(at)witek_elektr Idź stąd, najlepiej doczytać jak to w Fordzie działa, te "inteligentne ładowanie". W dieslu bardzo długo działają podgrzewacze - w fordzie łącznie bodaj 7 szt. świec żarowych. Jeśli do tego dołożysz sobie po co najmniej 30A podgrzewania szyby i wentylator, to dojdziesz do słusznego wniosku że alternator musi się zagotować - tym bardziej,...
Gaz kij wie której generacji, może z odcięciem zasilania na pompie paliwa. Na wtrysku rzadko spotykane, ale jednak. Możliwe spadki w instalacji, albo niedomaganie samego alternatora, i spada na tyle że fiksuje wskaźnik i gaz. Albo luz na klemie z której ECU gazu pewnie bierze zasilanie. I odcina elektrozawór butli. Bo nic innego w Pandzie nie może klikać...
tylko ze munie po 10 minutach topi przewody raczej tu radiator niepomoże
W tych autach jak i Toledo II, Octavia itp jest problem z gnijącym od środka przewodem alternatora. Można to sprawdzić bo grzeje się bezpiecznik pierwszy od lewej w tej puszce nad akumulatorem gdzie główna linia 12V jest rozdzielana. Często plastik jest stopiony itp. Posta piszę żeby kolejni którzy będą szukać wiedzieli co i jak - bo w zeszłym tygodniu...
zostaw w spokoju te pomiary bo jeszcze coś spaskudzisz alternator badaj bo tak powiedzmy 70st to jeszcze może być ale skoro ślina się gotuje to przesada możesz jeszcze zrobić próbę z odłączonym przewodem B+ od altka (ten gruby plusowy) - wtedy nie powinien się grzać a jeśli zrobi się gorący to altek kaput
Witam forumowiczów. Podaje objawy usterki. Po uruchomieniu samochodu na liczniku palą się kontrolki abs, poduszka, ręczny poza tym brak reakcji licznika. Żaden zegar nie pracuje. Po przejechaniu paru km zauważyłem, że wyciekł elektrolit z akumulatora, który zrobił się bardzo gorący i tak samo alternator jest gorący że nie można się dotknąć. Proszę o...
Proponuje kupić używany sprawny alternator. Będzie po problemie. W fordzie Mondeo 2,0 TDCI mieliśmy trzy alternatory, dwa po regeneracji, trzeci nowy ale nie orginał. Każdy z nich gorący jak piec, ładowanie skakało, po przekręceniu kluczyka w stacyjce na przewodzie do alternatora 5A. Po założeniu używanego oryginalnego alternatora wszystko jest ok....
Czy jest możliwość domowego sprawdzenia prostownika i regulatora,nie chciałbym kupować niepotrzebnie. Dopiero kupiłem akumulator teraz alternator.Boję się czy nie padło coś innego.
Nie odpowiem konkretnie na te pytania, bo alternator miałem rozebrany tylko jeden od poldka w którym padła jedna z diod od wzbudzenia i tam regulator napięcia nie był zintegrowany z alternatorem. Tak jak wcześniej pisałem sprawdzałem w kilku samochodach (do których miałem dostęp) napięcie ładowania na zimnym i gorącym alternatorze ze zintegrowanym regulatorem...
Dlatego wystarczy w obwodzie ładowania wprowadzić niewielką impedancję, żeby ograniczyć (przez chwilę) nadmierny prąd startowego ładowania. No chyba nie przez chwilę, skoro autor pisze że ma alternator gorący jak patelnia po 5 minutach.
Wymiana napinacza to banalna sprawa, odkręcasz go po prostu z głowicy, i nowy oczywiście napompowany olejem wkręcasz z powrotem, gorzej jest z dostępem do tego napinacza, w sprinterze dojścia nie ma trzeba rozkręcić trochę rzeczy przy kolektorze ssącym tzn. przepustnice, moduł świec żarowych, wsporniki przepustnicy, ja wyciągnąłem też alternator żeby...
alternator jest z regulatorem zewnętrznym, żarówkę mogę sprawdzić. alternatora już nie sprawdzam, tylko dlaczego się tak dziwnie zachowuje pomimo odłączenia innych odbiorników. a propos żarówki - dlaczego 14 lat było dobrze, a teraz głupieje? Dodano po 3 i czy może być przyczyną tego stacyjka? jak odłączałem przewody styk od tego który idzie do rozrusznika...
eurotips napisał: Wszyscy milczą jakby zesrali się w spodnie że takie akumulatory wymagają napięcia ładowania 16.2V Upss..... , mocne słowa. :cry: Mógłbyś podrzucić jakiś, konkretny link ?. Nie chciałbym uczyć się na własnych błędach a tym bardziej na cudzych. Było o tym na tym forum w którymś temacie o napięciu ładowania w samochodzie. Z takim napięciem...
