Tak właśnie jest.
Potrzebujesz przekaźnik 3SRM5, który załatwi sprawę. http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p332...
Kierunkowskazy: pin10 - różowo/czarny pin20 - biało/czarny http://obrazki.elektroda.pl/3943655400_1...
Witaj W dobrą stronę idziesz. To nie są wcale regulatory napięcia tylko drivery cewek. Nie robiłem jeszcze tego w superkropku ale w pandach nagminnie właśnie one padają. Musisz ustalić który driver odpowiada za tą konkretną cewkę. Albo po schemacie dojdziesz do którego pinu złącza jest podlaczona albo na odpiętym akumulatorze podepnij komputer do auta...
Aktualizacja centralki silnika, zapewne masz stara, podaj odczytany nr testerem to sprawdze I oczywiście jakie temperatury widzi sterownik
Trzymaj.
Plus na grzałkę jest na pinie 4. Powinien być po przekręceniu stacyjki. Sterownik załącza podgrzewanie sondy podając masę z pinu B32. Jeśli instalacja jest ok to masz uszkodzony stopień końcowy sterowania w sterowniku silnika.
Jeszcze sprawdzę ciągłość przewodów od ECU do skrzynki pod maską do przekaźnika T7 jeżeli będzie ok można obstawić uszkodzenie ECU Podaj masę przez żarówkę 5W na ten kabel przy zlaczu sterownika,powninien przekaźnik klikać.
Złącze A to 94 pinowa wtyczka sterownika silnika. Nie wątp, urwana masa wiązki sterownika skutkuje brakiem jego zasilania, co za tym idzie nie zaświeci się kontrolka check i nie zgaśnie kontrolka immo, bo nie działający sterownik nie autoryzuje immobilizera
W Grande Punto jest całkowicie inny sterownik silnika IAW5SF3.M2 a ty masz jak się domyślam IAW5SF.MH wiec schemat jest jednak inny. Patrząc na sterownik jak jest zamontowany to w prawej wtyczce pin 16 i 29 to 12V a na PIN 15 GND , pin 10 K-line diagnostyka
Kolego mówimy o złączu sterownika silnika. Masz na schemacie zaznaczone kolory kabli, już po tym możesz zidentyfikować wszystko. Zobacz, w tej kasecie też masz podpisne piny. Nawet na zdjęciu widać. Obudowa, wewnątrz gniazd ma cyferki, to rzędami numeracja pinów. Oczywiście liczysz z pustymi polami. 1 ----- 5 6 ----- 10 Tak to przykładowo wygląda. I...
Masz chociaż jakiś sprzęt? A i podaj numery sterownika.
Wina sterownika.
Witam. Sprawdź masy lamp tylnych. Sprawdź styki także plusowe w tych wtykach. Przeczyść. A to że żarówki świecą, nie oznacza że są w 100% sprawne. Wystarczy że będzie przyczerniona i ma inna rezystancję a sterownik będzie wariował.
Musisz kupić ten sam numer hardweru
Mam pytanie czy jest ktoś kto rozkoduje komputer IAW 5SF3.M1 do grande punto lub da namiar na jakiegoś elektronika Pozdrawiam i wielkie dzieki
dobra, zaraz wrzucę schemat....
Mapę w Punto 1.4 😭😭😭 Podaj numery sterownika silnika.
Jest diagnoza. Uszkodzony sterownik. Niestety żaden z powyższych sposobów nie zadziałał. Dzięki wszystkim za pomysły. Chyba pojeżdżę sobie trochę na benzynie i zainwestuję w jakiś używany sterownik. Na allegro znalazłem używki za około 200 zł. Jeszcze raz dziękuję wszystkim.
No schemat albo jedź do elektryka lub gazownika. Generalnie trzeba znaleźć przewód sygnałowy pierwszej sondy i przeciąć go i podłączyć jeden i drugi koniec z przewodami do sterownika LPG.
Podłącz jeszcze raz. Bardzo często ten sterownik najprawdopodobniej się zawiesza. Po ponownym podłączeniu odzyskuje życie.
Musisz mieć transponder prekodowany pod swoje auto ale taki możesz już kupić. MES da radę. Z jakiego sterownika ta pamięć?
