Wiem że wykopalisko ale może się przyda.... Ja też z pewnej przyczyny musiałem spuścić płyn chłodniczy (kolega podobnie - po założeniu parownika musiał od nowa napełniać układ i od tego się zaczyna), nabić od nowa i zaczęło się gotowanie ( tak jak u kolegi, dość losowo ale pewne było że za którymś razem temperatura na wskaźniku pójdzie pod niebo a wyrównawczy...
Witam, mam lagunę I 95r 2,0 zgazowaną na zwykłej instalacji, gotuje mi płyn chodzący, Robiłem niedawno uszczelkę pod głowicą, została splanowana i sprawdzona szczelność a płyn dalej gotuje, termostat puszcza, chłodnica ok a płyn wypycha i gotuje. Dzięki
Termostat nowy Stary był uszkodzony? pompa sprawdzona chłodnica drożna i problem polega na tym że auto się nagrzewa i wywala cały czas płyn zaczyna się gotować włącza wentylator i już nie wyłącza cały czas gotuje płyn By wykluczyć złe działanie termostatu można też założyc jakiś stary termostat zablokowany w pozycji wymuszającej obieg przez chłodnicę....
Jak dla mnie to ten "płyn do chłodnicy dobrej jakości" nie jest za bardzo dobrej jakości. Moim zdaniem zaczął zamarzać. To czy narozrabiał czy nie zobaczysz jak pojeździsz.
ale jakby coś było nie tak to chyba mechanik przy rozbieraniu głowicy by zauważył. Aaaaaa tego nie było w zleceniu...... Odkręć rurę, ten łącznik gumowy rury i pompy, obudowę termostatu i węże do chłodnicy. Weź to w ręce, pozgniataj gumę, poszperaj jakimś stalowym drutem w rurze, wypłucz silnym strumieniem - myślę że coś znajdziesz. Chłodnicę już wymieniłeś...
Powiem wam że mnie się jeszcze taki przypadek nie zdarzył żeby chłodnica EGR miała przeciek. To nie chodzi o przeciek z chłodnicy, bo przecież byłoby widać jak się z niej leje, tylko rury recyrkulacji spalin przechodzącej przez chłodnicę. To rura mogła pęknąć wewnątrz chłodnicy, albo przerdzewieć na wylot, choć tam podobno wszystko jest z nierdzewki....
zobacz czy wiatrak się kręci? możesz spróbować wyjąć wtyczkę od włącznika wentylatora(powinien być w chłodnicy jeżeli występuje w tym modelu) i połączyć na krótko jeśli wentylator się nie włączy to albo nie ma zasilania lub jest zepsuty. jeśli się uruchomi trzeba szukać dalej. można też spróbować podłączyć wentylator na krótko i zobaczyć czy działa....
Sprawdź termostat. Standardowa doległość VW.
Po przejechaniu kilkunastu kilometrów wywaliło płyn Chłodnica jaka była?
Układ prawidłowo odpowietrzony?
co to znaczy ze sie przegrzewa? Płyn sie gotuje? Sprawdz: 1. wentylator chłodnicy + drożność układu, 2. ilość płynu chłodniczego, 3. czujnik załączający wentylator 4. ew. czujnik wału, lub hall, + cewka (nie wiem co tam masz w tym wynalazku)
Sprawdzana była chłodnica czy nie zamulona?
Pewnie że warto, przynajmniej się przekonasz jak wygląda chłodnica. Z opisu na to wygląda skoro nie ma innych wycieków.
Okazało się że to wina czujnika w chłodnicy i korka, po wymianie czujnika i korka wszystko jest ok. Do zamknięcia.
Zdemontuj na próbę termostat. Jak chcesz go jeszcze dodatkowo sprawdzić to możesz wrzucić go do gotującej się wody i obserwować czy otwiera. Ale najprościej pojeździć chwilę bez termostatu i sprawdzić czy chłodnica będzie ciepła. Koszt 0zł.
