Jeśli wyeliminujesz prawdopodobieństwo zwarcia to możesz. Pamiętaj, że rozrusznik bierze duży prąd, nawet 200A. Bendix ma 3 podłączenia. 1 obudowa - masa 2 gruby kabel - zasilanie rozrusznika 3 cienki kabel - zasilanie bendixa. Gdy odłączysz gruby kabel, to będziesz słyszał tylko klikanie. Daj przez bezpiecznik 20A.
Kolega zajrzy do prawego akumulatora - jak jego plus jest połączony grubym kablem z rozrusznikiem, to znaczy się, że na masie jest minus. W odwrotnej sytuacji jest odwrotnie, czyli masa jest połączona z plusem, bo rozrusznik jest połączony z minusem. Są jeszcze dwie możliwości, ale one odpadają, bo są bezużyteczne - nie da się rozrusznikiem uruchomić...
Sproboj zewrzec czyms plus ( taki gruby kabel czerwony na rozruszniku ) z wsuwka powinien zakrecic jak nie to winny jest rozrusznik.
Co to jest według Ciebie "masa". Z akumulatora co idzie na" masę"? + czy -? Jeżeli - z akumulatora idzie na" masę pojazdu a ten gruby który pokazujesz też jest z "masy" to podłącz go do śruby mocującej rozrusznik do silnika.Do dolnej śruby na elektromagnesie rozrusznika podepnij gruby kabel+bezpośrednio z akumulatora (niedokręcona nakretka na zdjęciu)...
Łatwo sprawdzić bo wyjście rozrusznika w BSM jest w najmniejszej kostce z grubymi kablami 4 lub 5 pinowej
Ze styku S stacyjki kabel do przekaźnika, załóżmy, że to ten czerwony na zdjęciu, czarne kable przekaźnika to masa. Śruby przekaźnika, jedna do + akumulatora, druga do rozrusznika (grube kable)
Klemy nie łączą, brak masy na silniku, brak jakiegoś głównego zasilania, sprawdź czy jest na grubym kablu plus przy rozruszniku, czy masa jest i pomyślimy dalej.
Pisałem Ci ja i kolega powyżej żebyś sprawdził mase, no i ewentualnie + idący grubym kablem do rozrusznika. Jak juz tego nie chcesz robić, to było wyjąć rozrusznik i od akumulatora go kablami sprawdzić jak kręci. Przecież nikt tu Ci nie podpowiedział, żebyś drugiego rozrusznika szukał. Chodzi o to, żeby posłuchać a nie w ciemno kupować. Dodano po 54...
Tak. Jeśli zakręci to oznacza że rozrusznik ok, masa na silniku ok główny kabel do rozrusznika ok. Jeśli nie zakręci to do sprawdzenia gruby kabel +12 do rozrusznika, masa na silnik, rozrusznik.
bo mam również taki stary woltomierz To chyba jest amperomierz, ale może sie mylę? Paliwomierz albo manometr do opon w siewniku? Dramat z Wami, panowie traktorzyści. Ten instrument włącza się szeregowo do instalacji, za (+) akumulatora, ale za grubym kablem do rozrusznika. Pokazuje on wtedy czy akumulator jest ładowany (+) czy rozładowywany (-) i jaka...
Brak zasilania rozrusznika, zobacz co jest na grubym kablu. Podłącz kontrolkę z żarówki H4 (gruby kabel rozrusznika i masa silnika ) i załącz elektromagnes.
wg schematu od kol. sisko biały kabel z tych niepodłączonych powinien być podłączony do plusa akumulatora czyli pod śrubę rozrusznika (gruby czerwony kabel) i powinno działać jeśli wszystko jest ok https://obrazki.elektroda.pl/9279814000_...
