Witaj W dobrą stronę idziesz. To nie są wcale regulatory napięcia tylko drivery cewek. Nie robiłem jeszcze tego w superkropku ale w pandach nagminnie właśnie one padają. Musisz ustalić który driver odpowiada za tą konkretną cewkę. Albo po schemacie dojdziesz do którego pinu złącza jest podlaczona albo na odpiętym akumulatorze podepnij komputer do auta...
Plus na grzałkę jest na pinie 4. Powinien być po przekręceniu stacyjki. Sterownik załącza podgrzewanie sondy podając masę z pinu B32. Jeśli instalacja jest ok to masz uszkodzony stopień końcowy sterowania w sterowniku silnika.
W Grande Punto jest całkowicie inny sterownik silnika IAW5SF3.M2 a ty masz jak się domyślam IAW5SF.MH wiec schemat jest jednak inny. Patrząc na sterownik jak jest zamontowany to w prawej wtyczce pin 16 i 29 to 12V a na PIN 15 GND , pin 10 K-line diagnostyka
Kolego mówimy o złączu sterownika silnika. Masz na schemacie zaznaczone kolory kabli, już po tym możesz zidentyfikować wszystko. Zobacz, w tej kasecie też masz podpisne piny. Nawet na zdjęciu widać. Obudowa, wewnątrz gniazd ma cyferki, to rzędami numeracja pinów. Oczywiście liczysz z pustymi polami. 1 ----- 5 6 ----- 10 Tak to przykładowo wygląda. I...
Musisz kupić ten sam numer hardweru
Aktualizacja centralki silnika, zapewne masz stara, podaj odczytany nr testerem to sprawdze I oczywiście jakie temperatury widzi sterownik
Mapę w Punto 1.4 😭😭😭 Podaj numery sterownika silnika.
Na początek trzeba sprawdzić zaslianie na sterownik silnika.
Dziękuję wszystkim za pomoc. Diagnoza uszkodzony sterownik silnika.
Odczytać błędy to po pierwsze. Auto z LPG czy czysta benzyna? Zresetować korekty na sterowniku. Można to zrobić np. przy użyciu Autela, ale MES pewnie też potrafi. Sprawdzić szczelność dolotu, może lewe powietrze łapie. W ostateczności podmienić przepustnicę.
Błąd komunikacji NCM - NBC czyli na linii sterownik silnika-sterownik nadwozia (body komputer). Nie szarp wiązkami - polej je wodą... zwłaszcza tą w podszybiu. To samo mi się czasem robi w Grande Punto po deszczu, tyle że są tylko błędy CAN i auto jeździ normalnie, tylko zegary i radio "umierają".
myślę że trzeba się zainteresować hybrydą (sterownik silnika).
O sterowniku silnika. Nie zarejestruje przerwy , bo nie ma zasilania. Za to inne sterowniki np ABS, BSI mogą mieć błąd komunikacji ze sterownikiem silnika.
https://obrazki.elektroda.pl/8001084800_... https://obrazki.elektroda.pl/2887521300_... Wtyczka A sterownika silnika, pin 23. Tutaj idzie plus po stacyjce z przekaźnika T6. Skrzynka bezpieczników a w komorze silnika wtyczka A, pin 10 - stąd idzie plus po stacyjce na sterownik silnika. Sprawdź czy go masz. Lub prościej....
Wyjmowałeś wkład skrzynki bezpieczników? Po samych bezpiecznikach/przekaźnikach może nic nie być widać. Masz usterkę w obwodzie przekaźnika zasilania sterownika silnika.
Złącze A to 94 pinowa wtyczka sterownika silnika. Nie wątp, urwana masa wiązki sterownika skutkuje brakiem jego zasilania, co za tym idzie nie zaświeci się kontrolka check i nie zgaśnie kontrolka immo, bo nie działający sterownik nie autoryzuje immobilizera
Może nie chiński, a bułgarski - Multi ECU Scan (do Punto EVO potrzebujesz wersji zarejestrowanej), do tego interfejs STN1110 lub OBDLink SX. Od biedy może być też ELM327, ale V1.5 mają źle zateriminowaną linię CAN i w FIATach wywalają całą komunikację po CAN po ich podpięciu do OBD. W sumie wystarczy usunąć 1 rezystor i działa. Potrzebna jest też przejściówka...
