N75 steruję turbiną, N18 EGR. Przydało by się odczytać błędy że sterownika silnika bo teraz nie wiemy czy problem tkwi w braku podciśnienia czy braku połączenia N75 ze sterownikiem silnika. N75 czy N18 maja 3 krućce - VAC, OUT, AIR. Najbliżej wtyczki jest AIR. AIR ma być podpięte do filtra powietrza ewentualnie może być nie podpięte lub mieć tam jakiś...
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
Normalnie w dwa piny, jeden to stałe zasilanie po zapłonie a drugi to PWM ze sterownika silnika. Dolny lewy wężyk idzie do gruchy turbosprężarki, zassij tam ustami i sprawdz czy jest szczelność i powinna sie ruszyć sztanga na turbinie. W górnym masz podciśnienie z pompy vacum.
No jak zawór zwalony to sztanga nie ruszy ale nawet wymiana zaworu to sztanga po dłuższej przerwie też nie potrafi czasem ruszyć , zapnij bezpośrednio wężyk podciśnienia i zobaczysz czy rusza , ale np w 1,9tdi 90 procent przypadków z zapieczoną turbiną powodowane jest przetarciem wężyków i od nich powinieneś rozpocząć boje , one najczęściej przecierają...
To zloguj wysterowanie N75, ciśnienie zadane oraz odczytane. Będzie widać czego chce EDC, co robi i jakie są tego efekty.
jak się nie rusza pod palcami dość luźno gdy bączek jest ściągnięty to turbina do regeneracji Jaki bączek ? i jakiej regeneracji, to jest 90 KM, brak zmiennej geometrii ! Kolego poszukaj na forum jest masa informacji o turbinach w TDI.
Sztanga przy turbinie chodzi ok. 0,5cm a podobno powinna chodzic ok. 2cm. Byłem u mechanika któy mi czyścił turbo i stwierdził że faktycznie mało chodzi ta sztanga i ciężko pracuje. to jak czyścił tę turbinę skoro nie pracuje w całym zakresie - faktycznie ma chodzić w zakresie 2 cm (może ją tylko zamoczył w nafcie bez rozbierania- trochę musisz do...
Słynna sztanga w turbinie nie stoi na amen? Sprawdził ktoś?
problem z EGR sterowaniem zaworami Elektro pneumatycznymi,sztanga na turbinie chodzi jest wysterowana przez zawór Elektro pneumatyczny ?
Gruszka/sztanga na turbinie ustawiona prawidłowo? U mnie podobny efekt był jak ciśnienie rzeczywiste z turbiny było większe niż ządane , różnica była tylko 0.2 bara ale to najwyrażniej wystarczyło.
Też miałem taki przypadek winna była źle wyregulowana sztanga na turbinie no ale trzeba zacząć od przewodów podcisnienia.
Sztanga przy turbinie pracuje?N75 ok?Przepływka ok?
Witam, https://obrazki.elektroda.pl/3139943700_... Potrzebuje pomocy z analizą logów dynamicznych 1.9tdi 90km turbiny. Wymienione przewody podciśnienia, Sztanga przy turbinie pracuje podczas próby strzykawki, zawór n75 (był zamieniony, nie mam pewności czy zamieniony był sprawy) Auto łapie tryb awaryjny Proszę o porady, dziękuję i pozdrawiam...
Znając życie to nie sztanga chodzi ciężko tylko geometria w turbinie i bez regeneracji lub wymiany lub dokładnego wyczyszczenia turbiny niz z tym nie zrobisz.
Może sprawdź układ podciśnienia sterujący VNT (zmienną geometrią) turbosprężarki - czyli gruchę turbiny ze sztangą i dźwignią, elektrozawór i wężyki (szczelność). Układ VNT może się przycierać, sprawdź czy prawidłowo działa w następujący sposób: na wolnych obrotach zdejmij wężyk podciśnieniowy z króćca gruchy na turbinie, sztanga ma się natychmiast...