Na początek trzeba sprawdzić zaslianie na sterownik silnika.
Dziękuję wszystkim za pomoc. Diagnoza uszkodzony sterownik silnika.
bo go nie ma jest tylko temperatura zasysanego powietrza i wody.
Odczytać błędy to po pierwsze. Auto z LPG czy czysta benzyna? Zresetować korekty na sterowniku. Można to zrobić np. przy użyciu Autela, ale MES pewnie też potrafi. Sprawdzić szczelność dolotu, może lewe powietrze łapie. W ostateczności podmienić przepustnicę.
To świadczy o braku zasilania sterownika...
Zasadnicza sprawa - czy przy ODŁĄCZONYM wspomaganiu i kierownicy na wprost auto jedzie prosto i nie ściąga go w żadną stronę? Druga rzecz to przy stojącym aucie i kierownicy na wprost jaki kąt skrętu i jaka siła skrętu jest "widziana" przez sterownik EPS?
https://obrazki.elektroda.pl/5358520200_... Ile będzie kosztowało dorobienia takie klucza FIat Grande Punto 2009r.
myślę że trzeba się zainteresować hybrydą (sterownik silnika).
Popieram adrzej20001. Ten typ tak ma , gdy jest niskie napięcie akumulatora. Sprawdź też masy silnika i sterownika .
Poducha dwustopniowa, nie widzi drugiego stopnia-proste(szukać uszkodzenia na linii sterownik-poduszka)
ma ktoś pomysł jak uzyskać ok 4v, aby wysłać taki sygnał do sterownika?
Niby normalnie jedzie tylko świeci się kontrolka silnika Co melduje sterownik?????????
Jak LPG rozwala mapę benzyny to polecam zmienić sterownik na taki który odczytuje korekty ze sterownika benzyny i na ich podstawie modyfikuję mapę LPG.
Wyjmowałeś wkład skrzynki bezpieczników? Po samych bezpiecznikach/przekaźnikach może nic nie być widać. Masz usterkę w obwodzie przekaźnika zasilania sterownika silnika.
W parametrach sterownik widzi wciskanie przycisku Po wysterowaniu z funkcji sterownika klapa się otwiera W teorii jest wszystko ok. Chyba że mikrowłącznik jest 3 pinowy i wymagane jest przez bcm przełaczenie sygnału między pinami.
Nie pamiętam ale... Jeśli za odcięcie paliwa po dzwonie odpowiada airbag to źle zrobiony - może warto wymienić na sprawny a nie crash date rzeźbić? jeśli to nie sterownik to co z grzybkiem - takim znanym z renówek? No i gdzies ci plusy uciekaja.... To brak komunikacji, chyba że ten Twój airbag a canie mąci bardzo...
Co do palenia to pomogła wymiana rozrusznika. Chyba było jakieś zwarcie na cewce jak się zagrzał, bo po wymianie rozrusznika czy ciepły, czy zimny pali od strzała. Co do błędu sprzęgła nadal jest i nie można go usunąć - błąd stały. Pozostaje tylko wymiana sterownika.
Tak, brak radia może powodować miganie licznika, generalnie niezgodność komponentów ze stanem zapisanym. Musisz zrobić „osiowanie proxy” czyli zmienić zakres wyposażenia w sterowniku Body.
Może nie chiński, a bułgarski - Multi ECU Scan (do Punto EVO potrzebujesz wersji zarejestrowanej), do tego interfejs STN1110 lub OBDLink SX. Od biedy może być też ELM327, ale V1.5 mają źle zateriminowaną linię CAN i w FIATach wywalają całą komunikację po CAN po ich podpięciu do OBD. W sumie wystarczy usunąć 1 rezystor i działa. Potrzebna jest też przejściówka...
Witam Dziękuję za informacje! Chyba wybiorę minister'a. Jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam Marcin
Co może być przyczyną ? Z góry dzięki za pomoc Wszystko. Układ paliwowy, dolotowy, czujniki, spadki napięcia... Czy tak trudno jest pojechać do warsztatu żeby chociaż zapoznać się z błędami zapisanymi w sterowniku?
zacznij od sprawdzenia odciecia wtrysków przez sterownik gazu..
sprawdź uderzeniówke czy nie wybita. w sterowniku airbag
Sprawdź masy sterownika oraz silnika.Dodatkowo naładuj akumulator.
