ECM ma zasilanie?
Potwierdzam oba światła długie są sterowane tym samym przekaźnikiem.
Witam Obecnie w Grande Punto zasilanie do mojego nowego radia android zostalo wyprowadzone z przewodow zapalniczki ponieważ w fabrycznej kostce nie było plusa po zapłonie, był tylko plus z akumulatora oraz przewody CAN A i B. Chciałbym aby plus po zapłonie do radia został wyprowadzony bezpośrednio ze skrzynki bezpieczników, przy okazji chciałbym tez...
Zasilanie jest na złączu do panela, a jest brak reakcji.
Nie działa? Rozebrać i wymyć porządnie.
W tym aucie nie ma w złączu plusa po zapłonie, trzeba go dołożyć, pin 5 to zasilanie po włączeniu radia, zasilanie wzmacniacza antenowego itp.Sterowanie z kierownicy leci cyfrowo siecią CAN, potrzebny moduł do konwersji na sterowanie analogowe
To ze kostka wejdzie to nie znaczy że przewody sa standardowo osadzone, raczej nie są skoro radio sie nie włacza. Znając fiata masz zamienione piny i teraz 12v masz na 3 pinie zamiast 4 pinie.
Umiesz mysleć kolego to przecież logiczne że jak trzeci działa to włącznik ok. Powifi nie leci.Sprawdz czy dochodzi zasilanie do lamp napraw. Ew instalacja haka miesza.
To sprawdź na pinach w kostce tych od silniczka czy tam jest zasilanie. Obstawiam na złamany przewód między drzwiami a Słupkiem lub zaśniedziały styk w kostce na słupku
Witam. Podjąłem się podłączenia radia w Grande Punto mojej dziewczyny. Kable są tam pourywane, nie ma zasilania stałego tzw. pamięci, jest tylko zasilanie po przekręcaniu kluczyka na bardzo cieniutkim kabelku. Udało mi się odgadnąć, że kabel niebieski to remote, nie wiem od czego jest gruby, biało czerwony kabel - przypuszczam, że to jest tak zwana...
A sprawdziłeś po prostu żarówką, czy jest zasilanie gniazda?
Auto alternatywne zróło zasilania?
Zaczęło się tak, że w czasie deszczu auto stało na parkingu i zaświeciło się światło cofania (oraz działał panel sterowania lusterek). Nie dało się się uruchomić silnika - w ECU i BCM błąd immobilisera (minicrypt), poza tym jeszcze sporadyczne błędy błędy CAN na linii ECU-BCM ale komunikacja ze wszystkimi modułami chodzi. Za którymś podejściem zdjąłem...
Czy ktoś z Forumowiczów zna dokładną specyfikację gniazd USB i sekcji zasilania systemu Blue&me montowanego w Fiatach Grande Punto z lat 2009-2011? Ten system jest dosyć kapryśny jeśli chodzi o podłączane pendrive-y/odtwarzanie muzyki itp., ale chodzi mi o możliwość wykorzystania tego gniazda do zasilania kamery samochodowej. Czy 500mA to standard również...
błędu immobilizera na desce nie wyrzuca a zasilanie na BCM cały czas jest .
Oryginalne radio Fiat Grande Punto 2005 funkcjonowało w oparciu o magistralę CAN, więc do kostki zasilania radia doprowadzone było tylko jedno napięcie +12V. Obecne radio (Pioneer) wymaga zasilania +12V stale (żółty przewód) i +12V ze stacyjki (czerwony przewód). Musisz więc znaleźć w instalacji samochodu (na bezpiecznikach) gdzie pojawia się +12V po...
Jeszcze raz,zasilanie po zapłonie linia 15 . To musi mieć sterownik by się "wzbudzić" dopiero wtedy włącza główny przekaźnik itd. Masz schemat to sprawdź który to, dokonaj pomiarów Nie szukaj żadnych BSI ,NIE MA TAM CZEGOŚ TAKIEGO!!!
Przecież tam jak wół jest informacja że wymaga zasilania.
Mało prawdopodobne, ze wszystkie się ukruszyły. Wystarczy że nie będzie (+) zasilania i po ptokach ;-)
Nie mów tylko że masz spalony bezpiecznik F43 Jest to stałe zasilanie ECU i raczej wszyscy myśleli że to sprawdziłeś jak mierzyłeś zasilania i masy według schematu.
