Ten schemat to taki sobie.Przynajmniej światła należy poprawić bo wychodzi że WSZYSTKIE wiszą na jednym bezpieczniku.Już pomijając to że w przypadku zwarcia wszystko zgaśnie to nie wiem jaki bezpiecznik płytkowy a zwłaszcza jego gniazdo wytrzyma tak duże obciążenie.To można własnie z tej skrzynki z płytkowymi zasilić przez 40A a póżniej rozłożyć w małej...
Chcę ją podłączyć pod akumulator w samochodzie, np pod zapalniczkę. To zrób odpowiedni kabel i się módl by to nie brało wiecej niż 10A. Jeśli będzie brało więcej to zapomnij o zapalniczce - przewody zakończ krokodylami zapinanymi na klemy akumulatora, na dodatnik przewodzie blisko krokodyla dodatniego umieść bezpiecznik (to ważne, pewnie nei chcesz...
Co to jest według Ciebie "masa". Z akumulatora co idzie na" masę"? + czy -? Jeżeli - z akumulatora idzie na" masę pojazdu a ten gruby który pokazujesz też jest z "masy" to podłącz go do śruby mocującej rozrusznik do silnika.Do dolnej śruby na elektromagnesie rozrusznika podepnij gruby kabel+bezpośrednio z akumulatora (niedokręcona nakretka na zdjęciu)...
Ten jeden gruby kabel idzie do akumulatora a nie na stacyjkę chociaż ktoś mógł zrobić usprawnienia. Drugim przewodem jest masa (obudowa rozrusznika). Do sprawdzenia czy nie połączone na krótko styki rozrusznika.
Witam. Proponuje sprawdzić kabel masowy na silniku. Połącz grubym kablem minus akumulatora z blokiem silnika,myślę że to jest to, ale mogę się mylić. Pozdrawiam.
Idź po grubym kablu od + akumulatora, znajdziesz elektromagnetyczny wyłącznik rozrusznika, ma 2 śruby prądowe i małą wtyczkę do sterowania, odłącz ją, jak dalej rozrusznik będzie kręcił to sam stycznik się "zespawał". Jak nie będzie kręcił, to szukaj gdzie jest zwarcie na kablu sterującym
Cieńki kabelek D+ wzbudzenie, do kontrolki ładowania. Gruby zacisk B+ do plusa akumulatora.
Dla jasności, zakladana jest cala instalacja sześćdziesiątkowa ? Tak zwana cewka czy też automat rozrusznika dziala jak przekaźnik z tym że dodatkowo wypycha bendix. Dając prąd na zacisk 50a rozrusznika zalączamy ten przekaźnik, który zwiera dwie grube śruby, tą polączoną grubym kablem z akumulatorem i tą która polączona jest z kabelkiem idącym do środka...
Z akumulatora "+" podłączasz do wzmacniacza "+12V" i musisz zrobić to grubym kablem w kolorze czerwonym. Przy samym akumulatorze na tym kablu musi być bezpiecznik, brak tego bezpiecznika może doprowadzić do pożaru w przypadku gdyby ten kabel dostał gdzieś zwarcia. Minus prowadzimy kablem czarnym i też grubym. GND na wzmacniaczu można podłączyć do karoserii...
Jeśli dasz grube kable to nie trzeba kondensatora. Kondensator byś potrzebował gdybyś miał z 1kW mocy, ja miałem po 600,700W i nigdy nie inwestowałem w kondensator tylko w grube kable i dobry akumulator.
Gruby kabel do plusa akumulatora, masa to wiesz, do minusa. Cienki przewód, poprzez kontrolkę(na przykład żaróweczka 12V5W) do plusa pojawiającego się po włączeniu zapłonu.
Jedyna przeróbka, to grube kable wyprowadzone na zewnątrz. Akumulatory są zimne, UPS też. A jak długo ładuje? Mniej więcej trzy lata. :-)
Te wzmaki akurat lubią porządne zasilanie grube kable jak najbardziej wskazane.
Taką przetwornicę chyba lepiej podpiąć bezpośrednio w pobliże akumulatora na grubych kablach i oczywiście z bezpiecznikiem. BTW, te 300W to raczej bym traktował na realne 150W mocy ciągłej.
