No nie tylko czasem grzania świec, sygnał czujnika temperatury steruje też dawką wtrysku, kątem wtrysku, załączeniem wentylatora chłodnicy i pewnie jeszcze paroma rzeczami. Za brak grzania świec może być odpowiedzialny czujnik temperatury, sterownik, przekaźnik, bezpiecznik, okablowanie, i same świece.
Cześć, załączam manual w którym jest to opisane. Strona 91 jest tabela z opisem przy jakiej temp. na ile sekund włącza świece. Jest również opis jak włączyć i wyłączyć grzanie świec. Czas grzania ustalany jest przez jakiś komputer. Na dalszych stronach znajdziesz opis bezpieczników F17 świece i przekaźnik c15 od świec. Są również schematy elektryczne.
Mam Lagunę 3 (2014r), silnik 1.5 dci. Mam problem z porannym odpalaniem, wymienione wtryski, zregenerowany rozrusznik, akumulator sprawny 1-roczny, sprawdzone ciśnienie pompy, wymienione ECU silnika itd. Ale zauważyłem, że gdy podgrzeje 2-3 razy świece, to wtedy odpala bez problemu. Mam pytanie, skąd sterowanie bierze informacje, jak długo mają być...
Witam. Tu masz schemat.
Jest plus od stacyjki ale to tylko zasterowanie(cienki przewód).Czyli Włączamy stacyjkę i zostaje uruchomiony cały cykl grzania świec.Czyli STACYJKA-STEROWNIK-CZUJNIK TEMPERATURY.A przewody o grubszym przekroju idą od sterownika do świec.No i po drodze jest bezpiecznik(a jaki i gdzie to zależy od modelu dizla).
Jak zdemontujesz lewy reflektor to będzie widać przekaźnik.
Ojciec ma 30 stke zawsze pali jak Chuck Norris........ ma dobrego mechanika.
Świecami steruje komputer wtrysku za pomocą jednego kabelka a drugim odczytuje stan świec. Żadnych bezpieczników w układzie nie ma. Schemat zależny od tego co tam siedzi, jaki sterownik - Bosch czy Siemens.
Z każdego starszego auta będzie pasował. Ja i tak polecam z Lublina. Posiadam to auto kilka lat i nic sie nie dzieje. Jeżdżę codziennie. Jesli masz zamiar kupować używany to kup sobie z kawalkiem instalacji. Kiedyś zakładaĺem do SAMa z opla kadetta. Montaz bezproblemowy.
Czerwony to zasilanie z baterii żółty wyjście na świece cienkie przewody to masa i prądowy z przekaźnika jest to stycznik wysokopradowy tak bynajmniej jest w dużych maszynach typu cat 320 tu może być tylko przekaźnik Dodano po 3 Jeśli nie masz przerwy w obwodzie świece iskrzą w momencie jak przykładasz prąd wina leży po stronie sterownika świec głów...
Witam.Jeżdżę z tym samym silnikiem w skodzie Felici.Jest to normalna sprawa.Od chwili załączania silnika świece pracują dokładnie 3 minuty czy silnik zimny czy ciepły dopiero gdy płyn osiągnie 70 °C wtedy nie pracują.Po tym czasie gasną.Sprawdzałem w VW Transporter ,Lublin jest tak samo. Ze świecami jest różnie jak kupiłem firmy Febi to na rok teraz...
Nie rozumiem dlaczego nikt tego nie wytłumaczył przecież przyczyna jest prosta ponieważ bezpiecznik F-18 20A zasila nie tylko zapalniczkę ale między innymi sterownik grzania świec.P
Z podgrzewaniem świec żarowych w silniku TDI jest tak, że świece są załączane gdy temperatura płynu chłodzącego spadnie poniżej 5*C, wtedy są świece grzane 12 V a następnie odbywa się ich dogrzewanie bodajże 5 V przez okres około 2 minut - u siebie wtedy słyszę przełączenie przekaźnika nr 103. Kontrolka gaśnie np. po 3 sekundach ale jest to tylko sygnał...
