Cześć, Mam zakrętarkę udarową hitachi niedawno kupioną używkę i zastanawiam się czy jest sprawna. A konkretnie czy jest sprawny silnik. A mianowicie pobór samego silnia(maszyna jest rozkręcona) czyli bez obciążenia jakiegokolwiek wynosi około 4-5A i dość szybko komutator ze szczotkami robi się ciepły a nawet gorący. Nie iskrzy to, szczotki też się nie...
Po pierwsze. Szczotki są nierówne w stosunku do komutatora (wymienić na nowe, same się dopasują). Po drugie. Po przetoczeniu komutatora zrobiłeś szparę między segmentami komutatora?
Montujesz wirnik w wiertarce. Włączasz wiertarkę i szlifujesz komutator papierem ściernym. Potem czyścisz przegrody pomiędzy płytkami na komutatorze z miedzianych opiłek np nożem. Zastanów się co piszesz:jeśli chcesz wyrównać komutator,to robisz to na tokarce lub szlifierce uniwersalnej.W silnikach komutatorowych sa duże prędkości obrotowe,każda nierówność...
Witam mam problem z wirnikiem a dokładnie z komutatorem na jednej z blaszek osadza mi sie jakies gówno i jak szczotka stanie na tym gównie:P to rozrusznik nie trybi :[ a jak letko przesune wirnik to znowu działa da sie to jakos wypolerowac ????????? no chyba ze szczotki mam jakies z przemytu co wy na to ?????
Mianowicie chodzi o to,że po wymianie szczotek grafitowych pojawiło się silne iskrzenie na komutatorze.Nie pomaga czyszczenie komutatora drobnoziarnistym papierem ściernym . Nie wiem czy taki temat był na forum,gdyż nie mam czasu na przeglądanie.
Mam problem czy wystarczy tylko wymienić szczotki czy trzeba też wyczyścić komutator jeśli tak to jak to zrobić >?
Witam. Mam problem z wiertarką po wymianie szczotek i po dotarciu(ok 20min na wolniejszych obrotach) i wyczyszczeniu komutatora drobnym papierem(delikatny jak pupa niemowlaka) dalej iskrzy. Bardziej z prawej szczotki niż z lewej. Co jakiś czas przeskoczy iskra z jednej do drugiej szczotki. Moc wiertarki taka sama silnik nie ma jakichś oporów. Dodam,...
Silnik w tym pojeździe jest typu DC szeregowy ze szczotkami ,widziałem filmik na YT że to wirnik silnika wywoływał taki efekt czyli duży prąd grzanie się oraz niska prędkość.Sprawdź stan komutatora czy nie jest czarny czy szczotki są ruchome w szczotko trzymaczu .
Mam problem z rozrusznikiem R11a. Rozebrałem go w celu wymiany tulejek, bendixa, szczotek. Zauważyłem że lamelki komutatora są w kiepskim stanie. Wyrównalem je papierem ściernym. Zrobiłem pomiar wyszło że pomiędzy lamelkami komutatora jest zwarcie. Ja coś źle robię, czy wirnik na złom? Nie jestem elektrykiem. Pozdrawiam serdecznie.
Witam. Mam pytanko. Jeżeli jedna ze szczotek mocno iskrzy a nawet te iskry przemieszczają się do drugiej szczotki czyli tak jakby iskry lecą od szczotki do szczotki na połowie obwodu komutatora to oznacza ,że wirnik jest uszkodzony? Proszę o rady.
Witam, obecnie uczę się przezwajać wirniki elektryczne komutatorowe opanowałem już przezwajanie do takiego stopnia ze 5 na 9 chodzi bez problemu, przezwojenie, zabezpieczenie, zalanie żywica z utwardzaczem, wyważenie, przetoczenie i sprawdzenie komutatora itd myślę że mam już opanowane, ale niestety mam jeden mały problem, ponieważ przezwajam je bez...
