Ten schemat to taki sobie.Przynajmniej światła należy poprawić bo wychodzi że WSZYSTKIE wiszą na jednym bezpieczniku.Już pomijając to że w przypadku zwarcia wszystko zgaśnie to nie wiem jaki bezpiecznik płytkowy a zwłaszcza jego gniazdo wytrzyma tak duże obciążenie.To można własnie z tej skrzynki z płytkowymi zasilić przez 40A a póżniej rozłożyć w małej...
Co to jest według Ciebie "masa". Z akumulatora co idzie na" masę"? + czy -? Jeżeli - z akumulatora idzie na" masę pojazdu a ten gruby który pokazujesz też jest z "masy" to podłącz go do śruby mocującej rozrusznik do silnika.Do dolnej śruby na elektromagnesie rozrusznika podepnij gruby kabel+bezpośrednio z akumulatora (niedokręcona nakretka na zdjęciu)...
Witam. Proponuje sprawdzić kabel masowy na silniku. Połącz grubym kablem minus akumulatora z blokiem silnika,myślę że to jest to, ale mogę się mylić. Pozdrawiam.
Idź po grubym kablu od + akumulatora, znajdziesz elektromagnetyczny wyłącznik rozrusznika, ma 2 śruby prądowe i małą wtyczkę do sterowania, odłącz ją, jak dalej rozrusznik będzie kręcił to sam stycznik się "zespawał". Jak nie będzie kręcił, to szukaj gdzie jest zwarcie na kablu sterującym
Ten jeden gruby kabel idzie do akumulatora a nie na stacyjkę chociaż ktoś mógł zrobić usprawnienia. Drugim przewodem jest masa (obudowa rozrusznika). Do sprawdzenia czy nie połączone na krótko styki rozrusznika.
Dla jasności, zakladana jest cala instalacja sześćdziesiątkowa ? Tak zwana cewka czy też automat rozrusznika dziala jak przekaźnik z tym że dodatkowo wypycha bendix. Dając prąd na zacisk 50a rozrusznika zalączamy ten przekaźnik, który zwiera dwie grube śruby, tą polączoną grubym kablem z akumulatorem i tą która polączona jest z kabelkiem idącym do środka...
Cieńki kabelek D+ wzbudzenie, do kontrolki ładowania. Gruby zacisk B+ do plusa akumulatora.
Jeśli dasz grube kable to nie trzeba kondensatora. Kondensator byś potrzebował gdybyś miał z 1kW mocy, ja miałem po 600,700W i nigdy nie inwestowałem w kondensator tylko w grube kable i dobry akumulator.
Gruby kabel do plusa akumulatora, masa to wiesz, do minusa. Cienki przewód, poprzez kontrolkę(na przykład żaróweczka 12V5W) do plusa pojawiającego się po włączeniu zapłonu.
Z akumulatora "+" podłączasz do wzmacniacza "+12V" i musisz zrobić to grubym kablem w kolorze czerwonym. Przy samym akumulatorze na tym kablu musi być bezpiecznik, brak tego bezpiecznika może doprowadzić do pożaru w przypadku gdyby ten kabel dostał gdzieś zwarcia. Minus prowadzimy kablem czarnym i też grubym. GND na wzmacniaczu można podłączyć do karoserii...
Gruby kabel masy od akumulatora jest przykręcony do nadwozia pod nim, a potem do belki nośnej zespołu napędowego od tyłu, trzeba zdemontować filtr powietrza żeby się tam dostać. Masa wiązki zapłonu i sterowania aisanem jest przykręcona pod nanoplexem
Jedyna przeróbka, to grube kable wyprowadzone na zewnątrz. Akumulatory są zimne, UPS też. A jak długo ładuje? Mniej więcej trzy lata. :-)
brak słów... B+ battery + B- battery - człowieku narysowałem Ci najprostszy schemat jaki się dało, czego tam nie rozumiesz? ze śruby gruby kabel do + akumulatora z obudowy gruby kabel do - akumulatora brązowy kabel do żaróweczki, drugi kabel żaróweczki do brązowego kabla alternatora i te dwa kable razem do plusa akumulatora przez włącznik I TYLE wyłącznik...