Gruby kabel masy od akumulatora jest przykręcony do nadwozia pod nim, a potem do belki nośnej zespołu napędowego od tyłu, trzeba zdemontować filtr powietrza żeby się tam dostać. Masa wiązki zapłonu i sterowania aisanem jest przykręcona pod nanoplexem
Ze styku S stacyjki kabel do przekaźnika, załóżmy, że to ten czerwony na zdjęciu, czarne kable przekaźnika to masa. Śruby przekaźnika, jedna do + akumulatora, druga do rozrusznika (grube kable)
Pierwsze pytanie to jakich użyłeś kabli do rozruchu? Były to oryginalne kable rozruchowe czy jakieś z tanie z supermarketu. Mogłeś chwilkę poczekać z podpiętymi kablami. Jesli akumulator jest dobry to powinien się w niedługim czasie podładować i autko powinno zapalić. jeśli jednak akumulator jest padnięty musisz mieć grube kable żeby odpalić samochód
daj zdjęcia jak to u Ciebie wygląda pewnie z rozrusznika wychodzi tylko jeden kabel? wtedy do rozrusznika jest stycznik, możesz na krótko po prostu włączyć zapłon a tym kablem od rozrusznika dotknąć do plusa akumulatora i wtedy będzie kręcić, jak zapali to ten plus od rozrusznika przykręć do stycznika, drugi gruby kabel ze stycznika do plusa akumulatora,...
Albo wzrokowo - czerwony gruby kabel to plus - wychodzi z małego końca skrajnego akumulatora. Czarny gruby kabel to minus, wychodzi z obudowy drugiego skrajnego akumulatora. Jest więcej kabli, więc obserwujemy albo mierzymy miernikiem. Pomiar wykonujesz mierząc napięcie albo opór na zakresie 200 omów lub testerem zwarć(piszczyk), który potrafi piszczeć...
Z jakiego powodu elektryk usiłuje odcinać zasilanie diod, a nie zasilaczy? Kabel do prądu 80A będzie tak gruby jak kable łączące akumulator z instalacją samochodową. Cewkę stycznika trzeba podłączyć w miejsce żarówki - do kabla zerowego (niebieski) i do włącznika (czarny). Cewka na 230V. Styki stycznika między zasilacze a diody. https://obrazki.elektroda.pl/7483780900_...
powiem tak jak masz dobry akumulator i chcesz to dobrze zrobic to rob ;) ale na zasilanie wzmacniacza daj grube kable najlepiej + i - z akumulatora i daj kondensator poprawia dzwiek i szybkosc basu :) nawet w zwykłych głosnikach a co do zapasu mocy to napewno jest bo alternator ma doładowac jeszcze akumulator zapewnic dostawe pradu do wszystkiego co...
Popraw połączenie kabli "+" (dwa grube i jeden cieńszy) za akumulatorem.
Zrób sobie jeden bezpiecznik przy aku, przetwornica bierze najwięcej i głównie pod nią musisz go dobrać. Ten bezpiecznik ma być głównie na wypadek zwarcia grubych kabli za akumulatorami, a przed twoją planowaną skrzyneczką.
bo mam również taki stary woltomierz To chyba jest amperomierz, ale może sie mylę? Paliwomierz albo manometr do opon w siewniku? Dramat z Wami, panowie traktorzyści. Ten instrument włącza się szeregowo do instalacji, za (+) akumulatora, ale za grubym kablem do rozrusznika. Pokazuje on wtedy czy akumulator jest ładowany (+) czy rozładowywany (-) i jaka...
Tak! Gruby kabel. Ale akumulator jest zbędny: akumulator 24V/100Ah podtrzyma zasilanie grzałki przez najwyżej 2 godziny, ale przechowanie w akumulatorach tej "darmowej" energii (4,8kWh) kosztuje ok. 10,- złotych, podczas gdy jej zakup z sieci energetycznej to ok. 1,20 złotego. Ale któż bogatemu zabroni ...
brak słów... B+ battery + B- battery - człowieku narysowałem Ci najprostszy schemat jaki się dało, czego tam nie rozumiesz? ze śruby gruby kabel do + akumulatora z obudowy gruby kabel do - akumulatora brązowy kabel do żaróweczki, drugi kabel żaróweczki do brązowego kabla alternatora i te dwa kable razem do plusa akumulatora przez włącznik I TYLE wyłącznik...
