Tak właśnie jest.
Kierunkowskazy: pin10 - różowo/czarny pin20 - biało/czarny http://obrazki.elektroda.pl/3943655400_1...
Potrzebujesz przekaźnik 3SRM5, który załatwi sprawę. http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p332...
Aktualizacja centralki silnika, zapewne masz stara, podaj odczytany nr testerem to sprawdze I oczywiście jakie temperatury widzi sterownik
Złącze A to 94 pinowa wtyczka sterownika silnika. Nie wątp, urwana masa wiązki sterownika skutkuje brakiem jego zasilania, co za tym idzie nie zaświeci się kontrolka check i nie zgaśnie kontrolka immo, bo nie działający sterownik nie autoryzuje immobilizera
Plus na grzałkę jest na pinie 4. Powinien być po przekręceniu stacyjki. Sterownik załącza podgrzewanie sondy podając masę z pinu B32. Jeśli instalacja jest ok to masz uszkodzony stopień końcowy sterowania w sterowniku silnika.
Kolego mówimy o złączu sterownika silnika. Masz na schemacie zaznaczone kolory kabli, już po tym możesz zidentyfikować wszystko. Zobacz, w tej kasecie też masz podpisne piny. Nawet na zdjęciu widać. Obudowa, wewnątrz gniazd ma cyferki, to rzędami numeracja pinów. Oczywiście liczysz z pustymi polami. 1 ----- 5 6 ----- 10 Tak to przykładowo wygląda. I...
https://obrazki.elektroda.pl/8001084800_... https://obrazki.elektroda.pl/2887521300_... Wtyczka A sterownika silnika, pin 23. Tutaj idzie plus po stacyjce z przekaźnika T6. Skrzynka bezpieczników a w komorze silnika wtyczka A, pin 10 - stąd idzie plus po stacyjce na sterownik silnika. Sprawdź czy go masz. Lub prościej....
W Grande Punto jest całkowicie inny sterownik silnika IAW5SF3.M2 a ty masz jak się domyślam IAW5SF.MH wiec schemat jest jednak inny. Patrząc na sterownik jak jest zamontowany to w prawej wtyczce pin 16 i 29 to 12V a na PIN 15 GND , pin 10 K-line diagnostyka
Witam. Sprawdź masy lamp tylnych. Sprawdź styki także plusowe w tych wtykach. Przeczyść. A to że żarówki świecą, nie oznacza że są w 100% sprawne. Wystarczy że będzie przyczerniona i ma inna rezystancję a sterownik będzie wariował.
Nie pamiętam ale... Jeśli za odcięcie paliwa po dzwonie odpowiada airbag to źle zrobiony - może warto wymienić na sprawny a nie crash date rzeźbić? jeśli to nie sterownik to co z grzybkiem - takim znanym z renówek? No i gdzies ci plusy uciekaja.... To brak komunikacji, chyba że ten Twój airbag a canie mąci bardzo...
W parametrach sterownik widzi wciskanie przycisku Po wysterowaniu z funkcji sterownika klapa się otwiera W teorii jest wszystko ok. Chyba że mikrowłącznik jest 3 pinowy i wymagane jest przez bcm przełaczenie sygnału między pinami.
Wina sterownika.
Błąd komunikacji NCM - NBC czyli na linii sterownik silnika-sterownik nadwozia (body komputer). Nie szarp wiązkami - polej je wodą... zwłaszcza tą w podszybiu. To samo mi się czasem robi w Grande Punto po deszczu, tyle że są tylko błędy CAN i auto jeździ normalnie, tylko zegary i radio "umierają".
Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
Jest diagnoza. Uszkodzony sterownik. Niestety żaden z powyższych sposobów nie zadziałał. Dzięki wszystkim za pomysły. Chyba pojeżdżę sobie trochę na benzynie i zainwestuję w jakiś używany sterownik. Na allegro znalazłem używki za około 200 zł. Jeszcze raz dziękuję wszystkim.
Jak już masz rozebrany sterownik to zrób dokładne zdjęcia i przepisz numery z naklejki (bo wyszukiwarka nie indeksuje napisów na zdjęciach) - może się przydać osobie której się spali jakiś element i będzie poszukiwała jego wartości :)
Mam pytanie czy jest ktoś kto rozkoduje komputer IAW 5SF3.M1 do grande punto lub da namiar na jakiegoś elektronika Pozdrawiam i wielkie dzieki
Jak LPG rozwala mapę benzyny to polecam zmienić sterownik na taki który odczytuje korekty ze sterownika benzyny i na ich podstawie modyfikuję mapę LPG.
Zasadnicza sprawa - czy przy ODŁĄCZONYM wspomaganiu i kierownicy na wprost auto jedzie prosto i nie ściąga go w żadną stronę? Druga rzecz to przy stojącym aucie i kierownicy na wprost jaki kąt skrętu i jaka siła skrętu jest "widziana" przez sterownik EPS?
