Nie wiem czy on ruszy ręką gruszkę, go nie jest takie łatwe. Pierwsza podstawowa rzecz to jak zachowuje się gruszka na turbinie po odpaleniu auta? Czy gruszka wciąga sztangę turbiny? Napisałeś że metoda że strzykawka nie pomogła. Co to znaczy, w czym miała pomóc? Daj trochę więcej informacji, za język nie będziemy cię ciągnąć. Gruszka się nie rusza...
Tobie ta turbina praktycznie nie działa. Coś tam chce ale to kropla w morzu. Tutaj nie ma przeładowania (przynajmniej nie widzę tego w tych grafikach) tylko jest spore niedopasowanie i to cały czas. Przydałby się wakuometr wpięty pod gruszkę. Czy po odpaleniu auta gruszka wciąga maksymalnie cięgno turbiny? Jeżeli tak to raczej N75, podciśnienia i gruszką...
Starowanie turbiną lub sama turbiną Do sprawdzenia podciśnienie z vacum pompy Wszystkie wężyki podciśnienia. Zawór sterowania turbiną orz gruszka turbiny. Na zostaje sama turbina czyli zmienna geometria
A co było przyczyną nagłego zainteresowania się turbiną? Szukaj dziury, która powietrze ucieka. I nie stukaj w nic więcej. Nie ma tam żadnej elektronicznej regulacji ciśnienia, jeśli to silnik Renault - gruszka zasilana jest kawałkiem gumowego przewodu zapiętym bezpośrednio do muszli turbiny. Albo otwarty EGR, co nie jest znowuż takie dziwne, albo przetarty...
Jest to turbina o nie zmiennej geometri steruje ja ZAWÓR CIŚNIENIA DOŁADOWANIA TURBINY, i jest to nadcisnieniowa
Minęło sporo czasu i znalazłem rozwiązanie. Padnięta gruszka. Sprawdzałem ją na podciśnienie; podłączając pompkę, sztanga chodziła. Ostatnio jeszcze raz zajrzałem do wszystkich przewodów podciśnienia, wyjąłem, wyczyściłem i sprawdziłem szczelność. Pominąłem ten od złączki do gruszki. Kolejnego dnia podłączyłem strzykawkę i wypadł mi tłok. Jak go włożyłem...
Witam . Jestem tu nowy.Czytam o waszych problemach(i ich rozwiązaniach) juz dwa dni.Porównuję swoją usterkę przy 1,9 tdi AFN 110 kM z waszymi biegam do garażu - sprawdzam wasze sugestie i dalej mam problem. Z tym że jest trochę inny. Mój golfik ciężko wkręca się na obroty i nie ma mocy na początku jazdy czyli PONIŻEJ 2000 obr. Jak osiągnie 2000 obr....
Tą rurką podawane jest ciśnienie do zaworu N75 które steruje otwarciem zaworu ciśnienia doładowania w turbinie( ten luźny wężyk przy gruszce turbiny na foto ;) )
Witam, Mam problem z Pasatem B6 1.9 TDI z 2008 roku. Podczas jazdy, w losowych momentach, na desce rozdzielczej zaczyna mrugać kontrolka od świec żarowych, a turbina zostaje odłączona. Była wymieniana gruszka od ciśnienia i zregenerowana turbina. Auto było również podłączane do komputera i pokazywało błąd z przeladowaniem. Co zrobić? Gdzie szukać usterki?
To teraz skombinuj kawałek wężyka i podłącz gruszkę( na próbę)bezpośrednio tam gdzie jest wyjście podciśnienia z pompy vacum. Jak zaciągnie dobrze to pompa dobra i gruszka szczelna. Jak dalej słabo szukasz nieszczelności. Sprawdź też czy wyjście z pompy vacum nie ma luzu bo tam często był problem tylko nie pamiętam w których pompach.
Witam mam problem z Zafira 1.9 120 koni auto po odpaleniu normalnie ma obroty maksymalne a po ponownym do dodaniu gazu są Maks 3.5 tyś obrotów i więcej nie chcę po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika normalnie jest a za chwilę znów ten sam problem 3.5 tyś obrotów jakieś pomysły? nowa gruszka turbiny i przepływka dodam że na komputerze zero błędów
Trzeba sprawdzić na poczatek czy gruszka geometrii turbiny działa.
Witam . Ten pomiar dynamiczny https://vaglogs.com/log/011-Not-Running-... jest zrobiony prawidłowo resztę zrobiłeś już w trybie awaryjnym , do poprawki. Tu widać że turbo coś pompuje jednak. Wydech do sprawdzenia , demontaż rury ssącej od turbiny ocena wirnika. geometria i gruszka do sprawdzenia, pomiar podciśnienia...
