Ten schemat to taki sobie.Przynajmniej światła należy poprawić bo wychodzi że WSZYSTKIE wiszą na jednym bezpieczniku.Już pomijając to że w przypadku zwarcia wszystko zgaśnie to nie wiem jaki bezpiecznik płytkowy a zwłaszcza jego gniazdo wytrzyma tak duże obciążenie.To można własnie z tej skrzynki z płytkowymi zasilić przez 40A a póżniej rozłożyć w małej...
Czy lepiej będzie podłączyć ten gruby kabel bezpośrednio do klem akumulatora z przodu, czy może lepiej podłaczyć je przy wyjściu alternatora ? Z alternatorem chodzi o to, żeby czasie uruchomienia silnika prąd nie musiał płynąć "na około" przez kabel do akumulatora i dopiero do tyłu auta ? Podczas "pożyczania" prądu do rozruchu i tak większość energii...
Chcę ją podłączyć pod akumulator w samochodzie, np pod zapalniczkę. To zrób odpowiedni kabel i się módl by to nie brało wiecej niż 10A. Jeśli będzie brało więcej to zapomnij o zapalniczce - przewody zakończ krokodylami zapinanymi na klemy akumulatora, na dodatnik przewodzie blisko krokodyla dodatniego umieść bezpiecznik (to ważne, pewnie nei chcesz...
Co to jest według Ciebie "masa". Z akumulatora co idzie na" masę"? + czy -? Jeżeli - z akumulatora idzie na" masę pojazdu a ten gruby który pokazujesz też jest z "masy" to podłącz go do śruby mocującej rozrusznik do silnika.Do dolnej śruby na elektromagnesie rozrusznika podepnij gruby kabel+bezpośrednio z akumulatora (niedokręcona nakretka na zdjęciu)...
Witam. Proponuje sprawdzić kabel masowy na silniku. Połącz grubym kablem minus akumulatora z blokiem silnika,myślę że to jest to, ale mogę się mylić. Pozdrawiam.
Ten jeden gruby kabel idzie do akumulatora a nie na stacyjkę chociaż ktoś mógł zrobić usprawnienia. Drugim przewodem jest masa (obudowa rozrusznika). Do sprawdzenia czy nie połączone na krótko styki rozrusznika.
Idź po grubym kablu od + akumulatora, znajdziesz elektromagnetyczny wyłącznik rozrusznika, ma 2 śruby prądowe i małą wtyczkę do sterowania, odłącz ją, jak dalej rozrusznik będzie kręcił to sam stycznik się "zespawał". Jak nie będzie kręcił, to szukaj gdzie jest zwarcie na kablu sterującym
Cieńki kabelek D+ wzbudzenie, do kontrolki ładowania. Gruby zacisk B+ do plusa akumulatora.
Dla jasności, zakladana jest cala instalacja sześćdziesiątkowa ? Tak zwana cewka czy też automat rozrusznika dziala jak przekaźnik z tym że dodatkowo wypycha bendix. Dając prąd na zacisk 50a rozrusznika zalączamy ten przekaźnik, który zwiera dwie grube śruby, tą polączoną grubym kablem z akumulatorem i tą która polączona jest z kabelkiem idącym do środka...
Z akumulatora "+" podłączasz do wzmacniacza "+12V" i musisz zrobić to grubym kablem w kolorze czerwonym. Przy samym akumulatorze na tym kablu musi być bezpiecznik, brak tego bezpiecznika może doprowadzić do pożaru w przypadku gdyby ten kabel dostał gdzieś zwarcia. Minus prowadzimy kablem czarnym i też grubym. GND na wzmacniaczu można podłączyć do karoserii...
Jeśli dasz grube kable to nie trzeba kondensatora. Kondensator byś potrzebował gdybyś miał z 1kW mocy, ja miałem po 600,700W i nigdy nie inwestowałem w kondensator tylko w grube kable i dobry akumulator.
Gruby kabel do plusa akumulatora, masa to wiesz, do minusa. Cienki przewód, poprzez kontrolkę(na przykład żaróweczka 12V5W) do plusa pojawiającego się po włączeniu zapłonu.
