5A to za mało na grzałki.
Przeważnie białe. A że u ciebie tylko jeden czerwony nie pasuje do standardowego schematu to bym stawiał na czerwony. Do tego jest jeszcze test grzałki multimetrem i przewody od strony auta(nie zawsze) są grubsze od grzałki. Więc multimetr i probówka 12 i sprawdzisz. Mając już taką "wiedze " chyba się nie pomylisz co?
podejrzewam że pin 80 "Massa" upper oxygen sensor z czarnym przewodem sondy. Akurat sondy lambda mają szary przewód masy sygnałowej, czarny to jej sygnał, a białe zasilają grzałkę
Tak, plus po włączeniu zapłonu wziąłem z wyłącznika wiatraka nagrzewnicy i dodatkowo zamontowalem podświetlany wlacznik grzałki.
ten przewód to na pewno paliwowy Na pewno Odepnij grzałki
Może to nie trafiona rada, ale sprawdzałeś jak wygląda podłączenie Sondy Lambda 1, czy różnią się kolory przewodów itp. ? Z tego co wiem dwa białe wychodzące od Sondy to grzałka.
Nie trzeba odkręcać pokrywy filtra, odpowietrznik znajduje się na pokrywie. Nawet jak zalałeś szklankę filtra to i tak powietrze zostanie w pokrywie tam gdzie jest grzałka.
no to co dokładnie teraz ci nie działa aku-przetwornica-czy grzałka
z tego co pamiętam jest 3-przewodowa-sygnał plus grzałka
szkło jest wklejone w ramkę a ta zaczepiona na zatrzaski , wprawne ręce i szybko się je wyjmuje lecz trzeba to zrobić z wyczuciem.
Podłącz żarówkę zamiast bezpiecznika, i wtedy możesz w miarę bezpiecznie szukać zwarcia. Zacznij od grzałki sondy.
Przekaźnik jest na 12 V, ubiłeś diodę i tyle
Na zimnym silniku to normalne że sonda bedzie źle pracować. Musi się rozgrzać od spalin. Po rozgrzaniu z tego co piszesz jest OK. Jest to sonda z jednym przewodem, bez grzałki więc potrzebuje czasu na rozgrzanie się więc wg. mnie jest wszystko OK. Co innego sonda z grzałką, wtedy zaczyna pracować dużo szybciej.
Przepraszam pomyliłem się z przekażnikami grzałek nurnikowych .
CLIP i zmienić konfigurację "grzałek nurnikowych".
Tachograf? grzałka? Wszystko działa?
Powodem może być system adble mianowicie uszkodzona grzałka przewodu
Podłącz clip-a i zerknij co pokazuje w blokach tj jakie widzi temperatury i czy sondy mają grzałki sprawne .
Czyli elementy zasilane z przekaźnika który zasila pompę paliwa. Są to: wtryskiwacze, pompa paliwa, grzałka sondy lambda, zawór EVAP i zawór EGR.
Dawkuje paliwo i daje sygnal komputerowi pokladowemu. Przy rozruchu? Przecież nawet grzałka się nie zagrzeje, nie mówiąc o sondach bez grzałki. Pozdrawiam.
Jeden włącza zasilanie sterownika, drugi pompę paliwa i grzałkę sondy
Zgadza się, to będzie problem z nieprawidłową mieszanką, najprawdopodobniej jest za uboga.
Różowy zasilanie grzałki +12V po bezpieczniku. Biały masa grzałki ze sterownika silnika. Siwy i brązowy czujnik sondy ze sterownika. Podałem dane w aucie a teraz trzeba poszukać jaka to sonda i dopasować kable kolorami.
Nagrzewnica ma mieć stały pełny przepływ płynu. Nie ma tu żadnych zawórów otwierających/zamykających. Te świece to grzałki nurkowe, można bez nich żyć, mają za zadanie rozgrzać płyn chłodzący w zimie.
Błędy p1641-1643 dotyczą sterowania grzałek nurkowych - teoretycznie bez znaczenia, ale w przypadku aut grupy renault już rola jest istotna - grzałki uruchamiane są w momencie wypalenia DPF. Przyczyną usterki jest najczęściej urwany kabel w kostce 3 pinowej (typ yazaki), która to znajduje się przed skrzynką z bezpiecznikami pod maską na prawo od ECU....
