na pewno nie pomoże ,ale zato pomoże zmierzenie miernikiem świec żarowych -bo masz przepaloną conajmniej jedna inne powody mogą też byc [sterownik itp] ale podstawą jest sprawdzić co napisałem
Ale można tak trochę pojeździć? Jak auto jest rozgrzane to nie ma już potrzeby grzania świec?
Musisz uszczelnić układ paliwowy, wymienić wszystkie oringi, ew. zaworek zwrotny. Świece oczywiście sprawne i grzeją?
Tam jest podawane napięcie akumulatora jako sygnał PWM z regulacją wypełnienia sterowaną przez sterownik silnika. Warto obejrzeć ten film by zrozumieć jak to działa. https://youtu.be/0nh60HmoZa0 Bez specjalnych narzędzi ciężko takie świece wysterować na stole by sprawdzić ile czasu im zajmuje nagrzanie się. Tutaj by trzeba było wysterować jakiś tranzystor...
sprawdziłem 2 używki podobno sprawne Nie możesz sobie pozwolić na "podobno" - albo 100% dobre, albo się nie nadają. Najlepiej sprawdzić w innym aucie i wtedy masz pewność. Jeżeli jest faktycznie dobry, to masz sygnał, że jest coś nie tak z autem. Dobrze sprawdziłeś wszystkie obwody małej wtyczki? Nie masz założonego jakiegoś odcięcia zabezpieczającego...
Nic dodac nic ująć. Bez 50 i NTC też da radę tyle że będzie grzał za każdym razem!
Ma grzać jeszcze po rozruchu.Sprawdź tylko kontrolką jak długo.
A mógłbyś mi podrzucić fotkę automatu do grzania świec żarowych mercedesa w123 z pierwszych lat palonych z cięgła?
Masz warsztat i jeszcze nie sprawdziłeś dlaczego świece nie grzeją?
Mam pytanie,po jakim czasie po przekreceniu kluczyka świece przestają grzać ?
W moim przypadku po odpaleniu świece grzeją 4 min. Świece grzeją - czy tylko świeci kontrolka???
Zasymuluj czujnik temperatury żeby widział -10 i wtedy sprawdź czas grzania.
Po przekręceniu kluczyka zaczynają sie grzać świece . Lampka kontrolna gaśnie a świece grzeją dalej . Prosze o pomoc czego to morze być przyczyna
zostały sprawdzone w warsztacie i powiedziano mi że na pewno to nie są świece
A przekaźnik pod maską jeden się grzał To normalne. Nie ma co wymieniać podzespołów które działają. Żarówki też są gorące jak świecą. Pokaż jaki masz sterownik silnika.
świeca któraś nie grzeje też tak miałem :)
Niestety autopsja;] Miałem problemy z musowym kilkukrotnym grzaniem świec póki maszyna odpałiła...
Następna rzecz jaka mi przychodzi do głowy to czujnik temperatury silnika - jak będzie fałszował to sterownik nie załączy grzania świec i stąd problem z odpalaniem.
Zasada działania jest taka: -przekręcamy kluczyk w pozycję "zapłon" -zaczynaja grzać świece i zapala się kontrolka (tutaj uwaga: w układzie bardziej "zaawansowanym" - tak jak wspomniany Mercedes - w przypadku uszkodzenia którejś ze świec kontrolka się nie zapali. Zapali sie na ok. dwie minuty po uruchomieniu silnika) -kontrolka gaśnie - silnik jest...
Ok 15A przy grzaniu świecy.
Jeśli jest to pompa mechaniczna to ma dwie linki. Jedna do dawki wtrysku (czyli pedału gazu) a druga do wyłączania silnika. Pociągnięta - silnik pracuje, schowana - silnik stoi. Stary Mercedes 207D, którego kiedyś ujeżdżałem miał takie cięgno, do grzania świec, kręcenia rozrusznikiem i gaszenia silnika.