Jedyna przeróbka, to grube kable wyprowadzone na zewnątrz. Akumulatory są zimne, UPS też. A jak długo ładuje? Mniej więcej trzy lata. :-)
Te wzmaki akurat lubią porządne zasilanie grube kable jak najbardziej wskazane.
Taką przetwornicę chyba lepiej podpiąć bezpośrednio w pobliże akumulatora na grubych kablach i oczywiście z bezpiecznikiem. BTW, te 300W to raczej bym traktował na realne 150W mocy ciągłej.
Gruby kabel masy od akumulatora jest przykręcony do nadwozia pod nim, a potem do belki nośnej zespołu napędowego od tyłu, trzeba zdemontować filtr powietrza żeby się tam dostać. Masa wiązki zapłonu i sterowania aisanem jest przykręcona pod nanoplexem
Ze styku S stacyjki kabel do przekaźnika, załóżmy, że to ten czerwony na zdjęciu, czarne kable przekaźnika to masa. Śruby przekaźnika, jedna do + akumulatora, druga do rozrusznika (grube kable)
Pierwsze pytanie to jakich użyłeś kabli do rozruchu? Były to oryginalne kable rozruchowe czy jakieś z tanie z supermarketu. Mogłeś chwilkę poczekać z podpiętymi kablami. Jesli akumulator jest dobry to powinien się w niedługim czasie podładować i autko powinno zapalić. jeśli jednak akumulator jest padnięty musisz mieć grube kable żeby odpalić samochód
daj zdjęcia jak to u Ciebie wygląda pewnie z rozrusznika wychodzi tylko jeden kabel? wtedy do rozrusznika jest stycznik, możesz na krótko po prostu włączyć zapłon a tym kablem od rozrusznika dotknąć do plusa akumulatora i wtedy będzie kręcić, jak zapali to ten plus od rozrusznika przykręć do stycznika, drugi gruby kabel ze stycznika do plusa akumulatora,...
Z jakiego powodu elektryk usiłuje odcinać zasilanie diod, a nie zasilaczy? Kabel do prądu 80A będzie tak gruby jak kable łączące akumulator z instalacją samochodową. Cewkę stycznika trzeba podłączyć w miejsce żarówki - do kabla zerowego (niebieski) i do włącznika (czarny). Cewka na 230V. Styki stycznika między zasilacze a diody. https://obrazki.elektroda.pl/7483780900_...
powiem tak jak masz dobry akumulator i chcesz to dobrze zrobic to rob ;) ale na zasilanie wzmacniacza daj grube kable najlepiej + i - z akumulatora i daj kondensator poprawia dzwiek i szybkosc basu :) nawet w zwykłych głosnikach a co do zapasu mocy to napewno jest bo alternator ma doładowac jeszcze akumulator zapewnic dostawe pradu do wszystkiego co...
Popraw połączenie kabli "+" (dwa grube i jeden cieńszy) za akumulatorem.
Albo wzrokowo - czerwony gruby kabel to plus - wychodzi z małego końca skrajnego akumulatora. Czarny gruby kabel to minus, wychodzi z obudowy drugiego skrajnego akumulatora. Jest więcej kabli, więc obserwujemy albo mierzymy miernikiem. Pomiar wykonujesz mierząc napięcie albo opór na zakresie 200 omów lub testerem zwarć(piszczyk), który potrafi piszczeć...
Zrób sobie jeden bezpiecznik przy aku, przetwornica bierze najwięcej i głównie pod nią musisz go dobrać. Ten bezpiecznik ma być głównie na wypadek zwarcia grubych kabli za akumulatorami, a przed twoją planowaną skrzyneczką.
bo mam również taki stary woltomierz To chyba jest amperomierz, ale może sie mylę? Paliwomierz albo manometr do opon w siewniku? Dramat z Wami, panowie traktorzyści. Ten instrument włącza się szeregowo do instalacji, za (+) akumulatora, ale za grubym kablem do rozrusznika. Pokazuje on wtedy czy akumulator jest ładowany (+) czy rozładowywany (-) i jaka...