Jest prosty sposób na sprawdzenie rozrusznika. Na rozrusznik idzie gruby kabel plusa na śrubę,chyba 8 -kę. Trzeba na krótko zewrzeć tę śrubę z dolna /tez na rozruszniku/. Winień pracować, Jeżeli inaczej to rozrusznik- mogą być szczotki lub tulejki do wymiany.
może komuś się przyda: https://eltraktor.pl/gniazdo-bezpiecznik... Jeżeli już chcesz iść w tą stronę, to lepszy będzie rozmiarowo większy MEGA-fuse z tego samego sklepu: https://eltraktor.pl/gniazdo-bezpiecznik... Da on mniejszy spadek napięcia co przy 6 woltach ma niebagatelne znaczenie. Osobną sprawą jest prawidłowy...
Mógłbyś to zrobić sam, ale boje się tłumaczyć żebyś sprawdził czy plus na grubym kablu jest na rozruszniku i żebyś go podał na elektrowłącznik.. Mechanik czasem zrobi zwarcie a jak ty nie masz kontaktu z tym to lepiej zaprowadź do serwisu. Ale jak wspomniałem problem z kablami, rozrusznikiem ewentualnie kostka w stacyjce.
Odłączasz gruby kabel rozrusznika od akumulatora. Minus drugiego akumulatora podłączasz do plusa podstawowego aku. Plus drugiego podłączasz do grubego kabla rozrusznika i nigdzie indziej. Moim zdaniem powinno działać. Nie wiem tylko jak rozrusznik to przeżyje....
Dostań się pod samochód i podepnij się akumulatorem pod rozrusznik.Masa do budy,plus do grubego czerwonego kabla przy rozruszniku.
Witam Sprawdź kable przy alternatorze, (jeżeli masz alternator) czy nie masz naderwanych końcówek i przy rozruszniku. Gruby kabel od alternatora idzie do rozrusznika. Jeżeli wszystko ok to sprawdź szczotkotrzymacz (alternator) lub szczotki (prądnica). Jeżeli tutaj jest w porządku to następny jest regulator napięcia (w alternatorze małe metalowe pudełeczko...
Spadek rzędu 3 woltów na grubym kablu rozrusznika jest raczej niemożliwy - nawet przy pracującym rozruszniku. Tak jak kolega napisał: spadek napięcia jest na którymś złączu lub okuciu kabla. To nie jest skomplikowane do znalezienia - pomyśl trochę a reszta pójdzie szybko.
A przy wkręconej świecy (normalnie), możesz pokręcić magneto ręką więcej niż 1 obrót ? Czy czuć ,że coś blokuje ? Akumulator ,akumulatorem a może kable zaśniedziałe.Sprawdzałeś ten gruby kabel co idzie do rozrusznika ? Jak mechanicznie nie blokuje a nie ma siły obrócić ,to prąd gdzieś może ginąć.
kolego weź jakiś pewny akumulator np z samochodu, weź 2 grube kable jeden do masy (śruby mocującej rozrusznik do silnika) a drugi do tej śruby co idzie gruby kabel plusowy do rozrusznika i bezpośrednio do akumulatora i ma kręcić (jak masz DOBRE kable rozruchowe to też mogą być, ale nie takie z supermarketu gdzie gruba to jest tylko izolacja) jak napięcie...
Styki automatu albo kiepskie zasilanie na grubym kablu rozrusznika. Masę na silnik też bym sprawdził.
Dla jasności, zakladana jest cala instalacja sześćdziesiątkowa ? Tak zwana cewka czy też automat rozrusznika dziala jak przekaźnik z tym że dodatkowo wypycha bendix. Dając prąd na zacisk 50a rozrusznika zalączamy ten przekaźnik, który zwiera dwie grube śruby, tą polączoną grubym kablem z akumulatorem i tą która polączona jest z kabelkiem idącym do środka...
Gruby kabel do rozrusznika, cienki do ECU (pin A2 w szarej zlaczce).
