To nazywa się: 1. Siłownik klap kolektora ssącego 2. Gruszka klap kolektora ssącego 3. Regulator klap kolektora ssącego. Mogą też występować nazwy jak wyżej, ale bez słowa "klap". Najszybciej kupisz to używane na jakimś szrocie, albo cały kolektor na znanym portalu aukcyjnym.
Gruszka sama w sobie może być uszkodzona. Poprawność połączenia podciśnień przy n75 zachowana? Kolektor ssący nie jest zasyfiony nagarem? katalizator drożny? Przewód pd n75 do filtra drożny? Przy takiej masie powietrza jaką widać w logach, turbo ma nieprawidłowe sterowanie, geometria nie zamyka się do końca.
Dzień dobry.Wymontowałem elektrozawór turbosprężarki z Citroena C5 2.0hdi 140km z 2011roku i sprawdzałem szczelność wężyków przez przypadek dwa wężyki wyskoczyły i nie mogę poszukać gdzie je przypiąć,... Bezpośrednia odpowiedź 1. Króciec górny–prosty (na zdjęciu skierowany w lewo, bez kolanka): podłącz do przewodu zasilającego pod-ciśnienie z pompy...
Witam mam pytanie do użytkownika Mechanik57 czy udało ci się dojść do rozwiązania zagadki bo u mnie jest to samo sprawdziłem turbo po odłączeniu weża od coolera ciągnie zawór n75 wymieniony sprawdzona szczelność wężyków kolektor ssący wyczyszczony egr również a dalej mocy brak. Passat b5 1.9 TDI AFN 110KM 98R Dodano po 2 gruszka od turbo również sprawdzona...
Witam, podczas wymiany uszczelki od chłodnicy oleju w samochodzie Opel Astra J 1.4 Turbo oznaczenie silnika 14 net, zauważyłem iż mam pęknięty kolektor wydechowy. Gruszka chodzi lekko, dmuchając sprężarką w wężyk od turba przysłona od turba pracuje lekko. Pęknięcia jak na zdjęciu. Pęknięcie jest też jeszcze wewnątrz ale na foto tego nie widać. Czy zakładać...
Turbo na gruszkę. Trochę czasu już z tym walczę, dlatego map sensor nowy plus wsadzony drugi kolektor ssący bo stary był zabity nagarem, elektrozawór n75 nowy oryginał 170zł dałem nie pomogło niestety, wężyki podciśnieniowe też ogarnięte i sprawdzona pompa wakum wakuometrem, sprawdzona gruszka pod kątem dziur i trzyma podciśnienie. Na śrubkach przy...
Witam Mam problem z Passatem B6 2010 r stoi już u mechaników 2 miesiące i nie mogą ustalić gdzie tkwi problem. Auto jedzie normalnie do 2,7 tys 3 tys obrotów około w zależności od obciążenia po czym zaczyna go dławic. Pierwsza diagnoza DPF następnie geometria turbiny nie stety okazało się że to nie to. W aucie zostały sprawdzone wtryski wymieniona gruszka...
Witajcie, Jakiś spory czas temu zakupiłem na części Octavię 1 z silnikiem 1.6 AKL (czysta benzyna, przebieg około 23000KM). Głównymi bolączkami silnika były falujące obroty, problem z uruchomieniem jak był pół ciepły i spore spalanie (zresztą czuć było za samochodem niespalone paliwo). Falujące obroty wyeliminowałem adaptacją przepustnicy. (poprzedni...
Witam serdecznie. Potrzebuje waszej pomocy. A mianowicie potrzebuje nowy kolektor ssacy pacjent to passat b5 1.8 125km silnik ADR. Jedna śruba się zerwała i została w kolektorze, ponadto gruszka i klapy sterujące nie pracują. Szukałem w internecie jest tego sporo ale każdy jest inny. Obecnie posiadam aluminiowy z tą gruszka podciśnienia i ciągle problemy....
