Kolego mówimy o złączu sterownika silnika. Masz na schemacie zaznaczone kolory kabli, już po tym możesz zidentyfikować wszystko. Zobacz, w tej kasecie też masz podpisne piny. Nawet na zdjęciu widać. Obudowa, wewnątrz gniazd ma cyferki, to rzędami numeracja pinów. Oczywiście liczysz z pustymi polami. 1 ----- 5 6 ----- 10 Tak to przykładowo wygląda. I...
https://obrazki.elektroda.pl/8001084800_... https://obrazki.elektroda.pl/2887521300_... Wtyczka A sterownika silnika, pin 23. Tutaj idzie plus po stacyjce z przekaźnika T6. Skrzynka bezpieczników a w komorze silnika wtyczka A, pin 10 - stąd idzie plus po stacyjce na sterownik silnika. Sprawdź czy go masz. Lub prościej....
W Grande Punto jest całkowicie inny sterownik silnika IAW5SF3.M2 a ty masz jak się domyślam IAW5SF.MH wiec schemat jest jednak inny. Patrząc na sterownik jak jest zamontowany to w prawej wtyczce pin 16 i 29 to 12V a na PIN 15 GND , pin 10 K-line diagnostyka
Dzień dobry. Z uwagi na to, że podobno to dość często spotykany problem postanowiłem zapytać. Może ktoś pomoże :) Sterownik o oznaczeniu IAW 5SF9.A2 ( kupiony dawca IAW 5SF3.M1 ) Samochód Fiat Grande Punto 2011 r 1.4 +LPG. Sterownik silnika nie daje sygnału na cewkę idącą do 4 świecy (pierwsza z prawej). Oglądając sterownik: http://obrazki.elektroda.pl/4960350200_1...
Czasy wtrysku gazu nas mało interesują, obserwujemy ciągle czasy wtrysku benzyny. Najlepiej najpierw sprawdzić ustawienie instalacji gazowej podczas jazdy, bo to może mieć wpływ na przełączanie na zasilanie gazem dlatego że np jeżeli instalacja gazowa jest ustawiona za ubogo to sterownik benzynowy adaptuje sie do zbyt ubogiej mieszanki i wylicza że...
Proponuję sprawdzić jaka temperaturę silnika i powietrza zasysanego widzi sterownik silnika po dłuższym postoju. Jeżeli nie jest podobna do temperatury otoczenia to tutaj może być problem. Czy auto posiada LPG? Dość często się ustawiona instalacja powoduje też takie problemy.
Cześć, mam grande Punto 2006 1.3 JTD 90km średnie spalanie zawsze wynosiło 4.6-4.8L/100km od około miesiąc spalanie wzrosło i teraz wynosi 5.1-5.3L/100km Czynności wykonywane w ostatnim czasie: - wymiana filtrów powietrza, paliwa i oleju (wraz z olejem) - czyszczenie wtryskiwaczy Jakie mogą byc powody zwiększonego spalania? Wstępna ocena dostępnych...
Sprawdzone brak Zasilania na bezpiecznik nr 47 7.5A odpowiedzialny za zasilanie ecu. Przewód sprawdzony aż do komory grodziowej i jest cały. Proszę o info czy przewód zasilający ecu idzie bezpośrednio z skrzynki bezpieczników w przedziale silnika do stacyjki? Ponieważ po podaniu ma krótko napięcia na sterownik i przekręceniu kluczyka auto odpala po...
Te fiaty mają dwie typowe usterki. Mapsensor z czujnikiem temperatury powietrza lub sterownik silnika. Jeśli opis z pracującym wentylatorem pasuje do twojej sytuacji to wina leży w ECU.
Właśnie ten mechanik mi powiedział, że z tym autem kompletnie nic się nie dzieję jak ta kontrolka miga. Że śmiało jeździć. Inny znowu mechanik stwierdził, że uszkodzony jest sterownik od silnika, ale o to chodzi właśnie, że to się dzieje jak jest w baku "dużo" paliwa. Bak i pompa paliwa były wyjmowane w celu zobaczenia czy nie są zabrudzone albo nie...
