Nie wiem czy on ruszy ręką gruszkę, go nie jest takie łatwe. Pierwsza podstawowa rzecz to jak zachowuje się gruszka na turbinie po odpaleniu auta? Czy gruszka wciąga sztangę turbiny? Napisałeś że metoda że strzykawka nie pomogła. Co to znaczy, w czym miała pomóc? Daj trochę więcej informacji, za język nie będziemy cię ciągnąć. Gruszka się nie rusza...
który czujnik odpowiada za odcięcie turbiny jak auto przejdzie w tryb awaryjny ? Czujnik jest tylko jeden, widoczny na zdjęciu w drugim poście. ta "gruszka przy turbinie " nie wiem jak to fachowo się nazywa , czy ta część też ulega często awari ? może się zacinać ? Aktuator, rzadko się uszkadza, może się zatrzeć ośka od klapy upustowej w turbinie.
a sprawdzałeś czy gruszka na turbinie jest szczelna?..
Tą rurką podawane jest ciśnienie do zaworu N75 które steruje otwarciem zaworu ciśnienia doładowania w turbinie( ten luźny wężyk przy gruszce turbiny na foto ;) )
Oba są w zasadzie tak samo dobre/złe. Na koło bym nie stawiał, raczej albo zapowietrza się pompa albo problem jest w nastawniku kąta wtrysku, ewentualnie w samej pompie.
Gruszka przy turbinie zle wyregulowana
Demontujesz zabezpieczenie sworznia gruszki, dwie nakrętki i już.
Witam. Okazało się, że przyczyną był przepływomierz i uszkodzony czujnik kopiujący na turbinie. Z przepływki nie było błędów, a wskazania parametrów były ok, ale w czasie jazdy coś się dziwnego działo. Podmieniłem przepływkę na oryginalną i sprawną, czujnik na regenerowanej turbinie wymieniłem na oryginalny. Nowa turbina wymagała delikatnej regulacji...
Najlepiej było by wykonać diagnostykę komputerową i logi dynamiczne. Sprawdź czy nie zacinają się kierownice zmiennej geometrii na turbinie. (dźwignia na której zamocowana jest "gruszka" przy turbinie)
czy wymienić gruszkę turbiny wraz z czujnikiem czy może przejrzeć instalacje elektryczną. Na początek przejrzyj instalację ,zmierz masę i zasilanie. Potem ci zostanie wymienić gruszkę raczej.
Sprawdź wszystkie przewody podciśnieniowe (pod względem szczelności) idące począwszy od vacum pompy do zaworka n75 i później do gruszki turbiny. Sprawdź czy gruszka na turbinie jest szczelna, i czy można ruszyć sterowaniem geometrii turbiny.
https://youtu.be/PvusvQq8UFg Myśle ze tu jest odpowiedz
Zobacz na początek,czy po odpaleniu "gruszka "na turbinie pociąga sztangę.
Nie tam niema przekażnika tam jest zawór N75 który steruje gruszką turbiny i jest sterowany bezpośrednio z ECU . A z czym problem .
Starowanie turbiną lub sama turbiną Do sprawdzenia podciśnienie z vacum pompy Wszystkie wężyki podciśnienia. Zawór sterowania turbiną orz gruszka turbiny. Na zostaje sama turbina czyli zmienna geometria
Zmienna geometria jest to sterowanie turbiny (taka gruszka na turbinie) sterowana na podciśnienie, przy dodawaniu gazu ma być widać jak pracuje ćięgno sterowania. Poza tym zawór EGR można zaślepić.
Kolego może sprawdz egr może sie nie domykać i jest wtedy taki dzwięk lub moze byc źle ustawina gruszka przy turbinie i nie zamyka geometri do końca
Wystarczy vagiem zrobic test zaworka n75 a druga osoba niech patrzy czy gruszka przy turbinie prawidlowo chodzi.
Dodam że jak wyjałem egr to było dużo oleju To normalne przy dużym przebiegu. Skoro gruszka EGR i klapek jest szczelna, to zainteresuj się jeszcze gruszką turbiny czy ma całą membranę.
Witam, w opisywanym przypadku powyżej uszkodzony okazał się zawór SVC w pompie. Teraz mam inny problem. Ten sam samochód a błąd P0238- czujnik ciśnienia doładowania (sygnał za wysoki). Gruszka w turbinie chodzi płynnie, zawór do sterownia turbiny w nissanie ok 800zł... Od czasu do czasu szarpie np. przy 120km/h. Czy ten błąd oznacza przeładowanie w...