Witam Pomiar rezystancji na pracującym silniku nie będzie poprawny ponieważ przez przewód płynie prąd i jest na nim spadek napięcia, który zaburza pomiar. Byłem kiedyś posiadaczem astry g benzynę 1,6. Obroty silnika czasami falowały, światła delikatnie pulsowały, napięcie na akumulatorze było prawidłowe, radio często się kodowało. Sprawdź gruby kabel...
wg schematu od kol. sisko biały kabel z tych niepodłączonych powinien być podłączony do plusa akumulatora czyli pod śrubę rozrusznika (gruby czerwony kabel) i powinno działać jeśli wszystko jest ok https://obrazki.elektroda.pl/9279814000_...
gruby kabel to + z akumulatora a 2 żyły to kontrolka ładowania i obrotomierz jeśli się nie mylę to w tym altku regulator jest wewnątrz i niestety bez wymontowania altka nic nie zdziałasz jeśli uda ci się rozebrać to sprawdź czy nie ma przerwy na wirniku ja tak miałem przy swoim altku w passacie tdi najlepiej jak radzi Viper poszukaj używki i wymień
Alternator z wbudowanym regulatorem, najprostsza opcja - jeden gruby kabel do baterii akumulatorów, jeden cienki do kontrolki. Jeżeli Twój alternator ma zewnętrzny regulator, to jest to trochę bardziej skomplikowane.
Nie uszkodziłeś mostka tylko kabel pomiędzy alternatorem a akumulatorem. Ten gruby. Nie mogę sobie już przypomnieć jak on biegnie? Czy przez rozrusznik?
Czy lepiej będzie podłączyć ten gruby kabel bezpośrednio do klem akumulatora z przodu, czy może lepiej podłaczyć je przy wyjściu alternatora ? Z alternatorem chodzi o to, żeby czasie uruchomienia silnika prąd nie musiał płynąć "na około" przez kabel do akumulatora i dopiero do tyłu auta ? Podczas "pożyczania" prądu do rozruchu i tak większość energii...
Absolutnie musi być masa na obudowie alternatora! Jeśli jest mocowany na elastycznych tulejkach gumowych, jak np. w kadecie, to musi mieć dość gruby kabel masujący.
ale nie wiem gdzie podłączyć pin 2 2 to masa, kluczowa dla działania modułu, więc dość gruby kabel (2,5²) najlepiej bezpośrednio do klemy - akumulatora
Wkladasz drugi aku i do niego podlaczasz sprzet CA. Ciagniesz kabelek np.8- 10mm2 (w vw multivanie jest fabrycznie tylko 4mm2 i dziala ) laczacy plusa aku pod maska i plusa aku w bagaznku jednak na nim montujesz 30-40A zwykly samochodowy przekaznik w taki sposob zeby sterowany kabelkiem idacym od alternatora ( w VW niebieski) laczyl oba akumulatory...
Jak pytasz poważnie to idź po grubym + kablu od akumulatora.
czyli ten gruby kabel + ma iść z akumulatora do przekaźnika a od drugiego gwintu ma iść czarny kabel dokąd
dziadek wrocił ludzie moge uzyskac odpowieć dlaczego 12 lub 24v a nie 220v odpada cała otoczka trafo grube kable akumulator itp
ciagniesz kabel + z akumulatora (dosc gruby) do gniazda +, mase podpinasz pod blache, badz tez prowadzisz a aku. prowadzisz przewood 2 x 2 RCA pomiwdzy radio a wzmak (pod low inut podlaczasz), potem glosniki i przewod remote z radia do gniazda remote na wzmaku do robienia calej operacji lepiej odlacz akumulator ;)
Mercedes W211 2,7 diesel, automat, 2003 rok. Mam problem. Jak podłączyć rozrusznik? Bo są tam dwa grube kable, które skręcały się razem do miedzianej śruby na 13? Rozkręciłem i nie pamiętam. Jeden jest na 10, więc tego nie da się pomylić. Proszę o pomoc. AI: Czy możesz opisać lub wrzucić zdjęcie, skąd dokładnie wychodzą te dwa grube kable (np. z akumulatora,...