Był temat na forum. W skrócie trzeba dać dodatkową masę na głowice silnika. Brak masy niewłaściwe grzanie świec żarowych trudny pierwszy rozruch silnika.
Sprawdź czy grzeją świece,kompresje też możesz sprawdzić.
Można, on tylko odpowiada za wygaszenie kontrolki. A co się u ciebie dzieje, świece nie grzeją czy co?
Witam. I masz rację, śmiało możesz grzać ile chcesz nawet kilka minut, ale akumulator pózniej siada. Świece sa połączone szeregowo, a między nimi masz jescze takie spirale oporowe i jak długo grzejesz to część mocy, prądu, "odkłada" się na tych sparalach. Świec jest cztery, a piąta, czyli kontrolka powinna być zamontowana w desce, i powinieneś jej żarnik...
Brak kontrolkiświec to brak zasilania sterownika w 210. Zawsze były to luty w module W jakim module? U mnie nie ma zasilania w kostce sterującej dochodzącej do modułu przekażnika. Kiedy podaje na krótko + do modułu wtedy świece grzeją.
Sterowania silnika,grzania świec żarowych i rozruchu.
Popalone świece albo sam przekaźnik świec żarowych. Taka prostokątna plastikowa paczuszka, gdzieś koło serwa chyba z tego co pamiętam. Częsta usterka tych aut.
Witam temat założyłem na prośbę przyjaciela, który odwiedził już kilka zakładów z usterką - nie grzeją świece żarowe. Dotyczy: Mercedes Sprinter312 rok99/00 silnik 2,9Diesel. Zostały wymienione same świece a w innym zakładzie przekaźnik. Jednak nadal jest z nimi problem. Może jakieś sugestie. Zgóry dzięki.
Nie musi to być świeca, może być sterownik świec, sczytaj błędy, bęziesz wiedział na 100%
trzeba zdemontować urządzenie i sprawdzić uszczelki, u mnie było to samo i wymiana uszczelek rozwiązała problem a świeca grzeje tylko przy starcie
Dzięki sprawdzę ten moduł, świece nowe, okablowanie też.. Dodano po 8 a może wiecie gdzie się ten moduł grzania świec znajduje w tym autku?
To nie jeździj do ASO, tylko do kogoś kto się na tym zna. I nie skasuje tyle co ASO przy okazji ;) A podpowiedź dobra, jeżeli to diesel to pewnie świece ciągle grzeją.
a może napięcie zasilające spada za bardzo? rozrusznik, akumulator .jak poczekasz to świece przestają już grzać i tyle.
spróbuj podstawić drugi przekażnik świec może być tez używany ale sprawdzony
Nawet przy plusowej temperaturze (+5) .Świece mam sprawne,tylko kontrolka świec świeci przez około 10 sekund, a faktyczne grzanie świec trwa o wiele dłużej (sprawdziłem to podłączając w obwód żarówkę).Czy to może być wina pompy?
Te twarde, to 5 stów za mały komplecik.. Ja ze swej strony widzę tylko to wiercenie, pomijam jakieś techniki wodne, czy plazmowe. Kiedyś tam ostrzyłem wirtła widiowe i wierciło to jakoś, zaś gorsze wiertła, grzałem do różowa i hartowałem w zimnej wodzie, wierciły, ale były kruche- ale wierciły.
Sprawdź kolego wtryskiwacze, świece czy grzeją i ciśnienie na cylindrach.
Świece wogóle grzeją, nie zostawiłeś szmaty w dolcie? ssie wogóle dolot?
Witam podbijam temat u mnie w mercedesie 2.9 td vario612d jest to podobnie. Jak włączę zapłon świece grzeją około 30s jak odpalę grzeją cały czas, przekaźnik sprawdzony wiązka też nawet podmieniałem ecu. co może bycz przyczyną
Kolego nie ma grzania na wszystkich świecach czy tylko na tej jednej ?
Oczywiście czujnik w komplecie ze sterownikiem świec a nie jedno z mazdy drugie z łopla 28 lat starszego.
