Turbina, przewody, zawór, gruszka i przewody podciśnienia do sprawdzenia.
Turbo nie wstaje.Nie spadł przypadkiem wąż od "gruchy"? Jak wywalałeś cały filtr to może przypadkiem spadł.Cieńki gumowy wąż idzie on za silnikiem do turbiny i tam jest wpięty w taka metalową gruszkę sterującą turbiną.
Witam, Mam problem z Pasatem B6 1.9 TDI z 2008 roku. Podczas jazdy, w losowych momentach, na desce rozdzielczej zaczyna mrugać kontrolka od świec żarowych, a turbina zostaje odłączona. Była wymieniana gruszka od ciśnienia i zregenerowana turbina. Auto było również podłączane do komputera i pokazywało błąd z przeladowaniem. Co zrobić? Gdzie szukać usterki?
może się jeszcze VNT zacinać, może być gruszka dziurawa, mogą być nieszczelności w układzie doładowania..
Miałem ten sam przypadek w Audi a4 1.9TDI 90 HP. Znając życie sterowanie turbiną stoi na sztywno i gruszka podciśnieniowa nie ma jak sterować obrotami turbiny.
Ogólnie auto nie wygląda źle, ale "igła" to nie jest, załóż nowy filtr powietrza, i zrób ponownie Dynamiczny 003, przepływomierz zaniża wskazania przez co tnie dawkę paliwa w całym zakresie. Turbinę i sterowanie też należało by przeglądnąć ale to zostaw na koniec. Cylinder 3 trochę nie domaga. Co do klapy to powinna się zamykać przy gaszeniu, jeśli...
To teraz skombinuj kawałek wężyka i podłącz gruszkę( na próbę)bezpośrednio tam gdzie jest wyjście podciśnienia z pompy vacum. Jak zaciągnie dobrze to pompa dobra i gruszka szczelna. Jak dalej słabo szukasz nieszczelności. Sprawdź też czy wyjście z pompy vacum nie ma luzu bo tam często był problem tylko nie pamiętam w których pompach.
Zrób logi dynamiczne 3 i 11 (najlepiej jednocześnie) przy odłączonym podciśnieniu z gruszki turbiny.
Sprawdź wysterowanie gruszki przy turbinie.
Tak, wepnij szeregowo z gruszką od turbiny vacuometr.
wywal katalizator niech ci mechanik zwiększy dawkę na 3,0mg podmień N75 Z N18, jak silnik nabierze wigoru N75 do wymiany turbina kwalifikuje się do czyszczenia albo gruszka nie domaga statyczny kat wtrysku ustaw
Teoretycznie może, w przypadku sporej nie szczelności, może wystąpić mniejszy opór na drodze spalin co w konsekwencji może doprowadzić do nie co wyższego doładowania, lecz elektronika, w reakcji na to powinna zmniejszyć geometrie turbiny i ograniczyć przepływ spalin przez wirnik. A po za tym do sprawdzenia Sterowanie turbiną (Zawór,wężyki,gruszka,kierownica...
Sprawdz reka czy rusza sie ciegno silownika turbiny (gruszki), w zakresie ok 1cm, jezeli nie to czeka Cie wymiana gruszki lub czyszczenie turbiny.
Volkswagen passat b5 1.9 tdi 110km Witam, mam problem z mocą, A mianowicie turbina działa bo ja słychać I czuje w rurach ciśnienie lecz mocy w aucie nie ma. Gruszka od turbiny sprawdzona w komputerze nie ma błędów, lecz spód któregoś wtryskiwacza słychać syczenie, czy może przez to auto może nie mieć mocy ?
Witam Widzę że temat błędu zbyt dużego doładowania jest już znany. Mam taki sam problem jak kolega który opisał odpowiednio błędy czujnika doładowania i wykrył problem elektryczny. Podam że zawór n75 turbina i gruszka sprawne jak również nowy czujnik na przewodzie doborowym do kolektora ssacego. Czy kolega może podać miejsce gdzie wykrył problem. Passat...