Musisz kupić wzmacniacz o mocy ok 1000W dla 2 ohm . No i nie zapomnij o zasilaniu (grube kable , akumulator, kondensator )...chyba w tysiącu się nie zmieścisz .
Problem rozwiązany, uciekła gdzieś masa. Kable które podłączałem bezpośrednio pod masę akumulatora były za cienkie. Dopiero po podciągnięciu masy silnika grubym kablem do akumulatora auto odżyło.
Czemu kiepski ? Wprowadzenie w obwodzie ładowania (dość dużym prądem) spadku napięcia w granicach około 1,5 V może wywołać nienormalne warunki ładowania i rozładowania akumulatora. Skutki mogą być różne: np: przeładowanie akumulatora i popularne "wybulenie". Układ może także powodować zdecydowanie krótszy czas podtrzymania tak przygotowanego UPS,a....
ten wzmak bedzie w sam raz. Do tego musisz kupic oprawke bezpiecznika i umiescic ja przy akumulatorze, no i gruby kabel zasilajacy na plus i kawalek na minus do karoserii. Do tego podlaczenie sygnalu. Nie wiem czy masz cincze w radiu i czy ten wzmak ma w razie czego wejscie wysokopoziomowe.
co to tak wlasciwie jest to napiecie na B+ ?? Napięcie na wyjściu alternatora ( zacisk, do którego przyłączony jest przewód idący do akumulatora). Jeżeli jest wtyczka to te grube kable.
A przy wkręconej świecy (normalnie), możesz pokręcić magneto ręką więcej niż 1 obrót ? Czy czuć ,że coś blokuje ? Akumulator ,akumulatorem a może kable zaśniedziałe.Sprawdzałeś ten gruby kabel co idzie do rozrusznika ? Jak mechanicznie nie blokuje a nie ma siły obrócić ,to prąd gdzieś może ginąć.
Witam. Pierwszy schemat dobry. Zastosuj tak samo gruby przewód plusa jak i minusa też. Solidnie połącz i zaizoluj. Będzie dobrze.
Co do lokalizacji przelotki to są dwa przeważnie miejsca . Koło bezpieczników na ścianie grodziowej od strony kierowcy i okolice nóg pasażera. Ew będą jakieś gumowe zaślepki w ścianie grodziowej. Ostatecznie poszukac orginalnej wiązki elektrycznej i tam próbować przejśćz kablem plusowym. Poruszę tu jeszcze kwestię kabla masowego czyli minusa. Są dwie...
Zdubluj grubym kablem połączenie akumulatora i masy auta .
Puszczasz gruby kabel plusowy z bezpiecznikiem od akumulatora (w peszlu aby się gdzieś nie przetarł i nie dotknął do masy samochodu). Kupujesz cztery zwykłe przekaźniki samochodowe. Montujesz po dwa (przekażniki) na jeden reflektor. Podłączasz cewkę przekaźnika pod masę a drugi jej biegun pod plus żarówki tak, aby po włączeniu świateł zasilał cewkę....
przeczytałem dokładnie..... nadal nie wiem, czy masz podłączone bezpośrednio, czy przez przkaźniki... nie wynikało z postów jakie auto... jak masz podłączone zasilanie alarmu... bezpośrednio z klem akumulatora, czy z 'grubych kabli z akumulatora' ?
Kolega zajrzy do prawego akumulatora - jak jego plus jest połączony grubym kablem z rozrusznikiem, to znaczy się, że na masie jest minus. W odwrotnej sytuacji jest odwrotnie, czyli masa jest połączona z plusem, bo rozrusznik jest połączony z minusem. Są jeszcze dwie możliwości, ale one odpadają, bo są bezużyteczne - nie da się rozrusznikiem uruchomić...
Zostaw ecu w spokoju . Podałeś masę z karoserii na silnik ? Wniosek z tego że grube kable między akumulatorem - karoserią - silnikiem są niepewne . Któryś z punktów łączeniowych będzie się po próbie uruchomienia silnika mocno nagrzewał . Do prasy hydraulicznej albo dużego imadła i zacisnąć .