Pisownię poprawiłem. Temperatura na zewnątrz około zera stopni. Moje zdolności manualne są wystarczające aby dokonać napraw ale muszę wiedzieć co mam robić. Walczę z tym już jakiś czas. Czujnik temperatury sprawdzony, świece grzeją jeszcze przez parę sekund po zgaszeniu kontrolki, dogrzewanie działa. Z wydechu po odpaleniu wydobywa się biały dym przez...
Tak, dokładnie. Brakło paliwa (jeszcze wtedy nie było wiadomo, że to brak paliwa). Wiele prób uruchomienia, rozładowało akumulator. Po włożeniu nowego aku już rozrusznik nie kręci, tylko po zwarciu przekaźnika rozruchu można pokręcić. Wtryski dostają śladowe napięcie. Świece grzeją, paliwo do wtrysków dochodzi.
Niestety ten układ nie pasuje, po podłączeniu od razu jest zapłon i grzanie świec, nie działają kierunkowskazy, wycieraczki i nawiew, może ma ktoś kaczkę po 89 roku, bo kombinacji podłączeń jest sporo.
Ja mam taki sam objaw , właśnie dzisiaj wymieniłem wszystkie 5 na nowe Boscha i usterka nie ustąpiła, jest tak samo jak przed wymianą, tzn . po przekręceniu kluczyka kontrolka grzania nie świeci, zapala się po uruchomieniu silnika, co może być jeszcze nie tak ???
Przecież to jest moduł świec żarowych do Mercedesa, podłączasz zgodnie z rysunkiem, który wkleiłes. Symbol pioruna, to piętnastka, zasilanie po stacyjce, a symbol rozrusznika to sygnał pracy rozrusznika, ten sam, który steruje elektromagnesem rozrusznika. Pierwszy daje sterownikowi znać, żeby zaczął grzać świece bo włączono zapłon, drugi mówi o rychłym...
witam ja również nie mam mocy, jest to przerobka anglika, wczesniej bylo ok nawet po przerobce ,..zapala sie czasami kontrolka od grzania świec, 80km/h włacze 5 bieg i zero rozpędu, jest bardzo słaby czasami 3000 obrotów a czasami 4200,
Witam To wszystko są półśrodki. Można i tak ale po co. A pragnę zasugerować, iż świece podgrzewa się najwyżej 3-5 SEKUND ! ! ( choć bywają świece o czasie grzania 10 sekund i więceji- patrz Mercedes) tyle im starczy. Świece są połączone w szereg, jeśli jedna nie grzeje to w ogóle żadna nie grzeje. Oczywiście Nasz kierowca w ramach oszczędności wymieniał...
A może po prostu odetnij kabelek od przekaźnika który włącza grzanie świec. Bez ich nagrzania nie ma jazdy.
Witam Problem jak w temacie świece nie grzeją jest to silnik mercedesa z przekaźnikiem do świec jak w mercedesach. Do przekaźnika dochodzi przewód gruby plus ( i to napięcie jest) oraz dwie kostki. jedna wyjście na świece (pięć przewodów- na każdą świece) oraz druga kostka sześciopinowa (pięć przewodów), proszę o jakiś schemat jak sprawdzić czy wszystkie...
poruszałem dzisiaj przekaźnikiem koło abs-u i odpalał normalnie. To nie jest przekaźnik, tylko takie duże złącze i faktycznie m.in. idzie tam przewód do rozrusznika. Trzeba to rozłączyć i zapuścić czegoś do czyszczenia styków.
To nie dziwny przypadek tylko norma. Kto z Was miał diesla z komorami i ciepły silnik uruchamiał się od pierwszego obrotu bez grzania świec, szczególnie użytkownicy mercedesów, ręka do góry. Myślałem że będzie las rączek ): . Sterownik świec załącza je nie bez powodu, chociaż na 2-3s. dla ciepłego silnika. nie odpala jak jest temp ujemna ponizej - 5...
