N75 steruję turbiną, N18 EGR. Przydało by się odczytać błędy że sterownika silnika bo teraz nie wiemy czy problem tkwi w braku podciśnienia czy braku połączenia N75 ze sterownikiem silnika. N75 czy N18 maja 3 krućce - VAC, OUT, AIR. Najbliżej wtyczki jest AIR. AIR ma być podpięte do filtra powietrza ewentualnie może być nie podpięte lub mieć tam jakiś...
Sztanga przy turbinie chodzi ok. 0,5cm a podobno powinna chodzic ok. 2cm. Byłem u mechanika któy mi czyścił turbo i stwierdził że faktycznie mało chodzi ta sztanga i ciężko pracuje. to jak czyścił tę turbinę skoro nie pracuje w całym zakresie - faktycznie ma chodzić w zakresie 2 cm (może ją tylko zamoczył w nafcie bez rozbierania- trochę musisz do...
Od około 2200obr/min N75 odcina zupełnie sterowanie turbiny a jak widać cały czas pompuje zbyt dużo - 2,5bara. Przeładowanie masz już od 1800obr więc skoro robiąc 11BS sztanga ładnie chodzi to pewnie ruszałeś cięgno przy turbinie i je źle ustawiłeś.
Dawka paliwa zbyt duża - masz w granicach 2,2 a powinna oscylować od 3,5 do 4,0 i możesz lekko przyspieszyć kąt wtrysku bo przy mrozach będzie gorzej odpalał, logi dynamicznie - grupy 003, 008 i 011 ale przede wszystkim sprawdzić wtyczkę i kable od elektrozaworu N75 oraz zacisk kabelka na elektrozaworze N109 na pompie wtryskowej (oczyścić), skasować...
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
Ja tu widzę padniętą turbinę, bo zdaje się jest ze zmienną geometrią łopatek. są po prostu zatarte i pracują w ograniczonym zakresie a to powoduje przechodzenie układu sterowania w tryb awaryjny. Pozostaje regeneracja turbiny nie wielu to robi prawidłowo bo to precyzyjne urządzenie i wymaga należytego doświadczenia i przygotowania całej operacji. A...
Co wy piszecie? Po zapłonie sztanga na małej turbinie stoi, zaciąga ją w okolicy 2 000 obr./min, po odpięciu przepływki sztangę zaciąga
jak się nie rusza pod palcami dość luźno gdy bączek jest ściągnięty to turbina do regeneracji Jaki bączek ? i jakiej regeneracji, to jest 90 KM, brak zmiennej geometrii ! Kolego poszukaj na forum jest masa informacji o turbinach w TDI.
Witam, https://obrazki.elektroda.pl/3139943700_... Potrzebuje pomocy z analizą logów dynamicznych 1.9tdi 90km turbiny. Wymienione przewody podciśnienia, Sztanga przy turbinie pracuje podczas próby strzykawki, zawór n75 (był zamieniony, nie mam pewności czy zamieniony był sprawy) Auto łapie tryb awaryjny Proszę o porady, dziękuję i pozdrawiam...
DPF już nie mam. Nie wiem czy sztanga ustawiona prawidłowo, ale na poprzedniej turbinie też tak się działo a była jeszcze fabryczna(250 tys przejechała). Po wymianie turbo nic się nie zmieniło i dzieje się tak samo. Najbardziej te terkotanie mnie martwi, może wałek rozrządu jest wytarty, ale zaglądałem i wygląda dobrze i nie terkocze cały czas tylko...
Znając życie to nie sztanga chodzi ciężko tylko geometria w turbinie i bez regeneracji lub wymiany lub dokładnego wyczyszczenia turbiny niz z tym nie zrobisz.
Pacjent to Iveco Daily 3.0 170 koni 70C17 2012 rok. Mam wrażenie, że auto jest zamulone. Mam też Iveco 65C18 Euro 4 i jest wielka różnica w mocy obu aut. W nowszym miałem problem z wtryskiem, został on naprawiony. Układ wtryskowy itp. ponoć ok. Pompa daje odpowiednie ciśnienie. Wymieniłem czujnik ciśnienia doładowania. Bez zmian. Na 1., 2., 3. auto...
No jak zawór zwalony to sztanga nie ruszy ale nawet wymiana zaworu to sztanga po dłuższej przerwie też nie potrafi czasem ruszyć , zapnij bezpośrednio wężyk podciśnienia i zobaczysz czy rusza , ale np w 1,9tdi 90 procent przypadków z zapieczoną turbiną powodowane jest przetarciem wężyków i od nich powinieneś rozpocząć boje , one najczęściej przecierają...