Ale od czego może być ta kostka z białym kablem którą podałem wcześniej na zdjęciu? Plus zasilania na grzałkę szyby.
Musiałbyś sprawdzić czy da rade wysterować programu te grzałki - tyle że to będzie w elementach wykonawczych (ikonka pomiędzy termometrem a wykresem EKG).
przetwornica i grzałka na 230V
Jaką moc ma taka grzałka?
Nie wiem w jakim zakresie pracuje sonda w tym aucie ale u mnie (sonda 0-1V) było także napięcie 1,5V na odpiętej sondzie.Okazało się że było przebicie z grzałki sondy. Po wymianie sondy oczywiście wszystko wróciło do normy.
Witam. Mam ten sam problem. Znalazł ktoś powód dla czego grzałka nie przestaje grzać?
(at)sanfran te 500-750W to przy jakiej temperaturze zewnętrznej? Pamiętam, że w swoim temacie o Leaf'ie pisałeś o pompie ciepła. Tymczasem kiedy byłem w salonie Nissana przed zakupem ZOE pompa ciepła była opcją, w standardzie była elektryczna nagrzewnica. W ZOE z tego co się dowiedziałem grzałki są opcją na rynki północne.
Białe to obwód grzałki a czarny sygnałowy.
Zdejm podszybie i sprawdź, czy grzałka szyby jest podłączona
Sprawdź czy niema w układzie grzałek nurnikowych .
Po sondzie powinien zapalić od razu, nie widzi grzałki i drze się
witam po diagnozie texy mam blad grzalki grzalka zmieniona , instalacja cala rozebrana przeswietlona jest ok pytanie czy sterownik siadł ?? dextronic 2
Chyba tak wyświetla , błędów nie ma teraz aktywnych poza grzałką od adblue, spalona.
Jak zapłon wypada na wolnych a na wysokich jest lepiej, i auto ma itd moc itd, to by świadczyło np o dziurze w dolocie. NIe napisałeś nic o kodach ani o tym czy wypada na konkretnym garze czy na wszystkich. Błąd jaki popełniłeś to nie zwrócenie uwagi na grzałki czy też poczekanie na rozgrzanie sondy. Może być też tak że tylna sonda została "wymazana"...
Coraz cześciej stosuje sie świece żarowe do podgrzewania płunu w małym obiegu płynu chłodzącedo [czyli silnik i mała chłodnica] , zanim silnik nie osiagnie zadanej temperatury. wszystko to po to zeby było szybciej ciepło w samochodzie. nie jestem na 100% pewien czy clio to ma ale bład jest podobny jak w renaulcie trafic 1.9 dci. powodzenia
Z tymi błędami powinien zapalić jak ogarniesz immo. DF017 Obwód sterowania modułem grzania wstępnego DF098 Obwód czujnika temperatury paliwa DF238 Obwód przekaźnika grzałki nurkowej nr 3 DF192 Według mojego opisu jest to błąd z benzyniaka sterowanie cewką 1 cylindra.
grzałka powinna mniec ok 14 om
MID:128 PSID:84 FMI:5 Grzałka 2 wąż odczynnika systemy SCR . Prąd poniżej wartości lub otwarty obwód.
https://obrazki.elektroda.pl/2547510600_... R11 to przekaźnik od grzałek nurkowych. FM12 to bezpiecznik świec żarowych.
Spalona grzałka sony powoduje że sonda nie działa.
Ten bezpiecznik oprócz pompki paliwa zasila również cewki zapłonowe,a także przekaźnik główny,który to z kolei zasila wtryskiwacze,zawór odpowietrzenia zbiornika paliwa oraz grzałkę sondy no i oczywiście sterownik silnika.pozdr.
MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PSID103 Element grzejny układu AdBlue (w układzie: od zbiornika do modułu pompy) FMI-5 Prąd zbyt niski lub przerwany obwód Na chłopski rozum grzałka ad-blue spalona.