Witam w tych silnikach zacina sie często sztanga na turbinie i niema dobrego doładowania, ale jak piszesz że słychać klawiaturę to sprawdził bym rozrząd póki nie jest za poźno .P 1130 -wykryto nieszczelność ciśnienia paliwa na listwie CR.
Temperatura nie ma znaczenia, ważne żebyś tylko obserwował prace sztangi turbiny. Można zamiast gruszki podłączyć vacuometr i będzie widać czy jest podciśnienie podawane. Wężyki podciśnienia sprawdzone?
Za duże cisnienie doładowania Gdzie te ciśnienie? Przecież on nic nie ładuje jak zawór w turbinie otwarty.
Dokładnie jak pisze manta, temat poruszany na forum z milion razy. Przeładowanie z powodu zacinającej się zmiennej geometrii w turbinie. Sprawdź czy sztanga turbiny wraca do samego końca.
Weź wężyk do ust , zasysaj i patrz na sztangę turbiny czy płynnie się porusza , albo klucz 15" załóż na sztangę i poruszaj ją , będąc czujnym na minimalne zatarcia.
Zauważyłeś że turbina Ci w ogóle nie pompuje? Sterownik wysterował na maksa a tu zero reakcji na turbinie. Zrób log statyczny 11, zobacz czy się rusza sztanga gruszki. Pewnie nie więc sprawdź wężyk między elektrozaworem a gruszką turbiny.
Witam po przerwie. Problem usunięty. Tak jak napisał "Pawel735" winna była sztanga przy turbinie. Po rozruszaniu oraz nasmarowaniu problem zniknął. Dzięki wszystkim za pomoc.
Witaj, Mam ten sam problem z błędem 194, u mnie ten problem pojawił się po zaślepieniu EGR, wcześniej został wyprogramowany z ECU i zrobiony chip na zwiększenie mocy, ale nie był zaślepiony i wszystko było ok. Z racji, że do EGR ciężki dostęp i ściągałem skrzynię do wymiany sprzęgła i od razu go zaślepiłem, po czym zaczęły się problemy z mocą. Dodam,...
Czyli tak jak pisaliśmy wcześniej, a sprawdziłeś jak się rusza sztanga w turbinie, czy chodzi w całym zakresie bez zacięć, jest masa filmików na YT gdzie to widać.
Od około 2200obr/min N75 odcina zupełnie sterowanie turbiny a jak widać cały czas pompuje zbyt dużo - 2,5bara. Przeładowanie masz już od 1800obr więc skoro robiąc 11BS sztanga ładnie chodzi to pewnie ruszałeś cięgno przy turbinie i je źle ustawiłeś.
Witam wszystkich. Mam problem z turbiną, sztanga zawiesza się w górnej pozycji, w dół schodzi ładnie a odbijając zawiesza się ok. cm od górnego punktu, włożyłem drugie turbo używane i przejechałem ok 1200km i jest tak samo jak na starej, tylko na tamtej zrobiłem 50km i znów trzeba było czyścić. Samochód ma mapę na 160km. Wszystkie czujniki i inne sprawy...
Sztanga w pozycji pełnego doładowania schodzić powinna maksymalnie w dół czyli całkowicie oprzeć się o jej ogranicznik na dole a w pozycji minimalnego doładowania czyli po wyłączeniu silnika powinna polecieć samoczynnie w górę na jakieś 1.8 cm i w Vagu wartość ciśnienia doładowania powinna oscylować w granicach 969 mbar w grupie 011 BS lub 980 mbar...
Pacjent to Iveco Daily 3.0 170 koni 70C17 2012 rok. Mam wrażenie, że auto jest zamulone. Mam też Iveco 65C18 Euro 4 i jest wielka różnica w mocy obu aut. W nowszym miałem problem z wtryskiem, został on naprawiony. Układ wtryskowy itp. ponoć ok. Pompa daje odpowiednie ciśnienie. Wymieniłem czujnik ciśnienia doładowania. Bez zmian. Na 1., 2., 3. auto...