Te wzmaki akurat lubią porządne zasilanie grube kable jak najbardziej wskazane.
Zrób sobie jeden bezpiecznik przy aku, przetwornica bierze najwięcej i głównie pod nią musisz go dobrać. Ten bezpiecznik ma być głównie na wypadek zwarcia grubych kabli za akumulatorami, a przed twoją planowaną skrzyneczką.
Albo wzrokowo - czerwony gruby kabel to plus - wychodzi z małego końca skrajnego akumulatora. Czarny gruby kabel to minus, wychodzi z obudowy drugiego skrajnego akumulatora. Jest więcej kabli, więc obserwujemy albo mierzymy miernikiem. Pomiar wykonujesz mierząc napięcie albo opór na zakresie 200 omów lub testerem zwarć(piszczyk), który potrafi piszczeć...
Tak! Gruby kabel. Ale akumulator jest zbędny: akumulator 24V/100Ah podtrzyma zasilanie grzałki przez najwyżej 2 godziny, ale przechowanie w akumulatorach tej "darmowej" energii (4,8kWh) kosztuje ok. 10,- złotych, podczas gdy jej zakup z sieci energetycznej to ok. 1,20 złotego. Ale któż bogatemu zabroni ...
Z jakiego powodu elektryk usiłuje odcinać zasilanie diod, a nie zasilaczy? Kabel do prądu 80A będzie tak gruby jak kable łączące akumulator z instalacją samochodową. Cewkę stycznika trzeba podłączyć w miejsce żarówki - do kabla zerowego (niebieski) i do włącznika (czarny). Cewka na 230V. Styki stycznika między zasilacze a diody. https://obrazki.elektroda.pl/7483780900_...
Taką przetwornicę chyba lepiej podpiąć bezpośrednio w pobliże akumulatora na grubych kablach i oczywiście z bezpiecznikiem. BTW, te 300W to raczej bym traktował na realne 150W mocy ciągłej.
Ze styku S stacyjki kabel do przekaźnika, załóżmy, że to ten czerwony na zdjęciu, czarne kable przekaźnika to masa. Śruby przekaźnika, jedna do + akumulatora, druga do rozrusznika (grube kable)
Witam Pomiar rezystancji na pracującym silniku nie będzie poprawny ponieważ przez przewód płynie prąd i jest na nim spadek napięcia, który zaburza pomiar. Byłem kiedyś posiadaczem astry g benzynę 1,6. Obroty silnika czasami falowały, światła delikatnie pulsowały, napięcie na akumulatorze było prawidłowe, radio często się kodowało. Sprawdź gruby kabel...
bo mam również taki stary woltomierz To chyba jest amperomierz, ale może sie mylę? Paliwomierz albo manometr do opon w siewniku? Dramat z Wami, panowie traktorzyści. Ten instrument włącza się szeregowo do instalacji, za (+) akumulatora, ale za grubym kablem do rozrusznika. Pokazuje on wtedy czy akumulator jest ładowany (+) czy rozładowywany (-) i jaka...
daj zdjęcia jak to u Ciebie wygląda pewnie z rozrusznika wychodzi tylko jeden kabel? wtedy do rozrusznika jest stycznik, możesz na krótko po prostu włączyć zapłon a tym kablem od rozrusznika dotknąć do plusa akumulatora i wtedy będzie kręcić, jak zapali to ten plus od rozrusznika przykręć do stycznika, drugi gruby kabel ze stycznika do plusa akumulatora,...
powiem tak jak masz dobry akumulator i chcesz to dobrze zrobic to rob ;) ale na zasilanie wzmacniacza daj grube kable najlepiej + i - z akumulatora i daj kondensator poprawia dzwiek i szybkosc basu :) nawet w zwykłych głosnikach a co do zapasu mocy to napewno jest bo alternator ma doładowac jeszcze akumulator zapewnic dostawe pradu do wszystkiego co...