Witaj, Mam ten sam problem z błędem 194, u mnie ten problem pojawił się po zaślepieniu EGR, wcześniej został wyprogramowany z ECU i zrobiony chip na zwiększenie mocy, ale nie był zaślepiony i wszystko było ok. Z racji, że do EGR ciężki dostęp i ściągałem skrzynię do wymiany sprzęgła i od razu go zaślepiłem, po czym zaczęły się problemy z mocą. Dodam,...
To zloguj wysterowanie N75, ciśnienie zadane oraz odczytane. Będzie widać czego chce EDC, co robi i jakie są tego efekty.
Za duże cisnienie doładowania Gdzie te ciśnienie? Przecież on nic nie ładuje jak zawór w turbinie otwarty.
Źle wyregulowana sztanga turbiny.
Słynna sztanga w turbinie nie stoi na amen? Sprawdził ktoś?
.. na turbinie siedzi taka metalowa puszka która jest podłączona do elektrycznego zaworu przewodami ciśnieniowymi i tą metalową puchą staruje jeszcze czarna pucha z czarnego plastiku <pewnie ten siłownik pociśnieniowy o którym pisze kolega SZTOMEL>... JAKIEŚ POMYSŁY OD CZEGO ZACZĄĆ I jakie mogą być objawy uszkodzen elementów - żeby znaleźć który...
Witam w tych silnikach zacina sie często sztanga na turbinie i niema dobrego doładowania, ale jak piszesz że słychać klawiaturę to sprawdził bym rozrząd póki nie jest za poźno .P 1130 -wykryto nieszczelność ciśnienia paliwa na listwie CR.
Chodzi właśnie o to że ta sztanga od gruchy przy turbinie w ogóle się nie rusza. Co w tym wypadku? Regeneracja turbiny?
Też miałem taki przypadek winna była źle wyregulowana sztanga na turbinie no ale trzeba zacząć od przewodów podcisnienia.
Dzień dobry, od razu do sedna. Czy po odpaleniu auta gruszka wciąga maksymalnie cięgno turbiny? Wydaje mi się, że tak. w pierwszym poście jest filmik jak to wygląda kiedy sprawdzałem właśnie zakładając/zdejmując wężyk od gruszki. zobacz proszę i oceń czy jest OK. . Wtedy szukać czy nie ma gdzieś dziury między turbina a kolektorem ssącym. Tak zrobię....
a więc poskładałem auto, podłączyłem INPA poniżej zrzuty, auto kopci na biało na maxa, 1 dlaczego po odłączeniu przepływki mam dalej taki sam pomiar ?? nic sie nie zmienia ( czy dlatego też z chwilą jak podłącze czujnik ciśnienia doładowania to sztanga od turbo idzie w duł i auto nie ma jak oddać spalin ??) 2 oczytałem w iNPA ciśnienie, i czujnik wygląda...
Sztanga przy turbinie pracuje?N75 ok?Przepływka ok?
Jak sprawdzić czy to turbo bez demontażu? Może jakbym rozpiął tłumik przy turbinie to powinien być tam olej. Sztanga od gruszki dziwnie lekko chodzi , mam drugi samochód i tam chodzi z oporami. Być może Olej jest w kierownicy .
Jak przeładowuje to zacznij od elektrozaworu sterującego podciśnieniem (jeżeli oczywiście układ jest szczelny, a vacu sprawne). Jak to nie pomoże to zostaje sztanga turbiny albo wyciągnięcie turbo i sprawdzenie zmiennej geometrii. Możliwe, że zmienna geometria jest wyczyszczona, ale elementy ruchome w kształcie kości wytarte (w skutek wcześniejszego...
Nie, Basic settings grup 003 i 011, wtedy robiony jest test układu EGR (003) i turbodoładowania (011). Sterownik naprzemiennie włącza i wyłącza zawory sterujące, patrzysz wtedy na ciśnienia, możesz popatrzeć czy rusza się sztanga w turbinie itp. Zrób też logi dynamiczne 008 i 011.
ja swojego sharana juz naprawilem, mialem padnieta przeplywke, kupilem uzywana na auto-zlomie za grosze i swietnie dziala juz ze 3 miesiace. Wiele sie oczytalem w zimie na temat braku mocy w TDI i przy trybie awaryjnym (czyli odlaczanie turbiny) to chyba przewaznie zaworki szwankuja, nieraz wystarczy je rozebrac i przeczyscic, albo masz zapieczone kierowniczki...