Brak zasilania masz
Jeżeli po odpaleniu silnika miga kontrolka od świec to masz jakiś błąd w sterowniku silnika.Podłączenie kompa niezbędne.pozdr.
było tego milion - pierwsze z brzegu - http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
powinno byc 200-300Ω przy temp ok 80°C a im zimniejszy to wieksza rezystancja - to prawidlowe wartosci; pewnie problem nie w samym czujniku a gdzies w aucie; sprawdzaj napiecie zasilania (5V) i jego spadek moze w ten sposob latwiej znajdziesz usterke
http://obrazki.elektroda.net/89_12416297... Chodzi o taki jak z prawej.P
Wg moich wyliczeń opelek palił około 5 l/100 km w trasie a 6 w jeździe po mieście i "nie brał" oleju tj. nie dolewałem od wymiany do wymiany. Dodaję, że miał on przebieg około 200 tyś. km, z czego ja zrobiłem połowę. Raczej jestem pewien, że nie miał cofanego licznika, był on przed moim kupnem garażowany i zadbanym. Mile go wspominam, gdyż nigdy mnie...
Sprawdź woltomierzem czy po przekręceniu stacyjki ńa świece jest podawane napięcie. Nie znam tego silnika ale czas włączenia świecy może zależeć od temp silnika więc jeśli odczyt tego parametru jest zły to i sterowanie czasami grzania może szwankować. Ten model ma złącze diagnostyczne ? Jeśli tak to pojedź do kogoś kto ci zczyta komunikaty o błędach
czujnik temperatury płynu chłodzącego G62 jest albo uszkodzony albo zerwane z nim połączenie do ECU - pin nr 1 i 3 podwójnego czujnika G62/G2, dziwię się, że diagnostyka nic nie wykryła, sprawdź wskazania czujnika G62 w 01 Engine, grupa 007, pole 4 od lewej (zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku) a następnie te wskazania porównaj z wartością temp....
Zacznij od wymiany przekaźnika grzania świec żarowych w tym samochodzie.
to jest ten czujnik temperatury - podwójny G62/G2 : http://images37.fotosik.pl/14/73376e6689... http://images40.fotosik.pl/14/b2c4acc885... jak widać na fotkach znajduje się w króćcu wodnym wychodzącym z głowicy silnika pod pompą podciśnienia od strony tyłu silnika tam gdzie zamocowane są świece podgrzewacza chłodziwa.
i nie wiem czy to ma wpływ na czas grzania świec żarowych. Nie ma.
Ten wężyk zasila układ podciśnienia do sterowania turbosprężarki. Nie ma wpływu. Jeśli takie rzeczy jak świece żarowe są ok to poszukaj na allegro źle odpala diesel Saab lub kogoś kto potrafi skorygować dawkę rozruchową i czas grzania świec żarowych.
Może to Ci w czymś pomoże (K25 - przekaźnik czasowy świec żarowych). Sprawdź jeszcze czujnik temperatury płynu chłodzącego. Po wypięciu wtyczki z niego świece powinny grzać cały czas.
Chyba nie napisałem jak to się skonczyło może na innym portalu . Final byl taki jak brak bezpiecznika pod schowkiem pasażera chyba 19 odpowiedzialnego za odpalanie .Wszyscy mechanicy rozkładali ręce podmieniali moduły ,kondensator ale bez potrzeby .byc może u mnie było tak że tam siedział bezpiecznik tylko słaby kontakt i czasami odpalał szybko aż w...
Sprawdziłeś przekaźnik na prawidłowość działania, czy tylko oględziny? Zasilania i odejścia w kostce przekaźnika sprawdzone? Grzanie świec żarowych zależy od temperatury silnika. Mogłeś sprawdzić świec bez wykręcania. No ale tak masz 100% pewności.
Używane alternator jest uszkodzony (bardzo często w tym silniku pada - trzeba wymienić mostek diodowy o nr arc2020) oraz cały czas grzeją świece żarowe - stąd siada napięcie podczas pracy.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Element 29 i 95 http://obrazki.elektroda.pl/3670565700_1...
Może po prostu przez ten czas grzeją świece żarowe albo działa jakiś inny prądożerny odbiornik, alternator nie wyrabia, być może akumulator nie trzyma i napięcie spada. Po wyłączeniu odbiornika wszystko wraca do normy
Witam. Z tego co napisałeś, to dość ładnie przejżałęś sillnik, ale jeszcze zwróć uwagę na czas grzania świec żarowych i czy podczas tego długiego kręcenia, masz w dalszym ciągu podgrzew, pomomo zgaśnięcia kontrolki podgrzewania świec. Pozdr.
