Kontrolka przegrzania może zapalać się po obniżeniu poziomu płynu (wyrzuceniu przez nieszczelny korek), wymień korek na nowy.
W korku są zaworki pilnujące ciśnienia, jak jeden go nie upuszcza, to może później wywalać płyn, albo inne głupie rzeczy, jak np jakiś wąż "sam" spadnie, albo się rozerwie. Ten płyn to sam wywala, nie to, że ty odkręcasz korek?
Kupę lat temu maiłem podobny problem w Skodzie 120. Silnik się gotował nawet bez termostatu, wentylator włączony na stałe a tam silnik jest z tyłu a chłodnica z przodu. Powodem okazał się syf w silniku który utrudniał przepływ płynu - demontaż głowicy, wybicie tulei, wyczyszczenie i po problemie.
Na pewno mała ,sprawdz plasteliną
Czujnik w chłodnicy ma trzy piny - zasilanie, wyjście na 1 bieg, wyjście na 2 bieg. Jeżeli podawałeś zasilanie na oba biegi i cisza to masz uszkodzone wentylatory lub brak zasilania. Wentylatory są zasilane z bezpiecznika na akumulatorze - pierwszy bezpiecznik od lewej (plastikowy). Te 2 obok są od ABSu. Ten bezpiecznik podaje zasilanie na czujnik a...
Termostat koniecznie trzeba sprawdzić, oraz wentylator jak wspomniane wcześniej
Wentylator podepnij pod akumulator dwoma przewodami https://obrazki.elektroda.pl/2446694900_...
Sprawdź termostat. Standardowa doległość VW.
Dobra ostatnie pytanie, skąd wiesz ze ci gotuje płyn? Czyli że płyn wrze?
w jaki sposób mogę sprawdzić czy w płynie nie ma zapachu spalin? lub czy uszczelka pod głowicą nie jest uszkodzona? pompa jest ok ponieważ sprawdzałem,termostat ok ponieważ też sprawdzałem otwiera i zamyka się bez problemu,jak sprawdzić drożność chłodnicy? jest ciepła od samej góry do samego dołu a jak inaczej to sprawdzić to nie mam pojęcia?
Test na CO2 i zmień też korek płynu chłodzącego czasem to on takie cyrki robi.
Bierze dalej płyn dymi na biało ściągam głowice może popełniłem błąd a może jest gorzej. Egr ok przez niego nie ciągnie.
To jest zimowe borygo... Dlatego zostało zalane borygiem ponieważ jest możliwość wystąpienia ujemnych temperatur w warsztacie (nie zawsze ogrzewany (używany).... ale nawet jeśli nie jest ogrzewany przez długi czas to i tak temperatura nie spada poniżej 5st). Wtedy kiedy temp wynosila ok 120st... to nie zaobserwowałem nic groźnego... nie słyszałem żeby...
ZMierz temperature innym termometrem , gotuje płyn?
No bo nie pojechał Piszę co ja bym u siebie posprawdzał, gdybym stanął przed problemem "gotowania" się płynu, bez pojechania wskaźnika do góry (ponad normalną temperaturę pracy silnika). Przy normalnej temperaturze pracy silnika 100*C i powyżej (podobno są takie silniki) sprawdziłbym sprawność zaworków w korku. Przy niesprawnym korku (nie trzymającym...
upewnij się kolego czy obieg do nagrzewnicy jest dobrze drożny... w tych silnikach jest nieco głupio rozwiązane funkcjonowanie termostatu. w tych silnikach nawet kiedy będziesz miał zamuloną nagrzewnice to ten cfaniak też będzie wodę gotowął bo nie otworzy termostatu. poza tym broń ci panie jakiegoś borygo czy coś w tym rodzaju lać. tylko G12 albo PRESTONE....
Okazało się że to wina czujnika w chłodnicy i korka, po wymianie czujnika i korka wszystko jest ok. Do zamknięcia.
Witam!!!zalecał bym wymiane całego płynu z przpompowaniem gdyz płyn hamulcowy ma własciwosci chłoniące wilgoć,co moze powodaowac gotowanie sie płynu podczas ostrego hamowania i blokowanie hamulców.