Gruszka/sztanga na turbinie ustawiona prawidłowo? U mnie podobny efekt był jak ciśnienie rzeczywiste z turbiny było większe niż ządane , różnica była tylko 0.2 bara ale to najwyrażniej wystarczyło.
W tej turbinie regulacji nie ruszasz to jest ta gruszka z podcisnieniem. Ale chodzi o to zeby podpiac komputer i sprawdzic w parametrach co ecu potrzebuje a co jest w rzeczywistosci. Reguluje sie na srubach od tej gruszki. Wyslij im numery swojego turba to sprawdza czy napewno core jest do twojej.
No dobra jeszcze jutro poszukam. Dziękuję, na razie.
Podczas odpalania silnika niech druga osoba zerknie czy cięgno gruszki turbiny podciąga się ok.13mm. Jak stoi to trzeba prześledzić wszystkie podciśnienia.Aby wyeliminować zawór turbiny wystarczy wyjąć z niego rurki i połączyć ze sobą.Wtedy podczas pracy silnika powinno podciągnąć gruszkę. Oczywiście jeśli podciśnienia szczelne.A błąd p1590 nie dotyczy...
Tzw. Gruszka podciśnienia turbiny. Podciśnieniowy regulator turbiny.
Zauważyłeś że turbina Ci w ogóle nie pompuje? Sterownik wysterował na maksa a tu zero reakcji na turbinie. Zrób log statyczny 11, zobacz czy się rusza sztanga gruszki. Pewnie nie więc sprawdź wężyk między elektrozaworem a gruszką turbiny.
Jeszcze raz , sprawdziłeś czy przy gruszce turbiny pojawia się podciśnienie? Zawór sprawny?
W moim 1.6hdi jest podobnie więc to chyba norma
Poprawiłem zdjęcia i przepraszam Wszystkich za zamieszanie - dziękuję Moderatorom za zwrócenie uwagi.
To prawdopodobnie jest przeladowywany, czyli turbina za mocno pompuje i masz za wysokie ciśnienie doładowania i sterownik odcina paliwo żeby zabezpieczyć silnik przed uszkodzeniem, tylko nie wiem czemu gasnie powinien szarpnąć chwila czkawki i powinno się dać jechać dalej ale ten typ może tak ma. Sprawdź zawór sterowania turbiny tak zwany zawór n75...
a wiec w poszukiwaniu przyczyny doszedlem ze wogóle nie dzwiga sie gruszka przy turbinie ale po jej popuszczeniu rusza ja tylko tak jakby w turbinie jej nie puszczało nie idzie nawet na sile ruszyc tego. Czy da sie z tym cokolwiek zrobic czy tylko wymiana turbiny? przykładowe zdjecie https://obrazki.elektroda.pl/5970518400_...
Podłącz dużą strzykawkę (najlepiej 100)do wężyka podciśnienia, który idzie na gruszkę przy turbinie jak będziesz zaciągał strzykawkę to dźwignia sterowania turbiny powinna swobodnie pracować i przestawiać łopatki turbiny, jeśli będzie się zacinać to może być problem z gruszką lub łopatki turbiny są już zapieczone i nie zawsze się przestawiają.
Elektrozawór ciśnienia doładowania jest sterowany sygnał RCO , PWM , a po naszemu współczynnikiem wypełnienia impulsu. Poszukaj sobie w internecie. Po zapaleniu silnika zawór jest wysterowany na zaciągnięcie siłownika gruszki aby łopatki zmiennej geometrii VGT były otwarte w celu osiągnięcia ciśnienia doładowania przy małym przepływie spalin. Dalej...
cięgno nastawnika (gruszki) turbiny może być przestawione czyli może wystarczy je podkręcić do właściwego położenia.
Lt 35 2.5 tdi AHD jak palilem na zimnym podpieral zawory pow 4000rpm, pompa oleju sprawdzona, szklanki tez, walek i sprezyny w glowicy ok, po nagrzaniu sie wszystko bylo ok, olej 5w30, okazalo sie niewiem dlaczego ze zacieta bylka "gruszka" przy turbinie i nie rozlaczalo doladowania , po zmianie gruszki jest ok i na zimnym wchodzi juz bez problemu do...
jak sobie poradzić z tym problemem czyszczenie geometrii w turbinie lub gruszka uszkodzona. Standard ....
