Wielkie rzeczy spaliłeś diode i tyle. Wymień ją. Jest w środku. Raczej nie grzeb więcej bo jak ubijesz sterownik silnika to nie dość że auto straciło grzanie to jeszcze straci możliwość przemieszczania się :) .
Nagrzewnica ma mieć stały pełny przepływ płynu. Nie ma tu żadnych zawórów otwierających/zamykających. Te świece to grzałki nurkowe, można bez nich żyć, mają za zadanie rozgrzać płyn chłodzący w zimie.
Witam, wkurzyłem się tej zimy i założyłem zestaw do podgrzewania wnętrza samochodu plus prostownik plus grzałka płynu chłodzącego. No i z tą ostatnią jest problem, przenosiłem już grzałkę dwa razy i cały czas jest to samo, po minucie słychać i czuć drgania gotującego się płynu. Początkowo zainstalowałem tą grzałkę przed nagrzewnicą ale że to raczej...
To jest błąd grzałek nurnikowych podgrzewających płyn chłodzący
(at)Krzysztof Kamieński Mam na myśli wyjście rurki "wodnej", tak jak na rysunku. Pompka wraz z grzałką podgrzeje płyn chłodzący w obwodzie nagrzewnica - silnik do temp. rzędu max ca 60 st.C i wew. termistor ją wyłączy.
Witam. Sprawdź obwód elektrozaworu sterującego podgrzewaniem zbiornika AdBlue. To co piszesz to raczej nie jest żadna grzałka. AdBlue jest podgrzewany płynem chłodzącym silnika. MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PSID75 Elektrozawór odgałęzienia układu obiegu płynu chłodzącego FMI-5 Prąd zbyt niski lub przerwany obwód.
Te trzy przekaźniki uruchomią grzałki nurkowej - podgrzewanie płynu chłodzącego. Przekaźnik od świateł znajduje się w bsm - skrzynce bezpieczników pod maską. Najszybciej wymienić całą skrzynkę.
To nie jest opisane jako temperatura zewnętrzna, tylko temperatura płynu chłodzącego ten blok. Odpowiada za dodatkową grzałkę płynu chłodzącego, bodajże, jeśli się nie mylę, i pytałem, czy jest to związane z klimatyzacją, czy nie, a jeśli jest, to który czujnik za to odpowiada. Odczyt z temperatury zewnętrznej jest okej, tak jak dzisiaj u mnie 20°C....
O ile mi wiadomo nagrzewnica w pojeździe jest zasilana płynem chłodzącym silnik a grzałka w pralce prądem elektrycznym. panowie szukam możliwie małego termostatu (wodnego) mechanicznego to są zupełnie inne termostaty
Ja chyba na allegro widziałem webasto elektryczne występowało w VW i właśnie miało za zadanie podgrzewać płyn chłodzący.
Posiadam w samochodzie skoda felicia elektryczną grzałkę płynu chłodzącego I ona jest na 230V. Jak myślę więc teraz dokup faraelkę za 60zł i zamontuj w samochodzie. Potrójny zysk, ciepły silnik , ciepło w środku .
Koledzy powiedzcie, co jest leprze, żeby odpalić ciągnik podczas dużych mrozów? Czy grzałka płynu chłodzącego czy oleju a może jakieś świece żarowe do kolektora dolotowego co? Pomóżcie proszę. Moja bryka to mf294a.
No więc najlepij jak by do 360-tki zamatować następujące elementy: - grzałkę misy olejowej - grzałkę płynu chłodzącego (u mnie jest woda, ale jest to uciążliwe latanie z garczkami z kuchni do garażu) - świeca płomieniowa, lub zrobiona zaślepka pod opalarkę - dobrze naładowany akumulator Może macie jeszcze jakieś pomysły?
Przecież to są dodatkowe grzałki do płynu chłodzącego.... Pozdrowionka
W TDCI jest w sumie 7 świec. Po jednej na cylinder i trzy jako grzałka płynu chłodzącego. Więc jak te wszystkie ruszą to nie ma takiego alternatora co by na wolnych wydał 70A. Ja się tylko zastanawiam, czy jest już tak zimno, że włącza Ci świece? Sądziłem dotychaczas że dla TDCI powinny ruszyć od -5°C, ale może się mylę?
Miałem Wartburga 1.3 i podobny problem (to ten sam silnik). Masz tam gaźnik z elektrycznym siłownikem czy pneumatyczny? Ja miałem pneumatyczny, opisywany objaw miał kilka przyczyn... tak przede wszystkim to on po odpaleniu idzie na ssaniu i go zalewa stąd niskie obroty - jest za małe podciśnienie i nie wyłącza się urządzenie rozruchowe - przyczyna:...