No ale to już nie ma sensu Kupować samej gruszki Za 800 zł to ja kupię całą turbinę razem z gruszką w tej cenie:/ także nie ma sensu Trzeba szukać całej turbiny i ewentualnie przełożyć tylko samą gruszkę
To znaczy ze przyczyny trzeba szukac w turbinie ale po przeczytaniu ciekawego art o gemetrii ktory powoduje spadek mocy jest jeszcze... Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, znany również jako czujnik MAP i Zawór podciśnienia turbiny, znany również jako zawór sterujący geometrią turbiny lub potocznie „gruszka”,
Kolego czy sprawdzileś czujnik ciśnienia doładowania? Czy elektrozawór gruszki turbiny był sprawdzany?
może przewody podciśnieniowe zle zalozone tu masz schemat . Witam. Nie widzę tego schematu. Mam taki sam problem z turbina jak powyzej Pan miał tylko ze u mnie turbina jest po regeneracji i była juz raz sprawdza określe się bradziej przejechałą moze tylko 1500km po remoncie wiec mysle ze z nia jest wszystko ok. to Jest Passat b4 clasic line 1.9 tdii...
Sprawdź czy gruszka która steruje turbiną- się rusza?. Może być, ze jest zapieczona i tak się będzie dziać. Sprawdź przewody podciśnienia . W 110tdi się zapieka turbo i tak się robi. Komp wpada w tryb awaryjny...i taka jest historia.
witam mam problem s paskiem 110 mianowicie cięzko pali przy -10 ,muszę kręcic 10 sek zeby zaskoczyl, jak silnik sie rozgrzeje zgasze i sie schlodzi to znow ten sam problem ? nie wkręca sie na obroty -turbina sprawdzona ,wtryski ,pompa wtryskowa ,przeplywka gruszka chodzi w calym zakresie i na dodatek kopci na bialo co moze byc tą przyczyną ?:(
Witam, Czy komuś udało się rozwiązać problem z niebieskim kablem z allegro KKL VAG-COM dla 409.1 problem polega na: Port Status: OK Interface: Not Found! Próba podłączenia na podpiętym do samochodu i włączonym zapłonie Dodam tylko że Program 409.1 mam w pełni aktywowany. Mam też zainstalowany VCDS-lite łączy się z samochodem i działa bez problemu. Problem...
Cała gruszka była z turbiną na regeneracji i została dostrojone na maszynie, czy tam stole jakkolwiek to zwał. Więc gruszka, turbo, czujniki, filtr powietrza sprawdzone. Czy ktoś się orientuje co to może być lub słyszał o czymś podobnym, pomocy!
Witam. Ubytki oleju są . Ta gruszka steruje łopatkami turbiny. Sprawdź dokładnie po umyciu silnika skąd cieknie olej?
Już mi sie wydaje że problem rozwiązany..:Dwyjąłem i sprawdziłem ruch sztangi...okazało sie że trochę ją blokuje gdy gruszka nie jest podłączona czyli bez podciśnienia....jak sie okazało to kierowniczki były zatarte tzn gdy każdy po kolei sprawdzałem to na jednej łopatce był wyczuwalny zadziorek papierek i szlifowanko pomogło.nasmarowałem jeszcze specjalną...
Silnik ajm , podobno pompowtryski, zauważyłem też różna moc auta , a podciśnienie też jest podłączone do gruszki na turbinie , może całość kuleje ....
Problem masz w turbosprężarce. Albo geometria stoi albo źle poskładana, lub ktoś kręcił zderzakiem na turbina lub długością samej gruszki.
Cześć wszystkim, Jest dużo podobnych tematów, ale konkretnie pasującego do moich objawów nie znalazłem. Mianowicie podczas przyśpieszania powyżej 1800 obr/min auto traci moc i zaczyna szarpać, że nie da się jechać. Nawet na postoju jak próbuję przegazować to czuć te nierówne obroty i przy maksymalnie wciśniętym pedale gazu obroty nie przekraczają 2500....
Nie jestem mechanikiem ale wiem że gumki to groszowe sprawa lecz nie wiem co to są prowadnice :P Jest to 3 turbina można powiedzieć, pierwsza używana od początku w tym aucie duże luzy miała następna też była słaba dlatego wymieniłem ją na inna też używana nie miała żadnych luzów wyglądała bardzo dobrze. Auto ciągnie do przodu nie blokuje nie ma żadnych...
Z wykresu widać że: Uszkodzone są wewnętrznie przewody podciśnieniowe, kulejący zawór sterujący turbosprężarką, uszkodzona gruszka turbo lub zapiekająca się geometria w turbinie.
Nie hamuje turbiny. Zdejmij całkowicie wężyk z turbiny (gruszki czy jak tam jest) i zobacz powinien być muł. Bo wtedy teoretycznie turbina jest wyhamowana.