Witam, od jakiegoś czasu mam problem w astrze h, 1.9 cdti 120km z19dt, turbo wstaje pozno, do 2 tys jest zamuła, od 2tys czuje ze auto zaczyna żyć, zmienia się dźwięk z tłumika na bardziej basowy, jak zgaszę samochód i odpale ponownie to jest wszystko dobrze, lecz nie zawsze. Czasami to podziała. Dodam, że gdy wszystko jest w porządku to turbo zaczyna...
Mam auto od roku. Od pół roku świecił "serwis", okazało się padł zawór sterujący pracą gruszki przy turbinie (miał przerwę na cewce). Teraz serwis nie świeci. W/g mnie praca silnika pozostała bez zmian. To moje pierwsze auto z turbiną. Nie słyszę żadnego gwizdu jak sugerują znajomi - jeżdzi jak jechało. Sprawdziłem strzykawką - gruszka rusza zaworem...
Oba są w zasadzie tak samo dobre/złe. Na koło bym nie stawiał, raczej albo zapowietrza się pompa albo problem jest w nastawniku kąta wtrysku, ewentualnie w samej pompie.
Caly uklad wezy od turbiny itd został sprawdzony i na bank jest wszystko z nim OK. W moim starym 1.9tdi jak dodało sie gazu to rury robily sie twarde jak kamienie, tutaj mieciutkie Zauwazylem brak sterowania turbiny, tzn. podczas gazowania gruszka sie nie otwiera, sprawdzona sama gruszka wyglada na to ze chodzi plynnie i ok. Mysle ze problem jest z...
Witam, mam problem z jednym autkiem - VW Bora silnik ALH. Podczas jazdy turbina przeładowuje w granicach 3000-3200 rpm. Zrobiłem logi grupy 11, proszę o sprawdzenie i nakierowanie na problem. Wg mnie po wstępnej obserwacji winna jest gruszka turbiny - nie można zassać ustami i jej zaciągnąć - jest taki objaw jakby dziurawa była i zaciąga cały czas powietrze....
Cześć, mam BMW E46 320d przedlift i pojawił się problem z turbiną. Dokładniej podczas przyśpieszania obroty rosły i w pewnym momencie silnik słabł i znowu odzyskiwał moc. Oddałem mechanikowi powiedział że wężyki od podciśnień były podziurawione i założył nowy wąż od EGR-u, no i auto odzyskało moc pojeździło z tydzień i znów ten sam problem. Ale teraz...
No no gratuluję zasobności portfela żeby turbinę bez potrzeby wymieniać. W dieslach nie ma przepustnicy a klapa gasząca. Są klapki zawirowywacza. Proponuję najpierw obserwować i diagnozować skoro jest komputer a wymieniać rozważnie. Na tym boschu możesz sobie obserwować zadane i rzeczywiste ciśnienie paliwa co da ci pojęcie czy problem po tej stronie....
Czy rozwiązałeś problem? Co było przyczyną? Dodano po 1 minucie: Turbina wizualnie ok, luzów zero, skrzydełka ok, gruszka działa jak powinna, dźwignia niezaopieczona, górski nieprzymknięty. Mam tak samo, a zachowuje się jakby turbo nie było
Witam, mam problem z jednym autkiem - VW Bora silnik ALH podczas jazdy turbina przeładowuje w granicach 3000-3200 rpm. Zrobiłem logi grupy 11, proszę o sprawdzenie i nakierowanie na problem. Wg mnie po wstępnej obserwacji winna jest gruszka turbiny - nie można zassać ustami i jej zaciągnąć - jest taki objaw jakby dziurawa była i zaciąga cały czas powietrze....
Macie jakieś diagnozy przed podlaczeniem. Pierwsza sprawa to otwórz maskę. Sprawdź weZe od turbo bo pewnie który spod albo pękł. Abo gruszka albo wężyk od gruszki.No chyba ze turbo sie wys.ało.
Niestety nie mam możliwości sprawdzenia aktualnie czy jest zaciągana gruszka - sprawdzę w następnym tygodniu. Dlatego właśnie uważam, że chyba zrobiłem błąd. Powinienem sprawdzić gruszkę i rozkręcić turbinę żeby sprawdzić czy nic tam nie lata. Ale mam przeczucie ze to nie jest wina gruszki. Bardziej byłbym skłonny uwierzyć, że to winna jakiegoś kabelka...
Witam, Zaczął bym od zczytania błędów. Może dadzą dodatkową wskazówkę. MAP sensor jest sprawny ? Kiedy był wymieniany/ czyszczony ? Turbina "świszczała" przed awarią ? Gruszka od turbo sprawdzona ? Czy są ubytki oleju ?