Na razie się nie nastawiaj, bo może to być dużo różnych rzeczy. Trzeba wykonać diagnostykę to się dowiesz. Mógł przeskoczyć rozrząd (chyba najbardziej prawdopodobne), rzeczywiście mogło dojść do przebicia cewki zapłonowej a niestety uszkodzona cewka mogła uszkodzić driver w sterowniku silnika. Jeśli wymieniłeś cewkę należało też wymienić albo chociaż...
No schemat albo jedź do elektryka lub gazownika. Generalnie trzeba znaleźć przewód sygnałowy pierwszej sondy i przeciąć go i podłączyć jeden i drugi koniec z przewodami do sterownika LPG.
Witam, problem polega na tym, że silnik faluje na wolnych obrotach. W sterowniku brak błędów. Przepustnica sprawdzona.
Popieram adrzej20001. Ten typ tak ma , gdy jest niskie napięcie akumulatora. Sprawdź też masy silnika i sterownika .
Jak w temacie: błędy P0651-czujnik zasilania 2, P0615- obwód sterowania głównego przekaźnika. Ma ktoś do tego schemat instalacji sterownika silnika?
Może ktoś w sterowniku silnika grzebał. Masz filtr cząstek?
Witam. czy sterownik silnika od Punto 1.2 8V, pasuje do 1.4 8V?
Mapy w sterowniku silnika do wykasowania, przejeździć 300 km na benzynie i jechać do gazownika aby gaz ustawił. Nie włączać gazu do momentu ustawienia
Niby normalnie jedzie tylko świeci się kontrolka silnika Co melduje sterownik?????????
Co może być przyczyną ? Z góry dzięki za pomoc Wszystko. Układ paliwowy, dolotowy, czujniki, spadki napięcia... Czy tak trudno jest pojechać do warsztatu żeby chociaż zapoznać się z błędami zapisanymi w sterowniku?
Dziękuję bardzo ale to jest w benzynę 1.4 lub 1.2 . Ja potrzebuje do diesla 1.3 multijet w tym miejscu jest sterownik silnika i tam nie ma miejsca
Rozchodzi się o to, czy przepustnica otwiera się do końca. Należy się czymś podłączyć, co pokaże taki parametr ze sterownika silnika, a mile widziane będzie sprawdzenie jeszcze paru innych.
Chyba się okazało, że pompa jednak jest oryginalna, numery po vin i ten odczytany interfejsem się zgadza. Ale w międzyczasie przyszła mi inna (która była następcą obecnej) z Grande Punto ale tym samym silnikiem i po podmianie nic to nie zmieniło. Orientuje się ktoś tutaj w tych Fiatowskich konfiguracjach, sterownikach, elektronikach itp?
Te fiaty mają dwie typowe usterki. Mapsensor z czujnikiem temperatury powietrza lub sterownik silnika. Jeśli opis z pracującym wentylatorem pasuje do twojej sytuacji to wina leży w ECU.
To samo PCB i ta sama przypadłość. Różnią się tylko SW, HW jest praktyczne to samo. Generalnie problem jest z magistralą CAN sterownik silnika->reszta. Zresztą będzie błąd odnośnie komunikacji NCM-NFR
Wiesz co, wyjąc pompę, a zmierzyć ciśnienie, podejrzeć parametry to 2 różne rzeczy. Na samym końcu powinieneś decydować o naprawie sterownika, Google nie boli, poszukaj sobie objawy.
problem jest taki że diagram ze schematem jaki mi się otwiera w programie jest wiele więksyz niż ekran. musiałbum ze 4 zrzuty ekranu robić a nie wiem czy połapiesz sie w tym. na schemacie brak opisów - widać je po najechaniu myszką na element. na zdjęciach bedzie to nie możliwe.. moge powiedzieć np że silnik dmuchawy jest połaczony ze sterownikiem silnika...