Ile sekund trwa ładowanie prądem powyżej 35A, ile minut trwa ładowanie prądem powyżej 20A? Jakiś czas temu w jednej ciężarowce padł alternator. Kierowca sam go sobie wymienił na nowy. Pochodził z 10 min i padł, spalony stojan. Kolejny włożyłem już ja i sprawdziłem ile prądu w niego idzie. Przez kilka minut szło cały czas 70-80A w akumulatory 110Ah....
Oj z akumulatorem to wiem bo gorący przewód idzie na alternator. Tylko jak go zdemontować oto pytanie do fachowców od fokusów.
Urywa się ciągle sprzegło alternatora w Focusie MK1 1,8 tdci Wymieniłem sprzęgiełko w całości na używane (foto poniżej) 3x Wymieniłem samo gumowe kółeczko które łączy się z alternatorem w końcu na nowe dobrej firmy Przejeżdżam 50-150km i się ono ukręca ta guma. Alternator jak obracam ręka niby lekko się kręci. Teraz jak się urwało to patrzę alternator...
bmw 523i 98rbenz+lpg m52 b25 170km ładowałem kilka dni wczesniej jak piszesz i lipa pojezdziłem z 15 km i po powrocie do domu bez zmian jedyne co to weciagło pare volt i altek cały gorący niestety nie trafiona sugestia ale dzieki alternator sprawdzany na stole pod obciazeniem u goscia od napraw
Zwarcie międzyzwojowe uzwojenia stojana alternatora .Zbyt obciążony alternator(czytaj jakieś superszybkie ładowarki telefonów,przenośne lodówki, dodatkowe lampki i świecidełka,oświetlenie podwozia,dodatkowe Halogeny wzmacniacze muzyczne o mocy przekraczającej połowę mocy alternatora leżące w bagażnikach-nawet ja "stary wyga" nie raz jestem zaskoczony...
Wiatm Skoro alternator gorący - to może zwiera się któraś cela ?? jest to możliwe .......... pozdrawiam
raz jest napięcie dobre i sie wzbudza alternator a raz jest słabe napięcie i nie wzbudza się alternator czuć zapach gumy i alternator jest gorący
Pasek powinien być dość mocno naciągnięty ponieważ luz powoduje ślizganie się paska po kole pasowym i jego nagrzewanie.
Na średnich na plusowym przewodzie około 13,3V po zdjęciu pinu kontrolki ładowania również. Zastanawia mnie czemu ten alternator taki gorący się robi od razu. Pasek nie ejst zbytnio naciągnięty. Podłącze jeszcze akumulator jutro rano do prostownika, ale wątpię że coś to da. Nie wiem gdzie szukać usterki.
Jeśli robi się gorący alternator to bateria raczej śmietnik i alternatory pakowały w nią 100% stąd wycie. Jak masz możliwość podmień jakiś inny akumulator.
Czy to normalne i dlaczego takie wielkie prądy ładowania? To co podajesz to i tak mało. Ostatnio jak sprawdzałem to do akumulatora 72Ah rozładowanego około w 50% szło ponad 70A. Alternator niby że teoretycznie powinien dać radę 120A po kilku minutach był tak gorący że się dotknąć nie dało.
Regulator zapewne jest w ecu jak to w usa :). A jak sie robi gorący alternator spróbuj odpalić na 2 baterii.Może ta co masz ma zwarę i alternator wali cały czas na maxa.
Błędy odczytuję diagnoskopem B-Touch włoskim z licencją i aktualizacjami corocznymi nazywa się ST9000, mogę też clipem bo mam. Komputer pokazuje 14,20. Czy alternator zakodowany ? Nie widziałem nigdzie takiej funkcji. Znalazłem tylko ustawienia skrzyni i silnika w uch. Nie widziałem żadnych wpisanych urządzeń typu alternator. Rozumiem z tym czujnikiem...
Do testów podłączył bym woltomierz do zapalniczki i obserwował co się dzieje z napięciem. Po skończonej jeździe jak alternator jest gorący możną ręką sprawdzać temperaturę przewodów elektrycznych. Ten który będzie gorący, trzeba przeanalizować co do niego jest podłączone.