Ta gruszka to nie sądzę żeby to było to bo jeśli podłącze przewody od podciśnienia do siebie to turbina chodzi normalnie więc gruszka sprawna i chodzi normalnie. Turbina nie chodzi tylko wtedy jak wężyki z podciśnieniem puści się przez zawór a że zawór jest nowy to nie wiem do czego się teraz czepiać:/
Witam. Posiadam Vectrę B 2.0 DTI po lifcie, 101 KM. Z samochodem tym było dużo różnych przygód (usterek), ale do rzeczy. Samochód był u mechanika na wymianie turbosprężarki po regeneracji (650zł za turbo), samochód sobie jeździł i jeździł, w międzyczasie były wymieniane wtryskiwacze, przegląd rozrządu i oględziny pompy wtryskowej. Przy odbiorze samochodu...
Opel vectra Typ silnika: Y22DTR Numer wersji oprogramowania: FJCMS370_S P0234 - Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie ujemne (5A) - Nie występuje Przy pedkosci od 120 km/h na 5 biegu wpada w tryb awaryjny, na innych biegach i róznych obrotach tego nie ma. Powraca do normy po wył zapłonu. Czujnik sterujacy przy przepustnicy jak i sam zawór...
Sprawdz geometrię turbiny czy lekko chodzi bo może tam masz problem. Ew gruszka na trubinie czy szczelna i zawór który nią steruje. Dzięki za odpowiedź. Geometria sprawdzona. Poprzez ruszanie gruszką i przesuwa się lekko. Zaworek wymienialiśmy na inny(używany) i bez skutku. Dodam jeszcze, że ostatnio podczas prac przy tym aucie wysunął się przypadkowo...
https://youtu.be/PvusvQq8UFg Myśle ze tu jest odpowiedz
1. Turbina nie ładuje z dołu do sprawdzenia: - podciśnienie - zaworek N75 - gruszka turbiny jeżeli te trzy pozycje są OK, to skrócić sztangę o jeden obrót (będzie szybciej wstawać turbo). 2. Druga sprawa to turbo przeładowuje na wyższych obrotach: - uszkodzony N75 - do czyszczenia turbina.
czy wymienić gruszkę turbiny wraz z czujnikiem czy może przejrzeć instalacje elektryczną. Na początek przejrzyj instalację ,zmierz masę i zasilanie. Potem ci zostanie wymienić gruszkę raczej.
To prawdopodobnie jest przeladowywany, czyli turbina za mocno pompuje i masz za wysokie ciśnienie doładowania i sterownik odcina paliwo żeby zabezpieczyć silnik przed uszkodzeniem, tylko nie wiem czemu gasnie powinien szarpnąć chwila czkawki i powinno się dać jechać dalej ale ten typ może tak ma. Sprawdź zawór sterowania turbiny tak zwany zawór n75...
Jak sprawdzić geometrie? Tak myślę żeby zdziałać coś na razie bez wyjmowania turbiny, n75 może mieć na to wpływ? Lub gruszka turbo?
Tak Gruszka z turbina była wymieniana, już brak mi pomysłów....
może przewody podciśnieniowe zle zalozone tu masz schemat . Witam. Nie widzę tego schematu. Mam taki sam problem z turbina jak powyzej Pan miał tylko ze u mnie turbina jest po regeneracji i była juz raz sprawdza określe się bradziej przejechałą moze tylko 1500km po remoncie wiec mysle ze z nia jest wszystko ok. to Jest Passat b4 clasic line 1.9 tdii...
Mam problem z golfem 4 1.9 tdi a w skrócie odcina mu moc przy 110 120 czasami nawet odrazu łapie zmule nie jedzie czasami chodzi tak sobie gruszka jest sprawna turbina po regenarecji i ma błąd taki jak cisnienie doładowania różnica w regulacji co może być przyczyną...??
Nie tam niema przekażnika tam jest zawór N75 który steruje gruszką turbiny i jest sterowany bezpośrednio z ECU . A z czym problem .
Auto nie moje. Gruszka pracuje prawidłowo, turbina również, uszkodzenie elektryczne zaworka turbiny generuje inny błąd. Błąd P1251 pojawia sie sporadycznie bardzo rzadko i wtedy łapie muła.
Witam mam problem z skoda superb 1.9 tdi Błąd z zaworu sterowania turbina zawor nowy i auto dalej nie ma mocy. Czasami jest tak że moc jest powyżej 120 km odcina moc i trzeba zresetować auto wyłączyć i odpalić na nowo nie zawsze nic powraca. Gruszka turbiny dobra geometria chodzi jak podłącze na krótko podciśnienie. Zasilanie na zaworki n75 jest. Gdzie...
Witam Panowie ogrzewam temat bo problem ciągle występuje. Nie ma mądrego, który by na temat zaradził. Mimo wielu zmian, wymian i poszukiwań dalej jest to samo - do 140 auto śmiga idealnie powyżej błąd przeładowania i tyle. Podsumuję jeszcze raz co zostało zrobione/sprawdzone : - wymieniony czujnik MAP - wymieniony przepływomierz razem z wężami i obudową...
Tzw. Gruszka podciśnienia turbiny. Podciśnieniowy regulator turbiny.