Witam ponownie po długim czasie. Problem tym razem z Masterem 3 2.3 dCi 170 KM Bi-Turbo. A mianowicie, co go trapi, to zanikające ciśnienie doładowania. Pierwsze 2-3 biegi jeszcze w miarę ok, ciśnienie rzeczywiste z wymaganym w miarę się pokrywa, a największy problem zaczyna się na wyższych biegach. Gdy wcisnę pedał w podłogę, ciśnienie skacze na 2,2-2,3...
Problem : -Rozsypany katalizator ktory zapychal caly wylot (zostal wyciety) - gruszka przy turbinie zabrudzona (WD-40 i rozruszanie jej reka uratowalo sutuacje) P.S naprawione w warunkach polowych bez zadnego sprzetu z powodu tymczasowego braku dostępu i przebywania po za granicami kraju, jakos trzeba do domu wrocic ;) Pozdrawiam P.S bledy poznikaly...
No nie zgodzę się, N75 ma za zadanie sterowanie gruszka przy turbinie, która z kolei poprzez cięgno uchyla klapkę upustowa w turbinie, dzięki czemu spaliny omijają wirnik.No i nigdzie nie napisałem o sterowaniu VNT.Oczywistym jest więc i że sterowanie jest nadciśnieniem a nie podciśnieniem.Po drodze Kolega również pominął jeden element - http://www.meat-doria.com/en/product_mea...
Witam kolegów forumowiczów.czyszczę kierownice turbiny w seacie alhambra 1.9 rok 2002 Gruszka a szczególnie jej siłownik jest w fatalnym zardzewiałym stanie chciałbym gruszkę wymienić ale nie znam podciśnienia jakie nią steruje nawet w celu sprawdzenia działania starej.Proszę o podpowiedz
Czyli co, gruszka turbiny, zawór podciśnienia turbiny i jeszcze jest zawór podciśnienia obok egr.
Czy przez złe ustawienie kąta wtrysku czy inaczej zapłonu może zostać wyłączona turbina ? czyli zawór przy turbinie ( gruszka ) zostaje otwarta ? Po ustawieniu kąta wtrysku wszystko było dobrze i nagle po nocy postoju spadek mocy. Auto chodziło bardzo ładnie i wszystko było ok. Kolejnego dnia zabrakło mu ducha. Jedzie jak wolnossący diesel. Podcisnienia...
Wymieniłem przy okazji zbiorniczek podciśnienia, który jest koło zaworka sterowania turbiną. Był poklejony jakimś silikonem. Teraz turbina pompuje lepiej, ale to jeszcze nie to. Zamówiłem wakuometr i pompkę podciśnieniową i sprawdzę podciśnienie i gruszkę turbiny.
sprawdź to bo często warsztaty naciągają - rusz najpierw gruszkę przy turbinie z pomocą drugiej osoby. Jak na moment to pomoże to gruszka, czasem zapiekają się łopatki turbo wtedy czyszczeniei o.k.
Witam, mam takie pytanie - tak po prostu z ciekawości, czy wg Was, w zwykłym serwisie (nie od turbin) wymiana gruszki w popularnym 1,8T powinna zająć prawie miesiąc?! Auto zostawione 14.01 i dziś odebrane, rzekomo nie mogli znaleźć gruszki, bo wszędzie są z turbinami. Na aukcjach widzę przynajmniej 4 oferty pod kątem samego Sharana. Serio w firmach,...
Moim zdaniem 0,2 0,3 to dużo za mało. Na jałowym podciśnienie powinno spokojnie zaciągnąć gruszkę turbiny na maxa.
Witam wszystkich i od razu przepraszam jakby nie ten dział... Koledzy i koleżanki zanim zaczołem pisać o tym problemie przegladałem mnóstwo tematów ale nie jest to ten sam problem.. Mam golfa iv 1.9 TDI 115km 1999r z 6-biegową skrzynia biegów. Problem polega następująco autko ma bardzo słaby v-max ale to też zależy kiedy(140km/h-150km/h).I jest problem...
Przy turbinie jest gruszka i cieniutki wężyk. I ten wężyk poprowadzi cię aż do vacum pompy przejrzyj skrupulatnie wszystkie, jeśli okażą się ok to trzeba sprawdzić gruszki do których wężyki dochodzą tu już przydałby się przyrząd.
