Co to jest według Ciebie "masa". Z akumulatora co idzie na" masę"? + czy -? Jeżeli - z akumulatora idzie na" masę pojazdu a ten gruby który pokazujesz też jest z "masy" to podłącz go do śruby mocującej rozrusznik do silnika.Do dolnej śruby na elektromagnesie rozrusznika podepnij gruby kabel+bezpośrednio z akumulatora (niedokręcona nakretka na zdjęciu)...
Jeśli wyeliminujesz prawdopodobieństwo zwarcia to możesz. Pamiętaj, że rozrusznik bierze duży prąd, nawet 200A. Bendix ma 3 podłączenia. 1 obudowa - masa 2 gruby kabel - zasilanie rozrusznika 3 cienki kabel - zasilanie bendixa. Gdy odłączysz gruby kabel, to będziesz słyszał tylko klikanie. Daj przez bezpiecznik 20A.
Pachnie problem z imobilizerem i przyległościami (moduł, antena, ewentualnie komunikacja) (tym fabrycznym, w kluczyku) swoją drogą piszesz że robi "pyk" i nic, a dalej wynika że kręci i jest w stanie zapalić na plaku? Czy ty dajesz tego plaka i potem odpalasz go na pych? Ja niedawno kupiłem jakiś chiński kabel typu OpCom do swojej Vectry 1.9CDTI i pokazuje...
daj zdjęcia jak to u Ciebie wygląda pewnie z rozrusznika wychodzi tylko jeden kabel? wtedy do rozrusznika jest stycznik, możesz na krótko po prostu włączyć zapłon a tym kablem od rozrusznika dotknąć do plusa akumulatora i wtedy będzie kręcić, jak zapali to ten plus od rozrusznika przykręć do stycznika, drugi gruby kabel ze stycznika do plusa akumulatora,...
może komuś się przyda: https://eltraktor.pl/gniazdo-bezpiecznik... Jeżeli już chcesz iść w tą stronę, to lepszy będzie rozmiarowo większy MEGA-fuse z tego samego sklepu: https://eltraktor.pl/gniazdo-bezpiecznik... Da on mniejszy spadek napięcia co przy 6 woltach ma niebagatelne znaczenie. Osobną sprawą jest prawidłowy...
Jest prosty sposób na sprawdzenie rozrusznika. Na rozrusznik idzie gruby kabel plusa na śrubę,chyba 8 -kę. Trzeba na krótko zewrzeć tę śrubę z dolna /tez na rozruszniku/. Winień pracować, Jeżeli inaczej to rozrusznik- mogą być szczotki lub tulejki do wymiany.
A przy wkręconej świecy (normalnie), możesz pokręcić magneto ręką więcej niż 1 obrót ? Czy czuć ,że coś blokuje ? Akumulator ,akumulatorem a może kable zaśniedziałe.Sprawdzałeś ten gruby kabel co idzie do rozrusznika ? Jak mechanicznie nie blokuje a nie ma siły obrócić ,to prąd gdzieś może ginąć.
Wygląda na przewód który ktoś samemu sobie dorobił, w jakim celu - tego się nie dowiesz. Oryginalnie masę silnika powinieneś mieć przykręconą do rozrusznika lub do pokrywy przekładni, gruby przewód prądowy.
Bo diesel nie ma cewki tylko zawór magnetyczny Tu masz schemat świec żarowych http://obrazki.elektroda.pl/8478671200_1... Od stacyjki ciągniesz + na zawór magnetyczny i kabel gruby ze stacyjki do rozrusznika i już Ci klekot odpali Co jeszcze chcesz mieć w tym traktorku?
Bez podpinania tego przewodu masz ładowanie? Do rozrusznika powinieneś mieć ogólnie masę (z silnika), gruby plus i cienki kabel do tego plusa ze stacyjki i tyle.
Witam przyczyn opisanego zachowania może być kilka: 1. Należało by sprawdzić połączenia elektryczne pomiędzy rozrusznikiem i akumulatorem mam tu na myśli gruby kabel prądowy, jeżeli jest on zaśniedziały lub jego połączenia są luźne wtedy rozrusznik będzie "prztykał"; 2. Drugą przyczyna w/w problemy może być wadliwa praca elektromagnesu rozrusznika tzn....
Silnik Tico jest akurat bardzo fajny i mocny, tyle, że ma nie traktorową charakterystykę - czyli mały moment na niskich obrotach, za to lubi wysokie obroty, dużo lepiej się nada 900-tka z Cinqecento/Seicento - ten silnik to stare OHV i on bardzo mocno ciągnie z dołu. Co do elektryki Tico to z aparatu zapłonowego wychodzą 2 kable - brązowy i czarny z...