Z tą obudową to jest chyba typowa usterka w GP . Na gorący alternator dostaje się woda od spodu samochodu i obudowa po czasie pęka.
Witam Najlepiej by było sprawdzić profesjonalnie na stole probierczym .Jeżeli robi się cały gorący alternator to na pewno w nim problem.
Ja nie miałem takiego przypadku ze szczotki się zawiesiły ,owszem zdarzało się że alternator był zalany olejem,ropą ale ładował Pomyśl ze samochodem jeździsz przez 4 miesiące po soli [na gorący alternator chlapią różne roztwory wodne soli]i jakoś chodzą a ciągnikiem po soli raczej nie jeździsz a czy kurzy się tak bardzo ze coś może niedomagać to się...
złowrogi_boncur mam odkręcić kabel gruby plusowy z alternatora uruchomić samochód i zmierzyć ładowanie na alternatorze? Sprawdziłem jeszcze parę rzeczy: Spadek napięcia alternator-akumulator jest 0,1V. Alternator jest gorący cały czas na tyle, że nie można położyć na obudowie palców dłużej niż na kilka sekund. Po obciążeniu go ksenonami, grzanymi fotelami,...
Witam Chciałem opisać mój problem z Carnivalem TD z 99r 250 tyś km może ktoś będzie miał do tego jakąś teorię. Latem 2007 uszkodził się alternator (coś pękło - plastikowego) zostało wymienione i niby było OK. Na początku zimy okazało się że mam problemy z doładowaniem akumulatora. Akumulator na gwarancji - stwierdzono zbyt małe napięcie ładowania ok...
W LPG jest krokowy muszę ustawić pokrętłem na reduktorze czy tam parowniku nonstop mylą mi się te pojęcia i ustawiam na bogatą mieszankę mam trzy pola z lewej zulte środek puste i z prawej czerwone jak ustawie prawidłowo LPG sonda chodzi z lewej w prawo i skacze z pola na pole a na środku te puste pole zaświeca się na zielono i tak nabyć ustawione bo...
Wszystko zależy co rozumiemy przez słowo "awaryjność" w 20 letnim aucie, wszystko może paść. W rodzinie był fiat seicento i problemy z alternatorem to była norma, szczególnie jak było mokro, burzowo, tak osadzony jest że dostawała się woda na gorący alternator i się rozlatywał, albo problemy z wentylatorem chłodnicy i to w aucie 8-10 letnim a nie 20...
A ja zapytam w ten sposób a jakby po 2 tyg na trasie kupującemu w takim Fiacie rozleciał się alternator i brak ładowania i wszystko siada i laweta to też zwraca auto do kupującego? Albo w kwietniu w gorący weekend padł by mu wentylator czy tam elektro-włącznik i by się wszystko gotowało to też zwrot auta? To się dziwie że handlarze nie odsiadują wyroków...
Stojana miedzyzwojowo nie sprawdzisz miernikiem ,należy jeszcze dokonać pomiaru czy nie ma przebicia na masę.Jak sprawdziłeś diody multimetrem możesz jeszcze sprawdzić puszczając przez daną diodę napięcie z akumulatora z wpiętą w szereg do zasilania żarówką 21Wat lub nawet reflektorową.Jednakowe świecenie żarówki na poszczególnych diodach świadczy że...
witam ponownie. dzisiaj podłączyłem dobry akumulator z samochodu 70Ah do c330 tak jak tu pisano i niestety bez zmian, ładowanie takie samo jak na aku z ciągnika. chyba jednak coś jest nie tak z ty alternatorem. Podczas pracy ciągnika a było dzisiaj trochę siania, talerzowanie, alternator zrobił się ciepły nie gorący co by nie można dotknąć ale dosyć...
"Taczki" tak mają. Ich oszałamiająca moc nie pozwala na nieodczuwalne załączenie się czegokolwiek. Włącz do długich dmuchawę na 4 i ogrzewanie szyby. Jeśli alternator zrobi się bardzo gorący może być problem w nim, np przebicia/zwarcia na stojanie. Jeśli ma w miarę normalną temperaturę to pewnie masz problem z regulacją obrotów biegu jałowego.
Witam . Może być tak jak pisze kolega Seweryn. Dla pewności należy sprawdzić alternator stojan ,diody,jak również uzwojenie wirnika (to na karkasie ,jaki pobiera prąd ).Przypalone uzwojenie ,lub jego skrót objawia się większym poborem prądu ,regulator może robić się gorący i może ulec uszkodzeniu .Prąd pobierany przez uzwojenie wirnika przeciętnie jest...