Turbo nie wstaje.Nie spadł przypadkiem wąż od "gruchy"? Jak wywalałeś cały filtr to może przypadkiem spadł.Cieńki gumowy wąż idzie on za silnikiem do turbiny i tam jest wpięty w taka metalową gruszkę sterującą turbiną.
Witam. Jechałem samochodem i w pewnym momencie zaświecił mi się "check" Samochód stracił moc, dojechałem do domu i zacząłem grzebać pod maską i odkryłem, że nie mam podciśnienia na turbie. Od pompy podciśnienie jest ale kończy się na zaworku n75 (napięcie 2,33 V bez względu na obroty) i teraz pytanie czy zaworek bawi się ze mną czy co? Ale że mam bardzo...
W 1.9 105 KM sypie się dół i to taka powszechna wada ? A to nowość... Myślę, że 1.9 105 KM jest silnikiem zdecydowanie godnym polecenia. Tak, szczególnie BXE jest godny polecenia. BLS i BXC również nie są wiele lepsze. A inne w Passacie B6 nie występują. Nie wiem, co takiego ma pan do BXE??? Ja swojego Passeratti mam od nowości, najpierw jako auto...
to nie odma?
Była uszkodzona gruszka turbiny.
Tam jest serwomotor zamiast gruszki turbiny. Zrób adaptację jeśli masz pewność że w.w serwomotor jest ok.
Nie, nie trzeba. Przydało by się sprawdzić gruszkę na turbinie czy nie jest dziurawa, sprawdzić pompką podciśnienia czy gruszka rusza sztangą oraz podciśnienie jakie podaje N75 na gruszkę i jakie jest przed N75.
Wyczyściłeś Map sensor ,gruszka turbiny sprawdzona ?, jak porusza się sztanga gruszki?, doloty sprawdzone-szczelne?, w jakim stanie wydech ,ciśnienie paliwa zmierzone oraz ciśnienie pompy paliwa,
Panowie jednak to żadna dziurka ani nieszczelności ani turbo. Odlaczylem gumowy przewód od egr - przestał swistac, podłączyłem - swista. Więc go Odlaczylem, sam przewód gumowy zaślepilem. Silnik już nie swista. Teraz mi powiedzcie czy to bezpieczne aby tak zaslepiony przewód pozostawić? Pozdrawiam i Wesołych Świat Dodano po 4 Edit!! Panowie nie wiem...
P1103-Mass Air Flow Sensor In Range But Higher Than Expected Błąd mówi o tym że przepływ powietrza jest większy niż oczekiwany. Takie coś zazwyczaj jest kiedy EGR nie jest otwarty lub jest zaślepiony. Przy otwarciu zaworu EGR zapotrzebowanie silnika na powietrze powinno spaść bo silnik ciągnie spaliny. Jeżeli ich nie będzie ciągnął to będzie zaciągał...
Witam. problem z samochodem jest taki, kręci tylko do 3000 obr. Zaraz po uruchomieniu silnika wywala błąd P0243 - usterka zaworów doładowania. Z tej przyczyny nie działa gruszka przy turbinie, natomiast do zaworków dochodzi podciśnienie ale już dalej nie. niestety podmiana elektrozaworków na inne nie zmienia nic. Interesuje mnie jakie napięcia wysyła...
Ok rozumiem, że pisząc sztanga macie na myśli gruszkę przy turbinie. Ok czyli jak odłączam węża to gruszka przestaje ciągnąć i turbina przestaje się kręcić przez co nie ma świstu spowodowanego walniętym wirnikiem w turbinie? Mogę w takim razie rozebrać turbinę i samodzielnie sprawdzić jak wygląda ten wirnik ? Da się to bez problemu poskładać później?...
Witam wczoraj odebrałem auto z naprawy - przyczyną okazał się zawór na turbinie tzw. "gruszka" chociaż wizualnie w aucie pracowała to na stanowisku do testowania turbin okazało się że to ona jest przyczyną błędu. Dziękuję wszystkim za pomoc
Witam Problem z silnikiem 1.6CRDI a dokładniej z doładowaniem. geometria turbo chodzi luźno tylko mam pytanie o gruszkę sterującą tą turbiną. Zauważyłem że w przeciwieństwie do grupy WAG gruszka turbiny jest w pozycji otwartej na max przy wyłączonym zapłonie i po odpaleniu również. To potwierdza zawór sterujący bo gdy wypnę wtyczkę z zaworu i sprawdzę...
