W dieslu dobiera się uszczelkę po wysokości wystawania tłoków z bloku. Nie ma znaczenia planowanie głowicy. Założenie grubszej uszczelki spowoduje rozprężenie silnika.
Pytanie o ile przy planowaniu głowicy zbiorą materiału . I wtedy dobierzesz grubsza uszczelkę jeżeli do tego silnika występują grubsze . Z reguły składa sie na orginalnej .
konieczne jest planowanie głowicy i grubsza uszczelka-nadwymiar
Odkręcam zwykła Żabka knipex (KNIPEX SZCZYPCE DO RUR COBRA KLUCZ 8701250 250 MM). Dobra gruba uszczelka i dobre dokręcenie i nigdy nie było problemu.
Czy dokleić uszczelkę na uszczelkę ? tz sznur na sznur by było ciasno i się nie dymiło, czy kupić grubszą 30mm? Lepszym rozwiązaniem będzie zakup grubszej uszczelki. Jak przykleisz sznur na sznur, nie będzie się to dobrze trzymało z racji kształtu, oraz struktury- to raz. A dwa, za chwilę może Ci się to zacząć odklejać. Trzecia sprawa, sznur ze sznura...
Ja wymieniłbym na początek uszczelki wężyka. U mnie też rosi się spłuczka ale z wężyka nic nie kapie owszem jest zakamieniony ale to za mała powierzchnia do kałuży jw.. Nyple mają krótki gwint i wkładam w takich przypadkach grubszą uszczelkę lub dwie.Ta kropla na przyłączu na ścianie też podejrzana.Za dużo kombinacji wystarczył by tylko wężyk 1/2-3/4
Kiedyś dałem trochę grubszą uszczelkę od oryginalnej i bateria jeszcze trochę czasu przeżyła. ;-)
Smarowanie możesz przerobić, powinno dać radę, co do uszczelki to właśnie chyba gruba uszczelka dawała luz dla blaszki.
Płaszczyznę głowicy zawsze można sprawdzić, jeżeli oddasz głowicę do zakładu który zajmuje się regeneracją to Ci sprawdzą płaszczyznę. Orientacyjnie głowicę możesz sprawdzić kładąc ją na szybie. Jeżeli trzeba to planuj - nie daj się skusić na grubsze uszczelki i inne półśrodki - koszt planowania nie jest jakiś zawrotny. Jak już będziesz miał wyjętą...
Okazało się, że kosiarka miała wadę fabryczną i gaźnik nie dolegał i trzeba było dorobić grubsza uszczelkę.
Jeszcze w innych przypadkach, głównie w dieslach, po splanowaniu trzeba zastosować odpowiednio grubszą uszczelkę Właśnie czytałem że nie powinno dawać się grubszej uszczelki ponieważ grubość uszczelki zależy od tego ile wystają tłoki ponad blok. Jeśli bloku się nie planuje to uszczelka ma być tej samej grubości. Też ciekawa sprawa.
Uszczelka przy gaźniku musi być bezwarunkowo. Silikon jest nieodporny na benzynę, najlepiej założyć tam minimalnie grubszy wężyk.
Ad 1. Trzeba rozkręcić i sprawdzić co się zadziało. Jak piszesz, że pompa ma 10lat to i uszczelka mogła sparcieć i się wykruszyć. Sprawdź jaka tam gruba uszczelka jest. Jeśli nie możesz znaleźć nigdzie takiej uszczelki to kup kawałek gumy (2mm grubości), odrysuj uszkodzoną i wytnij nową. ad.2 (tez się w tym zawiera jeśli chodzi o uszczelkę i trudności...
naciamen Silikonem przy benzynie to sobie możesz ... Nie daj takich rad i sam zapomnij o tym panaceum wiejskich fachmanów na przecieki. Uszczelka jak pisał bartosz. Wziąć grubszy i twardszy papier. Posmarować smarem przylgnię komory i docisnąć do paieru. Uwaga bo się ślizga! Powinien zostać ładny wzór uszczelki. Wyciąć delikatnie z lekkim (1mm) nadmiarem....