Dawka paliwa zbyt duża - masz w granicach 2,2 a powinna oscylować od 3,5 do 4,0 i możesz lekko przyspieszyć kąt wtrysku bo przy mrozach będzie gorzej odpalał, logi dynamicznie - grupy 003, 008 i 011 ale przede wszystkim sprawdzić wtyczkę i kable od elektrozaworu N75 oraz zacisk kabelka na elektrozaworze N109 na pompie wtryskowej (oczyścić), skasować...
Źle wyregulowana sztanga turbiny.
Nie wiem czy on ruszy ręką gruszkę, go nie jest takie łatwe. Pierwsza podstawowa rzecz to jak zachowuje się gruszka na turbinie po odpaleniu auta? Czy gruszka wciąga sztangę turbiny? Napisałeś że metoda że strzykawka nie pomogła. Co to znaczy, w czym miała pomóc? Daj trochę więcej informacji, za język nie będziemy cię ciągnąć. Gruszka się nie rusza...
Chodzi właśnie o to że ta sztanga od gruchy przy turbinie w ogóle się nie rusza. Co w tym wypadku? Regeneracja turbiny?
Nie, Basic settings grup 003 i 011, wtedy robiony jest test układu EGR (003) i turbodoładowania (011). Sterownik naprzemiennie włącza i wyłącza zawory sterujące, patrzysz wtedy na ciśnienia, możesz popatrzeć czy rusza się sztanga w turbinie itp. Zrób też logi dynamiczne 008 i 011.
Miałem kiedyś tak, że była obłamana łapka obracająca pierścień sterujący łopatkami w turbinie. Sztanga pracowała góra dół a łopatki stały w miejscu, ciśnienie wyglądało podobnie jak u Ciebie. Może niech jeszcze ktoś się wypowie, żebyś niepotrzebnie nie wyciągał turbiny.
Sztanga od gruchy na turbinie chodzi lekko?
Rozumiem że podmienić na inny elektrozawor podcisnienia. Wydaje mi się że on działa - tzn sztanga przy turbinie pracuje, reaguje (spróbuje jeszcze wstawić w to miejsce jakiś trójnik i podłączyć jakiś manometr - tylko jaki? - i zobaczyć jak to wygląda podczas jazdy. A czy może być jeszcze jakiś czujnik odpowiedzialny za to np czujnik temp ? Dzieje się...
Co z katalizatorem ? Sztanga turbiny ustawiona prawidłowo ?
Wchodzisz w bloki pomiarowe, wybierasz blok 11 i dajesz idź, później przełączasz na BASIC SETTINGS przyciskiem lewym dolnym rogu. Gdy to zrobisz w czasie pracy silnika na biegu jałowym to gruszka powinna wciągać sztangę turbiny co 30sek i na 30sek ją puszczać i tak robić cyklicznie póki z tego nie wyjdziesz. Można wtedy obserwować pracę sztangi i podpinając...
Czy moze to byc zacinajaca sie turbina? tak mi podpowiedzial jeden mechanik jak tak to czym ja wyczyscic?
Turbinę się czyści bo się zasyfia poszukaj trochę i poczytaj. Najpierw sprawdź jak rusza się sztanga w turbinie , czy ma cały zakres ruchu i czy się nie zacina, jest masa filmików na YT gdzie dokładnie to widać. N75 też może być uszkodzony ,ale jeżeli jego wymiana nic nie pomoże to jednak zostanie czyszczenie. Intercooler też się czyści jak również...
Średnio wysterowanie zaworka w mapach sterownika dla wolnych obrotów wynosi jakieś 60-80% i przy tych wartościach powinno wciągać sztangę do końca . Jeśli na wejściu do zaworka masz prawidłowe podciśnienie, sztanga chodzi płynnie ,bez zacięć, gruszka szczelna ,to pozostaje tylko podmienić zaworek ;)
Pozdrowienia dla wszystkich bystrych. A na marginesie nie czytałem wszystkich postów, bo straszna nuda!! Jeżeli chcecie się dowiedzieć jaki jest problem z waszymi szmelcwagenami to wam powiem, bo robię tego masę. Zanim cokolwiek zrobisz podepnij choćby vaga i odczytaj błędy, a dopiero później zacznij naprawiać. Jeśli się nie znasz oddaj do serwisu lub...