Tylko należy zwrócić uwagę, że dotyczy to on-grid, przy off-grid nadal inwerter blisko domu/rozdzielni głównej. Przy off grid mamy regulator ładowania akumulatorów i wyższe napięcie po stronie DC. Czyli ta sama sytuacja - przesyłamy na długich odcinkach jak najwyższe napięcie. np 50V DC aby skrócić grube kable akumulatorów 12 lub 24V. Potem jak najbliżej...
WItam, ja zakupiłem sobie 6 metrów kabla o średnicy ok. 5 mm (grubość miedzi w środku) i w porównaniu z kablami z marketu których używałem za 15 zł ten nowy kabel pali jak głupi i wogóle się nie grzeje!! Także nie przesadzałbym z tymi kablami 16mm grubymi-chyba że koś odpala kombajn albo ciężarówki:)) Skoro kabel z marketu za 15 zeta miał przekrój 1,5...
Chodzi o ten niebieski kabel idący z radia kostki to remote inaczej sterowanie, czarny daj na bude auta i do wzmaka czerwony przez bezpiecznik grubym przrewodem do akumulatora a ten niebieski kabelek daj na srodkowy pin wzmacniacza jak kupisz otyginalne kable rca chinch to zwróć uwage na to czy maja dodatkowy cienki kabelek to właśnie on jest do sterowania...
Nawet po naładowaniu rozrusznik nie kręci. To sprawdź gruby kabel od akumulatora do rozrusznika.
Główne zasilanie od akumulatora do skrzynki na dachu jest(gruby czerwony kabel). Co mogę jeszcze sam sprawdzić?
Do starego, dobrego APC BackUPS 400 podłączyłem kiedyś samochodowy 12V 72Ah. Radził sobie nieźle (ponad 3 godziny pracy na akumulatorze pod prawie pełnym obciążeniem). Ale była seria awarii energetycznych i wkurzyło mnie zbyt wolne ładowanie - podpiąłem supermarketowy prostownik i zapomniałem o tym - po 2 tygodniach akumulator był już tylko do wyrzucenia....
sprawdź kabel od akumulatora czerwony (dość cienki, nie ten gruby) do czarnej kostki idącej blisko obok klemy, nie pamiętam czy 1 czy 2 pinowa ta kostka ale miałem podobnie w uniaku - wygniwa ta kostka i nie łączy, zlutowałem ten kabel/kable na stałe i pomogło. Jak Uniak nie zgnity to czemu czas na zmiany? stary samochód = zerowe koszty utrzymania -...
kolego weź jakiś pewny akumulator np z samochodu, weź 2 grube kable jeden do masy (śruby mocującej rozrusznik do silnika) a drugi do tej śruby co idzie gruby kabel plusowy do rozrusznika i bezpośrednio do akumulatora i ma kręcić (jak masz DOBRE kable rozruchowe to też mogą być, ale nie takie z supermarketu gdzie gruba to jest tylko izolacja) jak napięcie...
Klemy nie łączą, brak masy na silniku, brak jakiegoś głównego zasilania, sprawdź czy jest na grubym kablu plus przy rozruszniku, czy masa jest i pomyślimy dalej.
Dwa bolce, ten grubszy jest od B+ a chudy od D+. B+ gruby kabel czyli akumulator, D+ wzbudzenie czyli chudy kabel do kontrolki.
no to sprawa jest prosta, gruby kabel do akumulatora (możliwe, że idzie przez jakiś amperomierz albo wyłącznik) a cienki kabelek do lampki
arro382 no właśnie tak mam i mi akumulator tygodnia nie wytrzymuje (zaznaczę jeszcze że akumulator nowy 5m) czerwony grubym kablem do akumulatora z przekaźnikiem po włączeniu alarmu odłańcza prąd na kablu. żółty jest na stałe pod 12v
Do roztusznika mają dochodzić tylko 2 kable, gruby to plus z akumulatora i cienki że stacyjki, nie ma tam żadnego kabla z cewki zapłonowej
Myślę że te 2,5mm to można urwać i lipy być raczej nie powinno. Tylko jak ci się ostro grzeją przewody to nie dziwota że rozrusznik świruje. Możesz zrobić jeszcze jeden gruby temat. Od akumulatora przewód minusowy (z kabla rozruchowego) walisz na obudowę rozrusznika, przewód plusowy tam gdzie przychodzi ci przewód od przekaźnika. Tu uwaga, bo rozrusznik...
kable do wentylatora i do przekaźnika grube tak jak kabel orginalny (nie wiem jakie one maja grubości ja na oko zawsze daje, po prostu gruby) do sterowania przekaźnikiem czyli do wyłącznika i czujnika mogą być cienkie, ale jak to będziesz kupować a nie masz sam to kup tylko gruby i tyle, zawsze grubszy to lepszy. bezpiecznik 30-40A, tuż przy plusie...