W silniku ktos zamontowal nowa glowice, ale uszczelka padla po krotkim czasie. Po rozbiorce nie widac uszkodzen glowicy, ale blok ktos traktowal ostro. Wzer jest glownie widoczny w okolicy pierwszego cylindra. Wg mnie ten blok jest zbyt mocno porysowany i ma za duzy wzer aby uszczelka wytrzymala dluzszy okres, ale prosilbym o potwierdzenie przez osoby...
Na Następnym obrazie możemy zobaczyć przepustnice gdzie zaznaczyłem kolejno: 1. Zieloną strzałką - miejsce gdzie zostanie założona nowa uszczelka 2. Żółtą strzałką - miejsce gdzie jest gruba uszczelka od strony obudowy filtra ( tzw ślepej kiszki) 3. Zielona strzałka - śruba regulacji wychylenia przepustnicy
Oryginalny ekran ma naklejona gabke z klejem w kazdym z rogow ekranu. Dodatkowo, fabryczna uszczelka jest rowniez dosc gruba. Najlepiej wkleic to na oryginalna uszczelke + wspomoc sie ewentualnie B7000. Mozliwe tez, ze telefon jest tez po prostu krzywy, badz zamiennik (zakladam, ze taki kupiles, bo org jeszcze z uszczelka w komplecie) jest grubszy.
Witam rozebrałem zetora 7245 pompa poszła do sprawdzenia wtryski też założyłem grubsze uszczelki 1.5mm ciągnik nie chce odpalić proszę o pomoc.
Dobra. Splanuj sobie głowicę o milimetr i nie daj grubszej uszczelki. Powodzenia. I tym sposobem kolega mnie rozdrażnił - proszę uzasadnić podając stosowne przykłady konieczność zastosowania grubszej uszczelki po splanowaniu głowicy. Jeśli okaże się że uda mi się wykazać iż kolega nie ma racji, wlepię ostrzeżenie za pisanie nie na temat. Wiesz gdzie...
Płaszczyzny mogą być nierównoległe po mocnym dokręceniu. Uszczelka może być grubsza lub powierzchnie wyrównane.
Pytałem w sklepie czy dostanę taką samą uszczelkę, tylko trochę grubszą, sprzedawca powiedział, że takiej uszczelki nie dostanę i od razu zszedł na temat, że grubszych uszczelek się nie zakłada, bo to szkodzi silnikowi. Nie wiem czy takiej uszczelki nie ma, czy po prostu nie chciało mu się sprawdzać... Ale kupiłem oryginalną, droższą uszczelkę do Fiata,...
Robiłem takie uszczelki wiele razy ze zwykłej tektury. Zawsze zostawiam nadmiar tam, gdzie nie przeszkadza. Jeśli między przestrzeniami nad zaworem ssącym i tłoczącym jest 3 mm ścianka i uszczelka fabryczna ma też 3 mm, to nie dziwne, że o ile nie jest max. ściśnięta, to zaraz ją wrzuci do kolektora ssącego. Ja daję tam pasek 1 cm, aby tylko nie zasłaniał...
Na starym silniku, na wale mam napis ZAF-60. Na nowym napiszę jak wrócę z pracy to go rozbiorę bo mam aktualnie założony cylinder, itp. Dodano po 12 W nowym silniku na korbowodzie jest napis ZAE80 Dodano po 2 Panowie i mam kłopot. Mam blachę aluminiową grubości 1mm. Zostawiłem oryginalną uszczelkę i dołożyłem aluminiową-mało. Dołożyłem drugą aluminiową...
0,025 Kto to planował. Jeśli 0,25 a zawory nie były opuszczane to należy grubszą uszczelkę dać chociaż to robota szlifierza żeby opuścić zawory
Nie trzeba toczyć tłoków są grubsze uszczelki:)
Kolego Grzeniuw kąt 5-6 st. zgadza się na wszystkich cylindrach. Znaki na kole gmp sprawdzałem czujnikiem zegarowym na tłok ok. kąt 24 st. kątomierzem na wale i ok. Mam podejrzenie że da 2 cyl jest grubsza uszczelka pod głowicą. Nie pali dobrze paliwa ewentualnie wtrysk, głowica.