Rozszyfrowany jako usterka obwodu wyjściowego świec żarowych. Okazuje się, że świece są dobre, ładnie się grzeją. Może to jakiś szyfr? Ktogolwiek widział, ktokolwiek wie:))
Świece wymienione, ale nie napisałeś czy dostają zasilanie i czy grzeją.
Re: Nie ładujący alternator na zimnym Mercedes 190 2.0 benzyna Kolega zapali to z pchnięcia, na zimno tylko zagrzeje świece... Weźmie poprawkę na prąd jaki one pobierają, bo będą jeszcze jakiś czas grzały pomimo odpalonego silnika. Kolega spojrzy na tytuł zapytania: w benzyniaku świec się nie grzeje :D
Nie ma kompresji już to wiem. Jest problem z paliwem. Najpierw jednak taka ciekawostka znalazłem z kolegą spalony bezpiecznik "7.5" założyliśmy nowy i odcieło całkiem zapłon nie grzeje świec, nie kręci rozrusznikie, i nie da się wywykasowac błędu o jakimś spalonym bezpieczniku rozruchowym "50. Natomiast jak wyjmiemy ten bezpiecznik "7.5" i kompem wykasujemy...
A u mnie jest tak że stare świece pokazują 10 do max 14 ampeer około a te nowe dużo więcej i gdy odłącze je te nowe wszystko działa a gdy podłącze to robia jak by zwarcie bo wariuję samochód kontrolki centralny zamek itp i wtedy przekaznik tylko pstryka i nie grzeje tylko od razu odbija.
sterownik swiec zarowych w sprinterach sprawdza kazda z swiec osobno i jesli ktorakolwiek jest niesprawna lub nie ma z nia polaczenia to po odpaleniu zapala sie kontrolka od grzania swiec to tak na przyszlosc - moze komus ise przyda pzdr pawel
A ktoś ma jakiś pomysł? Świecę nowe Beru, sterownik Beru (był podmieniany na nowy, ale bez zmian). Po nocy, jeśli chcemy odpalić z automatu (kluczyk od razu na rozruch lub przycisk start, bez czekania na włączonej stacyjce, aż świece się nagrzeją) - na dworze temperatura minusowa, a on nie czeka, aż świece się rozgrzeją, nagrzeją. Praktycznie nie zapala...
świece wszytkie grzeją .plus po zapłonie jest masa jest.a czy ten sygnał ze sterownika jest do sprawdzenia za pomoca oscyloskopu może????????
Czym bo zwykłego miernika wolałbym nie wpinać w szereg no jak nie ma czym to niech jedzie do kogoś kto ma. Najprościej wyjąć i sprawdzić jak grzeją.
Witam wszystkich! MB E klasa 2.2D 97’ LUCAS KRÓTKI KABEL VIN: WDB2100041A321849 opiszę po krótko mój problem: Po przekręceniu kluczyka, nagrzaniu świec odpalam silnik- pali sie kontrolka EPC i silnik nie wchodzi na wyższe obroty niż 1200, wystarczy jednak,że wyłączę zapłon kluczykiem i odpalę motor bez grzania świec , wszystko jest ok, kontrolka...
Jeśli silnik jest ciepły to świece nie muszą grzać i silnik odpala. Inną przyczyną może być zwykłe wyeksploatowanie silnika.Po tylu latach ma prawo się zużyć. Jaki przebieg ma auto?
Ok wiesz faktycznie jeden zegar od powietrza nie działa \nie pokazuje ciśnienia powietrza\ A nie wiesz co do tych świec znajomy mechanik powiedział mi że kontrolka nie musi się zapalać i świece grzać nie muszą ponieważ te silniki tak mają a model to atego 815 z 1998
witam, problemem były lejące wtryski 3 sztuki po regeneracji auto pali na dotyk bez grzania świec niestety zabieg kosztowny 1400 zł poszło się...ale auto chodzi:)
Masz dwa wyjścia albo całość na 12V albo 24V a grzanie na 12V niestety ale osobnym obwodem.P
Po pierwsze sprawdzasz pobór prądu przez świece, bo tak na prawdę nie wiadomo czy grzeją. Dodano po 35 silnik traci olej przez turbinę ??????????? Dodano po 37 Jak? Po wykręceniu świec żąrowych - odpowiednim miernikiem DOkłądnie tak. Na zimnym silniku z rana.