I chyba wszystko jasne: mam zapieczoną turbosprężarkę. Jak próbowałem ruszyć cięgnem to nic nie szło. Może za słabo ruszałem, ale na moje oko nie drgnęło. Dmuchałem też w przewód podciśnieniowy sterujący gruszką (wymieniony na nowy z resztą) i nic. Stawiam też na uszkodzoną gruszkę. Mam pytanko w związku, iż chciałbym odkręcić turbosprężarkę (ostatnio...
Witam Panowie ogrzewam temat bo problem ciągle występuje. Nie ma mądrego, który by na temat zaradził. Mimo wielu zmian, wymian i poszukiwań dalej jest to samo - do 140 auto śmiga idealnie powyżej błąd przeładowania i tyle. Podsumuję jeszcze raz co zostało zrobione/sprawdzone : - wymieniony czujnik MAP - wymieniony przepływomierz razem z wężami i obudową...
Witam. Nie prowadzę działalności, samochód jeździł przez rok czasu po warsztatach - bezskutecznie. Pacjent: Opel Zafira 2000, 2.0 DI 60kW, brak widocznych przeróbek instalacji elektrycznej (anglik, czy dzwon) Pierwsze objawy: Samochód miał "muła" z uwagi na pracę w trybie awaryjnym, słabe wspomaganie hamulców, kontrolka MIL włączona, stosunkowo nieduże...
ma_pok - przerabiałem ten temat w Audi A3 1.9TDI. Zacznij od podstaw. Prześledź dokładnie mój temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... a zobaczysz co możesz mieć nie tak w aucie :) Przerobiłem to na własnej skórze, bo sam wszystko robiłem. Masz tam opisy wykonane przeze mnie. Wprawdzie auto inne, ale podobny problem możesz mieć też...
A nie jest to spowodowane zaworkiem N75? który nie puszcza ciśnienia do silnika? syczenia nie słychać, lekko słychać świst turbo, ale tylko w momencie gdy mam otwarte okno i to przy małej prędkości Zaworek N75 steruje gruszką turbiny która jest odpowiedzialna za ciśnienie doładowania. Wiec albo on jest uszkodzony i bije Ci 0.3 i nigdzie nie masz 0.6...
Kolektor dolotowy był cały sprawdzany, dolot szczelny, intercooler szczelny, przepływomierz przepinany z innego egzemplarza (efekt taki sam), gruszka EGR wedlug mechanikow dziala prawidłowo.... Może ten elektrozawór na scianie grodziowej sterujący EGR-rem niedomaga? Pomóżcie!!! :) Dodano po 40 Problem pojawia się głównie podczas jazdy na stałych obrotach
Witam wszystkich, mam taki problem od dwóch dni, silnik po osiągnięciu ponad 3000 obrotów staje się bardzo mułowaty i wywala błąd 17958 - Charge pressure control deviation P1550 - 35 - 00 - - . W VCDS BS grupa 011 sztanga turbiny płynnie chodzi w granicach 2 cm, gruszka turbiny nowa oryginalna i wężyki podciśnienia nowe. Odczyty przepływomierza też...
Prosze o porade szanownych uzytkowników elektrody. Problem ze scenikiem 2 , 1.9 dci 120 koni 2006 rocznik 280tys przebiegu Chodzi o to że od miesiąca jak jest zimny (musi po stac ze 3 godziny) odpala i pracuje jakies 2, 3 sekundy i gaśnie. Takich powtórek z gaśnięciem robi trzy do sześciu po czym normalnie odpala i pracuje. Na komputerze nie pokazuje...
Witam. Pacjentem jest Laguna 2, PH2 1.9 DCI F9Q 750 z 2005. Auto ma nową turbinę, wyczyszczony dolot, nową uszczelkę kolektora dolotowego, egr jest elektrycznie odłączony, jest drugi na ścianie grodziowej. Układ dolotowy szczelny, wszystkie podciśnienia sprawdzone, zawór sterowania turbiny działa, gruszka szczelna. Vacuum -0.95 bar, kierownice turbiny...