Może napisz co było przyczyną wymiany cylindra, tłoka i pierścienia na nowe. Warto by zmierzyć przed wymianą na sucho jaka jest szczelina na pierścieniu po włożeniu do cylindra. Przyczyn niskiego ciśnienia może być wiele i trzeba je eliminować od najłatwiejszych. Może to być krzywa przylgnia na głowicy, uszkodzona (o ile kopci i ubywa płynu chłodniczego)...
Tak wiem że dobiera się do wysokości ile wystaje tłok. Zresztą nawet tu na elektrodzie czytałem że po planowaniu nie powinno dawać się grubszej uszczelki tylko taką samą jak była. Zaskoczyło mnie jednak że dali cieńszą uszczelkę zamiast takiej samej tym bardziej że nie planowali głowicy. Narazie nic się nie stało. Znajomy objechał Chorwację, polskie...
Twierdzi pan że to będzie właśnie zamiennik podklejony na jakiejś grubej uszczelce czy taśmie do takiej samej ramki jak w oryginale? Szczerze jeszcze nigdy nie kupowałem ekranu wraz z ramką,nie stać mnie na zakup oryginału a zamiennik mam już pod ręką tylko czy jest jakaś uszczelka dostępna aby to jakoś ładnie spasować?
Spróbuj dać nieco grubsze uszczelki (o-ringi) np 10% Powinny wchodzić z lekkim oporem - koniecznie nasmaruj (wazelina np)
Kurde, jak bym miał dostęp do drugiego ekspresu to bym "naprawił" za 50zł a nie za 400 :-). Być może sprawę by rozwiązała troszkę grubsza uszczelka na kolanku ale nie mam dostępu do takich żeby coś dopasować.
Nie jest to uszkodzona chłodnica EGR. Gdyby tak było to płyn dostawałby się do spalin i wtedy byłaby para z rury. Moim zdaniem głowica do zdjęcia i planowania i do tego najlepiej blok silnika.Chociaż z tym bym uważał bo z praktyki wiem że najczęściej jest tam najgrubsza uszczelka więc potem nie bardzo jest co założyć.Inne silniki tej serii mają tą samą...
Szlif glowicy a grubsza uszczelka bo co szlif ma byc grubsza. Bzdura szlif głowicy nie zmienia wymiaru uszczelki.
Grubsza uszczelka to efekt braku kompetencji mechanikow - chyba ze planowali tez blok , ale bardzo mocno w to watpie ;) Nie mniej jednak grubsza uszczelka nie bedzie powodem takich objowów.
Witam ponownie. Rozebrałem silnik i raczej nie znalazłem nic szczególnego co by zwróciło moją uwagę proszę zobaczyć jak pracuje odprężnik czy tak powinien? https://obrazki.elektroda.pl/1992063300_...
Skoro był planowany blok, to trzeba sprawdzić na ile tłok wystaje w górnej pozycji. Należałoby zastosować grubszą uszczelkę pod głowicą.
da się bez problemu grubsza uszczelka p/głowice,kolektor pod sprężarke,dolot zmienić:)
Luzy sprawdzasz/regulujesz na maksymalnym wzniosie dźwigienki. Radzę po planowaniu dobrze wymyć i wydmuchać głowicę oraz dobrać grubszą uszczelkę głowicy (o ile grubszą powinien poinformować Cię zakład planujący głowicę).
Jak po wymianie uszczelki takie cyrki to pewnie "Pan mechanik" założył grubszą uszczelkę i tym samym zmienił stopień kompresji. Na szybko można to sprawdzić mierząc kompresję. Przed wymiana było podobnie, moim zdaniem problem tkwi w nieszczelności, bądź przepływka lub egr, ale może coś wynika po wykonanych logach. Ale dokładnie kazał mi kupić najgrubszą...
A nie napisałeś czy silnik nadal chodzi czy nie odpala ? Kiedyś udało mi się załatwić temat grubszymi uszczelkami ale niewiem na jak długo bo klient po roku go sprzedał :(
Może być za gruba uszczelka pod wtryskiem lub dwie.
