Koledzy i kolego robokop nie pospieszyłem się chodzi o to że kolega ma sterownik tak jak napisałem i przyjacielu zdejm osłonę pod kierownicą tam znajduje się reszta przekaźników i między innymi jest tam taki podwójny przekaźnik w jednej obudowie jest to sterownik grzania świec i sterowania pompy.P
Odepnij czujnik temperatury płynu i sprawdź czy będzie ok.
Witam. Przychodzę z problemem w mojej BMW e39 m57d25, mam problem z świecami żarowymi, kontrolka niby gaśnie, lecz świece się nie grzeją. Natomiast dziś sprawdzałem, wyjąłem jeden kapturek ze świec i wsadziłem luźną świecę, więc widziałem, co się z nią dzieje i czy się grzeje. Okazało się, że na zapłonie w ogóle się nie grzeje, lecz po zapaleniu silnika...
Kontrolka nie zapala się wogóle w żadnym wypadku. Mieżyłem napięcie na świecach i pojawia się po odpaleniu ale nie świeci przy tym kontrolka. Zauważyłem że na kluczyku w pozycji acc to jest wtedy kiedy działa radio a nie palą się kontrolki świeci lampka ładowania...
Cześć, załączam manual w którym jest to opisane. Strona 91 jest tabela z opisem przy jakiej temp. na ile sekund włącza świece. Jest również opis jak włączyć i wyłączyć grzanie świec. Czas grzania ustalany jest przez jakiś komputer. Na dalszych stronach znajdziesz opis bezpieczników F17 świece i przekaźnik c15 od świec. Są również schematy elektryczne.
No nie tylko czasem grzania świec, sygnał czujnika temperatury steruje też dawką wtrysku, kątem wtrysku, załączeniem wentylatora chłodnicy i pewnie jeszcze paroma rzeczami. Za brak grzania świec może być odpowiedzialny czujnik temperatury, sterownik, przekaźnik, bezpiecznik, okablowanie, i same świece.
Sprawdź bezpiecznik nr.5!
Hej mam ten sam problem nie świeca się świece na zegarach i dodatkowo rozmontowałem zegary myśląc że to żarówka. Okazało się że zegary mają diody niewymienne.. Czy wiecie gdzie jest przekaźnik świec? Od czego zacząć.. Co sprawdzić? Iveco daily 2.3. 2008r
Przerobiony temat: Upalenie pinu od bezpiecznika, brak zasilania przekaźników
Jeśli pompka paliwa pracuje, świeca żarowa grzeje, to sprawdź, czy dochodzi paliwo do ogrzewania. Zdejmij przewód paliwowy przy ogrzewaniu, włącz urządzenie i sprawdź, czy pompka podaje paliwo. Prawdopodobnie "zamarzła" przy takich temeraturkach :D
Sterownik świec, jest chyba za lampą, ale nie pamiętam dokładnie którą, chyba od pasażera.
Tam powinny być 2 puszki: przekaźnik rozrusznika (blokady rozrusznika) i opornik świecy żarowej (1 st grzania) - jest szeregowo ze świecą. Na drugim stopniu (przy rozruchu) ten opornik zwiera stacyjka.
Właśnie komputer nie pokazuje żadnych błędów. tylko ta kontrolka od świec...
Poszukaj dużego bezpiecznika pod maską bodajże 70A on jest od świec żarowych.
swiece maja funkcje dogrzewania o ktorej nie informuje kontrolka na desce jesli chodzi o to przy jakiej temperaturze swiece nie działaja to jest to ok+9 stopni celsjusza ale to wartosc umowna za pomoca vaga mozna zmienic czas grzania swiec
Witam .A ogóle to sprawdzałeś świece żarowe ,bo jeśli grzeją to niema bata musi zapalić no chyba że niedostaje paliwa .
Zacznij od wymiany przekaźnika grzania świec żarowych w tym samochodzie.