Nie wiem, coś to namieszał, ale przypuszczam, że mowa o silniku diesla o oznaczeniu om603. Dźwignia STOP na pompie jest sterowana przy pomocy mieszka na pompie wtryskowej, a ten z kolei sterowany jest podciśnieniem z wakum pompy, przez zawór w stacyjce. To na 1 zdjęciu to nastawnik biegu jałowego z benzyniaka. Z tyłu pompy jest ustrojstwo systemu antyszarpaniowego...
Najprościej i najpewniej w tym przypadku będzie wykręcenie świec i wiadomo sprawdzenie na stole. Dlaczego? Ponieważ przypomina mi to kiedyś jak walczyłem z mercedesem i okazało się, że wszystkie świece grzały z tym, że jedna "od tyłu" i podobne objawy były. Nie jest taka zła robota wyciągnąć świece u Ciebie, więc taki sposób będzie chyba najbardziej...
Każda ze świec pracuje na napięciu ok. 1,7 V, (reszta odkłada sie na opornikach pomiędzy świecami). Jeżeli przestanie grzać którakolwiek świeca, przestaje grzać cały układ. Większa filozofia typu "schemat" potrzebna nie jest - wystarczy zmierzyć spadek napięcia na każdej ze świec, żeby wykluczyć usterkę. Przerwa na którejkolwiek świecy unieruchomi cały...
Przyczyn może być wiele, a podłączałeś jakiś tester , są jakieś błędy? Proponuje zacząć od doczytu błędów i sprawdzeniu czy po włączeniu zapłonu pojawia sie zasilanie na świecach (radze sprawdzić każdą z osobna) Może być tak że będzie upalone wyjście na jedną ze świec i dlatego kontrolna od grzania pali sie dłużej.
U mnie był podobny problem, bo świece grzały dopiero poniżej 3st.cel. ale dołożyłem u elektryka płomieniówkę i pali bezproblemowo. Przecież autor pisze że silnik ZI a nie ZS. Lambda do palenia nic nie ma prawdopodobnie mieszanka nie jest wzbogacana do odpowiedniej wartości. Ile pokazuje czujnik temperatury? Jakie jest ciśnienie paliwa przed startem...
Świece żarowe grzeją? Filtry powymieniałeś? Olej też? Filtr paliwa po tylu latach z marszu do wymiany.
Wykręcasz świecę i podajesz napięcie z akumulatora masa na zewnątrz plus tam gdzie jest dokręcony kabelek (choć tak naprawdę nie ma to znaczenia gdzie dasz plusa gdzie minusa). W zależności od rodzaju świec (czas grzania) powinna się zaczerwienić w vito to chyba ok 3-5 sekund główka świecy powinna być rozgrzana do czerwoności.
a jak iskrzy i grzanie jest połowa mocy? np zamiast 20A bedzie 12A to jak to sprawdzisz?
Panowie problem dotyczy Mercedesa ml 164 3.0 d zgasł podczas jazdy i nie wyświetla kontrolki grzania świec. Nie kręci rozrusznikiem wyświetla komunikat run flat indicator inoperative, brak komunikacji z sterownikiem silnika , pompa paliwa rusza.... Jakieś pomysły
Skąd wiesz że grzeje? wymień palnik, świeca jest zarazem czujnikiem płomienia po podaniu napięcia będzie grzała ale jako czujnik nie,stąd ten objaw. wymień zobaczysz że pompa ruszy.