To tam w końcu jest woda , czy płyn ? Bo jak woda, to gotuje się prawidłowo, normalna temperatura płynu jest > 100C .
Gotuje płyn, jaką temperaturę łapie silnik?
Czy to gotowanie występuje od razu po wymianie uszczelki czy przez pewien czas od wymiany było OK a potem się schrzaniło. Bo jak od razu to masz zapowietrzony układ. Miałem taką lagunę z tym samym motorem i też robiłem głowicę, powiem ci że do tego silnika trzeba lać płyn w specyficzny sposób, oprócz tego że należy odkręcić odpowietrzniki to zsuń górny...
Przejedź się kawałek i dotknij wszystkich felg bezpośrednio po jeździe, jak któreś będzie gorące, to znaczy, że zapiekł się zacisk i gotuje się płyn hamulcowy
Mogły zostać źle założone tuleje, jej uszczelnienia, uszczelka pod głowicą może być przycięta, sama głowica może być zła. Sprawdź czy masz olej w wodzie i czy olej nie jest rozrzedzony wodą. Ale najpierw sprawdź termostat wody, jeśli był zamontowany, być może to jego wina, bo się nie otwiera i nie puszcza wody na chłodnicę. Pozdrawiam
temperatura dochodzi do 102c zaczyna gotować płyn wiskoza nie rusza Elektromagnes, po podpięciu potencjometru zamiast czujnika wisko, złącza się przy temperaturze 106c Wlej płyn zamiast wody, usuń dziurę w układzie chłodzenia (prawdopodobnie uszkodzony korek) i będzie działać. W układzie musi być ciśnienie.
Audi a4 b6 1.8t Problem z moim autem wygląda następująco: Audi gotuje płyn temperatura 130st Chłodnica zimna góra i dół- wentylatory max obr. Z korka odpowietrznika (metalowa rurka) leci tylko para. Podobnie z węża górnego na nagrzewnicy węże twarde (tylko pow 90st) ale tylko te na górze dół miękki. Z wężyka powrotnego dosłownie raz na jakiś czas "strzela"...
W aucie beda dwa osobne czujniki, jeden temp cieczy, drugi wylacznik wentylatora ( w chlodnicy). Jesli termostat jest ok to ciecz krazy w calym ukladzie, mimo ze czujnik temp cieczy bylby zepsuty to i tak drugi czujnik wlaczy wentylator. Sprawdz czujnik w chlodnicy i sam wentylator czy chodzi.
Sprawdzono samemu test pokazuje CO2 Jedynie potwierdza wcześniejsze sugestie. głowica szczelna uszczelka nowa zamontowana To, że uszczelka jest nowa, wcale nie znaczy, że jest szczelna! Mankament jest nie że gotuje płyn Nikt nie wspomina o gotowaniu płynu. głowica szczelna Na obecnym etapie dociekań, nie można jednoznacznie tego stwierdzić.
Łapie silnik temperaturę, gotuje płyn?
A gotuję się płyn?
przegrzewający się do 130 stC Tutaj to raczej już gotowanie płynu i wyrzucanie go na beton . Dzieje się tak ?
Być może masz nieszczelny lub zepsuty korek.
Dać do zimnej wody i podgrzewać jednocześnie za pomocą termometru patrzeć czy i w jakiej temperatuże termostat się otworzy.
"Esiok" ma chłodzenie ewaporacyjne, czyli znaczna ilość ciepła jest tracona z ciepłem odparowania wody, stąd płyn chłodniczy oparty o glikol się nie sprawdzi. Chyba że eksploatacja jest przy takim mrozie przy którym silnik nie będzie się "gotować".
Problem rozwiązany. W tym przypadku winowajcą okazał się korek zbiornika płynu chłodzącego. Prócz tego zapowietrzony miałem układ chłodzenia. Odpowietrzenie układu i wymiana korka na nowy naprawiło problem. I jeszcze jedno, miałem mały wyciek z przewodu chłodzenia z turbiny. Jakby kiedyś ktoś miał podobny problem to zróbcie tak jak ja.
Jeśli ci się gotuje płyn to wylatuje zbiorniczkiem wyrównawczym przez korek. Albo siadł ci termostat albo coś odwalili mechanicy. Sprawdzałeś czy dolny wąż od chłodnicy jest ciepły po tym jak się zagotuje? i czy wogole chłodnica jest ciepła.