Sam sterownik świec (czy jak ty to nazywasz przekaźnik) działa ci prawidłowo, co najwyżej problem w sterowniku silnika lub kablach. W pierwszym moim poście masz link do mojego tematu, jest tam załącznik z opsiem tych przewodów. Sterownik świec ma 4 cienkie przewody: Pin 1. Przewód różowy +12V połączony z wtyczką pompy wtryskowej pin 2. Na tym przewodzie...
Mam Lagunę 3 (2014r), silnik 1.5 dci. Mam problem z porannym odpalaniem, wymienione wtryski, zregenerowany rozrusznik, akumulator sprawny 1-roczny, sprawdzone ciśnienie pompy, wymienione ECU silnika itd. Ale zauważyłem, że gdy podgrzeje 2-3 razy świece, to wtedy odpala bez problemu. Mam pytanie, skąd sterowanie bierze informacje, jak długo mają być...
Temat przeniesiony na inne / bardziej odpowiednie dla tego problemu forum. Link: http://volvoforum.pl/topics171/przekazni...
decybel91 napisał: Podobnie opowiadał znajomy. Przerwa na tym kapturku naprawione a błąd dalej się zapalał. Komplet nowych świec żarowych i spokój. Jak wszystko sprawne po dwóch razach błąd sam zgaśnie Dziwne rzeczy, jeszcze czegos takiego nie widzialem, zeby walilo bledy swiec raczej sprawnych bo opor 1,3 i pobor 15A to LUX. Ciekaw jestem co powodowalo...
Jeszcze jedno, bo przeoczyłem.. Świece żarowe powinny tylko grzać, kiedy na desce rozdzielczej pali się kontrolka od świec przed uruchomieniem silnika. Na pewno po uruchomieniu silnika świece żarowe nie powinny grzać, bo niby po co by miały to robić,..... No sporo przeoczyłeś faktycznie świece żarowe grzały łącznie z kontrolką tak jeszcze w latach...
Popalone świece albo sam przekaźnik świec żarowych. Taka prostokątna plastikowa paczuszka, gdzieś koło serwa chyba z tego co pamiętam. Częsta usterka tych aut.
Czy możliwa jest naprawa w/w sterownika świec żarowych? Oczywiście, układ nie jest skomplikowany. Na początek pomierzyć półprzewodniki ( diody , tranzystory ).
sprawdziłem 2 używki podobno sprawne Nie możesz sobie pozwolić na "podobno" - albo 100% dobre, albo się nie nadają. Najlepiej sprawdzić w innym aucie i wtedy masz pewność. Jeżeli jest faktycznie dobry, to masz sygnał, że jest coś nie tak z autem. Dobrze sprawdziłeś wszystkie obwody małej wtyczki? Nie masz założonego jakiegoś odcięcia zabezpieczającego...
Jest plus od stacyjki ale to tylko zasterowanie(cienki przewód).Czyli Włączamy stacyjkę i zostaje uruchomiony cały cykl grzania świec.Czyli STACYJKA-STEROWNIK-CZUJNIK TEMPERATURY.A przewody o grubszym przekroju idą od sterownika do świec.No i po drodze jest bezpiecznik(a jaki i gdzie to zależy od modelu dizla).
Może to Ci w czymś pomoże (K25 - przekaźnik czasowy świec żarowych). Sprawdź jeszcze czujnik temperatury płynu chłodzącego. Po wypięciu wtyczki z niego świece powinny grzać cały czas.
A jak się maja świece żarowe nie grzeją cały czas bez względu na temp. silnika? Wyrzucił jakieś błędy po podpięciu kompa?
Po odpaleniu zimnego auta świece dalej grzeją mimo iż kontrolka zgasła, sprawdź czy napięcie występuje na świecach przy rozgrzanym silniku
Jest świetne, zwłaszcza do "namierzania" które świece żarowe grzeją, a które nie. Sam wiesz, ile czasami trzeba się omęczyć, aby wyłapać która jest przepalona. Raczej KEW Mate 2001, bo jest do 100A
A reszta? To wszystko mi robi solar zapomniałeś. Więc wciągnij solar i wciągnij koszta zasilania PC, jak masz PV to też ją możesz wrzucić w koszta:). Ja za prądy płacę 2,5 tys rocznie przy PC byłoby to razy dwa?