Dobrze, zatem zakończę swój udział w tej dyskusji. Jeszcze mam taką małą prośbę, żeby ktoś autorowi przedstawił charakterystykę owej magicznej gruszki. To bardzo dużo wniesie do tematu, obalając wasze dywagacje. Nikt nie widzi, że to w trakcie nagrzewania mu silnik "siada"? To jak przejechał 500 czy 200 metrów z zimnym powietrzem, przecież ta wasza...
Powodów może być kilka : 1 turbina zużyta mechanicznie 2 nieszczelności w układzie wydechowym 3 nieszczelności w układzie dolotowym 4 nieszczelny intercoouler 5 niedomykający się EGR 6 pęknięty kolektor ssący 7 I takie wesołe rzeczy jak zapchany filtr powietrza 8 Uszkodzony układ sterowania turbiną gruszka wężyki , zawór sterujący 9 Uszkodzona vaku...
turbo ok elektrozawory ok, pozostał czujnik cisnieniam pompa vacum i gruszka od turbo. Przyglądałem się gruszce i chodzi, ale nie sprawdzałem czy chodzi w pełnym zakresie a ponoć to wazne. dwa pompa vacum zasysa jednak nie sprawdzałem ile bar poniewaz nie posiadam vacunometra. Zauwazyłem że przy odłączonych klapach wirowych i przy zaslepieniu egrm pod...
Potwierdzam wypowiedzi kolegów.Myśle że przyczyna tkwi w turbinie.Turbo właśnie od 2000-2200 obr. w górę powinno być energiczne odczuwalne przyśpieszenie.Możesz mieć problem z sterowaniem turbiny (zawór lub gruszka vacum).Lub zapchany katalizator(wspominałeś o oleju w chłodnicy)olej może również pójść w kolektor wydechowy i ograniczyć przepływ przez...
Sprawa się komplikuje. Zmieniłem turbinę, ponieważ była zapieczona gruszka przy niej i dolot cały zawalony olejem, musiałem skrobać kolektor dolot, bo było pozapychane. Przekładałem zaworki sterujące po zmianie turbo(od sprawnej skody) i dalej to samo. Nieprawidłowe ciśnienie doładowania na mm55 w kodach błędów. Przekładałem również przepływomierz i...
hej nie mogę sobie poradzić z jednym samochodem oczywiście chodzi o tryb awaryjny tylko jest bardzo dziwna przypadłość, otóż efektem trybu awaryjnego jest niedoładowanie ale zwrocie uwagę na to ze przepływka daje przy 1600rpm już 1000mg powietrza. na biegu jałowym jest około 800mg. logi: http://vaglog.rtnet.pl/bakowski_32961.ht... przepływka była podmieniona...
Chodzi ci o kolektor wydechowy? Po czym wnioskujesz że jest nieszczelność, dmucha spalinami? Nieszczelność zaburza dynamikę gazów spalinowych przez co turbina nie osiągnie wymaganej wydajności, więc wpływ ma zwłaszcza jeśli będzie znaczna. Tak samo jak byś chciał nadmuchać balonik dziurawą słomką. To ze sztanga rusza się dobrze w basic settings nie...
w moim golfie 4 1.9 TDi 110km AHF przy obrotach około 3tys wyłącza się turbo i traci moc oraz po przygazowaniu w rurze z intercoolera robi się duże ciśnienie jakby miało ją rozerwać (widać to na filmiku). Wyczyściłem inntercooler, rury, EGR, kolektor ssący. Odkręciłem również turbo i moim oczom ukazała się przerdzewiała gruszka więc kupiłem nową i wszystko...