Odpowietrzany nogą Nie gotuje płynu. Dodano po 0 Odpowietrzany nogą Nie gotuje płynu.
To jak się silnik rozgrzeje to nie będzie gotować płynu w tej wężownicy? No i ta wężownicą nie nagrzeje parownika przed odpaleniem.
Witam. Mam ten sam problem z H1 2.5 z 2008r. Wyrzuca płyn przez zbiorniczek. Dolny przewód chłodnicy i chłodnicy są zimne. Auto nie grzeje się. Wymieniłam uszczelkę, termostat, pompę wody,głowica sprawdzona, blok silnika jest cały. Udało się ustalić przyczynę, bo ja nie wiem już gdzie szukać.
Witam, Kolego, nie podałeś jaki silnik? To gotuje się płyn! Jak nie ma spalin w płynie. A napęd pompy, a może śmigiełka na pompie, słyszałem, że jak raz się przegrzeje, to później są luźne. Pozdrawiam
Duża wskazuje na uszczelkę pod głowicą. A czasem nie wymianiałeś ostatnio płynu?
W sesie ze nagrzewnica mogla sie popsuc ? W sensie że jeżeli rzeczywiście zamarzł to mógł "rozwalić" chłodnicę oraz wiele innych rzeczy.
co to znaczy ze sie przegrzewa? Płyn sie gotuje? Sprawdz: 1. wentylator chłodnicy + drożność układu, 2. ilość płynu chłodniczego, 3. czujnik załączający wentylator 4. ew. czujnik wału, lub hall, + cewka (nie wiem co tam masz w tym wynalazku)
Zły odczyt powodował, że wentylator nie włączał się, a płyn się gotował, dlatego wybijało.
czy jest jakiś płyn żeby nie gotował się przy tych 105 stopniach Zaden płyn nie gotuje się w 105 stopniach tylko dużo wyżej nawet 130. Masz albo spaliny w układzie ,albo np uszkodzony korek.
Sprawdź tez pompę wody, nie wiem czy w 105 się tak działo ale w niektórych urwane lub opiłowane łopatki powodowały brak obiegu i gotowanie płynu.
Witam. Mam taki problem z Golfem III. W zeszłym roku koledze wymieniałem uszczelkę pod głowicą i wszystko do tej pory było dobrze dopóki nie wymienił wody na płyn. Po kilku dniach po tej oto wymianie zaczął się gotować płyn i wywala go ze zbiorniczka wyrównawczego. Ogrzewanie działa ale znów nie robi się ciepła chłodnica na wolnych obrotach, ale gdy...
Za mala wydajność pompy wody, była wymieniana? Niedrożne przewody? Jak gotuje płyn to nie ma cyrkulacji płynu w obiegu. Nagrzewnica drożna, grzeje? Chłodnica i przewody od chłodnicy nagrzewają się?
90C i się gotuje płyn? To masz nieszczelny ten układ chłodzenia.
Gotuje płyn i wyrzuca, włącza się kontrolka temperatury, wiatrak chodzi jeżeli jest uruchomiony samochód. Chłodnica była ,,planowana", wymieniony czujnik temperatury płynu chłodzącego i dalej nic...
najlepszy jest i tak superb z super koniami , jak ostro depne od zera do 200 płyn sie gotuje i wywala kontrolke płynu :)
Sprawdź okablowanie czujnika a w szczególności jego kostkę czasami przewody na zgięciach się uszkadzają i i nie ma odpowiedniego styku stąd wskaźnik może głupieć. Czytałeś ze zrozumieniem? W nawiewie też czuć zmianę temperatury powietrza Ciekawe rozumowanie, ale nieprawidłowe, bo przez złe wskazania termometru (wskaźnika temperatury) nie będzie się...
Moim zdaniem jest dobrze wszystko. PSA nigdy nie pokazuje 90 stopni na desce. Zawsze jest koło 80, a wentylator startuje przy 90 paru. Tak już jest skonstruowany ten pojazd. Jeżeli auto szybko się nagrzewa i nie gotuje płynu, to jest wszystko ok.