Witam I znowu problem z moim nieszczęściem czyli Renault Modus 1,5 dci 2004r Obecnie wskakuje błąd P0380 - Obwód grzałki/świecy żarowej - usterka Gdzie szukać przyczyny -świece wszystkie grzeją ok.
Same świece pomierzyć, sprawdzić czujnik temp. silnika, i przekażnik świec. Lub cały moduł grzania do wymiany. Tam jeszcze chyba są grzałki cieczy chłodzącej?
Miałem dziś w ręku sondę 3 przewodową z oryginalną wtyczką z renault : 2 białe=grzałka 1czarny=sygnał Te schematy w moim przypadku nie pokrywają się z rzeczywistością. pozdrawiam.
Sprawdź koniecznie czy nie dostaje się CO2 do układu chłodzenia. Zobacz czy działają grzałki nurnikowe, w traficu bez nich ogrzewania nie będzie.
Witam kolegów, Od kilku tygodni mój Trafic 1,9DCI 80km długo się rano rozgrzewa(pomijam,że pali jak smok) właśnie sprawdziłem grzałki- wszystkie cztery spalone , napięcie do grzałek dochodzi .Czy próbował ktoś z Kolegów te grzałki wymieniać , w salonie Renault wymieniają tylko cały podgrzewacz .
Błąd to: DF 058- Sonada lambda za katalizatorem - nieciągły DF- 058 -Tylna sonda lambda - nieciągły Posprawdzałem wiązki od pierwszej jaki i drugiej sondy i wszystkie kable mają ciągłość. Więc nadzieja że to kabel uwalony odpadła. ECU po wizualnych oględzinach jak nowe ale zdaje sobie sprawę że to nie wyznacznik. Sonda na grzałce ma około 10Ω
Sprawdzałeś czy jest komunikacja z ECU i uch? Dodano po 12 Sprawdź jeszcze bezpiecznik f3 30A w skrzynce bezpieczników w komorze silnika. Odpowiada on za zasilanie grzałki sondy, ECU i połowy osprzętu silnika.
Jestem prawie przekonany , że w wersji 2 - TAK Co do ładowania to zamówiłbym dwie takie grzałki i na żywca zobaczył czy starczy 1 czy lepiej 2. :D
Sonda tylko w oryginale,nie podałeś powodu wymiany(grzałka czy błąd sygnału?)Jak wygląda reszta parametrów?
Witam. Sprawdź obwód elektrozaworu sterującego podgrzewaniem zbiornika AdBlue. To co piszesz to raczej nie jest żadna grzałka. AdBlue jest podgrzewany płynem chłodzącym silnika. MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PSID75 Elektrozawór odgałęzienia układu obiegu płynu chłodzącego FMI-5 Prąd zbyt niski lub przerwany obwód.
Czy aby napewno bo ten obok to 0.1 oma obok tranzystorów to 0.05 piszesz ze bezpiecznik od grzałk pozostałe oborniki tego typu służą właśnie do kontroli elementów wykonawczych . Może to i zadziałało jako bezpiecznik ale ma jakąś wartość chyba. Dodano po 2 Ale masz grzałki czy te nieszczęsne oporniki
Błąd P0032 w Renault Megane 3 1.5 dCi odnosi się do układu kontroli grzałki sondy lambda (czujnika tlenu). Kod ten zazwyczaj oznacza: "HO2S Heater Control Circuit High (Sensor 1)" czyli wysoki sygnał w obwodzie grzałki sondy lambda przed katalizatorem (Sensor 1). Przyczyny błędu P0032 Uszkodzona grzałka sondy lambda: Sonda lambda może być uszkodzona...
Witam serdecznie Bardzo proszę o informację skąd zasilić diodę informującą o wypalaniu Dpf w Masterze III. Jedyną informację jaką znalazłem w sieci dotyczących renówek to taka że w Megane III i Sceniucu III wpinają diodę w elektrozawór piątego wtrysku (Adblue) oraz załączenia grzałek nurnikowych. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
Grzałki są stosowane do odszraniania szyb a kolega kaczmarj ma pewnie w dmuchawie choć mogę się mylić czytałem, że w renault to -8 a w mercedesie +5 więc rozbieżność jest duża.