Brak zasilania masz
I w tym rzecz, kolego. Tam masz common rail, tu - klasyczny diesel. 1. W swoim samochodzie, jak wyzej napisalem, masz zamontowane swiece szybkiego grzania (oryginalnie powinny tam takowe byc i pewnie sa). Jesli masz problemy z rozruchem - sprawdz czy wszystkie swiece grzeja, czy masz czysty filtr powietrza, itd. 2. Nie mozna porownywac silnika HDi (wtrysk...
Jak zdemontujesz lewy reflektor to będzie widać przekaźnik.
Odgrzeję trochę temat gdyż miałem ten sam problem i szybko go rozwiązałem. Po podłączeniu zasilania i termistora świece grzeją przez czas zależny od temperatury silnika. Po osiągnięciu >70 stopni świece nie są załączane w ogóle. Dodatkowo po otrzymaniu sygnału po odpaleniu silnika sterownik załącza przekaźnik świec na czas dokładnie 3min (przy temp....
Tak, wszystko jest jak ma być.
raczej tak, bo wczesniejsze swiece były popalone Czujnik temp. wymieniony. Z odpietym czujnikiem temp. kontrolka swiec sie zapala i swiece gzreja po zapłonie, ale nadal nie gasna po uruchomieniu auta Dodano po 56 dorwałem drugiego takiego opla jest tak samo czyli wygląda na to ze tak ma byc
sprawdź DOKŁADNIE czyt. DOKŁADNIE przekaźnik świec.
sprawa rozwiązana to nie była wina świec tylko kąt wyprzedzenia zapłonu !!
Z każdego starszego auta będzie pasował. Ja i tak polecam z Lublina. Posiadam to auto kilka lat i nic sie nie dzieje. Jeżdżę codziennie. Jesli masz zamiar kupować używany to kup sobie z kawalkiem instalacji. Kiedyś zakładaĺem do SAMa z opla kadetta. Montaz bezproblemowy.
Ktos tam łapy wkładał, albo ...kostka stacyjki. Niech mnie poprawią koledzy jeśli się mylę. Dodano po 1 Albo jest wszystko ok, ale to by grzały po odpięciu czujnika....
Świecami steruje komputer wtrysku za pomocą jednego kabelka a drugim odczytuje stan świec. Żadnych bezpieczników w układzie nie ma. Schemat zależny od tego co tam siedzi, jaki sterownik - Bosch czy Siemens.
Problem jest taki ze wcześniej przed wystąpieniem usterki świece rozłączały się z chwilą zgaśnięcia lampki grzania po około 10 sekundach. A od jakiegoś czasu lampka grzania gaśnie a świece dalej grzeją i to nawet ponad 1 minutę. I tu jest problem co się stało ze się zwiększył czas grzania. Sterownik i przekaźnik świec wymieniłem na nowy i dalej to samo....
86 plus, 85 masa po stacyjce ze sterownika silnika. A świece żarowe grzeją? Bo plus na 86 w/g schematu podawany jest ze sterownika świec. Prześwietl kable czerwono-czarny od sterownika świec do do przekaźnika pompy oraz brązowo-czerwony od 85 do pinu 75 sterownika silnika.
Witam. Pacjent Peugeot 107 nie zapala się kontrolka świec żarowych. Świece grzeją prąd dochodzi a niestety na zegarach nic nie widać
Gdzie znajduje sie czujnik termiczny wyłaczania swiec zarowych?Jutro sprawdze mase na styku 85
Czerwony to zasilanie z baterii żółty wyjście na świece cienkie przewody to masa i prądowy z przekaźnika jest to stycznik wysokopradowy tak bynajmniej jest w dużych maszynach typu cat 320 tu może być tylko przekaźnik Dodano po 3 Jeśli nie masz przerwy w obwodzie świece iskrzą w momencie jak przykładasz prąd wina leży po stronie sterownika świec głów...