A co to jest 90C na silniku? Odkrecasz korek czy możę nie dokręcony masz korek i stąd się gotuje płyn w zbiorniczku?
Miałem to samo po wymianie czujnika włączającego wentylator na nowy zaczął się gotować płyn po jechaniu kilkunastu kilometrów.Sprawdzałem wszystko co się okazało zmieniłem czujnik od wentylatora i było git. A więc nowe nie znaczy ze dobre.
Uszkodzona pompa a temperatura nie rośnie? Masz ciśnienie w wężach z płynem czy są flaki? Jak flaki to możliwe że korek nie trzyma ciśnienia i zaczyna się gotować płyn.
A jak temperatura oleju? Często to przegrzany olej (słabe działanie chłodnicy oleju) powoduje że po zatrzymaniu silnika gorący olej oddaje temperaturę do płynu i go gotuje w silniku.
Witam. Mam problem związany z obiegiem płynu chłodzącego. Po przejechaniu ok.10km nagle temperatura wzrosła i jak otworzyłem maskę to zbiorniczek wyrównawczy był pełny i aż wyrzucało płyn a gdy nacisnąłem przewód ,który wchodzi do silnika nie było w nim płynu tylko powietrze. Poluzowałem ten przewód i to powietrze zeszło i opadł płyn z zbiorniczku....
gotowało płyn wyrzucało korkiem chłodnice wymieniono była bardzo zakamieniona silnik pracował na wodzie
Witam, wczoraj odebrałem auto po wymianie uszczelki pod głowicą i rozrządu. Auto przejechało kilka kilometrów po czym kontrolka pokazała "zagotowany" silnik. Obroty falują, płyn chłodniczy zagotowany. Co to może być? Zaczynam już tracić cierpliwość do mojego egezemplarza...Jestem totalnie początkujący i stąd pytanie - czy może być tak,że przy wymianie...
Jak po 1km masz pion to gotuje płyn. Brak nadmuch i wentylator to wyglada na brak obiegu jeśli jest poziom płynu
Co tak się tego podnoszenia temperatury uczepiliście. W prawidłowo eksploatowanym silniku można jeździć nawet bez korka i ciecz się nie zagotuje. A ciśnienie podnoszone jest aby zminimalizować zjawisko kawitacji na tulejach, a nie po to żeby zapobiegać gotowaniu płynu. Ja Mf-255 zrobiłem 8000 mth bez uszczelki w korku chłodnicy. Teraz ma 15000 mth....
Nie nie chłodzi tylko gdy jest klima. 90° to nie powód do włączenia wiatraka. Skoro nie gotuje płynu znaczy że wszystko działa. Bez sensu wymieniać termostat i czujnik. Takie ubytki przy takiej trasie i temperaturze pewnie będą niezauważalne bo wszystko zdąży wyparować. Nie twierdze że nie masz wycieku.
Uszczelka pod głowicą to nie będzie bo spaliny by gotowały mu płyn chłodzący, wiem bo tak miałem, bulgotanie może oznaczać że reduktor gazu może być podejrzany, woda idzie do dolotu silnika, jeden cylinder zalewa dlatego nie pali aż wypali wodę.
W sensie czy płyn gotuje ?Jeśli o to pytasz to nie chłodnicze sprawdzałem 1.2 bar nabiłem i nic nie puszcza
czyli mamy rozumieć że gotuje płyn w silniku?? jeśli tak o spróbuj wyjąć termostat może on nie przepuszcza płynu
Gotuje się płyn, a chłodnica jest zimna. Objawy są nie regularne. Problem w Fordzie Focusie 1,6 16V; wymieniłem rozrząd, pompę wody, termostat, czujnik temperatury płyn chłodniczy i nic, dalej to samo, po przejechaniu ok. 4 km gotuje płyn w głowicy, a chłodnica zimna, ale to się dzieje nieregularnie. Byłem na sprawdzeniu głowicy, wszystko w porządku,...
To jak silnik gotuje płyn to może wodę tam masz, albo układ chłodzenia jest zapowietrzony. Niektóre auta przy 115 stopniach dopiero włączają drugi bieg wentylatora i wszystko jest ok. Sam mówisz że czujnik w czajniku pokazał pod koniec gotowania prawie 100 stopni. To w czym szukasz problem?