W mojej R19 cabrio też podejrzewam że nie trudno by było doprowadzić do tego żeby spłonęła , raz jak sprawdzałem ładowanie włączyłem wszystko co możliwe i prądożerne to oparzyłem się po dotknięciu przewodu co idzie od aku do skrzynki bezpieczników, najwięcej żre ogrzewanie tylnej "szyby" bo to grzałka i dmuchawa w jednym.
To ciekawe, bo dieslach są takie podgrzewcze płynu chłodzącego o mocy nawet 900W, a w niektórych autach np. Renault Scenic są grzałki elektryczne do szybkiego podgrzewania kabiny o mocy 1800W. Oczywiście trzeba pamiętać, aby podczas dogrzewania reduktora nie załączać inny dużych pożeraczy prądu jak ogrzewanie szyb itp... Ważna też jest wydajność i pojemność...
Sprawdź czy w ECU są zakodowane grzałki, potem wysteruj z pomocą komputera diagnostycznego. Aby grzałki wystartowały temperatura powietrza musi być ujemna. Tylko nie wiem który ten w przepływomierzu czy w mapsensor.
podgrzewacz chcę założyć razem z filtrem z Volvo FH12 bądź Renault midlum, także podejrzewam że grzałka ma fabrycznie wbudowany termistor, choć mogę się mylić. https://obrazki.elektroda.pl/5845962800_...
Też tak mi się wydaje, ale jednak przechodzi w stan awaryjny i nie da się jechać. Wiem, że tam są, ale w żadnej rozpisce nie znalazłem, który odpowiada za grzałki nurkowe. Czy może być taka sytuacja : silnik rozgrzewa się do ok 90 stopni i wtedy grzałki powodują zwarcie ? Chciałem wyciągnąć przekaźnik za nie odpowiedzialny i zobaczyć co będzie.
Błędy jedyne jakie są to grzałka pierwszej sondy. Na żywo nie podejrze co sie dzieje bo za słabe programy mam. No to nawet nie wiadomo czy to przechodzi w closed loop. Przy tym błędzie pewnie nie. Druga sprawa jak jest gazownia to możliwa zła regulacja, czy rozjechane adaptacje jak to przeważnie bywa.
W Clipie tester do aut Renault jest taka opcja z grzałkami i bez grzałek .Tu możesz je mieć wyłączone .A mogą być też spalone.Grzałki mają jeszcze przekażniki i bezpieczniki.Jeżeli do tej pory szybko się nagrzewał to pewnie są włączone w komputerze tylko spalone.I nie wyłączaj ich tylko wymień na dobre one są pomocne w zimie .
Sprawdź stabilność zasilań. Trzyma diagnozę podczas kręcenia? jakie obroty osiąga starter? O jakiej pomie mówisz? master DCI nie ma pompki wstępnej. Grzałki nurnikowe senso stricte nie są objęte diagnozą. Przekaźniki je zasilające - już tak.
Białe grzałka czarny sygnał.
Czy mam to rozumiec, że padła sonda i komputer nie podaje napięcia na grzałkę bo nie widzi takiej potrzeby ?
Witam co jakiś czas w aucie pokazywał się błąd dtc 0136 sonda lambda za katalizatorem brak podgrzewania. Pomyślałem grzałka się skończyła, kupiłem nową i to samo ... sonda Bosch zmierzyłem czy jest plus i masa na białych przewodach od sondy, na obydwu jest 12 volt będę szukał po przewodzie czy gdzieś nie są przerwane ale jeżeli będą całe to co ECU do...
Berlingo 1.9d 2004r ciężki rozruch po nocy przy niskich temp.posiadam grzałka którą grzeje obwód jest ona na 230v 10min wystarczy jak grzałka pochodzi i pali do strzału. Może to być wina pompy że się zapowietrza
Była seria bez grzałki,później wymieniali Apm na taki z grzałką,pomysł nie wypalił. Różnica była w oprogramowaniu i tu powstaje pytanie co zrobił ten ktoś,przy błędzie podgrzewacza jeśli go nie ma ponownie przeprogramował bym właściwym oprogramowaniem.
Błędy dotyczą tzw. "grzałek nurkowych a dokładnie: http://obrazki.elektroda.pl/1986897900_1...