Witam! Otóż w moim BMW e39 520d 136 HP, po wymianie turbosprężarki gruśzka działa na odwrót. Gdy podłączam starą turbinę to tak samo działa na odwrót. A na starej turbinie działało wszytko ok. Chodzi oto że sztanga bo przetasowania się wypycha a nie zostaje wciągana przez pod ciśnienie.
Turbinę się czyści bo się zasyfia poszukaj trochę i poczytaj. Najpierw sprawdź jak rusza się sztanga w turbinie , czy ma cały zakres ruchu i czy się nie zacina, jest masa filmików na YT gdzie dokładnie to widać. N75 też może być uszkodzony ,ale jeżeli jego wymiana nic nie pomoże to jednak zostanie czyszczenie. Intercooler też się czyści jak również...
sztanga w tej turbinie nie steruje praca wastegate tylko zmienna geometria. ogolnie sprawa wyglada tak: Auto stoi nie odpalane, sztanga jest wysunieta (puszczona), zapalasz samochod sztanga ma byc wciagnieta i ma sie tak trzymac podczas lekkich przygazowek w miejscu. Zmienna geometria ma pracowac podczas jazdy samochodu, mozna ja skontrolowac recznie...
Witam, Widzę, że temat jest starej daty, ale to podobny jak nie taki sam przypadek jak w mojej LII PHI 1,9 dci 120KM. Po 20 tys. padła mi turbosprężarka i to regenerowana w firmie Bergen 3 lata temu. Myślałem, że będzie do końca a tu taki zonk. Wymieniłem na używkę, ale tu mam problem bo kręci wirnik a nie ładuje. Ciśnienie przed i po turbinie podobne...
Witam, po odłączeniu przewodu od zaworu, sztanga porusza się może o 1mm. Nawet gdy próbowałem ręką ja ruszyć ani drgnie. Tak jakby coś w turbinie ją blokowało. Pozdrawiam. Więc to chyba temat zamyka... przynajmniej na razie. W takim razie odezwę się w sobotę jak wyciągnę i przeczyszczę turbinę. Problemem tego, że sztanga się nie rusza mogą być zasyfione...
Właśnie turbina w tym modelu jest sterowany inaczej aniżeli "tradycyjnie" w większości aut turbina jest sterowana podciśnieniem, a u mnie ciśnieniem wytwarzanym przez nią samą. Dziwnie to brzmi ale w momencie gdy turbina pracuje i wytwarza ciśnienie sztanga gruszki otwiera zawór i nadmiar ciśnienia (powietrza) w układzie ucieka tym zaworem do wydechu......
Czy ktoś pomoże ocenić logi ? z tych logów jasno wynika, że kierownice zmiennej geometrii turbiny stoją dęba i są zapieczone na maxa w pozycji max doładowania - musisz się nastawić na demontaż i czyszczenie turbosprężarki, wszystko inne jest OK; czy ja Ci już czasem nie pisałem na tym lub innym forum gdzie znajduje się sztanga od zmiennej geometrii...
Mozesz podłączyć podcisnienie do gruszki turbiny i zobaczysz czy nie ucieka, czy trzyma cisnienie. Podlącz pod wezyk idacy od gruszki przy turbinie do zaworka n75. Ciśnienie w gruszce trzyma, także jest szczelna. Ponadto sztanga od gruszki przy zapalaniu jak i przegazowywaniu w ogóle się nie rusza. Ręką można ją ruszać bez problemu . Co do samochodu...
Rozumiem że podmienić na inny elektrozawor podcisnienia. Wydaje mi się że on działa - tzn sztanga przy turbinie pracuje, reaguje (spróbuje jeszcze wstawić w to miejsce jakiś trójnik i podłączyć jakiś manometr - tylko jaki? - i zobaczyć jak to wygląda podczas jazdy. A czy może być jeszcze jakiś czujnik odpowiedzialny za to np czujnik temp ? Dzieje się...
Witam. Mam problem z Ford Mondeo 2.0 TDCI 115 KM 2004r. Auto coraz częściej wchodzi w tryb awaryjny (migająca lampka świec żarowych), odcinając turbinę. Prędkość standardowo zostaje ograniczona do 120 km/h. Przy wchodzeniu w tryb awaryjny auto nie puszcza dymka. Po wyłączeniu silnika wszystko wraca do normy, lecz błąd pozostaje w kompie. Po podłączeniu...