Witam.walczyłem z gruszka turbiny w polo 1.6 tdi 2010 rok.była uszkodzona membrana w gruszce więc zamówiłem zamiennik nty.po 3 godzinach kombinacji z ustawieniem jej wyszło że przy braku podciśnienia potencjometr pokazywał 5.4v a przy podciśnieniu 0.7.wazne okazało się 0.7v przy podciśnieniu i auto śmiga.gdy ustawiłem 4.3v bez podciśnienia wywalało...
Zobacz, czy gruszka turbiny zostaje zassana po uruchomieniu silnika. Sprawdź zczelność przewodów podciśnienia związanych z gruszką turbiny.
Sorry, walnąłem kleksa, chodziło mi o 3 piny na gruszce turbiny, teraz stawiam, że środkowy daje informację położenia łopat do EKU. Popraw mnie jeżeli moja logika błądzi. Co do masy do EKU, wyżej wspomnianej przez Ciebie, spróbuję ogarnąć za parę dni, pozdrawiam
N75 steruję turbiną, N18 EGR. Przydało by się odczytać błędy że sterownika silnika bo teraz nie wiemy czy problem tkwi w braku podciśnienia czy braku połączenia N75 ze sterownikiem silnika. N75 czy N18 maja 3 krućce - VAC, OUT, AIR. Najbliżej wtyczki jest AIR. AIR ma być podpięte do filtra powietrza ewentualnie może być nie podpięte lub mieć tam jakiś...
Tak zawór jest elektryczny ale on steruje zaworem podciśnieniowym i od tych zaworków podciśnieniowych idą wężyki do gruszek turbiny oraz tej przepustnicy - kierownicy jak zwał tak zwał , w każdym razie w czasie jazdy powietrze ma iść poprzez intercoler bo po to on jest aby schładzał powietrze dostające się do cylindrów , ja tym bawiłem sie w silniku...
Chodzi o gruszkę turbiny? To nie dziwne że tam brak podciśnienia, bo ona sterowana jest nadciśnieniem.
Witam U mnie to samo. Man tgx 480 euro 6, 530 000 km. 2014 rok. Spalanie 38, pod górę słaby a przedtem spalanie 30, pod górę ciągnął było czuć że ma siłę, aż nagle go ch.....j szczelił. Zawór wyrególowane Filtry wymienione Ciśnienie doładowania pod obciążeniem ponad 3,5 atm. Hamulec górski działa nie zacina sie Retarder działa (myślałem że dwa zawory...
Witam. Mam zagadke dla wtajemniczonych w tematy Pacjent: Sprinter 313 cdi 2012 silnik OM651 pojedyncza turbina przebieg 178tys miesiąc temu padła pompa wys cisnienia paliwa. W celu wymiany oczywiscie rozebrane pół osprzętu z prawej strony. Po złożeniu chodzi ładnie ,wszystko niby gra. Podczas przyspieszania pow 2200 obrotów traci moc , rozpędza sie...
Witam, czy ktoś może spotkał się ż problemem że nie działa starowanie zmienną geometrią turbiny w Kia CEED, chodzi o brak wysterowania przez komputer zaworu podciśnienia VGT . Kable (biały/niebieski) sprawdzone mają przejście od wtyczki przy elektrozaworze do komputera na Pin Out Mechanicznie wszystko sprawne, gruszka, turbina nowe, pompa podciśnienia...
Tobie ta turbina praktycznie nie działa. Coś tam chce ale to kropla w morzu. Tutaj nie ma przeładowania (przynajmniej nie widzę tego w tych grafikach) tylko jest spore niedopasowanie i to cały czas. Przydałby się wakuometr wpięty pod gruszkę. Czy po odpaleniu auta gruszka wciąga maksymalnie cięgno turbiny? Jeżeli tak to raczej N75, podciśnienia i gruszką...
W fordzie fiesta 1.4 TDCI 2009 R. poci mi się wąż ssący od turbo w miejscu zaznaczonym na ]żółto na zdjęciu tak ze od oleju jest nawet gruszka turbina. Próbowałem dokręcać opaskę ale to nic nie pomogło. Czy trzeba wymienić wąż ?