Witam! Nie wiem czy w dobry dziale piszę, ale mam problem z silnikiem z odkurzacza. Jak już w temacie napisałem silnik ten iskrzy. Iskrzy tak ze nawet na zewnątrz samego odkurzacza można zobaczyć iskrę :) Jeśli chodzi o szczotki, to nie są zużyte i ścierają sie równomiernie. Co do powierzchni tych szczotek to nie jest ona ładnie gładka tylko z rysami,...
Witam. Przyszedł czas aby dokonać przeglądu piły elektrycznej łańcuchowej. Podczas używania szczotki na komutatorze mocno iskrzą. Oglądałem filmik na you tubie. Jak najdrobniejszym papierem ściernym serwisowanie zacząć od przeczyszczenia komutatora. Mój tak samo wygląda. Nie widać czystej miedzi komutatora. Tylko mocne zabrudzenie. https://www.youtube.com/watch?v=w1_LBqXn...
odkurzacz tak jak w temacie - podły łożyska i przy okazji komutator kupiłem nowy wirnik szczotki i łożyska po zamontowaniu i złozeniu silnika jest duże iskrzenie na komutatorze i nie wiem co jest przyczyną?
Witam koledzy mam taki dziwny silnik z przodu jest silnik komutatorowy a w tyle wygląda ze ma uzwojenie klatkowe od obydwu części wychodzą oddzielne przewody. Czy ktoś spotkał sie z takim silnikiem i mógłby mi pomóc w uruchomieniu tego silnika,bo za bardzo nie wiem jak to ustrojstwo podłączyć. http://obrazki.elektroda.net/25_12804292... http://obrazki.elektroda.net/27_12804292...
Mam do naprawienia silnik prądu zmiennego z wyżynarki. Chiałem sie dowiedzieć jak są umiejscowione wyprowadzenia na komutatorze. Na których powinno być zwarcie a na których przerwa. Napięcie dochodzi do uzwojenia na stojanie i póżniej do szczotek. Na komutatorze jest chwilowe iskrzenie ale wirnik nie rusza. Mierząc wyprowadzenia komutatora (których...
wymieniam komutator w wiertarce stary zdjęty i założony jest nowy. na komutatorze jest 24 ''segmenty'' z tego co wiem to pojedyńczy segment jest połączeniem końca jednego uzwojenia na wirniku z początkiem następnego itd.itd Dla 24rech segmentów komutatora powinno być 48przewodów ''końców i początków uzwojeń razem wziętych" a na mim wirniku jest 47 czy...
Szczotkowe mają jakieś tam zalety, sterownik jest do bólu prosty i w sumie nie ma wiele rzeczy, które mogłyby ulec uszkodzeniu z tych "nienaprawialnych". Ot jakiś prosty regulator PWM na TL494 lub podobnym zwykle występuje wraz z zestawem mosfetów. Da się to naprawić praktycznie zawsze i bez dużych kosztów. Silnik też jest do bólu prosty, dwa przewody,...
Bo lozysko od strony komutatora nie siedzi w szajsowatej gumce?
Układ UL 1901 działa na zasadzie pomiaru "przeciw SEM" jaką generuje silnik - wewnętrzny stabilizator usiłuje zapewnić jego stałą wartość. Jedyny powód dla którego mógłby nie poprawnie stabilizować obroty to zanieczyszczony komutator silnika. Za duża oporność wynikająca z pokrycia się szczotek i komutatora "nagarem" i tlenkami, lub (w ekstremalnym wypadku)...
nigdy nie miałem takiego przypadku żeby przez włącznik grzała sie wiertarka, wirnik pan kupił oryginalny?, czy przewijany był?, jesli przewyjany (albo zamiennik) to całkiem możliwe że został zle nawinięty, raz miałem Sytuację w PRCB 13, po zakupie nowego wirnika grzała się, po sprawdzeniu początku i końca wyprowadzenia z komutatora do żłobka okazało...
sprawdziłem komutator i faktycznie sam dałem ciała - wystawała "igiełka" z cyny i dotykała łożyska. Na szczęście stary regulator nie zjarał się. Jeszcze jedno pytanie czy możliwością jest to że przez za mały akumulator (60Ah) mogą delikatnie przygasać światła np. gdy otwieram szyby lub włączam kierunkowskazy a najmocniej gdy włącze grzanie foteli ?...