Witam serdecznie forumowiczów! Mam wielki problem z moim Passatem... Auto zdecydowanie nie jedzie jak należy... Porusza się nim jakby brakowało przynajmniej 40KM z seryjnych 150. 2 dni temu miałem okazję "zmierzyć się" z kolegą prowadzącym Audi A4 B5 1.9 TDI 110 KM z 4-stopniową automatyczną skrzynią biegów i odziwo doganiał mnie bez większego kłopotu!...
Podepnij vacum bezpośrednio z ominięciem zaworka sterującego do gruszki turbiny i zobacz ile pompuje przy jeździe.
Witam wszystkich mam następujący problem Passat B5 1 9 TDI 110 koni brakuje mu mocy ale jak przygazuje mu kilka razy i wejdzie na obroty to wtedy idzie ale do 2000 obrotów sprawdziłem wszystkie wężyki podciśnienia sprawne filtr paliwa wymieniony gruszka i sztanga działają prawidłowo przy turbinie
Omiń N75 i podłącz gruszkę od turbiny bezpośrednio do vakuum. Powinno być maksymalne doładowanie i zobacz, co się dzieje.
Witam. Na krótkich odcinkach jazdy akumulator jest niedoładowany a diesle lubią długie trasy. Utrata mocy czyli tryb awaryjny jest prawdopodobnie spowodowany zapieczoną zmienną geometrią turbiny. Można to sprawdzić (na uruchomionym silniku) zdejmując i zakładając wężyk podciśnienia z gruszki sterującej turbiną. Skok cięgna powinien mieć około 2 cm.
To znaczy? Chodzi o gruszkę ze sztanga?
To się trzyma na zatrzask, i niby śrubę, ale śruby często nie ma i to lata luźno. Nic groźnego, ważniejsze żebyś sprawdził wartość podciśnienia w układzie i tą gruszkę koło turbiny.
na biegu jalowym złancza sie turbina i doladowuje(słychac jak pracuje i gwizdze) To przeciez normalne , wkońcu na biegu jałowym turbina też pracuje, tymbardziej że gruszka wciaga sztangę na maksa i ustwia kierownice na maksymalne doładowanie , choć wydajnośc turbiny na biegu jalowym jest mizerna z racji kiepskiej dynamiki spalin, które ją napędzają...
Taka różnica to nie różnica wg mnie sztangę ruszyłeś albo się przycina. Wystarczy że inaczej gruszka siadła na śrubach i masz te 1-2 obroty na sztandze.
Należało by sprawdzić kierownice turbo, szczelność przewodów podciśnieniowych sterujących turbo i EGR, szczelność układu chłodzenia powietrza doładowanego, sprawność pompy vacum. Jeśli podciągasz ustami i gruszka się przycina, możesz mieć zapieczone kierownice w turbinie.
To coś od turbiny. Posprawdzaj, czy nie odłączył się jakiś wężyk od podciśnienia. Dodano po 1 Koniecznie sprawdź wężyk od gruszki.
Daj znać jak autko się zachowuję po chipie ,czy dalej nie przeładowywuje. Można by było założyc nową gruszkę na turbinie która będzie szybciej regulować ciśnienie poruszając dynamiczniej sztangę.
A czy cięgno gruszki turbiny było ruszane? (chodzi o zmianę długości na gwincie). Może tu jest problem.
A nie jest to spowodowane zaworkiem N75? który nie puszcza ciśnienia do silnika? syczenia nie słychać, lekko słychać świst turbo, ale tylko w momencie gdy mam otwarte okno i to przy małej prędkości Zaworek N75 steruje gruszką turbiny która jest odpowiedzialna za ciśnienie doładowania. Wiec albo on jest uszkodzony i bije Ci 0.3 i nigdzie nie masz 0.6...
Witam Jestem właścicielem skody octavii 1,9 TDI AGR. W nawiązaniu do tematu – sztanga turbiny – interesuje mnie czy luz na połączeniu sztangi z ramieniem gruszki ok. 2 mm to normalna sprawa? I czy może wpływać to na dynamikę jazdy? Pozdrawiam
Mam pytanie, posiadam VW Passat jak w tytule. Prawdopodobnie mam uszkodzony zawór N239, brak reakcji na odłączonym wężyku do gruszki klapy dławiącej, auto nie gaśnie. Kiedy odłączę wtyczkę od zaworu N239 i ją ponownie podłączę to klapa się zamyka lub otwiera, widać gwałtowny ruch cięgna zaworu egr. Czy to świadczy o uszkodzonym zaworze? Auto wpada w...