Sposób chłodzenia jest prosty .Wystarczy nagrzewnica lub chłodnica od jakiegoś pojazdu ,kilka przewodów ,wentylator i pompka wody od pralki .Łączysz to w układ ,dając pompkę najniżej w układzie i masz chłodzenie .Ja mam kompresor na 2 szt tych sprężarek i wykorzystałem dośc sporą chłodnicę od jakiejś lady chłodniczej których pełno na złomowiskach ....
mobacz czy masz maz jak majonez pod korkiem wlewu oleju
sprawdz termostat,,chłodnicę może być mocno zakamieniona
Polonez truck plus po 5 minutach gotuje płyn chłodnica zimna parownik ciepły nagrzewnica ciepła. Pomóżcie co to może być. Termostat, pompa, uszczelka pod głowicą? Po odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego widać przepływający płyn więc pompa wg mnie odpada. Czy jeśli jest uszkodzona uszczelka to chłodnica będzie lodowata? Pytam ponieważ nie mam garażu...
Pierwsze pytanie to czy odpowietrzyłeś i czy ogrzewanie działa? Płyn aby nie zamarzł? Jeśli zamarzło, mogłeś uszkodzić pompę wody, będzie do wymiany.
Nie mam pojęcia ile dolałeś wody do płynu chłodzącego ale zwróć uwagę że temp wrzenia wody to 100°C natomiast temp wrzenia płynu chłodzącego 136°C, chłodnica i przewody gorące, wentylator pracuje, jaka temperatura na wskaźniku w czasie jazdy ???
No właśnie o wiele większą niż 130*C. Prawie pewne że się gotuje. No więc ratuje Cię jakaś chłodnica lub grzać parownik olejem z silnika.
Głowicę sprawdzałem, uszczelkę też, układ odpowietrzałem na postoju przy wyłączonym silniku, a i woda się gotuje po przejechani ok 2 km
Prawie, bo to że wentylator długo pracuje nie najlepiej świadczy o sprawności chłodnicy.
Ale to auto jest faktycznie tak dogrzane? Bo stwierdzenie że rura gorąca to trochę mało. Co się właściwie dzieje? Gotuje się? Wentylator się włącza na zimnej chłodnicy? Ile ma na wskaźniku? A..nie ma wskaźnika, no tak To trzeba w programie podejrzeć.
gotowało płyn wyrzucało korkiem chłodnice wymieniono była bardzo zakamieniona silnik pracował na wodzie
Może termostat się zaciął,lub uszkodził.
, dodam jeszcze że w układzie jest wlana zwykła woda może przez to się gotować? hehe Na auto stać a 40zeta na płyn do chłodnic nie stać. ;) Ma gaz przypadkiem?
jak założysz czujnik w chłodnicy to będziesz miał temperaturę chłodnicy a nie silnika, w silniku jest termostat, który otwiera przepływ płynu do chłodnicy przy około 90st, wcześniej chłodnica jest całkowicie zimna mimo że silnik może się już gotować (jak się np termostat zablokuje, a to się zdarza, szczególnie np w VW z plastikową obudową termostatu)...
Oczywiście problem gotującego się płynu w skodovkach serii 100 jest znany wszem i wobec. Jednak nikt nie pokusił się aby zasugerować sprawdzenie kąta wyprzedzenia zapłonu, który ma ogromny wpływ na to, czy energia chemiczna paliwa zostanie zamieniona na moc czy na ciepło i smród.
Szkoda, że nie podałeś co to za pojazd i czy ma chłodnicę recyrkulacji spalin. Płyn się nie gotuje tylko bomblują w nim gorące gazy spalinowe albo z powodu uwalonej uszczelki pod głowicą lub nieszczelności chłodnicy spalin systemu EGR.
Zamarznięty płyn w układzie. Możesz spróbować uruchamiać go na krótkie chwile tak by się nie przegrzał, po kilku takich uruchomieniach lodowy korek powinien puścić.
Witam forumowiczów. Mam problem z z moją Pacificą I 3.8L. Przestały się włączać wentylatory chłodnicy. Płyn się gotuje chłodnica gorąca. Z nawiewów leci ciepłe powietrze. Nie mogę znaleźć termowłącznika. I tu pojawia się pytanie do forumowiczów. Gdzie może być ten czujnik (termowłacznik) ? Znalazłem jedynie czujnik temperatury który jest pod cewką zapłonową....
I jeszcze wężyk między chłodnicą a zbiorniczkiem do udrożnienia.