Nie ma żadnego napisu, żadnej kontrolki, jedyna zmiana to nie zaswieca się grzanie świec i nie kreci. Podłączyłem go pod interfejs wow snooper kiedyś łączył się bez problemu, teraz brak połączenia. Nie mam pojęcia co to może być, może znajdzie się ktoś kto miał taki problem?
A w jakich samochodach występują tego typu świece kolego Pawel wawa Świece typu spiralka występowały w starszych autach, np Mercedes W115, W123, czy starsze modele 207D. Taka przepalona świeca nie wykazuje żadnego poboru prądu, nie grzeje, a w starszych układach, gdzie świece były łączone szeregowo, spalenie jednej, powodowało brak grzania wszystkich.
Też wydaje mi się że jedna nie grzeje i chce je wymienić tylko nie wiem czy wracać do oryginału i zakładać te z pentelką czy takie jakie mam teraz. Które rozwiązanie lepiej grzeje?
Warto sprawdzić kompresję. Miałem W124 i podobne objawy na jednym cylindrze. Przyczyną było gniazdo zaworowe z niewielką rysą (pęknięciem).Jeżeli świece grzeją i zimny nie pali na któryś cylinder to przeważnie winne jest słabe ciśnienie sprężania.
kolega napisał ze jest brak dymu wiec nawet jeżeli świece nie grzeją dym powinien iść wtryski na przelewy najpierw potem pod kompa czy ciśnienie na szynie jest
witam mam problem samochód to mercedes 124 sedan rok '92 250D. Kontrolka świec żarowych nie zapala sie przy grzaniu świec, zapala się natomiast po uruchomieniu silnika świeci kilkanaście sekund i gaśnie. Samochód zapala normalnie i normalnie się zachwóje podczas jazdy, jednak od czego może tak być. we wszystkich samochodach kontrolka zapala sie przy...
Witam! Poszukuję opisu pinów modułu świec żarowych w mercedesie Vito. Chodzi mi o zaznaczone przeze mnie na niebiesko piny 31, 50, LA, 15. Świece nie grzeją, nie zapala się nawet kontrolka po przekręceniu kluczyka. Napięcie na duży pin dochodzi, moduł podstawiony i dalej bez zmian. Proszę o rozpiskę tych pinów. http://obrazki.elektroda.net/62_12551712...
Witam posiadam MB Sprinter z 95r mam dwa zestawy zegarów i ani jeden ani drugi nie dostaje zasilania. Tzn działają kontrolki migaczy, grzania świec, świateł pozycyjnych, reszta nie działa łącznie z podświetleniem... Miał ktoś podobny problem ? Bezpieczniki sprawdzone
Witam. Mam nie lada problem z moim mercedesem, a mianowicie chodzi o to że przy grzaniu świec kontrolka mi się nie zapala dopiero kiedy słyszę ten "ptyk" w przekaźniku to dopiero kontrolka się zaświeci. Sprawdzałem świece poprzez przkeźnik czyli plus z aku i do tej małej wtyczki przytykałem probówką. Wynik taki że 2 świeca i 5 spalona. Wymieniłem piątą...
Cześć U mnie jest identyczny problem w W210 270CDI: nie odpala na zimnie, ale też i w lecie się tak raz zdarzyło: jak jest poniżej zera, można kręcić i kręcić i nawet nie zakaszle przez chwilę, tak jakby go coś odcinało. Rozrusznik po remoncie, kręci pięknie. Alternator po remoncie, jest ok. Akumulator pokazuje 12,7V, a przy rozruchu spada do 9,2V (pomiaru...
Najlepiej zróbcie sobie taki przycisk jak był w Mercedesie 30 lat temu ,nie ucierpi ani alternator ani akumulator , tylko te świece zmieńcie na takie jak były 30 lat temu
Wygląda na przekaźnik grzania świec żarowych. Ale to raczej nie jego wina, bo skoro tyka, to raczej problem leży w zasilaniu jego cewki. Weź woltomierz i zmierz napięcie w podstawce.