Pod osłoną silnika tą z góry obok wlewu oleju na kolektorze ssącym u góru masz puszkę od egr a z boku(nad turbiną)taką plastikową gruszkę od niej odłącz wężyk i go zaślep.
Dodam do tematu jeszcze problem o który mi chodzi a mianowicie to że sztangę gruszka wciąga tylko do połowy,natomiast po podłączeniu wężyka prosto z pompy wacum sztanga idzie w górę.
tak ten co do niego dochodzi przewod podcisnienia z gruszki turbiny on moze dzialac ale " przepuszcza " cisnienie ) wymien na nowy badz sprawdzony :idea:
Witam, mam takie pytanie - tak po prostu z ciekawości, czy wg Was, w zwykłym serwisie (nie od turbin) wymiana gruszki w popularnym 1,8T powinna zająć prawie miesiąc?! Auto zostawione 14.01 i dziś odebrane, rzekomo nie mogli znaleźć gruszki, bo wszędzie są z turbinami. Na aukcjach widzę przynajmniej 4 oferty pod kątem samego Sharana. Serio w firmach,...
Teraz pojawił mi się nowy problem. W passacie raz załącza się turbina a raz nie. Sprawdzałem przewody od podciśnienia i ten który idzie do gruszki od turbo to brak w nim podciśnienia ale czasami podcisnienie sie pojawia i wszystko jest ok. Sprawdzałem główny wąż od podcisnienia i wydaje mi się że jest ono za słabe, ledwo ciągnie. Co może być przyczyną?
W układzie nic nie zmieniałem. Wszystko podłączyłem 1:1 jak było. Wymieniałem po 1 kablu, więc nie miałem jak pomylić nawet. VAcum pompa myślę, że okej, bo z tego co czytałem, to miałbym problem z hamulcami, a w tym wypadku nic się nie zmieniło. Ale jak najbardziej podłączę z vacum do gruszki i sprawdzę Dodano po 1 A jeżeli nie wina turbiny, to czego?
https://youtu.be/LngDyZXsEhM ruch sztangi po odpięciu i przypięciu wężyka z gruszki https://youtu.be/fAkdXnPSr2o puszczenie strzykawki po wcześniejszym zassaniu i ruch sztangi w dół. https://youtu.be/kGL7S11HSCc test bs 011 - ruch sztangi Zamieszczam kilka filmików z ruchu sztangi w moim passacie. Jak na zimnym silniku zasysałem powietrze z gruszki...
(at)lugi666 , mapa N75 odpowiada za sterowanie nastawnikiem elektronicznym? czy tylko gruszka na podciśnienie? Chodzi o to że jest inny nastawnik w innej turbinie i aktualnie to w ogóle nie dmucha...
Zle wyregulowane kierownice turbiny ;) 2 lata temu miałem to w Caddy ;) odepnij vacum sterujące gruszką i auto zacznie normalnie pracowac ;) Przepraszam za brak polskich znaków ale Vista się biesi ;/
Zatkanie dolotu to nie to samo co normalna praca silnika, jeśli zatkasz mu dolot to turbina napompuje ciśnienie, ale dodaj do tego ssanie silnika, turbina musi napompować 2 bary + to co zasysa silnik więc podczas jazdy nie daje rady. Sprawdź EGR może pcha spaliny w dolot, najlepiej profilaktycznie zaślep. Sprawdź dokładnie gruszkę, załóż wężyk i zassij...
Witam - proponuję jako wstępną diagnozę po wymianie wężyków podciśnienia- sprawdzenie podciśnień wakuometrem w kilku punktach.1- podciśnienie bezpośrednio na pompie tandem.2 pomiar podciśnienia przy ;gruszce; turbiny.3 pomiar przy akumulatorze ciśnienia.( bywały przypadki rozszczelnień) 4 sprawdzenie zaworu zwrotnego. Podaj wartości i pomyślimy co dalej....