To jutro sprobuje ja pchnąć na dół , rozumiem że przy prawidłowym działaniu powinna bez większych oporów się poddać i pójść w dół. Dodano po 18 ok sprawdziłem sztanga chodzi normalnie góra dół pod naciskiem na wężyku wtedy też pompuje powietrze , co więcej jak silnik jest odpalony na jałowym biegu to sztanga jest ściągnięta w dół czyli wyglada że prawidłowo...
Sprawdzałem gruszkę przy turbo, sztanga pracuje poprawnie. Co moze powodowac P0299 za niskie ciśnienie doładowania : 1 - zawór sterowania (ten na turbinie z trzema przewodami gumowymi) 2 - pęknięte gniazdo zaworu turba (widoczne po zdemontowaniu turbiny) w sumie to taki standard w tych silnikach
Witam mam spory problem z moim golfem otóż auto na 3 biegu odcina gaz i auto sobie hamuje silnikiem , po jakimś czasie jazdy auto wraca do żywych i jedzie normalnie do czasu zgaszenia i ponownego odpalenia auta , ogólnie wymieniłem przepływomierz, czujnik ciśnienia doładowania w dolocie , zawór n75 , potencjometr gazu , czujnik pedała hamulca, sprawdziłem...
Witam wszystkich mam następujący problem Passat B5 1 9 TDI 110 koni brakuje mu mocy ale jak przygazuje mu kilka razy i wejdzie na obroty to wtedy idzie ale do 2000 obrotów sprawdziłem wszystkie wężyki podciśnienia sprawne filtr paliwa wymieniony gruszka i sztanga działają prawidłowo przy turbinie
Sztanga od gruchy na turbinie chodzi lekko?
Witam mam problem z seatem toledo 1.9 Tdi, a mianowicie brak mocy, słabo się zbiera, wszystkie wężyki wymienione zawór N75 nowy podmieniony czujnik ciśnienia MAP , Egr czyszczony, doloty szczelne, sztanga na turbinie pracuje lekko, robiłem podcisnienie na gruszce turbiny i ładnie ściąga sztangę. Komputer pokazuje błąd 17964 (P1556) Turbo/super charger...
Temperatura nie ma znaczenia, ważne żebyś tylko obserwował prace sztangi turbiny. Można zamiast gruszki podłączyć vacuometr i będzie widać czy jest podciśnienie podawane. Wężyki podciśnienia sprawdzone?
Weź wężyk do ust , zasysaj i patrz na sztangę turbiny czy płynnie się porusza , albo klucz 15" załóż na sztangę i poruszaj ją , będąc czujnym na minimalne zatarcia.
Na N75 po uruchomieniu silnika i pracy na wolnych obrotach powinno być 5,5V i to jest prawidłowy objaw gdyż wtedy w N75 zamknięty jest przelot pomiędzy kanałami na króćcach VAC i ATMO i podciśnienie jest wtedy cały czas utrzymywane na wysokim poziomie pomiędzy kanałami VAC i OUT co powoduje, że podciśnienie jest podawane bezpośrednio na gruchę siłownika...
Sztanga ciągnie do góry przy odpaleniu auta Idż to sprawdź bo wątpię że teraz to zrobiłeś.. MA tak być wsunięta żeby bardziej się ręką nie dało wsunąć. Wczoraj sprawdzałem dwa razy, podciśnienie ładnie zasysa i sztanga idzie pięknie do góry (w starej gruszcze i zasyfionej turbinie stała praktycznie w miejscu)
Witam ,po pierwsze zobacz sobie czy wszystkie przewody od podciśnienia są szczelne ,jeśli tak to ściąg wężyk z gruchy na turbinie i sprawdz czy jest podciśnienie, oczywiście na zapalonym silniku.Jak podciśnienie jest ok. to po założeniu tego wężyka powinno ci wciągnąć tak zwaną sztangę na tej gruszce. Jak sztanga stoi w miejscu to masz turbinę do czyszczenia.
Dzisiaj właśnie czyściłem przepływomierz według porad, znalazłem też dziurę w tym wężyku łączącym odmę z dolotem, ma to duży wpływ na wartości powietrza? Jutro podłącze znowu vaga i zobaczę czy coś się zmieniło. Druga sprawa, jak powinna zachowywać się sztanga przy tej turbinie bez zmiennej geometrii. Po włączeniu silnika nic się nie dzieje, nie ma...