Nie rozumiem dlaczego nikt tego nie wytłumaczył przecież przyczyna jest prosta ponieważ bezpiecznik F-18 20A zasila nie tylko zapalniczkę ale między innymi sterownik grzania świec.P
proponuję sprawdzić straty na kablach oraz czy świece żarowe nie grzeją "na stałe" sprecyzuj co oznacza odłączony - na chodzącym silniku odłączyłeś gruby kabel + (B+)? Jeżeli tak to nie dziw się że alternator "pokazał kolano"
Zacznij od sprawdzenia czy prąd dochodzi do świec żarowych i jak długo po włączeniu zapłonu grzeją się świece ,najprościej to sprawdzić za pomocą żarówki tylko trzeba podłaczyć do świec żarowych :idea::idea: ,wydaje się ,że to przekaznik grzania świec jest uszkodzony ale lepiej to sprawdzić jw :idea:
Witam.Jeżdżę z tym samym silnikiem w skodzie Felici.Jest to normalna sprawa.Od chwili załączania silnika świece pracują dokładnie 3 minuty czy silnik zimny czy ciepły dopiero gdy płyn osiągnie 70 °C wtedy nie pracują.Po tym czasie gasną.Sprawdzałem w VW Transporter ,Lublin jest tak samo. Ze świecami jest różnie jak kupiłem firmy Febi to na rok teraz...
Ojciec ma 30 stke zawsze pali jak Chuck Norris........ ma dobrego mechanika.
może ci świece żarowe cały czas grzeją na maksa (nie chodzi o dogrzewanie)
Przekaznik swiec jest pod bezpiecznikami pod zabudową numer 202 taki niebieski
aha to dzieki a mogl by mi jeszcze podac schemat bezpiecznikow i przekaznikow zebym wiedzial ktory odpowiada za siwece ?
Świece żarowe ZAWSZE grzeją podczas kręcenia rozrusznika ,wtedy kiedy ze względu na temperaturę silnika nie zapala się kontrolka świec to po uruchomieniu rozrusznika też grzeją.
Z podgrzewaniem świec żarowych w silniku TDI jest tak, że świece są załączane gdy temperatura płynu chłodzącego spadnie poniżej 5*C, wtedy są świece grzane 12 V a następnie odbywa się ich dogrzewanie bodajże 5 V przez okres około 2 minut - u siebie wtedy słyszę przełączenie przekaźnika nr 103. Kontrolka gaśnie np. po 3 sekundach ale jest to tylko sygnał...
Sprawdź jeszcze czy świece żarowe przypadkiem nie grzeją po odpaleniu.
Ten wężyk zasila układ podciśnienia do sterowania turbosprężarki. Nie ma wpływu. Jeśli takie rzeczy jak świece żarowe są ok to poszukaj na allegro źle odpala diesel Saab lub kogoś kto potrafi skorygować dawkę rozruchową i czas grzania świec żarowych.
To znaczy że kontrolka się pali przez cały czas.P
Witam,a od ilu stopni mniej więcej świece grzeją pozdrawiam
Nie no, jak już mierzysz wszystko na kieliszki to ja cię proszę... Układ ma taki: -sterownik pompy i świec -przekaźnik wykonawczy dużych mocy grzania, w prawym dolnym winklu skrzynki
Witam, mam instalację solarną i wszystko działa, chcę wyjąc parę rurek z kolektora i w to miejsce wstawić świece żarowe. Czy toś próbował grzać świecami żarowymi wodę? Czy ktoś wie jak nimi się steruje? Czy mogą grzać cały czas?
było tego milion - pierwsze z brzegu - http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Sprawź najpierw świece żarowe ,bezpiecznik od nich może nie grzeją wcale świece.
http://obrazki.elektroda.net/89_12416297... Chodzi o taki jak z prawej.P
Wg moich wyliczeń opelek palił około 5 l/100 km w trasie a 6 w jeździe po mieście i "nie brał" oleju tj. nie dolewałem od wymiany do wymiany. Dodaję, że miał on przebieg około 200 tyś. km, z czego ja zrobiłem połowę. Raczej jestem pewien, że nie miał cofanego licznika, był on przed moim kupnem garażowany i zadbanym. Mile go wspominam, gdyż nigdy mnie...