Wg mnie zmienna geometria słabo reguluje pracę tego turbo (pracuje nie płynnie a skokowo lub z opóźnieniem). Popatrz na wykres wysterowania n75. Wysterowanie rośnie (tu jest odwrotnie 0% = max doładowani ,99%= nie ma doładowania). Wysterowanie rośnie a doładowanie zamiast spadać rośnie dochodzi do 94-95% (tyle max wystawia sterownik silnika i dopiero...
Cześć. Problem poruszany dużo razy na forum lecz nie znalazłem odpowiedzi. Standardowy błąd 17965 w VAGu przeładowanie turbiny. Kierownice turbiny pracują lekko nie zacinają się, gruszka ok, wężyki również. Zawór N75 sprawdzony, po podaniu napięcia, podciśnienie idzie na OUT po odłączeniu zasilania podciśnienie jest upuszczane z wyjścia OUT, więc chyba...
Pewnie turbina przeładowuje - nic nowego do sprawdzenia gruszka i przewód ciśnieniowy .. ew. regeneracja turbiny Pozdrawiam .
Witam Przy wymianie oleju zauważyłem że mam przerdzewiałą małą dziurkę w rurze którą wychodzą spaliny z Turbosprężarki. Postukałem śrubokrętem ( aby obić z rdzy) no i zrobiła mi się większa dziura. Wygląda to tak: 843516 Więc postanowiłem wykręcić turbosprężarkę aby, to w miarę porządnie wyczyścić i naspawać jakąś łatę na to z blachy. Na szczęście udało...
Siema po dłuższej nieobecności. Pacjent ten sam co ostatnio, ale problem inny. Samochód jest słaby, jak na 110 KM (czy ile on tam rzekomo ma). Podejrzenie padło na turbinę. Na postoju gruszka nie ruszała się w ogóle. Nieważne czy 800 obr/min czy 3000 obr/min. Ciśnienie do gruszki idzie, ale nie mam manometru żeby sprawdzić czy odpowiednie. Kupiłem nową...
Volkswagen passat b5 1.9 tdi 110km Witam, mam problem z mocą, A mianowicie turbina działa bo ja słychać I czuje w rurach ciśnienie lecz mocy w aucie nie ma. Gruszka od turbiny sprawdzona w komputerze nie ma błędów, lecz spód któregoś wtryskiwacza słychać syczenie, czy może przez to auto może nie mieć mocy ?
Dodam że jak wyjałem egr to było dużo oleju To normalne przy dużym przebiegu. Skoro gruszka EGR i klapek jest szczelna, to zainteresuj się jeszcze gruszką turbiny czy ma całą membranę.
Po jazdach błąd wyskoczył i turbina nie ładuje lub bardzo słabo.Błąd P2562z opisem Turbocharger Boost Control Position Sensor A Circuit, czyli jak rozumiem obwód czujnika/potencjometru.Po południu zmierzę napięcie na kablach oraz rezystancję, ale to juz chyba jednoznacznie wskazuje na ten czujnik/potencjometr? Dodano po 6 To jest potencjometr. Można...
Podczas odpalania silnika niech druga osoba zerknie czy cięgno gruszki turbiny podciąga się ok.13mm. Jak stoi to trzeba prześledzić wszystkie podciśnienia.Aby wyeliminować zawór turbiny wystarczy wyjąć z niego rurki i połączyć ze sobą.Wtedy podczas pracy silnika powinno podciągnąć gruszkę. Oczywiście jeśli podciśnienia szczelne.A błąd p1590 nie dotyczy...
Cześć koledzy , chyba rozwiązałem problem . Znalazłem nieszczelność w układnie dolotowym . Miałem dojście do turbiny , gruszka pracuje ładnie , pod ciśnieniem również . Wirnik turbiny nie ma luzów ani nic . Więc turbina raczej w porządku . Dodaje zdjęcia . Myślicie że błędy były spowodowane tą nieszczelnością? Proszę o opinie i jeszcze nie zamykam tematu...
Najprawdopodobniej silnik się rozbiegł gdy zassał oleju z silnika a najprawdopodobniej kiedy gruszka była uszkodzona to turbo nie dmuchało i turbina lała olejem do intercoolera, po wymianie gruszki odpaliłeś turbo dmuchnęło i tym sposobem olej dostał się na tłoki taką teorię można by przyjąć.
Witajcie, mam dosyć duży problem ze swoim Seatem. Samochód jedzie do około 2200 obrotów jak typowe SDI, natomiast powyzej 2 tyś turbina się ,,załącza" i czuć jak wbija w fotel. Jest to problematyczne ponieważ trzeba go wysoko kręcić w jeździe na co dzień, nie mówiąc już o jakimkolwiek wjeździe pod górkę. Z rzeczy które sprawdziłem to ECU nie ma żadnych...
