Wiem że wykopalisko ale może się przyda.... Ja też z pewnej przyczyny musiałem spuścić płyn chłodniczy (kolega podobnie - po założeniu parownika musiał od nowa napełniać układ i od tego się zaczyna), nabić od nowa i zaczęło się gotowanie ( tak jak u kolegi, dość losowo ale pewne było że za którymś razem temperatura na wskaźniku pójdzie pod niebo a wyrównawczy...
Witam, mam lagunę I 95r 2,0 zgazowaną na zwykłej instalacji, gotuje mi płyn chodzący, Robiłem niedawno uszczelkę pod głowicą, została splanowana i sprawdzona szczelność a płyn dalej gotuje, termostat puszcza, chłodnica ok a płyn wypycha i gotuje. Dzięki
Termostat nowy Stary był uszkodzony? pompa sprawdzona chłodnica drożna i problem polega na tym że auto się nagrzewa i wywala cały czas płyn zaczyna się gotować włącza wentylator i już nie wyłącza cały czas gotuje płyn By wykluczyć złe działanie termostatu można też założyc jakiś stary termostat zablokowany w pozycji wymuszającej obieg przez chłodnicę....
Jak dla mnie to ten "płyn do chłodnicy dobrej jakości" nie jest za bardzo dobrej jakości. Moim zdaniem zaczął zamarzać. To czy narozrabiał czy nie zobaczysz jak pojeździsz.
ale jakby coś było nie tak to chyba mechanik przy rozbieraniu głowicy by zauważył. Aaaaaa tego nie było w zleceniu...... Odkręć rurę, ten łącznik gumowy rury i pompy, obudowę termostatu i węże do chłodnicy. Weź to w ręce, pozgniataj gumę, poszperaj jakimś stalowym drutem w rurze, wypłucz silnym strumieniem - myślę że coś znajdziesz. Chłodnicę już wymieniłeś...
Powiem wam że mnie się jeszcze taki przypadek nie zdarzył żeby chłodnica EGR miała przeciek. To nie chodzi o przeciek z chłodnicy, bo przecież byłoby widać jak się z niej leje, tylko rury recyrkulacji spalin przechodzącej przez chłodnicę. To rura mogła pęknąć wewnątrz chłodnicy, albo przerdzewieć na wylot, choć tam podobno wszystko jest z nierdzewki....
zobacz czy wiatrak się kręci? możesz spróbować wyjąć wtyczkę od włącznika wentylatora(powinien być w chłodnicy jeżeli występuje w tym modelu) i połączyć na krótko jeśli wentylator się nie włączy to albo nie ma zasilania lub jest zepsuty. jeśli się uruchomi trzeba szukać dalej. można też spróbować podłączyć wentylator na krótko i zobaczyć czy działa....
Sprawdź termostat. Standardowa doległość VW.
Po przejechaniu kilkunastu kilometrów wywaliło płyn Chłodnica jaka była?
Układ prawidłowo odpowietrzony?
co to znaczy ze sie przegrzewa? Płyn sie gotuje? Sprawdz: 1. wentylator chłodnicy + drożność układu, 2. ilość płynu chłodniczego, 3. czujnik załączający wentylator 4. ew. czujnik wału, lub hall, + cewka (nie wiem co tam masz w tym wynalazku)
Witam Ze względu na to iż zbliża się kolejne lato chciałbym zrobić jakieś urządzonko chłodzące powietrze w pokoju. Zastanawiałem się nad wykorzystaniem "bebechów" z zamrażalnika i wystawieniu za oknem tego całego czarnego "kaloryfera" z dołączonym wiatrakiem od jakiejś chłodnicy , a w pokoju znajdowało by się pudło z tymi chłodzącymi rurkami w środku...
Witam wszystkich !!! dzis rano pod autem zauwazyłem płyn chłodzacy,po dokładnym sprawdzeniu zauwazyłem malutkie wgniecenie na zeberkach chłodnicy Pytanie moje jest takie czy moza to usunac dosypujac jakiegos preparatu (prosił bym o podpowiedzenie jakiego )do uszczelaniania chłodnic czy musze wymienic chłodnice ??
Dzień dobry. Czy jest możliwe podgrzanie czynnika chlodzacego (glikol) w instalacji za pomocą zewnętrznej instalacji np przewodami grzejnymi? Problem dotyczy chłodziarki fluidyzacyjnej , która zasilana jest czynnikiem chłodzonym w agregacie bez mozliwości regulowania temperatury czynnika.
Sprawdzana była chłodnica czy nie zamulona?
Pewnie że warto, przynajmniej się przekonasz jak wygląda chłodnica. Z opisu na to wygląda skoro nie ma innych wycieków.
Okazało się że to wina czujnika w chłodnicy i korka, po wymianie czujnika i korka wszystko jest ok. Do zamknięcia.