(at)and61 Dla porządku, bo zanim się silnik zacznie się rozbierać, warto sprawdzić pozostałe możliwości. To faktycznie wygląda na pompę - ale naprawdę warto się dowiedzieć jak chłodzenie działało, gdy działało, a jak jest teraz. To zasłanianie chłodnicy już wzbudza podejrzenia, że wtedy nie działo jak trzeba...
jak ci tak porządnie prysło to nie z nieszczelnosci napewno, tylko spowodowane jest to ciśnieniem w układzie chłodzenia, albo masz ten woz zle odpowietrzony albo nie otwiera ci sie termostat i gotuje wode, włacza ci sie wentylator na chłodnicy? No i ostatnia najgorsza opcja to uszczelka, bo jak znika płyn i nie ma wycieku to znaczy ze przedostaje sie...
A skąd wiadomo że to nie UPG? Albo pompa albo przytkana chłodnica od środka albo z zewnątrz lamele zatkane, termostat może trzymać wymontuj na próbę. Albo po prostu układ zapowietrzony, trzeba odpowietrzać razem z nagrzewnica.
Sprawdź, czy nie masz uszkodzonej uszczelki głowicy silnika oraz w jakim stanie jest pompa cieczy, może ma już "oberwane" skrzydełka wirnika. Można wykonać badanie, czy w cieczy chłodzącej nie ma zapachu spalin. Sprawdzałeś działanie termostatu , czy tylko ocena wizualna. Chłodnica płynu do sprawdzenia, czy nie jest "zakitowana".
Myślę że uszczelka pod głowicą poszła. I tu ucieka płyn i gotuje się w układzie płyn.
Czy w tych silnikach jest chłodnica EGR?
Łapie silnik temperaturę, gotuje płyn?
Jeśli olej przezroczysty to gdzie się podział płyn . Może tak być , że uszkodzona jest pompa wodna , przeciekała i zatarło się łożysko pasek się ślizga i jest zbyt wolny obieg płynu , wtedy chłodnica ledwo ciepła , a płyn się gotuje .Ilość płynu w obiegu należałoby sprawdzić w chłodnicy ( zimnej ) a nie zbiorniczku wyrównawczym .
Więc jest dwa rozwiązania. Albo czujnik temperatury padł i źle pokazuje temperaturę , a silnik nagrzewa się normalnie (chociaż po dłuższej pracy i tak musi puścić płyn na chłodnicę). Albo dalej jest problem z termostatem i gotuje auto ponieważ się nie otwiera. Najpewniej jedno i drugie ponieważ wskaźnik nie powinien startować od temperatury 75 stopni...
Za mala wydajność pompy wody, była wymieniana? Niedrożne przewody? Jak gotuje płyn to nie ma cyrkulacji płynu w obiegu. Nagrzewnica drożna, grzeje? Chłodnica i przewody od chłodnicy nagrzewają się?
Witam, mój problem polega na tym że nie włącza mi się wentylator chłodnicy przez co gotuje się płyn. Wymieniłem termostat, chłodnice, czujnik na chlodnicy i problem nie ustal, doda. Jeszcze że gdy odepne wtyczkę od czujnika który jest w chłodnicy wentylator włącza się i wyłącza bez żadnego problemu. Czy ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną nie...
Gotuje się to chłodnica jest gotująca czy chłodna? Jakieś weże gorące czy też letnie? Skąd wiesz że się gotuje?
Panowie, klasyczny objaw ubytku - wycieku płynu. Wpierw zaczyna lampka kontrolna na liczniku pokazywać poziom krytyczny, a jak ubędzie jeszcze trochę, to silnik zacznie się gotować. Wentylatory się nie włączą, bo czujnik jest w zbiorniku chłodnicy - jak nie będzie ogrzewany cieczą ( z powodu jej braku) - katastrofa gotowa.
Jesteś pewny że chłodnica jest szczelna?
A jak temperatura oleju? Często to przegrzany olej (słabe działanie chłodnicy oleju) powoduje że po zatrzymaniu silnika gorący olej oddaje temperaturę do płynu i go gotuje w silniku.