Dziękuję bardzo ale to jest w benzynę 1.4 lub 1.2 . Ja potrzebuje do diesla 1.3 multijet w tym miejscu jest sterownik silnika i tam nie ma miejsca
Wiązka pomiędzy pedałem a sterownikiem silnika, uszkodzony sterownik silnika lub nowy pedał jest też uszkodzony. Błąd mówi o braku napięcia z czujnika A oraz o braku korelacji pomiędzy czujnikiem A i B. Drugi błąd wynika z pierwszego błędu. W pedale gazu są zamontowane dwa czujniki - można powiedzieć że podwójny potencjometr, stad A i B w opisie błędów.
witam posiadam fiata grande punto 1.4 2007 ze znikomym przebiegiem, kupiony z licytacji komorniczej, niestety nie posiada kluczyków koszt nowego w aso 1400 więc kosmos, chce wymienić bsi i sterownik silnika z takiej samej wersji, natomiast wiem jak ciężko kupić bsi z tym samym nr, wiec mam pytanie czy jest różnica jakie ma oznaczenie bsi?, wydaje mi...
(at) Karczman Skrzynkę bezpieczników rozebrałem w drobny mak - zero śladów korozji, porobiłem dodatkowe odwodnienia, zabezpieczyłem podszybie aby tam woda po kablach nie spływała. Nawet po odpięciu zasilania na skrzynkę BSI pod kierownicą problem nieregularnego poboru prądu dalej występuje, bo myslałem że to może coś z immo (bo jak nie chce normalnie...
Witam Auto jak w opisie, nie odpala po wypadku, silnik 1.3 Multi Jet, dostał w lewy przód, wymieniona wiązka kabli wraz z nową kasetą bezpieczników. Brak połączenia z ECU, ABS i elek. wspomaganiem, dodatkowo brak kontrolki "check silnika" i "świecy". Sterownik poduszek zrobiony. Błędy w body computerze: - U0426 Minicrypt - B1054 Wyłącznik inercyjny...
Witam, od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem samochodu fiat grande punto 1.2 48kw. Samochód gdy jest zimny, albo pogoda nie dopisuje odpala za 3, 4 razem kręci kreci i nie potrafi zaskoczyć , gdy się zagrzeje odpala za 1 razem ale nadal długo kręci. Gdy na dworze jest z 15, 20 stopni znowu zaskakuje szybciej. Zwiedzilam już 3 mechaników, elektryka...
Innego błędu mi nie pokazuje. Posiadam sprzęt do diagnostyki od AutoxScan rs820 pro z oprogramowaniem do fiata. A jakie mają być napięcia na tych trzech czujnikach ? Czujnik wałka rozrządu 3 pin ? Czujnik wału korbowego 2 pin ? Czujnik stukowy ? Szukałem w internecie, ale widocznie słabo szukam bo nic nie znalazłem. Przesyłam zdjęcia z diagnostyki....
Witam was jeszcze raz czy jest to możliwe ze bez abs tez nie odpali? Nie, ale jeśli uszkodzony sterownik ABS zablokuje magistralę CAN to nie odpali, bo nie będzie komunikacji między BCM i ECU.
kolego jeśli chodzi o nie działające wspomaganie city to masz uszkodzony sterownik bądź przekaźnik i przez to się tak dzieje. Jeśli możesz to napisz na jakim sprzęcie był podpinany przez mechanika że nie było połączenia.
ladamaniac ABS, BSI są czyste. Sterownik silnika odczytuje temperaturę. Dwóch komputerowców sprawdzało swoimi sprzętami i aden nic nie znalazł. Masa trzyma mocno ale mimo to poprawiłem -> odkręciłem, oczyściłem i zakręciłem. Problem jest od wielu dni ale zawsze ZAWSZE 7-my start załącza silnik . Czy prawdopodobieństwo tu nie działa, czy tak jest zaprogramowane,...
W jaki q...... sposób zalałeś wodoszczelny sterownik? W jakiś cudowny sposób pękła mi odma silnika i miałem cały w oleju. Żeby pozbyć się smrodu użyłem Akry i Karchera (teraz wiem że to nie jest dobre połączenie). Zapomniałem jednak o tym aby owinąć folią sterownik i elektrykę. Umyj do go dokładnie pędzelkiem z wodą z płynem do mycia naczyń - uważaj...