Witam, Mam astre 1.4 rocznik 92. Przestała palić i zauwazylem wiszacy gruby czerwony kabel. Wychodzi on wraz z drugim grubym kablem masowym z nad rozrusznika. Jesli mozecie powiedzcie gdzie on idzie albo zrobcie fotke. Przeszukalem cale google w poszukiwaniu fotki z tamtej perspektywy . Rozrusznik oczywiscie kreci Pozdrawiam i dziekuje za zainteresowanie
Idź po grubym kablu od + akumulatora, znajdziesz elektromagnetyczny wyłącznik rozrusznika, ma 2 śruby prądowe i małą wtyczkę do sterowania, odłącz ją, jak dalej rozrusznik będzie kręcił to sam stycznik się "zespawał". Jak nie będzie kręcił, to szukaj gdzie jest zwarcie na kablu sterującym
W bsm 6 pinowa kostka biały gruby kabel steruje rozrusznikiem obok bezpieczne 25A jestzabezpieczeniem. Sygnał idzie z bsi 12v tzw.50 na te duze kostki Dodano po 1 Z reguły siada przekaźnik w bsm niewymienialny oczywiście.
Witam, A jak odłączysz ten cienki kabelek od rozrusznika to też kręci? Namieszałes w kablach...Powoli przejrzyj od akumulatora do rozrusznika.Chyba ten gruby(+) przy rozruszniku podłączyłes na dolną śrube.Albo jak montowałeś elektromagnes żle wprowadziłes w widełki i wcisnięty jest i dlatego od razu łączy.
Sprawdź czy dostaje podaczas kręcenia +12V na rozrusznik cienki kabel. Może gruby kabel plusowy na rozruszniku nie łączy albo masa.
Jeżeli na alternator idzie oddzielny, to ten z rozrusznika, idzie bezpośrednio do akumulatora. Pod warunkiem że chodzi o ten gruby.
Trzeba wziąć probówkę i sprawdzić czy po przekręceniu kluczyka w pozycję start ,pojawi sie prąd na cienkim kablu przykręconym do rozrusznika. Trzeba też sprawdzić czy na grubym kablu na rozruszniku jest cały czas prąd. Jak wszystko się zgadza ,to rozrusznik jest uszkodzony. Podczas tych prób koniecznie upewnij się czy nie ma włączonego biegu. Skrzynia...
Pomiary napięcia ładowania przy niesprawnym aku są bez sensu. Podmień akumulator na pewny i wtedy sprawdzaj. 14V jako takie jest jeszcze ok. Jeśli grube kable są oki, rozrusznik też (pytanie czy na pewno), to zostaje akumulator. A aku 62ah to naprawdę za mało dla 330.
Bo diesel nie ma cewki tylko zawór magnetyczny Tu masz schemat świec żarowych http://obrazki.elektroda.pl/8478671200_1... Od stacyjki ciągniesz + na zawór magnetyczny i kabel gruby ze stacyjki do rozrusznika i już Ci klekot odpali Co jeszcze chcesz mieć w tym traktorku?
Masa nie przychodzi oryginalnie na rozrusznik. Na styk elektromagnesu (ten bliżej rozrusznika)podpinamy gruby kabel od rozrusznika 1 sztuka. Na drugi styk(ten dalej od rozrusznika) przychodzi 1 gruby kabel od baterii + 1 dużo mniejszy kabel idący do alternatora. Trzeci cienki kabelek(na szybko złącze) wpinamy do elektromagnesu. I musi działać. Pozdrawiam...
Rozrusznik sprawdzony na krótko to nie koniec sprawdzenia.Elektromagnes pełni dwie funnkcje.Wyrzuca tryb do przodu oraz łączy gruby kabel zasilający wewnątrz rozrusznika z przewodem do rozrusznika. Aby to wykluczyć to w czasie terkotania należy dodatkowo zewrzeć w rozruszniku grube śuby na krótko.
Jakie napięcie na akumulatorze. Sprawdź gruby kabel przy rozruszniku.
daj zdjęcia jak to u Ciebie wygląda pewnie z rozrusznika wychodzi tylko jeden kabel? wtedy do rozrusznika jest stycznik, możesz na krótko po prostu włączyć zapłon a tym kablem od rozrusznika dotknąć do plusa akumulatora i wtedy będzie kręcić, jak zapali to ten plus od rozrusznika przykręć do stycznika, drugi gruby kabel ze stycznika do plusa akumulatora,...