Do tego silnika to byle co się sprawdzi - Zenit, Stag... byle z głową to zamontować i zestroić. Dla mnie największą wadą LPG jest konieczność częstego tankowania, które trwa dłużej niż tankowanie benzyny. Robiąc 140 km dziennie nie zdecydowałem się na LPG, nauczyłem się oszczędniej jeździć. Takie dokładne LPG to zawsze jest zabawa w "kotka i myszkę"...
Witam was jeszcze raz czy jest to możliwe ze bez abs tez nie odpali? Nie, ale jeśli uszkodzony sterownik ABS zablokuje magistralę CAN to nie odpali, bo nie będzie komunikacji między BCM i ECU.
Potrzebuje schematu do w.w sterownika silnika. Kiepsko rano odpala a to jedyne co zostało do poprawy tj. parametr temp oleju -36,5stC reszta w normie. W aucie nie ma lub nie widzę tego czujnika. Grande Punto 1.2 rok 2006
witam posiadam fiata grande punto 1.4 2007 ze znikomym przebiegiem, kupiony z licytacji komorniczej, niestety nie posiada kluczyków koszt nowego w aso 1400 więc kosmos, chce wymienić bsi i sterownik silnika z takiej samej wersji, natomiast wiem jak ciężko kupić bsi z tym samym nr, wiec mam pytanie czy jest różnica jakie ma oznaczenie bsi?, wydaje mi...
Maree, Punta i cała masa innych aut segmentu B i C z tamtych lat tak ma. Tylko drzwi kierowcy mają moduł szyby, od strony pasażera silnik szyby jest sterowany bezpośrednio przyciskiem (ew. przez przekaźniki). W dekadę nowszym Grande Punto też tak mam. Krótkie naciśnięcie to "krok" przytrzymanie zamyka do końca, ew. kolejne naciśnięcie w trakcie jazdy...
W/g schematów jakimi dysponuję regulator napięcia w tym alternatorze działa autonomicznie, obwód D+ jest połączony z ECM (sterownikiem silnika), który mierzy napięcie na tym obwodzie i przesyła tę informację dalej do BCM (sterownika nadwozia), który z kolei decyduje o ew. zaświeceniu kontrolki ładowania (przy napięciu poniżej 5,5V).
Mi się takie coś zrobiło w Grande Punto - wilgoć dostała się do skrzynki przekaźników - z zewnątrz nic nie było widać (nawet po wyjęciu skrzynki) ale załączał się i wyłączał przekaźnik zasilania sterownika silnika... pewnie u Ciebie przyczyną też jest zamoknięta wiązka albo skrzynka.
Silnik stuka i się trzęsie na wolnych obrotach. W jeździe nie próbowałem, żeby go nie męczyć. Check engine mruga cały czas i jest tylko jeden błąd P1300 - brak adaptacji koła fonicznego. Ten silnik to jest benzyna 1.4 w obudowie fitra powietrza nie ma przepływomierza. Map sensor w kolektorze ssącym wymieniłem na nowy. Wcześniej nie mogłem wykonać adaptacji...
Wygląda to tak, jakby silnik rozgrzewał się na ubogiej mieszance, tak jakby „bez ssania”. Po rozgrzaniu wejdzie w CL, ale po dodaniu gazu znowu przechodzi w ubogą mieszankę, aż się sterownik dostosuje. Patrzyłem także na dane z poprzedniego tematu. Silnik kiedy pracuje na ubogiej mieszance przerywa i dochodzi do wypadania zapłonów. Przyczyny zubożania....
Witam, od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem samochodu fiat grande punto 1.2 48kw. Samochód gdy jest zimny, albo pogoda nie dopisuje odpala za 3, 4 razem kręci kreci i nie potrafi zaskoczyć , gdy się zagrzeje odpala za 1 razem ale nadal długo kręci. Gdy na dworze jest z 15, 20 stopni znowu zaskakuje szybciej. Zwiedzilam już 3 mechaników, elektryka...
Wiązka pomiędzy pedałem a sterownikiem silnika, uszkodzony sterownik silnika lub nowy pedał jest też uszkodzony. Błąd mówi o braku napięcia z czujnika A oraz o braku korelacji pomiędzy czujnikiem A i B. Drugi błąd wynika z pierwszego błędu. W pedale gazu są zamontowane dwa czujniki - można powiedzieć że podwójny potencjometr, stad A i B w opisie błędów.
Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
Ok, przepraszam za brak odezwy. Wczoraj nie dałem rady. Zamieszczam zdjęcie sterownika silnika: https://obrazki.elektroda.pl/4617819300_... Byłem dzisiaj w zakładzie dorabiania kluczy. Miły Pan zrobił mi kostkę tp do odpalenia auta jako drugi klucz na podstawie wsadu z epromu i powiedział, że auto powinno na tym zapalić. Sprawdził też...
2.2JTD to silnik PSA (Peugeota), na sterowniku BOSCHa. Niestety do grupy PSA nie ma dobrego (w zasadzie żadnego) oprogramowania pod ELM. Masz, czesciowo, racje. Ktos, kto wiec, co robi bedzie w stanie naprawic silnik w aucie zgodnym z norma. Jak masz dedykowany program zrobisz nim wszystkie systemy i odczytasz wszystkie parametry, również specyficzne...
Sonda tu niema nic do rzeczy. Ja osobiscie mialem problem z sonda. Teoretycznie dopiero po pewnym czasie od odpalenia sterownik powinien brac to pod uwage ale... warto sprawdzic, szczegolnie ze Fiat rozne cyrki odstawia przez sonde i pare razy mnie przeszkolil.
kolego jeśli chodzi o nie działające wspomaganie city to masz uszkodzony sterownik bądź przekaźnik i przez to się tak dzieje. Jeśli możesz to napisz na jakim sprzęcie był podpinany przez mechanika że nie było połączenia.
Od wersji MY08 rolę wyłącznika bezwładnościowego pełni sterownik SRS - jeśli ma Crash Data to nie uruchomisz silnika. Świeci się kontrolka poduchy? Odpaliły poduszki lub napinacze? W starszych modelach wyłącznik był "w nogach" pasażera (poniżej deski).
Witam. Nie działa mi klimatyzacja w Grande Punto 1.4 8V. W sterowniku silnika był taki błąd, którego nie dalo się skasować: https://obrazki.elektroda.pl/3291092800_... Wykręciłem czujnik ciśnienia po czym udało sie skasować błąd. Wciskając delikatnie zaworek do którego przykręcony jest czujnik słychać było syczenie więc jakiś tam czynnik...
Ponieważ silnik ciśnie non-stop na prawo, wartość podawanej siły to 30 Nm. To jest wartość siły wywieranej na koło kierownicy, a nie wspomagania - innymi słowy sterownik widzi, że przykładasz siłę 30Nm do koła kierownicy... i dlatego ją skręca.
Popieram poprzednika . W przypadku gdy akumulator jest w 100% sprawny , sprawdź masy silnika oraz sterownika. Ten fiat tak ma że masa wizualnie jest w porządku , a na końcówce nie przewodzi. Ewentualnie dołóż plecionkę z malucha do masy silnika. Niskie napięcie akumulatora w tym fiacie powoduje takie usterki jak opisaleś.
Cześć, mam grande Punto 2006 1.3 JTD 90km średnie spalanie zawsze wynosiło 4.6-4.8L/100km od około miesiąc spalanie wzrosło i teraz wynosi 5.1-5.3L/100km Czynności wykonywane w ostatnim czasie: - wymiana filtrów powietrza, paliwa i oleju (wraz z olejem) - czyszczenie wtryskiwaczy Jakie mogą byc powody zwiększonego spalania? Wstępna ocena dostępnych...
Witam Auto jak w opisie, nie odpala po wypadku, silnik 1.3 Multi Jet, dostał w lewy przód, wymieniona wiązka kabli wraz z nową kasetą bezpieczników. Brak połączenia z ECU, ABS i elek. wspomaganiem, dodatkowo brak kontrolki "check silnika" i "świecy". Sterownik poduszek zrobiony. Błędy w body computerze: - U0426 Minicrypt - B1054 Wyłącznik inercyjny...
