To nazywa się: 1. Siłownik klap kolektora ssącego 2. Gruszka klap kolektora ssącego 3. Regulator klap kolektora ssącego. Mogą też występować nazwy jak wyżej, ale bez słowa "klap". Najszybciej kupisz to używane na jakimś szrocie, albo cały kolektor na znanym portalu aukcyjnym.
Zyskasz na elastyczności trochę. Pękło pewno uszko mocowania gruszka-dzwignia, do naprawy kawałkiem blaszki z dziurkami np. od siłownika c.zamka.
też mam problem z obrotami w golfie4 1,6 SR wymienione uszczelki pomiędzy kolektorem ssącym a głowicą oraz pomiędzy 2 częściami kolektora do tego wyczyszczona przepustnica choć bardzo brudna nie była do tego sprawdzony dolot wąż do serwa wężyki podciśnienia nie wiem jak gruszka od sterowania klapami adaptacja VAGiem nie robiona ale odłączony aku i nic...
Witajcie, Jakiś spory czas temu zakupiłem na części Octavię 1 z silnikiem 1.6 AKL (czysta benzyna, przebieg około 23000KM). Głównymi bolączkami silnika były falujące obroty, problem z uruchomieniem jak był pół ciepły i spore spalanie (zresztą czuć było za samochodem niespalone paliwo). Falujące obroty wyeliminowałem adaptacją przepustnicy. (poprzedni...
Witam. Samochód to audi a4 B6 silnik 130 Km.,ALT 2000 rok.Nie dawno zauważyłem w kolektorze ssącym, małą gruszkę i klapkę. Jak to Polak zainteresowałem się klapką i otwarłem ją. Podobno nazywa się to kierownicą powietrza lub gruszką podciśnienia kolektora ssącego. Problem polega na tym,że uszko wychodzące z gruszki jest ułamane i nie rusza klapkami...
Witam serdecznie. Potrzebuje waszej pomocy. A mianowicie potrzebuje nowy kolektor ssacy pacjent to passat b5 1.8 125km silnik ADR. Jedna śruba się zerwała i została w kolektorze, ponadto gruszka i klapy sterujące nie pracują. Szukałem w internecie jest tego sporo ale każdy jest inny. Obecnie posiadam aluminiowy z tą gruszka podciśnienia i ciągle problemy....
Witam. Posiadam Vectrę B 2.0 DTI po lifcie, 101 KM. Z samochodem tym było dużo różnych przygód (usterek), ale do rzeczy. Samochód był u mechanika na wymianie turbosprężarki po regeneracji (650zł za turbo), samochód sobie jeździł i jeździł, w międzyczasie były wymieniane wtryskiwacze, przegląd rozrządu i oględziny pompy wtryskowej. Przy odbiorze samochodu...
I chyba wszystko jasne: mam zapieczoną turbosprężarkę. Jak próbowałem ruszyć cięgnem to nic nie szło. Może za słabo ruszałem, ale na moje oko nie drgnęło. Dmuchałem też w przewód podciśnieniowy sterujący gruszką (wymieniony na nowy z resztą) i nic. Stawiam też na uszkodzoną gruszkę. Mam pytanko w związku, iż chciałbym odkręcić turbosprężarkę (ostatnio...
Gruszka dziurawa nie jest? Od turbo do kolektora ssącego szczelnie jest? odczepiałem czujnik n75 ?? to jest VNT czy nie?
Cześć V50 1.6D 2005 W skrócie turbo się nie uruchamia przy wyższych prędkościach dymi przy 3k obrotów oraz trzęsie się i nie nabiera prędkości. Gruszka pracuje. Opuszcza się po uruchomieniu auta. Błędów brak jakichkolwiek. Egr wypialem i nic. Auto od 4 i 5 biegu nie rozpędza się ledwo Dpf brak fabrycznie Olej w dolocie od odmy wymieniłem pokrywę zaworów...
Witam,jestem posiadaczem Audi A6 C6 2006r 2.0 Tdi 140 Km i mam problem (i dość tego auta) już od ponad roku mam problem z moim autem. Na początku świecił się check egru i auto nie jeździło jak powinno. Kupiłem drugi używany. Auto dostało mocy ale nadal palił się check nic z tym nie zrobiłem teraz stwierdziłem że należy zrobić z tym porządek. Okazało...
Na N75 po uruchomieniu silnika i pracy na wolnych obrotach powinno być 5,5V i to jest prawidłowy objaw gdyż wtedy w N75 zamknięty jest przelot pomiędzy kanałami na króćcach VAC i ATMO i podciśnienie jest wtedy cały czas utrzymywane na wysokim poziomie pomiędzy kanałami VAC i OUT co powoduje, że podciśnienie jest podawane bezpośrednio na gruchę siłownika...