Ale jeśli nie będzie dobrego styku na klemie to na wyjściu alternatora ile powinno być ? Bezpośrednio na wyjściu ? Po wymianie diodek na wzbudzeniu nie ma takiego grzania już ale jest ciepły. Nie aż tak gorący jak wcześniej.
Może być że robią się spadki napięcia przy dlugiej jeździe gdzieś na połączeniach.Sprawdź nawet po krótkiej jeździe,jak będzie gorący silnik i alternator
Napięcie podczas obciążenia swiatłami krótkimi i długimi i ogrzewaniem tylnej szyby (radia i innych dodatkowych odbiornikow w aucie nie mam) wynosi 13,8V. Dzisiaj tez przejechałem jakies 50km i zaraz po wyłączeniu silnika kręci resztką sił a po 3-4 minutach nie zakręci w ogóle, jedynie liczniki przygasną a jak puszczę kluczyk zapalą się na nowo. Jutro...
Jak temperatura otoczenia jest niska ..powiedzmy +10 to napięcie na stykach od akumulatora jest 14,2-14,4 V .( 14,4 bez obciążenia ) Jak temp podskoczy do 30 stopni tak jak dziś to napięcie bez obciążenia wynosi 13,9 a jak włączę światła i klime to spada do 13,6 .Na wolnych obrotach. Temat wałkowany na tym forum wielokrotnie. Mnie to w pewnym sensie...
Witam mam problem z alternatorem w Hondzie a mianowicie grzeje się. Po 5 minutach na wolnych obrotach jest tak gorący że nie można go dotknąć. Przewinięty został stojan okazało się ze słabo ładuje i dalej to samo. Na wolnych obrotach ładuje 13-13,2V na wysokich max. 13,8V jak jest gorący 13,7V.
Więc sprawność to na pewno nie 60%. Silników elektrycznych w 21w to chyba nie ma z tak niską sprawnością. Nawet w zabawkach. Dla przykładu jeden z popularnych chińskich silników na DC (z magnesami trwałymi w stojanie) sprzedawanych w wiadomym miejscu, fragment datasheta, podano tam też sprawność. https://obrazki.elektroda.pl/6964081600_...
Dostałem maila z pytaniem jak skończył się problem z lampką w moim przypadku. Odpisuję tu - może się komuś przyda. Nie skończył się. Jeżdżę już tak 2 lata! Tym, którzy twierdzą, że to dioda alternatora - nie tak hop. Było tak - po odwiedzeniu paru serwisów zostawiłem auto w jednym z nich. Elektryk po zdemontowaniu alternatora stwierdził że to na 1000%...
Przypomina mi to trochę moją przygodę w corolli. Po przypadkowym zwarciu przestało mi działać parę urządzeń i między innymi ładowanie akumulatora (świeciła się kontrolka ładowania). Po odpaleniu silnika wolne obroty falowały, a napięcie na alternatorze w takt zmian obrotów jeździło od 12-16V. i alternator momentalnie zrobił się gorący (mnie też przy...
Mam problem z alternatorem w BMW e46 td. Alternator 150 amper. Spaliły mi się da alternatory a trzeci się mocno grzeje. Wiem że ten typ alternatora ma też dodatkowe sterowanie z komputera samochodowego. byłem już z problemem u trzech różnych elektryków samochodowych i kilku mechaników nie spotkali się z podobnym problemem... mówią tradycyjne rzeczy...
Co masz na myśli: nawet sprzęgło po dotknięciu kluczem zaczęło załączać kompresor, Jest tutaj kilka niejasności. To, że alternator jest gorący - nie znaczy, że jest zepsuty. Po pierwsze pojedź do elektryka, jeżeli nie jesteś w stanie sam znaleźć przyczyny takiego stanu rzeczy. Objawy, o których piszesz nie koniecznie wskazują na awarię alternatora....
Trochę za mało,miń. 13,8 powinno być.Diody albo regulator napięcia do wymiany.Alternator nie robi się gorący? Alternator jest po regeneracji. Nie robił się gorący ani nawet ciepły. Alternator do naprawy ,przekaznik kontrolki do wymiany i eliminacja szkodliwego dogrzewania świec. Mozna zacząć od końca listy. I te altki nie maja sprzęgła jednokierunkowego....