To że wtyczka pasuje nie znaczy że piny są zgodne. W ekstremum jak masz pomylone +12 z masa to można ubić interfejs. Dwa to kwestia programu nieraz program dobry ale sterownik stary lub nowy i nie jest kompatybilny z wersją.
Próbowałem wersję 4,6 i 4,7 - te krzyczą, że kod Autoryzacji jest nieprawidłowy. Zmieniłem też komputer na ten z windowsem 10. W wersji 4,9 - ten sam błąd. Czy mógłby mi ktoś po przesłaniu pliku z BSI rozszyfrować kod PIN. Ja analizowałem go w programie EFfl. Po wrzuceniu pliku odczytanego z epromu od razu widzi sterownik Delphi (ten co jest w samochodzie)....
Na początek trzeba sprawdzić zaslianie na sterownik silnika.
Cześć, mam grande Punto 2006 1.3 JTD 90km średnie spalanie zawsze wynosiło 4.6-4.8L/100km od około miesiąc spalanie wzrosło i teraz wynosi 5.1-5.3L/100km Czynności wykonywane w ostatnim czasie: - wymiana filtrów powietrza, paliwa i oleju (wraz z olejem) - czyszczenie wtryskiwaczy Jakie mogą byc powody zwiększonego spalania? Wstępna ocena dostępnych...
Dziękuję wszystkim za pomoc. Diagnoza uszkodzony sterownik silnika.
Z rana odpala normalnie, zimą również. Przejadę 200 300metrow i ponownie ma ciężko odpalić kręci jak by chciał już zaskoczyć i po chwili odpala. W zimę było gorzej czasami wyskoczy błąd (zbyt wysoka temperatura płynu chłodzącego) ale czujnik temperatury płynu był zmieniony. Przejadę ponad 3km jak się rozgrzeje odpala już normalnie. Wymienione świece...
Wstawiono sterownik zrobiony na virgin.
Witam autko naprawione Diagnoza usterki uszkodzony sterownik Można podjechać do warsztatu ale koszt jest dosyć wielki albo można tez zamowic z internetu rozkodowaniu przygotowany pod każde autko trzeba tylko przyuczyć ten sterownik pod swoje auto i można już cieszyć się z jazdy naprawionym autem myślę że temat jest zakończony w razie czego mogę podać...
Problemem okazał sie być sterownik cięgna turbiny po jego wymianie auto ożyło.
Te fiaty mają dwie typowe usterki. Mapsensor z czujnikiem temperatury powietrza lub sterownik silnika. Jeśli opis z pracującym wentylatorem pasuje do twojej sytuacji to wina leży w ECU.
Sonda tu niema nic do rzeczy. Ja osobiscie mialem problem z sonda. Teoretycznie dopiero po pewnym czasie od odpalenia sterownik powinien brac to pod uwage ale... warto sprawdzic, szczegolnie ze Fiat rozne cyrki odstawia przez sonde i pare razy mnie przeszkolil.
Dziękuję bardzo ale to jest w benzynę 1.4 lub 1.2 . Ja potrzebuje do diesla 1.3 multijet w tym miejscu jest sterownik silnika i tam nie ma miejsca
Witam Sterownik kupiłem [url=http://www.altimplus.pl/shop/pokaz_... czy dobry okaże się za kilka lat. Schemat podłączenia [url=http://toya.net.pl/~adrianek/u.pdf]... Czy muszę przelutować płytkę z "sterowania siłownikami" na "sterowanie impulsami "-""? Sterowanie CZ: czy ody dwa przewody z sterownika tj. brązowy i biały podpinam...
zacznij od sprawdzenia odciecia wtrysków przez sterownik gazu..
Właśnie ten mechanik mi powiedział, że z tym autem kompletnie nic się nie dzieję jak ta kontrolka miga. Że śmiało jeździć. Inny znowu mechanik stwierdził, że uszkodzony jest sterownik od silnika, ale o to chodzi właśnie, że to się dzieje jak jest w baku "dużo" paliwa. Bak i pompa paliwa były wyjmowane w celu zobaczenia czy nie są zabrudzone albo nie...
Podłączenie zrobiłem wpinając się w przewód granatowo-zielony pod przyciskiem sterowania ręcznego otwierania klapy (najpierw demontaż radia), jedynym zaskoczeniem było to, że sterownik zdalnego otwierania zamka miał możliwość ustawienia sterowania zamkami + lub - natomiast sygnał dodatkowego sterowania wychodził tylko + i trzeba zastosować w moim przypadku...