Po planowaniu głowicy uszczelka powinna być grubsza - powtórka
informacyjnie dla potomnych :) powodem nie działania pompy filtrującej był gumowy uchwyt trzpienia wirnika - taka malutka gumka :) kupiłem zestaw z wirnikiem ale w sumie wykorzystałem tylko gumkę, którą pewnie można zastąpić dopasowaną grubszą uszczelką dociętą nożykiem do tapet :) https://obrazki.elektroda.pl/6782491900_...
Temat założony z ciekawości, byłem tylko obserwatorem ;-) i nie było sensu podawać dokładnych danych auta. Stary czujnik był podejrzany, komputer wskazał go jako winowajcę. Po wymianie stary czujnik porównano z nowym, były identyczne. Prawdopodobnie czujnik musiał być baardzo blisko i w czasie odkręcania/ walki z śrubą przekrzywione zostało gniazdo...
Witam. Powinienes dowiedziec sie czy nie trzeba użyc grubszej uszczelki pod głowice. Z reguły uszczelki sa oznakowane nacieciami, ząbkami i to jest grubośc własnie takiej uszczelki. Jesli głowica została splanowana o 0,4 mm to powinno sie zastosowac grubszą uszczelkę. Wtedy jest wszystko zgodne z normą. Poza tym nie wiadomo czy kiedys nie była juz planowana???????....
Nie zastosowałeś czasem grubszej uszczelki pod głowicę?
A założyłeś grubszą uszczelkę [ilość ząbków]?
witam , w moim perkinsie był podobny problem wszyskie filtry nowe ,wyczyszczone przedmuchane itd problem nie ustepował , przyczyna była zbyt gruba uszczelka miedzy pompką paliwa a blokiem silnika ,pozdrawiam
Porównałeś długość tłoka z oryginałem spinając obydwa tłoki 1 sworzniem? Próbowałeś bez świecy? Grubszą uszczelkę zawsze można wyciąć samemu najlepiej z gambit.
Tam nie ma oringów. Są tam uszczelki 1/2". Możesz dać nawet i grubszy kryngielit. Jakiś klinger. Byle by nie najcieńsze fibrowe.
. W większości przypadków można próbować ratować się wymieniając uszczelkę na grubszą. Wyjaśnij mi co da grubsza uszczelka:D.
Daj zdjęcie twojej komory silnika. Bo coś faktycznie się nie zgadza. W tak starym aucie przyczyn braku mocy być wiele. Od źle ustawionej pompy (jeśli to AFN) prze permanentnie otwarty EGR po problemy z turbo lub jej sterowaniem na przepływomierzu kończąc. Przydał by się komputer i log dynamiczny czy przepływ powietrza wychodzi poza 550 mg/skok oraz...
Nie zrobiłeś płaszczyzny bloku po spawaniu, tylko dałeś grubsze uszczelki? Dobrze rozumiem? To chyba masz odpowiedź. Zmierz to ciśnienie sprężania - na takim dopiero co dotartym silniku powinieneś mieć 28-30 bar (raczej bliżej 30). Masz możliwość sprawdzenia swojej pompy na innym silniku? Niby nowa/robiona, ale tu trzeba wszystkiego być pewnym.
Na łączeniu gaźnika jest gruba uszczelka. Gaźnik wciskany i skręcany na opaske, zapłon elektroniczny.
Może po remoncie została założona grubsza uszczelka i silnik ma za małą kompresje?
A czy po splanowaniu głowicy nie była potrzebna grubsza uszczelka pod głowice? Chociaż na filmikach dźwięk czysto zaworowy...
Są grubsze i tego nie wkleisz na inną uszczelkę jak okienna :/.
Kolego a orientujesz się jak głęboko Ci splanowali tą głowicę? Pytam pod kątem tej grubszej uszczelki. Mój mechanik twierdzi, że ściągną tylko 10 i bez problemu powinna być standardowa uszczelka pod głowicę, która jest w zestawach z innymi uszczelkami.