Auto jak w temacie nie działa wspomaganie kierownicy,ABS,ESP,nie pokazuje prędkości,świeci kontrolka silnika,sytuacja trochę uciążliwa bo to auto sąsiada a on co dziennie do pracy nim dojeżdża ,po wstępnej diagnozie wychodzi tak: -ABS-brak komunikacji -Wspomaganie kierownicy-brak komunikacji -sterownik silnika-komunikacja jest -błąd brak komunikacji...
Witam. W samochodzie pali się check, sterownik wywala błąd P2226 - czujnik ciśnienia atmosferycznego przerwa, zwarcie z plusem. Wartość w parametrach 1000mbar i stoi. Wygląda jak by sam czujnik nie był podpięty. Problem jednak w tym, że w aucie nie ma takiego czujnika! Czytam to multiecuscanem, raczej dobry odczyt. Błąd po skasowaniu wraca od razu,...
W tej chwili tak to wygląda (IV bieg, hamowanie silnikiem do 2000 rpm i gaz w podłogę): http://obrazki.elektroda.pl/2885922600_1... Kolektor wymieniony na czysty. Zmienione oprogramowanie sterownika silnika. Było: Fiat Grande Punto 1.3 MultiJet 16V Marelli 6F3 EOBD Diesel Injection ----------------------------------------...
W jaki q...... sposób zalałeś wodoszczelny sterownik? W jakiś cudowny sposób pękła mi odma silnika i miałem cały w oleju. Żeby pozbyć się smrodu użyłem Akry i Karchera (teraz wiem że to nie jest dobre połączenie). Zapomniałem jednak o tym aby owinąć folią sterownik i elektrykę. Umyj do go dokładnie pędzelkiem z wodą z płynem do mycia naczyń - uważaj...
Zaletą Fiata w sprawach gwarancyjnych jest to, że gwarantem jest producent, a nie importer. W razie jakichkolwiek problemów można zawsze skontaktować się z centralą Fiat Auto Poland. Co do samej usterki to wypadało by chociaż napisać symbol skrzyni albo silnika. Ze swojej strony mogę jedynie potwierdzić, że parametr na który powołuje się ASO rzeczywiście...
Nie mam schematów dla Doblo, jedynie dla Grande Punto z silnikiem 1.4 8V (ma ten sam sterownik). W eLearn opis jest taki: Centralka sterowania silnikiem M10 kontroluje i steruje całym układem zapłonu i wtrysku elektronicznego. Centralka M10 jest zasilana bezpośrednio z akumulatora do styku 1 konektora A, poprzez linię zabezpieczoną bezpiecznikiem F43...
Moim zdaniem o możesz mieć tylko pretensje do BRC, Ci zaś pewnie zrzucą winę na jakość LPG, lub wadliwy zawór. Lepiej zabrać auto do mechanika, kazać sprawdzić za pomocą podania sprężonego powietrza na cylinder czy to wina wypalonego gniazda zaworowego. Wtedy będzie wiadomo czy to wina zaworów ssących czy wydechowych i czy to na 100% wina zaworów. Żeby...
Tak, ktoś się spotkał - wymień akumulator ;) Opisujesz typowe objawy padniętego akumulatora (komunikat NADMIERNA TEMPERATURA PŁYNU CHŁODNICZEGO PROSZĘ ZATRZYMAĆ POJAZD I WYŁĄCZYĆ SILNIK przy kręceniu rozrusznikiem). Przy kręceniu rozrusznikiem masz takie spadki napięcia, że cała elektronika szaleje, sterowniki nałapią różnych dziwnych błędów i potem...
Może odkopie lekką staroć ale jest sporo tematów o padających wspomaganiach w Puntach II i GP ale tak naprawde mało faktów w nich. Tak z doświadczenia kilkuletniego w temacie: - Punto II przed liftem - najczęstszą przyczyną jest silniczek (jakies 50% przypadków) i tutaj albo zimne luty albo wadliwe przekaźniki które można wymienić. Sam silniczek można...