Kabel idzie w peszlu, bezpieczniki sprawne, szukam przekaźnika/sterownika świec.
jak długo grzeją świece żarowe ? 1 minutę czy 10 minut ? oczywiście po rozruchu https://obrazki.elektroda.pl/9133406600_... no i podgrzewanie
Witam. Jeszcze jedna sugestia: ciepły diesel nie grzeje świec żarowych( tylko w czasie kręcenia rozrusznikiem) dlatego lepiej jest zakręcić kilka razy krótko, a nie raz do skutku ,po drugim lub trzecim starcie zapali i nie rzygnie dymem :)
A świece w ogóle masz sprawne?
Witam "enjoypoznan'' znalazłeś przyczynę braku grzania świec ? Mam podobny a może nawet ten sam problem Passat B5 AJM 2000r.Dodam że świece żarowe nowe i sprawne, czujnik temperatury wody sprawny,bezpieczniki i przekaźnik w obudowie sterownika silnika sprawne, po odłączeniu kostki od czujnika temperatury wody kontrolka zapala się na dłużej lecz świece...
Podstawowy problem to grzanie świecy żarowej, do tego chyba nawet 15A może być mało. Pobór prądu podczas pracy nie będzie przekraczał 2A więc może dobrym rozwiązaniem było by zastosowanie dwóch akumulatorów żelowych 12V 7Ah, połączonych szeregowo, doładowywanych przetwornica np. 12/24 4A.
Witam ma ten sam proglem jak mazesz napisac co bylo i jak go rozwiazales bo ja juz niema sily:cry:
53 jest to przekażnik odciążający(na 99%)-czyli w momeńcie przekręcenia na rozruch rozłacza wszystko co niepotrzebne do odpalenia auta(światła wycieraczki itd) 103 -przekażnik grzania świec żarowych. Tam gdzie masz zworkę w niektórych modelach występuje przekażnik (405-jak pamiętam) :D
żółta lampka nawet nie mignie?
A czego chcesz to robic jezeli nie chce palic przy dodatnich tem. to nie jest wina świec.problem lezy gdzie indziej
Sprawdź najpierw te świece a potem jeżeli będziesz miał pytania to pisz śmiało.
Cześć jak się zakończyło. Posiadasz może schemat w/w przekaźnika.
Witam wszystkich. Mam podobny problem. W moim scenicu 1, 2000r. 1,9dTi nagle nie grzeją świece żarowe tzn. kontrolka świec zapala się na 2 sek.i gaśnie a auto łapie i przestaje. Jedyne co zauważyłem, to błędne wskazania temperatury zewnętrznej na wyświetlaczu (błąd 10-20 stopni). Czy to może być powodem, że nie grzeje mi świec?
Jak sprawdzić czy styk roboczy w przekaźniku pracuje nie podłączając go do auta tylko np. przy odrębnym akumulatorze ? https://obrazki.elektroda.pl/4776401400_... https://obrazki.elektroda.pl/5738059900_...
Czy na sterowniku świec masz plus, masę i sterowanie?
Witam, Dołączę się do tematu. Posiadam Astre 2, 2l DTI, mam problem z odpalaniem silnika, lecz kiedy rano wchodze do samochodu to bez problemu odpala nawet dzisiaj przy -13 stopniach swiece zostaly zagrzane, kontrolka grzania swiec się zapalila i nie bylo problemu. Przejade samochodem z 10 -20 km odczekam ok 2 godzin i przy próbie uruchomienia silnika...
komputer dobrze widzi temperature, wymienilem czujnik na nowy i dalej to samo, czujnik jest dwupinowy.
Ten zapis to jakaś wierutna bzdura nie mająca nic wspólnego ze świecami To wyglada jak usunięcie egr tanim kosztem :)
świeca żarowy grzać świeca żarowy grzać odpalić lublin grzać świeca żarowy
świece webasto sharan system fanuc praca zdalna
charakterystyka diody charakterystyka diody
Lampa ECC86 – podwójna trioda niskonapięciowa, odpowiedniki 6GM8, 6Н27П, zastosowania audio Identyfikacja i wymiana superkondensatora w Harman Kardon AVR 660