Pierwsze pytanie to jakich użyłeś kabli do rozruchu? Były to oryginalne kable rozruchowe czy jakieś z tanie z supermarketu. Mogłeś chwilkę poczekać z podpiętymi kablami. Jesli akumulator jest dobry to powinien się w niedługim czasie podładować i autko powinno zapalić. jeśli jednak akumulator jest padnięty musisz mieć grube kable żeby odpalić samochód
Alternator z wbudowanym regulatorem, najprostsza opcja - jeden gruby kabel do baterii akumulatorów, jeden cienki do kontrolki. Jeżeli Twój alternator ma zewnętrzny regulator, to jest to trochę bardziej skomplikowane.
gruby kabel to + z akumulatora a 2 żyły to kontrolka ładowania i obrotomierz jeśli się nie mylę to w tym altku regulator jest wewnątrz i niestety bez wymontowania altka nic nie zdziałasz jeśli uda ci się rozebrać to sprawdź czy nie ma przerwy na wirniku ja tak miałem przy swoim altku w passacie tdi najlepiej jak radzi Viper poszukaj używki i wymień
Jak pytasz poważnie to idź po grubym + kablu od akumulatora.
Popraw połączenie kabli "+" (dwa grube i jeden cieńszy) za akumulatorem.
Musisz kupić wzmacniacz o mocy ok 1000W dla 2 ohm . No i nie zapomnij o zasilaniu (grube kable , akumulator, kondensator )...chyba w tysiącu się nie zmieścisz .
wg schematu od kol. sisko biały kabel z tych niepodłączonych powinien być podłączony do plusa akumulatora czyli pod śrubę rozrusznika (gruby czerwony kabel) i powinno działać jeśli wszystko jest ok https://obrazki.elektroda.pl/9279814000_...
dziadek wrocił ludzie moge uzyskac odpowieć dlaczego 12 lub 24v a nie 220v odpada cała otoczka trafo grube kable akumulator itp
Witam Spróbuj włączyć elektromagnes przez podanie prądu bezpośrednio z grubego kabla [ z akumulatora + ] na ten cienki przy elektromagnesie , pomijając stacyjkę . A piszę to ponieważ przydarzyło mi się że przycisk rozrusznika zbyt mało podawał prąd [ zgorzelina na stykach ] i rozrusznik nie działał , a przy sprawdzaniu kontrolką wszystko niby było OK...
Problem rozwiązany, uciekła gdzieś masa. Kable które podłączałem bezpośrednio pod masę akumulatora były za cienkie. Dopiero po podciągnięciu masy silnika grubym kablem do akumulatora auto odżyło.
czyli ten gruby kabel + ma iść z akumulatora do przekaźnika a od drugiego gwintu ma iść czarny kabel dokąd
Absolutnie musi być masa na obudowie alternatora! Jeśli jest mocowany na elastycznych tulejkach gumowych, jak np. w kadecie, to musi mieć dość gruby kabel masujący.
Nie uszkodziłeś mostka tylko kabel pomiędzy alternatorem a akumulatorem. Ten gruby. Nie mogę sobie już przypomnieć jak on biegnie? Czy przez rozrusznik?
Czy lepiej będzie podłączyć ten gruby kabel bezpośrednio do klem akumulatora z przodu, czy może lepiej podłaczyć je przy wyjściu alternatora ? Z alternatorem chodzi o to, żeby czasie uruchomienia silnika prąd nie musiał płynąć "na około" przez kabel do akumulatora i dopiero do tyłu auta ? Podczas "pożyczania" prądu do rozruchu i tak większość energii...
