To nazywa się: 1. Siłownik klap kolektora ssącego 2. Gruszka klap kolektora ssącego 3. Regulator klap kolektora ssącego. Mogą też występować nazwy jak wyżej, ale bez słowa "klap". Najszybciej kupisz to używane na jakimś szrocie, albo cały kolektor na znanym portalu aukcyjnym.
Zyskasz na elastyczności trochę. Pękło pewno uszko mocowania gruszka-dzwignia, do naprawy kawałkiem blaszki z dziurkami np. od siłownika c.zamka.
Jeden elektrozawór idzie do gruszki przy turbinie tam widać jak trzpień w niej pracuje od razu po uruchomieniu silnika. Ten drugi elektrozawór idzie do gruszki w kolektorze, moje pytanie czy po uruchomieniu silnika również ta gruszka przy kolektorze powinna się ruszyć ???
Witam po dłuższej przerwie. Nieszczelność została naprawiona. Okazało się że gruszka podciśnieniowa przy kolektorze ssącym była uszkodzona. Została wymieniona razem z wężykami i problem rozbieżności zapłonu i adaptacji klap został rozwiązany. Niestety główny problem nieregularnych obrotów silnika pozostał :( Komputer nie pokazuje juz żadnych błędów....
Wymieniana była już "gruszka" od kolektora i pompa paliwa, ale to nic nie pomogło A poprzedzone to było diagnostyką, czy tak w ciemno ?
Tobie ta turbina praktycznie nie działa. Coś tam chce ale to kropla w morzu. Tutaj nie ma przeładowania (przynajmniej nie widzę tego w tych grafikach) tylko jest spore niedopasowanie i to cały czas. Przydałby się wakuometr wpięty pod gruszkę. Czy po odpaleniu auta gruszka wciąga maksymalnie cięgno turbiny? Jeżeli tak to raczej N75, podciśnienia i gruszką...
Tak byłam na diagnostyce wyskoczył błąd ciśnienia paliwa w magistrali. Nie wiem co to oznacza. W środę mają sprawdzać. Znajomy zauważył że zawór"Gruszka" od kolektora ssącego jest odłączona. Nie wiem kto to zrobił i dlaczego.
Zapewne z kolektorem kup z używki, zapewne drogie to nie jest , parę stówek.
Sprawdź dolot ciepłego powietrza do gaźnika, tzn. czy masz podłączony wąż od gruszki na kolektorze wydechu do wlotu filtra powietrza, ewentualnie termostat w filtrze powietrza. Jak cały czas łapie zimne powietrze to w gaźniku potrafi osadzić się szron na rozpylaczu. Jak zgaśnie gaźnik się nagrzeje od silnika i szron stopnieje i dlatego znowu można przejechać...
Gruszka sterowana jest ciśnieniem z kolektora, a nie podciśnieniem. Sprawdź czy zawór nie przepuszcza, czy wastgate się zamyka.
Witam dwie możliwe przyczyny czujnik t. cieczy (ma mieć 2-3kΩ przy zimnym silniku 200-300Ω przy ciepłym silniku) lub regulator wolnych obrotów taka "gruszka" przy kolektorze ssącym często pomaga wyczyszczenie go z nagaru. Warto tez sprawdzić czy z przewodu podciśnienowego do zaworu regulacji cisnienia paliwa nie przelewa sie paliwo (zaw. ten...
Widzę ogrom wiedzy. Dziękuje za rady będę walczyć dalej. PS w celu 100% pewności sprawności układu zapłonowego przerobiłem go na układ na pojedyncze cewki zapłonowe. Takie jak w fsi itp. Świece, przerwa 0,7 Przepływomierz, czujnik temp w odlocie uszczelki na kolektorze ssącym kpl i nowe dwie sondy. Także angaż poszedł. Nie mówiąc o wszystkich wężykach...
A nie masz czasem pękniętego węża od odmy i leje się olej po kolektorze ssącym na gruszkę ?
To pierwsze zdjęcie to zawór z forda benzyna a nie Mazdy. U ciebie powinien być na pasie przednim, idź po wężyku od gruszki kolektora to łatwo znajdziesz.
Gruszka sama w sobie może być uszkodzona. Poprawność połączenia podciśnień przy n75 zachowana? Kolektor ssący nie jest zasyfiony nagarem? katalizator drożny? Przewód pd n75 do filtra drożny? Przy takiej masie powietrza jaką widać w logach, turbo ma nieprawidłowe sterowanie, geometria nie zamyka się do końca.
Witam. Lanos jak w temacie. Mam pogrzebany przez "fachowców" silnik. Na początek chciałbym się dowiedzieć gdzie ma być podłączony przewód ciśnieniowy od regulatora przepustnicy (taka gruszka przymocowana do kolektora dolotowego). Wychodzi z niej wężyk, lecz jest w pewnym momencie urwany i nie wiem w którym miejscu ma być podłączony. Jeżeli zna ktoś...