Jest gorący tylko przy bezpieczniku bo na rozgałęźniku pod maską już jest zimny, nie wiem tylko czy gdzieś po drodze nie jest połączony i tam nie złapał luzu. Coś wnioskowanie nielogiczne - tam się grzeje gdzie jest "luz" (w połączeniu elektrycznym "luz" nie oznacza że da się ręką poruszyć przewód). Gołym okiem widać przegrzanie dookoła śruby mocującej...
Witam nie dawno po uruchomieniu auta z włączonym ogrzewaniem tzn odmrażanie szyb.. po 3,4 minutach z alternatora leciał dymek.. po odłączeniu podgrzewacza wody elektrycznego dymku brak..ale kupiłem drugi podgrzewacz ponoć 100% sprawny i efekt ten sam 3,4 minuty dymek z alternatora... i gorący jak cholera dodam jakieś 4mc temu przy wymianie pompy wspomagania...
Witam serdecznie Mam taki problem w Toyocie d4d rocznik 2005 1,4 90 KM wysiadł mi alternator Denso 27060-33071 100A. Alternator się bardzo grzał nie miał ładowania. Pojechałem do jakiegoś majstra do garażu wymienił mi diodę i było ok.. Po założeniu alternatora ładowanie 13,98V bez włączonych świateł alternator strasznie gorący po 2 km ciężko go było...
problem w tym ze zaraz po przyjezdzie on jest prawie tak samo gorący jak na postoju, roznica jest ok 10C, a dodam ze nie jezdze jak emeryt, bardzo czesto obroty powyzej 3500 i jak stane to jest tak gorący ze nie idzie go dotknąc, ale zlapalem kontakt z jednym z kupujących z tamtej aukcji i on ma nieco inne problemy z tym alternatorem, ma za wysokie...
Dzisiaj nastąpił ciąg dalszy walki z alternatorem. Rozkręciłem go żeby sprawdzić po raz kolejny diody, lecz tym razem pod obciążeniem. Jedno uzwojenie było przegrzane do tego stopnia że druty były luźne i bez izolacji. No ale skoro wcześniej tak się nagrzał to mocno mnie to nie zdziwiło. Diody w prostowniku sprawdziłem napięciem 30V i nic... Wszystkie...
Jeśli napięcie oscyluje to alternator do naprawy.
Te pompy pobierają normalnie dużo prądu ,nie musi byc uszkodzona, że alternator robi się gorący po paru minutach.
No tak, sorry Kolego mtracz, nie określiłem dokładnie tego czy on jest zimny czy gorący czy ciepły :| powiem tak, po dwóch minutach pracy silnika na wolnych obrotach Alternator robi się ciepły, a po pięciu, temperatura jego minimalnie wzrasta gdzieś tak o 1°c i przy takiej temperaturze zostaje, co prawda nie patrzyłem po dłuższym czasie jaką będzie...
Oglądając ten film wygląda to na regulator napięcia,lecz nadal zastanawia mnie ten gorący zacisk.Bez świateł też?
Ludzie smelcwagen to najprostsze najbardziej logiczne auta do naprawy mamy tu auto najprostszego segmentu modelowo i konstrukcyjnie z 2002 r nie doszukujmy się cech auta segmentu premium z 2012r auto diagnozujemy diagnoza własna vcds to naprawdę zajebiste narzędzie logowanie to nie logi z odczytu błędów ale pomiar parametrów które można wybrać i przedstawiać...
na wysokich obrotach kontrolka jarzy się lub gaśnie a napięcie na wysokich obrotach wynosi 13,5V i po kilku minutach gdy silnik pochodzi na wysokich obrotach alternator robi się gorący a gdy obroty spadna po kilku minutach powraca temperatura zbliżona do otoczenia Dodano po 28 dodam że po włączeniu świateł i odłączeniu od akumulatora światła świeciły...
Witam. Mam zafirę a po lifcie z 2001 roku 1,8 benzyna pełne wyposażenie z automatyczną skrzynią biegów. Alternator 100a .Miałem uszkodzony sterownik silnika, nie podawał sygnału czujnika temperatury na sterowniki przez co sterownik wchodził w tryb awaryjny i wentylatory na maksa. Szukałem przerwy w instalacji, wymieniłem sterownik wentylatorów i nic....
Witam klient zgłosił uszkodzony obrotomierz i świecąca kontrolka ładowania diagnoza prosta brak ładowania alternator Valeo 60A po zdjęciu regulatora mocno wytarty wewnętrzny pierścień aż popękany szczotka jakby wypalona, wymiana alternatora na Boscha 70A, po uruchomieniu wszystko jest ok. gdyby nie to że po paru minutach alternator jest dość gorący...