Temp. płynu chłodzącego i powietrza
mobydex napisał: Witam jechałem takim autobusem i była wersja grzania z chłodnicy (tak twierdził kierowca) woda mogła być po przejechaniu jakiegoś odcinka. Kierowca żartował, albo "był rozgarnięty jak kupa liści", coraz więcej takich. W chłodnicy nie ma wody tylko płyn chłodzący na bazie glikolu i nie może się "zagotować". Grzałka jest "niewielkiej"...
Oryginalny termostat otwiera się między 105 -107 stopni. Grzałka w termostacie służy jako wspomaganie otwarcia gdy płyn osiągnie temperaturę około 80-90 stopni i zwiększy się obciążenie silnika.
Wymontowałem gaźnik. Umyłem go dokładnie. Rzeczywiście chyba mam pęknięty plastik (ten z półksiężycem) na przepustnicy drugiej. Małem już wcześniej kłopoty ze sprężynkami tzn jedna obok urządzenia rozruchowego spadła i auto dostawało "dzikich" obrotów. Czy żeby wymienić ten półksiężyc trzeba wyjmowac gaźnik z auta i rozbierać go ??. I czy nagrzewnica...
Czujnik temperatury jest z tyłu głowicy w plastykowym króćcu wodnym. A to co rozebrałeś to grzałka w obudowie termostatu.
Moderatorze, czytaj ze zrozumieniem posty. Wyraźnie jest napisane, że autor włączył wszystkie pary, oraz halogeny które miały po 500W. Co do dymiarki, to właśnie płyn chłodzi grzałkę, więc czemu niby miała się nie włączyć podczas dymienia? Ciekawe masz założenia przy obliczaniu potrzebnego zabezpieczenia prądowego.
satanistik -> .... jednego jestem pewien tylko, i to ponad wszelką wątpliwość, że gdy roztwór się podgrzewa i temperatura płynu jest niższa lub równa jak otoczenia to bąbelki mogą lecieć na maxa i to nie przeszkadza w grzaniu płynu Dodam swoje 3 grosze Co do ogrzewania i stygnięcia masz racje - częściowo Napowietrzanie zgodnie z założeniem ma wywołać...
Co to może być ? Elektryczną grzałkę ma? Gdzie? W systemie wentylacji, czy w obiegu płynu chłodzącego?
W zbiorniku masz grzałkę z termostatem, ale jest ona wpięta w obieg płynu chłodzącego. Spryskiwacze oraz cały przewód doprowadzający płyn działają za zasadzie drutu oporowego, który jest sterowany termostatem znajdującym się z lewej strony maski (od kierowcy) - taka płytka, są w nią wpięte kostki grzania spryskiwaczy. Skoro dysza się stopiła, to stawiam,...
A może by zamontować jakiś czujni na wężu od chłodzenia który by wyłączał grzałkę po osiągnięciu zadanej temperatury płynu chłodzącego co myślicie o takim pomyśle.
Co do podgrzewania oleju to jak najbardziej można to robić. Silniki, które muszą zapalać bez względu na temperaturę otoczenia (np. silniki wozów bojowych) mają właśnie tak rozwiązany układ wspomagający rozruch. Zdecydowanie odradzam podgrzewanie cieczy chłodzącej, bowiem w bloku cylindrowym ciecz nagrzeje się od grzałki elektrycznej. Jednocześnie zostanie...
P0014 Usterka mechaniczna fazowania wydechowego wałka rozrządu Do spr. ustawienie rozrządu , wariatory lub zawory sterowania wariatorów P0597 Obwód zaworu termostatu płynu chłodzącego Padnięta grzałka termostatu (lub sterowanie) P1614 Niewłaściwy kluczyk z transponderem pewnie czasami CIM świruje
Możesz wlutować te tranzystory, ale najpierw sprawdź grzałki i bezpiecznik termiczny
Grzej gdy napięcie 13.7V, temperatura zewnętrzna powiedzmy 7st. Grzej aż nie uzyskasz 60st. Nie grzej gdy napięcie znów spadnie <13.6V U mnie tak to działało. A były 3 przekaźniki - każdy dla osobnej świecy i na to jeszcze po bezpieczniku.. Nie potrafię tego gościa odszukać. Robił nawet "programy" pod konkretne zapotrzebowania. P.S. Nie mierzył...
Uszkodzenia w układzie grzałek nurkowych. Taki dogrzewacz silnika świecie żarowe w płynie chłodzącego.