Zdubluj grubym kablem połączenie akumulatora i masy auta .
ale nie wiem gdzie podłączyć pin 2 2 to masa, kluczowa dla działania modułu, więc dość gruby kabel (2,5²) najlepiej bezpośrednio do klemy - akumulatora
Wkladasz drugi aku i do niego podlaczasz sprzet CA. Ciagniesz kabelek np.8- 10mm2 (w vw multivanie jest fabrycznie tylko 4mm2 i dziala ) laczacy plusa aku pod maska i plusa aku w bagaznku jednak na nim montujesz 30-40A zwykly samochodowy przekaznik w taki sposob zeby sterowany kabelkiem idacym od alternatora ( w VW niebieski) laczyl oba akumulatory...
przeczytałem dokładnie..... nadal nie wiem, czy masz podłączone bezpośrednio, czy przez przkaźniki... nie wynikało z postów jakie auto... jak masz podłączone zasilanie alarmu... bezpośrednio z klem akumulatora, czy z 'grubych kabli z akumulatora' ?
Tylko należy zwrócić uwagę, że dotyczy to on-grid, przy off-grid nadal inwerter blisko domu/rozdzielni głównej. Przy off grid mamy regulator ładowania akumulatorów i wyższe napięcie po stronie DC. Czyli ta sama sytuacja - przesyłamy na długich odcinkach jak najwyższe napięcie. np 50V DC aby skrócić grube kable akumulatorów 12 lub 24V. Potem jak najbliżej...
kolego weź jakiś pewny akumulator np z samochodu, weź 2 grube kable jeden do masy (śruby mocującej rozrusznik do silnika) a drugi do tej śruby co idzie gruby kabel plusowy do rozrusznika i bezpośrednio do akumulatora i ma kręcić (jak masz DOBRE kable rozruchowe to też mogą być, ale nie takie z supermarketu gdzie gruba to jest tylko izolacja) jak napięcie...
Zostaw ecu w spokoju . Podałeś masę z karoserii na silnik ? Wniosek z tego że grube kable między akumulatorem - karoserią - silnikiem są niepewne . Któryś z punktów łączeniowych będzie się po próbie uruchomienia silnika mocno nagrzewał . Do prasy hydraulicznej albo dużego imadła i zacisnąć .
Nawet po naładowaniu rozrusznik nie kręci. To sprawdź gruby kabel od akumulatora do rozrusznika.
ten wzmak bedzie w sam raz. Do tego musisz kupic oprawke bezpiecznika i umiescic ja przy akumulatorze, no i gruby kabel zasilajacy na plus i kawalek na minus do karoserii. Do tego podlaczenie sygnalu. Nie wiem czy masz cincze w radiu i czy ten wzmak ma w razie czego wejscie wysokopoziomowe.
no to sprawa jest prosta, gruby kabel do akumulatora (możliwe, że idzie przez jakiś amperomierz albo wyłącznik) a cienki kabelek do lampki
Dwa bolce, ten grubszy jest od B+ a chudy od D+. B+ gruby kabel czyli akumulator, D+ wzbudzenie czyli chudy kabel do kontrolki.
arro382 no właśnie tak mam i mi akumulator tygodnia nie wytrzymuje (zaznaczę jeszcze że akumulator nowy 5m) czerwony grubym kablem do akumulatora z przekaźnikiem po włączeniu alarmu odłańcza prąd na kablu. żółty jest na stałe pod 12v
co to tak wlasciwie jest to napiecie na B+ ?? Napięcie na wyjściu alternatora ( zacisk, do którego przyłączony jest przewód idący do akumulatora). Jeżeli jest wtyczka to te grube kable.
ciagniesz kabel + z akumulatora (dosc gruby) do gniazda +, mase podpinasz pod blache, badz tez prowadzisz a aku. prowadzisz przewood 2 x 2 RCA pomiwdzy radio a wzmak (pod low inut podlaczasz), potem glosniki i przewod remote z radia do gniazda remote na wzmaku do robienia calej operacji lepiej odlacz akumulator ;)
Do roztusznika mają dochodzić tylko 2 kable, gruby to plus z akumulatora i cienki że stacyjki, nie ma tam żadnego kabla z cewki zapłonowej
Czemu kiepski ? Wprowadzenie w obwodzie ładowania (dość dużym prądem) spadku napięcia w granicach około 1,5 V może wywołać nienormalne warunki ładowania i rozładowania akumulatora. Skutki mogą być różne: np: przeładowanie akumulatora i popularne "wybulenie". Układ może także powodować zdecydowanie krótszy czas podtrzymania tak przygotowanego UPS,a....