I jeszcze jedno - czy simmering to taka gruba uszczelka przy tym wewnetrznym lozysku? taka przyklejona czyms bialawym do lozyska?
Po prostu po latach się wysunęło. Oczyść tą gumową uszczelkę, wsadź w odpływ i wciśnij rurę od pralki tak, by i ta grubsza część weszła w uszczelkę. Ma ciasno siedzieć. Czy ten syfon jest potrzebny, nie wiem. On ma zabezpieczać przed cofaniem się wody i smrodu z rur do pralki. A w wężu odpływowym pozostaje zawsze woda na dnie, która robi to samo i blokuje...
3 blaszki z czego jedna dosyć gruba, nowa uszczelka to tylko 2 cienkie. Bingo.
Czyli wsadziłeś uszczelkę grubszą na pałę a to błąd. Typowo powinna zostać taka uszczelka jak była bo wystawanie tłoków z bloku nie zmieniło się a to do tego dobiera się uszczelkę i tak się ja powinno dobierać przez pomiar wystawania tłoków i wtedy z tabeli dobór uszczelki.
Witam, zrób zdjecia może jest możliwość zplanowania i bloku i głowicy i wsadzenia grubszej uszczelki, powodzenia
Remont trwal tydzien... Wtryski nie wiem jak były przechowywane... Byly wymienione uszczelnienia na pompowtryskach i chyba "kapturki". W Vcds wtryski maja dobre wartosci. Auto straciło jakies 10-15km. Na hamowni wyszło 104 a jak gadalem z chlopakami to powinno wyjsc 115-118. Dodano po 3 Jutro podjade zeby zmierzyli kompresje... Pytanie czy za gruba...
Pacjent Passat B5 2.0 TDi BGW Problem: Spaliny w układzie chłodzenia. Chcę zdemontować i dać do sprawdzenia głowice, jeśli będzie dobra to chcę dać do planowania. I po tym wszystkim jaką uszczelkę mam zamontować? Obecnie już jest najgrubsza uszczelka (z trzema kropkami) i takamą samą, nową montować po planowaniu głowicy?? https://obrazki.elektroda.pl/5142126600_...
Minimalnie czyli ile mm. Tłoki od tego typu silnika. Tłok nie powinien wystawać ponad płaszczyznę bloku. Można próbować podłożyć grubszą uszczelkę pod głowicę o ile taka występuje.
Można tak zrobić i to śmiało, tyle że zacząłbym od pomiaru jaka uszczelka wychodzi. Bo może się okazać że przejście na grubszą uszczelkę, zniweluje obróbkę bloku.
Ja miałem to samo, miedzy drzwiami a framugą drzwi jest długa i gruba uszczelka, ja ją zerwałem całkowicie i przykleiłem na nowo dobrym silikonem. Poporistu z czasem te gumy puszczaja i puszczaja wodę. Generalnie powinno sie nowe ale mi szkoda kasy było :) możliwe ze te info ci pomoże ;)
Okazuje się, że płytki zaworowe są w porządku, ale denko tłoka jest poszarpane na krawędzi i płytka, o którą opiera się ścianka cylindra ma wyszczerbienie, uszczelka również. Poczyściłem, obróciłem trochę uszczelkę żeby te uszczerbki się nie pokrywały i po złożeniu kompresor nawet się wyłącza po nabiciu zbiornika. Widać, że sprzęt już się kończy, więc...
Najtaniej wyjdzie poszukać innych karterów nie zmasakrowanych młotkiem i siekierą. Wyprowadzenie tych na szlifierce czy frezarce wyjdzie drożej, potem trzeba by było dobrać grubszą uszczelkę aby skrzynia pracowała poprawnie po złożeniu silnika itd.
Może była kilka razy planowana i zbyt wiele materiału już ubyło. Ale o skrócenie paska nie martwiłbym się, od tego jest napinacz i/lub grubsza uszczelka pod głowicą po planowaniu.