Podstawa jedna osoba załącza kluczyk w pozycje rozrusznika druga pod autem sprawdza czy dochodzi + do automatu rozrusznika (cienki kabel), jeśli prąd jest to pozostaje jeszcze sprawdzić czy jest + na grubym i czy jest dobrze dokręcony jeśli to jest wszystko to rozrusznik do regeneracji, jeśli prądu nie ma to trzeba szukać.
Na co koledze takie grube kable- idą do rozrusznika czyli pracy chwilowej. Mając 12V z tył łódki nie ma sensu ciągnąć osobnych kabli na silnik elektryczny.
Witam działanie rozrusznika realizuje kabel na którym jest podany + od stacyjki . Czyli gruby kabel przykręcany na śrubę (zasilanie rozrusznika ) .Cienki kabel często na wtyczkę , to sterowanie (zasilanie cewki elektromagnesu ) ma spowodować połączenie rozrusznika z kołem zamachowym . Minus jest przez obudowę rozrusznika . Pozdrawiam miłego dnia SH....
Ten gruby kabel do rozrusznika lubi się ułamać przy samej końcówce ale dodatkowa izolacja trzyma razem. U mnie wystarczyło pociągnąć kleszczami za oczko i wyszło a paliłem na 'sznurek' żeby wrócić. Do sprawdzenia klema +, czy nie jest zaśniedziały kabel (zwykle w miejscu zaciskania kabla), sprawdzić przewód masowy.
Sprawdz gruby kabel na rozruszniku czesto silnie oksyduje Pozdro
A te grube kable od rozrusznika przy dokręcaniu nie przesunęły się i nie zwierają o blok silnika?
Ok, jutro po południu się tym zajmę i dam znać. Już wcześniej stawiałem na rozrusznik ale po "zwarciu" kabelkiem dwóch grubych kabli rozrusznik normalnie kręcił. W ciągu ostatnich 3 dni zrałem z 10 bezp. 40-60A (zdobytych ze złomu ale sprawnych), a najdziwniejsze jest to że po zmianie dało się normalnie odpalić, przepalanie zdarzało się po losowej ilości...
Załącza się sam elektromagnes a rozrusznik nie. Trzeba kilka razy spróbować żeby ruszył. Co to może być? Najprawdopodobniej styki w "elektromagnesie", te które załączają rozrusznik, słąbo się stykają, nie łączą tak jak trzeba i nie zawsze, dlatego nie zawsze włączają obwód rozrusznika (nie łączą tego grubego kabla plusowago przy elektromagnesie z uzwojeniem...
Silnik Tico jest akurat bardzo fajny i mocny, tyle, że ma nie traktorową charakterystykę - czyli mały moment na niskich obrotach, za to lubi wysokie obroty, dużo lepiej się nada 900-tka z Cinqecento/Seicento - ten silnik to stare OHV i on bardzo mocno ciągnie z dołu. Co do elektryki Tico to z aparatu zapłonowego wychodzą 2 kable - brązowy i czarny z...
Ten jeden gruby kabel idzie do akumulatora a nie na stacyjkę chociaż ktoś mógł zrobić usprawnienia. Drugim przewodem jest masa (obudowa rozrusznika). Do sprawdzenia czy nie połączone na krótko styki rozrusznika.
Gruby kabel pomiędzy rozrusznikiem a alternatorem sprawdzony ?? Nie jest czasem przełamany ?? Ogólnie problem ładowania w R to dość ciekawy temat.
kabelek który idzie do cewki (zwykle czarny) to gaszenie (zwarciem do masy) czerwony to zwykle ładowanie (do plusa aku) do rozrusznika no to gruby kabel od stycznika i więcej tam kabli pewnie niema :)
Ja kadettowski rozrzusznik sprawdzałem na prostowniku >10A [nie wiem dokładnie po wskaźnik mam tylko do 10A [prostownik selfmade :)]. Bez obciążenia jak puścisz rozrusznik nic nie spalisz! [PODSTAWA TO GRUBE KABLE] I działał.