Witam. Mam w domku instalację CO zasilaną z sieci elektrycznej. Co mnie najbardziej "wkurzało", moment załączania grzałki. Konkretnie ten szum jak przy włączaniu czajnika elektrycznego. Jak sobie z tym poradziłem?. Do instalacji wlałem ojej stosowany do chłodzenia w procesach obróbki metali. Pomogło, mam tą instalację do dzisiaj a jest to 8 rok. Pozdrawiam.
napewno lepiej dla silnika jest ogrzewać płyn chłodzący ,ale to i tak będzie długo trwało. U mnie termostat jest sprawny włącza się przy około 85-90stC. A przewody doprowadzające wodę są zakryte blachą. Poczytałem trochę posty o autoklimie, tam stosują moduły Peltier'a do chłodzenia ,ogrzewać też nimi można i mają podobno większą sprawność od grzałek....
Witam. Śledząć kłopoty naszych forumowiczów, a jest zimno.......... i więcej kłopotów z zapaleniem auta, szczególonie diesla, zakładam ten post, aby ludzie którzy mogą pomóc i wpisać coś pożytecznego w tej sprawie, mogli się tutaj wykazać; Na poczatek podam takie dwa przykłady, miałem kiedyś Merca z silnikiem 220 D i zimą znalazłem bardzo proste rozwiązanie,...
Tak dodatkowo obejmuje ładowarkę impulsową akumulatora i grzałkę płynu chłodniczego przy silniku chłodzonym płynem. Oczywiście jak to w u nas CCC ( cena czyni cuda ) można z tej skrzynki zrezygnować obniżając cenę. Część firm wymienia tylko generator bo stary wysiadł lub nie ma do niego części, a odpowiednią infrastrukture już posiada.
Witam, przy okazji świąt najlepszego życzę. Trochę zakręcony ten twój opis. Wnioskuję, że płyn chłodzący krąży w obiegu dużym. Wentylator włącza się kiedy czujnik temperatury cieczy chłodzącej poda odpowiedni sygnał, czyli kiedy ciecz osiągnie określoną temperaturę. To normalne, że przy jeździe powietrze wieje cieplejsze ponieważ silnik pracuje na większych...
Znalazłem taki opis ale dotyczy on chyba silnika 1.5 z 3 świecami. Cholera gdyby ktoś posiadał taki opis dotyczący 2.5 dci z 4 grzałakami. GRZAŁKI NURKOWE. Silniki z wtryskiem bezpośrednim nie posiadają komory wirowej. Lepsza jest sprawność silnika, jest on bardziej oszczędny, ale dłużej się nagrzewa. Oznacza to problemy z ogrzewaniem w zimie. W celu...
W weekend rozkręciłem nagrzewnicę i zdrapałem gumową uszczelkę, co była już trochę przypalona. Niestety nie zauważyłem możliwości ściśnięcia wydechu grzałki w rurze wydechowej Widok w kierunku rury wydechowej: https://obrazki.elektroda.pl/6766642200_... Nie ma już zapachu palącego plastiku/ gumy, ale niestety występuje dym z okolic...
zastosowałem dogrzewacz płynu z trzema grzałkami. Polecam robił niezłą robotę Ale też robi niezłe spustoszenie w akumulatorze 50A ciągłego poboru..
Piszesz, że wymieniłeś wszystkie czujniki. Jakie?? Wentylator jest uruchamiany i zatrzymywany przez sam sterownik cytryny na podstawie odczytu temperatury z czujnika wkręconego w głowicę silnika (z zieloną wtyczką). Szybki bieg wentylatora najprościej sprawdzić wypinając ową wtyczkę na pracującym silniku. Pojawi się wtedy sygnalizacja przegrzania na...
mnie wydaje się to normalne, zwłaszcza przy ekstremalnych temperaturach. 1. Silnik TDI nie nagrzewa zbyt mocno cieczy chłodzącej, bo jest mocno ograniczony energetycznie - ma być ekonomiczny. Teoretycznie w zależności od modelu było elektryczne dogrzewanie wody na króćcu węża chłodniczego za pomocą 3 grzałek. ( nie wiem jak tutaj) to pomagało silnikowi...
Taki podgrzewacz ciągnie dużo prądu i dość małą ma wydajność. Lepiej Webasto lub jak masz możliwość grzałkę na 230v.
Po pierwsze. Termostaty sprawdza się „gotując” je w garnku z wodą, termostat zawieszony tak aby nie dotykał ścianek garnka, do wody wkłada się termometr i garnek grzeje się na kuchence. Zalewanie wrzątkiem to nie jest obiektywny sposób pomiaru, ponieważ zimny termostat odbiera kilka stopni wodzie. To tak jakbyś zalał kostkę lodu wrzątkiem, w efekcie...