Problem może być w automacie rozrusznika czyli w włączniku elektromagnetycznym który ma za zadanie podać napięcie na uzwojenia rozrusznika o dużym prądzie (A) Najczęściej styki tego automatu się wypalają i nie za każdym razem następuje prawidłowy kontakt. Drugi problem jaki może występować to zły kontakt na końcówce kablowej przy automacie rozrusznika...
Człowieku przewód zasilający stacyjkę ma być podpięty pod gruby przewód prądowy od akku do rozrusznika.Odkręć nakrętkę (klucz 17mm) na elektromagnesie zdejmij kabel prądowy i załóż kabel od stacyjki i z powrotem podepnij gruby prądowy zakręć nakrętkę dokręć i ma działać.Co to za bzdurny pomysł by podpinać zasilanie stacyjki pod masę jak to niby ma działać???
Najprościej to sprawa wygląda tak: Na jeden gwint, ten bliżej rozrusznika przykręcasz przewód wystający z rozrusznika. Na drugi gwint przykręcasz kabel plusowy z akumulatora taki gruby oraz troszkę cieńszy który idzie z prądnicy lub alternatora - nie wiem co masz, ale to nie ma znaczenia. Te dwa muszą być na jednym zacisku bo nie będziesz miał ładowania....
Tak. Jeśli zakręci to oznacza że rozrusznik ok, masa na silniku ok główny kabel do rozrusznika ok. Jeśli nie zakręci to do sprawdzenia gruby kabel +12 do rozrusznika, masa na silnik, rozrusznik.
Witam działanie rozrusznika realizuje kabel na którym jest podany + od stacyjki . Czyli gruby kabel przykręcany na śrubę (zasilanie rozrusznika ) .Cienki kabel często na wtyczkę , to sterowanie (zasilanie cewki elektromagnesu ) ma spowodować połączenie rozrusznika z kołem zamachowym . Minus jest przez obudowę rozrusznika . Pozdrawiam miłego dnia SH....
kabelek który idzie do cewki (zwykle czarny) to gaszenie (zwarciem do masy) czerwony to zwykle ładowanie (do plusa aku) do rozrusznika no to gruby kabel od stycznika i więcej tam kabli pewnie niema :)
kolego weź jakiś pewny akumulator np z samochodu, weź 2 grube kable jeden do masy (śruby mocującej rozrusznik do silnika) a drugi do tej śruby co idzie gruby kabel plusowy do rozrusznika i bezpośrednio do akumulatora i ma kręcić (jak masz DOBRE kable rozruchowe to też mogą być, ale nie takie z supermarketu gdzie gruba to jest tylko izolacja) jak napięcie...
https://de.slideshare.net/slideshow/claa... - Pełna wersja płatna https://www.manualslib.com/products/Claa... Kluczowe informacje z instrukcji (dla rozrusznika). Z instrukcji operatorskich (C.I.S./CEBIS) dla Axion 820: Uruchamianie silnika: Upewnij się, że skrzynia...
Akurat w B5 łatwo jest sprawdzić czy chodzi o prąd płynący z alternatora/ rozrusznika do akumulatora (czarny, gruby kabel przy klemie +), czy prąd pobierają świece żarowe i grzałki nurnikowe po uruchomieniu silnika, ten pomiar wykonujemy na czerwonym kablu przy klemie + akumulatora Ps. 4 świece żarowe i 3 grzałki nurnikowe (również świece żarowe), każda...
czyli ten gruby kabel + ma iść z akumulatora do przekaźnika a od drugiego gwintu ma iść czarny kabel dokąd
Od rozrusznika wychodzi na dole 1 gruby kabel przykrecany na śrubę
W POM-ach robili to prosto i skutecznie: akumulator-matka.Coś pominąłem ? Pewnie z przewodami 50mm². Nigdy w życiu. Kable rozruchowe, tzw. lejce - linka góra 4mm² i do tego duużo plastikowej izolacji oraz byle jakie krokodyle blaszane. Byle jak uczepione do rozrusznika i byle gdzie do masy. Czasem pomogło, czasem nie. Kolega robił rozruchy do malucha,...
Rozrusznik sprawdzony na krótko to nie koniec sprawdzenia.Elektromagnes pełni dwie funnkcje.Wyrzuca tryb do przodu oraz łączy gruby kabel zasilający wewnątrz rozrusznika z przewodem do rozrusznika. Aby to wykluczyć to w czasie terkotania należy dodatkowo zewrzeć w rozruszniku grube śuby na krótko.
Gruby kabel do rozrusznika, cienki do ECU (pin A2 w szarej zlaczce).