Dość gruby biały kabel. Generalnie te skrzynki łatwo naprawić lub kupić używaną.
Sprawdzałeś czy na tym grubym kablu przy rozruszniku jest napięcie jak startujesz,może końcówka nie łączy z kablem (korozja).Bywa że końcówka traci kontakt z przewodem.
WITAM. Na wstępie napiszę, że nie jestem jakimś specjalistą, posiadam mały traktorek samoróbkę i jest problem z alternatorem. https://obrazki.elektroda.pl/8481414100_... Z alternatora wyprowadzona taka kostka z oznaczeniami, patrząc od góry: b+ d+ w. Z internetu wyczytałem, że b+ powinien iść grubym kablem poprzez rozrusznik na akumulator....
rozladowanie nie jest wykluczone, ale narobisz sie 2 razy w najgorszym wypadku. Do otwarcia maski musialbys jakos wydrzec grill zeby dostac sie do zamka ale napewno bedzie ciezko. Przecież można unieść przód auta i podać prąd na gruby kabel rozrusznika lub alternatora - zależnie co jest lepiej dostepne. Na tych kablach można również pomierzyć aktualne...
Alternator Jubana, minus na masie. Pasek A1225 (oryginalny A1220) - musi być o jeden rozmiar większy, bo ten od prądnicy z trudem da się założyć. Wyjście alternatora grubym kablem do rozrusznika, cienki kabel do kontrolki. Oryginalny regulator elektromechaniczny najlepiej odłączyć. Po wymianie - witamy w prawdziwym świecie. Baterie pod napięciem 14,4V...
Jeszcze się z tym nie uporałeś? Gruby kabel do elektromagnesu ma podawać prąd, drugi gruby ma iść do silnika/rozrusznika/. Obudowa silnika ma mieć masę. Cienki kabelek do elektromagnesu ma podać prąd w momencie gdy naciśniesz przycisk startu pompy czy co tam masz podłączone do tego motorka. Możesz zworką podać napięcie na ten cienki z zasilającego....
Kolego Rzuuf - rozrusznik ma 3kW mocy - pytanie jak duży prąd płynie w czasie rozruchu? Moim zdaniem za duży jak na amperomierz o zakresie powiedzmy +- 30 lub 50A. Amperomierz należy włączyć pomiędzy akumulator a alternator. Zrobiłbym to tak - amperomierz między stacyjkę a akumulator. Wyjście alternatora do stacyjki zamiast do grubego kabla przy rozruszniku....
Wygląda na przewód który ktoś samemu sobie dorobił, w jakim celu - tego się nie dowiesz. Oryginalnie masę silnika powinieneś mieć przykręconą do rozrusznika lub do pokrywy przekładni, gruby przewód prądowy.
na pewno nie dochodzi ci prąd do elektromagnesu bo by pykał weż kabelek od plusa aku do wsówki na rozruszniku jak ruszy to polaczenie ze stacyjka albo sama stacyjka jak nie to przyczyn szukać w roprowadzeniu prądu do rozrusznika gruby kabel lub elektromagnesu rozrusznika pozdraiam
Nawet po naładowaniu rozrusznik nie kręci. To sprawdź gruby kabel od akumulatora do rozrusznika.
Trafisz do niego po grubym kablu idącym od rozrusznika.
Wypnij kostki a jeżeli są 2 grube kable to je połącz.
Niestety chyba rozrusznik się spalił. Podłączyłem zdrowy akumulator grubymi kablami bezpośrednio pod gruby plus na rozruszniku. Masę dałem na silnik i z grubego plusa śrubokrętem zwarłem styk sygnałowy ze stacyjki. Rozrusznik ani nie drgnie. Co mogło sie uszkodzić ?
Bez podpinania tego przewodu masz ładowanie? Do rozrusznika powinieneś mieć ogólnie masę (z silnika), gruby plus i cienki kabel do tego plusa ze stacyjki i tyle.