Na chłodnicy przy sprawnym termostacie może być inna wartość temperatury. Czujnik mierzy temp na wyjściu z głowicy i tu należało by ją zmierzyć i porównać z wartością wskazywaną. Ewentualnie zdemontować czujnik i zanurzyć na kilka minut w cieczy o znanej temperaturze np włożyć do gotującej się wody (98-100 C)
Auto to VW Golf 2 silnik benzyna 1.8.Chociaz zwiazku nie widze marki z temoperatura. Nie każdy termostat otwiera się przy tej samej temperaturze. Rozbieżność jest dość duża, od 80*C do 90-ciu kilku *C. Zapytam jeszcze raz, czy gotuje Ci płyn w chłodnicy ?. pozdr............
Witam O ile rozumie to płyn [woda ] w nim cały czas wrze [110 stopni ] i tu mam pytanie czy oby napewno się gotuje , ponieważ może być uszkodzony dwuwskaźnik [ zegar ] , o ile nie otwiera się duży obieg - brak obiegu przez chłodnice , pomimo że zamontowany nowy termostat ,może być niesprawny lub rzeczywiście odwrotnie włożony . Niegdyś miałem jeszcze...
Jeśli ci się gotuje płyn to wylatuje zbiorniczkiem wyrównawczym przez korek. Albo siadł ci termostat albo coś odwalili mechanicy. Sprawdzałeś czy dolny wąż od chłodnicy jest ciepły po tym jak się zagotuje? i czy wogole chłodnica jest ciepła.
witam jestem nowy na forum. Mam taki problem. Gdy jadę samochodem to po kilkunastu kilometrach od razu gotuje mi się płyn w chłodnicy. Czym to może być spowodowane? proszę o rady
czy jest jakiś płyn żeby nie gotował się przy tych 105 stopniach Zaden płyn nie gotuje się w 105 stopniach tylko dużo wyżej nawet 130. Masz albo spaliny w układzie ,albo np uszkodzony korek.
właśnie chłodnica nie jest zimna jest ciepła u góry nie jakaś super gorąca ale ciepła jest a obudowa termostatu jest wręcz gorąca jakby sie gotowało tak no nie wiem w chłodnicy jest spokojnie nie ma przepływu płynu nie widac zeby go jakos lało tam w środku. Myślę ze płyn dobrze chłodzi albo termostat nowego typu jest do dup.. i musze ten mieszkowy...
Mam problem z układem chłodzenia - chłodnica jest zimna, temperatura faluje, woda się gotuje. Był wymieniony termostat, przez dwa dni było ok. Chłodnica jest zimna, wentylator nie działa, płyn ucieka z zaworu sterującego płyn chłodniczy.
Witam. Proszę sprawdzić czy termostat się otwiera, (wystarczy ręką chłodnicę dotknąć, po nagrzaniu silnika, powinna być równomiernie gorąca!). Temperatura pracy tej V6 jest w okolicy 100°C. Woda nie nadaje się jako płyn chłodzący proponuję zalać układ płynem Prestone jest na -37°C i do +128°C . Miałem tak w Oplu SINTRA 2.2 , normalna temperatura tego...
Jeżeli chłodnica jest w dość dobrym stanie i termostat działa tak jak powinien to zasadniczo nie ma prawa się gotować, nagrzewnica raczej nie ma tu nic do tego. Miałem taki przypadek w seicento 900, termostat nie puszczał na duży obieg. Włączenie nagrzewnicy na maximum i wentylator nadmuchu też na maksymalne obroty i dojechałem krótki odcinek do domu...
Audi a4 b6 1.8t Problem z moim autem wygląda następująco: Audi gotuje płyn temperatura 130st Chłodnica zimna góra i dół- wentylatory max obr. Z korka odpowietrznika (metalowa rurka) leci tylko para. Podobnie z węża górnego na nagrzewnicy węże twarde (tylko pow 90st) ale tylko te na górze dół miękki. Z wężyka powrotnego dosłownie raz na jakiś czas "strzela"...
Witam, mam problem z Jeepem Cherokee 3.7, 2002r. Grzeje się, płyn w chłodnicy sie gotuje. Zauważyłem, że wentylator chłodnicy obraca się powoli. Może to jest przyczyna?
Jak nie gotuje i nie wyrzuca płynu przez korek to nie ma problemu.
Może niekoniecznie kocioł by pracował na połowie mocy. Warunkiem musiałaby być pompka o dużej wydajności. Można poprzez analogię porównywać do nowoczesnych silników spalinowych, w których zredukowano pojemność cieczy chłodzącej w bloku silnika. Główne zalety to zmniejszenie masy i szybkie rozgrzewanie do temperatury roboczej (ekologia). W takim pojeździe...