P1046 to błąd sygnału tylnej sondy, P105A błąd mieszanki albo uszkodzona sonda, P0170 błąd mieszanki. Do sprawdzenia obie sondy, sygnały, grzałki, korekty długo i krótkoterminowe. Jak ok, to patrzymy na komponenty związane ze składem mieszanki, mapsensor czy przepływka, tam raczej mapsensor, szczelność dolotu itp
Napisz jak to zrobić Volvo Interfejs ? Dodano po 14 AutoCom też zrobisz ale może wywalić błąd grzałki jeśli ją ktoś wcześniej dezaktywował, w moim przypadku tak było.
Albo grzałka w bloku, wbita w miejsce zaślepki płaszcza wodnego
W pierwszym przypadku ustalić na którym cylindrze -cylindrach , spróbować podmienić cewkę , świecę zapłonową . W drugim przypadku sonda może mieć zwarcie np. grzałki , wypiąć wtyczkę i multimetrem pomierzyć. Trzeba też obejrzeć na ile się da wiązkę przewodów dochodzącą do sondy.
Na 100% nie mam emulatora. Samochód to Renault 19 PH1 1.7 na mono wtrysku .Sonda jest zwykła bez grzałki.
Witam wszystkich Tak jak w tytule zamierzam domontować klimatronic lub klimatyzacje do Mastera III, mechanicznie nie ma chyba żadnej różnicy. Natomiast elektrycznie owszem tak, z różnic: -drogocenny panel klimatronica -dodatkowy czujnik temperatury do nagrzewnicy -idąc pełną opcją dodatkowa grzałka elektryczna ok 1Kw Czujnik wpina się bodajże w panel...
Te silniki bardzo powoli się dogrzewają. Sprawdź działanie grzałek nurkowych, które sa odpowiedzialne za dogrzewanie wody dla ogrzewania. Jak szybko masz ciepło w autku? Czujnik temperatury na termostacie jest dwuobwodowy i wystarczy sprawdzić wskazanie odczytywane przez ECU silnika i przez budziki. Jeżeli jest różnica to masz uszkodzony czujnik temperatury....
Konkretnie chodzi mi o podłączenie 4 grzałek,które znajdują się na wężu wodnym po między silnikiem a nagrzewnicą.
Uszkodzona była górna sonda lambda - przy ruszaniu przewodami przy sondzie rezystencja grzałki rosła do 50 ohm - dziwne , że na clipie nie pokazywało żadnych błędów - po wymianie wszystko ok.
Sprawdź napięcie po odpaleniu, zwłaszcza po nocy. Jeśli master ma taki sam sposób ładowania jak np scenic 2 lift to może ładować nawet 15,5V. Podczas jazdy napięcie spada do normalnego poziomu. Podobnie jest w clio 3 - żona mało jeździ ale i tak padały grzałki w sondach lambda, kupiłem ori i spokój. Mi w scenicu udało się skutecznie pogrzebać w UPC...
Trop sondy Lambda był dobry . Ogólnie to diagnostyka komputerowa swoje a multimetr swoje . Spalona grzałka miała 150 kilo omów . Nowa ma 8 omów . O dziwo sterownik silnika uznawał ją za sprawną . To by pasowało wszystko i powodowało że clio było autem "na minuty" . Po złapaniu muła wyłączyć silnik i włączyć i jedziemy do następnego muła . W sterowniku...
Czy to nie będzie tak, że dwa czarne to masa, środkowy plus np dla jednej grzałki a 2 zewnętrzne są dla pozostałych? No i jak u Ciebie z zasilaniem w samochodzie, nie to, że odradzam ale 1000W to faktycznie jest ta moc? To w końcu 120A
W sobotę będę miał komputer i wtedy powiem wszystko co wykaże. Z tych objawów dodam że wymieniłem czujnik temperatury powietrza dolotowego ten w kolektorze. Przez 3 dni auto szło jak dzikie spalanie z 35 przy różnych obciążeniach zeszło do 33 przy ciągłym 24t. I nagle wróciło do swojej dawnej słabej formy. Czy ten zawór i ta grzałka moglyby tak z dnia...