Auto: astra h gtc 2007 1,9 cdti 150 km Historia zaczyna się latem 2016 kiedy chciałem oddać na program i mi nie zrobili bo podobno przeładowywało turbo i dmuchałoby mi za duże ciśnienie. Olałem temat. Przez 2017 rok wymieniłem w aucie : turbo, kolektor dolotowy, dwumase, elektrozawór od turbo. Pojechałem znów na program i znów to samo. Podobno udało...
Witam !! Na początek powiem że jstem stosunkowo początkujący w zakresie CB ale jestem ambitny i namiastkę sprzętu mam. Mam radyjko jak w temacie trafiło do mnie z uszkodzona gruszką ( zerwany przewód masy - ekranujący. Gruszka jest z alana 100 po naprawie przy puszczaniu klawisza jak jest blisko głośnika to sprzęga ... ale to jest mały problem podobno...
gruszka jest ok. Sprawdziłem też to co napisał kolega Marek Matysek. Wynika z tego że uszkodzony jest tranzystor Q921.(wygląda troszkę jakby napęczniał, wcześniej tego nie zauważyłem) Brak napięcia 8,2 v na emiterze. Na kolektor przychodzi zaś napięcie 12 v Baza jak i emiter napięcie 0,07 v masz również racje że pozycja Q911 kta 1658 Wymienię ten tranzystor...
Witam wszystkich. Głowica została wymieniona, mechanik twierdził ze wszystko jest ok. Może i było, może nie, w każdym razie tak jak pisałem wcześniej auto trafiło do mnie. Oczywiście na pierwszy ogień skrzynia, dwa błędy, dolna i górna granica adaptacji ciśnienia sprzęgła przekroczona, wiec adaptacja, błędy zniknęły, biegi przełączają się idealnie,...
Witajcie wszyscy. Chciałbym opisać swój problem tutaj, bo ręce mi już opadają i jesteście chyba moją ostatnią deską ratunku. Swoje problemy z samochodem i to co zostało wykonane muszę opisać od samego początku, żeby spróbować Was nakierować na problemy z jakimi się borykam, a jest ich dość sporo i dlatego nie wiedziałem który dział wybrać. Jestem niestety...
Witam. Musze powiedziec ze poruszane tutaj tematy bardzo mi się spodobały, sporo mnie nauczyły jednak nie znalazlem jak do tej pory lekarstwa na przypadlosc tkóra dolega mojemu autku.Mowa jest bowiem o fiacie BRAVA 1.216V. Mam instalacje III generacji. Kolektor ssący oczywiscie plastykowy, wiec zostaly w niego wkręcone 4 zaworki oczywiscie do każdego...
Zyskasz na elastyczności trochę. Pękło pewno uszko mocowania gruszka-dzwignia, do naprawy kawałkiem blaszki z dziurkami np. od siłownika c.zamka.
To pierwsze zdjęcie to zawór z forda benzyna a nie Mazdy. U ciebie powinien być na pasie przednim, idź po wężyku od gruszki kolektora to łatwo znajdziesz.
Witam. Zajzyj do tak zwanej gruszki która znajduje sie na kolektorze ssącym , lubi sie czasem zaciąć .
Zapewne z kolektorem kup z używki, zapewne drogie to nie jest , parę stówek.
Jeden elektrozawór idzie do gruszki przy turbinie tam widać jak trzpień w niej pracuje od razu po uruchomieniu silnika. Ten drugi elektrozawór idzie do gruszki w kolektorze, moje pytanie czy po uruchomieniu silnika również ta gruszka przy kolektorze powinna się ruszyć ???
Tobie ta turbina praktycznie nie działa. Coś tam chce ale to kropla w morzu. Tutaj nie ma przeładowania (przynajmniej nie widzę tego w tych grafikach) tylko jest spore niedopasowanie i to cały czas. Przydałby się wakuometr wpięty pod gruszkę. Czy po odpaleniu auta gruszka wciąga maksymalnie cięgno turbiny? Jeżeli tak to raczej N75, podciśnienia i gruszką...