Na początek trzeba by sprawdzić ABS /zasilanie i czujniki/. Po ruszeniu ABSu reszta powinna działać.
To świadczy o braku zasilania sterownika...
Czy zasilanie bezpiecznika 47 7.5A który zasila sterownik silnika odzie bezpośrednio z kostki stacyjki czy z jakiegoś miejsca pośredniego jeszcze. Jeżeli idzie bezpośrednio z stacyjki czy mogę zastosować bypass podpinając dodatkowy przewód pomiędzy styk na stacyjce po zapłonie a bezpiecznik zasilania ecu
Może brakuje mu jakiegoś innego zasilania i bierze go z czujnika. Dokłądnie tak, bierze zasilanie z czujnika, czyli sprawa prosta obwód ten nie jest rozbudowany.
Sprawdź kontrolka który gaśnie po wyjęciu kluczyka i już będziesz wiedział który jest do czego. Pewnie wystarczy tylko dwa przewody zamienić czerwony satły plus a żółty jest zasilanie po zapłonie o ile pamiętam.
Witam wielkie dzięki już działa na jednym kabelku brak było zasilania 12v. Pozdrawiam.
Witaj Rob_ek dzięki za wskazówkę ja szukałem w progu i nie znalazłem prawdopodobnie sygnał z przycisku idzie przez body i na siłownik idzie już zasilanie wykonawcze (+,-) pozdrawiam MAX
Witam, Mam problem z zasilaniem w instalacji gazowej. Przez własną głupotę zalałem sterownik odpowiadający za działanie instalacji gazowej. Po zalaniu (jeszcze byłem tego nieświadomy) przez kilka godzin samochód jeździł. Rano odpaliłem samochód i już nie świeciły się żadne kontrolki z gazu. Sprawdziłem bezpieczniki. Spalony był 30A. Wymieniłem i nie...
Nie działa zamek centralny, ani szyba Sugerowało by to na brak zasilania.
Wątpię ale sprawdź, jak tak to ustal, który kabel to zasilanie siłownika z wiązce progowej i podłącz się tam alarmem(najprawdopodobniej plus, wtedy zasil kabel przez przekaźnik)
Samemu możesz sprawdzić czy faktycznie steruje egr-em, zasilanie egr 12v po zapłonie, oraz oporność cewki czy jest jakakolwiek.
Teraz mi się przypomniało, przecież w punto jest taki porąbany system zasilania cewki automatu. Coś a la kabel oczko o dużej średnicy, i tam najczęściej nie ma dobrego kontaktu. Ja to zawsze przerabiam, do tego kółeczka dolutowuję kabelek i łącze z dochodzącym. Ci co robili takie rozruszniki wiedzą o co chodzi.
To co widze to przewod antenowy jest jeden i nie ma do niego innego zasilania.
Masz funkcję podtrzymania zasilania na szybach po wyłączeniu zapłonu (2 min lub do otwarcia drzwi)?
Na co tu porada. Podjechać pod jakikolwiek serwis i odczytać błędy. Nie mów że jakiś serwis nie będzie w stanie tego zrobić. Może czujnik położenia wału uszkodzony, może coś z zasilaniem paliwem nie tak... Można gdybać.
A to się porobiło ja sprawdziłbym jeszcze czujnik wału weź zwykły Miernik sprawdź czy masz zasilanie 5v najlepszy byłby oscyloskop a to 400bar ? Odepnij czujnik na listwie i zobacz czy się zmieni lepszy komp by się przydał albo coś przy pompie pomyliłeś popuść nakrętki na przewodach przy wtryskach i pokręć czy paliwo leci z resztą każdy czujnik sprawdź...
Tam siedzi IAW 5SF3.M1 lub IAW 5SF3.M2. Co innego psuje się w tych centralkach. Była akcja serwisowa na wymianę skrzynki bezpieczników pod maską bo były problemy z zasilaniem. A wygląda mi to ewidentnie na chwilowy zanik zasilania ma body.
Taki sam objaw da też uszkodzony przekaźnik zasilania BCM lub zalana skrzynka przekaźników (częste w Grande Punto, w Punto II raczej nie słyszałem).