Witam, podczas wymiany uszczelki od chłodnicy oleju w samochodzie Opel Astra J 1.4 Turbo oznaczenie silnika 14 net, zauważyłem iż mam pęknięty kolektor wydechowy. Gruszka chodzi lekko, dmuchając sprężarką w wężyk od turba przysłona od turba pracuje lekko. Pęknięcia jak na zdjęciu. Pęknięcie jest też jeszcze wewnątrz ale na foto tego nie widać. Czy zakładać...
Witam serdecznie. Potrzebuje waszej pomocy. A mianowicie potrzebuje nowy kolektor ssacy pacjent to passat b5 1.8 125km silnik ADR. Jedna śruba się zerwała i została w kolektorze, ponadto gruszka i klapy sterujące nie pracują. Szukałem w internecie jest tego sporo ale każdy jest inny. Obecnie posiadam aluminiowy z tą gruszka podciśnienia i ciągle problemy....
Gruszka dziurawa nie jest? Od turbo do kolektora ssącego szczelnie jest? odczepiałem czujnik n75 ?? to jest VNT czy nie?
Witam. Samochód to audi a4 B6 silnik 130 Km.,ALT 2000 rok.Nie dawno zauważyłem w kolektorze ssącym, małą gruszkę i klapkę. Jak to Polak zainteresowałem się klapką i otwarłem ją. Podobno nazywa się to kierownicą powietrza lub gruszką podciśnienia kolektora ssącego. Problem polega na tym,że uszko wychodzące z gruszki jest ułamane i nie rusza klapkami...
Coś z podciśnieniem to niemiarodajne pojęcie bo może chodziło o opony.(oczywiście żartuję)ale przy diagnozie staraj się operować bardziej precyzyjnym językiem.Klapy wirowe znajdują się w kolektorze dolotowym z boku kolektora znajduje się gruszka podciśnieniowa z cięgienkiem zobacz czy cięgienko nie spadło i czy porusza się razem z klapami (jeśli cięgno...
Witam,jestem posiadaczem Audi A6 C6 2006r 2.0 Tdi 140 Km i mam problem (i dość tego auta) już od ponad roku mam problem z moim autem. Na początku świecił się check egru i auto nie jeździło jak powinno. Kupiłem drugi używany. Auto dostało mocy ale nadal palił się check nic z tym nie zrobiłem teraz stwierdziłem że należy zrobić z tym porządek. Okazało...
Dzięki Panowie, zdam relację. Turbo bez zmiennej geometrii, zgadza się. Miałem dwie używane gruszki "zapasowe", w obu cięgna latały na lewo i prawo, stąd kupno nowej. Jest różnica - nowa idzie w linii, nie ucieka na lewo i prawo. Pytanie mam Panowie odnośnie cięgna - skoro ten silnik ma zawór na kolektorze, to po co gruszka? Tzn. chodzi mi o to, że...
Podłączyć się na wężyku do "gruszki" na turbinie za pomocą trójnika albo nawet odłączyć gruszkę a do wężyka podłączyć manometr. Manometr na wężu do kabiny i jazda. Jeśli to jest najprostszy układ turbo to gruszka otwiera "waste gate" ciśnieniem z kolektora ssącego.
witam mam problem z a4 b7 brd 170 km mam ja od 4 miesięcy i cały czas borykam sie z falującymi obratomi na biegu jałowym i kopceniem na szaro/biało dodatkowo smród spalin z wydechu , są momenty że auto pracuje dobrze i nie kopci a po przejechaniu lub ponownym właczeniu auta znwu falują obroty i dymi , zaznaczam że nie ubywa płynu chłodniczego a oleju...
Z moich spotkań z tym silnikiem to: dużo pali jak na 1.8 mało dynamiczny (jak 1.6), śmieszny "vanos" z łańcuchem gdzie wszystkie co robiłem było słychac, regulowana długośc kolektora ssacego i peknieta "gruszka" podciśnienia to częsty przypadek i do tego przepustnica. Chociaż trafiłem na taki z przebiegiem 520 tys i działał bez zarzutu.
To znaczy ze przyczyny trzeba szukac w turbinie ale po przeczytaniu ciekawego art o gemetrii ktory powoduje spadek mocy jest jeszcze... Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, znany również jako czujnik MAP i Zawór podciśnienia turbiny, znany również jako zawór sterujący geometrią turbiny lub potocznie „gruszka”,
Tranzystory sprawdzałem po wylutowaniu miernikiem do diod, napięcia na kolektorach 13,8V. Antena i gruszka na pewno dobre, a nośną sprawdzałem ze sztuczną anteną. Numery kanałów są zgodne. Końcówka m.cz. też sprawna - prawidłowy "szum" na FM i AM.
Kolego maximus77 Twoja turbina ma kierowniczki tak jak inne z tym że u ciebie do sterowania tymi kierowniczkami służy tak zwana gruszka na podcisnienie. Ona steruje tymi kierowniczkami przewód od gruszki łączy się z kolektorem dolotowym i podcisnienie steruje gruszką wsuwa ją lub wysuwa. Łatwo sprawdzić czy jest dobra przy pomocy dużej strzykawki. Ale...