Silnik 1.3 MJ w wersji 90KM ma koło dwumasowe! Wiem, bo już je wymieniałem w swoim ;) Swoją drogą przy niesprawnej dwumasie nieco trudniej było ruszyć. Benzyną 1.4 8V jeździłem i po mieście dużo lepiej mi się tym jeździło, w zupełności wystarczający silnik do tego auta, natomiast słabszy diesel 1.3 75KM to był horror. W trasie jednak 1.3 90KM z 6cio...
Dziś dotarł do mnie Autocom CDP+ RED... Mam wersję 2.11.3.3 i kilka słów na temat samego oprogramowania - całkiem przyzwoicie spolszczone, poza wpadkami typu przetłumaczenie słowa control jako kontrola zamiast sterowanie ale w porównaniu z tłumaczeniem np. Launcha czy Brainbee to praktycznie ideał. Diagnostyka - na razie podpiąłem Grande Punto 1.3MJ...
Witam! W silniku statyczny błąd U0426 Elektroniczna blokada odjazdu i po chwili U1706 CAN komunikacja z ABS. Auto już u nas drugi raz, poprzednio postało, pokombinowaliśmy i naraz odpaliło. Jednak po tygodniu po wjechaniu na myjnię znów nie odpaliło. Błędy w silniku te same, w BODY komputerze U0426 Minicrypt brak sygnału i jakiś błąd przełącznika oświetlenia...
W silnikach z wtryskiem nie ma w zasadzie czegoś takiego jak ssanie... możesz sprawdzić jaką temperaturę silnika i powietrza widzi sterownik silnika. Pamiętaj, że pomiar spalania podawany w książce wykonywany jest w warunkach laboratoryjnych i baaaardzo ciężko się do niego zbliżyć. Praktycznie każde auto pali więcej niż podaje instrukcja. Mam 90KM wersję...
W moim GP 1.3 JTD 90km 2006 pojawił się problem. Podczas przyspieszania, zazwyczaj na 4/5 biegu przy 3000 obrotach wyskakuje check engine i błąd "P0237 - obwód czujnika doładowania turbosprężarki A jest niski". Jak jest trochę bardziej rozgrzany kontrolka wyskakuje przy jakichś 3500 obrotów. Jeśli chodzi o czujnik w kolektorze to wymieniłem na nowy...
Zaczęło się tak, że w czasie deszczu auto stało na parkingu i zaświeciło się światło cofania (oraz działał panel sterowania lusterek). Nie dało się się uruchomić silnika - w ECU i BCM błąd immobilisera (minicrypt), poza tym jeszcze sporadyczne błędy błędy CAN na linii ECU-BCM ale komunikacja ze wszystkimi modułami chodzi. Za którymś podejściem zdjąłem...
W aucie na pewno do zrobienia jest olej + filtry + rozrząd + pasek osprzętu. Jeden amortyzator zaraz będzie do wymiany, oraz drążek kierowniczy. Małe zapocenie przy misce olejowej. Auto bez rdzy, silnik pracuje OK, brak błędów w sterowniku. Jeden pilot był uszkodzony, wystarczyło przylutować microswitch i działa. Żarówki w tylnych lampach wymienione,...
Witam serdecznie. Mam problem z układem par paliwa i grzałką 1 sondy lambda w Grande Punto Abarth 1.4 155 km z ECU BOSCH ME 7.9.10 (5184238). Przeczytałem wszystkie możliwe tematy i nigdzie nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. Do tej pory wykonałem następujące czynności: - ciągłość przewodów do pinów w ECU - wszystko ok - zdemontowałem zawór,...
Witam kolegów mam punto grande rok 2008 rok silnik 1.3. Auto po dzwonie zrobiłem sterownik SRS ale mimo to auto zablokowane na wyświetlaczu blokada paliwa. Przełącznikami kierunkowskazów nie idzie. Brak włącznika uderzeniowego. Sprawdźcie czy ogólnie dobry wsad dałem . 51838066 AIRBAG 5WK4414
sterownik grande punto grande punto sterownik punto grande
podmiana kanały czujniki wabco schemat rezystor opornik
schemat jednokreskowy instalacji schemat jednokreskowy instalacji
Czy do równoległego łączenia ogniw potrzebny jest balanser? Parametry termostatu Danfoss 077B1335L