Kolejny przykład- dwa jednakowe, ale kupione w odstępie może pół roku akumulatory "znanej marki" MaxGear, jeden jeździ w W201, drugi P407. Ładowanie w obu autach wzorowe, trasy jakie auta pokonują praktycznie identyczne. I tak- w Mercedesie odpalanie na pół obrotu wału, z grzanie świec. W Peugeocie standardowo, po zbudowaniu ciśnienia na listwie CR....
Układ bardzo prosty -do jednej śruby podłączasz przewód do świec do drugiej śruby zasilanie z włącznika do konektora kontrolkę. Zasada działania jest taka że po podaniu głównego napięcia nagrzewa się spirala wewnątrz której znajduje się wyłącznik bimetaliczny kontrolki ,kiedy rozłączy i kontrolka zgaśnie można samochód palić. Używany do tego jest włącznik...
mam tak w starym mercedesie wlacznik reczny dziala bezproblemowo ale w golfie prosta sprawa dorwij tylko oryginalny przekaznik jest dobrze opisany a wiazke upleciesz sam
kiedys w mercedesie mialem tak ze kontorlka swiec zapalala sie dopiero po odpaleniu i swiecila pozniej caly czas powodem byla przepalona jedna swieca
Witam, problem ze świecami w w/w aucie. Zlokalizowałem dzisiaj na szybko, że na jedną ze świec nie jest podawany w ogóle prąd, myślę że stało się to przez świecę, bo jak ją sprawdzałem miernikiem elektronicznym w trybie pomiaru prądu, to na tej jednej aż kable od miernika się grzały, a na pozostałych normalnie. Moje pytanie brzmi, gdzie szukać sterownika...
Szczerze to nie koniecznie, pomijając grzanie świec (jest ciepło powinien i tak zapalić), to czy chodzi o te dwa czujniki-zawory na listwie wtryskowe. Jeśli tak to można je sprawdzić np omomierzem ?
Witam, Mam problem z ogrzewaniem postojowym eberspacher D1LP w Mercedesie Axor Po załączeniu słychać że pompka paliwa chodzi, wentylator się załącza ale wieje zimnym powietrzem , świece wykręcałem i się grzeje ! Na wyświetlaczu zapala się błąd ZHE 0100 Dzięki z góry za pomoc !
Witam Mam problem z Mercedes W203 11.2004 Samochód odpala normalnie funkcjonuje. Po przekręceniu kluczyka nie świeci kontrolka świec żarowych (świece grzeją), kontrolka ciśnienia oleju i check engine również nie świeci. Błędów związanych z tym brak. Test zegarów zrobiony i kontrolki świecą. Po odpięciu jakieś wtyczki w celu wywołania kontrolki check...
A nie jest to sterownik pompy i sterownik przekaźnika grzania świec była taka seria ale jeżeli tam masz podłączone światła i kierunkowskazy to nic mi nie przychodzi do głowy chyba że samochód był taksówką ,spotkałem takie urządzenie w mercedesie był to sterownik antynapadowy.P
Jak uda Ci się zdjąć obudowę z tego sterownika to styk przyciśniesz palcem. To tak do sprawdzenia czy łatwiej zapali jak dłużej pogrzeje? W mercedesie dziś miałem problem z grzaniem( nie wyłączał) ale kontrolka gasła. Pomogło odłączenie aku. na 20 min. Jakieś błędy robiły problem. Nie wiem, nie zabieram głosu. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic...
mercedes grzać świeca kontrolka grzać świeca mercedes mercedes grzać
kabina prysznicowy panel układ wykrywania kierunku ruchu cid53 simlock flash
kamera samochodowa rejestrator hulajnogi elektryczne problemy
HLY-7006R – hybrydowy wzmacniacz operacyjny do Meratester V640, zamienniki TL081, OPA134 Skrócenie kapilary w chłodziarce Whirlpool, Bosch – skutki, objawy, diagnostyka