Cześć, problem dotyczy Grande Punto VAN 1,3 diesel, rocznik 2011. Wymieniłem wysłużone radio na nowe. Wystartowało bez problemu. Jednocześnie zamówiłem nową ramkę radia (do poprzedniej nie pasowała maskownica nowego radia). Po demontażu radia i starej ramki założyłem nową, ponownie radio. Podziałało 5 minut, po czym zgasło. I teraz tak: - na kostce...
napisze najprosciej jak sie da. Sprawdz mierniiem czy asz zasilanie na przycikach i na silniku, jka to zrobic to chyba taka podstawowa wiedze posiadasz
Przekaźniki pod maską sprawdzone, trop zaprowadził mnie do body komputera. Otóż po odłączeniu klemy słychać pyknięcie przekaźnika dochodzące właśnie z wnętrza body. Czy w tym body jest jakiś przekaźnik Kolego zamknij samochód centralnym i obserwuj wskazania amperomierza. PO kilku mninutach body odłaczy zasilanie i przekaźnik wyłączy się.
Tu częściej pada czujnik momentu siły skrętu kierownicy. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Diagnostyka Cię nakieruje na właściwy trop. Czasem to kwestia napięcia zasilania (alternator lub połączenie masy).
Miałem taki sam problem lecz w grande punto, jednego dnia panel klimatronica działał, a na drugi dzień nie ruszył, nic się nie wyświetlało, żaden przycisk nie podświetlał się, wszystkie napięcia i masy były ok, okazało sie że panel od klimatronica po prostu zdechł, wymiana na drugi i wszystko gra, może masz podobny przypadek, posprawdzaj zasilania i...
To jak rocznik '95 to nie ma cudów - fabrycznie musiało być tak jak pisałem i jak jest na schematach... pewnie auto naprawiane w stodole i takie efekty, ciekawe co jeszcze tam ciekawego znajdziesz. Kontrolki "FPS on" nigdy nie było, komunikat był na wyświetlaczu LCD w zegarach i to od Grande Punto MY08.
Witam, mam problem z moim Grande Punto 2006r. Mam małe wyczuwalne drgania na kierownicy pochodzące ze wspomagania bo jak odłączę zasilanie do niego to ustępują. Wyczytałem na forum że może być uszkodzony czujnik skrętu wspomagania.Te drgania są nawet na postoju jak auto stoi i kierownica jest nieruchoma.Czy możecie potwierdzić diagnozę? Oraz czy po...
Z tego co zrozumiałem to nie kręci rozrusznik, prawda? Jeśli możesz to sprawdź, czy zasilanie na rozrusznik idzie ze stacyjki bezpośrednio czy przez immobilizer; w pierwszym przypadku obstawiałbym przepalone styki w kostce stacyjki, w drugim problem z modułem immo.
Witam Fiat ma problemy z odpalaniem, gdy kreci rozrusznikiem w pewnym momencie przestaje widzieć obroty silnik oraz pompka paliwa przestaje pompować paliwo z baku tak jakby znikało napięcie, dodam ze pompka w baku chodzi cały czas po włączeniu zapłonu. Sprawdziłem zasilanie ecu i przekaźniki ale wszystko jest w porządku, gdy samochód odpali jeździ normalnie.
Seicento 1.1 to ten sam silnik co w Pandzie - prosta konstrukcja, dobrze znosząca zasilanie LPG. W Pandzie masz jeszcze 1.2. Te same silniki są w Punto II, a nawet w Grande Punto (1.2). Ani Seicento ani Panda nie miała problemów z korozją. Panda w prowadzeniu jest dość toporna ale to i tak nic w porównaniu z Matizem ;)
W takim razie zacznij od bezpieczników, następnie sprawdź napięcia na złączkach zasilających.
Kolego, daruj sobie te złośliwości. To nie są złośliwości. Ja tylko napisałem kol. (at)razax że jego wypowiedź Podłączyłem do grande punto edytując oryginalne kostki zrozumiałem w ten sposób że z oryginalnej kostki wziął zasilanie i tam też podpiął wyjście radia. I tylko tyle. Nie doszukuj się w mojej wypowiedzi niczego więcej. Dodano po 4 Czyli finalnie...
Mam ciekawy problem - radio M-Tech Legend II (President Harry II Classic) i antena Yosan Missouri, jeździ to w Grande Punto 1.3MJ, antena w prawym tylnym narożniku dachu, SWR=~1.2. Pociągnąłem zasilanie wprost z akumulatora, przy samym radiu w miejsce oryginalnego bezpiecznika dołożyłem filtr przeciwzakłóceniowy (dławik, "lizaczek" i "elektrolit") z...