Nie rób jaj 2,5mm² do podłączenia akumulatora. Policz prądy. OK. 580W/12V = ok. 48 A Czyli co? 16 mm2? Nie powinien. akumulator samochodowy nie jest hermetyczny, w czasie pracy wydostają się z niego opary które mogą powodować korozję co elektronice mocno nie służy. OK, czyli postawię go na podłodze obok szafy rack. I podłączę grubymi kablami z UPS?...
Witam, A jak odłączysz ten cienki kabelek od rozrusznika to też kręci? Namieszałes w kablach...Powoli przejrzyj od akumulatora do rozrusznika.Chyba ten gruby(+) przy rozruszniku podłączyłes na dolną śrube.Albo jak montowałeś elektromagnes żle wprowadziłes w widełki i wcisnięty jest i dlatego od razu łączy.
Dziękuję bardzo za podpowiedz ,mam zagadkę dlatego gdyż obecnie do alternatora podłączony jest gruby kabel bezpośrednio z Plusa akumulatora w tym samym miejscu jest też podłączony kabel gruby rozrusznika . Cienki Kabelek wiem z nim sobie poradzę tylko po co jest tak że akumulator + alternator i alternator +rozrusznik CHYBA coś tego za duzo
IMHO lepiej zastosowac jeden wiekszy akumulator, i zrobic poprawnie instalacje ;) No właśnie że nie. Lepszym rozwiązaniem jest 40Ah pod maską i 20Ah przy wzmacniaczu niż 60Ah pod maską i grube kable. Umieszczając akumulator kilkadziesiąt cm od wzmacniacza i stosując grube kable można uzyskać znacznie większą moc ponieważ rezystencja na kablach zasilających...
Tam gniła złaczka konektorowa, trzeba było uciąć kabel, dolutować kabeloczku i podłożyć pod śrubę mocującą gruby kabel masy akumulatora. Czyszczenie i doginanie starego konektora to poprawa na góra miesiąc.
Sprawdź kabel masowy gruby przy akumulatorze. Jego przejście do karoserii i do silnika. Ewidentnie znikło Ci zasilanie. Bezpieczniki na akumulatorze też do przejrzenia.
Może przeskoczył o ząb na rozrządzie? Musiałbys sprawdzić czy pasek jest dobrze naciągnięty. bo silnik chodzi bardziej kolizyjnie niż silnik ojca Gdyby chodził kolizyjnie, to byś nawet raz wałem nie obrócił. Szczerze mówiąc na chłopski rozum mam wrażenie, że jest problem z podgrzewaniem świeć żarowych... Więc weź gruby kabel, podaj prąd bezpośrednio...
Pisałem Ci ja i kolega powyżej żebyś sprawdził mase, no i ewentualnie + idący grubym kablem do rozrusznika. Jak juz tego nie chcesz robić, to było wyjąć rozrusznik i od akumulatora go kablami sprawdzić jak kręci. Przecież nikt tu Ci nie podpowiedział, żebyś drugiego rozrusznika szukał. Chodzi o to, żeby posłuchać a nie w ciemno kupować. Dodano po 54...
Pomiary napięcia ładowania przy niesprawnym aku są bez sensu. Podmień akumulator na pewny i wtedy sprawdzaj. 14V jako takie jest jeszcze ok. Jeśli grube kable są oki, rozrusznik też (pytanie czy na pewno), to zostaje akumulator. A aku 62ah to naprawdę za mało dla 330.
Sprawdz jak masz podłaczoną mase - czy kabel jet grubu i krótki i czy blacha auto jest ładnie wyczyszczona! ja mam grube kable, nowy akumulator i słaby wzmacniacz i też miga w rytm muzyki i własnie sprawdzenie masy doradzili mi monterzy.