Mam Opla Signum 2,2 DTI 2003r 125KM. Wyprogramowany EGR i podniesiona moc (zmiana mapy). Rok po przeprogramowaniu wszystko było w miarę chociaż co jakiś czas tracił moc (kluczyk na zegarach) ale po ponownym uruchomieniu wracało do normy i znów tydzień czy miesiąc spokoju. Z tą utratą mocy było już wcześniej tak że nie łączę tego ze zmianą mapy i wyprogramowaniem...
Witam. Jechałem samochodem i w pewnym momencie zaświecił mi się "check" Samochód stracił moc, dojechałem do domu i zacząłem grzebać pod maską i odkryłem, że nie mam podciśnienia na turbie. Od pompy podciśnienie jest ale kończy się na zaworku n75 (napięcie 2,33 V bez względu na obroty) i teraz pytanie czy zaworek bawi się ze mną czy co? Ale że mam bardzo...
Zauważyłeś że turbina Ci w ogóle nie pompuje? Sterownik wysterował na maksa a tu zero reakcji na turbinie. Zrób log statyczny 11, zobacz czy się rusza sztanga gruszki. Pewnie nie więc sprawdź wężyk między elektrozaworem a gruszką turbiny.
Demontujesz zabezpieczenie sworznia gruszki, dwie nakrętki i już.
Witam, w skrócie opiszę problem z turbosprężarką i przeładowaniem. Po regeneracji turbosprężarki wymianie przewodu intercoolera i złożeniu całości "do kupy" pojawił się problem z przeładowaniem turbo. Po wejściu na około 1800 obrotów i/lub więcej zapala CHECK ENGINE, auto słabnie, przechodzi w tryb awaryjny. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu...
sprawdź wężyki sterujące bypasem/kierownicami spalin (w zalezności od typu turbiny) w turbinie - może byc też uszkodzona gruszka pneumatyczna przy turbinie ... w zależności od rodzaju turbiny: z bypasem - za słabe nadciśnienie - ECU nie może wysterować zadanego ciśnienia doładowania z kierownicami spalin - vacum pompa nie może zaciągnąc tak dużego podciśnienia...
Zauważyłem że turbina nie daje ciśnienia na gruszkę przy turbinie, gdy "dmuchnę" pomką w wężyk gruszka porusza się więc ona jest sprawna. Natomiast po zdjęciu wężyka z bolca przy turbinie nie czuje żadnego powiewu powietrza. A wydaje mi się że powinno dmuchać i to mocno... a turbina daje ciśnienie prawidłowe. Czy to możliwe żeby powietrze było wypuszczane...
Bez oporu mogę wciągać powietrze jak i je wdmuchiwać, czyli najprawdopodobniej gruszka do wymiany? Da się to zrobić z kanału bez wyjmowania turbiny? Dodano po 2 Witam, nastała pomyłka, gruszka jest szczelna tylko potrzebowałem większej strzykawki aby to sprawdzić. Gdy wciągałem powietrze sztanga ani rusz, gdy wstrzyknąłem sztanga ładnie idzie, czyli...
Gruszka szczelna jak i Egr (chodzi o membranki ) Użyłem do tego strzykawki 100ml i wytworzylem podcisnienie A kierownicę turbiny rozruszalem ostatnio Dodano po 8 Przegazowanie robiłem i ani drgnie turbina (gruszka) A do egr trochę ssalo ale słabo
Czy przez złe ustawienie kąta wtrysku czy inaczej zapłonu może zostać wyłączona turbina ? czyli zawór przy turbinie ( gruszka ) zostaje otwarta ? Po ustawieniu kąta wtrysku wszystko było dobrze i nagle po nocy postoju spadek mocy. Auto chodziło bardzo ładnie i wszystko było ok. Kolejnego dnia zabrakło mu ducha. Jedzie jak wolnossący diesel. Podcisnienia...
Witam. Okazało się, że przyczyną był przepływomierz i uszkodzony czujnik kopiujący na turbinie. Z przepływki nie było błędów, a wskazania parametrów były ok, ale w czasie jazdy coś się dziwnego działo. Podmieniłem przepływkę na oryginalną i sprawną, czujnik na regenerowanej turbinie wymieniłem na oryginalny. Nowa turbina wymagała delikatnej regulacji...
Przecież jak byk sterownik silnika zgłasza błąd. Nie rozumiem tego wymieniania jak można zdiagnozować w 15 minut i jest odpowiedź. Sprawdź podciśnienia, jak pracuje gruszka na turbo, zawór Ala n75 oraz nieszczelności w dolocie. Co ma doładowanie jak silnik nie wkreca sie od 1000obr/min ? Turbina nowa i podcisnienie w normie na sterowanie turbiną. Czujnik...
Witam Was serdecznie. W moim VW Bora 1.9tdi ALH mam problem z mocą. W zakresie 3-4 tys obrotów samochód dostaje "muła", traci moc, bardzo powoli wkręca się na obroty. Nie dzieje się to na określonym poziomie obrotów, czasem 3100, czasem 3500, czasem 3700. Czuć wyraźny spadek mocy, odczuwalny nawet przez pasażerów. Jedzie sobie przyjemnie (jak to na...