Tam gniła złaczka konektorowa, trzeba było uciąć kabel, dolutować kabeloczku i podłożyć pod śrubę mocującą gruby kabel masy akumulatora. Czyszczenie i doginanie starego konektora to poprawa na góra miesiąc.
Co do lokalizacji przelotki to są dwa przeważnie miejsca . Koło bezpieczników na ścianie grodziowej od strony kierowcy i okolice nóg pasażera. Ew będą jakieś gumowe zaślepki w ścianie grodziowej. Ostatecznie poszukac orginalnej wiązki elektrycznej i tam próbować przejśćz kablem plusowym. Poruszę tu jeszcze kwestię kabla masowego czyli minusa. Są dwie...
IMHO lepiej zastosowac jeden wiekszy akumulator, i zrobic poprawnie instalacje ;) No właśnie że nie. Lepszym rozwiązaniem jest 40Ah pod maską i 20Ah przy wzmacniaczu niż 60Ah pod maską i grube kable. Umieszczając akumulator kilkadziesiąt cm od wzmacniacza i stosując grube kable można uzyskać znacznie większą moc ponieważ rezystencja na kablach zasilających...
Dziękuję bardzo za podpowiedz ,mam zagadkę dlatego gdyż obecnie do alternatora podłączony jest gruby kabel bezpośrednio z Plusa akumulatora w tym samym miejscu jest też podłączony kabel gruby rozrusznika . Cienki Kabelek wiem z nim sobie poradzę tylko po co jest tak że akumulator + alternator i alternator +rozrusznik CHYBA coś tego za duzo
Do rozrusznika i bezpośredniego plusowego grubego kabla z akumulatora zwykle możliwy dostęp od spodu (najlepiej na kanale).
Puszczasz gruby kabel plusowy z bezpiecznikiem od akumulatora (w peszlu aby się gdzieś nie przetarł i nie dotknął do masy samochodu). Kupujesz cztery zwykłe przekaźniki samochodowe. Montujesz po dwa (przekażniki) na jeden reflektor. Podłączasz cewkę przekaźnika pod masę a drugi jej biegun pod plus żarówki tak, aby po włączeniu świateł zasilał cewkę....
A przy wkręconej świecy (normalnie), możesz pokręcić magneto ręką więcej niż 1 obrót ? Czy czuć ,że coś blokuje ? Akumulator ,akumulatorem a może kable zaśniedziałe.Sprawdzałeś ten gruby kabel co idzie do rozrusznika ? Jak mechanicznie nie blokuje a nie ma siły obrócić ,to prąd gdzieś może ginąć.
Nie rób jaj 2,5mm² do podłączenia akumulatora. Policz prądy. OK. 580W/12V = ok. 48 A Czyli co? 16 mm2? Nie powinien. akumulator samochodowy nie jest hermetyczny, w czasie pracy wydostają się z niego opary które mogą powodować korozję co elektronice mocno nie służy. OK, czyli postawię go na podłodze obok szafy rack. I podłączę grubymi kablami z UPS?...
Sprawdz jak masz podłaczoną mase - czy kabel jet grubu i krótki i czy blacha auto jest ładnie wyczyszczona! ja mam grube kable, nowy akumulator i słaby wzmacniacz i też miga w rytm muzyki i własnie sprawdzenie masy doradzili mi monterzy.
Sprawdź kabel masowy gruby przy akumulatorze. Jego przejście do karoserii i do silnika. Ewidentnie znikło Ci zasilanie. Bezpieczniki na akumulatorze też do przejrzenia.
Główne zasilanie od akumulatora do skrzynki na dachu jest(gruby czerwony kabel). Co mogę jeszcze sam sprawdzić?