Dzień Dobry Problem został rozwiązany Przyczyną usterki była gruszka podciśnieniowa sterująca przepustnicą przy kolektorze ssącym Plastikowa końcówka cięgna która jest założona na dźwignie sterującą przepustnicą się wypracowała (wyklepala) miała luz i nie domykała przepustnicy np przy gaszeniu. Gruszkę zdemontowałem włożyłem w końcówkę cięgna śrubę...
Witam. Zajzyj do tak zwanej gruszki która znajduje sie na kolektorze ssącym , lubi sie czasem zaciąć .
Ważne info na start: W związku z rozwojem rodzinnym (dołączyły bliźniaki) planuję kupić większe auto ale przed sprzedażą chcę naprawić Zafirę żeby nie zostawiać nowego właściciela z problemem. Co się dzieje? 1. Pożera olej w tempie 1l na 700-800 km (dolewam po 0,5l). 2. Przekroczona emisja spalin CO 3. kontrolka check engine 4. mokre ślady pod wydechem...
Nie. Gruszka jest sprawna. A kolega ma nieszczelność pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym.Bez wężyka nie ma ciśnienia doładowania i nie ma świstu. I nie ma co szukać ryżu po wagonach tylko trzeba znaleźć nieszczelność.
Witam. Auto rok 1998 bez gazu, wersja z gruszka podcisnienia i wtyczka przy napinaczu rozrzadu. Rozrzad ,przeplywomierz Pierburg ,cewka i swiece Beru , ezektor,przewody podcisnienia nowe. Zawor filtra weglowego nowy. Filtry nowe. Gruszka przy kolektorze sprawna. Przepustnica czysta ,robiona adaptacja,brak bledow na komputerze,auto mam od ok roku ,jest...
Dobrze, zatem zakończę swój udział w tej dyskusji. Jeszcze mam taką małą prośbę, żeby ktoś autorowi przedstawił charakterystykę owej magicznej gruszki. To bardzo dużo wniesie do tematu, obalając wasze dywagacje. Nikt nie widzi, że to w trakcie nagrzewania mu silnik "siada"? To jak przejechał 500 czy 200 metrów z zimnym powietrzem, przecież ta wasza...
Witam Serdecznie. Mam problem z Audi A4 B6 2.0 FSI a mianowicie z przepływomierzem powietrza. Opiszę problem od początku. Kupiłem A4 parę miesięcy temu, po zakupie zrobiłem pełną diagnostyke i wyszło parę błędów: P1504-008 Intake Air System Leak P0314-001 Misfire(s) Detected: Single (unspecified) Cylinder P0102-002 Mass air Flow Sensor, Signal too low...
Ta "gruszka" to regulator ciśnienia paliwa. Wskazany przewód podciśnieniowy reguluje ciśnienie paliwa w zależności od podciśnienia w kolektorze dolotowym.
Jak otwierasz maskę stoisz przed kolektorem to w lewym dolnym rogu jest "gruszka" ktora jest sterowana podcisniem, ale zauwazylem nie raz ze w niektórych 2.2 nie ma tam tego przewodu od czego to zależne to nie wiem, sprawdź jeszcze za tym dyfuzorem jest zasobnik powietrza, wchodza do niego 2 przewody czy pa dobrze podłączone, ogolnie sprawdź te wszystkie...
Podaj napięcie na emiterze TR20. Powinno być około 8,5V niezależnie od pozycji przełącznika w mikrofonie (PTT). Na kolektorze TR22 powinno pojawiać się napięcie tylko podczas włączania nadajnika. Na odbiorze powinno być 0V, zaś na emiterze TR21 powinno być na odwrót. Podczas odbioru ma być napięcie, a podczas nadawania 0V. Sprawdź i napisz jak jest...
Odma jest w tym silniku w pokrywie zaworów.wątpię że by to ona była przyczyną.Sprawdź czy gruszka zaciąga sztangę potem napisz. A to nie jest przypadkiem ten wąż w kształcie S co idzie od kolektora do turbo ?
Turbo na gruszkę. Trochę czasu już z tym walczę, dlatego map sensor nowy plus wsadzony drugi kolektor ssący bo stary był zabity nagarem, elektrozawór n75 nowy oryginał 170zł dałem nie pomogło niestety, wężyki podciśnieniowe też ogarnięte i sprawdzona pompa wakum wakuometrem, sprawdzona gruszka pod kątem dziur i trzyma podciśnienie. Na śrubkach przy...
Masz tą sławną rurę doprowadzającą ciepłe powietrze do filtra powietrza z gruszki na kolektorze wydechowym. Temat wałkowany wielokrotnie na tym i innych forach.