Witam mam problem z moim golfem 4 1.9tdi 2001 rok edition . Mój golf na zimnym silniku nie pali jak powinien jak by się dusił i po chwili pali zostały wymienione świece i ustawiony rozrząd gdyż poprzedniemu właścicielowi źle go ustawiono , dodatkowo przestawiono kont wtrysków przy zapłonie żeby ponoć lepiej palił chociaż nic z tych zabiegów nie pomogło...
Cześć, Mam taki problem: Skoda 1,9TDI BXE słabo ciągnie. Objaw mniej więcej taki że z każdych świateł przyspieszam ostatni, mimo ciśnięcia auta. Przyspieszenie ze 100kmh na 140kmh zajmuje ponad minutę i przypomina wyścigi przeładowanym iveco. Auto jest z 2010 roku, a ja je mam od 2014 roku więc znam je dość dobrze. Kupione jako poleasingówka w PL. Po...
Turbina w tym silniku znajduje z przodu silnika na środku, na samym dole. Tak jak kolega wyżej napisał odkręć wąż i sprawdź czy wirnik się kręci. Jak jest ok to może zatkany katalizator, wtedy spróbuj lekko odkręcić wydech od kolektora wydechowego, żeby zrobiła się lekka szczelina i jedź na testy. Warto sprawdzić czy przy dodawaniu gazu "pracuje" gruszka...
Witam jam mam golfa 4 i mam to samo, mechanik stwierdził że turbina przeładowuje i pompa podaje złą dawkę paliwa. A też ma kopa, lecz nie raz czuje ze jest słabszy. Nie chciałem wierzyć więc, sam sprawdziłem i ma racje gruszka prawie się nie rusza tak zapieczone jest mimo ,że ma kopyto a na wolnych obrotach faluje.
Witam, mam pytanie. Z uwagi na to, że jestem młodym kierowcą mam prośbę. Otóż posiadam renault laguna ii ph2 1.9dci 120km i ciekawi mnie czy ma kierowniczki turbiny(te co się zapiekają), czy zmienna geometrię. Po prostu usłyszałem, ze TDI ma coś takiego a czy DCI również? Jeszcze jedno jak zakupiłem te lagunę to chwilowo przerywała raz na jakiś czas...
Witam. Może ktoś z kolegów wie jak prawidłowo wyregulować gruszkę regulującą ciśnienie doładowania? Znajomy niby mechanik rozkręcił sztangę, ustawił po swojemu i teraz mam problem z przeładowaniem. Zaworek wymieniony-ok, turbina wyczyszczona-ok, gruszka nowa, wężyki nowe a po rozpędzeniu auta na 5 biegu do 100-110km/h nagle traci moc (przekroczona górna...
Witam Na wstepie z gory przepraszam ze zakladam nowy temat ale juz od kilku dni przegladam neta w poszukiwaniu rozwiazania mojego problemu ale niestety bezskutecznie. posiadam sharana 1,9tdi 110km, rok 1999 mam problem z moca silnika, od 2900 obrotow autku tak jakby ubywa kilkanascie konikow ale nie jest to tryb awaryjny, nigdy go nie mialem, kiedy...
Powodów może być kilka : 1 turbina zużyta mechanicznie 2 nieszczelności w układzie wydechowym 3 nieszczelności w układzie dolotowym 4 nieszczelny intercoouler 5 niedomykający się EGR 6 pęknięty kolektor ssący 7 I takie wesołe rzeczy jak zapchany filtr powietrza 8 Uszkodzony układ sterowania turbiną gruszka wężyki , zawór sterujący 9 Uszkodzona vaku...
Witam od pewnego czasu mam problem ze swojim audi a4 b5 1.9 110km , mianowicie przy 110 kilometrach wchodzi w tryb awaryjny i przestaje przyspieszac dopiero po ponownym odpaleni problem ustaje do przekroczenia 110 km. Turbina była czyszczona zaworki n75 i n118 sa nowe gruszka podcisnienia chodzi jak nalerzy po odpieciu wtyczki przepływomirza od razu...
Witam. Pacjentem jest Laguna 2, PH2 1.9 DCI F9Q 750 z 2005. Auto ma nową turbinę, wyczyszczony dolot, nową uszczelkę kolektora dolotowego, egr jest elektrycznie odłączony, jest drugi na ścianie grodziowej. Układ dolotowy szczelny, wszystkie podciśnienia sprawdzone, zawór sterowania turbiny działa, gruszka szczelna. Vacuum -0.95 bar, kierownice turbiny...