Witam wszystkich. Samochód AUDI 80(B3) silik 1.8 grzeje się bardzo podczas jazdy po mieście aż sie gotuje płyn w chłodnicy. Jadąc dzisiaj samochodem zauważyłem że wskażnik temperatury poszedł mi na jakieś 110 stopni,stanołem by wwszystko posprawdzać.Wentylator przy chłodnicy chodzi normalnie,tylko jak stoję na światłach to ogrzewanie też mi nie działa...
Witam. Mam taki problem z Golfem III. W zeszłym roku koledze wymieniałem uszczelkę pod głowicą i wszystko do tej pory było dobrze dopóki nie wymienił wody na płyn. Po kilku dniach po tej oto wymianie zaczął się gotować płyn i wywala go ze zbiorniczka wyrównawczego. Ogrzewanie działa ale znów nie robi się ciepła chłodnica na wolnych obrotach, ale gdy...
Znajomy mechanik powiedział, że może to byc właśnie jedną z przyczyn i wymieniłem termostat i czujnik temperatury Znajomy mechanik jeżeli oglądał samochód, powinien wiedzieć na pewno, czy termostat jest przyczyną. I po wymianie widać nic się nie zmieniło temperatura wody przekracza 100 stopni, a wiatrak się nie włącza - gotuje się silnik. I nie będzie...
Jakby się nie otwierał to by się płyn gotował. Jak powoli się silnik nagrzewa to sprawdź po odpaleniu na zimnym czy od razu idzie ciepło na chłodnicę to wtedy skutkuję otwartym termostatem czyli uszkodzony.
Czyli wyrzuca korkiem płyn,rwie wężami itp a czy wtedy dolny wąż chłodnicy też jest gorący?
Sprawdź szczelność układu chłodniczego, czy płyn gdzieś nie ucieka, czy chłodnica cała. Miałem przypadek, że płyn z chłodnicy uciekał schodziło poniżej stanu, woda się gotowała, a że jedynym miejscem przez które mogła ujść był korek na chłodnicy to powodowało to efekt wyrzucania wody już miałem zdejmować głowicę ale najpierw zmieniłem chłodnice bo miałem...
Pompa płynu.
Sprawdziłem dziś chłodnice i nie jest ona uszkodzona ani zabrudzona, jedynie parę przylepionych owadów. Wziąłem też termo włącznik i wrzuciłem go do garnka postawionego przy samochodzie na kuchence. Gdy woda zaczynała się gotować wentylator się włączał. Postanowiłem więc dokładniej przyjrzeć się termostatowi i okazało się, że przepuszcza. Wymontowałem...
Gotuje płyn i wyrzuca, włącza się kontrolka temperatury, wiatrak chodzi jeżeli jest uruchomiony samochód. Chłodnica była ,,planowana", wymieniony czujnik temperatury płynu chłodzącego i dalej nic...
Oczywiście ,wymiana silnika rozwiąże te problemy tylko musisz kupić silnik lepszy niż ten który masz,przyczyn może być wiele ale powinien zdiagnozować to mechanik który rozbierał auto, czy wcześniej gotowało i wyrzucało ci płyn z chłodnicy ? ubywało płynu?musiałaś go dolewać? silnik osiągał za wysoką temperaturę?
Chłodnice masz zakamienioną i słaby płyn w chłodnicy.(a może wodę)
Witam serdecznie. Mam problem z golfem 3 1.6 benz, Gotuje wodę bez termostatu, pomimo przepłukania wszystkich węży specjalnym płynem, wymiany chłodnicy na nową, wymiany uszczelki pod głowicą. Bardzo proszę o pomoc.
Wkład (termostat) powinien być, ale jego brak powodowałby niedogrzanie, a nie przegrzewanie silnika. Zapewne obrotny handlarz usunął go, bo za szybko się płyn gotował... przyczyna tkwi w niedrożnej chłodnicy lub niesprawnej pompie wody.
A chłodnica jest czysta? Nie jest przypadkiem zalepiona błotem, kurzem? Gorący płyn przez nią przepływa?