Łożyska nie mogą się przestawiać, ani sam wirnik też po zamontowaniu, nie przesuwa się w trakcie pracy. Z tyłu wirnika, od strony komutatora łożyska wkładane są, albo w gumową osłonę, albo za łożyskiem jest specjalna podkładka sprężysta, która ma amortyzować ruchy wzdłużne wirnika. I tyle, więcej nic, nie da się poprawić.
Jeśli masz zwarte wszystkie nogi triaka opornością bliską zeru to silnik powinien wystartować jak rakieta na najwyższych obrotach.Wylutuj triak , zewrzyj mostkiem od strony druku miejsca anody i katody triaka i jeśli silnik nie wystartuje na maksa to skontroluj opory toczenia łożysk i stan komutatora wirnika-nadpalone lamelki i nadmierne grzanie się...
Jedna warstwa jest twardsza, a druga bardziej miękka. Taki połączenie daje lepszy styk do komutatora, mniejsze iskrzenie. Założenie innej szczotki, może powodować silne iskrzenie, nadmierne grzanie, wytarcie komutatora w szybkim czasie, czyli uszkodzenie silnika i / lub elektroniki.
Udało mi się rozwiązać problem !!! po wyjęciu szczotek zobaczyłem że są obłupane (chociaż nowe) wziąłem kręciłem wirnikiem i trzymałem palec na komutatorze. znalazłem dwie nierówności.) Okazało się że między lamelkami komutatora były bardzo drobne kamyczki, dlatego odkurzacz iskrzył. Przeczyściłem dokładnie te rowki i iskrzył już prawie dobrze, więc...
A co elektroniczna regulacji ma do przegrzewania się silnika...? :-) A może mieć tyle, że ta elektronika zniekształca sinusoidę i pojawiają się wyższe harmoniczne. Mają one 3, 5, 7, 9,....itd. razy większą częstotliwość od napięnia zasilającego więc powodują większe straty na przemagnesowywanie "w żelazie". To tak teoretycznie, praktycznie można to...
nie mam dzis miernika takze jakies pomiary przynajmniej dzis odpadaja Miernik jest nieprzydatny, bo jeśli to nie upływność a zwarcie to nawet możesz go uszkodzić . Pomiary oporności (izolacji) przy odłączonym silniku mogą nie przynieść efektu, bo miernik ma kilka woltów i nie przebije przez węglowy pył czy lekką nadpaleniznę oraz silnik się nie rusza...
zacznę od początku pracowałem tym urządzeniem az się wyłączyło więc po przemysleniu sprawy rozebrałem rekojeść wiertarki aby sprawdzić czy dochodzi prąd niestety podczas sprawdzania doszło do zwarcia w wyłączniku -nieuwaznie podłączyłem miernik i trach... pal licho z miernikiem ale urządzenie nie dzialało dalej więc kombinowałem dalej az odkrylem że...
W lewo obroty są mniejsze, fabrycznie jest tak zrobione. Rozkręcenie to prosta sprawa. Szczotki można dokupić. Szkoda zeby komutator się przypalił.
Pytałem o iskrzenie, bo to główny objaw uszkodzenia uzwojenia wirnika, lub komutatora. A grzanie się samego komutatora, to normalne zjawisko.
ale znów zaczął śmierdzieć i pojawiały się iskry na silniku. na początek do wyjęcia i sprawdzenia szczotki Chyba tylko tam przy komutatorze może iskrzyć. Blender padł po pierwszym włączeniu Ten komutator nie jest za ciemny, jako praktycznie nie używany ? Czwarte zdjęcie i widać rysy na komutatorze ? Wżery ? Tu się grzało i iskrzyło ? Widzisz resztę...