Manometr M12×1.5, dokręcasz na uszczelkach do oporu jak wychodzi do tyłu albo w bok to dajesz cieńszą albo grubszą uszczelkę. Zawór bezpieczeństwa chyba M22×1.5. Tu nie jestem w 100% pewien co do rozmiaru.
Jeżeli dobrze rozumiem, to miałeś założoną najgrubszą uszczelkę. 4 otwory świadczy o grubości jej. Nowa oryginalna z pierwszego montażu nie miała żadnego otworu. Trzeba było dużo zebrać z głowicy, albo już 4 razy była uszczelka zmieniana.
Nowa uszczelka ma opis co i jak ( siła dokręcenia NM i kolejnosc) Szpilki nowe ale dają stare i tez jest. Planowanie głowicy ale to chyba wiesz i odpowiednia gruba uszczelka (popros w sklepie to wytłumaczy)
Skojarzyło mi się z oringiem wtryskiwacza. i nawet było blisko "https://allegro.pl/oferta/bosch-uszczel... Drogo, bo w tej aukcji podali wymiary :) Uszczelka przypomina oring. Z jednej strony jest okrągła z drugiej ścięta na płasko. https://www.opelbook.ru/pl/zafira/A_g/po...
To czy dawka nie jest obcinana przez mapę MAF rozumiem że sprawdzałeś. Turbo nie faluje. Kolektor dolotowy nie zabity nagarem jak i intercoler ( plus nie przetarty/dziuawy). Pytanie kto robił upg i czy czasem nie dał jeden stopień grubszej uszczelki bo przecież planował głowicę. Albo zawory wpuszczone w głowicę. Najlepiej byłoby sprawdzić kompresję.
Mądry Polak po szkodzie...Nie mógł mi Pan to powiedzieć jak migała? Tak poważnie to miał Pan rację, zwarcie powodowała lampka led wszystko w niej popalone na razie odłączyłem przewody zasilające i ZMYWARKA DZIAŁA ! Woda dostawała się przez uszczelkę pod lampką, Fabrycznie nie jest to dobrze przemyślane trzeba zastosować nieco grubszą uszczelkę a klosz...
Uwzględniłeś wystawienie tłoka ponad kadłub, co z ta głowicą ? W benzyniakach nie wystają, przynajmniej ja takich nie widziałem. Przy głowicy splanowanej nawet o 0,5mm nie ma potrzeby wklejania grubszej uszczelki. Dwóch uszczelek się nie da założyć - wydmuchnie.
Blachy złóż na sucho bez żadnego smaru. Głowica jeśli jest krzywa to gruba uszczelka wycieta z twardej gumy lub 2-3 uszczelki jedna na drugą. Nie przeciągaj szpilek. może być na smar żeby się lepiej ułożyła. Ja kiedyś zrobiłem z gumoleum podłogowego i było ok. Są specjalne wykrętaki do urwanych śrub. Ewentualnie rozwierć cieńszym wiertłem i nagwintuj....
Szukaj u tych co sprzedają sprzęty z odzysku (choć wątpię czy sprzedadzą - raczej całą piłę) albo w Husqwarnie - oni serwisują markę partner. Albo zrób z grubszą uszczelkę z tego materiału co pisałem wcześniej pomiędzy krater a prowadnicę bez tej blachy (nie zapomnij wyciąć rowek do smarowania) może pomoże taki wynalazek - w/w niewiele tracisz oprócz...
Witam, mam jeszcze pytanie odnośnie wymiany uszczelek pod kolektorem ssącym. Wymieniłem dolne zielone uszczelki, czy trzeba też wymieniać górne grubsze uszczelki? Czy to też może mieć wpływ na pracę silnika? Na zdjęciu pokazane jest w którym miejscu znajdują się te uszczelki. Wiem że u mnie są one w średnim stanie więc przesmarowałem je tylko smarem...
Witam, w danych technicznych pisza, ze silnik w S 51 ma sprezanie 9,5 : 1 [ czyli na dzisiejsze paliwo 95 jak najbardziej ], to kompresja powinna wynosic ok. 10,5 - 11 barow chyba ? Gdzies widocznie 'ucieka' cisnienie z cylindra, moze jest bardzo gruba uszczelka pod glowica, itp. ? A jak benzyna zaczyna juz leciec z 'wydechu', to moze 'chlupac' w skrzyni...