Gruby kabel od akumulatora jest podłączony do grubej śruby na górze Jest w plastikowej obudowie nie ma możliwości podłączenia go inaczej i nigdzie indziej ,pasuje tam jak trzeba. Ale ten od bendixa (śruba niżej,mniejsza) może dotykała odbudowy rozrusznika nie ma tam żadnego zabezpieczenia (izolacji) Sprawdze to w poniedziałek dokładnie. A jak nie będzie...
Kolega zajrzy do prawego akumulatora - jak jego plus jest połączony grubym kablem z rozrusznikiem, to znaczy się, że na masie jest minus. W odwrotnej sytuacji jest odwrotnie, czyli masa jest połączona z plusem, bo rozrusznik jest połączony z minusem. Są jeszcze dwie możliwości, ale one odpadają, bo są bezużyteczne - nie da się rozrusznikiem uruchomić...
Witam. Na zamieszczonym zdjęciu praktycznie nie widać komory silnika ale jeśli się nie mylę znajduje się on za silnikiem patrząc od przodu auta. Najlepiej pojechać po grubym kablu od + akumulatora on na pewno zaprowadzi do rozrusznika:)
Aż mi głupio pytać, ale masz poprowadzone grube kable od akumulatora? Czy może podpiąłeś pod jakieś gniazdko zapalniczki lub tym podobne coś. A jak otworzysz kufer i staniesz przed głośnikiem to masz podobny efekt u siebie i u kumpla?
Dostań się pod samochód i podepnij się akumulatorem pod rozrusznik.Masa do budy,plus do grubego czerwonego kabla przy rozruszniku.
to tracisz jakieś 20% na napięciu plus te odbłyśniki i światła świecą o 1/3 słabiej niż powinny, weź kawał grubego przewodu odpal auto, włącz światłą i przyłóż ten gruby kabel od + akumulatora do żarówki, zobaczysz czy jest różnica, tylko sobie do masy nie dotknij bo jak Ci się zespawa to ....
Problem chyba będzie w instalacji i to raczej zwarcie i to konkretne jeśli zbija tak mocno napięcie ... Jeśli nie trzymała by klema to i tak alternator trzymał by napięcie ewentualnie zawyżył je ... Trzeba sprawdzić szczególnie grube kable które idą od akumulatora do rozrusznika oraz wszystkie grube kable + co idą do alternatora, przekażnika świec,...
Do starego, dobrego APC BackUPS 400 podłączyłem kiedyś samochodowy 12V 72Ah. Radził sobie nieźle (ponad 3 godziny pracy na akumulatorze pod prawie pełnym obciążeniem). Ale była seria awarii energetycznych i wkurzyło mnie zbyt wolne ładowanie - podpiąłem supermarketowy prostownik i zapomniałem o tym - po 2 tygodniach akumulator był już tylko do wyrzucenia....
Macie jakieś zabezpieczenia bezpieczniki pomiędzy akumulatorami w połączeniu szeregowym i równoległym w układzie 48 V . nawet w tym filmiku chyba nie ma tylko wszystko połączone grubymi kablami .Co się stanie jak któryś akumulator ulegnie uszkodzeniu - nie zapali się ? .Kiedyś na kwasowych samochodowych tak mi się stało w układzie równoległym 12 V siwy...
Witam. Pierwszy schemat dobry. Zastosuj tak samo gruby przewód plusa jak i minusa też. Solidnie połącz i zaizoluj. Będzie dobrze.
Trzeba się podłączyć pod rozrusznik jak masz dostęp od spodu tam przychodzi gruby kabel plusowy prosto od akumulatora i pod masę silnika.
A jak to wygląda jeśli chodzi o grzanie sie? Bo kolega ma MPX 2000 i napędza Kenwooda kfc w2512 i wogóle mu sie nie grzeje. Dodam, że grube kable z akumulatora mam podciągnięte do schowka ( teraz mam tam magnata ).
Witam... Radio: Alan 48+ lub Alan 48 Excel - zmiana kanałów w mikrofonie - 5 komórek pamięci - 2 emisje AM i FM - filtry - czytelne wyświetlacze i "S-metry" - itd. Antena: LEMM, ALAN, PRESIDENT, CTE, SIRIO - minimum 1m - montowana na stałe Radio podłącz bezpośrednio do akumulatora lub grubych kabli idących od akumulatora do skrzynki z bezpiecznikami....