Coś z podciśnieniem to niemiarodajne pojęcie bo może chodziło o opony.(oczywiście żartuję)ale przy diagnozie staraj się operować bardziej precyzyjnym językiem.Klapy wirowe znajdują się w kolektorze dolotowym z boku kolektora znajduje się gruszka podciśnieniowa z cięgienkiem zobacz czy cięgienko nie spadło i czy porusza się razem z klapami (jeśli cięgno...
Witam. Nie prowadzę działalności, samochód jeździł przez rok czasu po warsztatach - bezskutecznie. Pacjent: Opel Zafira 2000, 2.0 DI 60kW, brak widocznych przeróbek instalacji elektrycznej (anglik, czy dzwon) Pierwsze objawy: Samochód miał "muła" z uwagi na pracę w trybie awaryjnym, słabe wspomaganie hamulców, kontrolka MIL włączona, stosunkowo nieduże...
Witam. Ten wężyk to odprowadza wodę masz rację:),na zdjęciu gruszka została odpięta. Problem został rozwiązany,okazało się że przepustnica była zasyfiona czarnym nalotem(jak smoła)kolektor też . Po zdemontowaniu wszystkich węzy musiałem je wyczyścić ,kolektor też wyczyściłem i czujnik . Do otworu kolektora włożyłem końcówkę odkurzacza i wsysało grudki...
Odma jest w tym silniku w pokrywie zaworów.wątpię że by to ona była przyczyną.Sprawdź czy gruszka zaciąga sztangę potem napisz. A to nie jest przypadkiem ten wąż w kształcie S co idzie od kolektora do turbo ?
Witam. Lanos jak w temacie. Mam pogrzebany przez "fachowców" silnik. Na początek chciałbym się dowiedzieć gdzie ma być podłączony przewód ciśnieniowy od regulatora przepustnicy (taka gruszka przymocowana do kolektora dolotowego). Wychodzi z niej wężyk, lecz jest w pewnym momencie urwany i nie wiem w którym miejscu ma być podłączony. Jeżeli zna ktoś...
witam mam problem z a4 b7 brd 170 km mam ja od 4 miesięcy i cały czas borykam sie z falującymi obratomi na biegu jałowym i kopceniem na szaro/biało dodatkowo smród spalin z wydechu , są momenty że auto pracuje dobrze i nie kopci a po przejechaniu lub ponownym właczeniu auta znwu falują obroty i dymi , zaznaczam że nie ubywa płynu chłodniczego a oleju...
Podłączyć się na wężyku do "gruszki" na turbinie za pomocą trójnika albo nawet odłączyć gruszkę a do wężyka podłączyć manometr. Manometr na wężu do kabiny i jazda. Jeśli to jest najprostszy układ turbo to gruszka otwiera "waste gate" ciśnieniem z kolektora ssącego.
Cześć, Mam taki problem: Skoda 1,9TDI BXE słabo ciągnie. Objaw mniej więcej taki że z każdych świateł przyspieszam ostatni, mimo ciśnięcia auta. Przyspieszenie ze 100kmh na 140kmh zajmuje ponad minutę i przypomina wyścigi przeładowanym iveco. Auto jest z 2010 roku, a ja je mam od 2014 roku więc znam je dość dobrze. Kupione jako poleasingówka w PL. Po...
tylko jakim? - delphi (chiński pewnie) pstryka przekaźniczkami w środku sprawdzając różne protokoły i nie wykrywa kompa - blutufowy ELM nic nie wykrywa - kupiłem specjalnie DDT2000 na USB i on też się nie łączy - kable w kostce obd sprawdziłem, jest 12v stałe, 12v po stacyjce, 2x masa, linie K i L które idą do puszki immo (jest przejście) więc czym...
Witam. Pacjentem jest Laguna 2, PH2 1.9 DCI F9Q 750 z 2005. Auto ma nową turbinę, wyczyszczony dolot, nową uszczelkę kolektora dolotowego, egr jest elektrycznie odłączony, jest drugi na ścianie grodziowej. Układ dolotowy szczelny, wszystkie podciśnienia sprawdzone, zawór sterowania turbiny działa, gruszka szczelna. Vacuum -0.95 bar, kierownice turbiny...
Auto ma tylko przepływke nie na czujnika doładowania ani żadnej sondy. Dźwignia turba wcale się nie rusza przy gazowaniu co świadczy że nie upuszcza ciśnienia . Gruszka sprawdzałem ciśnieniem powietrza i dźwignia wtedy pracuje w całym zakresie nigdzie nie słychać powietrza czyli układ szczelny. Moim zdaniem brak ciśnienia nie na ciśnienia powietrza...