Ten gruby kabel do rozrusznika lubi się ułamać przy samej końcówce ale dodatkowa izolacja trzyma razem. U mnie wystarczyło pociągnąć kleszczami za oczko i wyszło a paliłem na 'sznurek' żeby wrócić. Do sprawdzenia klema +, czy nie jest zaśniedziały kabel (zwykle w miejscu zaciskania kabla), sprawdzić przewód masowy.
Witam, najpierw odłącz akumulator, potem zlokalizuj rozrusznik, będzie przykręcony na 3 śruby, najpierw odkręć gruby kabel i cienki, potem odkręć i wyjmuj, nie wiem jak dokładnie sprawa wygląda w vivaro ale z góry czy z kanału dasz se rade.
Witam . Mam problem w Ursusie c 360 wykonalne cała nową instalację elektryczną wymieniłem stacyjkę . Wszystko ładnie działa problem jedynie stanowi to że traktor pali bez włożonego kluczyka . Startera rozrusznika podłączyłem do wejścia na stacyjce numer 54na którym prąd powinien być dopiero po włożeniu kluczyka u mnie prąd jest cały czas na wyjściu...
Czy po wymianie rozrusznik był sprawdzany na stole (przed zamontowaniem w ciągniku)? Nie miał problemów, że cos się ocierało w elektromagnesie i może sprężyna nie dała rady powrócić. Czy przy podłączeniu klemy rozrusznik się kręci czy także zasprzęgla i próbuje uruchomić silnik? Czy po zamontowaniu wszystkie przewody są podłączone tak jak były? Odłącz...
tak chodzi o gruby zasilający kabel między rozrusznikiem a akumulatorem
Leć po kablu gruby czerwony w e60 ten kabel łączy się z tym grubym od rozrusznika na wysokości lewej podłużnicy za silnikiem. Sprawdź też czy nie masz bezpiecznika koło styku do odpalania pod maską. Na czerwonym kablu musisz mieć bezpośredni prąd z akumulatora tzw. 30. Dodano po 1 Możesz też dać na krótko na którykolwiek czerwony w komorze z ECU i powinno...
Odłączasz gruby kabel rozrusznika od akumulatora. Minus drugiego akumulatora podłączasz do plusa podstawowego aku. Plus drugiego podłączasz do grubego kabla rozrusznika i nigdzie indziej. Moim zdaniem powinno działać. Nie wiem tylko jak rozrusznik to przeżyje....
rozladowanie nie jest wykluczone, ale narobisz sie 2 razy w najgorszym wypadku. Do otwarcia maski musialbys jakos wydrzec grill zeby dostac sie do zamka ale napewno bedzie ciezko. Przecież można unieść przód auta i podać prąd na gruby kabel rozrusznika lub alternatora - zależnie co jest lepiej dostepne. Na tych kablach można również pomierzyć aktualne...
Akumulator nowy przełożony z diesla więc to nie to , jutro sprawdzę gruby kabel i dam znać. To jakie masz napięcie na kl50? Bo ja stawiam że za niskie. Pewnie 7-8V. Więc nie zadziała. I da opisany objaw.
Jakiś kod producenta. 30 stały prąd 87 wyjście na rozrusznik. 86/85 masa z ECU oraz plus ze stacyjki. Bezpiecznik pali się od zbyt dużego obciążenia rozrusznika. Kończą się szczotki rozrusznika i wymagany jest jego remont. Prześwietl jeszcze gruby fioletowy kabel idzie do rozrusznika czy nie ma gdzieś zwarcia.
Dziękuję bardzo za podpowiedz ,mam zagadkę dlatego gdyż obecnie do alternatora podłączony jest gruby kabel bezpośrednio z Plusa akumulatora w tym samym miejscu jest też podłączony kabel gruby rozrusznika . Cienki Kabelek wiem z nim sobie poradzę tylko po co jest tak że akumulator + alternator i alternator +rozrusznik CHYBA coś tego za duzo
Masa nie przychodzi oryginalnie na rozrusznik. Na styk elektromagnesu (ten bliżej rozrusznika)podpinamy gruby kabel od rozrusznika 1 sztuka. Na drugi styk(ten dalej od rozrusznika) przychodzi 1 gruby kabel od baterii + 1 dużo mniejszy kabel idący do alternatora. Trzeci cienki kabelek(na szybko złącze) wpinamy do elektromagnesu. I musi działać. Pozdrawiam...
Witam Panowie potrzebuję przekrój kabla pięcio żyłowego do podłączenia silnika wentylatora o mocy 14kW i w odległości 100m od rozdzielki . Rozruch jest ciezki potrafi przez 8s brac prąd rzędu 180-150A na chwile obecną posiadam kabel o przekroju 4mm2 i problem polega na tym że rozruch trwa o 2 s z adługo bo wyzwala go wyłacznik silnikowy SCHRACK MP40/3...