No fakt! wystatrczy 80 stopni, ale to jest akurat najmniejszy problem. Te grzałki były montowane w "brok" silnika czyli gniazdo z taką zaślepką aluminiową która wyskakuje w przypadku zamarzania cieczy chłodzącej ratując blok sinika przed pęknięciem. Mój samochód to BMW E30 1,6. Dodano po 3 Przejżałem wszystkie pozycje "zdalne sterowanie" na Allegro,...
A czy nie lepsze będzie skandynawskie rozwiązanie tzn. grzałka z termostatem wkręcona w misę olejową? Przy rozwiązaniu jakie proponujesz i tak płyn będzie się chłodził dopóki nie nagrzeje się silnik...
Po pierwsze to układ porządnie odpowietrzony? Po drugie czy włącza się wentylator? Po trzecie kiedy temp jest wysoka ? Na postoju podczas jazdy czy nie ważne? Jak jest grzałka w termostacie to jest to układ wysokotemperaturowy. Grzałką steruje ECM. Ale bym dawał tak 120 to max,130 za dużo.
Co do odpowietrzania- nie ma takiej potrzeby- te układy mają samoodpowietrzanie. Pozdrawiam No i tu kolega się myli. Owszem wszystkie passaty się odpowietrzają same, ale tylko w przypadku, gdy cały układ chłodzenia jest niezamulony, drożny i sprawny. Jesli cokolwiek jest chocby minimalnie niesprawne, volkswagenowski sposób na odpowietrzanie przestaje...
Witam.Mam prośbę.Może ktoś poda wielkość gwintu korka znajdującego się w bloku silnika a służącego do spuszczania płynu chłodzącego. Mam zamiar zamontować w to miejsce grzałkę 230v. Informacja ta uprościłaby i ułatwiła mi te czynności. A może ktoś poda namiary na producentów takich grzałek-bo ja znam tylko jednego. Pozdrawiam.
Po podpięciu klipa: DF997 połączenie moduł sterujący - grzałki nurkowe DF1012 DF1360 obwód sterowania pompy płynu chłodzacego EGR2 wartość poza limitem DF1359 obwód sterowania pompy płynu chłodzącego EGR1 wartość poza limitem czy to może wskazywać na zapchany EGR ? Na liczniku informacja- "sprawdź układ wydechowy "
Hej, podłącze się pod posta. Mam starego okulara w dieslu pojemności 3200, fabrycznie mam zamontowany dogrzewacz silnika jednak nie działa. Do pracy mam około 8km , latem nie ma problemu ze złapaniem odpowiedniej temperatury jednak w okresie zimowym jak np teraz za oknem -11 to jak dojadę do pracy ledwo co mi się podniesie wskazówka od temp. Myślałem...
Andrzej Łukasiewicz jeśli masz ze 4l pojemności pod maską to może i nagrzewa ci się w ciągu 1km. Wyobraź sobie że to mój nie pierwszy samochód i nie pierwszy na sekwencji. Więc bajek mi tu nie rżnij że nagrzejesz prawie 10l płynu chłodzącego, silnik który w momencie rozruchu też ma taką temp, i do tego reduktor w którym rozpręża się gaz (dodatkowo chłodząc...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Dzień dobry. Problem z Fiat Panda 2, 1100, 2003. 208 tysięcy. Engine świeciło zawsze i świeci, czasem zaświeci kłódka. Akumulator nowy - (po wymianie jeden reflektor pod koła, drugi w niebo). Przejechane 500 km spoko. Start zawsze OK. Benzyna. Pali 7/100 krótkie trasy, zero brania oleju. Max 150 km/h spoko. Wcześniej był na gazie, ale słabo ciągnął...
A może przetłumaczyć??? Coolant level to low- poziom płynu chłodzącego silnika za niski Adblue filter temp to low- temp iltra adblue za niska / do wymiany grzałka filtra Adblue hose heater 4- do wymiany grzałka 4 przewodu
Sprawdź czy w ECU są zakodowane grzałki, potem wysteruj z pomocą komputera diagnostycznego. Aby grzałki wystartowały temperatura powietrza musi być ujemna. Tylko nie wiem który ten w przepływomierzu czy w mapsensor.
Miałem taki gaźnik w... Wartburgu 1.3 ;) co do grzałek to są 3, jest tzw. jeż w kolektorze, jest też grzałka przy wlocie paliwa (u mnie była nie podłączona) i jest grzałka prze wyłączniku ssania (ta kopułka przez którą płynie ciecz chłodząca). Te membranki to zmora... możesz spróbować dorobić taką we własnym zakresie.