Czym to diagnozujesz? Sprawdź czy rusza się sztanga od zmienej geometrii przy turbinie.
Przy turbinie a dokładnie między "gruszką" turbiny a turbiną https://www.google.com/search?q=sztanga+...
Masz błąd wydajności turbiny a Ty czujnik podmieniasz. Sprawdź czy jak go odpalisz to zaciąga sztangę turbiny w dół.
Odpiąć sztange i sprawdzić.
Winna była pompa Vacum. Generowała tylko podciśnienie na serwo, natomiast nie była zbyt wydajna aby zaciągnąć cięgno od sztangi turbiny.
Sztanga pracuje podczas jazdy(na postoju nie ma potrzeby), widać to po odczycie ciśnienia doładowania w parametrach.
Witam.Koledzy w moim silniku Avf sprawdziłem pracę sztangi i wygląda to tak- zapalony silnik ,zdejmuję wężyk podciśnienia z gruchy -sztanga szybko opada,podłączam wężyk sztanga podnosi się do góry przez około 2 sek.z początku szybciej pod koniec jakby zwalnia. Pytanie czy to nie za wolno się podnosi?turbo do czyszczenia? .Dodatkowo słychać jakieś chrobotanie...
Problem rozwiązany skróciłem sztangę turbiny o 4 obroty i jest dobrze. Zamykam 😁
Witam mam problem z seatem toledo 1.9 Tdi, a mianowicie brak mocy, słabo się zbiera, wszystkie wężyki wymienione zawór N75 nowy podmieniony czujnik ciśnienia MAP , Egr czyszczony, doloty szczelne, sztanga na turbinie pracuje lekko, robiłem podcisnienie na gruszce turbiny i ładnie ściąga sztangę. Komputer pokazuje błąd 17964 (P1556) Turbo/super charger...
Wpisz w Google regulacja sztangi turbiny, ale jak nie potrafisz to podjedź gdzie robią turbiny tylko nie mów że masz mapę
Tak, to właśnie jest ten objaw. Gdy kierownice zostają w położeniu dla większego doładowania komputer chroni silnik przed przeładowaniem i wchodzi w awaryjny.
Witam, po odłączeniu przewodu od zaworu, sztanga porusza się może o 1mm. Nawet gdy próbowałem ręką ja ruszyć ani drgnie. Tak jakby coś w turbinie ją blokowało. Pozdrawiam. Więc to chyba temat zamyka... przynajmniej na razie. W takim razie odezwę się w sobotę jak wyciągnę i przeczyszczę turbinę. Problemem tego, że sztanga się nie rusza mogą być zasyfione...
Po pierwsze zobacz czy po zapaleniu zostaje wciągnięta sztanga turbiny.
Witam mam spory problem z moim golfem otóż auto na 3 biegu odcina gaz i auto sobie hamuje silnikiem , po jakimś czasie jazdy auto wraca do żywych i jedzie normalnie do czasu zgaszenia i ponownego odpalenia auta , ogólnie wymieniłem przepływomierz, czujnik ciśnienia doładowania w dolocie , zawór n75 , potencjometr gazu , czujnik pedała hamulca, sprawdziłem...
Ten błąd nie jest związany bezpośrednio z czujnikiem MAP. Ten czujnik widzi, że jest za małe bądź za dużego ciśnienia w kolektorze dolotowym. Po prostu twój program źle "tłumaczy" błędy. Ściągnij sobie do diagnostyki program VAG-COM i nim zrób diagnostykę. Jeżeli będzie za duże ciśnienie doładowania to może być uszkodzony zaworek N75, bądź połączenia...