Zdemontuj na próbę termostat. Jak chcesz go jeszcze dodatkowo sprawdzić to możesz wrzucić go do gotującej się wody i obserwować czy otwiera. Ale najprościej pojeździć chwilę bez termostatu i sprawdzić czy chłodnica będzie ciepła. Koszt 0zł.
Sposób chłodzenia jest prosty .Wystarczy nagrzewnica lub chłodnica od jakiegoś pojazdu ,kilka przewodów ,wentylator i pompka wody od pralki .Łączysz to w układ ,dając pompkę najniżej w układzie i masz chłodzenie .Ja mam kompresor na 2 szt tych sprężarek i wykorzystałem dośc sporą chłodnicę od jakiejś lady chłodniczej których pełno na złomowiskach ....
mobacz czy masz maz jak majonez pod korkiem wlewu oleju
sprawdz termostat,,chłodnicę może być mocno zakamieniona
Polonez truck plus po 5 minutach gotuje płyn chłodnica zimna parownik ciepły nagrzewnica ciepła. Pomóżcie co to może być. Termostat, pompa, uszczelka pod głowicą? Po odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego widać przepływający płyn więc pompa wg mnie odpada. Czy jeśli jest uszkodzona uszczelka to chłodnica będzie lodowata? Pytam ponieważ nie mam garażu...
Pierwsze pytanie to czy odpowietrzyłeś i czy ogrzewanie działa? Płyn aby nie zamarzł? Jeśli zamarzło, mogłeś uszkodzić pompę wody, będzie do wymiany.
Nie mam pojęcia ile dolałeś wody do płynu chłodzącego ale zwróć uwagę że temp wrzenia wody to 100°C natomiast temp wrzenia płynu chłodzącego 136°C, chłodnica i przewody gorące, wentylator pracuje, jaka temperatura na wskaźniku w czasie jazdy ???
No właśnie o wiele większą niż 130*C. Prawie pewne że się gotuje. No więc ratuje Cię jakaś chłodnica lub grzać parownik olejem z silnika.
Głowicę sprawdzałem, uszczelkę też, układ odpowietrzałem na postoju przy wyłączonym silniku, a i woda się gotuje po przejechani ok 2 km
Ale to auto jest faktycznie tak dogrzane? Bo stwierdzenie że rura gorąca to trochę mało. Co się właściwie dzieje? Gotuje się? Wentylator się włącza na zimnej chłodnicy? Ile ma na wskaźniku? A..nie ma wskaźnika, no tak To trzeba w programie podejrzeć.
gotowało płyn wyrzucało korkiem chłodnice wymieniono była bardzo zakamieniona silnik pracował na wodzie
Prawie, bo to że wentylator długo pracuje nie najlepiej świadczy o sprawności chłodnicy.
Może termostat się zaciął,lub uszkodził.
jak założysz czujnik w chłodnicy to będziesz miał temperaturę chłodnicy a nie silnika, w silniku jest termostat, który otwiera przepływ płynu do chłodnicy przy około 90st, wcześniej chłodnica jest całkowicie zimna mimo że silnik może się już gotować (jak się np termostat zablokuje, a to się zdarza, szczególnie np w VW z plastikową obudową termostatu)...
, dodam jeszcze że w układzie jest wlana zwykła woda może przez to się gotować? hehe Na auto stać a 40zeta na płyn do chłodnic nie stać. ;) Ma gaz przypadkiem?
Oczywiście problem gotującego się płynu w skodovkach serii 100 jest znany wszem i wobec. Jednak nikt nie pokusił się aby zasugerować sprawdzenie kąta wyprzedzenia zapłonu, który ma ogromny wpływ na to, czy energia chemiczna paliwa zostanie zamieniona na moc czy na ciepło i smród.
Szkoda, że nie podałeś co to za pojazd i czy ma chłodnicę recyrkulacji spalin. Płyn się nie gotuje tylko bomblują w nim gorące gazy spalinowe albo z powodu uwalonej uszczelki pod głowicą lub nieszczelności chłodnicy spalin systemu EGR.
Zamarznięty płyn w układzie. Możesz spróbować uruchamiać go na krótkie chwile tak by się nie przegrzał, po kilku takich uruchomieniach lodowy korek powinien puścić.
Witam forumowiczów. Mam problem z z moją Pacificą I 3.8L. Przestały się włączać wentylatory chłodnicy. Płyn się gotuje chłodnica gorąca. Z nawiewów leci ciepłe powietrze. Nie mogę znaleźć termowłącznika. I tu pojawia się pytanie do forumowiczów. Gdzie może być ten czujnik (termowłacznik) ? Znalazłem jedynie czujnik temperatury który jest pod cewką zapłonową....
I jeszcze wężyk między chłodnicą a zbiorniczkiem do udrożnienia.