Witam, Piszę na forum, bo borykam się z problemem układu chłodzenia w moim Audi A3, a dokładnie z wysokim ciśnieniem panującym w nim, ale po kolei. Po zakupie samochodu, czyli jakieś parę miesięcy temu, pierwszym elementem, jakim wymieniłem w silniku był kompletny rozrząd, olej wraz z filtrami i odmę, po wyjechaniu od mechanika zaczęła świecić się pomarańczowa...
No niestety to wygląda na G. Czyli co podróbka? Dodano po 1 Jeżeli dobrze czytam to popełniłeś conajmniej dwa błędy. Pierwszy: wybór akumulatora bez dostępu do cel. Drugi: ładowanie gniotem, który nie zwiększa gęstości elektrolitu. Ktoś jeszcze powie, że jest trzeci błąd: po co doładowywać działający akumulator. I to jeszcze dwuletni. Ad. 1 Dostęp do...
Sam tak kombinuje tylko ja mam poziome dwie pętlę (łącznie ok 200m rura PE 40) ułożone pod ociepleniem płyty fundamentowej (30cm XPS) w podbudowie - plan mam taki by uruchomić tę instalacje i stabilizować temperaturę powietrza wchodzącego do rekuperatora - chce użyć chłodnicy samochodowej jako wymiennika ciepła miedzy cieczą a powietrzem - powinno to...
Myślę że wyłączenie ogrzewania nic nie da (nagrzewnica w większości aut jest nan-stop zasilana płynem, tylko obieg powietrza jest kierowany innymi "drogami") ale nadmuch wnętrza jak najbardziej. Dodatkowo można włączyć jak najwięcej odbiorników energi t.j. ogrzewanie tylnej szyby, ogrzewanie lusterek zewnętrznych, światła mijania, światła p.mgielne,...
Witam. Po awarii układu chłodzenia w samochodzie Peugeot 307 2.0 Benzyna i wymianie wszystkich podzespołów układu chłodzenia od kilku dni mam problem albowiem zakupiłem już 2 termostat,pierwszy nowy nie działał na pewno bo się nie otwierał więc zakupiłem drugi,problem polega na tym że temperatura płynu chłodzącego dochodzi nie zawsze do 130 stopni,czasami...
Moja rada - zmień mechanika jeżeli uważa na "swoje oko" że coś działa lub nie. W Vag'u masz wszystko co będzie Ci potrzebne aby określić poprawność działania sondy lambda regulacyjnej lub diagnostycznej(zależy ile ich masz czyli jaki silnik bo nie napisałeś). Sonda regulacyjna odpowiada za informację do sterownika silnika o składzie mieszanki(uboga...
i jakim cudem udaje ci się tą grzałką nagrzać roztwór trawiący do temp. Grzałka ma 100W mocy! Przypuśćmy, że w naczyniu jest 500ml wody i nominalnym cieple właściwym i masie H2O - 4190 J/kgK Wodę podgrzewamy o 35°C (temp. r-ru minus temp. pokojowa » 45°C-20°C=35°C), potrzebna energia: 4190J/kgK * 0,5kg * 35K = 73325J. Moc grzałki (Pg) to 100W...
Sam napisałeś że termostat otwiera się przy 105 st to jak ma nie gotować wody, na dodatek przy otwartym korku. Nalej płynu, płyn wrze chyba w 130 st. A ta grzałka jest włączana przez sterownik silnika w momentach dużego obciążenia silnika, aby zapewnić lepsze chłodzenie.
jeszcze mam ostatni pomysł. Nie potrafie zbić temperatury czujnika powietrza tak aby wykazał 0C lub np -3C. Jaki powinienem wlutować rezystor lub potencjometr, żeby zasymulować taką temperaturę... Po przestudiowaniu internetu doczytałem, że niektóre ECU włączają tą grzałkę przy 0C /+niektóre auta muszą mieć włączone ogrzewanie i dmuchawę na szybę/
Niebieski- czujnik temperatury płynu chłodzącego, steruje ssaniem, z niego sygnał idzie do ECU Czarny- również czujnik temperatury płynu chłodzącego lecz on tylko odpowiada za wskazania temperatury w zegarach, steruje wskazówką tak na chłopski rozum Odpowiednie wartości dla niebieskiego czujnika masz podane wyżej, dla czarnego się nie spotkałem z taką...