Witam po dłuższej przerwie. Nieszczelność została naprawiona. Okazało się że gruszka podciśnieniowa przy kolektorze ssącym była uszkodzona. Została wymieniona razem z wężykami i problem rozbieżności zapłonu i adaptacji klap został rozwiązany. Niestety główny problem nieregularnych obrotów silnika pozostał :( Komputer nie pokazuje juz żadnych błędów....
Witam, czy miał ktoś podobny problem? Między zaworem "gruszką" a kolektorem w miejscu widocznym na zdjęciu jest luz, który przy schodzeniu z obrotów wydaje metaliczny dźwięk. Opel Astra J 1.4 2011 https://obrazki.elektroda.pl/6982870700_... https://obrazki.elektroda.pl/2082370100_... https://obrazki.elektroda.pl/2080288300_...
Witam. Samochód to audi a4 B6 silnik 130 Km.,ALT 2000 rok.Nie dawno zauważyłem w kolektorze ssącym, małą gruszkę i klapkę. Jak to Polak zainteresowałem się klapką i otwarłem ją. Podobno nazywa się to kierownicą powietrza lub gruszką podciśnienia kolektora ssącego. Problem polega na tym,że uszko wychodzące z gruszki jest ułamane i nie rusza klapkami...
Sprawdź dolot ciepłego powietrza do gaźnika, tzn. czy masz podłączony wąż od gruszki na kolektorze wydechu do wlotu filtra powietrza, ewentualnie termostat w filtrze powietrza. Jak cały czas łapie zimne powietrze to w gaźniku potrafi osadzić się szron na rozpylaczu. Jak zgaśnie gaźnik się nagrzeje od silnika i szron stopnieje i dlatego znowu można przejechać...
A nie masz czasem pękniętego węża od odmy i leje się olej po kolektorze ssącym na gruszkę ?
Wymieniana była już "gruszka" od kolektora i pompa paliwa, ale to nic nie pomogło A poprzedzone to było diagnostyką, czy tak w ciemno ?
Nie wiem na 100% czy to jest problemem bo wróżbitą nie jestem. Klapka jest przy chłodniczce spalin. Jak się oberwie poleci rurką/bypasem do kolektora wydechowego i na turbinę. Wtedy turbina do roboty. Ta klapka jest sterowania gruszką i podciśnieniem.
Z logu wychodzi że odcina turbo bo przeładowuje. Zdejmij gruszkę z turbo i sprawdź czy ośka klapki się nie przycina. I czy sama gruszka jest szczelna. https://obrazki.elektroda.pl/9722470900_... https://obrazki.elektroda.pl/9722470900_...
Klapki zawirowania powietrza w dolocie, poznasz po tym że ma gruszkę podciśnienia przy kolektorze dolotowym.
1 Zdejmij wężyk od gruszki 2 Załóż inny oby był szczelny 3 Następnie ustami zasysaj powietrze, w tym momencie sztanga powinna przesunąć się do góry o jakieś 2 do 2,5cm. w kierunku gruszki. Robiłeś tak kiedyś sam czy wyczytałeś te mądrości w internecie.
Masz tą sławną rurę doprowadzającą ciepłe powietrze do filtra powietrza z gruszki na kolektorze wydechowym. Temat wałkowany wielokrotnie na tym i innych forach.
Miałem to samo w 1.7cdti Z17DTL , okazał się map sensor na kolektorze ssącym, pod "gruszką". Koszt w Intercars niestety 310 zł.
gruszka podciśnienie mikrofon gruszka gruszka połączenie
kondensator mniejszy zasilacz zmiana zimowy letni elektrozawór ekspresu delonghi
reset drukarki epson kleopatra przestrojenie
Junkers Hydro 9-4 KB gaśnie przy słuchawce prysznicowej, brak możliwości uzyskania zimniejszej wody Piekarniki Electrolux z przyciemnianymi szybami