Nowy czujnik zablokowany zawleczką podpinałem tylko elektrycznie. Nie pomyślałem o dodatkowym zasilaniu. Podłączę 14V i wtedy zobaczę. Co prawda kalibrację czujnika siły skrętu robił dobrze.
Witajcie Niedawno kupiłem Punto, w którym z dnia na dzień przestał działać pilot. Z tego co wiem pilot wysyła sygnał na częstotliwości około 433Mhz- mój niestety milczy. Czy ktoś z kolegów przerabiał już temat naprawy i nakieruje mnie gdzie szukać usterki? Jakie powinno być napięcie zasilania układów scalonych i na których pinach ma się pojawiać? Czy...
Czasy wtrysku gazu nas mało interesują, obserwujemy ciągle czasy wtrysku benzyny. Najlepiej najpierw sprawdzić ustawienie instalacji gazowej podczas jazdy, bo to może mieć wpływ na przełączanie na zasilanie gazem dlatego że np jeżeli instalacja gazowa jest ustawiona za ubogo to sterownik benzynowy adaptuje sie do zbyt ubogiej mieszanki i wylicza że...
Tam podejdzie każda syrenka, nawet bez własnego zasilania. Kup nową i rób rzeźby ze starą paścią.
Auto jak w temacie nie działa wspomaganie kierownicy,ABS,ESP,nie pokazuje prędkości,świeci kontrolka silnika,sytuacja trochę uciążliwa bo to auto sąsiada a on co dziennie do pracy nim dojeżdża ,po wstępnej diagnozie wychodzi tak: -ABS-brak komunikacji -Wspomaganie kierownicy-brak komunikacji -sterownik silnika-komunikacja jest -błąd brak komunikacji...
prościej będzie przelutować zasilanie przekaźników wewnątrz centralki aby podawała mase raz na zamknij a raz na otwórz a w stanie spoczynku bez żadnego potencjału, aby to wykonać musisz przeciąć ścieżke z masą która jest na stykach biernych oraz drugą ścieżke z plusem która jest na czynnych i tę druga zamienić z plusa na mase i juz masz sterownik z...
Zacznij sprawdzanie od bezpieczników, jak to nie pomoże sprawdź kostki połączeniowe, mogą być zaśnieżone. Rozłączyć oczyścić i złączyć. Sprawdź czy niema przetartego przewodu. Pozdrawiam Miro.Nasz Jak napisałem sprawdzić bezpieczniki, które znajdują się pod maska i nad nogami w kabinie. Kostki w układzie abs, zasilania oraz czujniki. ABS oblicza na...
Dalej to samo zasilania i masy na sterowniku sprawdzone co oznacza błąd P0651 czujnik zasilania nr 2 bo ani tego ani tego P0615 nie da się skasować.
Dziękuję za odpowiedź. Czyli zamieniając zasilanie z akumulatora na plus po zapłonie schemat jest poprawny? (W wiązke kierunków i pozycji należy się "wpiąć" a nie jakoś przycinać?)
cały czas miga prawy kierunek. Dodano po 1 a jeśli podłącze oddzielne zasilanie pompki to jest jakaś szansa ze od pali? Dodano po 45 jesli rozbiore body computer to bedzie widac jakies nadpalenie
W górnej kostce masz końcówkę BOOSTER DET może jest to jakieś wejście sterujące, które włącza Line Out. Spróbuj podać na nie masę lub plus zasilania przez próbnik lub rezystor 1kOhm.
Witam. Kierownica nie pasuje a co do rysunku to ten niebieski z radia to jest napięcie do zasilania elektrycznej anteny jeśli jest to radio z Fiata Uno 0.9 2002r.
Witam, mam pytanie dotyczące włącznika zapłonu. Czy można kluczyk w stacyjce włączyć w pozycję ZAPŁON bez włączania silnika przez dłuższy czas. Chodzi o to, że padło mi sprzęgło i będę musiał hololwać się do warsztatu przez miasto. Muszę mieć światła pozycyjne, kierunki i wspomaganie kierownicy a bez zasilania się nie da. Bardzo proszę o info czy mogę...