Na trasie (90-120km/h) mam 4,5-4,8l/100km (ale licznikowe 90km/h po równej drodze to wskazania chwilowego spalania na poziomie 3,5-3,8l/100km). Próbowałeś wykasować parametry samo-adaptacyjne (kalibracje) sterownika?
Wstawiono sterownik zrobiony na virgin.
Błąd komunikacji NCM - NBC czyli na linii sterownik silnika-sterownik nadwozia (body komputer). Nie szarp wiązkami - polej je wodą... zwłaszcza tą w podszybiu. To samo mi się czasem robi w Grande Punto po deszczu, tyle że są tylko błędy CAN i auto jeździ normalnie, tylko zegary i radio "umierają".
Jak w temacie: błędy P0651-czujnik zasilania 2, P0615- obwód sterowania głównego przekaźnika. Ma ktoś do tego schemat instalacji sterownika silnika?
Może ktoś w sterowniku silnika grzebał. Masz filtr cząstek?
Sterownik SRS i napinacze pasów.
Normalne. Sterownik, body, centralny, radio, alarm - jeżeli jest.
Mapy w sterowniku silnika do wykasowania, przejeździć 300 km na benzynie i jechać do gazownika aby gaz ustawił. Nie włączać gazu do momentu ustawienia
Witam, problem polega na tym, że silnik faluje na wolnych obrotach. W sterowniku brak błędów. Przepustnica sprawdzona.
Witam. czy sterownik silnika od Punto 1.2 8V, pasuje do 1.4 8V?
W temacie przeprogramowania sterownika pubto grande-mógłbyś dac mi namiar na tego goscia? Wymieniona cewka, a iskry brak☹️
Maree, Punta i cała masa innych aut segmentu B i C z tamtych lat tak ma. Tylko drzwi kierowcy mają moduł szyby, od strony pasażera silnik szyby jest sterowany bezpośrednio przyciskiem (ew. przez przekaźniki). W dekadę nowszym Grande Punto też tak mam. Krótkie naciśnięcie to "krok" przytrzymanie zamyka do końca, ew. kolejne naciśnięcie w trakcie jazdy...
Chyba się okazało, że pompa jednak jest oryginalna, numery po vin i ten odczytany interfejsem się zgadza. Ale w międzyczasie przyszła mi inna (która była następcą obecnej) z Grande Punto ale tym samym silnikiem i po podmianie nic to nie zmieniło. Orientuje się ktoś tutaj w tych Fiatowskich konfiguracjach, sterownikach, elektronikach itp?
Dziękuję bardzo ale to jest w benzynę 1.4 lub 1.2 . Ja potrzebuje do diesla 1.3 multijet w tym miejscu jest sterownik silnika i tam nie ma miejsca
Nie wiem jak w wersji 3D ale w 5D opcja domykania szyb była dostępna tylko w wariancie z 4 szybami elektrycznymi. Były inne wiązki i inne przełączniki w drzwiach. W/g mnie "gra nie warta świeczki". Chyba nie było dodatkowego modułu, funkcja "komfortu" była realizowana przez sterownik nadwozia.
On się jakby nie załącza jak jest podłączona świeca. Dokładnie to nie wiem bo chyba chodzi o przekaźnik w sterowniku swiec zarowych? A ten nie wiem dokładnie gdzie się znajduje żeby posłuchać. Jak nie ma obciążenia (wpiętych swiec, kable w powietrzu) to mierząc do - akumulatora fajka daje te 11.5V przez kilka sekund ładnie po czym się wyłącza ok ale...
Na razie się nie nastawiaj, bo może to być dużo różnych rzeczy. Trzeba wykonać diagnostykę to się dowiesz. Mógł przeskoczyć rozrząd (chyba najbardziej prawdopodobne), rzeczywiście mogło dojść do przebicia cewki zapłonowej a niestety uszkodzona cewka mogła uszkodzić driver w sterowniku silnika. Jeśli wymieniłeś cewkę należało też wymienić albo chociaż...