Witam Mam problem z Passatem B6 2010 r stoi już u mechaników 2 miesiące i nie mogą ustalić gdzie tkwi problem. Auto jedzie normalnie do 2,7 tys 3 tys obrotów około w zależności od obciążenia po czym zaczyna go dławic. Pierwsza diagnoza DPF następnie geometria turbiny nie stety okazało się że to nie to. W aucie zostały sprawdzone wtryski wymieniona gruszka...
Mam problem z moim passerati, dosyć popularny temat tutaj, ale jednak na żadnym z tematów nie znalazłem sensownych odpowiedzi. Pojawia się błąd przeładowanie turbiny, jak się dociska do ok 100km/h-3,4 bieg i 120km/h-5 bieg, autko traci moc, taki zdechlak że dociskając do dechy nie odczuwa się żadnych zmian. Cięgło od gruszki sprawdzone przesmarowane...
Witam dzisiaj rozebrałem sterownik i rzeczywiście był uszkodzony, pęknięty wężyk wymieniłem go poskładałem i jadę i znów 110 odcina... Uderzać ostatecznie w turbo winna gruszka ??? Były ślady oleju w wężyku do ECU? Były. Czy jest olej w czujniku ciśnienia w ECU? Jest. Umyj go.
Witam Widzę że temat błędu zbyt dużego doładowania jest już znany. Mam taki sam problem jak kolega który opisał odpowiednio błędy czujnika doładowania i wykrył problem elektryczny. Podam że zawór n75 turbina i gruszka sprawne jak również nowy czujnik na przewodzie doborowym do kolektora ssacego. Czy kolega może podać miejsce gdzie wykrył problem. Passat...
Klapki zawirowania powietrza w dolocie, poznasz po tym że ma gruszkę podciśnienia przy kolektorze dolotowym.
Witam! Mam problem z instalacją gazową w Peugeocie 405 Mi16 2.0 16 V 150 KM. Silnik ten posiada kolektor o zmiennej długości sterowany takimi podciśnieniowymi gruszkami. Instalacja gazowa to starszy sterownik KME Diego, reduktor Silver i wtryskiwacze Matrix. Problem polega na tym, że kiedy silnik schodzi z obrotów gaśnie, jak delikatnie przytrzymam...
Witam mam pytanie do użytkownika Mechanik57 czy udało ci się dojść do rozwiązania zagadki bo u mnie jest to samo sprawdziłem turbo po odłączeniu weża od coolera ciągnie zawór n75 wymieniony sprawdzona szczelność wężyków kolektor ssący wyczyszczony egr również a dalej mocy brak. Passat b5 1.9 TDI AFN 110KM 98R Dodano po 2 gruszka od turbo również sprawdzona...
na kolektorze dolotowym masz zawór gaszący silnik(taka metalowa gruszka) zobacz gdzie z niego idzie szlaufik a znajdziesz N239. po błędzie jaki podałeś wychodzi zwarcie do masy więc zawór gaszący możesz miec zamkniety i problemy z odpaleniem i mocą. sprawdz kabelki są dwa jeden stale 12V a drugi ma taktowanie z kompa i to właśnie on może mieć zwarcie...
Ok, znalazłem nieszczelność - rozcięty wąż między intercoolerem, a kolektorem. Tymczasowo załatany ducktape'm. Problem w tym, że dalej nie pracuje. Zauważyłem, że gruszka tak jakby nie wciąga sztangi maksymalnie (sprawdzałem tak jak pompuje pompa vacuum jak również zasysając powietrze ustami) i zawór wastegate nie jest zamknięty, tylko uchylony. To...
Witam mam problem z dymieniem passata b6 2.0 tdi 170km bmr na bialo raczej na niskich obrotach dodam tylko ze oleju plynu nie bierze filtra dpf nie posiada jest usuniety programowo w 2013r byly wymienione wszystkie pompowtryskiwacze w serwisie na nowe Zastanawiam sie czy może byc to wina zle ustawiongo rozrządu ew klapy kolektora ssaczego ponieważ przy...
Witam. Ten wężyk to odprowadza wodę masz rację:),na zdjęciu gruszka została odpięta. Problem został rozwiązany,okazało się że przepustnica była zasyfiona czarnym nalotem(jak smoła)kolektor też . Po zdemontowaniu wszystkich węzy musiałem je wyczyścić ,kolektor też wyczyściłem i czujnik . Do otworu kolektora włożyłem końcówkę odkurzacza i wsysało grudki...
też mam problem z obrotami w golfie4 1,6 SR wymienione uszczelki pomiędzy kolektorem ssącym a głowicą oraz pomiędzy 2 częściami kolektora do tego wyczyszczona przepustnica choć bardzo brudna nie była do tego sprawdzony dolot wąż do serwa wężyki podciśnienia nie wiem jak gruszka od sterowania klapami adaptacja VAGiem nie robiona ale odłączony aku i nic...
Witam Problem z silnikiem 1.6CRDI a dokładniej z doładowaniem. geometria turbo chodzi luźno tylko mam pytanie o gruszkę sterującą tą turbiną. Zauważyłem że w przeciwieństwie do grupy WAG gruszka turbiny jest w pozycji otwartej na max przy wyłączonym zapłonie i po odpaleniu również. To potwierdza zawór sterujący bo gdy wypnę wtyczkę z zaworu i sprawdzę...