Sprawdź ładowanie przez alternator powinieneś mieć 14,4-14,6 V.
Instalacja jest w porządku. Tak gdy silnik jest zimny po prostu alternator niedomaga. Tak jakby ładował pełną mocą robi się bardzo gorący i słychać że się męczy. po rozgrzaniu silnika wszystko wraca do normy. Akumulator jest nowy wiec przy sprawnym akumulatorze powinno być ok 10 A.
jesli gorący to może łożyska się zacierają????.....wyjmij go i sprawdz czy swobodnie wirnik sie obraca
Alternatory nigdy nie były mocną stroną fiatów. Jeśli auto ma przebujane 220tys to ma prawo nie działać prawidłowo z samego zużycia dodatkowo gorący został potraktowany wodą. Bo skoro poszła po pasku to do alternatora też doszła. Alternatora ma więcej dziur niż szwajcarski ser. Temperatura + zimna woda + prąd. Utlenianie, pekanie przebicie itd. itp....
Witam Zaobserwowałem dziś bardzo niepokojący objaw. Otóż dziś nagle podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka rezerwy, choć bak prawie pełen. Na jałowym lampka ledwo się pali, ale po zwiększeniu obrotów świeci się mocniej. Na dodatek spod maski smród jakby ktoś palił izolację z kabli. Mniej więcej zlokalizowałem, że to z alternatora - szczotki ? Alternator...
Witam. Mam następujący problem. Po odpaleniu samochodu gasną wszystkie kontrolki. Następnie zapala się kontrolka poduszki zaraz po niej check engine. Silnik to 1.6 16v 95r. Sytuacja zaczęła się o poranku po powrocie z gór. W górach samochód spisywał się świetnie nic sie z nim nie działo. Podczas zwiększania obrotów i włączania osprzętu elektrycznego...
Witam. Jestem posiadaczem tego modelu ciągnika od nowości i po raz pierwszy mam problem z alternatorem. Walczę z tym już 3-ci dzień bez efektu, dlatego piszę tutaj o pomoc nim zacznę się niepotrzebnie wykosztowywać kupując wszystko po kolei. Ale zacznę od początku, problemem jest to że po zapaleniu ciągnika wskazówka na amperomierzu wychyla się do +30...
Dorobiłem tak jak mówi motronic układ do załączania ładowania. Napięcie 14,1 V Nie pobiera prądu po zgaszeniu. Teoretycznie ok. Przy wyłączonych światłach, wiatrakach, ogrzewaniach cęgi pomiarowe pokazują 45A około na przewodzie do akumulatora. Przy włączonym wentylatorze, światłach, ogrzewaniu szyby około 65A. Alternator po 2-3 minutach pracy był...
Witam, mam problem . Mianowicie zakupiłem auto Cytrynę C15 2002r 1.9D , wspomaganie nie działało . Znalazłem przerwany kabelek , zreperowałem i teraz działa wspomaganie. Ale nastąpił niesamowity pobór energii ,aż alternator robi się gorący ,a ładowanie spadło do 13,73 i zaczęła się żarzyć lampka od ładowania. Aha wspomaganie działa jak tylko przekręcę...
Witam jestem posiadaczka punto 2 1.2 16v mam problem od jakiegoś czasu miałam przy odpalaniu rozrusznika zgrzyty zwłaszcza na zimnym silniku.teraz objaw był inny rozrusznik nie kręcił.Objaw jak przy rozładowanym akumulatorze, przy przekręceniu auta gasły zupełnie kontrolki i głucho.Oddałam auto do 'mechanika"i okazało się że szczotki zuŻyte bendix do...
Witam, mam problem z moiom golfem 3 z silnikiem 1.9 sdi z 1995 roku. Pewnego dnia jak wracałem z pracy zauważyłem dym z manetki przełącznika kierunkowskazów co się okazało cały się stopił dokładnie plastik przy blaszkach które się stykają, jedna z blaszek po podłączeniu i sprawdzeniu co się dzieje nagrzewała się do czerwoności, wymieniłem manetki na...
witam kupiłem alternator ponieważ mi siadła prądnica. wszystko podłączyłem jak widać na zdjęciu tylko nie wiem co jest grane ponieważ po jakichś 10 minutach po odpaleniu altek robi się gorący i akumulator sie gotuje. gdy podlączam kontrolkę to po odpaleniu gaśnie więc wszystko powinno być ok a nie jest. http://obrazki.elektroda.net/82_12767627...