Tak! Gruby kabel. Ale akumulator jest zbędny: akumulator 24V/100Ah podtrzyma zasilanie grzałki przez najwyżej 2 godziny, ale przechowanie w akumulatorach tej "darmowej" energii (4,8kWh) kosztuje ok. 10,- złotych, podczas gdy jej zakup z sieci energetycznej to ok. 1,20 złotego. Ale któż bogatemu zabroni ...
brak słów... B+ battery + B- battery - człowieku narysowałem Ci najprostszy schemat jaki się dało, czego tam nie rozumiesz? ze śruby gruby kabel do + akumulatora z obudowy gruby kabel do - akumulatora brązowy kabel do żaróweczki, drugi kabel żaróweczki do brązowego kabla alternatora i te dwa kable razem do plusa akumulatora przez włącznik I TYLE wyłącznik...
Witam Pomiar rezystancji na pracującym silniku nie będzie poprawny ponieważ przez przewód płynie prąd i jest na nim spadek napięcia, który zaburza pomiar. Byłem kiedyś posiadaczem astry g benzynę 1,6. Obroty silnika czasami falowały, światła delikatnie pulsowały, napięcie na akumulatorze było prawidłowe, radio często się kodowało. Sprawdź gruby kabel...
wg schematu od kol. sisko biały kabel z tych niepodłączonych powinien być podłączony do plusa akumulatora czyli pod śrubę rozrusznika (gruby czerwony kabel) i powinno działać jeśli wszystko jest ok https://obrazki.elektroda.pl/9279814000_...
gruby kabel to + z akumulatora a 2 żyły to kontrolka ładowania i obrotomierz jeśli się nie mylę to w tym altku regulator jest wewnątrz i niestety bez wymontowania altka nic nie zdziałasz jeśli uda ci się rozebrać to sprawdź czy nie ma przerwy na wirniku ja tak miałem przy swoim altku w passacie tdi najlepiej jak radzi Viper poszukaj używki i wymień
Alternator z wbudowanym regulatorem, najprostsza opcja - jeden gruby kabel do baterii akumulatorów, jeden cienki do kontrolki. Jeżeli Twój alternator ma zewnętrzny regulator, to jest to trochę bardziej skomplikowane.
Nie uszkodziłeś mostka tylko kabel pomiędzy alternatorem a akumulatorem. Ten gruby. Nie mogę sobie już przypomnieć jak on biegnie? Czy przez rozrusznik?
Absolutnie musi być masa na obudowie alternatora! Jeśli jest mocowany na elastycznych tulejkach gumowych, jak np. w kadecie, to musi mieć dość gruby kabel masujący.
Witam Mam takie pytanie. Rozładował mi się akumulator. W piwnicy akurat miałem inny naładowany. Postawiłem naładowany aku koło auta i podpiąłem kablami rozruchowymi + do +, a - do - nie odpalił, nawet porządnie nie zakręcił. Wkurzony wziałem inne kable bo myślałem że to kable i to samo. Odpiołem aku i wsadziłem ten dobry - odpalił bez problemów. Czy...
ale nie wiem gdzie podłączyć pin 2 2 to masa, kluczowa dla działania modułu, więc dość gruby kabel (2,5²) najlepiej bezpośrednio do klemy - akumulatora
Wkladasz drugi aku i do niego podlaczasz sprzet CA. Ciagniesz kabelek np.8- 10mm2 (w vw multivanie jest fabrycznie tylko 4mm2 i dziala ) laczacy plusa aku pod maska i plusa aku w bagaznku jednak na nim montujesz 30-40A zwykly samochodowy przekaznik w taki sposob zeby sterowany kabelkiem idacym od alternatora ( w VW niebieski) laczyl oba akumulatory...
Jak pytasz poważnie to idź po grubym + kablu od akumulatora.
czyli ten gruby kabel + ma iść z akumulatora do przekaźnika a od drugiego gwintu ma iść czarny kabel dokąd
dziadek wrocił ludzie moge uzyskac odpowieć dlaczego 12 lub 24v a nie 220v odpada cała otoczka trafo grube kable akumulator itp
ciagniesz kabel + z akumulatora (dosc gruby) do gniazda +, mase podpinasz pod blache, badz tez prowadzisz a aku. prowadzisz przewood 2 x 2 RCA pomiwdzy radio a wzmak (pod low inut podlaczasz), potem glosniki i przewod remote z radia do gniazda remote na wzmaku do robienia calej operacji lepiej odlacz akumulator ;)
Musisz kupić wzmacniacz o mocy ok 1000W dla 2 ohm . No i nie zapomnij o zasilaniu (grube kable , akumulator, kondensator )...chyba w tysiącu się nie zmieścisz .