No jest możliwe , ale nie licz ze będzie to samo ucieknie sporo Nm. a turbinę się zmienia na ta z zaworem upustowym np z 1Z podłączyć bezpośrednio gruszkę z kolektorem ssącym i wyregulować cięgno.... Dla mnie zmiana bez sensu, bo przeróbka linki gazu i turbiny wyjdzie podobna cena jak za sprawną taką samą.
Elektro zawory sprawne, zamieniłem dla pewności nawet Turbo, jednak powyżej 3000 obr. wpada w tryb awaryjny, Gruszka od Turbo sprawna, vacum zasysa, teraz pytanie czy może to być wina tego czujnika ciśnienia który jest przykrecony do tej pokrywy kolektora ssącego ? Czy może jest tak że przy tych obrotach vacum nie domaga ?
Witam wszystkich... Wiem że temat był wiele razy poruszany na tym forum i na innych ale... ... ale nie znalazłem odpowiedzi W skrócie - auto max rozpędza się do 130 km/h (z odpiętą przepływką max 100 km/h) -praktycznie brak momentu obrotowego ( na niskich biegach jakoś się zbiera) -brak błędów w sterowniku silnika Co zrobione/sprawdzone - wymienione...
Sprawa się komplikuje. Zmieniłem turbinę, ponieważ była zapieczona gruszka przy niej i dolot cały zawalony olejem, musiałem skrobać kolektor dolot, bo było pozapychane. Przekładałem zaworki sterujące po zmianie turbo(od sprawnej skody) i dalej to samo. Nieprawidłowe ciśnienie doładowania na mm55 w kodach błędów. Przekładałem również przepływomierz i...
Błąd 17958 przekroczono limit różnicy ciśnienia doładowania faktycznego a zadanego. Czyli układ doładowania (turbo i n75) nie radzi sobie z utrzymaniem ciśnienia w kolektorze na zadanym poziomie. Najczęściej jest to zacinające się turbo lub zawór n75 ,dziurawa gruszka turbo lub przewody podciśnienia słaba pompa podciśnienia.
Potwierdzam wypowiedzi kolegów.Myśle że przyczyna tkwi w turbinie.Turbo właśnie od 2000-2200 obr. w górę powinno być energiczne odczuwalne przyśpieszenie.Możesz mieć problem z sterowaniem turbiny (zawór lub gruszka vacum).Lub zapchany katalizator(wspominałeś o oleju w chłodnicy)olej może również pójść w kolektor wydechowy i ograniczyć przepływ przez...
Witam serdecznie forumowiczów! Mam wielki problem z moim Passatem... Auto zdecydowanie nie jedzie jak należy... Porusza się nim jakby brakowało przynajmniej 40KM z seryjnych 150. 2 dni temu miałem okazję "zmierzyć się" z kolegą prowadzącym Audi A4 B5 1.9 TDI 110 KM z 4-stopniową automatyczną skrzynią biegów i odziwo doganiał mnie bez większego kłopotu!...
Witam. Mam problem z samochodem, a mianowicie od bardzo niedawna jestem posiadaczem Mercedesa Vito 2.3D (bez turbo). Problem polega na tym że jest słaby (wiem że to nie demon prędkości), ale myślę że coś jest nie tak, ponieważ jechać jakoś tam jedzie ale do 4 biegu, na 4 biegu jak rozpędze go do 90km/h i wrzuce 5 bieg to max prędkość to 100km/h nawet...
Miałem to samo w 1.7cdti Z17DTL , okazał się map sensor na kolektorze ssącym, pod "gruszką". Koszt w Intercars niestety 310 zł.
Kolektor dolotowy był cały sprawdzany, dolot szczelny, intercooler szczelny, przepływomierz przepinany z innego egzemplarza (efekt taki sam), gruszka EGR wedlug mechanikow dziala prawidłowo.... Może ten elektrozawór na scianie grodziowej sterujący EGR-rem niedomaga? Pomóżcie!!! :) Dodano po 40 Problem pojawia się głównie podczas jazdy na stałych obrotach
A odmę z zaworkiem wymieniałeś? bo może warto to zmienić? Sprawdź też rurki pod kolektorem i do regulatora paliwa. Ale jak wszystko szczelne to szczelne. Tak przy turbinie może być wyrobiona gruszka, sprężyna słabiej trzymać itd. żeliwo może byś spękane. sprawdź czy bez n75 turbo bije około 0,3bar z samej gruszki Ogólnie tak jak wyżej napisałem warto...
Nie mam oscyloskopu w.cz., natomiast podłączyłem "na krótko" wyprowadzenie minus głośnika do masy, tak aby gruszka go nie odłączała przy TX, w efekcie słychać w głośniku jest silne sprzężenie mikrofonu, stąd TDA2003 jest sprawny, jak i przedwzmacniacz. Pojawiające się na kolektorach Q303 i Q304 napięcie 18V wyklucza uszkodzenie diody D202 jak i transformatora...