(at)and61 Dla porządku, bo zanim się silnik zacznie się rozbierać, warto sprawdzić pozostałe możliwości. To faktycznie wygląda na pompę - ale naprawdę warto się dowiedzieć jak chłodzenie działało, gdy działało, a jak jest teraz. To zasłanianie chłodnicy już wzbudza podejrzenia, że wtedy nie działo jak trzeba...
jak ci tak porządnie prysło to nie z nieszczelnosci napewno, tylko spowodowane jest to ciśnieniem w układzie chłodzenia, albo masz ten woz zle odpowietrzony albo nie otwiera ci sie termostat i gotuje wode, włacza ci sie wentylator na chłodnicy? No i ostatnia najgorsza opcja to uszczelka, bo jak znika płyn i nie ma wycieku to znaczy ze przedostaje sie...
Sprawdź, czy nie masz uszkodzonej uszczelki głowicy silnika oraz w jakim stanie jest pompa cieczy, może ma już "oberwane" skrzydełka wirnika. Można wykonać badanie, czy w cieczy chłodzącej nie ma zapachu spalin. Sprawdzałeś działanie termostatu , czy tylko ocena wizualna. Chłodnica płynu do sprawdzenia, czy nie jest "zakitowana".
A skąd wiadomo że to nie UPG? Albo pompa albo przytkana chłodnica od środka albo z zewnątrz lamele zatkane, termostat może trzymać wymontuj na próbę. Albo po prostu układ zapowietrzony, trzeba odpowietrzać razem z nagrzewnica.
Myślę że uszczelka pod głowicą poszła. I tu ucieka płyn i gotuje się w układzie płyn.
Czy w tych silnikach jest chłodnica EGR?
Jeśli olej przezroczysty to gdzie się podział płyn . Może tak być , że uszkodzona jest pompa wodna , przeciekała i zatarło się łożysko pasek się ślizga i jest zbyt wolny obieg płynu , wtedy chłodnica ledwo ciepła , a płyn się gotuje .Ilość płynu w obiegu należałoby sprawdzić w chłodnicy ( zimnej ) a nie zbiorniczku wyrównawczym .
Więc jest dwa rozwiązania. Albo czujnik temperatury padł i źle pokazuje temperaturę , a silnik nagrzewa się normalnie (chociaż po dłuższej pracy i tak musi puścić płyn na chłodnicę). Albo dalej jest problem z termostatem i gotuje auto ponieważ się nie otwiera. Najpewniej jedno i drugie ponieważ wskaźnik nie powinien startować od temperatury 75 stopni...
Łapie silnik temperaturę, gotuje płyn?
Za mala wydajność pompy wody, była wymieniana? Niedrożne przewody? Jak gotuje płyn to nie ma cyrkulacji płynu w obiegu. Nagrzewnica drożna, grzeje? Chłodnica i przewody od chłodnicy nagrzewają się?
Witam, mój problem polega na tym że nie włącza mi się wentylator chłodnicy przez co gotuje się płyn. Wymieniłem termostat, chłodnice, czujnik na chlodnicy i problem nie ustal, doda. Jeszcze że gdy odepne wtyczkę od czujnika który jest w chłodnicy wentylator włącza się i wyłącza bez żadnego problemu. Czy ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną nie...
Gotuje się to chłodnica jest gotująca czy chłodna? Jakieś weże gorące czy też letnie? Skąd wiesz że się gotuje?
Panowie, klasyczny objaw ubytku - wycieku płynu. Wpierw zaczyna lampka kontrolna na liczniku pokazywać poziom krytyczny, a jak ubędzie jeszcze trochę, to silnik zacznie się gotować. Wentylatory się nie włączą, bo czujnik jest w zbiorniku chłodnicy - jak nie będzie ogrzewany cieczą ( z powodu jej braku) - katastrofa gotowa.
Jesteś pewny że chłodnica jest szczelna?
Auto to VW Golf 2 silnik benzyna 1.8.Chociaz zwiazku nie widze marki z temoperatura. Nie każdy termostat otwiera się przy tej samej temperaturze. Rozbieżność jest dość duża, od 80*C do 90-ciu kilku *C. Zapytam jeszcze raz, czy gotuje Ci płyn w chłodnicy ?. pozdr............
Na chłodnicy przy sprawnym termostacie może być inna wartość temperatury. Czujnik mierzy temp na wyjściu z głowicy i tu należało by ją zmierzyć i porównać z wartością wskazywaną. Ewentualnie zdemontować czujnik i zanurzyć na kilka minut w cieczy o znanej temperaturze np włożyć do gotującej się wody (98-100 C)
chłodnica citroen płyn spuścić płyn chłodnica wlać płyn chłodnica
wymiana grzałki niedopasowanie impedancji słuchawek regulator prądu ściemniacz
transmisja testowa satel dioda służy
Gaźnik nie dostaje paliwa - przyczyny i rozwiązania Naprawa agregatów prądotwórczych Włocławek i okolice