Mi się takie coś zrobiło w Grande Punto - wilgoć dostała się do skrzynki przekaźników - z zewnątrz nic nie było widać (nawet po wyjęciu skrzynki) ale załączał się i wyłączał przekaźnik zasilania sterownika silnika... pewnie u Ciebie przyczyną też jest zamoknięta wiązka albo skrzynka.
Witam! Mam następujący problem- po przekręceniu kluczyka i zgaszeniu silnika radio wyłącza się- standard w fabrycznych radiach ;) w poprzednim aucie (Fiat Grande Punto) udało mi się ten problem ominąć, w kostce połączyłem odpowiednie przewody i zasilania nie odcinało. W jaki sposób takie coś zrobić w peugeocie 407?
Usterek mechanicznych nie da się diagnozować przez forum - po pierwsze w Grande Punto były co najmniej 3 różne warianty sterowania szyb, bo drugie w czym masz problem z diagnozą? Weź próbnik i zobacz czy jest napięcie na silnik jak wciskasz przycisk. Jak jest a silnik się nie kręci to chyba proste - spalony albo mechanicznie zablokowany - trzeba wyjąć...
Przewody od alternatora dobrze pozakładane, raz widziałem jak gość przy wymianie silnika przykręcił masę na plusowy przewód alternatora w grande punto, auto martwe a po włączeniu zapłonu mrugał prawy stop albo postojowka.
po nitce do kłębka... idziesz sobie po tym kablu od świec żarowych (gruby to ciężko go zgubić/pomylić), aż dojdziesz do modułu czasownika świec żarowych i tam do niego oprócz tego kabla dochodzi kilka cienkich i kolejny gruby kabel - to zasilanie i tam trzeba zmierzyć, czy to zasilanie nie zanika jak się chce załączyć grzanie świec (po przekręceniu...
Witam serdecznie. Zwracam się tutaj na forum z prośbą o pomoc w podłączeniu fabrycznego subwoofera do Fiata Grande Punto. Moja werjsa wyposarzeniowa to Estiva a auto jest z 2008 roku. W internecie znalazłem sporo tutoriali jak podłączyć to ustrojstwo, niestety w moim wypadku nie ma gotowej kostki do subwoofera w bagażniku, a także kostki w słupku A...
Witam. Koledzy pacjent jak w opisie na operacje przełożenia ECU używki. Powód gasniecie losowe podczas jazdy przy schodzeniu z obrotów tak jak by ktoś nagle wyłączył stacyjkę. Zdarza się także że na postoju po włączeniu czego kolwiek z elektryki gasie tak samo. Wszystkie masy, zasilania bezpieczniki sprawdzone. Jak najłatwiej ogarnąć immo bez programatora...
skoro pali i kopci na biało to nie woda tylko paliwo w katalizatorze coś powoduje ze zalewa go w trupa wykręć swiece, odepnij cewke od zasilania i zakręć silnikiem i zobacz czy nie wyzuca czegoś z cylindra? moze to być spora ilosc paliwa lub wody jak ktoś pisał.
Link który podałeś (pierwszy) przeglądałem. Po F61 jest kilka opisów, tj: Zasilanie z + kluczyka centralki sterowania systemu dachu otwieranego elektrycznie, centralki elektronicznej kontroli czujnika ciśnienia w oponach, centralki systemu głośnomówiącego z rozpoznaniem głosu i technologią Bluetooth, sterowania systemu pomocy w parkowaniu. Faktycznie...
Moduł się prawdopodobnie rozkodował i jest nieaktywny... radzę podjechać do ASO, nie powinna to być kosztowna naprawa, choć trochę niepokojący jest brak zasilania w złączu USB, ale może moduł B&M jak jest nieaktywny to je odłącza. Powinno wystarczyć ponowne wykonanie procedury PROXI Alignment - nie "miga" Ci czasem licznik przebiegu?
Chciałem założyć taką instalację we Fiacie Grande Punto (1.2 benzyna, 2008). Dostępne bezpieczniki w skrzynce pod kierownicą: (auto bez instrukcji w języku polskim) http://obrazki.elektroda.pl/5782042200_1... oraz w Citroenie C4 Picasso (1.6 vTi, 2009): http://obrazki.elektroda.pl/6010025100_1...
Dobra, jeszcze raz sprawdziłem wszystko w tym aucie i wychodzi na to że przewód od altka D+ idzie do pinu 19 wtyczki A w elektronice silnika, tam wychodzi na to że jest przejście jak dioda do masy lub tranzystor jest uszkodzony i przewodzi z mała opornością. Jak na altku jest zasilanie z B+ (baterii) to po przez ten przewód jest aku rozładowywane do...