Witajcie, Jakiś spory czas temu zakupiłem na części Octavię 1 z silnikiem 1.6 AKL (czysta benzyna, przebieg około 23000KM). Głównymi bolączkami silnika były falujące obroty, problem z uruchomieniem jak był pół ciepły i spore spalanie (zresztą czuć było za samochodem niespalone paliwo). Falujące obroty wyeliminowałem adaptacją przepustnicy. (poprzedni...
Turbina w tym silniku znajduje z przodu silnika na środku, na samym dole. Tak jak kolega wyżej napisał odkręć wąż i sprawdź czy wirnik się kręci. Jak jest ok to może zatkany katalizator, wtedy spróbuj lekko odkręcić wydech od kolektora wydechowego, żeby zrobiła się lekka szczelina i jedź na testy. Warto sprawdzić czy przy dodawaniu gazu "pracuje" gruszka...
hej nie mogę sobie poradzić z jednym samochodem oczywiście chodzi o tryb awaryjny tylko jest bardzo dziwna przypadłość, otóż efektem trybu awaryjnego jest niedoładowanie ale zwrocie uwagę na to ze przepływka daje przy 1600rpm już 1000mg powietrza. na biegu jałowym jest około 800mg. logi: http://vaglog.rtnet.pl/bakowski_32961.ht... przepływka była podmieniona...
Witam. Dawno mnie nie było, troszkę działałem w temacie ale nic nie osiągnąłem. Wraz z otwarciem turba, wyciekła chyba bezpowrotnie jego moc. - Pompa Vacuum nowa - Wszystkie wężyki podciśnieniowe wymienione - N75 czyszczony, potem zamieniony z N18 - Gruszka szczelna - EGR zaślepiony - Turbo wyciągane drugi raz aby się upewnić czy dobrze złożone - MAF...
Powodów może być kilka : 1 turbina zużyta mechanicznie 2 nieszczelności w układzie wydechowym 3 nieszczelności w układzie dolotowym 4 nieszczelny intercoouler 5 niedomykający się EGR 6 pęknięty kolektor ssący 7 I takie wesołe rzeczy jak zapchany filtr powietrza 8 Uszkodzony układ sterowania turbiną gruszka wężyki , zawór sterujący 9 Uszkodzona vaku...
Ogólnie po obserwacji obrotów zauważyłem, że podczas tego spadku mocy i powrotu obroty spadły z 1420 na 1410 i po ułamku sekundy wróciły na 1420 obr/min - to jest tyle co luz na kole dwumasowym, o tyle samo spadają obroty, jak puszczę i wcisnę gaz podczas płynnej jazdy, więc ten czujnik raczej odpada. Ale udało się zaobserwować, że w momencie spadku...
Auto ma tylko przepływke nie na czujnika doładowania ani żadnej sondy. Dźwignia turba wcale się nie rusza przy gazowaniu co świadczy że nie upuszcza ciśnienia . Gruszka sprawdzałem ciśnieniem powietrza i dźwignia wtedy pracuje w całym zakresie nigdzie nie słychać powietrza czyli układ szczelny. Moim zdaniem brak ciśnienia nie na ciśnienia powietrza...
No właśnie mam kilka elementów o których nie mam pojęcia , mało takich aut się robi praktycznie wcale , za młody jestem :) gruszka na kostkę 2 pin przy rozdzielaczu połączona wężykiem z przepustnicą , metalowy prostopadłoscian na bloku silnika ( podobno podgrzewacz paliwa) na kostkę 2 pin oraz to chyba zawór powietrza pod kolektorem dolotowym . Może...
Westgate jest w korpusie gorącej strony turbosprężarki. Do niego jest przyczepione cięgno od gruszki. A wężyk od gruszki idzie do kolektora ssącego. Możesz odczepić ten wężyk i strzykawka sprawdzić czy jak wciśniesz tam powietrze to czy się ruszy dźwignia. I te 4500 obr to w czasie jazdy czy na postoju? Dobrze by było wpiąć manometr w dolot i zobaczyć...
w moim golfie 4 1.9 TDi 110km AHF przy obrotach około 3tys wyłącza się turbo i traci moc oraz po przygazowaniu w rurze z intercoolera robi się duże ciśnienie jakby miało ją rozerwać (widać to na filmiku). Wyczyściłem inntercooler, rury, EGR, kolektor ssący. Odkręciłem również turbo i moim oczom ukazała się przerdzewiała gruszka więc kupiłem nową i wszystko...
A nie jest to spowodowane zaworkiem N75? który nie puszcza ciśnienia do silnika? syczenia nie słychać, lekko słychać świst turbo, ale tylko w momencie gdy mam otwarte okno i to przy małej prędkości Zaworek N75 steruje gruszką turbiny która jest odpowiedzialna za ciśnienie doładowania. Wiec albo on jest uszkodzony i bije Ci 0.3 i nigdzie nie masz 0.6...