Wiązka pomiędzy pedałem a sterownikiem silnika, uszkodzony sterownik silnika lub nowy pedał jest też uszkodzony. Błąd mówi o braku napięcia z czujnika A oraz o braku korelacji pomiędzy czujnikiem A i B. Drugi błąd wynika z pierwszego błędu. W pedale gazu są zamontowane dwa czujniki - można powiedzieć że podwójny potencjometr, stad A i B w opisie błędów.
Sterownik AIR BAG Szukaj fachowca
Sterownik SRS i napinacze pasów.
Niestety błąd C1001 w GP jest małomówiący bo powoduje go zarówno sterownik jak i czujnik skrętu. Większa szansa że ten drugi - zwłaszcza jak słyszysz warczenie podczas pracy. Jednak tam czasami padają też sterowniki - pewnie dostają baty z alternatora - skoki napięcia powyżej 16V.
Panowie, podpięcie wprost do wiązki progowej kończy się wywaleniem bezpiecznika przy próbie podania +12V na kabel. (przynajmniej u mnie - bodykomp Delphi ma zablokowane wyjście przez diodę więc tak się nie da). Ja zrobiłem to za pomocą przekaźnika przełącznego który wahadłowo steruje tym co idzie do klapy bagażnika: - w stanie bez zasilania przekażnik...
...z poduszkami to jest dłuższa historia, bo nawet nie chodzi o to ile poduszek jest w aucie, a jaki sterownik poduszek jest założony. Ja miałem dwie poduchy, a sterownik był full opcja z dwustopniowymi wyjściami, kurtynami i co tam jeszcze mogło być (tylko wszystko nieaktywne).
Kostkę łącząca słupek z drzwiami psiknalen kontaktem,nie było nalotu . Napięcie jakieś dostawał bo miernik zaczął mierzyć ale jest to sygnał trwający 0,5s więc nie jest w stanie zmierzyć. Z prostego rozumowania swich jest by zamknąć lub otworzyć a skoro ten jeden domyślam się że to ten krańcówki drzwi działa a drugi jest wciąż otwarty i nie zamyka tym...
Da się skrócić ten czas Da. Inny sterownik zc. Nie chiński. Np od Seo lub Tytana
(at) Karczman Skrzynkę bezpieczników rozebrałem w drobny mak - zero śladów korozji, porobiłem dodatkowe odwodnienia, zabezpieczyłem podszybie aby tam woda po kablach nie spływała. Nawet po odpięciu zasilania na skrzynkę BSI pod kierownicą problem nieregularnego poboru prądu dalej występuje, bo myslałem że to może coś z immo (bo jak nie chce normalnie...
Od wersji MY08 rolę wyłącznika bezwładnościowego pełni sterownik SRS - jeśli ma Crash Data to nie uruchomisz silnika. Świeci się kontrolka poduchy? Odpaliły poduszki lub napinacze? W starszych modelach wyłącznik był "w nogach" pasażera (poniżej deski).
Witam, mam GP z 2006r 1.4b. Auto miało wymienioną całą wiązkę elektryczną w samochodzie wraz z BSI i sterownikiem. Pali, jeździ wszystkie systemy działają, jednak pozostał problem z osiowaniem (miga licznik), procedura zatrzymuje się na poduszkach "NAB" - żądanie spoza zakresu. Różnica między dawcą a "biorcą" właśnie była w ilości poduszek 2 i 6. Sterownik...
ladamaniac mimo że sterownik nie jest zasilany podczas startu (kluczyk w położeniu start a nie praca) załącza wentylator a nie rozrusznik, a jak to robi skoro nie jest zasilany. Trochę to dla mnie skomplikowane. Napisz czego szukać i gdzie. Jak sprawdzić obwód czujnika temperatury oraz obwód zasilania sterownika silnika.
Witam, od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem samochodu fiat grande punto 1.2 48kw. Samochód gdy jest zimny, albo pogoda nie dopisuje odpala za 3, 4 razem kręci kreci i nie potrafi zaskoczyć , gdy się zagrzeje odpala za 1 razem ale nadal długo kręci. Gdy na dworze jest z 15, 20 stopni znowu zaskakuje szybciej. Zwiedzilam już 3 mechaników, elektryka...
Nie wiem jak w wersji 3D ale w 5D opcja domykania szyb była dostępna tylko w wariancie z 4 szybami elektrycznymi. Były inne wiązki i inne przełączniki w drzwiach. W/g mnie "gra nie warta świeczki". Chyba nie było dodatkowego modułu, funkcja "komfortu" była realizowana przez sterownik nadwozia.
sterownik grande punto punto grande grande punto sterownik silnika
kolumny aktywne klipsch kanał technics diodowy mostek
wahacze buggy schemat automatu schodowego
Czy kodowanie wtryskiwaczy w silniku Z16XER jest konieczne? Schemat elektryczny modemu lodówki Bosch KGN36KLEC