Silniki wysokoobrotowe w pralkach wyposażone są w szczotki klejone. Szczotka taka jest tak skonstruowana że w środku jej przekroju wzdłużnego jest wklejona przekładka izolacyjna.Taka konstrukcja szczotki współpracującej z komutatorem silnika pozwala na wygaszanie łuku elektrycznego powstającego przy opuszczaniu przez szczotkę kolejnych wycinków komutatora....
I czemu komutator trzeba dotrzeć ? Dociera się nie tyle komutator co szczotki do komutatora. Bo jak są nowe to nie dolegają całą powierzchnią i przez to jest gorsze połączenie, mniejsza moc, bardziej iskrzy i się grzeje. A to że przy okazji szlifuje się powierzchnię komutatora to dodatkowy plus. Opisane jest co nieco tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18...
Cóż, ten filmik jest za krótki, żeby można było cokolwiek stwierdzić. Start z odrzutem jest jak najbardziej prawidłowy i tyle. Jedną z przyczyn, po spaleniu i naprawie silnika komutatorowego, jest poskręcanie go w ten sposób, ze nie obraca się lekko, swobodnie, (jest skręcony zbyt twardo, lub źle- po przekątnej)co zaraz po uruchomieniu doprowadza do...
Oceń stopień zużycia szczotek - może są już zużyte i do wymiany. Jeśli nie - podczyść szczotki drobnoziarnistym papierem ściernym, to samo z komutatorem. A grzanie: sprawdzałeś zaraz po pracy co się grzeje? Czy wirnik przy komutatorze, czy po prostu wirnik, bo jak wirnik to mogą być zatarte łożyska a opory zwiększają wydzielanie ciepła na cewkach -...
Moim zdaniem w domowych warunkach to może być trudne do wykonania, a już prawie na pewno nie da się tego zmieścić na Twoim silniku. Wybór szczotek jest trudny, jest wiele odmian materiałów na szczotki, dobiera się je do napięcia i prądu. Trzeba spełnić sprzeczne wymagania, z jednej strony potrzebujemy żeby szczotki miały małą rezystancję żeby ich nie...
Nie trzeba wiercić . Jak masz lutownicę transformatorową to przygrzej grotem główkę śruby i odkręć ją. Grzejesz i próbujesz odkręcić , jak nie puszcza to znów chwilę grzejesz i próbujesz aż puści.
Tylko czyszczenie/szlifowanie komutatora trzeba robic delikatnie, jednakowo ze wszystkich stron bo łatwo narobić problemów które mogą się skończyć szukaniem dobrego tokarza do przetoczenia komutatora.Komutator na zdjęciu jest w dobrym stanie, nie wymaga wielkich zabiegów. Delikatny papier ścierny w zupełności wystarczy.
Jeżeli się do tego grzeje wirnik i komutator to masz zwarcie.
Silnik przeważnie jak kapitan okrętu - schodzi ostatni. Grzał się - co było łatwe do sprawdzenia chyba? A ten fakt pominąłeś podczas diagnozy. Samo grzanie się mogło wynikać z kilku powodów - albo zwarcie w uzwojeniach, albo na komutatorze, W tym drugim wypadku wystarczyłoby porządnie wymyć komutator i przestrzenie między lamelkami. Dopiero zwarcie...
Jak mogę sprawdzić stojan i wirnik. Dysponuję miernikiem uniwersalnym. Miernikiem uniwersalnym możesz porównać rezystancję cewek stojana natomiast wirnik - obejrzeć dokładnie komutator ( czy nie ma nadpaleń, uszkodzonych-przebarwionych wycinków). Z wirnikiem najlepiej przejść do serwisu zajmującego się naprawą elektronarzędzi i tam Ci go sprawdzą.
Witam. Mam problem z miniszlifierka, myslalem ze nawalil modul ustawiania obrotów wiec go ominalem podlaczajac komutator na ostro tzn: "jeden przewód z sieci na wyłącznik dalej na cewkę z cewki na szczotkę , dalej wirnik,dalej szczotka, dalej kabel cewki , dalej z cewki drugim przewodem do wyłącznika. " silnik szlifierki kreci ale bardzo sie grzeje,...