Można montować turbosoft czyli ciśnienie ok. 0.6 bara takie ciśnienie wytrzymują silniki seryjne ale dają 20-30 KM więcej czyli 20-30% z 100KM serii stopień sprężania 9.0 można odprężyć przez założenie grubszej uszczelki lub dwóch zakucie silnika dla większych ciśnień ale to już wysoki koszt przeprogramowanie komputera u fachowca reszte podobno autor...
Witam. Mam nietypowy problem z maszyną - tłok chodzi cały czas, a mój problem dotyczy tego czy ktoś ma jakiś pomysł na jego uszczelnienie. Przesyłam zdjęcie uszczelki z teflonu która jest w nim i jeszcze jedna gumowa na samym końcu. Tłok przepuszcza wodę, farbę, czy cokolwiek co wleję. Uszczelka z teflonu jest bardzo ciasna i zrobiona u tokarza bo poprzednia...
Na początek zmień mechanika, bo jemu jest bliżej o hydraulika. dał trochę grubszą uszczelkę i mocno dokręcił. Ja lokalizuję małe wycieki poprzez podłączenie ciśnienia do układu chłodzenia na noc. Rano zawsze jest kałuża, albo cylinder pełny. Pocenie to niewielkie ubytki oleju powodujące tłuste plamy.
Zawsze można dać grubszą uszczelkę ale przez co najmniej 4-5 szlifów na nominalnej uszczelce pozostaje bezkolizyjny, za to po przepaleniu uszczelki i wymianie jej bez planowania bardzo szybko awaria się powtarza... zresztą taki silnik można kupić na szrocie za 600zł, więc nie ma się co przejmować jego bezkolizyjnością, poza tym ile razy zdarzyło Ci...
Dzień dobry. Zauważyłem, że spada mi ciśnienie w instalacji grzewczej. Okazało się, że łzawiły uszczelki na rozdzielaczu. Wezwałem fachowców, którzy uszczelnili kilka połączeń na pakuły. Niestety nie wszystkie i teraz w kolejnych dwóch połączeniach widzę przeciek. Zaznaczyłem to strzałkami na zdjęciu. https://obrazki.elektroda.pl/9646067000_...
Za długie śruby głowicy Sugerujesz zbyt mocno splanowaną głowicę? Nie wydaje mi się. Ja miałem kiedyś taki przypadek, co prawda w innym silniku że musiałem robić głowicę po zerwaniu paska, za mocno splanowali mi głowicę ale śruby nie okazały się za długie, za to popychacze i zawory nie zamykały się. Nic nie pomogła grubsza uszczelka.
W poprzedniej wypowiedzi bardziej chodziło mi o materiał . Z grubością radzę sobie w ten sposób że mierzę grubość uszczelki w miejscu gdzie nie była zgnieciona i taką kupuję. Co do grubości uszczelek to zależy jej dobór również od jakości obrobionych powierzchni styku między którymi montujemy uszczelkę jeżeli jest gładka i dokładnie przylega stosujemy...
Pietnascie lat temu naprawilem takie sprzety(-; I tak jak koledzy pisza zacznij od smoka w zbiorniku, moze to byc walek rozrzadu tam wyrabiala sie krzywka napedu pompki paliwa. Wymatuj pompke i paluchem sprawdz szczyt krzywki. Skok przepony w pompce mozna regulowac uszczelkami (grubsze ciensze ) przewaznie bylo tak ze skok byl za maly i szlifowalem...
Te cienkie blaszki, w zaworze zwrotnym, lekko się uchylają? Jeżeli nie, to załóż odwrotnie ogranicznik otwarcia (gruba blaszka) Uszczelka pomiędzy karterem a zaworem powinna być szczelna, tak samo pomiędzy gaźnikiem i zaworem zwrotnym. Nie możne być wykonana z gumy.