Dzieki, podesle to niebawem - poszukam tego w aucie. Moje auto to Fiat Grande Punto 1.4 benz 77hp. Wersja z podstawową elektryką (szyby przód: kierowcy i pasażera).
Da się skrócić ten czas Da. Inny sterownik zc. Nie chiński. Np od Seo lub Tytana
Rozchodzi się o to, czy przepustnica otwiera się do końca. Należy się czymś podłączyć, co pokaże taki parametr ze sterownika silnika, a mile widziane będzie sprawdzenie jeszcze paru innych.
Taka przypadkowość w załączeniach związana z temperaturą i/lub wstrząsem to zwykle wina jakiegoś połączenia lutowanego, sprawdź luty przy zapłonniku napinacza, ale szczególnie w samym sterowniku SRS...pozdrawiam
Wiesz co, wyjąc pompę, a zmierzyć ciśnienie, podejrzeć parametry to 2 różne rzeczy. Na samym końcu powinieneś decydować o naprawie sterownika, Google nie boli, poszukaj sobie objawy.
Z rana odpala normalnie, zimą również. Przejadę 200 300metrow i ponownie ma ciężko odpalić kręci jak by chciał już zaskoczyć i po chwili odpala. W zimę było gorzej czasami wyskoczy błąd (zbyt wysoka temperatura płynu chłodzącego) ale czujnik temperatury płynu był zmieniony. Przejadę ponad 3km jak się rozgrzeje odpala już normalnie. Wymienione świece...
Jak wchodzisz po koleji w sterowniki ma któryś niezgodny kod ISO. Dodano po 2 Zresztą jak robisz osiowanie to który sterowniki jest nie ok, jak wyskakuję lista po zakończeniu osiowania
W przypadku procedury proxi założenie bcm od biedniejszej wersji nie jest problem bo dodatkowe sterowniki zostaną przejęte ...o ile to biedniejsze BCM będzie miało na płycie wszystkie potrzebne elementy, a może nie mieć.
Niestety błąd C1001 w GP jest małomówiący bo powoduje go zarówno sterownik jak i czujnik skrętu. Większa szansa że ten drugi - zwłaszcza jak słyszysz warczenie podczas pracy. Jednak tam czasami padają też sterowniki - pewnie dostają baty z alternatora - skoki napięcia powyżej 16V.
Jaka instalacja LPG? Wygląda na zapieczony wtrysk benzyny i/lub źle skalibrowane mapy korekcyjne LPG, co rozregulowało adaptacje wtrysku benzyny. Nie wiem czym go diagnozujesz, ale FES dla tego sterownika ma reset parametrów samo-adaptacyjnych.
Te fiaty mają dwie typowe usterki. Mapsensor z czujnikiem temperatury powietrza lub sterownik silnika. Jeśli opis z pracującym wentylatorem pasuje do twojej sytuacji to wina leży w ECU.
Poszukam. Co się stanie jeśli wyłączę reakcję sterownika na ten błąd gdybym nie znalazł czujnika temp. ? Mogę uszkodzić instalację lub coś innego ?
Dziś dotarł do mnie Autocom CDP+ RED... Mam wersję 2.11.3.3 i kilka słów na temat samego oprogramowania - całkiem przyzwoicie spolszczone, poza wpadkami typu przetłumaczenie słowa control jako kontrola zamiast sterowanie ale w porównaniu z tłumaczeniem np. Launcha czy Brainbee to praktycznie ideał. Diagnostyka - na razie podpiąłem Grande Punto 1.3MJ...
W ustawieniach Multi Ecu Scan zakładka "interfejs" jest opcja wyboru interfejsu. Ja mam elm327 v1.5a którego nie ma w spisie. Jest tam kilka wariantów między innymi elm327 v1.3. Po wybraniu opcji "szukaj interfejsu" nic nie znajdzie. Jak ręcznie wybiorę elm327 v1.3 to po teście wyskoczy komunikat że Interfejs jest nie zgodny z elm327 v1.3. W tym czasie...
problem jest taki że diagram ze schematem jaki mi się otwiera w programie jest wiele więksyz niż ekran. musiałbum ze 4 zrzuty ekranu robić a nie wiem czy połapiesz sie w tym. na schemacie brak opisów - widać je po najechaniu myszką na element. na zdjęciach bedzie to nie możliwe.. moge powiedzieć np że silnik dmuchawy jest połaczony ze sterownikiem silnika...