Witam, Panowie, jak wielu na forum mam problem z lodówką Bosch KGN39a73/08. Najpierw włączył się przerywany alarm dźwiękowy. Po zresetowaniu - wyłączeniu lodówki z prądu, alarm zniknął, ale okazało się, że chłodziarka w ogóle nie chłodzi. Grzałka zamrażarki dosłownie obrosła lodem. Za to agregat działa ciągle. Natomiast "chłodnica" z tyłu nie jest...
To ciekawe, bo dieslach są takie podgrzewcze płynu chłodzącego o mocy nawet 900W, a w niektórych autach np. Renault Scenic są grzałki elektryczne do szybkiego podgrzewania kabiny o mocy 1800W. Oczywiście trzeba pamiętać, aby podczas dogrzewania reduktora nie załączać inny dużych pożeraczy prądu jak ogrzewanie szyb itp... Ważna też jest wydajność i pojemność...
Szukam gotowego urządzenia, które będzie utrzymywało zadaną temperaturę cieczy w zbiorniku. Pojemność układu ok 10 litrów Urządzenie powinno podgrzewać płyn i go chłodzić po przekroczeniu ustawionej temperatury. Czy znajdę gdzieś takie gotowe urządzenie?
Błędy które odczytałem to : DF045 Regulacja świec żarowych, przerwa w obwodzie - stały DF123 Przekaźnik wkładki termicznej N2, przerwa w obwodzie lub zwarcie do uziemienia - stały DF124 - Przekaźnik grzałki 1, zwarcie do plusa - stały Df043 - Zacięty tempomat, przerwa w obwodzie - stały Problem rozwiązany, winien był czujnik temperatury płynu chłodzącego....
W XF105 Zbiornik AdBlue nie jest ogrzewany płynem z układu chłodzenia, tylko jest elektryczna grzałka w pompie adblue.Jdyną wersją w której obwód układu chłodzenia ogrzewa adblue to pojazdy o symbolu konfiguracji nadwozia i osi FAD oraz FAT czyli zwykle 4 (4X2) lub 3 osiowe (3X2) solówki- są to zwykle wywrotki.Ciągnik siodłowy 4X2 ma symbol konfiguracji...
Witam lepiej zrobić tak że każda grzałka ma wejście i wyjście przez ściane pieca poprzez przepusty ceramiczne .Z tyłu pieca możesz łączyć je w różne konfiguracje np: gwiazda trójkąt lub jeszcze do tego regulator na tyrystorach . W celu dokładniejszego rozkładu temperatury możesz zamocować propelę czyli mieszarke atmosfery w komorze grzejnej. przy większych...
Rok temu miałem identyczne objawy w Roverze 25 z tym samym silnikiem (różni się tylko od montowanego w polonezie tym, że nie ma już kopułki a cewki są bezpośrednio na świecach - jedna na dwa cylindry, trochę inny silnik krokowy, czujnik MAP mieści się zaś w kolektorze, a nie w komputerze). Wymieniłem na nowy silnik krokowy, czujnik temperatury płynu...
Świeca żarowa powinna być ok, bo przy teście oporność rośnie, a brak powstawania płomienia będzie pewnie efektem braku dopływu paliwa. Przy "ręcznym" wymuszeniu pompka daje ciśnienie przed wejściem do piecyka i raczej układ zasilania powinien być ok. Czy przyczyną może być sam piecyk?. Nie znam dokładnie budowy samego piecyka i nie wiem w jaki sposób...
Czesc, nadchodzi zima i coraz czesciej zachodzi potrzeba odpalania auta z gaznikiem na benzynie! Mozna ta koniecznosc poninac stosujac dodatkowe (chwilowe) ogrzewanie komory wodnej reduktora lpg. Czy ktos moze mi powiedziec czy swieca zarowa do diesla mogla by to zadanie spelnic czy moze by ja trafilo!!?? pomysł na prawdę ciekawy, sam o czymś takim...
Lampka kontrolna silnika jest włączona, a na wyświetlaczu pojawia się komunikat „Przegrzanie silnika”. Wentylator układu chłodze-nia pracuje ciągle na poziomie 2.W pamięci błędów sterownika silnika zostały zapisane następujące kody błędów: P0598 = „Sterowanie sterowanego termostatu”, P023B = „Sterowanie odsprzęganej pompy...
Witam :) Podczas jazdy lub dłuższego postoju z włączonym silnikiem wskaźnik temperatury płynu chłodzącego nagle, ze wskazania około 90 st. szybko się podnosi i często dociera nawet do końca skali (czyli ponad 120 st.). Taka sytuacja trwa do około minuty, po czym wskazówka jeszcze szybciej powraca do temperatury około 90 st. Podczas tej sytuacji włącza...