Zawór mam kupiony ori ale używany i niewiem jak go podłączyć. Stary mam podłączony tak Górny kruciec z muszli turbiny Boczny do gruszki Dolny do filtra powietrza A w tym kupionym jest założona zaślepka nagórnym krućcu przy kostce Wie ktoś jak to powinno być podłączone
Nie szczelny układ podciśnień. Zacznij od sprawdzenia samej gruszki na turbinie czy trzyma podciśnienie a skończ na pompie tandemowej i przewodzie który idzie do serwa. Sprawdzić musisz wszystko. P.S. Twoje AVB wygląda na lekko mocniejsze niż oryginał :)
Witam, mam autko od 4 dni jak w temacie, jest to 105 konny silnik BLS z filtrem cząstek stałych. Silnik po przekroczeniu określonych obrotów zalicza tryb awaryjny. Wyskakuje błąd P0299 czyli niskie doładowanie. Obstawiam ze coś z turbinka. Zapalam silnik , na wolnych obrotach pracuje idealnie równo około 800 obrotów, nic nie faluje. Obserwowałem sztangę...
kolego podepnij masz objawy zatartych kierownic w turbinie podepnij ten wężyk który odpiołeś podłącz vaga i sprawdż najprawdopodobniej przeładowywuje jak nie masz vaga to zdejmij weżyk na zapalonym silnika z gruszki która reguluje kierownice na turbinie sciągaj i zakładaj i patrz jak chodzi sztanga jeśli bedzie sie przycinać lub wogóle nie bedzie sie...
Potwierdzam wypowiedzi kolegów.Myśle że przyczyna tkwi w turbinie.Turbo właśnie od 2000-2200 obr. w górę powinno być energiczne odczuwalne przyśpieszenie.Możesz mieć problem z sterowaniem turbiny (zawór lub gruszka vacum).Lub zapchany katalizator(wspominałeś o oleju w chłodnicy)olej może również pójść w kolektor wydechowy i ograniczyć przepływ przez...
Witam ponownie. No i stało się: przełożyłem przepławkę na oryginalną identyczną z moją z Passata. Auto zaczęło przyspieszać lepiej. Widać to w tabeli poniżej. Niestety przy prędkości 140 przytrafił się notlauf co zaznaczyłem na pomarańczowo w tabelce poniżej. I tak się działo za każdym razem przy 140 km/h. Było kilka testów. Raz dojechałem do prawie...
W 1.9 105 KM sypie się dół i to taka powszechna wada ? A to nowość... Myślę, że 1.9 105 KM jest silnikiem zdecydowanie godnym polecenia. Tak, szczególnie BXE jest godny polecenia. BLS i BXC również nie są wiele lepsze. A inne w Passacie B6 nie występują. Nie wiem, co takiego ma pan do BXE??? Ja swojego Passeratti mam od nowości, najpierw jako auto...
Witajcie, proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki w passacie B6 2.0 TDI Jak wynika z logów turbo nie doładowuje - przy 3000 obrotów łapie tryb awaryjny. Zawór N75 podmieniony na nowy, gruszka nowa, dolot szczelny. Sztanga działa prawidłowo, podciśnienia OK Nie wiem czy brać się za turbinę czy może problem jest gdzieś indziej. Proszę o rzucenie okiem...
No cóż serwis rządzi się swoimi prawami dlatego auta serwisowane pokonują bezawaryjnie wiele kilometrów. Serwis zajmuje się naprawą zgodnie z procedurami które inżynier serwisu opracował, zatwierdził i dał gwarancję na poprawność wykonanej usługi. No to wiesz może głupie porównanie ale dlaczego za każdym razem przy wymianie aku np. nie daje się do...
Witam mam problem z passatem b6 1.9 tdi bls 2007rok gdy go kupilem jakies 4 miesiace temu przycinala mi sie geometria na turbienie i turbina dziwnie gwizdala, sprawdzilem szczelnosc ukladu i wszystko bylo ok wiec dalem turbine do regeneracji po regeneracji na drogi dzien dzialo sie to samo czyli ten dzwiek powietrza wracaacego sie do filtra. Po jakims...
Koledzy-jestem w posiadaniu vw passat b5 1.9 tdi 90 kw- 1999r i mam spory kłopot. Auto nie ma mocy /jakby był sam diesel bez tdi/-podłączony był pod dwa komputery /systemy vw/ i nie wykrywają żadnych problemów, błędów. Sprawdzono n75 /wymieniono na sprawną z użytkowanego auta, turbinę/działanie kierownicy czy też gruszki turbiny/ , przepływkę /wstawiana...
gruszka turbina gruszka passat regulacja gruszka turbina
ekspres krups ea9000 otwieranie centralnego zamka awaryjne zasilacz domofonu elfon
klima dachowa szarp niebieski obraz
Kod błędu E45 w suszarce Electrolux - rozwiązania Telefon wibruje, ale ekran pozostaje czarny - przyczyny i rozwiązania