Widziałem grande punto po wystrzale poduszek (po wypadku oczywiście) i wiem że to nie był pierwszy dzwon tego auta .Sterownik wcześniej miał czyszczony wsad eeproma .Także w tym przypadku airbagi zadziałały prawidłowo powtórnie na tym samym sterowniku.
Nie wiem jaki był oryginał bo się spalił(dosłownie). Wolę dokupić sterownik do pandy i mieć to co powinno być ale nie wiem jaki sterownik był? Dosztukowanie brakującej instalacji to nie problem dla mnie, tylko nie mogę znaleźć informacji jaki tam był sterownik.Na schematach nowej pandy jest IAW4 i IAW5 dlatego te 2 rozpiski dołączyłem z pytaniem która...
Musisz podnieść auto i zobaczyć na nieobciążonych kołach. Dodatkowo sprawdzić siłę z jaką musisz kręcić kierownicą w prawo i w lewo. Przypuszczam jednak, że tu będzie wina sterownika. Wyjmij go i obadaj luty. Czujnik nie z tych najtańszych?
A był wymieniany jakiś sterownik, dokładane jakieś wyposażenie? Mruganie wskaźnika kilometrów w Fiatach powstaje przeważnie po dodaniu lub wymianie jakiegoś sterownika. BSI wtedy odczytuje nowy sprzęt i trzeba podpiąć pod komputer, żeby dodać nowy sprzęt.
Do tego silnika to byle co się sprawdzi - Zenit, Stag... byle z głową to zamontować i zestroić. Dla mnie największą wadą LPG jest konieczność częstego tankowania, które trwa dłużej niż tankowanie benzyny. Robiąc 140 km dziennie nie zdecydowałem się na LPG, nauczyłem się oszczędniej jeździć. Takie dokładne LPG to zawsze jest zabawa w "kotka i myszkę"...
Niestety problem tkwił w samej centralce. Sterownik działał jak chciał- raz puszczał masę, raz prąd stąd liczne problemy. Naprawa sterownika nieopłacalna więc zamówiłem inny, z kluczykiem scyzorykiem. Dzięki za podpowiedzi. Temat zamykam.
Sonda tu niema nic do rzeczy. Ja osobiscie mialem problem z sonda. Teoretycznie dopiero po pewnym czasie od odpalenia sterownik powinien brac to pod uwage ale... warto sprawdzic, szczegolnie ze Fiat rozne cyrki odstawia przez sonde i pare razy mnie przeszkolil.
Witam, podjąłem się samodzielnego montażu sterownika Centralnego Zamka w swoim Grande Punto. Wszystkie kable z powodzeniem odnalazłem, wszystko podłączyłem, działa ok. Sprzedawca sterownika powiedział mi, że mogę podpiąć również syrenę informującą o otwarciu/zamknięciu auta. Jednak sterownik nie posiada wyjścia na syrene i powiedziano mi, że muszę wykorzystać...
Witam was jeszcze raz czy jest to możliwe ze bez abs tez nie odpali? Nie, ale jeśli uszkodzony sterownik ABS zablokuje magistralę CAN to nie odpali, bo nie będzie komunikacji między BCM i ECU.
kolego jeśli chodzi o nie działające wspomaganie city to masz uszkodzony sterownik bądź przekaźnik i przez to się tak dzieje. Jeśli możesz to napisz na jakim sprzęcie był podpinany przez mechanika że nie było połączenia.
Nie wszystko jest na bezpiecznikach, trzeba było by spojrzeć w schemat, raczej odłączaj przy danym sterowniku. Miałe taki przypadek w stilo że się nie chciał uśpić i też odpięcie licznika pomagało, wymiana nic nie dała winnymi był moduł parktronic.
Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
Taa, ostatnio wszystko staje się cyfrowe. Telewizory, kamery, sterowniki... Niedługo jak nie upierzesz skarpetek w cyfrowej pralce to nie będą czyste, a wódka zmrożona w analogowej lodówce będzie smakowała jakoś dziwnie...