Opel vectra Typ silnika: Y22DTR Numer wersji oprogramowania: FJCMS370_S P0234 - Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie ujemne (5A) - Nie występuje Przy pedkosci od 120 km/h na 5 biegu wpada w tryb awaryjny, na innych biegach i róznych obrotach tego nie ma. Powraca do normy po wył zapłonu. Czujnik sterujacy przy przepustnicy jak i sam zawór...
Witam mam problem z moim golfem 4 1.9tdi 2001 rok edition . Mój golf na zimnym silniku nie pali jak powinien jak by się dusił i po chwili pali zostały wymienione świece i ustawiony rozrząd gdyż poprzedniemu właścicielowi źle go ustawiono , dodatkowo przestawiono kont wtrysków przy zapłonie żeby ponoć lepiej palił chociaż nic z tych zabiegów nie pomogło...
Może zaworek sterujący turbina?. Jaka tam jest turbina? z regulowaną gruszką?
Omiń N75 i podłącz gruszkę od turbiny bezpośrednio do vakuum. Powinno być maksymalne doładowanie i zobacz, co się dzieje.
Sprawdź stan i w razie potrzeby wymień gumowe wężyki podciśnienia turbo. Sprawdź czy jak zasysasz wezyk od gruszki turbiny to czy sztanga sie zaciąga płynnie (prosty tesg nawet odkurzaczem) wtedy zobacz czy jak bedzie wszystko podłączone to czy tak samo sie zaciąga kiedy ktos dodaje gazu w aucie. Najczęściej w tych rocznikach to sparciałe wężyki podciśnienia-czasem...
To znaczy ze przyczyny trzeba szukac w turbinie ale po przeczytaniu ciekawego art o gemetrii ktory powoduje spadek mocy jest jeszcze... Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, znany również jako czujnik MAP i Zawór podciśnienia turbiny, znany również jako zawór sterujący geometrią turbiny lub potocznie „gruszka”,
Udało się rozwiązać problem? Mam podobny problem, ale z 1.9 JTD (ten sam sterownik). Podciśnienie przed i za zaworem sterującym gruszką turbiny stoi równo -0,85, bez znaczenia czy dodaję gazu, czy też nie, więc gruszka jest cały czas wciągnięta, i tylko po odpięciu wtyczki z zaworka gruszka się rusza. Napięcie mi cały czas na zaworki pokazuje 13,7–13,8...
A nie jest to spowodowane zaworkiem N75? który nie puszcza ciśnienia do silnika? syczenia nie słychać, lekko słychać świst turbo, ale tylko w momencie gdy mam otwarte okno i to przy małej prędkości Zaworek N75 steruje gruszką turbiny która jest odpowiedzialna za ciśnienie doładowania. Wiec albo on jest uszkodzony i bije Ci 0.3 i nigdzie nie masz 0.6...
Zauważyłem że turbina nie daje ciśnienia na gruszkę przy turbinie, gdy "dmuchnę" pomką w wężyk gruszka porusza się więc ona jest sprawna. Natomiast po zdjęciu wężyka z bolca przy turbinie nie czuje żadnego powiewu powietrza. A wydaje mi się że powinno dmuchać i to mocno... a turbina daje ciśnienie prawidłowe. Czy to możliwe żeby powietrze było wypuszczane...
Z wykresu widać że: Uszkodzone są wewnętrznie przewody podciśnieniowe, kulejący zawór sterujący turbosprężarką, uszkodzona gruszka turbo lub zapiekająca się geometria w turbinie.
Witam posiadam Peugeota 407 1.6 HDI z 2005r. Mam problem gdyż po zapaleniu nie otwiera sie turbina (gruszka podciśnieniowa nie otwiera turbiny). Zawór i czujnik ciśnienia doładowania był zmieniony a nadal to samo. Na krótko podłączając podciśnienie do gruszki turbina działa. Podłączając komputer wyskakuje bład "581" i nie daje sie skasować
dajcie juz spokój z tymi gruszkami i turbinami wszystko jest jasno i treściwe opisane tylko troche chęci do czytania
Jeden elektrozawór idzie do gruszki przy turbinie tam widać jak trzpień w niej pracuje od razu po uruchomieniu silnika. Ten drugi elektrozawór idzie do gruszki w kolektorze, moje pytanie czy po uruchomieniu silnika również ta gruszka przy kolektorze powinna się ruszyć ???