Problem rozwiązany, uciekła gdzieś masa. Kable które podłączałem bezpośrednio pod masę akumulatora były za cienkie. Dopiero po podciągnięciu masy silnika grubym kablem do akumulatora auto odżyło.
Mercedes W211 2,7 diesel, automat, 2003 rok. Mam problem. Jak podłączyć rozrusznik? Bo są tam dwa grube kable, które skręcały się razem do miedzianej śruby na 13? Rozkręciłem i nie pamiętam. Jeden jest na 10, więc tego nie da się pomylić. Proszę o pomoc. AI: Czy możesz opisać lub wrzucić zdjęcie, skąd dokładnie wychodzą te dwa grube kable (np. z akumulatora,...
Czemu kiepski ? Wprowadzenie w obwodzie ładowania (dość dużym prądem) spadku napięcia w granicach około 1,5 V może wywołać nienormalne warunki ładowania i rozładowania akumulatora. Skutki mogą być różne: np: przeładowanie akumulatora i popularne "wybulenie". Układ może także powodować zdecydowanie krótszy czas podtrzymania tak przygotowanego UPS,a....
ten wzmak bedzie w sam raz. Do tego musisz kupic oprawke bezpiecznika i umiescic ja przy akumulatorze, no i gruby kabel zasilajacy na plus i kawalek na minus do karoserii. Do tego podlaczenie sygnalu. Nie wiem czy masz cincze w radiu i czy ten wzmak ma w razie czego wejscie wysokopoziomowe.
co to tak wlasciwie jest to napiecie na B+ ?? Napięcie na wyjściu alternatora ( zacisk, do którego przyłączony jest przewód idący do akumulatora). Jeżeli jest wtyczka to te grube kable.
A przy wkręconej świecy (normalnie), możesz pokręcić magneto ręką więcej niż 1 obrót ? Czy czuć ,że coś blokuje ? Akumulator ,akumulatorem a może kable zaśniedziałe.Sprawdzałeś ten gruby kabel co idzie do rozrusznika ? Jak mechanicznie nie blokuje a nie ma siły obrócić ,to prąd gdzieś może ginąć.
Witam. Pierwszy schemat dobry. Zastosuj tak samo gruby przewód plusa jak i minusa też. Solidnie połącz i zaizoluj. Będzie dobrze.
kable do wentylatora i do przekaźnika grube tak jak kabel orginalny (nie wiem jakie one maja grubości ja na oko zawsze daje, po prostu gruby) do sterowania przekaźnikiem czyli do wyłącznika i czujnika mogą być cienkie, ale jak to będziesz kupować a nie masz sam to kup tylko gruby i tyle, zawsze grubszy to lepszy. bezpiecznik 30-40A, tuż przy plusie...
Co do lokalizacji przelotki to są dwa przeważnie miejsca . Koło bezpieczników na ścianie grodziowej od strony kierowcy i okolice nóg pasażera. Ew będą jakieś gumowe zaślepki w ścianie grodziowej. Ostatecznie poszukac orginalnej wiązki elektrycznej i tam próbować przejśćz kablem plusowym. Poruszę tu jeszcze kwestię kabla masowego czyli minusa. Są dwie...
Zdubluj grubym kablem połączenie akumulatora i masy auta .
alternator grubo kabel grubo kabel internetowy grubo izolacja kabel
volvo silnika najlepszy akumulator obecny junkers gasnąć zapalać
suszarka ariston domofon cyfral schemat
Polsat Box, Evobox – optymalna rozdzielczość dekodera HDMI dla kanałów HD i 4K Skymaster Nexos, City Pro – linki do aplikacji eMotion, e-Mobility, KCQ Scooter na Android i iOS