No to teraz tak jest, dziwi mnie tylko, że oba stoją jak wryte jak podłączam na krótko, a walę z akumulatora grubymi kablami aż pioruny walą. Dziwne, że oba się zablokowały na raz. Może trochę już tak jeździ ale to muszę go zapytać. Ktoś to regenerował?
Odłączasz gruby kabel rozrusznika od akumulatora. Minus drugiego akumulatora podłączasz do plusa podstawowego aku. Plus drugiego podłączasz do grubego kabla rozrusznika i nigdzie indziej. Moim zdaniem powinno działać. Nie wiem tylko jak rozrusznik to przeżyje....
Bartek-22 jeżeli nie masz instalacji fabrycznej do załozęnia tego przełącznika to nie zawracałbym sobie głowy przerabianiem instalacji.Przecież to trzeba założyć i grube kable do akumulatorów. Te wcześniejsze MTZ(czerwone, nie znam numeracji) miały wszystko na 12V. Natomiast w tym ze zdjęcia zmieniałem przełącznik bo odkleiła się cewka elektromagnesu....
Silnik Tico jest akurat bardzo fajny i mocny, tyle, że ma nie traktorową charakterystykę - czyli mały moment na niskich obrotach, za to lubi wysokie obroty, dużo lepiej się nada 900-tka z Cinqecento/Seicento - ten silnik to stare OHV i on bardzo mocno ciągnie z dołu. Co do elektryki Tico to z aparatu zapłonowego wychodzą 2 kable - brązowy i czarny z...
Kolego zapalonymajsterkowicz . Żeby być pewnym, że na wzbudzenie podajesz prąd to możesz podłączyć, na stałe (na dłuższą chwilę) żarówkę bezpośrednio blisko alternatora, tak jak na fotografii. Oczywiście konektor od oryginalnej kontrolki ładowania zdejmij. Przez kilka minut 4W żarówka nie rozładuje akumulatora. Po uruchomieniu silnika powinna zgasnąć....
Pomiary napięcia ładowania przy niesprawnym aku są bez sensu. Podmień akumulator na pewny i wtedy sprawdzaj. 14V jako takie jest jeszcze ok. Jeśli grube kable są oki, rozrusznik też (pytanie czy na pewno), to zostaje akumulator. A aku 62ah to naprawdę za mało dla 330.
Żeby wysunęła się zębatka, musisz zasilić rozrusznik tak jak był w samochodzie. Gruby kabel do akumulatora, cieńszym uruchamiasz elektromagnes, który wysuwa zębatkę i dopiero uruchamia silnik. silnik się uruchamia ale zębatka pozostaje schowana Bendix padł, urwał się zaczep rdzenia, lub coś z dźwignią która je łączy...
Chodzi o ten niebieski kabel idący z radia kostki to remote inaczej sterowanie, czarny daj na bude auta i do wzmaka czerwony przez bezpiecznik grubym przrewodem do akumulatora a ten niebieski kabelek daj na srodkowy pin wzmacniacza jak kupisz otyginalne kable rca chinch to zwróć uwage na to czy maja dodatkowy cienki kabelek to właśnie on jest do sterowania...
Do sprawdzenia, czy zębatka bendixu nie blokuje na wieńcu. Jeśli tam jest OK, to rozrusznik na warsztat. Kręcenie rozrusznika na luźno nic nie znaczy. Pytanie co znaczy "za pomocą kabli z aku z traktora"? Rozumiem, że z innego pewnego akumulatora? Stan akumulatora, kabli grubych i klem na akumulatorach jest pewny? Zakładam, że tyle sprawdziłeś, zanim...