Proponuję zacząć od sprawdzenia wężyków podciśnienia. Gdyby była nieszczelność za turbiną to byś raczej ją słyszał. Turbina nie może napompować tyle ile chce sterownik, przez to sterownik zgłasza błąd i przechodzi w tryb awaryjny. Trzeba zacząć od podstaw. Wydajność turbiny regulowana jest za pomocą N75, tez reguluje turbiną za pomocą podciśnienia....
sztanga w tej turbinie nie steruje praca wastegate tylko zmienna geometria. ogolnie sprawa wyglada tak: Auto stoi nie odpalane, sztanga jest wysunieta (puszczona), zapalasz samochod sztanga ma byc wciagnieta i ma sie tak trzymac podczas lekkich przygazowek w miejscu. Zmienna geometria ma pracowac podczas jazdy samochodu, mozna ja skontrolowac recznie...
Z jakiegoś powodu wyrzuca na tryb awaryjny sprawdź czy sztanga turbo płynnie chodzi Szukanie igły tak na odległość to ciężko coś ująć Trzeba wejść w parametry i zobaczyć w którym momencie odcina Sprawdzić ustawienie rozrządów są dwa Sprawdzić luz na turbinie, elektrozawór turbiny tam są filterki Sprawdzić kompem temperatury wody, dolotu w momencie odcięcia...
Rusz na próbę sztangę turbiny ,raz w jedną stronę raz w drugą , jak nie pomoże to powrócisz do poprzednich ustawień to tylko kilka minut pracy.
Dzisiaj właśnie czyściłem przepływomierz według porad, znalazłem też dziurę w tym wężyku łączącym odmę z dolotem, ma to duży wpływ na wartości powietrza? Jutro podłącze znowu vaga i zobaczę czy coś się zmieniło. Druga sprawa, jak powinna zachowywać się sztanga przy tej turbinie bez zmiennej geometrii. Po włączeniu silnika nic się nie dzieje, nie ma...
Kolego sprawa dosyć prosta, najpierw sprawdz czy sztanga turbiny jest wciągana podczas zapalenia silnika, widać bez rozbierania. Po drugie popatrz co masz w kolektorze.
Witam Jestem właścicielem skody octavii 1,9 TDI AGR. W nawiązaniu do tematu – sztanga turbiny – interesuje mnie czy luz na połączeniu sztangi z ramieniem gruszki ok. 2 mm to normalna sprawa? I czy może wpływać to na dynamikę jazdy? Pozdrawiam
Sprawdź czy przy dodawaniu gazu sztanga turbiny pracuje płynnie .
Witam wszystkich mam następujący problem Passat B5 1 9 TDI 110 koni brakuje mu mocy ale jak przygazuje mu kilka razy i wejdzie na obroty to wtedy idzie ale do 2000 obrotów sprawdziłem wszystkie wężyki podciśnienia sprawne filtr paliwa wymieniony gruszka i sztanga działają prawidłowo przy turbinie
Tego się tak nie sprawdza i w zasadzie nie ma zależności między napięciem a obrotami. Możesz spradzic podcisnienie i czy sztanga turbiny pracuje po przygazowaniu. Ewentualnie oscyloskopem.
Witam. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem przechodzenia samochodu w tryb awaryjny. Samochód przechodzi w tryb awaryjny jeżeli przez krótką chwilę trzymam gaz do spodu. Przepływomierz był wymieniony, wężyki podciśnieniowe wyglądają na szczelne a sztanga na turbinie wygląda na to że pracuje. Po przeczytaniu wielu tematów doszedłem do wniosku że...
Witam Autko jak w opisie słabo jedzie do 2,5 tsy. obrotów, błędów brak w parametrach nic niepokojącego nie zauważyłem, po odpięciu przepływki jest poprawa podmieniałem 2 sztuki z jeżdżących samochodów, ale nie to nie daje. Egr wyczyszczony, sztanga ok kierowniczek w turbinie chodzi w pełnym zakresie. Podpowie ktoś gdzie jeszcze szukać
Teraz już mi kontrolka swiec zarowych sie nie pali tylko turbo nie chodzi. Hmm. Turbo nie chodzi.Turbo "chodzi" ,kręci się ,na pewno (no chyba ,że się wirnik zatarł) :) Na poważnie teraz. Zobacz czy węże ciśnieniowe są na swoim miejscu i czy nie popękane. Sztanga się porusza? Sterowanie sztangi działa?