Dla pewności przejrzyj te grube kable prądowe oraz punkty masy. Szukaj luźnych połączeń lub zaśniedziałych, wypalonych
Kable z klemami akumulatora, kabel masy karoserii, kable dochodzące do alternatora, gruby kabel na rozruszniku - całe, nie ma "zielonego nalotu" ? W takim razie wykluczyłeś wszystkie usterki "widoczne gołym okiem". Teraz pozostaje zrobić diagnostykę.
To jest przekaźnik dużej mocy raczej od rozrusznika.Zobacz gdzie idą te kable grube bo raczej na rozrusznik
Myślę że te 2,5mm to można urwać i lipy być raczej nie powinno. Tylko jak ci się ostro grzeją przewody to nie dziwota że rozrusznik świruje. Możesz zrobić jeszcze jeden gruby temat. Od akumulatora przewód minusowy (z kabla rozruchowego) walisz na obudowę rozrusznika, przewód plusowy tam gdzie przychodzi ci przewód od przekaźnika. Tu uwaga, bo rozrusznik...
Witam Usterka w passacie B3 Wczoraj zadymiło mi spod maski. Okazało się, że urwał się (ułamał przy rozruszniku) gruby kabel łączący rozrusznik z akumulatorem. Nie bardzo mogłem zidentyfikować skąd był ten dym. Bez tego kabla w zasadzie wszystko działało - bo silnik nie zgasł, światła i inne elementy też działały - oczywiście oprócz rozrusznika. Wymieniłem...
kierunki zielony i zilono/bialy- zlap je pod kolumna kierownicy lub w progu od strony kierowcy, rozrusznik to przy stacyjce zakrec i zmierz kable ale z moich rozpisek jest to gruby czerwony w czarnym zlaczu-wiec zmierz i upewnij sie
Dziękuję bardzo za podpowiedz ,mam zagadkę dlatego gdyż obecnie do alternatora podłączony jest gruby kabel bezpośrednio z Plusa akumulatora w tym samym miejscu jest też podłączony kabel gruby rozrusznika . Cienki Kabelek wiem z nim sobie poradzę tylko po co jest tak że akumulator + alternator i alternator +rozrusznik CHYBA coś tego za duzo
Jak wkładam miernik napięcia do styku gdzie wchodzi gruby kabel i drugi koniec do drugiego gdzie wchodzi gruby to nie ma zasilania. Nie zapomnij właczyć zapłonu i lub pokręcić rozrusznikiem.
Renault to jeden z samochodów w których jak coś robię to staram się nie rozłączać aku. A swoją drogą to zobacz co ten klient tam podłączał, bo miałem podobny przypadek z citroenem auto przyjechało na immo po naprawie rozrusznika, kręci a nie odpala. A okazało się że klient widząc dwa grube kable przy rozruszniku dał jeden z drugiej strony elektromagnesu.
Witaj kolego najprościej było by zewrzeć na chwilę jakimś przewodem gruby kabel + idący do rozrusznika z drugim sterującym elektro włącznikiem wtedy rozrusznik powinien się odezwać skoro piszesz że 12V dochodzi
Witam przyczyn opisanego zachowania może być kilka: 1. Należało by sprawdzić połączenia elektryczne pomiędzy rozrusznikiem i akumulatorem mam tu na myśli gruby kabel prądowy, jeżeli jest on zaśniedziały lub jego połączenia są luźne wtedy rozrusznik będzie "prztykał"; 2. Drugą przyczyna w/w problemy może być wadliwa praca elektromagnesu rozrusznika tzn....
Pierwsza rzecz, masa na silniku, sprawdź czy na rozruszniku na grubym kablu jest plus, i czy po przekręceniu kluczyka masz plus na cienkim kablu, jeśli prądy są to rozrusznik do wyjęcia i regeneracji.