W silnikach z wtryskiem nie ma w zasadzie czegoś takiego jak ssanie... możesz sprawdzić jaką temperaturę silnika i powietrza widzi sterownik silnika. Pamiętaj, że pomiar spalania podawany w książce wykonywany jest w warunkach laboratoryjnych i baaaardzo ciężko się do niego zbliżyć. Praktycznie każde auto pali więcej niż podaje instrukcja. Mam 90KM wersję...
Silnik 1.3 MJ w wersji 90KM ma koło dwumasowe! Wiem, bo już je wymieniałem w swoim ;) Swoją drogą przy niesprawnej dwumasie nieco trudniej było ruszyć. Benzyną 1.4 8V jeździłem i po mieście dużo lepiej mi się tym jeździło, w zupełności wystarczający silnik do tego auta, natomiast słabszy diesel 1.3 75KM to był horror. W trasie jednak 1.3 90KM z 6cio...
Zaczęło się tak, że w czasie deszczu auto stało na parkingu i zaświeciło się światło cofania (oraz działał panel sterowania lusterek). Nie dało się się uruchomić silnika - w ECU i BCM błąd immobilisera (minicrypt), poza tym jeszcze sporadyczne błędy błędy CAN na linii ECU-BCM ale komunikacja ze wszystkimi modułami chodzi. Za którymś podejściem zdjąłem...
Plus na grzałkę jest na pinie 4. Powinien być po przekręceniu stacyjki. Sterownik załącza podgrzewanie sondy podając masę z pinu B32. Jeśli instalacja jest ok to masz uszkodzony stopień końcowy sterowania w sterowniku silnika.
Witam. czy sterownik silnika od Punto 1.2 8V, pasuje do 1.4 8V?
Odczytać błędy to po pierwsze. Auto z LPG czy czysta benzyna? Zresetować korekty na sterowniku. Można to zrobić np. przy użyciu Autela, ale MES pewnie też potrafi. Sprawdzić szczelność dolotu, może lewe powietrze łapie. W ostateczności podmienić przepustnicę.
Złącze A to 94 pinowa wtyczka sterownika silnika. Nie wątp, urwana masa wiązki sterownika skutkuje brakiem jego zasilania, co za tym idzie nie zaświeci się kontrolka check i nie zgaśnie kontrolka immo, bo nie działający sterownik nie autoryzuje immobilizera
Mapę w Punto 1.4 😭😭😭 Podaj numery sterownika silnika.
Musisz kupić ten sam numer hardweru
Błąd komunikacji NCM - NBC czyli na linii sterownik silnika-sterownik nadwozia (body komputer). Nie szarp wiązkami - polej je wodą... zwłaszcza tą w podszybiu. To samo mi się czasem robi w Grande Punto po deszczu, tyle że są tylko błędy CAN i auto jeździ normalnie, tylko zegary i radio "umierają".
Może nie chiński, a bułgarski - Multi ECU Scan (do Punto EVO potrzebujesz wersji zarejestrowanej), do tego interfejs STN1110 lub OBDLink SX. Od biedy może być też ELM327, ale V1.5 mają źle zateriminowaną linię CAN i w FIATach wywalają całą komunikację po CAN po ich podpięciu do OBD. W sumie wystarczy usunąć 1 rezystor i działa. Potrzebna jest też przejściówka...
Dziękuję wszystkim za pomoc. Diagnoza uszkodzony sterownik silnika.
myślę że trzeba się zainteresować hybrydą (sterownik silnika).
Popieram adrzej20001. Ten typ tak ma , gdy jest niskie napięcie akumulatora. Sprawdź też masy silnika i sterownika .
Może ktoś w sterowniku silnika grzebał. Masz filtr cząstek?
Witam, problem polega na tym, że silnik faluje na wolnych obrotach. W sterowniku brak błędów. Przepustnica sprawdzona.
Mapy w sterowniku silnika do wykasowania, przejeździć 300 km na benzynie i jechać do gazownika aby gaz ustawił. Nie włączać gazu do momentu ustawienia
Jak w temacie: błędy P0651-czujnik zasilania 2, P0615- obwód sterowania głównego przekaźnika. Ma ktoś do tego schemat instalacji sterownika silnika?