Witam, Ja też w Skodzie Octavii miałem podobny problem (a radio oczywiście nie jest z górnej półki).Analizując układ ścieżek drukowanych w radiu i ich połączenie z kostką ISO okazało się, że obwód podtrzymania pamięci podłączono do styku 7 kostki A; natomiast właściwe zasilanie radia brane jest ze styku 4 Kostki A. Powinno być akurat ODWROTNIE. Cięcie...
Oj kolego....anglickii znajesz? niet? Na ostatniej stronie tego pdf-a jest napisane, że fioletowo-biały kabel wychodzący ze złącza przy drzwiach kierowcy. Sterowanie jest masą, lub masą przez rezystor 470 ohm (zamknij/otwórz lub odwrotnie). Przewody od migaczy: Kable różowo czarny i różowo biały w 20 pinowym czarnym złączu w skrzynce bezpieczników w...
to nie rozwiązuje problemu. pod komputer był podłączany w ASO. Błędy wskazane przez centralkę: C1002: czujnik poz.mom.obr. wału silnika uszkodzenie elektryczne;Napięcie przewyższa próg Parametry: różnica sygnału przekładni 2 Nm czas funkcjonowania 470249 Min czas od Key-on 90 sek stan diagnozy 3 licznik rozruchów 37031 zasilanie licznika key-on 255...
Witam Szanowne Grono, Jakiś już czas temu popsuł mi się fabryczny głośnik (sparciała guma ta dookoła membrany) i pomyślałem że przy okazji wymiany kupie sobie lepsze głośniki. Komplet przód i tył. Tak zrobiłem, wybór padł na Kruger Matz 120W. Łącznie dałem za przód i tył 700 zł więc nie jest to jakieś mistrzostwo świata ale też nie jest jakieś totalne...
Mam problem z regulacją ciśnienia doładowania w dolnym zakresie obrotów. Zauważyłem, że na biegu jałowym elektrozawór sterujący VNT nie jest w pełni otwarty (ok -0,5 bara przy ciśnieniu z pompy -0,9 bara), zawór jest sterowny przebiegiem PWM z wypełnieniem ok 60%. Nigdy też całkowicie się nie zamyka. Działa w zakresie 10-60%. Czy to jest prawidłowe...
Rozumiem że nadal silnik nadal pracuje nierówno i czuć paliwo a mechanik jedynie sprawdził i wykasował błędy i czekasz na następną audiencję? Przypuszczam że pomiar ciśnienia sprężania też może nie znaleźć przyczyny. Układ tłok-cylinder-zawory zostawił bym na sam koniec rozpoczynając poszukiwania od obwodu zapłonu, układu zasilania, sprawdzenia ustawienia...
To z żółtą wtyczką i kablem to sensor od airbagów i raczej nie powinien tam być, tylko przykręcony do pasa przedniego w okolicy zamka maski. https://obrazki.elektroda.pl/5044937200_... BEZPIECZNIKI OZNACZENIE OBWÓD A F2 Body Computer 60 F4 Pompa ABS 40 F5 Elektrozawory ABS 30 F12 Elektrowentylator silnika (niskiej i średniej prędkości)...
Nie wiem jak jest w tym modelu ale nie odczytasz kodu z radia. Trzeba zgrać pamięć programatorem i wtedy wyliczyć kod. Jeżeli nie masz kodu a radio może go wołać po odłączeniu zasilania to weź kogoś do pomocy i wymień akumulator mając podłączony prostownik pod klemy czy alternator lub podłącz kable rozruchowe do drugiego auta. Uważaj żebyś nie zwarł...
Witam, mój problem jest dość nietypowy. Mam w swoim Grande Punto alarm Cheetah CH-AE RANDOM ASC+ Niestety z jakiejś przyczyny poprzedni właściciel odciął kabel od syreny przy samej syrenie. Sama syrena została i jest ona przykręcona pod maską - jednak jak wcześniej wspomniałem jest odcięta. Jest ona uszkodzona gdyż są wyraźne ślady po tym jak ktoś próbował...