Kolego Rzuuf - rozrusznik ma 3kW mocy - pytanie jak duży prąd płynie w czasie rozruchu? Moim zdaniem za duży jak na amperomierz o zakresie powiedzmy +- 30 lub 50A. Amperomierz należy włączyć pomiędzy akumulator a alternator. Zrobiłbym to tak - amperomierz między stacyjkę a akumulator. Wyjście alternatora do stacyjki zamiast do grubego kabla przy rozruszniku....
Witaj kolego najprościej było by zewrzeć na chwilę jakimś przewodem gruby kabel + idący do rozrusznika z drugim sterującym elektro włącznikiem wtedy rozrusznik powinien się odezwać skoro piszesz że 12V dochodzi
Nawet po naładowaniu rozrusznik nie kręci. To sprawdź gruby kabel od akumulatora do rozrusznika.
Witam Zrobione, mniej więcej tak jak Kolega na schemacie odręcznym rozrysował! Faktycznie brakowało na styczniku kabelka zasilającego +. Stacyjka w pozycji OFF robi zwarcie do obudowy i wyłącza silnik. Na schemacie połączeń jest mała różnica miedzy połączeniem u mnie. Mianowicie, Pierwszy gruby kabel czerwony "+" z zamocowania śrubowego od stycznika...
Już widzę jak Fiat płonie, no cóż. Czarny kabel to główna masa, więc przejście musisz sprawdzić od klemy do oczka fi-8. (przy zdjętej klemie masz otwarty obwód). Na B+ przychodzą dwa kable gruby plus oraz plus na alternator. Cienki sterujący idzie na śrubę fi-6. Nie wiem tylko co to: "poniżej masa (krótki kabel wchodzący do rozrusznika) "
Po pierwsze. Po przekręceniu kluczyka na środek, nie mają się palić światła mijania/drogowe, bo te są zasilane z silnika. Jak silnik się nie kręci, to jak ma ci zasilać lampę? Więc tego nie ruszaj. 2. Co do klaksonu. Przede wszystkim sprawdź czy sam klakson działa. Od klaksonu odchodzą 2 przewody, wystarczy je podłączyć bezpośrednio do akumulatora....
na pewno nie dochodzi ci prąd do elektromagnesu bo by pykał weż kabelek od plusa aku do wsówki na rozruszniku jak ruszy to polaczenie ze stacyjka albo sama stacyjka jak nie to przyczyn szukać w roprowadzeniu prądu do rozrusznika gruby kabel lub elektromagnesu rozrusznika pozdraiam
https://obrazki.elektroda.pl/9313296100_... Prowadząc odbudowę samochodu taka książka na pewno się przyda .Poza tym fachowców od stara już mało zostało ,a pozostali z komputerem mają na bakier. Dodano po 21 Zapewne czerwony kabel gruby od alternatora idzie do rozrusznika a potem idzie do akumulatorów w twojej zabudowie, tylko po drodze...
W skrzynce bezpieczników pod maską gruby fioletowy kabel to 50 łatwo go trafisz jest też bezpiecznik.
A co to za filozofia trzy przewody połączyć? Kabel gruby z akumulatora na jedną śrubę rozrusznika, na drugiej, dużej śrubie ma być tylko zasilanie silnika rozrusznika. Cieńki przewód to wiesz gdzie ma się znaleźć. Co do braku napięcia na cienkim przewodzie, do sprawdzenia kontrolką, od kostki stacyjki zaczynając. Reszta zgodnie ze schematem. Zamykam.
Podstawowa rzecz, auto na kanał jedna osoba wciska sprzęgło i przekręca na rozruch kluczyk, a druga sprawdza czy na cienkim kablu do rozrusznika dochodzi +, sprawdzić czy jest stały + na grubym kablu i czy ten gruby kabel jest dokręcony, jeśli prądy są to rozrusznik do regeneracji, możesz go walnąć młotkiem być może się wiesza, jeśli prądu nie ma to...
Tak wczesniej bylo zanim zamontowalem ten rozrusznik i teraz na ten gruby kabel odlaczony to na rozruszniku jest 14.2V a na klemach 12,68V i wlasnie przed chwila gadalem z kolega ten kabel idzie od rozrusznika do alternatora a co do tego regulatora to on jest przymocowany na obudowiez boku w radiatorze jest
gruby kabel głośników kabel rozrusznika gorący gruby papier
oporność głośnik wymiana grzałki czujnik termopara
Krups EA89xx – lokalizacja i wymiana czujnika NTC 100 kΩ w termobloku ekspresu Szuflada nie otwiera się w wieży Samsung MM-MP3