Dzisiaj założyłem uszczelkę silikonową ( od klimy ) 13x3 tj. 13 mm średnica wewnętrzna, 3 mm grubość - jest bardziej elastyczna, może będzie lepiej. Teraz mam pewność, że doszło raczej do jakiejś perforacji wewnętrznej ściany kielicha w końcówce nagrzewnicy, stąd potrzeba użycia grubszej uszczelki. Szkoda, że nie wypowiedział się żaden serwisant Junkersa...
rozrząd był zakładany nowy i wszystko z nim związane nie ma luzy żadnego i nie było rozrząd był marki ursus orginał warynski nawet te koła zbyt ciasno spasowane były więc raczej nie ma tu winy kat wtrysku też idzie ustawić i nie ma problemu a jak by był źle złozony to kąta też by sie nie ustawiło z tego co wiem hmm. no chyba że jest przestawiony o...
Hej, Wczoraj podczas wsypywania soli do pojemnika, pies stanął przednimi łapami na drzwiach od zmywarki, co prawdopodobnie spowodowało wypadnięcie uszczelki w formie listewki. Niestety nie wiem dokładnie gdzie ta listewka była zamontowana, ponieważ na samych drzwiach od spodu zamontowana jest gruba uszczelka w formie gumy, jednakże widzę tam potencjalne...
(at)pankropa Też pamiętam te czasy kiedy się podkładało pod panewki, ale co to ma do rzeczy. Mit o konieczności każdorazowego planowania funkcjonuje do dzisiaj, nawet na tym forum i to też wśród zawodowych mechaników. Niejednokrotnie toczyłem batalie o to, że głowicę się mierzy najpierw. Kiedyś wielu ludziom klucz dynamometryczny był obcy. Gruba dmuchnięta...
witam bylem dziś na kompie i sprawdziliśmy działanie EGR okazało się ze raz działa raz nie, zastanawiam się czy go zaślepić tylko jakie będą tego konsekwencje ile więcej będzie palić słyszałem ze można dorobić gruba uszczelkę żeby grzybek miał gdzie wchodzić a na koniec pełna z blaszki POZDRAWIAM i proszę o podpowiedz
Jak już zdejmiecie głowicę (bez tego raczej się nie obejdzie)to powinniście założyć uszczelkę jeden stopień grubszą,gdyż w końcu coś przy zaworach było robione. Co ma "coś robienie przy zaworach" do potrzeby dania grubszej uszczelki ? Jeśli głowica byłaby planowana to tak bo zawory byłyby bliżej denek tłoków i komora spalania byłaby trochę mniejsza....
właśnie zastanawiam się na tą pompą paliwa ponieważ wymieniałem uszczelki pod nią ( jej samej nie rozkręcałem ) tylko ciekło mi z pod uszczelek ii ten dystansowy plastik też wymieniłem. Wydaje mi się jakby były za grube podkładki właśnie ii nie pompuje tyle paliwa co powinna ale też zastanawia mnie to że w filtrze paliwowym jest benzyna i nie jest słabe...
Zamontowałem ten pasek malossi i wariator da się zdystansować poprawnie. Natomiast nie leży prawidłowo na tależach kolektora momentu obrotowego tzn. 1cm jest jeszcze luzu. Znalazłem takie paski https://allegro.pl/oferta/pasek-napedowy... https://allegro.pl/oferta/gates-pasek-na...
Panele mam po 3 w szeregu. Między panelami oryginalne złącza. Przy pierwszym i ostatnim panelu odcięta wtyczka, dolutowany dłuższy przewód 2,5mm², lut zaizolowany dłuższym odcinkiem rurki termokurczliwej. Przewody wpięte w puszki elektryczne z uszczelkami. U mnie puszki są zamontowane na pionowych nogach stojaków, pod panelami. Czyli nie są zalewane...
grubszy przewód grubszy podkładka grubszy napis
rejestrator trasy satel czujka pożarowa skracania muzyki
jacuzzi dmuchane jacuzzi dmuchane
Czy pompa wspomagania z innego modelu pasuje do VW Passata B4 1.9 TDI? Jak podłączyć regulator pokojowy do APC K?