Wzrosła ale ile ? Na max. ? Gotowało płyn?. Termowłącznik widocznie uszkodzony. Silnik na 3 czy 2 przewody? Więcej danych poprosimy.
A gotuje płyn?. Bo przy 130C to napewno, chyba że wskazania złe.
Ja myślę że tam płyn się nie gotuje w ogóle. Nie zostały podane żadne objawy gotującego się płynu. Koleżanko - skoro uważasz że gotuje się płyn to zobacz czy w tym momencie kiedy się on gotuje to działa Ci ogrzewanie - leci ciepłe powietrze.
Masz aktywny termostat przy małym obciążeniu silnika i mrozie na zewnątrz 110'C to normalna temperatura. Przegoń autostradą to temperatura płynu powinna spaść. Układ ma być pod ciśnieniem . Do póki nie gotuje płynu to jest ok.i Dodano po 1 Jak swobodny przepływ powietrza przez chłodnicę nie wystarcza do ochłodzenia płynu w chłodnicy, i tym samym w silniku...
Wymień korek. Wygląda na to że w układzie nie ma ciśnienia i przez to zaczyna się gotować płyn.
TAk jeżeli nie gotuje płynu , nie wzrasta b.szybko temperatura ,i dmucha ciepłym powietrzem w kabinie to nie ruszać bez potrzeby.
No właśnie niby wszystko gra, a went się nie włącza. Auto grzane do 110C na wskaźniku (gotuje płyn), termostat się otwarł, oba węże gorące, a wiatrak dalej się nie załącza, chociaż nowy i czujnik też nowy - a zwierany na kostce czujnika załącza się... i o co chodzi ? Zabita chłodnica mułem albo szlamem.
Jak się płyn gotuje to jest z powietrzem i podniesie się bardzo szybko do góry i będzie sadziło korkiem.
Przy nagrzewnicy o wymiarach 20x10x5 cm po ok godzinnej pracy płyn się gotował . Bo za mały był odbiór ciepła z żeberek.
Może niekoniecznie kocioł by pracował na połowie mocy. Warunkiem musiałaby być pompka o dużej wydajności. Można poprzez analogię porównywać do nowoczesnych silników spalinowych, w których zredukowano pojemność cieczy chłodzącej w bloku silnika. Główne zalety to zmniejszenie masy i szybkie rozgrzewanie do temperatury roboczej (ekologia). W takim pojeździe...
Ja bym nic nie szukał , tam jest termostat 92'C i układ musi być gorący. Dopuki nie gotuje płynu lub nie wywala korkiem to nie ma co gdybać.
Tak jak kolega "T5" napisał; 100% jest odpowietrznik na rurce na podszybiu, jak tam nie odpowietrzysz to będzie gotował płyn za każdym razem.
możesz mieć zapowietrzony układ chłodniczy, przy jakiej temp. gotuje płyn problem może tkwić również w termostacie być może się nie otwiera
gotuje mi płyn chłodniczy przy 90 stopniach i wyrzuca korkiem nie włącza się wentylator Obydwa węże od chłodnicy są wtedy gorące? Czy przy owym gotowaniu węże są twarde jak skała? Dodano po 48 objawów uszczelki pod głowicą nie ma A jednak : gotuje mi płyn chłodniczy przy
Jest szansa że źle odpowietrzyłeś albo zatkany i lokalnie gotuje.
Dlatego radzę podłączyć to ciśnienie i na zgaszonym motorze, może coś się zacznie dziać. Może układ nie jest zalany odpowiednio (zapowietrzony) to też możliwe, ale skutkiem będzie gotowanie płynu i wyrzucanie go.
Stary płyn się gotuje w niższej temp. Jak trochę pohamujesz przez te 10km to w zaciskach jest gorąco i pojawiają się bąbelki pary i stąd efekt zapowietrzenia. Po wystygnięciu wszystko wraca do normy. Druga przyczyna to wspomniany wcześniej "trzymający" zacisk - nagrzewa się i efekt ten sam. Sprawdzić czy tłoczki nie są zapieczone i wymienić płyn - po...