Zobacz jak pod ręką chodzi ci sztanga od turbo, tam jest zmienna geometria w turbinie. A może jest dziurawa membrana w środku ?
Galaxy 1.9TDI 110PS. Do obrotów 2200 - 2500 jedzie normalnie ale po wyżej tych obrotów nie można nawet brać się za wyprzedzanie malucha. Sam sprawdziłem, że wąż wylotowy z turbiny robi się twardy już przy 3000 - 3500 obrotów. Wjechałem na kanał i na pracującym silniku...wolne obroty...ściągałem i zakładałem wężyk od podciśnienia na turbinie...sztanga...
Witam, Widzę, że temat jest starej daty, ale to podobny jak nie taki sam przypadek jak w mojej LII PHI 1,9 dci 120KM. Po 20 tys. padła mi turbosprężarka i to regenerowana w firmie Bergen 3 lata temu. Myślałem, że będzie do końca a tu taki zonk. Wymieniłem na używkę, ale tu mam problem bo kręci wirnik a nie ładuje. Ciśnienie przed i po turbinie podobne...
Witam. Mam problem z Ford Mondeo 2.0 TDCI 115 KM 2004r. Auto coraz częściej wchodzi w tryb awaryjny (migająca lampka świec żarowych), odcinając turbinę. Prędkość standardowo zostaje ograniczona do 120 km/h. Przy wchodzeniu w tryb awaryjny auto nie puszcza dymka. Po wyłączeniu silnika wszystko wraca do normy, lecz błąd pozostaje w kompie. Po podłączeniu...
Po odpaleniu silnika na wolnych obrotach powinno wciagnac sztange w strone gruszki na turbinie, a po przegazowaniu sztanga sie zwalnia ,czyli idzie wdruga strone
-sztanga turbiny jest źle wyregulowana -wartość erg jest zastanawiająca, odepnij od erg wężyk i go zatkaj, może drgania ustaną, pojeździj tak troche -pobaw się ustawianie dawki vagiem, zwiększenie lub zmniejszenie może pomóc -zalej plyn do płukania wtrysków dizla STP, nie zaszkodzi a może to pokaże przyczynę trzęsienia -zużyta pleciona może powodować...
Jak sprawdzić czy to turbo bez demontażu? Może jakbym rozpiął tłumik przy turbinie to powinien być tam olej. Sztanga od gruszki dziwnie lekko chodzi , mam drugi samochód i tam chodzi z oporami. Być może Olej jest w kierownicy .
A może spróbuj na początek sam rozruszać sztangę turbiny.
Jak przeładowuje to zacznij od elektrozaworu sterującego podciśnieniem (jeżeli oczywiście układ jest szczelny, a vacu sprawne). Jak to nie pomoże to zostaje sztanga turbiny albo wyciągnięcie turbo i sprawdzenie zmiennej geometrii. Możliwe, że zmienna geometria jest wyczyszczona, ale elementy ruchome w kształcie kości wytarte (w skutek wcześniejszego...
A sztanga turbiny wogóle sie porusza jęsli tak to może grycha dziurawa
W grupie 011 wprowadzasz sterownik w tryb BS (basic settings) i obserwujesz ruch sztangi turbiny
Przepływomierz nowy oryginalny Bosch - bez poprawy Sztanga turbiny pracuje prawidłowo Test zrobiony za pomocą VAGcom
Zmianę mapy być może zrobię, ale najpierw chciałem się upewnić, że wszystko działa w serii tak jak powinno. Może ktoś zna jakąś procedurę, według której mogę sprawdzić, ewentualnie ustawić sztangę turbiny.