do alternatora dochodzi gruby kabel od akumulatora i 2 cienkie, jeden idzie do kontrolki a drugi do plusa. to sprzwdziłemi nieznalazłem usterki, masa silnika też wydaje się być ok. Czyli zostaje alterantor. kupiłem drugi urzywany ale jest chyba padnięty bo jak go zamontuje i podłącze to wogóle niemam ani kontrolki ani ładowania.
wzmacniacz jest zasilany grubym kablem prosto od akumulatora nie pamiętam jaki przekrój, a co do masy to jest podciągnięta od mocowania tylnej kanapy do wzmacniacza
Zewrzyj guzik, jak nie zadziała, to sprawdź czy prąd dochodzi do guzika, i czy z niego. wychodzi na rozrusznik. Wiesz gdzie masz rozrusznik? Jest podpięty cienki kabelek z guzika? Stuka w nim coś? Gruby plusowy kabel łączy akumulator z rozrusznikiem? Minusowy masowy?
Akurat w B5 łatwo jest sprawdzić czy chodzi o prąd płynący z alternatora/ rozrusznika do akumulatora (czarny, gruby kabel przy klemie +), czy prąd pobierają świece żarowe i grzałki nurnikowe po uruchomieniu silnika, ten pomiar wykonujemy na czerwonym kablu przy klemie + akumulatora Ps. 4 świece żarowe i 3 grzałki nurnikowe (również świece żarowe), każda...
Reasumując kondensator taki coś tam daje ale czy efekt ten jest wart 500zł?? za te cenę mogę na allegro kupić dwa akumulatory 61Ah 12V. Lub dwa o mniejszej pojemności plus grube kable. Więc czy lepiej się opłaca wydać 500zł na kondensator czy na dwa akumulatory plus grube kable?? Sądzę że lepsza jest ta druga opcja niż ten ozdobny bubel za 500zł. A...
Transformator ma dwa grube kable jako wyjście pod akumulator (jak rozumiem tam będzie 12V). Natomiast 230V już wychodzą 3 kable. Akurat odwrotnie. Z resztą najpierw pomierz rezystancję uzwojeń.
Problem rozwiazany pomogly grube kable + i - podlaczone do akumulatora.
Pewno nie ma jakiegoś wolnego pola uzbrojonego, jak najbardziej, zawsze dochodzi gruby kabel od akumulatora. Znajdż jakiś styk i podłącz jakąś obudowę bezpiecznika, bo trzeba to zabezpieczyć. Mam pomysł, aby wykorzystać np. zasilanie dewasta, które nigdy nie pracuje w czasie jazdy. Te światła 2 żarówki wezmą około 20 A. Sugerował, bym skorzystać zpomocy...
Czyli odpadają wszystkie grube kable rozruchowe i mocne akumulatory. A 3 kW mocy bierze się z woli kierowcy?
Na podłączonym akumulatorze 12,4V na grubym kablu, na cienkim 2,5V. Na odłączonym akumulatorze 0.2-0.3V ale już nie pamiętam czy na obu kablach czy na jednym z nich.
Myślę że te 2,5mm to można urwać i lipy być raczej nie powinno. Tylko jak ci się ostro grzeją przewody to nie dziwota że rozrusznik świruje. Możesz zrobić jeszcze jeden gruby temat. Od akumulatora przewód minusowy (z kabla rozruchowego) walisz na obudowę rozrusznika, przewód plusowy tam gdzie przychodzi ci przewód od przekaźnika. Tu uwaga, bo rozrusznik...
Nie mam miernika po za tym z akumulatora do przetwornicy idą grube kable. To nie da rady policzyć za pomocą wzoru?
No tak, ale ja to mam podłączone do akumulatora grubym kablem i bezpośrednio do wzmaka. Tam nie ma stałego 12V?
alternator grubo kabel grubo kabel internetowy grubo izolacja kabel
alpine wyłącza rejestrator trasy sterujacy samsung
mikrofala usterki mikrofala usterki
Radio Voice Kraft VK nie odtwarza plików MP3 – przyczyny, obsługa USB, FAT32, naprawa 5V Remington 14521HT – jak rozebrać suszarkę, demontaż krok po kroku, narzędzia, śruby, zatrzaski