Nie ma co sprawdzać sprężarką po drugie tam jest podciśnienie a nie ciśnienie i gruszka pracuje w drugą stronę. Po odpaleniu powinna wciągnąć sztangę. Podepnij podcisnienie z vacum bezpośrednio do gruszki, odpal auto i sprawdź czy gruszka wciągnie sztangę. Zmierz wartość podciśnienia. Ja obstawiam zabrudzoną turbinę, chyba że uszkodzona (dziurawa)...
Turbina była sprawdzona, parametry i ciśnienie wskazywały że wszystko jest ok. A jeżeli gruszka nie pociąga sztangi co to oznacza? Czy turbina wtedy będzie niesprawna? Dodano po 5 Jednak było to sprawdzane w serwisie i jest ok. Czy jest możliwość obrócenia tłoków? ( francuzy mają liczone tłoki od skrzyni, a europejczyki od rozrządu)
Witam, czytałem sporo na ten temat, lecz nic mi to nie pomogło. Problem jak w temacie przy przekroczeniu prędkości 110km/h turbina przestaje działać. Nie wiem jak z tym autem było wcześniej ale jak kupiłem tak już było. Napiszę co sprawdziłem : gruszka przy turbinie - nie działała wymieniłem na sprawną, niestety nie pomogło w następnej kolejności kierownice...
Po wymianie turbiny i zaworu N75 nadal nie załącza turbiny 1.3multjet suzuki swift rok 2008 75PS na wtyczce po załączeniu zapłonu jest 12v, świeci kontrolka check engein po podłączeniu bezpośrednio z vacu pompy gruszka działa, czy jest odpowiada za to jakiś przekaźnik czy jest jeszcze jakiś czujnik co steruję tym?
Podłącz dużą strzykawkę (najlepiej 100)do wężyka podciśnienia, który idzie na gruszkę przy turbinie jak będziesz zaciągał strzykawkę to dźwignia sterowania turbiny powinna swobodnie pracować i przestawiać łopatki turbiny, jeśli będzie się zacinać to może być problem z gruszką lub łopatki turbiny są już zapieczone i nie zawsze się przestawiają.
pytam, bo mam problem z bledem wtrysku. zawsze jak jest blad to cisnienie doladowania jest nizsze od wymaganego, a blad pojawia sie czesto przy srednim obciazeniu ok 2000 obr. po mocniejszym wcisnieciu gazu podczas np. przyspieszania. Ostatnio na postoju logowalem i zauwazylem, ze jak wcisne gwaltowniej gaz do ok 3500 obr i odpuszcze do 2000, to przez...
Witam Proszę o analizę podłączenia wężyków do n75, przeglądałem różne wątki oraz fora i trafiłem na 2 wersje. Obecnie zawór podłączony jest następująco: 1. wyjście plastikowe od góry (niebieski) - turbina (tak przypuszczam że to turbina) 2. wyjście metalowe w prawo (czerwony) - gruszka (chyba to gruszka) 3. wyjście plastikowe w lewo (biały) - dolot...
Witam Niedawno zacząłem samodzielnie modyfikować swój soft w samochodzie. Jest to silnik 1.9 TDI AHF z końcówkami wtryskiwaczy 0.230, turbina oryginalna GT1749V, sterownik 038 906 012 L . Ogólnie wszystko wydaje mi się, że jest ok, auto jeździ dobrze, ale nie umiem poradzić sobie z problemem obniżonego doładowania w zakresie 2200-3000 obr/min. Zadane...
Witam Widzę że temat błędu zbyt dużego doładowania jest już znany. Mam taki sam problem jak kolega który opisał odpowiednio błędy czujnika doładowania i wykrył problem elektryczny. Podam że zawór n75 turbina i gruszka sprawne jak również nowy czujnik na przewodzie doborowym do kolektora ssacego. Czy kolega może podać miejsce gdzie wykrył problem. Passat...
Witam. Jak w temacie, posiadam Golfika 4 1.9 TDI. I pojawia się duży problem, ale bardzo często spotykany w ropniakach, czyli brak mocy silnika. Przybliżając mój problem, wymienione zostały: - turbina zregenerowana, nowa gruszka - filtr powietrza wymieniony 2 tyg temu, podobnie filt powietrza - olej nowy, 2 tyg temu. - EGR czysty, wypiaskowany, otwiera...
Witam dawno mnie tu nie było a więc tak jak pisałem wcześniej czujnik od DPF był uszkodzony i został przeze mnie wymieniony i dalej nic więc pojechałem do jednego mechaniką coś tam posprawdzał i powiedział że to na pewno DPF jest zapchany i żeby go wyciąć bo on powoduję że auto wchodzi w tryb awaryjny i zachciał za usunięcie 1200zl skasował 50zl i odebrałem...
No dobra jeszcze jutro poszukam. Dziękuję, na razie.
Nie ma sensu wymiana czujnika MAP. Nie wierze w jego uszkodzenie tutaj. Po pierwsze widać że pomiar ciśnienia zaczyna się od ok 1000 więc tak jak powinno być. Po drugie uszkodzeniu czujnika zaprzecza to co widać na pokazanych pomiarach. Jak działa sterowanie turbiną? Sterownik wymaga wartości doładowania np 2500 i będzie tak sterował N75 aż pojawi się...