Czy ktoś pomoże ocenić logi ? z tych logów jasno wynika, że kierownice zmiennej geometrii turbiny stoją dęba i są zapieczone na maxa w pozycji max doładowania - musisz się nastawić na demontaż i czyszczenie turbosprężarki, wszystko inne jest OK; czy ja Ci już czasem nie pisałem na tym lub innym forum gdzie znajduje się sztanga od zmiennej geometrii...
sztanga od turbiny zardzewiała, że się w rękach kruszy Czuć geny Mercedesa :D
Czyli jest tak jak napisałem, sterownik już na wolnych obrotach widzi większe doładowanie od oczekiwanego (actual>specified map) i ogranicza boost poprzez odpuszczenie sztangi vnt turbiny
Witam. A w jaki sposób mogę sprawdzić czy sztanga nie jest zapieczona ?, próbowałem ruszać gruszką przy turbinie, to chodzi, ręką jestem w stanie ją ruszać. Co do wężyków to muszę je powymieniać ? czy jest jakiś sposób na sprawdzenie ich szczelności ?
to weź wakuometr i zmierz czy działa regulacja podciśnieniowa sztangi turbiny.
Z tego co wyczytałem jeśli byłaby popa vacum to miałbym twardy pedał hamulca lub inne problemy hamulcowe. A umnie nie ma takich objawów. Jutro jeszcze zobaczę zawór n75 lub wężyk podciśnienia na gruszce do podnoszenia sztangi turbiny i na akumulatorze podciśnienia czy jest podciśnienie. Wszędzie wymieniałem wężyki , ale na akumulatorze podciśnienia...
Więc teraz, zobacz czy po zapaleniu auta sztanga turbiny jest wciągana.
A jaką usterkę sugerujesz ? Wiem że kontra na sztandze turbiny się poluzowała i turbo nie podawało, więc na oko ją ustawiałem. Turbo nowe garetta.
Jakie ciśnienie doładowania? Sztanga turbiny pracuje gdy pompkę podłączysz?
Osobiście przy N75 nie grzebałem. TAk wygląda praca sztangi turbiny: https://youtu.be/ycjDUomV5Nc
Jak nie wiesz nawet jakie podciśnienie tam jest.A po odpaleniu gruszka zaciąga do końca sztangę turbiny?
Sprawdź jeszcze dokładnie pod kątem szczelności dolotu. Jeśli jest ok, to trzeba sprawdzić ustawienie sztangi turbiny.
Panowie czy ktos moze mi powiedziec jakie napiecia powinien dawac czujnik polozenia sztangi turbiny? U mnie jest 3.67V bez podcisnienia i 4.93V przy max wychyleniu(wciagnieciu) sztangi. Nie powinno byc kolo 0V bez podcisnienia?
Witam. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem zacinającej się sztangi turbiny Vnt w silniku 1.9 Tdi AXR. Turbina była wyczyszczona, wszystko było w porządku i problem powrócił. W związku z tym mam do was kilka pytań. Zaznaczam na wstępie że mam dostęp do części. Mój plan polega na tym żeby założyć turbinę (wraz z osprzętem) z West gate z silnika...
Nie. Zobacz czy masz zawór wastegate zamknięty na turbinie - czy w ogóle przy odpalonym silniku pracuje tzw. "sztanga".
Skoro była po regeneracji to trzeba było odesłać na gwarancję a nie samemu grzebać, co do ustawienia to takie rzeczy wykonuje sie na odpowiednim sprzecie.
DObrze że zobaczyłem wątek, bo same głupoty widzę. Primo przepływomierz nie ma TU nic do tematu. PO drugi zobacz czy po odpaleniu wciągana jest sztanga turbiny~!!!! I czy do końca.
zawór turbinie obciążenie sztanga sztanga turbina
kondensator bypass wodomierz magnes strumienica zamiast katalizatora
zawora powietrza naczepa sterowanie klapą gaszącą
Pojemność zbiornika wyrównawczego dla kotła 17 kW Simmering w pralce Panasonic NA-168VX2: Wymiary i Wymiana