Może jest jakis sterownik od swiec który jest uszkodzony?
Świece żarowe za długo grzeją wymieniłem dwa czujniki przy termostacie i przekaźnik. Czy to może być wina komputera. Gdzie mogę zobaczyć jak wygląda schemat elektryczny bo może coś po drodze przeoczyłem . Pozdrawiam.
Jeżeli po odpaleniu silnika miga kontrolka od świec to masz jakiś błąd w sterowniku silnika.Podłączenie kompa niezbędne.pozdr.
A dokładniej co masz na myśli?
Witam. To jest czas na rozgrzanie świec, nie oznacza to, że świece już nie grzeją. Świece działają dopóki silnik nie zostanie odpalony i się nie nagrzeje.
Problem polega na tym że grzeją cały czas, aż uszkodził się styk bezpiecznika 70A. Wykluczyłem przekaźnik świec poniewaz dostaje sterowanie cały czas Kontrolka świec na konsoli gaśnie a świece grzeją nadal poczym wyłączą się na moment i znów grzeją. Czy ktoś miał podobny problem Pozdrawiam
Immo raczej można wykluczyć bo ono odcina rozrusznik, a nie piszesz że przy występującym problemie rozrusznik nie kręci. Ja w pierwszej kolejności sprawdził bym: a) świece żarowe czy są sprawne i grzeją za każdym razem (połączenie z listwą elektryczną świec żarowych przy bagnecie) b) kabel prądowy od akumulatora do skrzynki bezpieczników c) kostka stacyjki
A skąd wniosek że nie powinny grzać i jaka to temperatura?
Naprawić rozrusznik, naładować akumulator, świece żarowe masz tam ? - grzeją ? Dość podobny temat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic43...
i nie wiem czy to ma wpływ na czas grzania świec żarowych. Nie ma.
To dlaczego pali świece żarowe.
Otóż w Astrze F 1.7 z silnikiem ISUZU (60kW) występuje problem z grzaniem świec (długo szukaliśmy z wujem czemu ciągle padają świece). Otóż nawet jak kontrolka od świec żarowych na liczniku zgaśnie i nawet jak się odpali samochód to świece ciągle grzeją i ciągle idzie na nie napięcie (ok. 10,5V). Szukałem i nic nie mogę znaleźć. Co radzicie sprawdzić?
Świece żarowe grzeją?
Vagiem możesz ustawic czas grzania w zależnosci od temp.
Normalna praca agregatu grzewczego powinna być: 1. wentylacja układu grzewczego ( zapobiega wybuchowi pozostałej mieszanki paliwowo-powietrznej w układzie), 2. wytworzenie mieszanki paliwowo- powietrznej przy wyparowniku w komorze spalania (pompa wtryskuje paliwo na wyparownik), 3. zapłon (wywołuje rozgrzewająca się świeca żarowa) 4. rozgrzanie wyparownika...
Ten drugi czujnik to pewnie jest od przekaźnika(z układem czasowym) by świece żarowe się nie grzały jak silnik ciepły. Co do wycieraczek to zatrzymują się jak masz na czasówce?
powinno byc 200-300Ω przy temp ok 80°C a im zimniejszy to wieksza rezystancja - to prawidlowe wartosci; pewnie problem nie w samym czujniku a gdzies w aucie; sprawdzaj napiecie zasilania (5V) i jego spadek moze w ten sposob latwiej znajdziesz usterke
W tym aucie nie ma świec żarowych. Może być ewentualnie świeca płomieniowa.
Witam Przełożyłem w mercedesie w124 silnik z 2.3 benzyna na 3.0 TD. Samochód odpala jeździ. Dorabiałem instalacje świec żarowych, na zimnym silniku wszystko ok, świece grzeją, po odpaleniu przestają grzać. Później gdy silnik się nagrzeje świece ponownie zaczynają grzać. Do sterownika podpiąłem tak: 30 - zasilanie 15 - sygnał ze stacyjki 31 - masa 50...