Witam mam pytanie odnośnie podgrzewacza płynu chłodniczego, są to 3 świece wkręcone w silnik i mają za zadanie podgrzewać płyn i szybciej nagrzać silnik. Szukałem ich na allegro i w inter cars i nie moge ich znaleść. Mam pytanie czy to są jakieś specjalne czy zwykłe żarowe świece? W zasadzie, stosowanie podgrzewania płynu chłodzącego ma sens w "zimnym"...
rozgrzać silnik Kolego, w jaki sposób grzałką 300W masz zamiar rozgrzać pracujący silnik, którego moc cieplna oddawana do układu chłodzenia wynosi kilkadziesiąt kW? Wiem, że w samochodach grupy VW te ogrzewacze, które podgrzewają mały obieg nagrzewnicy wnętrza pojazdu ludzie odłączali i nie było wielkiej różnicy.
zasilanie na wtyczce sond to około 1v. Oporność grzałek to 10 ohm na każdej. kody usterek to : uszkodzenie w obwodzie grzania sondy lambda (dla każdej sondy z osobna) oraz : Obwód sondy lambda - nieprawidłowe działanie ( też dla każdej z osobna. Wszystkie bezpieczniki są ok. na jakimś zagranicznym forum wyczytałem że moiże być też walnięty czujnik temp...
Skoda Roomster 2008 r. 1.4 benzyna po odpaleniu zapala sie kontrolka od wspomagania i brak jest wspomagania. Vcds nie pokazuje żadnych błędów związanych ze wspomaganiem. Usilnie pokazuje tylko że czujnik wysokiego ciśnienia od klimatyzacji padł. Sprawdziłem: ładowanie jest 14,5 V , masy wszelakie sprawdzone - przeczyszczone, bezpiecznik od wspomagania...
Bloki pomiarowe na vag 5053 Ogólne:1 1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%) (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011) 2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego: 2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar) 3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt...
Witam. Od pewnego czasu mam kłopot z działaniem silnika gdy jest zimny. Po odpaleniu (pali na widok kluczyka) obroty są na poziomie 1100-1200 przez kilkanaście sekund, od razu spadają na powiedzmy 600-700, zaczyna się czkawka i gaśnie! Odpali dopiero za 4 razem po długim kręceniu i kapciu w podłodze. Jedynym wyjściem żeby nie zgasł jest trzymanie go...
P0140 to: Czujnik O2 (Bank 1, Czujnik 2) – brak aktywności. Obwód grzałki czujnika tlenu O₂ może być zwarty. (Zazwyczaj wymaga wymiany bezpiecznika obwodu grzejnika, również w skrzynce bezpieczników). Zwarcie w obwodzie sygnałowym czujnika tlenu O₂. Stopienie złącza wiązki lub wiązki przewodów w wyniku kontaktu z układem wydechowym. Woda dostała się...
Zastanawiam się nad wykorzystaniem zwężki Venturiego (tak jak w odsysarce) do pobierania płynu ze zbiornika. Prawdę mówiąc myślałem, że na takiej zasadzie działa myjka z linku w pierwszym poście. Czy jest szansa na wykorzystanie zwężki i podanie płynu w łagodny sposób bez zjawiska aerozolu? Za zwężką dostaniesz aerozol, należało by wykonać jakiś separator...
Wpadł mi ręce mały diesel cos około litra pojemności (służył do rozruchu koparki). Mam następującą koncepcję wykorzystania go. Na wale założyć mu alternator np z autobusu (24v 1,5 kVA), pod alternator grzałkę i umieścić ją w zbiorniku wody. Do zbiornika też wsadzić wężownicę przez którą płyneła by woda chłodząca silnik. Zdemontowałbym chłodnicę i dorobił...
Dziękuję za zainteresowanie. U mnie podgrzewacz z laguny nie podejdzie ze względu na większą średnicę króćców. Właściwy podgrzewacz już mam i bardzo prosty układ do sterowanie także potrafię zrobić. Ze względu na pobór prądu mogę włączyć tylko dwie świece bo przy trzech zwykle zaczyna się ślizgać pasek alternatora (bez obawy-jest dobrze naciągnięty)....
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam Zrobiłem to urządzenie ponieważ jestem pasjonatem elektroniki (stety czy niestety sam nie wiem). Drugi powód to ta stacja http://www.jbctools.com/advanced-series/... Użytkuje podobne urządzenie w pracy, dlatego ciężko by było używać chińczyka. Stacja JBC ( z Hiszpanii) ma grzałkę o mocy...