1. Czujnik(włącznik) wentylatora chłodnicy znajduję się w chłodnicy. 2. Uszkodzony termostat może nie puścić płynu na chłodnicę, przez co nie włączy się wentylator a silnik się zagotuje. 3. Gotujący się płyn chłodniczy mógł wymknąć się korkiem(zawór nadciśnieniowy). I panowie mechanicy trochę więcej myślenia. Co ma uszczelka pod głowicą do przegrzewania...
witam serdecznie. Od pewnego czasu w moim volvo można zaobserwować gotujacy się płyn Chłodniczy i wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia. Przy delikatnej jeździe płynu ubywa ale nie gotuje się się. Gdzie może leżeć przyczyn? Termostat i chłodnica są nowe.
witam mam problem z wentylatorami w ogóle nie załączają się i gotuje płyn wymieniłem czujnik w chłodnicy i to samo po złączeniu kabli na ostro tez nie chodzą i do tego jeszcze nie działa dodatkowa pompka cieczy a wcześniej chodziła po wyłączeniu silnika, niema napięcia na wtyczce zasilającej. Nie wiem może to jakiś przekaźnik ale nie wiem gdzie tego...
Termostat dwa tygodnie temu był wymieniany na nowy (nie leciało ciepłe powietrze do kabiny i nie załączał się gaz). Liczyłem, że być może jego wymiana pomoże w kwestii gotowania się płynu w chłodnicy, ale niestety kilka dni temu przy dosyć niskich temperaturach powietrza płyn ponownie zaczął się gotować. Na szczęście zniknął problem z zimnym powietrzem...
Ok a w jaki sposób można w takim razie sprawdzić ten czujnik? Najlepiej wymieniając na dobry i sprawdzony czujnik, ale najlepiej opisz jak duże są skoki wskazań, czy silnik pracuje normalnie, czy nie gotuje płynu chłodzącego oraz czy wentylator chłodnicy włącza się przy górnych wskazaniach wskaźnika. Dużo pytań, ale napisałaś zbyt ogólnie.
W uszczelniacze się nie baw, nigdy nie wiadomo co tam za chemia jest - na jedno pomoże a na co innego zaszkodzić może. Jak cieknie to po prostu zmień. Jak temperatura idzie do góry to nie wywala przypadkiem trochę płynu ze zbiorniczka, nie gotuje się? Jakby ci się nudziło to możesz i tu poczytać a mojej przygodzie z tym silnikiem: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Niestety nie mam możliwości podłączenia się pod komputer i sczytania błędów, a przed wyjazdem do osoby, która go ma chciałem w domu zerknąć jeszcze i domowymi sposobami metody prób błędów. Ale skoro silnik łapie 90 stopni, gotuje sie płyn, górny wąż od chłodnicy wręcz parzy, a dolny zimny to wina termostatu ? Pozatym czy maż w przewodzie od odmy ma...
Czy węże chłodnicy są twarde jakby napompowane? Czy płyn się gotuje? Czy odkręceniu zbiorniczka towarzyszy mocny syk i dużo pary? Jeśli tak, to obstawiałbym uszczelkę pod głowicą. Jeśli nie, w pierwszej kolejności sprawdzić szczelność układu w tym pompę wody. Nie znam konstrukcji tych silników jeśli pompa wody jest napędzana rozrządem to możliwe że...
na 100% niedrożne przewody w którym powinien znajdować sie płyn chłodniczy.
Witam, Po około 20 km jazdy zapala się kontrolka od układu chłodzenia, płyn się gotuje. Chłodnica zimna. Ale co ciekawe na biegu jałowym silnik normalnie sie grzeje, po chwili chodnica też się nagrzewa i następnie rusza wentylator. Kontrolkę wywala tylko podczas jazdy:/ Co jest grane? Termostat? Uszczelka pod głowicą? (olej w silniku jest ok, płyn utrzymuje...
Stało się to po ostatnich niskich temperaturach. Miałem chyba jakąś mieszankę wody z płynem w chłodnicy i po paru minutach jazdy zagotował się - to tak jakby termostrat przymarzł. Wymieniłem szybko to coś co było w chłodnicy na płyn. Przestał się gotować, ale teraz nie grzeje. Samochód posiada instalacje gazową. Pzdr
Masz aktywny termostat przy małym obciążeniu silnika i mrozie na zewnątrz 110'C to normalna temperatura. Przegoń autostradą to temperatura płynu powinna spaść. Układ ma być pod ciśnieniem . Do póki nie gotuje płynu to jest ok.i Dodano po 1 Jak swobodny przepływ powietrza przez chłodnicę nie wystarcza do ochłodzenia płynu w chłodnicy, i tym samym w silniku...