Witam Widzę że temat błędu zbyt dużego doładowania jest już znany. Mam taki sam problem jak kolega który opisał odpowiednio błędy czujnika doładowania i wykrył problem elektryczny. Podam że zawór n75 turbina i gruszka sprawne jak również nowy czujnik na przewodzie doborowym do kolektora ssacego. Czy kolega może podać miejsce gdzie wykrył problem. Passat...
Cześć (Nie)Przyjemność czyszczenia kolektora zostawiam na sobotę. Wczoraj kupiłem 3 elektrozaworki, zamieniłem ten od klapek i EGR - nic się nie zmieniło, w sumie przetestowałem 4 różne zaworki do EGR - bez zmian. Co więcej raz zostawiłem w układzie podcisnienia niepodłączony a do wtyczki podłączyłem inny, żeby nie było błędu w obwodzie i efekt dokładnie...
Elektro zawory sprawne, zamieniłem dla pewności nawet Turbo, jednak powyżej 3000 obr. wpada w tryb awaryjny, Gruszka od Turbo sprawna, vacum zasysa, teraz pytanie czy może to być wina tego czujnika ciśnienia który jest przykrecony do tej pokrywy kolektora ssącego ? Czy może jest tak że przy tych obrotach vacum nie domaga ?
Turbina w tym silniku znajduje z przodu silnika na środku, na samym dole. Tak jak kolega wyżej napisał odkręć wąż i sprawdź czy wirnik się kręci. Jak jest ok to może zatkany katalizator, wtedy spróbuj lekko odkręcić wydech od kolektora wydechowego, żeby zrobiła się lekka szczelina i jedź na testy. Warto sprawdzić czy przy dodawaniu gazu "pracuje" gruszka...
Witam mam problem z dymieniem passata b6 2.0 tdi 170km bmr na bialo raczej na niskich obrotach dodam tylko ze oleju plynu nie bierze filtra dpf nie posiada jest usuniety programowo w 2013r byly wymienione wszystkie pompowtryskiwacze w serwisie na nowe Zastanawiam sie czy może byc to wina zle ustawiongo rozrządu ew klapy kolektora ssaczego ponieważ przy...
Witam, od dłuższego czasu mam problem ze swoim golfem, mianowicie podczas jazdy autko często słabo się zbiera (ma często momenty przymulenia). Jeśli lekko przytrzymam pedał gazy podczas jazdy a później docisnę mocniej auto zbiera się można to nazwać normalnie choć miałem już 2 autka z identycznym silnikiem i było o wiele lepiej mimo iż były starsze...
Cześć wszystkim. Mam taki problem. Auto to fiat bravo z 2007 roku, 150 koni. Problem jaki trapi to autko jest następujący. Podczas normalnej jazdy, autko zająknęło się (coś ponoć chrupnęło, wzdrygło silnikiem) i auto stracilo moc w dolnym zakresie obrotów. Powyzej 2500-2700 czuć było że idzie normalnie. W tym stanie przejechane ok 30 km, bo nie bylo...
Myśle że wystarczy zajrzeć do innego sklepu, i będą wiedzieć o jaką rurę chodzi. Ma to być rura dolotu do komory filtra powietrza z nad kolektora wydechowego ( z nad rury wydechowej). Do tego doradzam dokupić łapak ciepłego powietrza jeżeli nie ma go na rurze wydechowej ( bo czasem sie zdarza ze jest), to taka gruszka składająca się z dwóch części którą...
Czyli słynne już tutaj K6124 . Witam . Od razu uprzedzam , że z zawodu jestem mechanikiem a elektronike studiuje dopiero od 2 lat na PŁ . Radyjko straciło odbiór . Generalnie jest szum wiec cała część wzmacniacza i obwodu potencjometra i gośnika jest ok . sprawna jest też gruszka bo ja też sprawdziłem . Zmierzyłem też napięcia na końcówce mocy (2SC2078)...
Witajcie wszyscy. Chciałbym opisać swój problem tutaj, bo ręce mi już opadają i jesteście chyba moją ostatnią deską ratunku. Swoje problemy z samochodem i to co zostało wykonane muszę opisać od samego początku, żeby spróbować Was nakierować na problemy z jakimi się borykam, a jest ich dość sporo i dlatego nie wiedziałem który dział wybrać. Jestem niestety...
to nie o to chodzi, kiedyś miałem golfa IV SDI z zerwanym rozrządem i po założeniu głowicy od TDI auto niby normalnie jeździ ale straszny odgłos z kolektora ssącego dochodzi, przy 100km/h jest głośno jak w traktorze. Dźwięk podobny jak by bez kolektora dolotowego jechał, klient narazie tak jeżdzi ale kiedyś trzeba to zrobić. A teraz walczę z octavią...
Witam wszystkich! mam problem z mocą w mojej Octavii silnik AHF 110KM a mianowicie chodzi o moc. Nie ma takiej mocy jak miała wcześniej. Czytałem wiele postów i w 95% było napisane że może to być zawór ciśnienia doładowania n75 - podmieniłem i zero efektów. Podmieniłem przepływomierz również bez efektów. Sprawdziłem szczelność kanału dolotowego od turbiny...