Dziękuje za dużą liczbę odpowiedzi. Więc podsumowując, mam jechać do gazownika i powiedzieć mu że..?
Tylko że gotowanie się płynu raczej normalne nie jest? Rozumiem, że temperatura może wzrosnąć, ale nie do tego stopnia, że para spod maski się wydobywa, bo silnik się zagotował. Czy ten wentylator powinien w takim przypadku uruchomić wyższy bieg? Bo w tym przypadku to się nie dzieje
A odczytywał Pan jaką temperaturę widzi sterownik silnika i moduł klimatyzacji? Bo rozumiem, że przy tych 120°C gotuje płyn? ---- Wydzielono z tematu: [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... A3 - wentylator chłodnicy przez CameR dnia 09 Kwi 2020 08:05
Na postoju wentylator się włącza przy temperaturze 103 i zbja do 90 tak jak pisałem na postoju jest wszystko ok przejadę ok 30 km i zaczyna się gotować i wyrzuca płyn zbiorniczkiem
wiem ze 90 stopni jest ok. Ale do 90 stopni mi sie grzeje bez termostatu. a jak założę termostat to gotuje płyn chłodzący.
PYTANIE padło czy fizycznie gotuję się płyn w zbiorniczku! CZy tylko wskaźnik tak wskazuje.
Tak, ale skraplacz i chłodnica klimy to tylko elementy które rzutowałyby na klimę, jej wydajność itp. Czy także rzutowałyby na temperaturę silnika / układu chłodzenia ? Czy klima powoduje aż tak duże obciążenie silnika, że z klimą "gotuje" płyn chłodniczy a bez klimy nie ?
A gotuje ci płyn?
Węże od/do chłodnicy (te o większym przekroju) można normalnie naciskać zarówno jak jest zimny i ciepły. Nie znam się na tym ale może większe ciśnienie/gotowanie płynu jest tylko w części układu bo jest coś nie tak jak powinno. Pozdrawiam.
Uszkodziłeś korek i układ jest nieszczelny. Płyn gotuję się w niższej temperaturze bo nie ma ciśnienia.
Układ prawidłowo odpowietrzony?
Ok a w jaki sposób można w takim razie sprawdzić ten czujnik? Najlepiej wymieniając na dobry i sprawdzony czujnik, ale najlepiej opisz jak duże są skoki wskazań, czy silnik pracuje normalnie, czy nie gotuje płynu chłodzącego oraz czy wentylator chłodnicy włącza się przy górnych wskazaniach wskaźnika. Dużo pytań, ale napisałaś zbyt ogólnie.
Jeżeli pompa miele powietrze to szybko gotuje płyn , ale jeżeli wogóle nic nie pcha to też szybko zagotuje i wcale nie wolniej niż w przypadku powietrza. Jeżeli odpowietrzenie nic nie da to ja bym zerknoł na pompe a głowice zostawił bym na koniec.
Przepłukaj cały układ chłodzenia bierzącą wodą.Szlauf ogrodowy spisuje się tu znakomicie :D 1.uszkodzony korek na zbiorniczku wyrównawczym. 2.uszczelka pod głowicą 3.pęknięcie głowicy 4.nie pali na "wszystkie gary" 5.uszkodzony termostat(proponuje go całkiem wyrzucić,a jeszcze lepiej wywiercić w nim ze 2 otwory "fi 6 " 6.trzymające hamulce 7.żle ustawiony...
Wężyki nie puchną ani nie są rozwarstwione też na to wpadłem i sprawdziłem.Ja myślę że może jest taka możliwość aby się gotował płyn?Jakiś trefny?Ale z drugiej strony patrząc to przy odpowietrzaniu leciał czysty przeźroczysty bez pęcherzy powietrza.
Gotuje ci płyn chłodzący?
gotuje płyn chłodnicy płyn chłodniczy gotuje silnik gotuje płyn
płyta główna dioda zasilania komunikaty avast sharp migające podświetlenie
deskorolka elektryczna hoverboard deskorolka elektryczna hoverboard
Powerbank do zasilania kamery IP WiFi - Anker, RAVPower Odświeżenie baterii 18650: wartości ładowania i rozładowania