Kolego a wszystko inne działa. Ja miałem taki przypadek. Padł mi przekaźnik w automatycznym wyłączniku świateł ES-03 i przy okazji zrobiło się zwarcie na druku wewnątrz obudowy, ale światła można było załączać fabrycznym wyłącznikiem. Ale świeciła się kontrolka ładowania (napięcie 13.5-14.5V - pływało), nie było podświetlenia wskaźników, radio nie działało,...
to zależy jak masz rozładowany akumulator, dławik stosuje się poto by ograniczyć prąd ładowania i zabezpieczyc diody i trafo przed przegrzaniem, a co do napięcia to w samochodach osobowych alternator daje do 16V. Plytki wykrzywiają się wtedy, gdy prąd ładowania jest zbyt duży i gorący akumulator.Pozdawiam
Dzięki zaraz podłącze i zobaczymy czy przeszczep nie zostanie odrzucony Dodano po 2 podłączyłem i pół sukcesu ładuje lecz kontrolka nie gaśnie, jak podam na kabel + to gaśnie i jeszcze jedno po krótkiej pracy alternator zrobił się trochę ciepły nie gorący lecz ciepło można było wyczuc ręką to normalny objaw ? dodam że aku było używane do odpalania kilkukrotnie...
Możliwe , że poprzedni alternator dostał przebicia między zwojowego lub z cewki do masy obudowy i dlatego stawiał duży opór na wolnych obrotach , a tym samym charakteryzował się niskim napięciem ładowania . Ale wtedy robił by się gorący . Może jednak był to regulator napięcia .? Jak wstawiłeś drugi , to możesz go rozebrać i trochę posprawdzać co go...
gimak napisał: Jest niemożliwe, aby w ciągu tych kilkunastu minut przy pracy silnika na wolnych obrotach alternator zdążył naładować akumulator rozładowany do napięcia 11.5V Jeżeli akumulator jest rozładowany do 11,5V to albo wcześniejszy błąd kierowcy (pozostawione włączone odbiorniki) albo czas złomować akumulator bo swoje wypracował. Kolego, oddzielmy...
Do interart1. Znajomy przewijał prądnicę od agregatu Honda. To się zdziwiłem Ze niema w nim Żadnej elektroniki Typu regulator napięcia -- Jest to jednofazowy silnik asynchroniczny z kondensatorem. Tylko uzwojenie pomocnicze ma więcej zwojów niż rozruchowew silniku. I to wzbudza się i pracuje stabilnie. Niestety mocy nominalnej Własnie 650watów , często...
Powstało "Wyzwanie" w celu rozwiązania konkretnego problemu i tędy droga koledzy. Tylko jest jedno ale. Doszedłeś do punktu, gdzie zrobienie sterownika mosfeta nie jest luksusem tylko koniecznością. Mosfet bez drivera we takich warunkach działa tylko teoretycznie, w praktyce nie. I to naprawdę nie jest "zbajerowany" układ tylko konieczność. Jeżeli...
Kiedyś przerabiałem c-360 z prądnicy na alternator. Alternator był od poloneza z wbudowanym regulatorem elektronicznym. Napięcie ładnie 14.4V ale jak ciągnik popracował przy kosiarce ze 3 godziny to akumulator był mocno gorący i brakowało w nim troszkę płynu - wygotował się. Po dolaniu następnego dnia to samo. Przypiąłem miernik wskazówkowy na stałe...
Dziś zapadła decyzja - sprzęt idzie do serwisu. Wyjęcie silnika to koszt ok 100-150 zł więc nie jest tak źle. Podłączenie tego starego reglera nic nie dało chwilę ładował napięciem ok 13 V, a potem zrobił się jak zwykle gorący i przestał ładować. Nie wiem, jak sprawdzić ten oryginalny, który założyliśmy w zeszłym roku mam niby opis jakie powinny być...
qrde przepraszam wszystkich sam nie wiem czym jeżdże - 1.6D. ładowanie chyba jest juz ok, ale jak spr czy alternator ładuje dobrze???? a teraz to mam jeszcze inny problem, jak wyłącze silnik to dopóki jest gorący to nie chce zapalić.... kręci... kręci..... i kręci i lipa. a jak postoi ze 3 godz i ostygnie to łapie od razu??? moze to wina ze oleju nie...