Macie jakieś zabezpieczenia bezpieczniki pomiędzy akumulatorami w połączeniu szeregowym i równoległym w układzie 48 V . nawet w tym filmiku chyba nie ma tylko wszystko połączone grubymi kablami .Co się stanie jak któryś akumulator ulegnie uszkodzeniu - nie zapali się ? .Kiedyś na kwasowych samochodowych tak mi się stało w układzie równoległym 12 V siwy...
od akumulatora idzie jeden gruby przewód z bezpiecznikiem Jakiej średnicy, z jakim zabezpieczeniem? kable od radia przecież nie będę tego rozbierał pod dywanik a reszta luźno do góry i w radio No tak - szkoła druciarstwa ma się dobrze. :not:
48v sepex curtis 3,9kv 48v sepex curtis 3,9kW... Czyli 80A połknie. Nie wiem czy będziesz w stanie dobrze zgrzać pakiet który będzie musiał oddać ciągiem 80A. Potrzebna będzie gruba taśma, dobre rozplanowanie zgrzewów, dobre i grube kable. Cele łączyłbym w szereg złączem XT150. BMS trzeba dać obowiązkowo. Taki na 200A + bluetooth to koszt 650zł.
Akurat w B5 łatwo jest sprawdzić czy chodzi o prąd płynący z alternatora/ rozrusznika do akumulatora (czarny, gruby kabel przy klemie +), czy prąd pobierają świece żarowe i grzałki nurnikowe po uruchomieniu silnika, ten pomiar wykonujemy na czerwonym kablu przy klemie + akumulatora Ps. 4 świece żarowe i 3 grzałki nurnikowe (również świece żarowe), każda...
Przede wszystkim robisz podstawowy błąd rozłączasz akumulator przy podłączaniu amperomierza. Trzeba podłączyć amperomierz w szereg z minusem akumulatora, następnie trzeba zmostkować to połączenie jakims grubym kablem. Odpalić auto niech trochę popracuje, zgasić auto i wyjąć kluczyk, po jakiejś chwili zdjąć założony mostek i obserwować amperomierz, jeżeli...
Moim zdaniem nie ma potrzeby prowadzenia minusa od samego akumulatora. Wystarczy dowolna masa byle była w 100% pewna. W razie niepewności trzeba jednak podciągnąć ale nie koniecznie od akumulatora, wystarczy od punktu pewnej masy. Przewód plusowy też nie musi być prowadzony od samego akumulatora ale od punktu gdzie jest dość gruby kabel. W TRX-sie jest...
Trzeba się podłączyć pod rozrusznik jak masz dostęp od spodu tam przychodzi gruby kabel plusowy prosto od akumulatora i pod masę silnika.
Gruby kabel od akumulatora jest podłączony do grubej śruby na górze Jest w plastikowej obudowie nie ma możliwości podłączenia go inaczej i nigdzie indziej ,pasuje tam jak trzeba. Ale ten od bendixa (śruba niżej,mniejsza) może dotykała odbudowy rozrusznika nie ma tam żadnego zabezpieczenia (izolacji) Sprawdze to w poniedziałek dokładnie. A jak nie będzie...
Problem chyba będzie w instalacji i to raczej zwarcie i to konkretne jeśli zbija tak mocno napięcie ... Jeśli nie trzymała by klema to i tak alternator trzymał by napięcie ewentualnie zawyżył je ... Trzeba sprawdzić szczególnie grube kable które idą od akumulatora do rozrusznika oraz wszystkie grube kable + co idą do alternatora, przekażnika świec,...
Rozbierz lewy dolny boczek (nogi kierowcy).Tam idzie wiązka na tył auta, najczęstszy punkt wpinania alarmu.Szukaj nieorginalnej wiązki na której końcu znajduje się centralka.Odłącz dużą kość i złącz dwa grube czarne kable ,złącze dwu pinowe .Pozdrawiam.