Na razie się nie nastawiaj, bo może to być dużo różnych rzeczy. Trzeba wykonać diagnostykę to się dowiesz. Mógł przeskoczyć rozrząd (chyba najbardziej prawdopodobne), rzeczywiście mogło dojść do przebicia cewki zapłonowej a niestety uszkodzona cewka mogła uszkodzić driver w sterowniku silnika. Jeśli wymieniłeś cewkę należało też wymienić albo chociaż...
Maree, Punta i cała masa innych aut segmentu B i C z tamtych lat tak ma. Tylko drzwi kierowcy mają moduł szyby, od strony pasażera silnik szyby jest sterowany bezpośrednio przyciskiem (ew. przez przekaźniki). W dekadę nowszym Grande Punto też tak mam. Krótkie naciśnięcie to "krok" przytrzymanie zamyka do końca, ew. kolejne naciśnięcie w trakcie jazdy...
Niby normalnie jedzie tylko świeci się kontrolka silnika Co melduje sterownik?????????
Rozchodzi się o to, czy przepustnica otwiera się do końca. Należy się czymś podłączyć, co pokaże taki parametr ze sterownika silnika, a mile widziane będzie sprawdzenie jeszcze paru innych.
Co może być przyczyną ? Z góry dzięki za pomoc Wszystko. Układ paliwowy, dolotowy, czujniki, spadki napięcia... Czy tak trudno jest pojechać do warsztatu żeby chociaż zapoznać się z błędami zapisanymi w sterowniku?
Potrzebuje schematu do w.w sterownika silnika. Kiepsko rano odpala a to jedyne co zostało do poprawy tj. parametr temp oleju -36,5stC reszta w normie. W aucie nie ma lub nie widzę tego czujnika. Grande Punto 1.2 rok 2006
Chyba się okazało, że pompa jednak jest oryginalna, numery po vin i ten odczytany interfejsem się zgadza. Ale w międzyczasie przyszła mi inna (która była następcą obecnej) z Grande Punto ale tym samym silnikiem i po podmianie nic to nie zmieniło. Orientuje się ktoś tutaj w tych Fiatowskich konfiguracjach, sterownikach, elektronikach itp?
To samo PCB i ta sama przypadłość. Różnią się tylko SW, HW jest praktyczne to samo. Generalnie problem jest z magistralą CAN sterownik silnika->reszta. Zresztą będzie błąd odnośnie komunikacji NCM-NFR
problem jest taki że diagram ze schematem jaki mi się otwiera w programie jest wiele więksyz niż ekran. musiałbum ze 4 zrzuty ekranu robić a nie wiem czy połapiesz sie w tym. na schemacie brak opisów - widać je po najechaniu myszką na element. na zdjęciach bedzie to nie możliwe.. moge powiedzieć np że silnik dmuchawy jest połaczony ze sterownikiem silnika...
Do tego silnika to byle co się sprawdzi - Zenit, Stag... byle z głową to zamontować i zestroić. Dla mnie największą wadą LPG jest konieczność częstego tankowania, które trwa dłużej niż tankowanie benzyny. Robiąc 140 km dziennie nie zdecydowałem się na LPG, nauczyłem się oszczędniej jeździć. Takie dokładne LPG to zawsze jest zabawa w "kotka i myszkę"...
Wygląda to tak, jakby silnik rozgrzewał się na ubogiej mieszance, tak jakby „bez ssania”. Po rozgrzaniu wejdzie w CL, ale po dodaniu gazu znowu przechodzi w ubogą mieszankę, aż się sterownik dostosuje. Patrzyłem także na dane z poprzedniego tematu. Silnik kiedy pracuje na ubogiej mieszance przerywa i dochodzi do wypadania zapłonów. Przyczyny zubożania....
sterownik grande punto grande punto sterownik punto grande
obcinanie wierzchołków kluczyk matka pralka pompa zwarcie bezpieczniki
vaillant ustawienia suszarka samsung
Schemat silnika Audi Q7 TDI 2006 - gdzie znaleźć? Sharp LC-70LE838E Software Update Guide