Witam. Musze powiedziec ze poruszane tutaj tematy bardzo mi się spodobały, sporo mnie nauczyły jednak nie znalazlem jak do tej pory lekarstwa na przypadlosc tkóra dolega mojemu autku.Mowa jest bowiem o fiacie BRAVA 1.216V. Mam instalacje III generacji. Kolektor ssący oczywiscie plastykowy, wiec zostaly w niego wkręcone 4 zaworki oczywiscie do każdego...
To pierwsze zdjęcie to zawór z forda benzyna a nie Mazdy. U ciebie powinien być na pasie przednim, idź po wężyku od gruszki kolektora to łatwo znajdziesz.
Witam. Zajzyj do tak zwanej gruszki która znajduje sie na kolektorze ssącym , lubi sie czasem zaciąć .
Jeden elektrozawór idzie do gruszki przy turbinie tam widać jak trzpień w niej pracuje od razu po uruchomieniu silnika. Ten drugi elektrozawór idzie do gruszki w kolektorze, moje pytanie czy po uruchomieniu silnika również ta gruszka przy kolektorze powinna się ruszyć ???
Tobie ta turbina praktycznie nie działa. Coś tam chce ale to kropla w morzu. Tutaj nie ma przeładowania (przynajmniej nie widzę tego w tych grafikach) tylko jest spore niedopasowanie i to cały czas. Przydałby się wakuometr wpięty pod gruszkę. Czy po odpaleniu auta gruszka wciąga maksymalnie cięgno turbiny? Jeżeli tak to raczej N75, podciśnienia i gruszką...
Zapewne z kolektorem kup z używki, zapewne drogie to nie jest , parę stówek.
Witam po dłuższej przerwie. Nieszczelność została naprawiona. Okazało się że gruszka podciśnieniowa przy kolektorze ssącym była uszkodzona. Została wymieniona razem z wężykami i problem rozbieżności zapłonu i adaptacji klap został rozwiązany. Niestety główny problem nieregularnych obrotów silnika pozostał :( Komputer nie pokazuje juz żadnych błędów....
Witam, czy miał ktoś podobny problem? Między zaworem "gruszką" a kolektorem w miejscu widocznym na zdjęciu jest luz, który przy schodzeniu z obrotów wydaje metaliczny dźwięk. Opel Astra J 1.4 2011 https://obrazki.elektroda.pl/6982870700_... https://obrazki.elektroda.pl/2082370100_... https://obrazki.elektroda.pl/2080288300_...
Wymieniana była już "gruszka" od kolektora i pompa paliwa, ale to nic nie pomogło A poprzedzone to było diagnostyką, czy tak w ciemno ?
Nie wiem na 100% czy to jest problemem bo wróżbitą nie jestem. Klapka jest przy chłodniczce spalin. Jak się oberwie poleci rurką/bypasem do kolektora wydechowego i na turbinę. Wtedy turbina do roboty. Ta klapka jest sterowania gruszką i podciśnieniem.
Sprawdź dolot ciepłego powietrza do gaźnika, tzn. czy masz podłączony wąż od gruszki na kolektorze wydechu do wlotu filtra powietrza, ewentualnie termostat w filtrze powietrza. Jak cały czas łapie zimne powietrze to w gaźniku potrafi osadzić się szron na rozpylaczu. Jak zgaśnie gaźnik się nagrzeje od silnika i szron stopnieje i dlatego znowu można przejechać...
Klapki zawirowania powietrza w dolocie, poznasz po tym że ma gruszkę podciśnienia przy kolektorze dolotowym.
1 Zdejmij wężyk od gruszki 2 Załóż inny oby był szczelny 3 Następnie ustami zasysaj powietrze, w tym momencie sztanga powinna przesunąć się do góry o jakieś 2 do 2,5cm. w kierunku gruszki. Robiłeś tak kiedyś sam czy wyczytałeś te mądrości w internecie.
Masz tą sławną rurę doprowadzającą ciepłe powietrze do filtra powietrza z gruszki na kolektorze wydechowym. Temat wałkowany wielokrotnie na tym i innych forach.
Miałem to samo w 1.7cdti Z17DTL , okazał się map sensor na kolektorze ssącym, pod "gruszką". Koszt w Intercars niestety 310 zł.
gruszka podciśnienie mikrofon gruszka gruszka połączenie
laser kolor brudzić pilot subwoofer kluczyk subaru
suszarka electrolux suszarka electrolux
Jak znaleźć sieć i hasło Wi-Fi na routerze Arris Multimedia? Jak podłączyć wskaźnik naładowania baterii 60V w skuterze elektrycznym