie rozrusznika, sam rozrusznik zregenerować(szczotki, tulejki, blaszka elektromagnesu)-co by zbyt dużo prądu nie brał. Alternator przejrzeć(szczotki i regulator nowe przynajmniej) i wyczyścić śrubę prądową. Klemy akumulatora też wyczyszczone i wszystkie kostki, gniazda...
Witam serdecznie. Na początek : jeśli moderator uzna to za stosowne to proszę podłączyć mój post pod [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... Peiying 1k76d - monoblok nowość 2008, choć zauważyłem że ten klocek ma na elektrodzie już kilkanaście topiców i nikt...
Te 60A prądu ładowania akumulatorów jest go w stanie zagotować, powodując opad masy czynnej i deformacje płyt. Łatwo można tą niedoskonałość urządzenia naprawić - włącznik sieciowy na kablu zasilającym w formie przycisku, uruchamianego drugą ręką, na czas pracy rozrusznika. Ewentualnie konstrukcja bardziej wyrafinowana - ze sterowaniem transformatora...
Kolega mechanik myje u mnie silniki nie raz kilka w tygodniu przeważnie to młode auta w dieslu przyjeżdza myje i odjeżdża ale nigdy nie chce chmi tylko gorąca woda. W żadnych jeszcze altek nie madł ostatnio była to A6 z 2008 roku.
Witam serdecznie, mam coraz gorszy problem z polonezen, przeczytałem wszystkie posty ale zaden mi nie pasuje, probowałem tez niektore rozwiazania wprowadzic ale bez skutku. Opisze najpierw poloneza: 1995, wtrysk Abimexu, ma instalacje gazowa Lavato, co 10 000 wymiana oleju, filtrow, przewodow wn, swiec regulacja zaworow - po prostu wszystko na czas....
Zasilanie układów elektroniki samochodowej może być trudne ze względu na wymagania dotyczące wysokiej niezawodności przy stosunkowo niestabilnym napięciu akumulatora. Różnorodność systemów elektrycznych i mechanicznych współpracujących z akumulatorem pojazdu i może powodować gwałtowne skoki napięcia w nominalnym zasilaniu 12 V. W rzeczywistości napięcie...
mam pytanie odnosnie wymiany lapy/podstawy alternatora zeby ja wymienic musze niestety ruszyc rozrzad, odkrecic dwie rolki takie małe pod dwoma kołami rozrządu, sciagnac pasek Czy sam moge to bezpiecznie zrobic bez ustawiania na nowo rozrzadu? pomyślałem ze po prostu zaznacze punkty na pasku, rolkach i gdzies na silniku, zsune pasek, odkręce te rolki,...
gorący alternator gorący bezpiecznik bezpiecznik gorący
elektronika dysku seagate wykrywanie dźwięku spalony akumulator
inkbook ekran mikrokomputer cobra1
Adoptowanie sterownika: co to oznacza? Mały czajnik gazowy 0,5l - wybór i zastosowanie