Może być problem z odpowietrzeniem to jest taki mały wężyk idzie od chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego jak jest zatkany to się płyn gotuje
Słodki zapach wynika ze spalania płynu, białe spaliny też- uszkodzona uszczelka albo pęknięta głowica. Sprawdź węże od chłodnicy, jeśli na odpalonym silniku będą twarde i trudno będzie je zgnieść palcami to masz już potwierdzenie, że czeka Cie remont głowicy bo ma przedmuchy i robi za duże ciśnienie w układzie chłodzenia. Sprawdź jeszcze jak działa...
Honda CR-V I 2.0 +LPG 1999r. Latem upalił się zawór wydechowy i była robiona kompletna regeneracja głowicy, nowe zawory, uszczelniacze, planowanie itp itd, nowy rozrząd z pompą wody i termostat, nowy korek chłodnicy. Od 2 tygodni podczas jazdy autostradowej auto się gotuje, tzn temperatura prawie na pion, z chłodnicy górny przewód gorący i korkiem wywala...
Może pompa nie wyrabia,albo chłodnica jest zapchana.Czy zdarza się że płyn się gotuje ?
Chcesz poprawić fabrykę ? Od tego jest chłodnica aby chłodziła , tam gdzie różnica miedzy wejściem i wyjściem jest mała oznacza to małą sprawność chłodnicy ( chłodnica zamulona , zapchana )u ciebie różnica temperatur jest duża , więc chłodnica sprawna . Coś się dzieje , ubywa płynu , gotuje ?
Witam! problem polega na tym, że silnik zbyt szybko i za bardzo grzeje się.Po zapaleniu pochodzi parę minut i temperatura wchodzi na pełen zakres i gotuje płyn.W tym czasie chłodnica jest zimna. Wąż od termostatu też jest zimy. Termostat wymieniony. Nawet dwa zakładałem. Dalej nie ma obiegu. Chłodnica drożna. Termostat też otwiera się bo jak zagotowało...
A gotuje płyn?. Bo przy 130C to napewno, chyba że wskazania złe.
Tak objawia się pęknięta głowica. Problem pewnie był wcześniej ale przy niższym ciśnieniu w cylindrze ilość gazów w płynie była na tyle mała że korek sobie z nimi radził. Teraz już jest ich za dużo i wyrzuca płyn. Jedyna szansa to chłodnica EGR jak jest że ona się gotuje (przy pchana) lub nieszczelna. Przy pękniętej/wadliwej głowicy nieraz widać takie...
Paliwo zwykle z Orlenu. Jak się mocno zagrzał to tak jakby lekko osłabł i musiałem mu dać ciut więcej gazu. No i zaczął głośniej pracować , lekkie stuki w okolicy głowic i zaworów , smarowanie TAB było dobre ,. Gasi i zapala normalnie , żadnych lewych obrotów. Czujnika temperatury nie mam , nigdy nie było z tym problemu aż do wiosny. Tak mnie teraz...
Płyn podgrzewany nie jest przepompowany do chłodnicy z odpowiednią prędkością.( W głowicy gotuje się lecz pozostaje nie przetłoczony do "ostudzenia".)
Wymieniony korek wlany płyn i dalej wyrzuca płyn z zbiorniczka wyrównawczego na rozgrzanym silniku Jak się otworzy korek na ciepłym to widać jak para bucha z zbiorniczka Tester szczelności jakoś ewidentnie się nie barwi, tak daje para spalinami że wydmuchuje preparat z testera ale tylko na ciepłym Olej przybywa i widać na bagnecie że rozrzedzony Chłodnica...
płyn chłodnica mazda laguna płyn chłodnica płyn uszczelniać chłodnica
renault naprawiać mruganie swiateł zwarcie płycie laptop
sterownik foster sprawdzenie grzałki pralki
Korozja styków w akumulatorze Xbox: przyczyny i zapobieganie Czujnik temperatury LM335 - zasada działania i zastosowanie