Próba przelewowa - łatwa, szybka i tania - od razu powie, czy problem jest w układzie paliwowym czy poza nim. Czekam z niecierpliwością na diagnostykę bo zaczynam myśleć że naprawdę turbo do dupy się trafiło Jeżeli grucha pracuje i sztanga od razu na wolnych obrotach przesuwa się w jej stronę - to brak mocy oraz ciśnienia doładowania wynika najprawdopodobniej...
kolego podepnij masz objawy zatartych kierownic w turbinie podepnij ten wężyk który odpiołeś podłącz vaga i sprawdż najprawdopodobniej przeładowywuje jak nie masz vaga to zdejmij weżyk na zapalonym silnika z gruszki która reguluje kierownice na turbinie sciągaj i zakładaj i patrz jak chodzi sztanga jeśli bedzie sie przycinać lub wogóle nie bedzie sie...
Na starej turbinie i na nowej regenerowanej to samo , 3 akuatory już testowane , Zastanawiam się czy launch robi dobrze przyuczenie turba w tym modelu, ale z kolei bez tej adaptacji powinno wszystko grać ( tak sztanga śmiga to podstawa )
Witam. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem przechodzenia samochodu w tryb awaryjny. Samochód przechodzi w tryb awaryjny jeżeli przez krótką chwilę trzymam gaz do spodu. Przepływomierz był wymieniony, wężyki podciśnieniowe wyglądają na szczelne a sztanga na turbinie wygląda na to że pracuje. Po przeczytaniu wielu tematów doszedłem do wniosku że...
Witam Autko jak w opisie słabo jedzie do 2,5 tsy. obrotów, błędów brak w parametrach nic niepokojącego nie zauważyłem, po odpięciu przepływki jest poprawa podmieniałem 2 sztuki z jeżdżących samochodów, ale nie to nie daje. Egr wyczyszczony, sztanga ok kierowniczek w turbinie chodzi w pełnym zakresie. Podpowie ktoś gdzie jeszcze szukać
Witam! Mam na świeżo auto jak w tytule już po przejściach i próbach wymienione wszystko co się dało oczywiście pewnie niepotrzebnie ale tak: Turbina już druga po regeneracji, zawór n75 również. Tyle na pewno zrobiono ale do konkretów bo mam parę pytań do kolegów po wstępnym przejrzeniu tematu. Podciśnienie trafiające na gruchę jest prawidłowe. Zaciąga...
jak nie ma za toba niebieskiej chmury i luzów wirnika wzdłużnych i bocznych ze aż się odbija od ścianki obudowy to nie ma sensu regenerować turbiny. Nie wiem w jakim stanie jest twoja bo jej nie widzie :) teraz tak. ja czesto zrzucam od strony ciepłej czyli odkrecam komin od turbiny kupuje preparat do turbin, egr z valvoline i leje po turbinie po tam...
Na odpalonym zadane ciśnienie doładowania idzie w górę zależnie od obrotów silnika a ciśnienie występujące (w danej chwili) stoi jak byk w miejscu. Jesli sztanga po odpaleniu zaciąga to sterownie działa dobrze i turbo powinno dmuchać . Nie została jakas szmata w dolotach :?: Zrzucić rurę na dolocie powietrz do turbiny i sprawdzić czy wirnik luźno sie...
Witam koledzy i koleżanki. Mam auto audi a6c5 1.9 TDI 110KM AFN. Posługując się wskazówkami kolegi Sztomel z forum wczoraj wyczyściłem kierownice w turbinie bo sztanga pracowała tylko w górnej strefie a na dole chodziła z oporem. Wszystko wyczyscilem i złożyłem. Przy okazji wymieniłem gruszke na nową oryginał garrett. Po złożeniu całości na rozgrzanym...
leemak dzięki. O jakim odgłosie piszesz ? Nieszczelności tak ? Myślę że byłby błąd niedoładowania(choć może na tyle małe że nie zapisze się ?) Zaworku od upustu turbo chyba nie sprawdze bo jest już jeden zbiorczy, nie jak w starszych n75 itp. Sztangę sprawdzę, jednak w starszych silnikac typu 1Z to praktycznie nie mozliwym było by to się przycieło na...
Witam posiadam od jakiegos czasu vw sharana 2.0tdi ozn silnika brt 8v moj problem polega na tym, iż podczas jazdy samochód dziwnie sie zachowuje tzn odczucie moje ... turbina się włącza i wyłącza i tak w koło pulsuje doładowanie.. dodam ,ze dpf usuniety, przeplywka podstawiana na inna, egr wymieniony, przepustnica tez podstawiana inna , czujnik cisnienia...