Na wejściu tej klemy jest + bezpośrednio z akumulatora, na wyjściu nie ma napięcia na grubym kablu, gdzie to idzie? bo rozrusznik z małego przekaźnika pod maską kręci więc główne "prądy" są. Może jakiś wycinek schematu
Witam. Wiem, że podobne tematy już były, ale dla mnie laika niewiele dało czytanie ich... Proszę o łopatologiczne wyjaśnienie pewnej kwestii. Wymieniam w traktorku-kosiarce silnik z padniętego Briggs&Stratton 12,5 KM na nowy LONCIN LC1P92F 16KM. Przy starym silniku była prosta wtyczka, 2 kable: czerwony i biały, gruby czerwony kabel do rozrusznika,...
słychać trzask Nic nie napisałeś, czy ów trzask słychać z okolicy rozrusznika, czy na kablach (grubych ) od akumulatotów i tzw. ,, masy ".
Człowieku przewód zasilający stacyjkę ma być podpięty pod gruby przewód prądowy od akku do rozrusznika.Odkręć nakrętkę (klucz 17mm) na elektromagnesie zdejmij kabel prądowy i załóż kabel od stacyjki i z powrotem podepnij gruby prądowy zakręć nakrętkę dokręć i ma działać.Co to za bzdurny pomysł by podpinać zasilanie stacyjki pod masę jak to niby ma działać???
Jakiś kod producenta. 30 stały prąd 87 wyjście na rozrusznik. 86/85 masa z ECU oraz plus ze stacyjki. Bezpiecznik pali się od zbyt dużego obciążenia rozrusznika. Kończą się szczotki rozrusznika i wymagany jest jego remont. Prześwietl jeszcze gruby fioletowy kabel idzie do rozrusznika czy nie ma gdzieś zwarcia.
Problem może być w automacie rozrusznika czyli w włączniku elektromagnetycznym który ma za zadanie podać napięcie na uzwojenia rozrusznika o dużym prądzie (A) Najczęściej styki tego automatu się wypalają i nie za każdym razem następuje prawidłowy kontakt. Drugi problem jaki może występować to zły kontakt na końcówce kablowej przy automacie rozrusznika...
zrób grubym przewodem zwarcie na klemach tzn. połącz + z -. ale przedtym idź do strażaków po rękawice termoodporne bo może ci rączki popażyć a potem już nie rób tego więcej i nie słuchaj takich rad a w temacie: sprawdź grube kable od aku (masę na silnik i plus przy rozruszniku) może być też padnięty elektromagnes rozrusznika (wypalony styk)
Tak jak piszę. Jeden kabel od prądnicy zostawiasz i podpinasz pod D÷ do kontrolki. Gruby dajesz od B÷ na rozrusznik- śruba M10
raczej wątpię, skoro nic nie działa znaczy że się przepalił jakiś główny zabezpieczający bezpiecznik, no chyba że jednak cośkolwiek działa? lampka sufitowa czy cokolwiek mógł się też upalić mostek w akumulatorze, bo zapewne zwarliście główny plus (od rozrusznika/alternatora) taki gruby kabel do masy
Masa na silnik nowa, sprawdzenie spadków napięcia w czasie rozruchu pomiędzy grubym, zasilającym kablem na rozruszniku i plusem akumulatora.
Witam Zrobione, mniej więcej tak jak Kolega na schemacie odręcznym rozrysował! Faktycznie brakowało na styczniku kabelka zasilającego +. Stacyjka w pozycji OFF robi zwarcie do obudowy i wyłącza silnik. Na schemacie połączeń jest mała różnica miedzy połączeniem u mnie. Mianowicie, Pierwszy gruby kabel czerwony "+" z zamocowania śrubowego od stycznika...
Dobierz się do grubego kabla na rozruszniku i masy. Naładuj akumulator. Na karoserii minus (może być silnik), na śrubie do rozrusznika plus. Zwykle wystarczy samo podpięcie prostownika.
Jeżeli dobrze zrozumiałem, to kabel z diodą wchodzi bezpośrednio do kostki i nie jest w żaden inny sposób połączony z resztą instalacji? Od stycznika idzie gruby, czerwony, kabel do rozrusznika, oraz cienki, też czerwony, przewód. Gdzie jest podłączony drugi koniec tego cienkiego. Jeżeli do akumulatora, to ten wolny z kostki powinien być podłączony...