Miałem w takim przypadek że przewód vacum pod wpływem temperatury się zatykał. Zdarzają się rozszczelnienia na zasobniku vacum. Omiń wszystko poza zaworkiem od gruszki turbiny.
Nie do końca musi to być sztanga. Zależy od tego jaki tryb jazdy masz, ja powolny to mogą być to zapieczone łopatki od zmiennej geometrii. Może to być zaworek który to reguluje, jak i również gruszka, taka puszka przy turbinie. Jedyne wyjście to diagnoza, najlepiej podczas jazdy. Wiele o tym temacie jest w necie, poszukaj bo nawet instrukcje czyszczenia...
Sprawdź zawór N75, wtedy połączenie od tego zaworu do gruszki turbiny czy jest szczelne, no i gruszkę turbiny, najlepiej pompką vacum, a jak to wszystko będzie ok, to nie zostaje Ci nic innego jak wyjąć turbinę i czyścić, zresztą tak jak kolega wyżej Ci napisał.
Mozesz podłączyć podcisnienie do gruszki turbiny i zobaczysz czy nie ucieka, czy trzyma cisnienie. Podlącz pod wezyk idacy od gruszki przy turbinie do zaworka n75.
Tak usterka jest wszystkim znana i wiele razy opisywana na różnych forach, pierwsze co to należałoby sprawdzić jak zachowuje się gruszka turbiny zaraz po odpaleniu. Przyczyn może być wiele.
Przepraszam właśnie skojarzyłem że bez geometrii.. Odepnij wężyk z gruszki turbiny i zrób loga..
Po odłączeniu wężyka od gruszki turbiny sztanga powinna opaść. Albo masz zapieczone kierownice albo gruszkę turbiny do wymiany.
Witam, czytałem sporo na ten temat, lecz nic mi to nie pomogło. Problem jak w temacie przy przekroczeniu prędkości 110km/h turbina przestaje działać. Nie wiem jak z tym autem było wcześniej ale jak kupiłem tak już było. Napiszę co sprawdziłem : gruszka przy turbinie - nie działała wymieniłem na sprawną, niestety nie pomogło w następnej kolejności kierownice...
sprawdź wężyki sterujące bypasem/kierownicami spalin (w zalezności od typu turbiny) w turbinie - może byc też uszkodzona gruszka pneumatyczna przy turbinie ... w zależności od rodzaju turbiny: z bypasem - za słabe nadciśnienie - ECU nie może wysterować zadanego ciśnienia doładowania z kierownicami spalin - vacum pompa nie może zaciągnąc tak dużego podciśnienia...
No w sosie co jest sterowane jeszcze vaccum. Przepustnica, egr, turbo itp. Ustawianie turbo na znaki, suwmiarkę czy jeszcze inaczej czasami przysparza wielu problemów. Gruszka po uruchomieniu auta ma być zaciągnięta aż do zderzaka na turbinie.
Zawory N75 często padają. Sprawdzić trzeba też wężyki czy są szczelne. Dobrze sprawdzić też gruszkę turbiny, bo membrana może nie trzymać i też będzie problem.
Podłączyć się na wężyku do "gruszki" na turbinie za pomocą trójnika albo nawet odłączyć gruszkę a do wężyka podłączyć manometr. Manometr na wężu do kabiny i jazda. Jeśli to jest najprostszy układ turbo to gruszka otwiera "waste gate" ciśnieniem z kolektora ssącego.
Witam, to bylo troche dawno, samochod naprawiony, u mnie okazalo sie, ze problemem byl sam silnik - rozwalony pierscien na jednym cylindrze oraz zawor ster. turbina (jesli dobrze pamietam to: v5) - znajduje sie na pasie czolowym i od niego wychodza 2 elastyczne ryrki podciśnienia [pompy vacum ---》ten zawór ster. turbina (v5) ===》i potem do gruszki turbiny.]...
Czy chodzi o gruszkę turbiny czy czujnik ?
zawór turbinie sztanga turbinie gruszka podciśnienie
panel sterować nawiew mercedes czujnik biegu wstecznego wiertła widiowe
winda inwalidzka winda inwalidzka
Jednofazowe falowniki hybrydowe SAJ-SELFA H1/H2 off-grid – pobór prądu, tryb EPS, magazyn energii Makita DMR108N – brak odbioru PR 1 Polskie Radio na 225 kHz LW, zakres AM od 522 kHz