Witam Proszę o poradę w sprawie Golfa 4 silnika ASZ. Samochód niema mocy tzn jedzie jak poczciwa 90 możne mniej. Po przekroczeniu ok 2,5tys obr czasami jest trochę lepiej ale w większości objawia się to trybem awaryjny i błąd 17964- Regulacja Ciśnienia Doładowania p1556- 35- 10 nie osiągnięta granica regulacji- sporadyczny Podmienione było: -przepływomierz...
tak jak pisałem na początku tez twierdze ze za późno wstaje problem w tym dlaczego tak się dzieje skoro na starej turbinie było tak samo jak na tej nowej po regenaracji.Stara turbina to jeszcze rozumiem że miała do tego prawo bo miała zapieczone kierowniczki ale w nowej sztanga działa płynie gdy się nią poruszy.
Witam Ostatnio mam problem z Mondeo 2.0 TDDI 115PS. Najpierw 3 dni słyszalny był świst podczas gazowania, jak przyszedł weekend i czas naprawy świst ucichł, a auto straciło totalnie moc. I tak: - nie kopci - sztanga przy włączaniu silnika i gazowaniu nie pracowała - wyczyściłem dolot - wymieniłem oring w zaworze podciśnienia - egr jest czysty, w środku...
Przeczytaj to i zrób logi statyczne. Loguj tylko blok 11 dla odczytu bloków wartości mierzonych: a.Select -> Engine-01 -> Meas. Blocks - 08 [numer bloku] b.Select -> Engine-01 -> Basic Settings - 04 [numer bloku] 2.Wykonujemy logi statyczne ( samochód stoi na biegu jałowym, silnik włączony, wymagana robocza temperatura silnika na desce rozdz. 90*C =...
Przy teście wyjść sztanga gruszki podciśnienia powinna poruszać się cyklicznie w zakresie około 2cm. Wystarczy że lekko przycina się zmienna geometria turbiny i silnik wpada w tryb awaryjny. Przy mocno rozgrzanej turbinie (długa jazda) problem znika.
Aktualnie wydłużyłem sztangę turbiny i wygląda to tak.
Nie wiem czy on ruszy ręką gruszkę, go nie jest takie łatwe. Pierwsza podstawowa rzecz to jak zachowuje się gruszka na turbinie po odpaleniu auta? Czy gruszka wciąga sztangę turbiny? Napisałeś że metoda że strzykawka nie pomogła. Co to znaczy, w czym miała pomóc? Daj trochę więcej informacji, za język nie będziemy cię ciągnąć. Gruszka się nie rusza...
Witam mam passata 99 115 ajm Pd.Moje pytanie jest takie.Mój kumpel ma identycznego jak mój ale jak wsiade do jego paska to jak dodusze pedał gazu to w momencie jak załącza się turbina to czuć,że auto ciągnie jak zwariowane.A gdy wsiąde do mojego , to też jak u niego turbina zaczyna prace od mniejwiecej 1,6 tyś obr./min ale nieczuc aż takiej mocy jak...
Witam, czytałem sporo na ten temat, lecz nic mi to nie pomogło. Problem jak w temacie przy przekroczeniu prędkości 110km/h turbina przestaje działać. Nie wiem jak z tym autem było wcześniej ale jak kupiłem tak już było. Napiszę co sprawdziłem : gruszka przy turbinie - nie działała wymieniłem na sprawną, niestety nie pomogło w następnej kolejności kierownice...
Logi zrobiłeś niewłaściwie, przede wszystkim loguje się na początek trzy podstawowe grupy tj. 003, 008 i 011 ale dynamicznie pod pełnym obciążeniem silnika a nie deptając na pedał gazu na biegu jałowym, jedyne co jest przydatne z tych logów to przegląd wskazań temperatury z czujnika G62, w pewnym momencie widać, że nie otrzymuje od niego sterownik silnika...
Tak, to jest siłownik nadciśnieniowy i steruje uchylaniem się zaworu upustowego w turbosprężarce jeśli ciśnienie rzeczywiste będzie zbyt duże niż ciśnienie, którego oczekuje sterownik silnika to ta sztanga się wychyli z gruchy do przodu i uchyli zawór upustowy. Jeśli się nie wychyli to znaczy, że masz albo uszkodzony elektrozawór, który nią steruje,...
Witam posiadam seat toledo 2 1.9 tdi odcina pod górkę przy 120 km/h na każdym biegu była rozruszana sztanga przez mechanika poprzez czyszczenie przez specjalny płyn który był wpuszczany przez kolektor i było ok przez około 2 tygodnie później to zaczeło powracać i gaszenie auta pomagało a teraz już nic prawie zawsze to samo 120 i tyle on twierdzi że...