Hej, Audi a4 b5 1.9 tdi. AFF 3 tygodnie temu, zmieniałem pasek wielorowkowy i napinacz. Mam wrażenie, że od tamtego momentu jest problem. Opis usterki: Przy 5 biegu, powyżej 2tys obrotów odcina mi moc. Nawet miałem wrażenie, że na 1-2 biegu dostało większego kopa. Po drugie, na postoju/w trakcie jazdy - podczas zwiększania obrotów, turbo jest praktycznie...
Witam. Auto kupione niesprawne - deklarowane TURBOSCHADEN - okazuje się, że turbina była wymieniana/regenerowana ? - widać nowe śruby, nowa gruszka również. Niestety auto nie pali - kręci ale nie pali. Paliwo na listwie jest. Na plaka zero reakcji - wogóle jakby nie zasysał. Cały dolot był rozebrany i wyczyszczony - podejrzewaliśmy, że klapy zapchane...
Może kończy się pompa vacum . Ona odpowiada za podciśnienie do serwa plus do sterowania gruszka turbo. Przydał byś się miernik podciśnienia i sprawdzić czy jest -0,8 bara bo może być że na niskich obrotach nie dociąga sztangi do śruby stopu.
Panowie, Dziękuje! Dzięki Waszym radom udało mi się przywrócić życie mojemu silnikowi. Krótka historia: Udałem się do sklepu z wyrobami gumowymi w celu zaopatrzenia się w wężyki do podciśnienia, sklep polecam: Wyroby gumowe i techniczne 02-603 Warszawa (Mokotów), Puławska 74 paw 2. Miły pan, doradził co i jak zakupić, przewodów kupiłem trochę na zapas.....
Omiń elektrozawór sterowania turbiny - podaj podciśnienie z ominięciem turbiny. Jeżeli poczujesz wtedy że pompuje to wina elektrozaworu lub jego sterowania. Jeżeli nie to turbina lub dziurawa grucha. Dziurę w dolocie raczej byś słyszał. Czy po odpaleniu widać że gruszka pociągnęła sztangę? Bez komputera będzie ciężko, z komputerem zrobisz loga i będzie...
Witam mam pytanko jak jest sterowana turbina w escorcie td z ic jest gruszka ciśnieniowa na turbo ale ta wajcha nic a nic nie pracuje z tych dwóch wężyków co wychodzą z turbo ,jeden do gruszki a drugi do pompy powinno się robić ciśnienie ale tak nie jest co może być tego przyczyną?.
Dziękuję za odpowiedź. 1. Czego dawkę ma mi zwiększyć na 3.0mg i jak to się robi? 2. Turbina była czyszczona po czym silnik nadal wpadał w tryb awaryjny dopóki nie wymieniłem termostatu i wężyków podciśnieniowych. 3. Jeśli gruszka nie domaga to czy jest możliwość jej wyczyszczenia czy trzeba wymieniać na nową? Z góry dziękuję.
Witaj , załozyłem pompe boscha z konicowka -145 . kupilem ja od czlowieka ktory zajmuje sie takimi przerobkami . Twierdzi ze jest przygotowana do tego silnika , obecnie samochod jest u niego w celu regulacji . Ale trwa to juz dwa tygodnie . Gdyby nie to ze to kamper, to bym grzecznie czekal , jest srodek lata mialem jakies plany wyjazdowe a tu kicha...
Z tego co wiem gość sprawdzał auto na wszystkie możliwe sposoby(elektonik też nad tym tematem siedział) i dlatego stwierdził że to turbina. Jeżeli rzeczywiście jakość paliwa albo nieumiejętnie wgrany czip może dawać takie objawy to ok ale wydaje mi się że problem tkwi w czym innym. Jak macie namiary na jakiegoś speca obojętnie skąd to proszę o pomoc....
to nie o to chodzi, kiedyś miałem golfa IV SDI z zerwanym rozrządem i po założeniu głowicy od TDI auto niby normalnie jeździ ale straszny odgłos z kolektora ssącego dochodzi, przy 100km/h jest głośno jak w traktorze. Dźwięk podobny jak by bez kolektora dolotowego jechał, klient narazie tak jeżdzi ale kiedyś trzeba to zrobić. A teraz walczę z octavią...
regulacja gruszka turbina uszkodzi gruszka turbina doładować turbina gruszka
kabel electrolux odkurzacz przedni wycieraczka zasilania pompki paliwa
czujnik halla tempomat honda civic
Schematy elektryczne pilotów RF PT2262 i HCS301 – porównanie, aplikacje, opis połączeń LED4202 CV9202H-A39 brak sygnału PANEL_ON – diagnostyka, firmware, zasilanie