Wygląda na zwarcie uzwojenia wirnika, lub zwarcie na komutatorze, jeśli znasz się trochę na elektryce możesz spróbować zasilić wiertarkę przez żarówkę (75-100W), jęśli będziesz kręcił wirnikiem i będzie moment, że silnik będzie chciał się kręcić a w innym miejscu żarówki jasno się zaświeci, to masz zwarcie. Jak rozbierzesz silnik i zobaczysz osmalony...
Witam, mam problem z szlifierką skil ,nie działa -po rozebraniu widać przepalony rezystor i wystrzelony kondensator (C3) ,zasilanie przechodzi przez włącznik do układu który wskazuje poziom obciążenia w tym układzie brakuje kondensatora uległ zniszczeniu i nie wiem o jakich parametrach był to samo z rezystorem przez który przechodzi dalej zasilanie...
jeśli jeszcze zerkacie do tego postu to chciałem zakomunikować ze nigdy nie utrzymasz żadnych akumulatorów dłużej niż 2 lata po pierwsze zima ląduje się nieużywane aku raz na 2-3 miechy a po drugie masz dwie rzeczy do sprawdzenia 1 ładowarka 2 wózek sprawdź czy są prawidłowe parametry ustawione w sterowniku i skontroluj komutatory i połączenia w silniku...
Pilarka Einhell 2000W załącza, pracuje, bez iskrzenia natomiast przy wyłączeniu następuje "szlag" na komutatorze. Nie grzeje się ani stojan ani wirnik, szczotkotrzymacze też zimne a tu takie coś! Co może być tego przyczyną, jak temu zaradzić? Sławek.
Powinno być dobrze. Na początek uruchom układ bez MOSFET-ów, sprawdź czy poprawnie działają i nie grzeją się Q11 i Q13. Jeszcze jedna uwaga. Włączając silnik do takiego układu trzeba zadbać o redukcję zakłóceń wytwarzanych przez komutator. Poczytaj o gasiku. Można umieścić go na zaciskach silnika lub na PCB mostka najlepiej i tu, i tu.
przyczyną iskrzenia jest też brak połączenia uzwojenia z komutatorem na wirniku nawet na jednym wycinku komutatora,co do grzania to jeśli grzeje się wirnik to stojan ma zwarcie zwojowe,a jeżeli stojan ma zwarcie to będzie grzał się wirnik.
Prawdopodobnie wirnik ma zwarcia międzyzwojowe (mocne iskrzenie na komutatorze, grzanie sie uwojeń na stojanie, spadek prędkości) Kolejnym objawem będzie ogień okrężny na komutatorze i spalenie doszczętne szczotek i uzwojenia stojana. Rozwiązania sa dwa: wymiana wirnika albo zakup drugiej wykaszarki (silnika). Popytaj znajomych może ci kto odsprzeda...
Przy czyszczeniu, ale bez rozebrania silnika zasyfionego komutatora nie zobaczysz, a sam silnik najprawdopodobniej zanitowany i jego demontaż niemożliwy w amatorskich warunkach - dlatego pisałem o pomiarze prądu - mogła by to być wskazówka i ew. potwierdzenie hipotezy zabrudzonego komutatora. Sam wtyczka (cienkie styki i sprężynka) może wpływać co najwyżej...
Z rezystancją to rozumem że chodzi o zmierzenie rezystancji naprzemian leżących labelek komutatora? Tak - chodzi o to, żeby sprawdzić czy uzwojenie nie jest przypadkiem przepalone (∞Ω) Dodam, że szczotkotrzymacz mocno się grzeje po podaniu napięcia Gdy jest "luzem", czy gdy cały silniczek jest poskładany ? Jeżeli luzem to gdzieś na nim musi...