Witam, Pojawił się w moim Oplu Zafirze 1.8 (Z18XE 2001r.) błąd P0170. Czytałem, że może być wiele powodów. Przepływomierz wygląda OK - na biegu jałowym 2.7 g/s czyli jakieś 9.7 kg/h, natomiast sonda lambda do 3 tys obrotów wskazuje stałe 30mV a powyżej 3 tys obrotów zaczyna oscylować pomiędzy 0 i 0,8V. Oporność grzałki sondy około 10 Ohm. Z sygnału...
Nie wiem jakie jeszcze sądy odłączasz ale jeżeli po odpięciu sondy Lambda się jej polepsza to proponuje jej sprawdzenie (4 przewody - dwa z nich to podgrzewanie sondy (grzałka) oporność na nich powinna wynosić do 20ohm (zależy co tam ktoś włożył-spotkałem dziwactwa), na następnych dwóch jest podawany sygnał z czujnika i przy zapalonym i rozgrzanym silniku...
Co do diagnostyki w hondzie: pod schowkiem po stonie pasazera po prawej stronie znajduja sie dwie wtyczki jedna dwu pinowa i druga, trzeba zewrzec styki tej dwupinowej np spinaczem i wlaczyc zapłon, pomaranczowa kontrolka wymruga ci kod bledu, a to kody: 0 - Elektroniczne urzadzenie sterujace lub jego obwód 1 - Sonda lambda lub jej obwód (z wyjatkiem...
No, to masz dopiero regulację temperatury. Włączenie pompy musi być zabronione, jeśli temperatura spadnie poniżej - no właśnie - czemu tylko 250*C? Poza tym histereza 2* to zdecydowanie nierealne jest. Sam piec (komora grzewcza) musi mieć dużą pojemność cieplną - czyli musi być to po prostu duży "pucek" metalu. A taki kawał masy rozgrzewa się co prawda...
Mam pytanie do kolegów co do kasowania błędu. A mianowicie czujnik wymieniony więc chciałem kasować błąd wedle podanej procedury jednak lampka ABS'u nadal sygnalizuje jedynie błąd 48 i sprawdziłem błędy check i jest 17 to wydaje się logiczne zgłasza ten sam błąd. Na jaką kontrolkę mam zwracać uwagę aby zrealizować kasowanie błędu. Czy przy przypadkiem...
Bardzo proszę wybierz sobie: B0100 "Poduszka powietrzna kierowcy - usterka" B0101 "Poduszka powietrzna kierowcy - sygnał poza zakresem/wydajność" B0102 "Poduszka powietrzna kierowcy - niski sygnał wejściowy" B0103 "Poduszka powietrzna kierowcy - wysoki sygnał wejściowy" B0105 "Poduszka powietrzna pasażera - usterka" B0106 "Poduszka powietrzna pasażera...
Witam wszystkich poszukuję wszystkich możliwych kodów usterek P,B,C,U, w języku polskim. Na innych forach są owszem ale albo wszystkie po angielsku albo po polsku nie wszystkie. Łącznie wszystkich jest ok. 3200 Dziękuję za pomoc. Poniżej wklejam te co mam: jak widać nie ma litery U, a np spodkałem się z blędem w renault master 2001r, 2,5 "P068" B0100,"Poduszka...
Witam wszystkich poszukuję wszystkich możliwych kodów usterek P,B,C,U, w języku polskim. Na innych forach są owszem ale albo wszystkie po angielsku albo po polsku nie wszystkie. Łącznie wszystkich jest ok. 3200 Dziękuję za pomoc. Poniżej wklejam te co mam: jak widać nie ma litery U, a np spodkałem się z blędem w renault master 2001r, 2,5 "P068" B0100,"Poduszka...
Witam !! Parę dni temu zamontowałem sobie podgrzewacz płynu chłodzącego. wg. schematu za pośrednictwem przekaźników którymi steruje komputer na pinach E4 i J4. Zaktywowałem grzałki za pomocą DDT2000, pojawiły mi się dwa błędy przekaźników "relais thermoplunger 1" oraz "relais thermoplunger 3", niestety po podpięciu przekaźników zniknął tylko błąd "relais...
pompa płyn chłodzący matiz płyn chłodzący czujnik płyn chłodzący
dzielnik hydrauliczny zabezpieczenie prądowe wzmacniacza tech2 naprawa
pomiar rezystancji wewnętrznej ogniw alcatel hh71vm
Sony STR-DB1080 – brak automatycznego strojenia FM, usterka Auto-Tune, diagnostyka PLL TP-Link TL-SG105E – alternatywny firmware, OpenWrt, DD-WRT, wsparcie, ograniczenia sprzętowe