W/g schematów jakimi dysponuję regulator napięcia w tym alternatorze działa autonomicznie, obwód D+ jest połączony z ECM (sterownikiem silnika), który mierzy napięcie na tym obwodzie i przesyła tę informację dalej do BCM (sterownika nadwozia), który z kolei decyduje o ew. zaświeceniu kontrolki ładowania (przy napięciu poniżej 5,5V).
Mi się takie coś zrobiło w Grande Punto - wilgoć dostała się do skrzynki przekaźników - z zewnątrz nic nie było widać (nawet po wyjęciu skrzynki) ale załączał się i wyłączał przekaźnik zasilania sterownika silnika... pewnie u Ciebie przyczyną też jest zamoknięta wiązka albo skrzynka.
Witam. W samochodzie pali się check, sterownik wywala błąd P2226 - czujnik ciśnienia atmosferycznego przerwa, zwarcie z plusem. Wartość w parametrach 1000mbar i stoi. Wygląda jak by sam czujnik nie był podpięty. Problem jednak w tym, że w aucie nie ma takiego czujnika! Czytam to multiecuscanem, raczej dobry odczyt. Błąd po skasowaniu wraca od razu,...
Witam, od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem samochodu fiat grande punto 1.2 48kw. Samochód gdy jest zimny, albo pogoda nie dopisuje odpala za 3, 4 razem kręci kreci i nie potrafi zaskoczyć , gdy się zagrzeje odpala za 1 razem ale nadal długo kręci. Gdy na dworze jest z 15, 20 stopni znowu zaskakuje szybciej. Zwiedzilam już 3 mechaników, elektryka...
Wiązka pomiędzy pedałem a sterownikiem silnika, uszkodzony sterownik silnika lub nowy pedał jest też uszkodzony. Błąd mówi o braku napięcia z czujnika A oraz o braku korelacji pomiędzy czujnikiem A i B. Drugi błąd wynika z pierwszego błędu. W pedale gazu są zamontowane dwa czujniki - można powiedzieć że podwójny potencjometr, stad A i B w opisie błędów.
Z BCM połaczysz się elmem. I do tego przejściówka bo o ile jeszcze fiat punto ma linię can na pinach 6 i 14 wtyku obd tak grande punto to już granda bo ma can na pinach 1 i 9 wtyku obd Co to wersji płatnej to jeśli wybór sterownika/ funkcji jest pisany na czerwono to nie połączysz . Jedynie demo. Z tego co wiem to CAN chodzi w płatnej wersji programu
Panowie, podpięcie wprost do wiązki progowej kończy się wywaleniem bezpiecznika przy próbie podania +12V na kabel. (przynajmniej u mnie - bodykomp Delphi ma zablokowane wyjście przez diodę więc tak się nie da). Ja zrobiłem to za pomocą przekaźnika przełącznego który wahadłowo steruje tym co idzie do klapy bagażnika: - w stanie bez zasilania przekażnik...
2.2JTD to silnik PSA (Peugeota), na sterowniku BOSCHa. Niestety do grupy PSA nie ma dobrego (w zasadzie żadnego) oprogramowania pod ELM. Masz, czesciowo, racje. Ktos, kto wiec, co robi bedzie w stanie naprawic silnik w aucie zgodnym z norma. Jak masz dedykowany program zrobisz nim wszystkie systemy i odczytasz wszystkie parametry, również specyficzne...
Od wersji MY08 rolę wyłącznika bezwładnościowego pełni sterownik SRS - jeśli ma Crash Data to nie uruchomisz silnika. Świeci się kontrolka poduchy? Odpaliły poduszki lub napinacze? W starszych modelach wyłącznik był "w nogach" pasażera (poniżej deski).
sterownik grande punto punto grande grande punto sterownik silnika
termistor oznaczenie folia zegar laptop lenovo ładowanie
pioneer instrukcja obsługi polski pioneer instrukcja obsługi polski
DM3663 LUA 816 Universal TV Board: MStar MSD3663 Specs, Firmware, Panel Compatibility, Faults MAN TGS 18.440 ADR DC Circuit Breaker Specs, Faults, and Replacement