A świece żarowe grzeją?
Na początek sprawcy świece żarowe manualnie jeżeli grzeją zostają wtryski Jak je sprawdzić Wykrecasz je kable rozruchowe i do obudowy świecy podpinasz - masę do części z małym gwintem podpinasz + w ciągu ok 3s powinna się rozpalić Jeżeli nic się nie dzieje świece uszkodzone
Witam, mam problem z Peugeot Partner 2.0 HDi 2005 r. Nie odpala na zimnym silniku. Samochód odpali i gaśnie a w dodatku, odcięło turbo. Co może być przyczyną takich objawów? Kontrolka od świec żarowych grzeje. W ciepłe dni nie miałem problemu z odpalaniem. Może ktoś miał taką sytuację lub coś podobnego, bo nie wiem od czego zacząć?
pierwszy bul to mogą być zepsute świece żarowe które nie grzeją od ich sprawdzenia bym zaczynał najlepiej na oporność standardowym miernikiem,parametry można zjajść na necie.jeśli świece są ok to morze być też przekaznik tych świec czarna plastikowa kostka wielkości mniej więcej paczki papierosów
Świece żarowe grzeją na zimnym?
No i bardzo ładnie... Kurcze blade, gdzie w Dieslu przewody WN? Toż to przedszkole motoryzacji! A kobiecie mam radzić by zdejmowała listwę zasilającą ze świec i kontrolowała każdą z nich żarówką? Lub nie daj Boże, zabrała się za ich wykręcanie? Pewnie, mogę to napisać, lecz co to da. Z resztą: Witam! A sprawdzałeś czy świece żarowe grzeją, czy tylko...
Sprawdź woltomierzem czy po przekręceniu stacyjki ńa świece jest podawane napięcie. Nie znam tego silnika ale czas włączenia świecy może zależeć od temp silnika więc jeśli odczyt tego parametru jest zły to i sterowanie czasami grzania może szwankować. Ten model ma złącze diagnostyczne ? Jeśli tak to pojedź do kogoś kto ci zczyta komunikaty o błędach
Witam. Wygląda z ktoś grzebał przy przekaźniku świec żarowych. Sprawdził bym wg schematu poprawność połączeń w tym miejscu.
Panowie przecież w tych samochodach świece grzeją dopiero przy 5 stopniach. Autko ma palić bez grzania świec jest tam bezpośredni wtrysk.Albo się zapowietrza albo pompa pada. Pozdrawiam
Świece żarowe grzeją?
Może uszkodzo jest moduł świec żarowych i te ciągle grzeją, wtedy lampka ładowania zgaśnie po odpaleniu, napięcie przy włączonych świecach jest niskie, ładowanie również. Może warto to sprawdzić, czy jest jeszcze napięcie na świecach po kilku minutach po odpaleniu.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Element 29 i 95 http://obrazki.elektroda.pl/3670565700_1...
czujnik temperatury płynu chłodzącego G62 jest albo uszkodzony albo zerwane z nim połączenie do ECU - pin nr 1 i 3 podwójnego czujnika G62/G2, dziwię się, że diagnostyka nic nie wykryła, sprawdź wskazania czujnika G62 w 01 Engine, grupa 007, pole 4 od lewej (zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku) a następnie te wskazania porównaj z wartością temp....
A mnie się wydaje,że jest to kontrolka od grzania świec żarowych(zaswieca się,przed uruchomieniem silnika,jak włącza się grzanie świec żarowych i po kilku sekundach gaśnie).A jeżeli miga podczas jazdy,to jest najprawdopodobniej uszkodzony czasowy sterownik grzania świec.
grzać świeca żarowy świeca żarowy grzać długo automat grzać świeca żarowy
pilot zmiennym kodem router talktalk compaq 6720s bateria
ogranicznik przepięć ogranicznik przepięć
Fiat Punto II 1.2 8V – zapach spalonej gumy po wymianie paska rozrządu Krups FDB145000P – komunikat „napełnić pojemnik”, czyszczenie pływaka i czujnika wody