Wg mnie kupa zachodu by zaoszczędzi 1-2 minuty na benzynie. To już lepiej grzałkę z pompką i prądem pod domem rozgrzewać cały silnik. Np czymś takim. 1164648
Co w przypadku gdy nie ma napięcia na stykach grzałki a pali się kontrolka ogrzewania tylnej szyby, słychać kliknięcie przekaźnika po właczeniu? Gdzie w bagażniku jest złączka przewodów co idą od klapy?
Siema. Francuskie złomstwo odpala na zimno i przez parę minut chodzi dobrze, po czym zaczyna strasznie kuleć. Spadają obroty i prawie gaśnie. Nie jest to wypadanie zapłonu, bo przy odpinaniu cewek jeszcze bardziej przygasa. Po psiknięciu plakiem w dolot obroty się wyrównują i są dobre, dopóki jest plak. Ale po minucie takiego kaleczenia wszystko wraca...
Z tego co zrozumiałem to wtryskuje za mało adblu. Chce to spróbować naprawić we własnym zakresie Nie koniecznie. Przyczyn Może być wiele: uszkodzone grzałki, coś z katalizatorem, pompka nie robi ciśnienia, brak działania wtryskiwacza itp. Temat rzeka.
Zamienialem miejscami je nic to nie dalo. Poważnie rozważam fakt pomalowania na zielono I do rowu :p U mnie ale w 1.5 dci jest tylko jeden mały przekażnik od rozruchu .Pozostały dwa od grzałek nurnikowych oraz przekażnik od wentylatora.Tego od rozruchu nie ma z kim zamienić.
Jeżeli chodzi o przekaźnik cykający po zapaleniu to pewnie przekaźnik grzałek nurnikowych stąd drugi element .Co do DF 025 , to miernik do ręki , wysterować świece i po kolei sprawdzać.
Witam Renault Trafic 1.9 dCi 75kw 2001r .Świece nurnikowe(podgrzewacz płynu ) grzeją cały czas po przekręceniu kluczyka bez przerwy grzeje się bezpiecznik i często przepala nawet gdy silnik osiągnie temp pracy grzałki dalej mają napięcie .Pytanie Co odpowiada za uruchomienie i wyłączenie tych grzałek ??? ,czujnik temp jest ok .Drugie pytanie na temat...
sprawdź podgrzewacz mieszanki. Jest w kolektorze ssącym. Grzałkę widać od dołu np. z kanału. Powinna mieć około 2,5 ohm-a. U mnie to było przyczyną. Pozdrawiam.
Zrobiłem to na przekaźniku czasowym. Ustawiłem na 3 minuty i po tym czasie to już takie dość ciepłe powietrze. Okazało się, że w tym podgrzewaczu są nie świece żarowe a jakieś grzałki i jedna grzałka ma moc 100W. Powiedział mi to facet w sklepie motoryzacyjnym więc nie wiem ile z tego prawdy. Ciężko to przetestować w obecnych warunkach bo u mnie temperatura...
Ogólnie: grzałka przewodu drugiego. Więcej info, co, gdzie i jak - pisali tutaj:[url=https://www.elektroda.pl/rtvf...
Problem rozwiązany. Zostawię informację dla innych - do wymiany czujnik adblue z grzałką (odpowiedzialny również za stan płynu w zbiorniku). Wszystkie błędy po wymianie ustąpiły. Druga sprawa - luzy na zaworach musiały być poprawione po wymianie wałka.
A ten elektryk sprawdził multimetrem działanie sondy??? Może Clip wskazuje prawidłowo, bo interpretuje odczyty sterownika z czujników, nie bezpośrednio sondy. Więc może sterownik też nie widzi sondy. Te 0V to przyjmę że to sygnał z sondy, sprawdził oporność grzałki czy napięcie? W przypadku uszkodzenia ceramiki sondy nie pokaże napięcia sygnałowego....
grzałki renault laguna odłączenie grzałki suszarka grzałki
hamowani silnika przeciwprądem kupie uklad philips naklejka
instrukcja serwisowa serwisówka zatrzymanie wodomierza
Podnośnik Case Maxxum 125 nie podnosi i drży - diagnostyka i rozwiązania Schemat podłączenia sterownika Webasto SG1569