Problem chyba będzie w instalacji i to raczej zwarcie i to konkretne jeśli zbija tak mocno napięcie ... Jeśli nie trzymała by klema to i tak alternator trzymał by napięcie ewentualnie zawyżył je ... Trzeba sprawdzić szczególnie grube kable które idą od akumulatora do rozrusznika oraz wszystkie grube kable + co idą do alternatora, przekażnika świec,...
Nie uszkodziłeś mostka tylko kabel pomiędzy alternatorem a akumulatorem. Ten gruby. Nie mogę sobie już przypomnieć jak on biegnie? Czy przez rozrusznik?
Zapalają się kontrolki, elektryka w aucie jest, ako wyjelem na ładowanie na całą noc, zamontowałem go w innym aucie i ledwo odpalił czyli ako przydało by się wymienić, ale jak próbuje odpalic na kablach bmw z akumulatora z drugiego auta to rozrusznik nie kręci, słychać tylko lekkie "cyk" i tyle...na kablach to powinien zakręcić rozrusznik? Kable mam...
Tak wczesniej bylo zanim zamontowalem ten rozrusznik i teraz na ten gruby kabel odlaczony to na rozruszniku jest 14.2V a na klemach 12,68V i wlasnie przed chwila gadalem z kolega ten kabel idzie od rozrusznika do alternatora a co do tego regulatora to on jest przymocowany na obudowiez boku w radiatorze jest
Pachnie problem z imobilizerem i przyległościami (moduł, antena, ewentualnie komunikacja) (tym fabrycznym, w kluczyku) swoją drogą piszesz że robi "pyk" i nic, a dalej wynika że kręci i jest w stanie zapalić na plaku? Czy ty dajesz tego plaka i potem odpalasz go na pych? Ja niedawno kupiłem jakiś chiński kabel typu OpCom do swojej Vectry 1.9CDTI i pokazuje...
Na 99% zmęczone tulejki na rozruszniku.. Wyczyść styki na kablu zasilającym rozrusznik ( gruby najprawdopodobniej czerwony ) oraz na kablu do elektromagnesu ( bendixa ) cienki najprawdopodobniej czarny.. sprawdzić napięcie na grubym.. ma być 12V.. jak to nie pomoże to wio na szrot po rozrusznik koszt <100zł.. tylko niech Ci go sprawdzą na stole.....
Podstawowa rzecz, auto na kanał jedna osoba wciska sprzęgło i przekręca na rozruch kluczyk, a druga sprawdza czy na cienkim kablu do rozrusznika dochodzi +, sprawdzić czy jest stały + na grubym kablu i czy ten gruby kabel jest dokręcony, jeśli prądy są to rozrusznik do regeneracji, możesz go walnąć młotkiem być może się wiesza, jeśli prądu nie ma to...
Dochodzi napięcie do rozrusznika. Sprawdź na grubym i na cienkim kablu w momencie gdy przekręcisz stacyjkę na rozruch.
Witam . Mam problem w Ursusie c 360 wykonalne cała nową instalację elektryczną wymieniłem stacyjkę . Wszystko ładnie działa problem jedynie stanowi to że traktor pali bez włożonego kluczyka . Startera rozrusznika podłączyłem do wejścia na stacyjce numer 54na którym prąd powinien być dopiero po włożeniu kluczyka u mnie prąd jest cały czas na wyjściu...
to byl ten gruby kabel pod spodem, nie laczyl
O ile dobrze pamiętam to od plusa akumulatora odchodzą dwa kable, gruby do rozrusznika i cieńszy ok.5mm w stronę stacyjki i skrzynki z bezpiecznikami. Na cieńszym kablu ok. 50 cm od akumulatora powinien być bezpiecznik. Może przepalił się?
gruby kabel głośników kabel rozrusznika gorący gruby papier
peugeot silnik krokowy eprom radmor vectra błędy komputera
momenty dokrecania programator paneli
Jak podłączyć 5-przewodowy silnik indukcyjny pralki? Firmware Update for TD System K45DLJ12US TV