Wyjście zasilacza podłączasz tam gdzie był podłączony akumulator. W ten sposób zachowasz funkcjonalność odkurzacza. Kable połączeniowe muszą być grube żeby nie było na nich spadków napięcia. No i pewne połączenie przewodów do instalacji odkurzacza.
tak chodzi o gruby zasilający kabel między rozrusznikiem a akumulatorem
Czyli odpadają wszystkie grube kable rozruchowe i mocne akumulatory. A 3 kW mocy bierze się z woli kierowcy?
Tyle to ja wiem tylko jak zauważyłeś o czym pisze żeby zrobić to według schematu na wyjście biegun + nie mogę zrobić grubym kablem bo https://obrazki.elektroda.pl/2932667400_... tam tylko cienki przewód i jak to się ma do równolegle 14 sztuk akumulatorów gdzie wszystko łączone równolegle jest porządnym grubym kablem a na koniec przejść...
No to teraz tak jest, dziwi mnie tylko, że oba stoją jak wryte jak podłączam na krótko, a walę z akumulatora grubymi kablami aż pioruny walą. Dziwne, że oba się zablokowały na raz. Może trochę już tak jeździ ale to muszę go zapytać. Ktoś to regenerował?
Czy będzie fajnie grało to długi temat ale zagra i może Cię to zadowolić. Subwoofer jest aktywny co oznacza że ma wbudowany wzmacniacz, potrzebny jest tylko zestaw kabli którymi dołączysz zasilanie i kabel którym prześlesz sygnał z radia do subwoofera. Cała sztuka podłączenia polega na tym by zastosować się do tych zasad. 1. Zasilanie subfooera gruby...
Aż mi głupio pytać, ale masz poprowadzone grube kable od akumulatora? Czy może podpiąłeś pod jakieś gniazdko zapalniczki lub tym podobne coś. A jak otworzysz kufer i staniesz przed głośnikiem to masz podobny efekt u siebie i u kumpla?
Nie wiem jak w tym rozwiązaniu, ale na ogół powinna świecić. Może toyota ma inaczej. Sam alternator powinien przeżyć tego typu zwarcie. Zobacz czy na tym grubym kablu od alternatora masz stały plus. Prawdopodobnie nie, idzie on jeszcze na rozrusznik. Śledź ten kabel aż do akumulatora. Może on się upalił gdzieś. Choć prędzej ten rząd miedzianych blaszek,...
Reasumując kondensator taki coś tam daje ale czy efekt ten jest wart 500zł?? za te cenę mogę na allegro kupić dwa akumulatory 61Ah 12V. Lub dwa o mniejszej pojemności plus grube kable. Więc czy lepiej się opłaca wydać 500zł na kondensator czy na dwa akumulatory plus grube kable?? Sądzę że lepsza jest ta druga opcja niż ten ozdobny bubel za 500zł. A...
Witam... Radio: Alan 48+ lub Alan 48 Excel - zmiana kanałów w mikrofonie - 5 komórek pamięci - 2 emisje AM i FM - filtry - czytelne wyświetlacze i "S-metry" - itd. Antena: LEMM, ALAN, PRESIDENT, CTE, SIRIO - minimum 1m - montowana na stałe Radio podłącz bezpośrednio do akumulatora lub grubych kabli idących od akumulatora do skrzynki z bezpiecznikami....
zrób grubym przewodem zwarcie na klemach tzn. połącz + z -. ale przedtym idź do strażaków po rękawice termoodporne bo może ci rączki popażyć a potem już nie rób tego więcej i nie słuchaj takich rad a w temacie: sprawdź grube kable od aku (masę na silnik i plus przy rozruszniku) może być też padnięty elektromagnes rozrusznika (wypalony styk)
Co do wycieraczek ro masz uszkodzony sterownik wycieraczek siedzi pod nogami kierowcy na listwie przekaźników taki duży podwójny w środku będzie wypalony styk na przekaźniku a co do ładowania to sprawdź instalacje Piszesz że kabel od alternatora masz wymieniony na nowy ale nie chodzi nam o ten gruby co idzie do akumulatora lecz cienkie na kostkę sprawdź...
alternator grubo kabel grubo kabel internetowy grubo izolacja kabel
induktor pomiar volvo silnika alpine kostki
klejone matryce naprawa podświetlenia klejonej matrycy
Zinox C4105 Service Manual: Access and Alternatives Polar TS 136 - Wymiana żarówki krok po kroku