Mam podobny problem odłącza mi turbinę przy przyspieszaniu dzieje sie to przy różnych prędkościach zamieniłem te zawory N75 z N18 i dalej to samo wężyki sprawdzone są w porządku. Co to może być?? A i jeszcze jak sie nazywa to urządzono przykręcone do turbiny co od niego idzie wężyk do N75 Nie napisałeś jaki masz silniczek ale domniemam, że turbo ze...
Sprawdzilem lopatki na turbinie i wyglada na to ze pracuja dobrze. Mozna poruszac sztanga po odlaczeniu weza podcisnienia ale tez kiedy zasysam powietrze ustami przez ten waz tez sztanga sie przesuwa. Wiec chyba pracuje dobrze. Martwi mnie jednak caly czas ten zaworek n75. Jak napisalem wczesniej obydwa zaworki sa sprawne. Kiedy podlaczam do nich zasilanie...
Sztanga w pozycji pełnego doładowania schodzić powinna maksymalnie w dół czyli całkowicie oprzeć się o jej ogranicznik na dole a w pozycji minimalnego doładowania czyli po wyłączeniu silnika powinna polecieć samoczynnie w górę na jakieś 1.8 cm i w Vagu wartość ciśnienia doładowania powinna oscylować w granicach 969 mbar w grupie 011 BS lub 980 mbar...
Wchodzisz w bloki pomiarowe, wybierasz blok 11 i dajesz idź, później przełączasz na BASIC SETTINGS przyciskiem lewym dolnym rogu. Gdy to zrobisz w czasie pracy silnika na biegu jałowym to gruszka powinna wciągać sztangę turbiny co 30sek i na 30sek ją puszczać i tak robić cyklicznie póki z tego nie wyjdziesz. Można wtedy obserwować pracę sztangi i podpinając...
Witam wszystkich. Mam problem z turbiną, sztanga zawiesza się w górnej pozycji, w dół schodzi ładnie a odbijając zawiesza się ok. cm od górnego punktu, włożyłem drugie turbo używane i przejechałem ok 1200km i jest tak samo jak na starej, tylko na tamtej zrobiłem 50km i znów trzeba było czyścić. Samochód ma mapę na 160km. Wszystkie czujniki i inne sprawy...
Witam, Mam problem z turbina w Alhambrze 1.9tdi, silnik AUY 115KM, rocznik 2003. Otoz na jesieni zeszlego roku wyczyscilem turbinke. Okazalo sie ze w dwie lopatki zmiennej geometrii od strony kolektora wydechowego wpadl nagar i je zablokowal. Pozostale lopatki poruszaly sie. Znalazlem tez w zakamarkach kolektora wydechowego nagar ('na zakrecie'). Wyskrobalem...
No więc tak. Zdjąłem wężyk zrobiłem podciśnienie na maksa - cięgno schowane maksymalnie. Stracił trochę mocy. Szczególnie w górnym zakresie. Powyżej 3 tyś zadyszka okrutna. Ale do 2tyś jakby bez zmian. Kolego... Jeżeli na zgaszonym silniku cięgno jest maksymalnie wysunięte, a po odpaleniu od razu wchodzi do gruchy na przeciwległą pozycję - to nie masz...
Witam Udało mi się nabyć kolejny pojazd, mianowicie VW T4 1999r 2.5 tdi 102 PS z automatyczną skrzynią biegów. Mój problem polega na tym, że rozgrzany silnik zaczyna bardzo nierówno pracować na wolnych obrotach, trzęsie nim i wibruje - jak by na jeden cylinder niedomagał. Kultura pracy zmienia się po uruchomieniu ogrzewania - nawiewów-klimatronic, wówczas...
No powinno, ale nie wydaje Ci się dziwnym że stało się to po wymianie skraplacza? Sprawdź tak jak napisał zgolwasy91, czy chociaż sztanga się rusza. chyba nie ten post:) Dodano po 5 Jeżeli niema nieszczelności w układzie dolotowym to turbo nie pompuje tak jak powino.Sprawdz przewodu podćiśnieniowe od turbo i czy grucha na turbinie sprawna. o co chodzi...
Moze juz samo turbo do wymiany? To lekkie zarzenie jest bo n75 sterowny jest 5V z EDC. Nie wydaje mi się bo nie kopci i turbo nie ma luzów na ośce, a co do napięcia to nie jestem fachowcem ale na czujniku napisane jest 12v Dodano po 1 Dżwignia na biegu jałowym powinna być maksymalnie wciągnięta w gruszkę i znajdować się cały czas w takiej pozycji....