Jeżeli ci odpalił wodór w jednej z cel. To albo klema była luzna, i zaiskrzyło. Albo w środku pękł mostek ołowiany. I znowu ,jeżeli masz tylko dziórę do dóry. To ją zaklej. czymś, nawet na gorący lepik. Bylebyś mógł wody destylowanej dolać. Kiedyś gdy akumulatory były zalewane lepikiem . To wymiana obudowy była jak najbardziej realna. Teraz niestety...
Dzisiaj po przyjściu z pracy znowu złożyłem alternator (wcześniej jeszcze przetoczyłem komutator) a w międzyczasie ładowałem aku tak że to odpada na pewno .Start silnika pomiar 14,6V ,pochodziło tak ze 6 minut temperatura do przyjęcia ale po włączeniu świateł około 3 minuty i stojan gorący że parzy w dłoń napięcie14,4V .napięcia przy wolnych obrotach...
Znowu zagadka. Czy rzeczywiście zainstalowałeś alternator 2,3 kW? Jeśli tak to sporo nie rozumiem. Licząc prymitywnie to jest prawie 200 A natężenia (oczywiście jako potencjalna możliwość) . Gdzie taki prąd wykorzystać a o niedoładowaniu akumulatora nie ma co mówić. Coś się nie trzyma kupy. Świece żarowe mogą być problemem, ale poprawnie działąjący...
Odgrzeję temat żeby nie zakładać nowego. Octavia 2. benzyna silnik AQY. Mam problem z niskim napięciem ładowania. Zaczęło się od napięcia 13,3V na zaciskach akumulatora pod obciażeniem. Alternator fabryczny Valeo 030 903 023 J 90A. Wymieniłem dziś regulator napięcia. Nastąpiła lekka poprawa. na zaciskach pod obciążeniem, światła, radio, klima, jest...
2/10 spadku napięcia między akumulatorem alternatora to już jest zbyt dużo. A dalej pewnie jest jeszcze gorzej.
Laguny mają podgrzewacze i one pobieraja znaczne ilosci pradu, tskze pomierz miernikiem co i jak zobacz tez czy alternator jest gorący.
Nie wygłupiaj się... jeśli silnik pracuje, robi się gorący, tak jak olej i utopiony w nim alternator... Normalka.
Napięcie ma niskie, raczej sensu nie widzę mierzenia prądu zawsze można ręką dotknąć alternatora czy nie jest gorący.
Alternator z tym mostkiem nie ładował na gorącym silniku a po przekręceniu zapłonu (również na gorącym silniku) był objaw jakby ładował. Mostek ten ma niecałe 2 miesiące. Dziś po ponownej wymianie mostka na inny alternator po długiej jeździe alternator spisuje się prawidłowo. Problem w tym, że posprawdzałem tu diody (wszystkie osiem) miernikiem i są...
Gdy wstawisz większe aku ne zmieniając alternatora będzie to samo. A nawet gorzej - niedoładowany akumulator. A zima idzie... Zmienisz aku i alternator - będzie post w stylu "a czemu on tyle pali???"
A jeżeli będa zwarte diody w alternatorze i klijent wyłączy auto z gorącym silnikiem to czy sterownik nie załączy wiatraka (jak będzie sygnał ładowania)?
Pas ślizga. Zapal silnik, niech pochodzi parę minut i go zgaś. Dotknij koła pasowego aternatora, gorące? Drugie- silnik zgaszony, złap za wentylator na alternatorze, próbuj nim obrócić. Da się tak, że nim obrócisz a nie pociągnie za sobą koła pasowego na wale silnika? Trzecie- czy jarzmo magnetyczne nie robi się gorące? Alternator wyje, wydaje ze siebie...
W nowszych samochodach to często jest bezpiecznik na alternator który można odpiąć, gorzej z rozrusznikiem. Jak jest dobry dostęp żeby odkręcić przewód i go odizolować to nie odłączam aku.
... bo owa ladowarka gorzej naładuje niż alternator w pojeździe Nie ma znaczenia lepiej czy gorzej naładuje, moim zdaniem lepiej ale to "lepiej" będzie niezauważalne.
Podobne. Pasek 6pk wystarczy. Klinowy jak dasz szerszy to nie poradzi sobie z małą średnicą koła alternatora. Będzie jeszcze gorzej.
gorący bezpiecznik alternator gorący odkurzacz gorący tranzystor
cordoba alarm bosch mikroprzełącznik zmywarka odbieranie danych bluetooth
zamarzanie tylnej ściany lodówki manta 50lua69k
Namierzenie skradzionego dysku twardego MSI 1TB Projektowanie odbiornika AM 118-174 MHz: kluczowe elementy