Kampervan? Kto w dzisiejszych czasach używa takiego zabytku? Pompa wtryskowa do turbodiesla różni się przede wszystkim korektorem dawki, tj. gruszką połączoną z ciśnieniem w kolektorze dolotowym. Bez tego moc silnika nie wzrośnie zbyt dużo. W tamtych rocznikach istniała wersja wzmocniona bez turbo, ale nie pamiętam standard miał ~50 kW a wzmocniony...
Witam. Nie prowadzę działalności, samochód jeździł przez rok czasu po warsztatach - bezskutecznie. Pacjent: Opel Zafira 2000, 2.0 DI 60kW, brak widocznych przeróbek instalacji elektrycznej (anglik, czy dzwon) Pierwsze objawy: Samochód miał "muła" z uwagi na pracę w trybie awaryjnym, słabe wspomaganie hamulców, kontrolka MIL włączona, stosunkowo nieduże...
Siłownik dopływu powietrza, sterowany przez zawór termiczny. Latem potrzebny jako tako, zimą bardziej, powoduje dopływ ciepłego powietrza znad kolektora wydechowego.
Myśle że wystarczy zajrzeć do innego sklepu, i będą wiedzieć o jaką rurę chodzi. Ma to być rura dolotu do komory filtra powietrza z nad kolektora wydechowego ( z nad rury wydechowej). Do tego doradzam dokupić łapak ciepłego powietrza jeżeli nie ma go na rurze wydechowej ( bo czasem sie zdarza ze jest), to taka gruszka składająca się z dwóch części którą...
Cześć V50 1.6D 2005 W skrócie turbo się nie uruchamia przy wyższych prędkościach dymi przy 3k obrotów oraz trzęsie się i nie nabiera prędkości. Gruszka pracuje. Opuszcza się po uruchomieniu auta. Błędów brak jakichkolwiek. Egr wypialem i nic. Auto od 4 i 5 biegu nie rozpędza się ledwo Dpf brak fabrycznie Olej w dolocie od odmy wymieniłem pokrywę zaworów...
tylko jakim? - delphi (chiński pewnie) pstryka przekaźniczkami w środku sprawdzając różne protokoły i nie wykrywa kompa - blutufowy ELM nic nie wykrywa - kupiłem specjalnie DDT2000 na USB i on też się nie łączy - kable w kostce obd sprawdziłem, jest 12v stałe, 12v po stacyjce, 2x masa, linie K i L które idą do puszki immo (jest przejście) więc czym...
a tam jest totalne zero można go wciskać tak samo na zgaszonym jak i odpalonym. Jak ty chcesz aby turbosprężarka pompowała na wolnych obrotach?... Na wolnych obrotach energia spalin jest bardzo niska i turbinka ma góra 10 -12 tys obrotów - to jest nic, skoro maksymalnie pod obciążeniem osiąga 150 tys. obrotów. W dwie osoby sprawdź, czy węże twardnieją...
... radio nie ma modulacji ( gruszka sprawdzona włącznie z wkładką) dodam, że nie ma ono modulacji tylko na AM ( na FM jest ) Sprawdź napięcia na Q25 i Q26 . Tak ustawić PRK RV7 aby na wyjściach (kolektorach) Q26 i Q25 było napięcie około od +6V do +9V. Jeżeli to nie pomoże, to sprawdź poziomy napięć m.cz. na IC5 (klucze analogowe). Pozdrawiam.
Witam! Mam onwe jak w temacie i chciałbym ją przywrócić do życia. Czytałem podobne tematy i zrobiłem to co w nich było napisane ale jakoś nie znalazłem rozwiązania. Problem polega na tym, że radio po podłączeniu i włożeniu około 2m grubego druta do anteny (ponieważ nie posiadam jeszcze prawdziwej anterny dlatego taka prowizorka) w radiu świeci wyświetlacz...
Chodzi o przewód od wymiennika ciepła do filtra powietrza idącego od gruszki zamontowanej na kolektorze wydechowym ale tak na chłopski rozum nie sądzę aby to miał związek z dzisiejszym problemem uruchomienia silnika. Dodano po 6 Dodam jeszcze że teraz u mnie jest -5 stopni poszedłem i samochód normalnie odpalił na ssaniu chwilę go potrzymałem wyłączyłem...
Witam. Pacjentem jest Laguna 2, PH2 1.9 DCI F9Q 750 z 2005. Auto ma nową turbinę, wyczyszczony dolot, nową uszczelkę kolektora dolotowego, egr jest elektrycznie odłączony, jest drugi na ścianie grodziowej. Układ dolotowy szczelny, wszystkie podciśnienia sprawdzone, zawór sterowania turbiny działa, gruszka szczelna. Vacuum -0.95 bar, kierownice turbiny...