Po wykasowaniu błędów i kolejnym podpięciu pod Lexię już teraz pedał gazu nie wyskoczył. ECU nie ma żadnych błędów, poza pierdołami typu radio (brak oryginalnego) Ten pedał wcześniej też nie wyskakiwał, mimo tego, że problem istniał, poza tym nie miała na niego raczej wpływu ta poważna naprawa silnika, więc raczej bym go wykluczył, choć wiem, że czasem...
Saturday1August200908:15:38 038 906 018 P 1.9l R4 EDC 00SG 1629 Group A:'004 Engine speedSpecified startActual startCold Start Valve TIME861-9452 to -32 to -33-70 MarkeSTAMP /min°BTD°BTD % 0.80 8611.31.153.4 2.00 13021.30.033.5 3.25 10501.10.959.8 4.48 12180.40.449.0 5.68 18690.91.855.0 6.88 23732.62.222.3 8.08 14281.80.427.1 9.28 14281.80.411.6 10.4814281.80.22.8...
witam wszystkich mam taki problem - po osiagnięciu 3000obr wskakuje bład 575 auto automatycznie traci moc wymienilem wszystkie weżyki ten w sterowniku tez wymienilen n75 wymontowalem turbine wyczyscilem ale zaciekawilo mnie jedno majac turbine na wierzchu dmuchnolem ustami w ten zawor upustowy ktury otwiera w turbinie ten otwor jak mi sie wydaje do...
Masz błąd wydajności turbiny a Ty czujnik podmieniasz. Sprawdź czy jak go odpalisz to zaciąga sztangę turbiny w dół.
Czy moze to byc zacinajaca sie turbina? tak mi podpowiedzial jeden mechanik jak tak to czym ja wyczyscic?
Średnio wysterowanie zaworka w mapach sterownika dla wolnych obrotów wynosi jakieś 60-80% i przy tych wartościach powinno wciągać sztangę do końca . Jeśli na wejściu do zaworka masz prawidłowe podciśnienie, sztanga chodzi płynnie ,bez zacięć, gruszka szczelna ,to pozostaje tylko podmienić zaworek ;)
Lukjar6, sprawdź dwie rzeczy: czy nastawnik macha sztangą turbiny w całym zakresie i czy zawór EGR jest szczelny
Normalnie w dwa piny, jeden to stałe zasilanie po zapłonie a drugi to PWM ze sterownika silnika. Dolny lewy wężyk idzie do gruchy turbosprężarki, zassij tam ustami i sprawdz czy jest szczelność i powinna sie ruszyć sztanga na turbinie. W górnym masz podciśnienie z pompy vacum.
Pewnie dziuraw dolocie albo sztanga nie zaciaga.
Teraz już mi kontrolka swiec zarowych sie nie pali tylko turbo nie chodzi. Hmm. Turbo nie chodzi.Turbo "chodzi" ,kręci się ,na pewno (no chyba ,że się wirnik zatarł) :) Na poważnie teraz. Zobacz czy węże ciśnieniowe są na swoim miejscu i czy nie popękane. Sztanga się porusza? Sterowanie sztangi działa?
Proponuję zacząć od sprawdzenia wężyków podciśnienia. Gdyby była nieszczelność za turbiną to byś raczej ją słyszał. Turbina nie może napompować tyle ile chce sterownik, przez to sterownik zgłasza błąd i przechodzi w tryb awaryjny. Trzeba zacząć od podstaw. Wydajność turbiny regulowana jest za pomocą N75, tez reguluje turbiną za pomocą podciśnienia....
Odpiąć sztange i sprawdzić.
Winna była pompa Vacum. Generowała tylko podciśnienie na serwo, natomiast nie była zbyt wydajna aby zaciągnąć cięgno od sztangi turbiny.
Problem rozwiązany skróciłem sztangę turbiny o 4 obroty i jest dobrze. Zamykam 😁
Wpisz w Google regulacja sztangi turbiny, ale jak nie potrafisz to podjedź gdzie robią turbiny tylko nie mów że masz mapę
Sztanga pracuje podczas jazdy(na postoju nie ma potrzeby), widać to po odczycie ciśnienia doładowania w parametrach.
zawór turbinie ciśnienie turbinie turbiny sztanga
sprężarka ciężko startuje głośnik wymiana magnesu wymiana stringów
Błąd 1068 w New Holland T7.215 - przyczyny i rozwiązania Lumel RE 10 - Instrukcja obsługi i konfiguracja