Instalacje BRC są dostępne jako dedykowana zestawy do konkretnych modeli samochodów, praktycznie nie wymagają regulacji, jednak nasi gazownicy traktują to zbyt dosłownie. Przez niedbały montaż można "zepsuć" wydawałobysię idiotoodporną instalację. Niestety, w silnikach FIRE przy zasilaniu LPG konieczna jest częsta kontrola luzów zaworowych - co 10-15...
Witam, borykam się z problemem doboru średnicy przewodu zasilającego do wzmacniacza Hertz HCP 4 oraz bezpiecznika przy akumulatorze. Według instrukcji Hertza wywnioskowałem 10mm2, potrzebuje potwierdzenia. Wzmacniacz ma zasilać zestaw odseparowany przód Hertza ESK 165( 2 kanały) oraz w przyszłości subwoofer (2 kanały w mostku). Zanim dojdę do etapu...
Dzieki za pomoc.Pytanie dodatkowe-orientujecie się, gdzie jest ukryta wiązka przewodów zasilających tylne lampy, tak aby się w nią wpiąć?
Witam Mam pytanie. Zainstalowany mam w aucie w.w. sterownik (pewnie jakaś chińszczyzna). Niestety nigdzie nie mam do niego opisu, a chcę zrobić jedną modyfikację. Otóż chcę zrobić otwieranie bagażnika z pilota. Najprawdopodobniej urządzenie to ma taką funkcje, ale to sobie miernikiem na sucho mogę sprawdzić. W czym więc problem? Otóż oprócz pinów związanych...
Nie mam schematów dla Doblo, jedynie dla Grande Punto z silnikiem 1.4 8V (ma ten sam sterownik). W eLearn opis jest taki: Centralka sterowania silnikiem M10 kontroluje i steruje całym układem zapłonu i wtrysku elektronicznego. Centralka M10 jest zasilana bezpośrednio z akumulatora do styku 1 konektora A, poprzez linię zabezpieczoną bezpiecznikiem F43...
W moim GP 1.3 JTD 90km 2006 pojawił się problem. Podczas przyspieszania, zazwyczaj na 4/5 biegu przy 3000 obrotach wyskakuje check engine i błąd "P0237 - obwód czujnika doładowania turbosprężarki A jest niski". Jak jest trochę bardziej rozgrzany kontrolka wyskakuje przy jakichś 3500 obrotów. Jeśli chodzi o czujnik w kolektorze to wymieniłem na nowy...
Silnik 1.2 16V 80KM w Stilo jest dość wysiloną jednostką, co nie wpływa dobrze na jego "gazo-przyjazność". Oczywiście setki takich aut są "zagazowane" i jakoś jeżdżą. Sam mam Grande Punto z silnikiem 1.3MJ 90KM i brakuje mi mocy, niby 90KM i 210Nm, turbina VNT ale to wciąż malutki silniczek 1.3 i to czuć. Silnik 1.2 16V jest 10KM słabszy, ma dużo wyżej...
W takim razie zamawiam potwora 1.2 .Dziękuję bardzo za cenne wskazówki i informacje . Czy na coś szczególnie trzeba zwrócić uwagę przy przeszczepie ? Jakieś ewentualne powikłania których można się spodziewać ? Mój silniczek jest zasilany lepszym paliwem tzn LPG . Czy jak przełożę kolektor to będzie w porządku czy ingerencja gazownika będzie niezbędna...
auto wykorzystuje podobno can-bus więc pasują tylko alarmy dedykowane. -i tak powstają legendy,to ,że auto ma magistralę can,nie oznacza,że musi być alarm z nią współpracujacy,w 99% aut z can można założyć zwykły analogowy alarm,bo przecież magistrala can nie zapala bezpośrednio lamki,ani nie zasila motoru siłownika,alarmy can to po prostu wygoda i...
Witam serdecznie. Mam problem z układem par paliwa i grzałką 1 sondy lambda w Grande Punto Abarth 1.4 155 km z ECU BOSCH ME 7.9.10 (5184238). Przeczytałem wszystkie możliwe tematy i nigdzie nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. Do tej pory wykonałem następujące czynności: - ciągłość przewodów do pinów w ECU - wszystko ok - zdemontowałem zawór,...
punto grande punto grande wiązka grande punto przepustnica
wzmacniacz 2sd2390 2sb1560 iskrownik ustawić grzałka zużyta
Alarm termostatu granicznego w piecyku Beretta Trzaski na końcu płyty audio nagranej w Nero - przyczyny i rozwiązania