Przyczyn było wiele, szwagrowi padło turbo i uszkodziło silnik. Koledze turbina wykręciła silnik na maksymalne obroty.A mi nie ruszała się dźwignia :) Sprawdziłem działanie siłownika na strzykawce, oraz szczelność przewodu od kolektora do siłownika. Egr mam zaślepiony. Z gruszki (siłownika) idzie wężyk do kolektora, nie rozumie o jaką muszlę chodzi....
ma_pok - przerabiałem ten temat w Audi A3 1.9TDI. Zacznij od podstaw. Prześledź dokładnie mój temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... a zobaczysz co możesz mieć nie tak w aucie :) Przerobiłem to na własnej skórze, bo sam wszystko robiłem. Masz tam opisy wykonane przeze mnie. Wprawdzie auto inne, ale podobny problem możesz mieć też...
wszyscy jeździli tym samochodem i mieli podpięty komputer. Wymienili gruszkę podciśnieniową która steruje klapami w kolektorze ssącym bo była membrana uszkodzona ale dalej to samo. Samochód jeździ normalnie tylko przyjdzie czasem moment jakby się zawiesił i gdy odejmę gaz i nacisnę po chwili auto się znowu zrywa.
Według mnie turbina jest stara bez geo, mam tylko zawostkę z jej podłączeniem. Czy wężyk z gruszki turbiny mam podłączyć pod kolektor czy pod pompę VACu czy może przez trójnik razem z pompą VACu oraz kolektorem? Co sądzisz kolego
Witam. Mam sprintera 316 2016r. Ten sam problem od roku! Miesiąc temu jak wskoczył w awaryjny to już z niego nie wyszedł. Ale to była inna przyczyna. Byłem w serwisie MB kazali wymienić czujnik ciśnienia doładowania i ustawić sztangę przy gruszce w turbinie.. Wcześniej też wymieniony został kolektor z uszczelnieniami. Wymienilem jak sugerował serwis....
Czyli słynne już tutaj K6124 . Witam . Od razu uprzedzam , że z zawodu jestem mechanikiem a elektronike studiuje dopiero od 2 lat na PŁ . Radyjko straciło odbiór . Generalnie jest szum wiec cała część wzmacniacza i obwodu potencjometra i gośnika jest ok . sprawna jest też gruszka bo ja też sprawdziłem . Zmierzyłem też napięcia na końcówce mocy (2SC2078)...
Witam wszystkich! mam problem z mocą w mojej Octavii silnik AHF 110KM a mianowicie chodzi o moc. Nie ma takiej mocy jak miała wcześniej. Czytałem wiele postów i w 95% było napisane że może to być zawór ciśnienia doładowania n75 - podmieniłem i zero efektów. Podmieniłem przepływomierz również bez efektów. Sprawdziłem szczelność kanału dolotowego od turbiny...
Nie mam dobrych wieści. Auto dalej źle jeździ. Po wymontowaniu kolektorów z turbo okazało się, że turbo nie jest brudne. Problemem okazała się zapieczona gruszka, przeczyściłem ją wd40 i sprężonym powietrzem i zaczęła działać. Po złożeniu wszystkiego auto dalej nie ma mocy. Zrobiłem test polegający na podłączeniu na krótko turbiny z pomocą vac i auto...
tzok - gdyby podciśnienie do EGR było brane bezpośrednio z kolektora ssącego, to raz włączonego EGR nie dałoby się wyłączyć inaczej niż wyłączenie silnika lub gaz w podłogę (utrata podciśnienia) pod warunkiem że elektrozawór będzie otwarty i umożliwi wyrównanie ciśnień. Dlaczego nie dałoby się go wyłączyć, od tego jest elektrozawór sterujący: w zaworze...
Wiam.Mogę coś podpowiedzieć.Miałem taką suszarkę wielkości lodówki tylko zbudowanej z drewna.W środku półki-ramki z gęstą plastikową siatką,na samym dole żarówki jedna,dwie wg potrzeb,obok mały wentylatorek.W dnie otwór z siatką,na górze otwór z zasuwą aby regulować ilość wypływającego powietrza. Szybko suszyła grzyby,jabłka gruszki,śliwki,zioła itp.Oczywiście...
Witam. Pomóżcie zdiagnozować problem w Audi A4 B5 1.8 benzyna silnik ADR 20V Auto na wolnych obrotach chodzi pięknie, po dodaniu gazu jakby go zalewało, wypadają zapłony, brak mocy, dławi się, strzela w kolektor. W momencie kiedy wypadają zapłony pod kierownica coś cyka, i w tym momencie wskazówka od obrotów momentalnie spada do 1000 obr. Po chwili...
gruszka podciśnienie mikrofon gruszka gruszka połączenie
synchronizacja chrome przekaźnik corsa automapa memory
zmywarka whirlpool zmywarka whirlpool
Ładowarka baterii roweru elektrycznego piszczy podczas ładowania – przyczyny i analiza dźwięku SMPS Kosiarka spalinowa Honda, Briggs & Stratton – strzały w tłumik, nie odpala, diagnostyka gaźnika i zapłonu