A wirnik nie ma czasem zwojówki ? Podłączałeś sam silnik do napięcia bez elektroniki? Komutator nie iskrzy?
Aby wymienić łożysko od strony komutatora konieczne jest wymontowanie wirnika po uprzednim wyjęciu szczotek. Łożysko jeśli nie rozsypane zdjąć ściągaczem. Co do drugiego, gdy nie występuje nadmierne iskrzenie na szczotkach, obroty normalne i nie grzeje się - że czuć woń szczotek po długim okresie nieużywania jest to przejściowe.
Piszesz,że dymi.Zobacz z skąd wychodzi dym.Sprawdź co się grzeje.Jeśli cewki w stojanie to sprawdź oporność cewek po winne mieć taką samą oporność.Gdyby wirnik to zobacz czy na komutatorze są zaciśnięta dobrze druty/mogą być lutowane/ omomierzem zobacz czy niema przerwę.Wracając do grzania i dymienia dokładnie ustal to ważne.Dymić może /kondesator/...
Rozebrałem silnik, wirnik mierzyłem żarówką na 220 V każdą celę na komutatorze i jest przejście. Do ziemi nie ma przejścia, 2 cewki stojana nie mają przejścia do ziemi, komutator wyszlifowany papierem, szczotki wyczyszczone. Ponowne złożenie na krotko i próba, praca 10 sekund, silnik zaczął się kopcić i strasznie grzać a na komutatorze widoczne wypalanie....
Witam ponownie. łożysko zamontowane, iskrzenia na szczotkach praktycznie wcale nie ma, tyle, że po ok. 4 minutach pracy na" sucho" poza odkurzaczem gorąca jest część wirnika, jakby komutator. Grzanie od łożyska wykluczone. Czy jest to normalny objaw? Silnik pracuje bez zastrzeżeń, normalnie wchodzi na obroty.
Jak wygląda iskrzenie,czy iskrzenie koloru bardziej czerwonego przy szczotkach,czy też iskrzenie koloru bardziej fioletowego ciągnącego po komutatorze?To wskazówka gdzie szukać przyczyny. Grzeje się co:stojan,czy wirnik?Pozdrawiam
Witam.Element RC 0,1µF + 100Ώ służy do eliminacji przepięć powstających podczas przełączania poszczególnych sekcji komutatora.Chronią również komutator przed wypaleniem.Proponuję dołączyć żarówkę np:100W/230V równolegle do silnika i wtedy dokonać pomiaru prądu i napięcia.Mam podejrzenia związane z obecnością kondensatorów na wyjściu prostownika.Pozdrawiam
E, "fachury" - przyglądnijcie się jeszcze raz temu wirnikowi, konkretnie pakietom rdzenia od strony komutatora.
Kreatywnie. Komutator chyba cyka. Nie jest uszkodzony?
Całkiem niedawno jeden użytkownik zabił silnik w Bosch Maxx szczotkami z Allegro za 15 zł. Jakie szczotki kupiłeś? Chcesz żeby Ci pralka jeszcze posłużyła to kup te i tylko te: https://north.pl/karta/szczotki-weglowe-... Dotrzyj komutator używając pumexu lub tego: https://szczotkiweglowe.pl/aktualnosci/n...
Przyczyn przegrzewania się uzwojeń może być kilka. Jeśli, jak piszesz grzeje sie komutator, to tego przyczyną może być właśnie iskrzenie. to iskrzenie powoduje wydzielanie dużej ilości ciepła. Zanim zdecydujesz się na wymianę wirnika lub jego przewijanie najpierw zrób porządek z wirnikiem. Wyjmij wirnik, przetocz komutator na tokarni i złóż całość z...
rezystancja komutatora naprawa komutatora uzwojenie komutatora
onkyo cykanie huawei konfiguracja e3276 lampy przyczepie
Uszkodzenia frontowego radaru w Mercedesie W213 Nissan Qashqai – mrugająca kontrolka poduszki, błąd poduszki fotela kierowcy, diagnostyka SRS